Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O, Babii, wat fijn dat je zo´n goed gesprek hebt gehad en dat je zo snel weer mag starten, hopelijk gaat het nu helemaal goed komen hoor!! Ik duim heel hard voor je!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babii....Dr. P is ook echt een fijn mens! Wij hebben haar m.u.v. de laatste afspraak ook elke keer gehad.

Maar wat fijn dat ze je toch wel een soort van gerust heeft kunnen stellen. Dus nu ga je een keer proefdraaien begrijp ik uit je verhaal?

Hoe si het met de rest van de meiden hier? Niemand die op dit moment in de race is of wel?

En de zwangeren onder ons? Ook alleen maar goeie berichten geloof ik?

Geplaatst

Even snel een reactie, want ben op mijn werk. Nee, ik ga niet proefdraaien. Ik ben gewoon al aan het stimuleren voor een TP van een cryo. Ze plaatst bij mij al terug als hij in ieder geval 5 mm is.

En ik ga er gewoon vanuit dat hij dat wordt! Baal alleen wel weer dat ik aan de pil moet, vindt het een beetje tegenstrijdig. Juist de anticonceptie, danwel de prikpil heeft gezorgd voor dit resultaat. En dan wordt ik aan de pil gezet, moet deca spuiten, dan stoppen met de pil, dan starten met progynova.....

Kijk de Progynova snap ik, maar de pil is zo tegenstrijdig.... Maar goed, ik doe braaf wat ze zegt, zij heeft er immers voor geleerd :happy:. Ben alleen bang dat door die pilgebruik me BMS dun blijft, maar heb ook het idee dat me lichaam aan het veranderen is qua hormoonhuishouden. Afgelopen ronde giga veel slijmverlies gehad na de mesntruatie, erg nat en heb dat nooit gehad.

Als mijn BMS dus 5 mm is krijg ik een TP, wat ik eigenlijk zonde vindt, maar nogmaals: zij heeft ervoor geleerd. Dus moet haar maar vertrouwen haha.

Geplaatst

Hoi,

Helaas gaat het niet goed hier: gisterenochtend verloor ik ineens wat bloed en 's middags weer een beetje. Vanmorgen weer iets. We zijn in het ziekenhuis geweest en het is/wordt een miskraam....... Zijn erg van slag en verdrietig natuurlijk.

Pppfffffff, heb altijd gezegd 'ik wacht liever wat langer, ipv dat het lukt en dan misgaat'. Nu hadden we al zo lang gewacht en gaat het alsnog mis.

Kom op een later moment nog wel langs maar zijn jullie iig al even op de hoogte.

Geplaatst

Wat enorm balen Dee.....sterkte meid....voor jullie allebei...

Babbii ben benieuwd hoe het uit haat Alken voor jou.

Allemaal....vooralsnog zeurderig gevoel maar mijn ongesteldheid is tot nu toe nog niet doorgekomen....

Geplaatst

@Babii, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de gyn. En er is een mooi behandelschema gemaakt! Ik hoop dat het goed voor je uit zal gaan pakken meis en dat je in 2011 zwanger wordt!!!

Ik had gisteren mijn gyn van het andere ziekenhuis gemaild waar we de IUI's en IVF gedaan hebben dat ik zwanger ben.

Had haar emailadres op internet gevonden.

En vandaag een super leuke reactie gehad! Haar antw. Wow..........ze heeft er geen andere woorden voor. Ze vindt het ontzettend fijn dat na alle tijd en tegenslagen er goed nieuws is. Ze wenst me een hele fijne zwangerschap toe en bedankt voor de mail.

Echt leuk! Ze wist het dus nog niet, het andere ziekenhuis zou haar op de hoogte houden, maar dat nieuws was dus nog niet bij haar gekomen. Weet ze het lekker van ons! :-)

Gisteren een cadeautje gehad van een vriendin waar we gisteren waren, een Nijntje erg lief.

Heel apart om van die cadeautjes te krijgen!

Ik wil zo graag dat jullie dit ook allemaal gaan ervaren!!! Op naar 2011 naar meer zwangeren!!!

Ik wilde vandaag boodschappen gaan doen op de fiets, of stukje lopen maarja zolang het zo sneeuwt zie ik er nog maar van af.

Liefs Roossie

Geplaatst

Oh dee wat erg! Hier zijn geen woorden voor. Wat een verdriet. Ik kan me voorstellen dat, op het moment dat er een positieve test is, je hele leven anders wordt, toekomstdromen veranderen. En dan nu dat weer los moeten laten. Meis ik wens je heel, heel veel sterkte samen. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik hoop dat jullie voldoende mensen om jullie heen hebben staan die jullie kunnen steunen nu!

Geplaatst

Oh Dee, nee toch. Weten ze het zeker? Heel veel sterkte! Dit is de nachtmerrie van iedereen nadat het juist eindelijk gelukt is. Ik leef met je mee.

Ik ben gisteren weer begonnen met prikken. Zijn er hier, naast Esther, nog meer mensen die gestart zijn? Komen wel elkaar misschien wel tegen in de wachtkamer straks :-)

Geplaatst

Het kaartje...

we lopen bijna gelijk op! Jij hebt ook het lange protocol zie ik? Ik heb 5 jan. de 1e echo.

Spannend weer...

Geplaatst

Lieve meiden,

Dank jullie wel voor jullie reacties. Erg fijn om medeleven te voelen, want het is echt een rottijd. Alle mooie plannen en het fijne gevoel van de afgelopen weken in één keer weg. Gelukkig beleven m'n vriend en ik het samen en hebben we veel steun aan elkaar. Ook krijgen we lieve reacties van vrienden en familie om ons heen. Elke keer weer janken dus, ppfff wat is dit heftig. We hebben ook gewoon goede en gezellige momenten hoor, het niet is alleen maar ellende.

Kaartje, het is idd zeker: op de echo was al geen vruchtzakje meer te zien (ik vond het trouwens wel fijn dat dr. V er zelf was, ze was erg begaan - nieuwe arts liep trouwens ook weer mee). Daarom, en ivm weinig bloedverlies en geen stolsels of iets dergelijks, is er nog bloed geprikt om een bbz uit te sluiten. Waarde was al gezakt naar 532, dus bijna zeker geen bbz.

Ik heb zelf het gevoel dat het tot ongeveer dinsdag goed heeft gezeten en rond die tijd mis is gegaan. Misschien is het hartje niet gaan kloppen?

Ik heb nog steeds bijna geen bloedverlies. Kan natuurlijk zijn dat het nog op gang moet komen. Maar heb zelf een beetje het gevoel dat het bloed de verkeerde kant op gaat, zoals bij endometriose ook gebeurt? Afgelopen nacht zo erg endometriose-buikpijn gehad dat ik bijna flauwviel, en daarna op de wc zat (zonder resultaat, maar had zo'n druk op m'n onderlichaam) met een emmer op schoot omdat ik moest overgeven. Voelde me zo beroerd...... Lang geleden dat ik zulke endo-pijn gehad heb en baal natuurlijk dat dit nu weer terug is. Daarna krom van de pijn op bed, rillend van pijn en kou. Klinkt allemaal wel heel dramatisch nu ik het zo typ, maar eigenlijk was dat het ook wel... M'n vriend heeft nog het spoednummer van de gyn gebeld en overlegd met een arts-assistent. Zij adviseerde even af te wachten of de paracetamolletjes en ibuprofen zouden gaan werken en zo niet, dan moesten we langskomen. Na 45 min. stonden we op het punt om naar het ziekenhuis te gaan maar gelukkig zakte de pijn toen iets. M'n vriend heeft nog 2 keer zijn wekker gezet om te checken hoe het met me ging en te kijken of ik nog meer pijnstilling moest slikken maar ik heb verder prima geslapen. Nu de hele dag nog endo-buikpijn (opgezette darmen, 'knal'buik) maar met paracetamol en rustige bewegingen is het wel te doen. Hopelijk komende nacht geen pijn!

Marielle: jouw handtekening geeft me, ondanks alle ellende die er in staat die jullie doorgemaakt hebben, toch ook weer moed: een zoon en een nieuwe zwangerschap, zo fijn! Hoop dat alles goed met je gaat (en blijft gaan!).

Kaartje en Esther: succes de komende tijd weer!

Nano: morgen 2 weken na tp... hoe is het vandaag met je?

Geplaatst

Lieve Dee,

Goed dat jij en je vriend veel steun aan elkaar hebben, hopelijk kunnen jullie het een plaatsje geven en straks in het nieuwe jaar met volle moed opnieuw ertegenaan(misschien moet je daar nu nog niet aan denken hoor) Wat naar van die endo-pijn zeg, ik herken die vreselijke buikpijn wel een beetje, ik heb nu ook zo'n knal-buik van de opgezette darmen (heb ernstig spastische darm),en dan ook nog eens endo erbij, oohh, heb echt met je te doen meid!!

Houd moed hoor, heel veel sterkte nog!!

Dikke knuffel!!

Geplaatst

Ha ladies,

Daar ben ik ook nog eens een keer. Ik kom niet te vaak want vind het voor degene die nog niet zwanger zijn wel confronterend.

@ Dee, meid wat een verdriet hebben jullie weer te verwerken. Onze arts noemde het toen een emotionele achtbaan en dat vond ik de perfecte omschrijving.

Die pijn heb ik heel erg gehad aan het begin van mijn zwangerschap. Nu ik dit van jouw hoor begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik dan toch endometriose heb. Het is me al eens gezegd omdat ik nu in ieder geval 2x een endometrioom heb gehad die ze ook tijdens de punctie aangeprikt hebben.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat de miskraam op gang komt zodat je aan de verwerking kunt beginnen.

@ Babii,

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen vwb de pil. Je slijmvlies wordt al niet snel dik en dan ook nog de pil. Ik hoop dat jullie wens snel uitkomt.

@ Roossie,

Wat heerlijk zeg dat je al verwend wordt. Ik vind het zo super al die cadeautje. Ik ben net een klein kind. Gisteren met mijn nichtje van 6 alle baby spulletjes bekeken. Dat vond ze helemaal geweldig! Oooh een fles, aaah een beertje, een lepeltje, aaah luiers. Zo schattig en ik vind het net zo leuk als haar :clap2:

Ik heb donderdag een afspraak bij de gyn omdat ik bloedingen blijf houden. Met 8, 12, 17,181/2 week heb ik bloedingen gehad, die minstens 5 dagen aanhouden. Misschien heb ik dan toch endometriose en is dit een manier van mijn lichaam om alles goed schoon te maken.

Ik hoop het maar want het beebje doet het super goed. Woensdag de 20 weken echo. Leuk om weer naar het kleintje te kijken. Dit keer gaat mijn man mee en mijn vader. Hij heeft met 3 kinderen, 4 kleinkinderen nog nooit een echo gezien dus dat wordt wel tijd lijkt me.

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Nu ben ik jou helemaal vegeten Ralletje. Ik zie dat je over de magische 12 weken grens bent. Heerlijk hoor. Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt en nog zult hebben!

Geplaatst

Lieve Dee en alle anderen natuurlijk,

Gaat nog steeds goed met mij....ik durf het zelf niet te geloven voor het eerst in mijn leven een positieve uitslag......!!! Heb wel een kwartier gejankt!!! Mijn man gelooft het ook nog steeds niet en die blijft maar naar de gebruiksaanwijzing van de test kijken....en dan weer naar het positieve uitslag op het staafje!!!!!!

Geplaatst

Nano, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Had je al een beetje een voorgevoel en heb je al klachtjes?? Het blijft leuk hoor kijken naar een positieve test!

Geplaatst
Nano, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Had je al een beetje een voorgevoel en heb je al klachtjes?? Het blijft leuk hoor kijken naar een positieve test!

Was heel zeker dit keer.... Vol vertrouwen dat het niet Mia ging.....en toch niet durven hopen .....wel pijntjes zeurderige pijn bij vlagen in de onderbuik....twee dagen misselijk geweest....(autoziek gevoel)...daarna weer helemaal niet....dus echt zeker was ik denk ik ook weer niet.....heb zoveel mogelijk de wachtweken van me afgezet....de afgelopen drie dagen bouwde de spanning wel weer op..... Misschien een beetje zweverig....maar de tp was 5 dec....ben ons eskimootje dan ook als sintkadootje gaan zien....hihi.... Voor genomen om met de kerst pas te testen....zoveel geduld hadden we(vooral ik) toch niet....

Durf het nog niet te geloven....maar voelt ook een beetje dubbel ten opzichte van de andere lieverds hier....zoals der....we zijn de eerste behandeling gelijk op gegaan....en ik was een kind te rijk dat het haar gelukt was....daarom baal ik ook dat haar poging mislukt is...en ik nu weer een stapje dichterbij ben....dit soort zaken maakt dat ik niet durf te hopen dat dit nu goed gaat aflopen....maar stiekum hoop ik dat ik en ook de rest hier....komend jaar een mooi klein wondertje mogen vast houden!!....

Voor de rest merk ik dat ik heel veel zin in lekkers heb....(vooral zoet).... En de katten extre veel toenadering zoeken....nu zijn sphinxen sowieso al veel socialer.... Maar sinds 1,5 week miauwd een van de twee bij de slaapkamer deur om half zes....ze hangen allebei veel om me heen en van de week keek een van de twee wel 10 minuten naar mijn buik. Mijn man en ik hebben hartelijk om haar raar gedrag gelachen, maar zou het dan toch aangevoeld hebben???....verder geen rare dingen....

Geplaatst

Allereerst Nano HEEL erg gefeliciteerd met jullie positieve test!!! Zwanger joh.... heerlijk voor jullie!

Lief van je dat je tegelijkertijd ook aan mij denkt maar daardoor niet minder genieten hoor: juist extra genieten!! Ga ik ook doen als het bij ons weer mag lukken.

Andere meiden ook wederom bedankt. Jullie woorden helpen echt de pijn iets te verzachten.

De miskraam/bloeding is nu echt flink op gang gekomen. Niet fijn, maar ook wel weer goed. Het moet er toch uit.....

Boogie veel succes bij de 20 weken echo en daarna bij de gyn. Vervelend joh, dat bloedverlies, en zo vaak. Benieuwd wat de gyn er van gaat zeggen. Laat je daarna nog wat van je horen?

Geplaatst

@Dee: heel veel sterkte! Hoop dat je lichaam alles snel regelt, zodat je straks weer kan richten op een volgende rond. Kan me alleen heel goed voorstellen dat je daar nu nog even niet aan toe bent. Ik vind dit soort dingen altijd zo oneerlijk. Denk je eindelijk geluk te hebben...

@Esther: ik ga op 30 dec. beginnen met menopur en dan op 7 jan. de eerste FM. Ben erg benieuwd, want dit is mijn eerst ronde met menopur. Vorige keren heb ik gonal F gebruikt.

@Nano: gefeliciteerd!

Geplaatst

Oh Dee, wat lees ik nou??! Wat ontzettend naar voor jullie, meis! Je leeft zolang toe naar het moment waarop je een positieve test in handen hebt en die droom spat dan na twee mooie verwachtingsvolle weken als een zeepbel uit elkaar... Ik weet niet zo goed wat ik er verder van moet zeggen, helemaal omdat ik me nu weer des te meer realiseer (en mijn man ook, die staat hier echt verdrietiog naast me) hoeveel geluk we hebben tot nu toe...

Houd moed, steun elkaar en blijf geloven dat in 2011 jullie droom uit zal komen!!!

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve en leuke reacties....;-)

Als je je test doet met zo'n IVF behandeling ben je dan1-2 weken zwanger of ben je dan 3-4 weken zwanger???...misschien een domme vraag maar ik weet het niet....als ik uitga van mijn laatste menstruatie...dan zou ik 4 weken en 2 dagen moeten zijn (huh ???? Schock)

Geplaatst

@Nano: 3-4 weken, net als bij een 'gewone' cyclus. Shock dus :). Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel dagen er tussen de laaste dag van menstruatie en de punctie hebben gezeten, maar dat was bij mij altijd een week of 2. De dag van punctie telt trouwens als de dag van bevruchting/eisprong. Heb ik destijds gevraagd bij de IVF-arts.

En nog gefeliciteerd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden