Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hmmmm in het november topic zeggen ze weer dat het niet zeker is of ze bruikbaar zijn, maar ze hebben toch echt meer opgezogen hoor ;-). Dus lijkt me dat het wel bruikbare zijn... Alle kleintjes zijn ook weggezogen (7 stuks ofzo).

@ Jem, nou ik zou het ook zo weer doen, zeker met die lieve arts en verpleegkundige. Heb ze dat ook gezegd en ze zeiden: dat is lief van je, dan meet ik je BMS nog even op ahahaha. Maar als ik ervoor moest kiezen: nee, dan doe ik het niet nog een keer, maar de drang voor een wondertje is zo groot dat je het zo nog een keer doorstaat (wel met morfine).

@ Ralletje, heb een uur moeten wachten totdat ze die eicellen geteld hadden. Mijn mannetje werd helemaal ongeduldig en door alle stress om mij was hij helemaal vergeten te vragen hoe zijn semen waren haah. Al met al ben ik strompelend over de gang naar het lab gelopen met de vraag hoe de semen waren (manlief had niet eens door dat ik weg was hahahaha).... Nu toen kreeg ik dus te horen 100 miljoen goede zaadcellen, je wil niet weten met welke ogen ik de laborante aankeek hhaa. En de eitjes waren net klaar met tellen, het waren 11 eitjes en weet dat ze dus wel 7 kleinere weggezogen hebben en ik had al 10 eitjes van tussen de 15 en 17 mm op maandag (maandag nog gespoten) en dinsdag de Pregnyl, dus denk dat die wel klaar waren.

Er zal van die 11 eicellen toch wel een bevruchting moeten optreden? Ben zoooooo bang dat ze langs het eitje heen zwemmen.

Iemand een filmpje van hoe de bevruchting gaat in een IVF lab? Ben onwijs benieuwd hoe ze dat eitje bevruchten en waar het embryo dan ligt. Wordt het warm gehouden, ligt het open en bloot etc. etc.

Ik ga nu een poging doen om van de buikpijn af te komen, bloeden is al minder gelukkig. Ben onwijs benieuwd of Roosie me nog voorbij heeft zien strompelen en of ze dr topper on board heeft ;-)

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een goed nieuws allemaal!!!

Vandaag zijn we ook geweest voor het vervolg traject.....cryo tp,

Doet hier iemand mee aan het antartica trail....??

Geplaatst

Hmmmm, dan heb ik geen idee wat het is. Mij vroegen ze mee te doen aan een onderzoek naar het sneller invriezen van embryo's zodat de emmies minder beschadigd werden. Heb het niet gedaan, want ben zuinig op mijn emmy's. Dalijk gaat er iets mis...

Geplaatst

Roossie, hoe is de tp gegaan gister, heb je je embryootje bij je? Nu lekker verder gaan broeden....

Babii, fijn dat het goed gegaan is en wat een mooie opbrengst! Was je van de wereld van het infuus, of was het alleen pijnstillend?

Ik zou geen filmpje weten, mocht je iets vinden dan lees ik het graag! Op de site van het Klokhuis heb ik een poos geleden wel een wat algemener filmpje over ivf gezien, ook best leuk.

O Jem wat naar, 2 keer een miskraam.... Kan me dan ook wel voorstellen dat je nu wat langer wacht met de eerste echo.

Nano, wat houdt die trail in? En wat hebben jullie besproken over de tijdsplanning, al bekend wanneer jullie voor de cryo tp gaan?

Ik ga zo weer richting ziekenhuis, kom daarna nog wel even langs met het laatste nieuws....

Geplaatst

@babii, gefeliciteerd met je 11 eitjes!!! Hopelijk vele emmy's!

En nogmaals super zeg dat je zo door de punctie hebt geslagen!!!

We waren elkaar bijna tegengekomen, toen ik in de wachtkamer ging zitten lag jij in de behandelstoel.

Ik weet dat omdat je man werd binnen gegroepen toen je klaar was. Toen ik zijn naam hoorde dacht ik gelijk hé babii ligt binnen.

En na jou ging ik in de stoel liggen voor de TP, grappig hé!

Helaas hebben we elkaar niet gezien, jij lag lekker uit te rusten en wij liepen in de zevende hemel het ziekenhuis uit.

Ben je ook geholpen door dr. Candido?

Gisteren heb ik om 11.30 uur mijn tp gehad en het is allemaal goed gegaan.

Dezelfde gyn als van de punctie heeft ook de tp gedaan.

Ze vroeg gelijk hoe het met me gaat vanwege de slagader.

Heb haar verteld dat ik nog niet heb kunnen werken, maar dat het wel iedere dag beter met me gaat.

Ze vond dat erg fijn om te horen, want als dat niet zo was moest er naar gekeken worden.

Ze gaf me ook groot gelijk dat ik thuis was gebleven deze week.

De tp is bijzonder, maar ook zo gebeurd.

Ik hoefde gelukkig geen volle blaas te hebben, ik kreeg dan ook geen echo apparaat op mijn buik.

Het was eendenbek erin en hop spuitje met slangetje erin, hij ging gelijk op de goede plaats.

Daarna werd er gekeken onder de microscoop of ie echt uit het spuitje was en ja hoor, ik had echt eindelijk mijn emmy in de buik.

Mijn emmy is 7 cellig en de cryo ook, een embryo moet ook minstens 7 cellig zijn eer ze hem invriezen, daar zijn ze wel streng in.

De gyn zei nog, dat dit harstikke goed is, zo fijn om te horen!!

Nu mag ik gewoon alles doen, zelfs bungyjumpen hahaha.......wat ik sowieso al niet doe.

De assistente zei het liefst zou je 14 dagen met je benen omhoog willen gaan liggen, de gyn zei ja en dan ook nog slapen hahaha......

25 nov. mag ik gaan testen, dan zijn we op vakantie.

Was ook wel fijn om weer een aantal stellen te zien die op dezelfde dag als ik de punctie gehad hebben, zo van die hebben dus ook goed nieuws gehad!

Na de TP zijn we even naar een nieuw winkelcentrum geweest bij ons in de buurt, hebben we bij een brasserie geluncht en bij de hema tompouzen en Jip en Janneke champagne gehaald. We waren en zijn nog in een echte feest stemming. Nog nooit zijn we zo dichtbij een zwangerschap geweest en na al die jaren eindelijk een emmy in mijn buik, dat voelt al zo bijzonder. En ook te weten dat ICSI echt werkt bij ons, dat dit de behandeling voor ons is, dat geeft al veel rust.

Daarna nog door naar acupunctuur, manlief ging voor het eerst mee.

Ze heeft nog wat gedaan voor de goede doorbloeding van de baarmoeder, dat mag nu nog daarna niet meer.

En ik heb een paar prikkers in mijn oren gehad.

Ze gaf als tip om niet pittig en niet te zout te eten en iedere ochtend iets zuurs drinken.

Iedere morgen pers ik een verse jus d'orange uit, sinds ik beetje grieperig was doe ik dit en het voelt als een powerdrankje.

Daarna nog met onze poes naar de dierenarts voor haar jaarlijkse inenting en apk keuring en toen was de pijp wel leeg.

Gelukkig ging manlief koken en ik had er een kaarsje bij aangedaan, we voelen ons zo blij!!

We hebben ook van fam. en paar vrienden lieve smsjes gehad en paar telefoontjes. Voelt erg goed dat er een aantal mensen zo met je meeleven, de vorige keer waren het een paar mensen die ervan afwisten, maar dit voelt toch wel fijner zo.

We noemen elkaar nu pappa en mamma van Emmy hihihihi

En we hopen dat we de cryo kunnen gebruiken voor een broertje of zusje!

Liefs Roosie

Geplaatst

Roossie, goed om te lezen dat je zo optimistisch en blij bent!

En ook nog vakantie het vooruitzicht, zondag toch? Waar in Amerika gaan jullie precies naartoe, en hoe lang?

Ik heb vanmorgen de 2e fm gehad. De follikels werden niet opgemeten zoals de vorige keren, alleen de paar grootste.

Links zitten er 6 of 7 tussen de 15 en 21mm. Rechts dacht de arts er wel 10 a 12 te zien, hij dacht iig 10 stuks van tussen de 15 en 20mm. Vier daarvan zitten wel boven de cyste, dus nog de vraag of ze daar bij kunnen. Vanavond Pregnyl en zondag de punctie!

O ja, en moet inderdaad de pijnstilling gewoon nemen, naast het infuus. En ook weer antibiotica ivm de cyste.

Ben heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan!

EDR, jij morgen nog een keer voor een fm toch?

Geplaatst

@Dee, goed hoor zoveel follikels!!! Morgen prikloze dag en op naar de punctie!

Ik heb ook pijnstilling diclofenac en paracetamol genomen naast morfine infuus.

Wij gaan volgende week zaterdag op vakantie naar Orlando voor 1 week en dan nog 1 week cruisen langs de Caribean.

We gaan met mijn schoonfam. mijn schoonzus wordt 50 en wilde dat op die manier gaan vieren.

Haar kinderen en aanhang en nog een kindje van 8 maanden ongeveer gaan ook mee, een hele bende dus.

Vanochtend werd ik gebeld door een vriendin, zij weet van onze mmm.

Ze zei nu moet het echt gaan lukken hoor want ik ben zwanger!

Ze wilde dit aan mij vertellen na de nekplooimeting, want het was anders helemaal moeilijk geweest als ze misschien de zwangerschap had af moeten afbreken.

Ze is 40 jaar en dus meer kans op syndroom van down e.d.

Maar gelukkig is alles goed, ze is 13 weken zwanger en ze vond dat ze het snel aan mij moest vertellen want ze wilde niet dat ik het van een ander zou horen.

Ik vind dat erg lief van haar en ook heel goed dat ze zo gehandeld heeft.

En net op een slakke gangetje wat boodschapjes gehaald, manlief doet morgen de rest.

Kwam ik onze hoog zwangere buurvouw tegen, ook tijdje mee gekletst, ze is al 30 weken zwanger.

Tijdens het gesprek dacht ik, je moest eens weten ik heb een emmy in mijn buik.

Ze vroeg hoe het met ons ging, heb het maar op onze vakantie gegooid.

Ik merk dat ik nu mijn emmy in mijn buik heb hier beter mee om kan gaan, voel me best wel sterk

soms ook mixed emotions, dat ik wel bijna kan huilen maar ook tegelijkertijd super blij ben.

Ik heb nog wel steeds pijn bij mijn schaambeen, hopelijk trekt dat dit weekend weg, maandag wil ik weer gaan werken.

Liefs Roosie

Geplaatst

Lieverds, reageer vanavond even! Ga nu naar een afscheidsetentje met mijn werk.... Buikpijn is gelukkig wat gezakt, maar heb nog steeds wat bloedverlies bij afvegen... Geen idee hoelang dat aanhoudt, nou lieve meiden! Ik reageer vanavond op jullie!

Geplaatst

Roossie wat fijn dat je zo'n mooie emmy teruggeplaatst hebt gekregen. Ik had ook een 7 cellige en dat is nu al een heel mooi wondertje in wording!! Wat een heerlijk vooruitzicht heb jij zeg met je vakantie. Naar welk winkelcentrum ben je geweest toevallig in Vleuterweide? daar ben ik 2 weken geleden geweest en vind het een mooi winkelcentrum geworden! Mijn buurvrouw werkt daar in de brasserie. Als dit hetzelfde centrum is dan he...

Babii fijn dat het bloeden bijna gestopt is. Veel plezier met je etentje, hopelijk wel een leuk afscheidsfeestje? wanneer ga je bij je nieuwe werkgever beginnen?

Dee heel veel succes zondag met je punctie! hoelaat moet je?

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

@ Roosie, hahahaha nou ik zag je al gaan bungyjumpen hahahaha. Nee, zonder gekheid! Wat super fijn dat je embryo on board is! En wat geweldig dat je een prachtige cryo in de vriezer hebt!

Wat grappig dat je mijn man hebt gezien, ik was toen inderdaad net klaar (heb er een uur gelegen). Heb geen dokter C. gehad volgens mij. Had een vrouw met donkerblond lang haar.

@ Dee, wauw! Vanavond dus al de pregnyl??? Super meissie!!! En wat fijn dat je ook pijnstillers en een infuus krijgt. Wellicht zien we elkaar zondag wel (als het goed is heb ik zondag de TP, mits er embryo’s bevrucht zijn).

@ Jem, ik start 22 november bij mijn nieuwe werkgever.

En hoe het hier gaat…. Ik dacht vanmorgen wel weer het e.ea.. te kunnen en ben giga aan de schoonmaak geslagen. Vervolgens een afscheidsdiner met mijn werk, aangezien ik ander werk moest zoeken en dat was toch teveel van het goede! Bloedde vanochtend nog, maar nu al de hele avond niet. Heb wel weer enorme last van mijn buik, dus ben echt te druk geweest. Moet dus maar even wat rust nemen.

Snap overigens het e.e.a. niet meer, want het UMCU zei tegen mij (na er ruim een uur gelegen te hebben in de uitslaapkamer) dat er 11 bruikbare eicellen zijn gevonden. Ze hadden er 18 geprikt, maar 7 waren dus te klein. In het november topic zeggen ze weer dat het dan niet bruikbaar is, dat ze dat achteraf pas weten…. Waarom zegt men dan dat er 11 bruikbare eicellen zijn gevonden?

Liefs

Geplaatst

@babii, doe je wel rustig aan meis! Je eierstokken hebben het flink te verduren gehad en moeten nu met rust herstellen.

En morgen gaat je emmy ook om energie vragen.

Apart hé dat ik je man heb gezien en nadat jij je billen gelicht hebt ik met mijn blote billen in die stoel ging liggen.

Ik denk dat er 18 follikels aangeprikt zijn en uit die follikels zijn 11 eitjes gekomen. Deze informatie krijg je idd ongeveer een uur na de punctie. Dan gaan ze nog de eitjes bekijken en worden samengebracht met de zaadjes van je man.

Morgen krijg je het te horen toch, wat onwijs spannend!

@jem ik stuur je een pb ;-)

Emmy vraagt ook al veel aandacht!

Gisterenavond kreeg ik het ineens erg koud en was niet helemaal lekker.

Heb wel goed geslapen, maar vanochtend om 6 uur moest ik al naar de wc.

Daarna trok de pijn die ik bij mijn schaambot had naar mijn stuitje toe, oehh dat deed pijn net of er een mes in mijn stuitje stak.

Na een tijdje verminderde de pijn en schoof de pijn naar de linkerkant van mijn baarmoeder.

Ik voelde flinke steken, op gegeven moment kon ik gewoon niet meer liggen, ik ging zitten maar dat was ook niets.

Gelukkig hebben we een luxe bed waarbij je het hoofdeinde en voeteneinde omhoog kunt zetten, dat heb ik dus gedaan en toen ging het een beetje beter. Die stekende pijn aan de linkerkant voel ik nog een beetje, pijn bij mijn schaambot is ineens weg dat is wel erg fijn, al is het nog wel gevoelig. Plassen gaat ook nog steeds pijnlijk.

En dan ga je je dingen afvragen zou dit de innesteling zijn? Heb zoiets nog nooit gevoeld.......

Straks sinterklaas kijken op tv, manlief is klussen bij een vriend van hem die een fitness club begint hier in de buurt.

Liefs Roosie

Geplaatst

Dee, succes met de punctie!! Ik las dat je behoorlijk wat follikels hebt, super!!

Roossie, lekker broeden en relaxen hoor!!

Babii, morgen spannende dag voor je!! O, ja, als ze zeggen dat ze 11 bruikbare eicellen hebben dan hebben ze die ook, het kan zijn dat ze niet alle 11 bevrucht worden, maar je hebt gewoon 11 bruikbare eicellen hoor!!

Jem, hoe gaat ie? Al kwaaltjes?

Geplaatst

Dee succes morgen!!!

Jolanda heerlijk hoor zo'n klein wondertje..

Roossie.....11 eicellen!! Te gek aantal....hoop dag ze allemaal bevrucht worden...;-)

Geplaatst

@ Roosie, heb je net al geantwoord in het ICSI November topiuc haha. We blijven lekker dubbel antwoorden naar elkaar toe he ;-). Doe zeker rustig aan nu, ben ook teruggefloten door mijn man vandaag haha. Ach, nu weet je hoe mijn man eruit ziet ;-). Ben trouwens rond half 12 nog naar buiten gestrompeld hoor. Moest plassen hahahaha.

@ Ralletje, nee weet dat ze niet allemaal bevrucht hoeven te worden, maar hoop wel dat er een paar de vriezer in mogen!

@ Nano, hihihihi ik had 11 bruikbare eicellen, je schreef Roosie hihih.

Ben benieuwd tussen hoe laat en hoe laat de TP's zijn in het UMCU.....

Geplaatst

Babii succes vandaag met het wachten op het spannende telefoontje en hopelijk kunnen ze vanmiddag een heel mooi embryo terugplaatsen!! Bij ons zeiden ze dat de terugplaatsingen waren vanaf 14 uur 's middags maar Roossie had hem dus al wel in de ochtend...

Ralletje hier in de ochtend en in de avond last van misselijkheid en heel erg pijnlijke borsten. Nog 2 weekjes wachten en dan hebben we de echo!

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

Roossie, hoe voel je je nu? Weer fit genoeg om morgen te gaan werken? Die steken kunnen heel goed een teken zijn dat je je nog wat rustig moet houden hoor. Dus vandaag nog lekker op de bank misschien?

Bedankt voor de succeswensingen allemaal, ik ga nu even douchen en ontbijten en dan zo richting UMC. Benieuwd wat de punctie deze keer gaat opleveren!!

Babii, jij ook veel succes vandaag!!! (denk niet dat we elkaar zien aangezien jij pas tussen 10 en 11 gebeld wordt)

Geplaatst

Ik moet om half negen voor een fm! Maar dan komen we elkaar w.s. niet tegen, over het algemeen sta ik binnen tien minuten weer buiten. Maar de echo's als je zwanger bent...worden die op dezelfde plek gedaan als de echo's van mensen die een fm hebben?

Ben je erg gespannen voor morgen? Succes hoor!

Dee...hoe is je punctie gegaan? Viel het mee?

En Babii...heb je al telefoon gehad?

En hoe is het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Nog geen nieuws van Babii zie ik.... hopelijk wel goede berichten gekregen van het lab....?

EDR morgen weer voor een fm, moest je gister ook niet? Hoe staat het ervoor?

Hier is de punctie achter de rug! Deze keer met rapifen/morfine maar nog steeds behoorlijk pijnlijk. Gelukkig ging het wel beter dan de vorige keer!

Er zijn een stuk of 19 follikels aangeprikt waarvan de arts al zei dat ze er mooi groot uit zagen en..... het resultaat is 16 eicellen!! :-) :-) :-)

Veel meer dan de vorige keer! Zaadjes waren volgen het lab ook 'hartstikke goed'.

Na de punctie nog best flinke buikpijn en bloedverlies, dus voordat we naar huis gingen werd ik nog een keer nagekeken maar dat leek er prima uit te zien.

Nu rustig aan vanwege de buikpijn (o ja, de endo-cyste is geraakt, dus ook daardoor waarschijnlijk wat bloed in m'n buik) en vanwege hoeveelheid eitjes.

Mag de komende dagen geen Pregnyl meer spuiten, dus van die fijne bollen meegekregen... wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik weet er weinig van, behalve dat het je ongesteldheid kan uitstellen en troep geeft.... ;-)

Fijne zondag nog!

Geplaatst

Die rustig aan dee....wat een mega opbrengst!!!

Babbii.....sorry!!!! Jij gefeliciteerd met je 11 mooie eicellen ik hoop dat de bevruchtig goed gegaan is....;-) ik lees meestal via mij telefoon voordat ik alles gelezen heb wil ik de Nicknamen wel eens door elkaar halen....;-)

Dee utrogestan is vreselijke zooi.... Maar kan van persoon tot persoon verschillen....het onderhoud de dikte van je BMS dus braaf gebruiken....;-) het is allemaal voor dat goede einddoel....

Geplaatst

Dee fijn dat de punctie achter de rug is nu en een mooie score hoor!!! Nu lekker rustig aan doen en bijkomen. Moet je morgen weer werken of niet??

Ik had op een ander forum gelezen dat Babii vanmiddag de terugplaatsing ging krijgen van een toppertje en dan nog 6 in de vriezer dus een topscore!! Super voor je Babii, nu laten plakken in dat mooie slijm wat je had!!

EDR, jij morgen weer voor een echo, de echo voor fm zijn in een andere ruimte als waar je de echo krijgt voor een zwangerschap.

Ralletje spannend morgen weer een echo! Succes meid!

Nano waar zit jij in je cyclus?? zie niks onder je naam staan dus ben het even kwijt.

Roossie hoe is het met jou vandaag??

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst

@ Dee, woow meid, wat zijn er veel follikels aangeprikt. Toen ik in de wachtkamer zat zag ik al het materiaal van de puncties liggen (vuil goed e.d.) ik dacht al: Dee is geweest hihi! Je had wel een super arts volgens mij, want voor mij was ze super lief!!!

Wat onwijs balen dat je z’n bloedverlies had na de punctie, had ik ook, jakkie! Wel een super mooie score qua follikels he?!!!

Die bollen zijn erg smerig haha, vieze mutsenbollen noem ik ze altijd ;-). Ik heb maar inlegkruisjes gekocht, want het spul (omhulsel) dat eraf komt is zo onwijs smerig, je hele slipje zit ermee vol. Op den duur na 11 dagen gebruik werd ik normaal dizzy, maar goed…. Het hoeft niet haha.

Verder houdt het mijn luteale fase wel intact, want die was soms wat kort. Verder geen ernstige bijwerkingen. Ik duim voor je meis!

@ Jem, thanks voor de update, want ben in mijn enthousiasme helemaal vergeten dit topic mee te nemen in mijn verhaal! Echt SCHANDELIJK van me!!! Sorry dus dames….

Dank jullie wel lieverds! Mijn manneke was niet mee (had onwijs veel pijn in zijn knie, lopen gaat al moeilijk), want had toch verteld dat je helaas niets ziet (geen echo en geen foto van het embryo). Hij had wel graag meegewild, maar had z'n pijn dat ik zei: liefje blijf maar thuis. Daar baalde hij onwijs van, maar een vent die niet kan lopen helpt ook niet echt haha.

De toekomstige Oma wilde heel graag mee en is dus meegegaan. We werden vrij snel binnengeroepen en ik had een lieve arts (blonde vrouw, naam vergeten).... De laborante kwam binnen en zei: uw emmy is net iets verder als een 8 cellig embryo en dat is super goed.

Nu weet ik niet wat iets verder is en wat het embryo nog allemaal voor hindernissen moet afleggen, maar dit zoek ik wel even uit op internet. Alle emmy's waren overigens zo.... De laborante gaf al aan dat het tot nu toe voorspoedig loopt en dat ze hoopt dat dit de ronde wordt!

TP deed geen zeer, maar de eendenbek was wederom geen pretje. Ze hadden gelukkig al de kleinste klaarliggen en het ging vrij goed moet ik zeggen. Oma had tranen in haar ogen en feliciteerde ons al haha en ik heb manlief opgebeld met de mededeling: je wordt Papa haha. Die is ervan overtuigd dat het goed gaat (ik niet), maar als Oma er blij mee is hihi....

Toch apart, ons embryo is teruggeplaatst op de dag van mijn miskraam in 2006. Hoe heeft dat zo kunnen zijn!?!

Geplaatst

Dee, 16 eicellen, waauuuww!!

EDR, nee, dan zie ik je niet, of het moet heeel erg uitlopen, hihi, de zwangerschapsecho's worden idd in dezelfde kamers gedaan, alleen moet je je daarvoor wel melden bij de receptie.

Nano, hoe is het met jou?

Babii, fijn dat er een mooie teruggeplaatst is, nu maar lekker broeden!! Hoeveel emmy's had je eigenlijk?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden