Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohja ik probeerde via fertiportaal het UMC in te lichten maar het lukt niet kan niet typen in het venster waar je het bericht moet typen. Mijn iPhone geeft dan geen toetsenbord. Misschien is er op de cruiseboot een pc en anders maar na de vakantie. Met 7 weken krijg je een echo toch? We komen dan rond 20 dec uit hopelijk doen ze die echo dan nog met de kerstvakantie.

Geplaatst

Roossie bij mij zeiden ze dat ze standaart de echo doen met 9 weken na een ICSI of IVF behandeling dus dan zou je uitkomen in het nieuwe jaar denk ik...

Geplaatst

@ Jem, bij mij zeiden ze dat ze het standaard met 7 weken doen ;-). Er werd nog na de TP gezegd: als u zwanger bent, krijgt u met 7 weken uw eerste echo, dan met 9 weken en dan met 12 weken. Als dan alles goed is wordt u overdragen aan de VK.

Mijn zusje is gisteren bevallen van een meisje Jasmijn (zusje is jonger en was stiekem gestopt met de pil). Is een keizersnede geworden en erg dubbel. Gun het haar van harte, maar vindt het zo oneerlijk. Snap gewoon niet waarom dit lichaam zo vreselijk rot doet met het BMS, zal dit nu echt nog van die verdomde prikpil komen? Mijn lichaam heeft bewezen dat hij dikker kan worden, zie de meting na de punctie toen ik Pregnyl had toegediend...

Gelukkig mag ik 16 december al terecht bij de arts om half 12!

Geplaatst

Babii, zo wat een luxe zou dat zijn al 3 echo's voor de 12 weken. Bij mij dus de eerste pas met 9 weken en vind dat zelf niet erg. Heb 2x een miskraam gehad met 6 a 7 weken en toen al wel het hartje zien kloppen dat ik die weken voorbij wil zijn voor mijn eerste echo. Bij Myrthe ook met 8 weken de eerste gehad en nu aanstaande dinsdag de eerste echo. Het lijkt wel een soort bijgeloof hoor maar wil dat niet meer meemaken dat je eerst een hartje ziet kloppen en daarna niet meer en ik weet dat het nu ook nog wel kan hoor maar toch het gevoel.

Toch bijzonder dat ze in het ziekenhuis verschillende dingen zeggen he, de een bij 7 weken en bij mij dat ze zeggen de eerste met 9! Anders moet Roossie gewoon zeggen dat ze het met 7 wil mochten ze ook zeggen dat ze hem pas met 9 krijgt. Gewoon je gevoel volgen.

Gefeliciteerd Babii met je zusje maar kan me je gevoel wel heel goed voorstellen dat zij nu een kindje heeft mogen krijgen en dat het bij jullie zo moeilijk moet gaan.. Op zich is 16 december al wel vrij snel toch he dat je al tereht kan. Je moet alleen wel vertrouwen hebben in je lijf hoor ondanks alle tegenslagen met het BMS, deze ronde had je 7mm en dat is echt voldoende om mee zwanger te kunnen raken en hopelijk gaat het je de volgende ronde gewoon lukken om weer 7 mm te krijgen maar ik denk echt dat het helpt om positief te denken!! Is overigens niet negatief bedoeld hoor...

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Meiden..... ik kan het nog niet bevatten...... maar het lijkt erop dat onze 2e IVF poging gelukt is???? Ik heb een positieve test!! :-) :-) :-) :-)

Ik weet het... typte 2 dagen geleden nog dat ik nog niet aan testen dacht, maar vanmiddag kwam de drang tot testen ineens op, vanuit het niets!

En dus positief!

Ik durf nog niet zo goed blij te zijn. Ben zo bang dat ik gewoon ongesteld ga worden in de komende dagen. Gisteren laatste Utrogestan bollen ingebracht.

Heb een klein beetje zeurbuikpijn, alsof ik ongesteld moet gaan worden maar heb ook vaak gelezen dat dat ook van een zwangerschap kan komen.

Pppffffffffffffffffff wat raar allemaal!

Morgen zit ik op 2 weken na de punctie. Dat ie vandaag (en ook nog eens 's middags) positief is (vrij duidelijk, teststreepje is wel wat lichter dan de controlestreep), moet in ieder geval betekenen dat er al best wat hcg in m'n bloed zit toch? (kruidvat 2 voor 5 euro.... weet wel dat die erg gevoelig zijn)

Poeh, wat spannend allemaal!!

Geplaatst

Babiii....ik herken je gevoel wel wat je zusje betreft. Het valt ook niet mee als je eigen wens zo groot is en je maakt van zo dichtbij mee dat bij iemand die je heel erg lief is deze wens zo snel in vervulling gaat (heb zelf 18 neefjes en nichtjes dussuh...kan erover mee praten). Maar 1 tip meis...probeer te genieten van dit wonder wat je van zo dichbij meemaakt. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik wel, maar tante worden of zijn is zoiets fantastisch!

Dee....wat voor klachtjes had jij de afgelopen dagen? Ik ben zo zenuwachtig...voel van alles en ben zo bang dat het weer mis is

Geplaatst

Dank je Esther!

Wat ik voel, vind ik lastig om te zeggen.... Ik voel nl wel allerlei dingetjes maar niet echt anders dan vorige keer (of de tig keren voor de IVF)! Dat maakt me ondertussen ook wel een beetje bang dat ik alsnog ongesteld ga worden (zeker nu de bollen niet meer mee kunnen helpen) maar ik probeer er vertrouwen in te houden!!

Ik voel m'n buik (soms een steekje... gooide het zelf erop dat het nog een napijntje van de punctie kan zijn aangezien ik daar best lang last van heb gehad!) en soms ook zeurderig gevoel in m'n buik en rug alsof ik ongesteld moet gaan worden. Ik heb af en toe een vlaagje misselijkheid (maar dat heb ik ook al eens eerder gehad en toen was ik niet zwanger dus tja). Voor degenen die bekend zijn met de energiebanen van acupunctuur: ik voel m'n enkels iets, bij m'n achillespezen, maar niet zo erg als vorige keer (gelukkig), toen kreeg ik een paar dagen voordat ik ongesteld werd echt behoorlijk last van m'n enkels en voeten. Verder weet ik het niet zo goed.... borsten voel ik altijd in 2e helft van m'n cyclus dus dat zegt niets. Ik had juist het idee dat ze minder gespannen waren dan een paar dagen geleden maar ja, wat dat nou precies zegt..... Ben nooit eerder zwanger geweest dus kan het nergens mee vergelijken! Af en toe een klein opvliegertje maar ook dat had ik de vorige keer.

Het enige waarvan ik niet weet of ik het eerder heb gehad: ik voel m'n bekkenbodemspieren (tenminste, ik gok dat dat het is wat ik voel ;-) ). Gister en eergister aan het eind v/d dag, alsof ik teveel gedaan had.

Voor jou gaat het ook spannend worden, ik blijf voor je duimen hoor!! Probeer vertrouwen te houden!

Geplaatst

Dee, Wwwwooooooooooooooowwwwwww jij ook!!!! wat super meid!! Ik heb ook 12 dagen na de punctie positief getest en als de kruitvat positief is is het ook echt zo hoor. Het gevoel hebben om ongi te worden dat is normaal hoor dat heb ik ook gehad de eerste weken, nu iets minder!! Geniet ervan hoor!!

Esther wanneer ga jij testen?? Of wanneer is je nod??

Geplaatst

Dank je Jem, dat stelt me toch weer wat gerust!

Esther, ik bedacht me net ineens nog dat mijn haar sinds een paar dagen erg sluik/slapjes valt. Wie weet door de hormonen?

En vannacht werd ik wakker met een erg bezweette borstkas (lekkerrrr); opvlieger? (had het tijdens de Lucrin bijna elke nacht)

Heb trouwens snotverdikkie precies nu sushi in huis gehaald om vanavond te eten..... en dat mag officieel niet als je zwanger bent..... Het risico zal klein zijn, maar ik ga toch maar even kijken wat er precies bij zit. Hebben gelukkig ook andere dingen gekocht (samosa's, yakitori, kiploempiaatjes en salade) dus op zich nog keuze genoeg.

Vorige week zaterdag ben ik erg ziek geweest na het eten van patat & frikandel maar zat toen nog maar 3 dagen na tp (teveel vet gegeten denk ik, zo beroerd ben ik niet vaak van eten geweest... misschien wilde m'n lijf toen al geen ongezonde dingen? haha....)

Geplaatst

En had jij ook al wat langer een ongigevoel?

Ik was gisteren uit eten met collegae bij een restaurant en ze hadden daar niet zoveel keus. Veel vlees (hou ik niet zo van) wat eigenlijk niet goed doorbakken is, mag dus niet. Voorafjes met rauwe vis of capaccio etc. Toetjes met drank. Allemaal maar laten staan :)

Geplaatst

Dee wat grappig om te lezen dat jij ook 3 dagen na je TP beroerd bent geweest want dat had ik namelijk ook. Die dag was ik aan het werk en de hele dag heel erg misselijk en buikpijn met steken enzo!!

Dee, genoeg andere dingetjes om te eten nu he, heb je trouwens een foto van je test, vind ik altijd zo leuk om te zien!

Esther het gevoel wat ik had was constant dat ongi gevoel en mijn borsten deden/doen echt mega veel pijn. Nu nog steeds trouwens hoor en ze zijn ook al flink gegroeid maar dat doet mijn buik nu ook al.

Spannend trouwens hoor om ook bijna te mogen testen, zou toch geweldig zijn als je je ook bij de zwangeren mag aansluiten en goed dat je die dingen hebt laten staan!

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

@ Dee, whahahahahahah GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!! Men, ik blijf hier als enige over, want Esther is ook gewoon hartstikke SWANG!!! Jaaaaa moet van Babii!!!!! Van harte gefeliciteerd Dee!

@ Jem, tsjah het is best lastig. Krijg al 18 maanden te horen dat er iets met het BMS is. Ja hij heeft bewezen dat hij het kan deze ronde, maar dat was echt na de shot HCG. Oooooooo ik hoop zoooooo dat me lichaam het zelf gaat doen, ben die tegenslagen zoooo zat. Maar dat herkent iedereen wel. Dit traject is gewoon zwaar en ben blij als ik eruit ben, en dan met positief resultaat.

Geplaatst

Babii, was jij ook nog begonnen met accupunctuur of niet? Of heb je dat ook al geprobeert??

En Nano is er ook nog he, die had gisteren haar eerste fm dacht ik of niet?

Geplaatst

Dee, wat fantastisch!!! Ik testte op wd 10 ook in de middag en meteen duidelijk positief, dat ongi gevoel heb ik gehad tot aan week 6 ongeveer.

Babii, gefeliciteerd met je nichtje, idd is het erg dubbel, maar gelukkig kun je de 16e al weer terecht, dus waarschijnlijk na de kerstsluiting in jan. meteen met een cryo beginnen, hopelijk groeit het BMS nu ook mooi!

Esther, spannend joh!! Hoop zo voor jullie dat het nu eens raak is!!

Jem, dinsdag de 1e echo, eindelijk, wat duurt dat wachten toch lang hè! Pijn in mijn borsten heb ik ook, lijkt wel of er lood in zit, zooo zwaar.....

Wat betreft de eerste echo´s, volgens mij is er geen standaard echo met zoveel weken, dat ligt echt aan je voorgeschiedenis, ik heb bij beide zwangerschappen mijn 1e echo met 6 weken omdat ik tubostomie heb gehad en bbz, dus ze willen zo snel mogelijk weten of het op de goede plaats zit en daarna een echo met 9 weken en daarna ontslag, met 12 weken gewoon bij de vk. Wegens pijn had ik bij mijn zoontje een extra echo met 6w4d, en deze keer zelfs 2 keer, met 4w2d en met 7w4d. Dus tis maar net hoe je hele behandeling is gelopen, denk ik.

Geplaatst

Alle zwangeren gefeliciteerd! Dee, jij ook natuurlijk! (zie PB :)). Gewoon lekker van gaan genieten, je bent hartstikke zwanger! Nu spannend of ze allebei zijn blijven hangen... :)

Ik was op de 4e dag na TP ook hartstikke beroerd (misselijk, ijskoud); op dag 14 na punctie hebben ze in mijn bloed HCG gemeten en had ik (achteraf bekeken) positief kunnen testen. Maar goed, dat durfde ik niet tot 18 dagen na punctie :).

Enne: ben nu 13 weken zwanger maar die ongipijn voel ik nog bijna dagelijks... Hoort erbij!

Geplaatst

@ Jem, nee ben nog niet begonnen met acupunctuur. Krijg ook maar 25 euro per behandeling vergoed tot een max. van 450 per jaar. Dus alles wat hoger dan 25 euro is, moet ik zelf bijleggen. Dus denk ook niet dat ik dat ga doen, we zitten niet zo goed qua geld momenteel i.v.m. uitkering van mijn man.

Heb wel van de acupuncturist van Roossie veel advies gekregen over voedingssupplementen, die hebben vorige keer aardig geholpen tot een BMS van 5.6 mm. Ik schijn een yin tekort te hebben, waardoor mijn BMS te dun is. Dit is te behandelen door goed te rusten, yoga e.d. te doen. Geen van allen kan ik haha, maar moet bijv. op tijd naar bed etc. etc.

Moet bijv. tarwekiemolie capsules slikken, visolie 3000 mg per dag, teunisbloem olie etc., etc.

Geplaatst

Nogmaals bedankt meiden, voor de felicitaties! Een nachtje slapen en een test later vind ik het nog net zo onwerkelijk als gisteren.

Vanmorgen om half 6 waren we allebei klaarwakker en hebben we meteen maar de digitale Clearblue gedaan die ik gisteren nog gehaald had. Die reageert vanaf 25/ml en gelukkig ook daarbij gelukt om 'm positief te plassen! 1-2 weken na conceptie, geeft ie aan. Klopt ook wel, vandaag 2 weken na de punctie, en we hadden ook nog eens langzame delertjes..... Ik heb mezelf voorgenomen aanstaande woensdag nog een keer zo'n zelfde test te doen en hoop wel dat ie dan 2-3 weken aangeeft als bewijs dat de hcg waarde stijgt. Zo niet, dan misschien vragen om een bloedtest? Ik wacht sowieso nog even met het ziekenhuis bellen tot woensdag (= 2 weken na tp). Heb ook nog sterk een gevoel van 'eerst zien dan geloven' dat ik vandaag en morgen doorkom zonder bloed!

Jem, ik ga zo even proberen fotootjes te plaatsen!!

Ralletje, wel fijn hè, dat er echo's gemaakt kunnen worden om te zien of het in orde is.... Gelukkig zit ie nu lekker op de goede plek bij je!

Babii, leuk dat je zo uitbundig reageert, ondanks je eigen verdriet. Ik hoop dat één van jullie cryootjes geluk gaat brengen, gelukkig hebben jullie die nog!!

Esther, spannend, morgen testen. Je zit dan op wd 9 toch? Kan alle kanten op zo vroeg maar groot gelijk dat je het doet hoor, als je gevoel dat zegt. Wie weet!!!!!!! Hoop het ECHT voor je!

Meertje, leuk dat je ook weer even langs komt hier! :-) Wat bijzonder trouwens, dat jij en Jem ook 3 a 4 dagen na tp zo beroerd zijn geweest. Zou dat dan toch al een reactie op een beginnende innesteling kunnen zijn of zo?

Geplaatst

Fijn hoor dee!!! Kan me helemaal voorstellen dat het een onwerkelijk gevoel is.

Hier voelt het niet goed. Ongiklachten worden erger en ik begin ook meer (getsie...) afscheiding te krijgen. Heb ik altijd paar dagen voor nod.

Geplaatst

De Kruidvat test van gistermiddag en de Clearblue van vanmorgen....

[ATTACH=CONFIG]290[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]291[/ATTACH]

Vind het maar raar dat ze van mij zijn...... :laugh:

Geplaatst

Ow, de foto's worden wel erg klein weergegeven. Nou ja, het gaat om het idee....

Esther, balen dat het niet goed voelt! We zullen nog even extra hard voor je duimen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden