Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Esther, wat shit shit shit zeg!!!! Dikke knuffel! Je moet inderdaad erg lang wachten, moest ik ook, maar zei plan me maar bij de eerste, de beste in. En dat was dus 16 december bij dokter pfeiffers (geen idee wie dat is).

@ Jem, wat heerlijk een prachtige echo!

@ all, morgen naar het umcu voor een fm in natuurlijke cyclus. Mijn ovu test is al bijna positief en schrik niet, zit cd8...... Maar wil even mijn BMS laten checken, want heb al 3 dagen wit melkachtige vieze afscheiding (normaliter 2 dagen voor ovulatie). En wil weten hoe het BMS nu is (zal wel niet dik zijn), maar toch.................... Zelfde geldt is ie dat wel, scheelt een hoop stress en de arts wilde dat ook ffies checken!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey allemaal,

Ik zou dus pas 19 januari terecht kunnen maar ik heb gisteren gebeld met de vraag of ik niet nu direct zou kunnen starten met de pil. Ik hoef nl geen uitgebreide evaluatie want opzich wijzigd er niks aan ons huidige beleid. Vandaag ben ik teruggebeld en ik kan 13 december al terecht voor een evaluatie met een arts waarvan ik de naam alweer ben vergeten! Helemaal super dus. Vandaag direct gestart met de pil zodat ik direct inplanbaar ben als we de 13e gaan. Ik hoop dus voor 19 januari alweer aan het spuiten te zijn! Super hé!

Ben benieuwd babii hoe het nu is, je bms. Spannend! Laat je het ons nog even weten morgen?

Geplaatst

Heel fijn Esther! Super dat ze toch even teruggebeld hebben en je kan starten, heel goed!

Denk dat mijn BMS niet dik is, want als er nu al een ei klaarstaat (want me ovu is echt bijna positief) dan heeft het echt super weinig tijd gehad om op te bouwen, maar hoop op een wonder, mag weleens na 1,5 jaar gezeur om dat BMS. Ga er niet vanuit dat het goed is, maar hoop het wel, geloof er alleen niet in i.v.m. de weinig tijd voor opbouw.

Geplaatst

You'll never know meid! Het is misschien ook al wel erg snel maar wie weet? stel nou dat het niet dik genoeg is. Hoe gaan ze dan vervolgens te werk met een cryo tp? Je zal dan sowieso misschien progestan gaan gebruiken maar is er nog niet wat anders waardoor je bms nog wat dikker kan worden?

Ik weet nog niet of ik kan starten hoor! Ik hoor de 13e wanneer ik ingepland kan gaan worden maar ik ga gewoon alvast aan de pil omdat ik deze poging het lange protocol ga volgen en ik ben dan zo kant enklaar om ingepland te kunnen worden, vandaar!

Geplaatst

Progestan helpt niet om je BMS dikker te maken hoor ;-). Het helpt alleen om het laatste voedingslaagje aan te maken en hem intact (en mooi dik) te houden. Maar je BMS verdikt het helaas niet, de Pregnyl geeft die laatste shot.

Ik heb geen idee hoe ze dat gaan doen in een cryo TP, dat heb ik paar dagen geleden ook al geschreven. Als hij niet dikker wordt is er simpelweg geen terugplaatsing. Ik weiger namelijk onder de 7 iets terug te laten plaatsen.

En het is echt veel te vroeg om nu al een eisprong te hebben! Maar denk dat mijn lichaam even van slag is na de punctie e.d., dat is toch best een klap dat je lichaam even krijgt. Ik zie het allemaal wel, ga me gewoon even niet druk maken om dat BMS ben er namelijk meer dan klaar mee. Als hij niet wil groeien prima, dan is dat het lot en is een kindje ons neit gegroeid en ik dank de makers van de prikpil dan hartelijk voor dit gevolg.

Maar 1 ding is wel andres deze cyclus. Heb al direct vanaf CD6 veel melkachtige witte afscheiding (erg nat) en dat heb ik normaliter 2 dagen voor eisprong. En normaliter ben ik de eerste week kurkdroog, maar nu dus niet. Zie het morgen wel en hoor 16 december tijdens de evaluatie wel wat ze van plan zijn met mijn BMS. Weet wel dat ie na de shot Pregnyl een groeispurt maakte, maar dat komt ook omdat de Pregnyl het laatste laagje BMS afmaakt.

Geplaatst

Oh sorry...ik zit daar ook echt helemaal niet in!!! Ik dacht dat progestan ook goed was voor de dikte van je bms...:(

trouwens dat je lichaam van slag is na een behandeling komt veel vaker voor hoor. Ik ben normaal op de klok af ongesteld maar de 1e cyclus na een behandeling kan ik rustig erop rekenen dat ik een paar dagen overtijd ben!

Sorry als ik je niet helemaal begrijp wat betreft je bms. Dat is gewoon bij ons helemaal geen isseu...dan zit je er wat minder in. Ik bedoel het dan ook niet vervelend, confronterend hoor!

Ik hoop gewoon echt dat een cryo tp met een fatsoenlijk bms mogelijk wordt voor jou!

Geplaatst

Dat geeft ook helemaal niets! Ik ben wederom een geval apart, heb altijd aparte dingen. Maar dit is echt dankzij de prikpil, dus hoop iedere cyclus dat hij alsnog hersteld. Had immers 1,5 jaar geen menstruatie, maar ineens weer een cyclus. Dus ik ga er echt vanuit dat ook het BMS hersteld, dat moet van me ;-).

Ja, het is erg apart dit allemaal. Ik ben benieuwd wat er morgen te zien is! Hoop een mooi bms, maar kan dat 's avonds pas updaten!

Geplaatst

Babii, je bms kan echt wel in korte tijd snel groeien hoor, mijn eisprong is altijd op dag 9 of 10 (heb hele korte cyclus) en dan was mijn bms ook gewoon goed, als je ei snel groeit, gaat het bms in hetzelfde tempo mee.

Succes de komende dagen ;)

Geplaatst

Nee het ziet er weer even slecht uit als 1,5 jaar geleden!

Eitje van 10 mm en een BMS van 3.3 mm. Ben het hele zwanger worden zat en denk dat ik zelfs voorlopig echt NIKS laat terugplaatsen. Wellicht over 2 jaar weer, want ben er echt meer dan zat van. Wordt er dood en doodmoe van! Ik ben volgens de arts 1 van de weinigen met dit vage BMS!

Ze zegt dat het nog kan veranderen maar dat het niet heel dik gaat worden (want dat wordt het toch al nooit). De meeste vrouwen hebben na hun menstruatie al 6 mm en ik dus 3.3. Dus denk echt dat ik voorlopig klaar ben met dit hele traject.

Geplaatst

Ach meis...ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen tegen je. Ik vind het zo sneu voor je! Ik had zo gehoopt voor je dat het er beter uit zou zien, ik kan me je gevoel van frustratie wel voorstellen en dat je voorlopig even de handdoek in de ring wilt gooien. Wat is dit moeilijk voor jullie.

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Krijg je deze cyclus niet nog een echo?

Geplaatst

Jeetje Babii, wat klote!! Hoe kan dat toch, dat stomme bms!! Gaan ze nu over een paar dagen weer kijken??

Kan wel begrijpen dat je er ff helemaal klaar mee bent, sterkte en ondertussen duim ik dat er toch nog een millimeter of 3 bij komt!

Geplaatst

Hey meiden,

Tijd niks van me laten horen (Dee was al ongerust :-). Inmiddels bij jullie een aantal goede resultaten! Vanaf 18 december ga ik ook weer starten met deca. Dit wordt ronde 3, dus ben erg benieuwd. We gaan nu stimuleren met Menopur ipv Gonal F. Ben erg benieuwd...

Geplaatst

Heel veel succes Kaartje!

@ Es en ralletje, ik krijg dinsdag weer een echo..... Had mijn eigen arts, maar moet zeggen dat ik langzaam aan woest op haar werd. Ze zei dat ik me niet te veel van fora moest aantrekken en wat meiden daar over een BMS schrijven. Er is namelijk nooit bewezen dat een dun BMS voor geen innesteling zorgt. Er is wel bewezen dat je slijmvlies uit 3 lagen moet bestaan, maar er is nooit bewezen wat voor dikte het moet hebben. Zo ziet ze vrouwen die met 5 mm zwanger zijn geraakt (gebeurd niet veel, want de meeste vrouwen hebben dit BMS niet), maar het gebeurd wel.

Nu doe ik testen met de Persona (www.persona.nl). Dit is een soort ovulatietest met monitor en deze test bestaat uit 2 strepen. Linkerstreep meet oestrogenen en de rechterstreep meet LH. Bij mij was de LH streep gigantisch dik (zoals jullie zagen op mijn foto van de ovu test (was alleen een andere ovu haha)). De linkerstreep was er amper, dus ik maak gewoon amper tot geen oestrogenen aan en die heb ik wel nodig voor de groei van het BMS!

Dit ga ik dus zeker dinsdag opperen in het ziekenhuis, want wellicht heb ik dus wel een OESTROGEEN probleem, dat kunnen ze toch wel meten met bloedtesten? Ze zegt wel dat me cyclus na de punctie van slag kan zijn en heb haar ook gevraagd waarom mijn BMS bij punctie 7.4 mm was (zij zegt dat het cm zijn, maar elke arts heeft altijd gezegd mm). Ze zegt dat dit kwam door de vele eitjes die oestrogenen afscheiden en door de Prengyl prik.

Heb 16 december mijn evaluatie met dokter Pfeiffers en hoop dat zij goed is. Ze lijkt me een "ouwe rot" in het vak dus ik hoop dat ze een aantal opties heb. Heb tot nu toe alleen maar het idee dat dokter Prak me serieus heeft genomen, want dokter Koot (mijn eigen arts die ik gisteren had) die beweert iedere keer bovenstaande stellingen. Ik weiger gewoon onder de 6 á 7 een embryo terug te laten plaatsen! Ik ga aan dokter Pfeiffers ook zeer zeker vragen of de Pregnyl voor een dikker laagje zorgt, lijkt me ook wel logisch, want zodra je lichaam HCG aanmaakt groeit dat BMS en groeit ie.....

Het is toch niet normaal dat mijn lichaam dit weer doet! De meeste stellen hebben slechte zaadjes en ik dus een slecht BMS. Dat slechte zaad kan nog leiden tot een zwangerschap, maar dit BMS! SJONGE, ben het zoooooooo zat, het doet me zoveel pijn iedere keer. En mijn man zegt dan doodleuk (bedoeld ie niet zo) als je niet zwanger wordt lieverd, dan moet dat zo zijn. Dan gaan we met de dierjtes en met zijn tweeen verder. Kan hem wel zijn nek omdraaien als ie dat zegt.

Ga nu mooi zelf weer een pil Progynova innemen, zo krijg ik tenminste wat een oestrogenen binnen. Denk dat dokter Pfeiffers nog een proefcyclus gaat doen, althans dat ga ik vragen inzake de Pregnyl. Zal dus denk rond februari een TP hebben? Heb ook al gekeken voor een draagmoeder, maar die mag ten alle tijden het kind opeissen. Daarbij is de overeenkomst die je tekent niet rechtsgeldig en kan zebesluiten ons kind niet af te staan. Dat vind ik gewoon te link!

Geplaatst
Hee Babi, hoe was je echo vandaag? Hopelijk zag het er hoopgevend uit?

Nano, wanneer hoor je of de cryo goed ontdooid is???

Morgen tussen 10-11 hoor ik of het cryootje teruggeplaatst kan worden zzzzzoooo spannend....

Babbi ik duim met je mee dat het Bms idd dikker is dan 7 mm.

Esther....jippie 13 dec is wel te overzien....nieuwe ronde nieuwe kansen lieverd....

En Deeeeeeeeeee wat heerlijk 3 weken....!! 23 december is ook zo!!....(maak een vreugdedansje voor jullie driiiiiieeeeeeetjes!!! Pas maar snel je handtekening aan...;-))

Geplaatst

Jee babbi ik lees de rest van je berichtjes net pas....

Ik snap best dat een arts zegt dat je je niet teveel van de fora moet aantrekken... dit misschien om verwarring en extra stress te voorkomen....maar ja het is wel heel menselijk.... We proberen toch allemaal ergens houvast uit te halen.

Je zou haar adviezen kunnen aannemen, maar desondanks ook het gevoel van niet serieus genomen voelen bespreken....misschien heeft ze niet door dat ze je zo raakt....en als ze dit weet dat ze je onrust weg kan nemen en jou ondersteunen in zo'n test naar oestrogeenaanmaak.... Pfff vanaf hier een warme knuffel en laat de moed niet zakken!!

De reactie van je mannetje herken ik wel hoor....meestal willen onze mannetjes steunen....maar geen enkele zin lijkt dan de juiste....;-)....ze zijn in zekere zin ook machteloos....

Kaatje fijn dat je weer gaat starten

Geplaatst

@ Nano, ik ga heeeelll hard voor je duimen dat je morgen je cryo mag halen (althans, die mag je morgen halen toch)? Hoe dik was jouw BMS en heb jij nu gespoten met medicatie of alleen progynova of een TP in eigen cyclus?

Tsjah, mijn man roept ook heel bijdehand: vroeger raakte vrouwen ook zwanger en toen hadden ze al die ongein nog niet, met metingen naar het BMS. Dus het moet bij jou ook lukken. Ik snap gewoon echt niet waarom het niet groeit, maar heb het idee dat het mijn oestrogenen zijn.

Lees namelijk heel veel dat het BMS bij de meeste vrouwen net na medicaite al rond de 4 á 5 mm zit, bij mij dus 3.3..... Heeft hier iemand ervaring met dokter Pfeiffers? Is zij heel kundig, lief e.d.? Hunker namelijk naar een arts die me serieus neemt en ook naar oplossingen zoekt.

Geplaatst

Ik lees verkeerd over die Persona ;-):

Gewone ovulatietests meten het LH-gehalte en hebben een controlestreepje.

Bij Persona worden daarentegen 2 hormoongehaltes gemeten: het afbraakproduct van oestrogeen E3G en het luteïniserend hormoon (LH).

Ook op de Persona-staafjes zijn er dus 2 strepen, maar GEEN controlestreep.

Het linkerstreepje (de punt van het staafje met het venster wijst naar links) geeft de concentratie van de E3G aan.

Hoe meer in de urine, hoe DUNNER het streepje.

Het rechterstreepje (de punt van het staafje wijst naar links) verschijnt als de LH-concentratie in de urine stijgt.

Is dit streepje heel DIK heb je de LH-piek te pakken en komt de eisprong eraan.

Ik heb dus wel oestrogenen in me urine, want mijn streepje is heel dun.... Ik had vanmiddag ook heel even slijm wat ik kon uitrekken, maar dat was maar 1x. Daarna had ik niks meer, ben erg vocht ja, nog nooit gehad overigens! Maar ja, de echo zei gisteren direct dat het BMS niet goed opgebouwt was met een eitje van 10 mm. En het vreemde is, waarom verlies ik dan wel vochtige dingen?

Geplaatst

Babi wat een ellende joh, met dat bms van je...... Hopelijk tref je een arts die er veel verstand van heeft en met je kan gaan uitvogelen wat voor jouw lichaam gaat werken om het te herstellen. Er zijn vast wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan, misschien kan de arts zich er zo nodig in verdiepen (of wellicht een co-assistent opdracht geven zich er in te verdiepen?).

Nano, je zult al wel klaar zitten met je telefoon, spannend joh. Ik duim heel hard dat jullie cryo goed ontdooid is, succes vandaag!! Laat je 't horen als je meer weet??

Kaartje, leuk dat je er weer bij bent! Was al bang dat je in Marokko gebleven was ;-)

En dus bijna starten met jullie volgende poging, HEEL veel succes alvast! Had je al gehoord dat dr. Vd Kamp alweer weg is? Er komt vanaf jan. weer een nieuwe.......

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Babii,over ervaring met dr Pfeiffers, zij heeft mij tijdens de behandelingen meerdere malen gewaarschuwd dat er vocht in mijn eileider zat en dat ik me moest laten opereren, ik wilde mijn eileider niet kwijt en andere artsen zagen ook geen gevaar, tot na de 6e tp, en de 2e ivf, ze drukte het nogmaals op mijn hart en ik deed de operatie, gelukkig hoefde de eileider er niet uit en hebben ze hem opengemaakt, en het vocht was eruit, ik ben daarna meteen 2x zwanger geraakt achter elkaar, ze had dus gelijk, het vocht lekte in mijn baarmoeder en dat was de boosdoener, voor mij is ze dus een geweldige arts die zeer serieus is!!

Hopelijk heeft ze dus ook een goede kijk op jou situatie!! Succes meis!

Geplaatst

Ik ben net weer thuis aangekomen....om 13.50uur is onze cryo weer teruggeplaatst .....de laborante was echt een schatje!!! Heel erg lief voor ons cryotje geweest...hihi waren veel stellen.....nu de duimen draaien.

Babbi mijn BMS was afgelopen zondag 7 mm.... Weet niet hoeveel het afgelopen werk is gegroeid...

Geplaatst

@ Nano, wat fijn lieve schat! Ik ga zooooooooooooooo hard voor je du7imen dat jullie wondertje heerlijk blijft plakken!!! Je hebt wss de laborante gehad die ik ook had (jonge vrouw, donkerblond haar). ze zei tegen mij ook: zorg goed voor me patiëntje hahahaha.

@ all,

Heb gemaild met Prof. dr. Jan Kremer (die in het IVF filmpje met mij op het RTL nieuws was). Kreeg dit antwoord over mijn BMS (zelfde wat mijn arts dus zegt):

Beste Kimberly

Wat een toestand allemaal.

Ik kan natuurlijk geen persoonlijk op maat gesneden advies geven, omdat ik niet je behandelend arts ben en je niet heb gezien.

Maar in algemene termen kan ik wel het volgende zeggen:

-ik zie te vaak dat vrouwen een traag herstel van de cyclus hebben na de prikpil. Het lijkt erop dat die veel langer doorwerkt dan gezegd wordt. Soms kan dat zelfs 1-2 jaar duren en daar is je verhaal een voorbeeld van.

-of dat dunne slijmvlies dikker gaat worden als de stop van de prikpil langer geleden is, weet ik niet. Je kunt eigenlijk niets doen om dat slijmvlies dikker te krijgen, maar volgens mij wordt daar teveel opgelet. Ik heb veel vrouwen gezien die gewoon zwanger worden, ook met een dun slijmvlies. De kansen worden misschien wel wat lager met dun slijmvlies, maar dat is niet absoluut en dat geldt wel voor meer zaken, zoals leeftijd. En die is weer hartstikke gunstig in jouw situatie.

Succes!

Jan Kremer

En dit n.a.v. mijn bericht met mijn cyclussen vanaf mei:

Tja, ik zie vaker een erg laten herstart van de cyclus na de prikpil, dus ja, dat kan er door komen

Die pregnyl veranderd het slijmvlies en kan pas rondom de eisprong gegeven worden, anders verstoord het alles. Dus dat is niet de oplossing.

Ik zou gewoon niet teveel aandacht schenken aan dat dunne slijmvlies; we kunnen er weinig aan veranderen en het maakt op zich niet zoveel uit

Sterkte!

Mijn arts zei het ook al en ik moet er maar op vertrouwen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden