Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iedereen een gelukkig nieuwjaar!

@Dee, jij ook alle goeds gewenst voor 2011 dat je droom dit jaar uit mag komen!!! Je klinkt heel sterk en goed dat je je niet laat kisten!!!

Fijn dat je lichaam weer normaal werkt. Ga maar lekker samen aan de rol!!!

@Esther wow je bent al bijna aan de punctie toe, spannend! En mooi resultaat hoor met je echo. Ik zelf heb ongeveer 10 dagen gestimuleerd, maar het ging bij mij ook super snel ineens. Met ivf stimuleerde ik ongeveer 12 dagen. De ene heeft iets meer tijd nodig dan de andere en verschilt ook weer per keer.

Ik blijf hard voor je duimen! Voel je je weer wat beter?

@Ink, welkom hier. Ik ben net als jij door een ander ziekenhuis doorverwezen naar het UMCU. Ik kwam van het Antonius in Nieuwegein, die werkt samen met UMCU. Daarom hoefden wij geen onderzoek overnieuw te doen. Van de zomer was de wachtlijst 3 maanden, als ik Esther zo lees is het langer geworden.

Ik ben ook tevreden over het ziekenhuis, ze zijn allemaal erg aardig en als je er een paar keer geweest bent ken je de meesten wel.

Heel veel succes!!!

@Kaartje succes met je fm morgen!

@Nano, nog 3 weken en dan eindelijk je 1e echo. Je krijgt dan al gelijk veel te zien met 10 weken is je kleine al 3 cm en alles kan al bewegen en je ziet al een navelstreng. Spannend hoor!

Met mij gaat het goed, ben niet meer misselijk al let ik er wel op dat ik geen hongergevoel krijg. Ik heb een 2e echo gehad met 10 weken bij de verloskundige, alles zag er prima uit. 31 jan. mag ik weer terugkomen.

Liefs Roossie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn hoor roossie dat het zo goed gaat! Wij gaan je volgen, deal?

Ik wilde dat het stimuleren bij mij wat sneller ging, koste me minder puregon ha ha. Maar goed, niks aan te doen, stug doorspuiten!

Ik ben nog niet topfit maar gaat beter dan gisteren hoor!

Geplaatst

De vorige rondes heb ik geloof ik 8 en 10 dagen gestimuleerd. Ik zet vanavond mijn 8e menopur. Vorige keren was met gonal F en lagere dosering. Ben nu dus zo benieuwd hoe het eruit ziet morgen. Ik verwacht geen enorme aantallen follikels. Heb een wat verhoogd FSH en andere keren waren er ook zo'n 6 follikels. Bij de uitgangsecho leken er nu weer een stuk of 6 klaar te liggen. Ik hoop vooral dat het aantal en kwaliteit van de eicellen erop vooruit is gegaan. 1e keer 6 follikels, 4 eicellen en 1 emmy, 2e keer 6 follikels, 2 eicellen en 1 emmy. Het liefst willen we er nu 2 terug laten plaatsen. Zou dus fijn zijn als dat lukt (maar goed, als er maar terugplaatsing is ben ik al blij). Het zou zo super zijn om ook een cryo's te hebben. Maar goed, laten we eerst maar gewoon eens fm doen ;-).

Geplaatst

@Esther Deal!!! Fijn dat het al ietsje beter met je gaat!

@Kaartje, ik duim voor vele emmy´s!! In ieder geval 1 super emmy, die lekker bij je blijft plakken! Succes!

Liefs Roossie

Geplaatst

Kaatje hoeveel menopur spuit jij dagelijks dan? Dat is wel spannend elke keer met dit aantal bevruchtingen t.n.t. of niet?

Geplaatst

Dag meiden,

Bedankt voor jullie warme welkom hier! Wat wordt er hier lekker veel geschreven!

Ik zal even wat meer over mezelf vertellen; ben 28 en sinds anderhalf jaar actief bezig met onze kinderwens. Na 1 jaar het traject voor de zekerheid ingestapt, omdat ik gek werd van de emotionele achtbaan en onzekerheid waarom het maar niet lukte.

Uit de onderzoeken bleek bij mij alles in orde te zijn, maar was de concentratie zaad met name te laag (en ook de beweeglijkheid en vorm waren niet helemaal goed). Dat was ff een flinke klap, maar daar hoef ik jullie denk ik niets over te vertellen!

Na dus een half jaar in het traject te zitten en na een slapeloze nacht zit onze intake er vandaag op. Wat jullie schrijven, kan ik me nu al in vinden! De mensen die ik ontmoet heb waren inderdaad allemaal heel erg aardig en behulpzaam! Begon wat gestresst ivm file onderweg en niet kunnen parkeren. Toen in het ziekenhuis verkeerd gelopen - is ook zooo groot!

Maar ze hebben gelijk ter controle een echo bij mij gedaan, bloed geprikt en nu moet m'n man voor onderzoeken naar de uroloog om te kijken of de oorzaak te achterhalen is (genetisch, hormonaal etc etc). Als de uitslagen bekend zijn, krijgen we vervolgafspraak. Afhankelijk van de resultaten worden we op de wachtlijst gezet met gelukkig als ingangsdatum de datum van vandaag, zodat we dan niet helemaal onderaan komen te staan. De wachtlijst was maar iets van 3 maanden gelukkig. Zo lang moeten we zowiezo ook wachten op het genetisch onderzoek, dus eerder wordt het in ieder geval niet!

Ik ga proberen hier mee te lezen zodat ik ook persoonlijk op jullie kan reageren/ weet waar jullie in t proces zitten!

Voor nu even een algemeen bedankje en voor iedereen mijn succes wensen!

Geplaatst

Ink, fijn dat de intake goed is bevallen.

Vanmorgen eerst naar acupunctuur geweest, altijd lekker relaxend. Daarna in de auto naar ZH voor de fm. Kriebel ik halverwege even op mijn hoofd.... zat er nog een acupunctuurnaald in. Hihi.

Bij fm 7 follikels en al flink groot. Zondag dus de punctie al. Ben komende week lekker de hele week vrij, dus hoef me verder nergens druk om te maken. Erg fijn. Precies a.s. zondag alleen een verjaardag en nieuwjaarsborrel. Jammer, maar daar gaan we dus niet heen.

Ben erg benieuwd naar het aantal eicellen en bevruchtingen. Ik heb 300 IE menopur geprikt (max. dosering). Hoop dat we daardoor ook wat meer bevruchtingen hebben. Hoop dus ook op wat meer eicellen, want was vorige keren maar erg matig. Schijnt dat sommige vrouwen betere/rijpere eicellen produceren met menopur, dus daar ga ik gewoon voor.

Merk dat ik eigenlijk gewoon zin heb in de punctie. Raar, maar waar. Als het lekker snel gaat allemaal weet ik ook sneller het resultaat ;-). Ach, tijd gaat denk ik toch wel snel. Komende week vrij om rustig bij te komen. Dan weekje werken en de week erna (2e ww) week wintersporten in Frankrijk. Heb ik ook al zin in. Alleen een gek idee dat we dan weten of het gelukt is met mijn gehele schoonfamilie en allemaal vrienden erbij. Ach, die weten er allemaal van. Het wordt dus hopelijk een extra leuke week :-).

Is er nog een kans dat ik iemand van jullie tegenkom a.s. zondag?

Geplaatst

@Ink fijn dat het UMC goed bevallen is!

@Kaartje, mijn acupuncturiste is soms ook bijnaaa vergeten een naaldje uit mijn hoofd te halen hahaha.........grappig hé. Ik vind het ook altijd erg relaxend.

Heb nu helaas geen acupunctuur meer, ze gaat zelf met zwangerschapsverlof, kan wel naar een ander gaan maar dat doe je toch niet zo snel.

Goed zeg 7 follikels en zondag de punctie wordt spannend weer voor je!

Ik heb dat ook gehoord dat er met menopur betere kwaliteit aan eicellen geproduceerd worden, daarom wordt het ook vooral aan vrouwen tegen de 40 gegeven.

Ik snap dat je zin hebt in de punctie, want daarna weer je na een paar dagen het aantal bevruchtingen en volgt de TP. Maar dan die 2 wachtweken, gelukkig gaan jullie op wintersport in de moeilijkste 2e week. Ik heb ook getest op vakantie met mijn schoonfam. erbij, is wel apart maar wel leuk al die reacties. We hebben toen ook gelijk fam. gebeld en vrienden gesmst die ervan af wisten. Ik hoop dat het een een super leuke vakantie week voor je wordt!

Heel veel succes zondag met de punctie, op naar mooie emmy´s!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi Kaartje,

Met mij gaat het goed hoor. Ik zorg er voor dat ik regelmatig wat eet en geen honger gevoel heb, dan word ik ook niet misselijk.

Het blijft toch nog steeds best wel onwerkelijk. Woensdag heb ik op het werk verteld dat ik zwanger ben, wordt gewoon verlegen als ik het vertel hahaha..... voelt ook zo apart. Mijn man is er nog erger in die wordt nog meer verlegen en wilt het liefst dat ik het iedereen maar vertel hahaha.....

We hebben ook bij de Ikea gekeken naar babykamertjes, voelt heel apart om na al die jaren babydingetjes te mogen uitzoeken, al durven we nog niets te kopen.

De 2e echo was ook zo bijzonder om de kleine te zien trappelen en zwaaien, we hebben zelfs het hartje horen kloppen.

Als ik ook een zwangere vrouw zie met een dikke buik, denk ik altijd krijg ik nu echt ook zo´n dikke buik?

Blijft toch ook wel onwerkelijk maar we zijn ontzettend dankbaar dat we dit mee mogen maken.

Ik hoop dat jullie dit allemaal ook mee mogen maken, ik gun het jullie ook heel erg!

Liefs Roossie

Geplaatst

Lijkt me inderdaad ook best gek dat straks je opeens al die spulletjes en zo kunt gaan uitzoeken voor je kindje waar je al jaren naar loopt te kijken. Super dat je zo'n goede echo hebt gehad. Het lijkt me echt heel bijzonder dat er gewoon een klein mensje in je groeit.

Vanmiddag werd ik gebeld door het ziekenhuis. Amersfoort had de punctie bedacht voor zondag, maar UMC heeft besloten dat het toch maandag wordt. Nog een dagje extra geduld dus...

Geplaatst

Denk het. Dat is het lastige met 2 ziekenhuizen. Bij de eerste IVF had Amersfoort maandag bedacht en koos UMC voor zondag. Nu dus andersom. Misschien afhankelijk van het aantal aanmeldingen voor zondag? Ze doen volgens mij maar een bepaald aantal puncties in het weekend (dacht ik). Ach, die ene dag kunnen we ook nog wel wachten ;-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat leuk om hier te lezen dat er zo door elkaar geschreven wordt door meiden die zwanger zijn en meiden die volop in hun pogingen zitten! Moet zeggen dat dat erg hoopgevend is. Ik schrijf ook bij Freya en daar schrijf je in een boek met alleen meiden die ook bezig zijn - de zwangeren verhuizen naar een ander boek, dus dat voelt soms wat deprimerend om telkens in dat ene boek te blijven schrijven! Iedereen wilt natuurlijk verhuizen naar dat andere boek... Gek misschien, maar ja...

Dus hier voor alle prille zwangere meiden - Ontzettend gefeliciteerd en dat jullie er maar van mogen gaan genieten met een mooi resultaat, want dat is immers waar we het allemaal voor doen!!!

@ Kaartje - spannend maandag je punctie! Succes alvast!

@ Esther - ook voor jou schiet het al op las ik? Ik ga vast mee duimen hiero!

Ik heb nu na onze intake eergisteren ineens allemaal vragen, waarvan ik wilde dat ik ze gelijk had gevraagd, maar ja, zo gaat dat meestal bij mij geloof ik... Misschien weten jullie wat antwoorden?

- Kunnen er uit het genetische onderzoek zulke grote afwijkingen gevonden worden dat we ook niet meer in aanraking komen voor ICSI? Of dat de kansen op een afwijking bij een kindje groot zullen zijn?

- Is het handig dat ik alvast start met de pil? Want weet niet of ze iedereen laten starten met de pil voorafgaande aan een poging? Want ik zou het zonde van mijn tijd vinden als we dan eindelijk aan de beurrt zijn, en ik eerst daar nog eens mee moet gaan beginnen (voor weet ik niet hoe lang dat dan zou moeten?)

- Is de voorlichtingsavond verplicht bij te wonen? En vertellen ze daar echt veel nieuws? Want ook daarvan wil ik niet dat het uiteindelijk vertraging op zal leveren.

- En wat is het beleid bij het umcu mbt hoeveel terugplaatsingen in 1 poging als het om b-kwaliteit embryo's gaat? Want ik las ergens dat als je onder de 35 bent, er standaard 1 terug geplaatst wordt? Is dat bijhet umcu ook of alleen bij A-kwaliteit 1 en bij B-kwaliteit wel 2?

Pff, sorry voor de vele vragen hier, maar ben een beetje aan het malen...

Liefs, Ink

Geplaatst

@Ink, ja ik vond het ook fijn en hoopgevend als er zwangeren bleven meeschrijven, zo gevoel van dat het ook echt kan!~

Wat betreft je vragen:

-Ik denk dat je daar niet al te druk over moet maken. Er zijn zeldzame chromosoom afwijkingen met grotere kans op miskraam of gehandicapt kindje, maar komt heel weinig voor.

-Die vraag had ik ook wanneer start ik nou met de pil? Volgens mij moet je in ieder geval 2 weken de pil geslikt hebben, weet het niet zeker hoor. Ze nemen de intake datum als wachtlijst datum en dan 3 maanden erbij optellen en dan ongeveer ben je aan de beurt. Ik heb toen voor de zekerheid het UMC hierover gebeld wanneer ik het beste met de pil kon gaan beginnen.

-Voorlichtingsavond is niet verplicht, voor mij vertelden ze niet echt iets nieuws, vond het wel bijzonder om anderen te horen en te zien die in hetzelfde schuitje zitten. Ik vond het ook fijn om eens een laborant gehoord te hebben dan alleen een gyn. En het geeft geen vertraging.

-Je mag 2 emmy's terugplaatsen als je 36 jaar of ouder bent, volgens mij nooit 2 als je jonger bent.

Ik hoop dat ik je geholpen heb met mijn antwoorden.

Liefs Roossie

Geplaatst

Bedankt voor je snelle antwoorden! Helpt me inderdaad met weer wat meer duidelijkheid...

Goh, ondanks dat het zeldzaam is, vind ik dat genetisch onderzoek toch nog wel spannend...

Qua pil ga ik dan inderdaad eind maart maar gewoon eens even bellen ofzo of ik moet gaan starten - vind ik dan ook wel handig vooraf te gaan doen- zit dan voor m'n gevoel al telkens te wachten zonder wat te kunnen doen, dat alle beetjes om sneller te starten mooi mee genomen zijn... Fijn dat die voorlichtingsavond niet verplicht is. Heb het hele internet al afgezocht toen we het nieuws kregen, dus heb niet zo veel zin een uur onderweg heen en een uur terug te moeten voor herhaling van info ;-)...

Ik lees dat jij na een aantal andere pogingen bij je eerste ICSI nu zwanger bent? Super joh! Gefeliciteerd! Voel je je goed/ kan je het geloven en er een beetje van genieten?

Liefs, Ink

Geplaatst

Graag gedaan, het is zo akelig om met allerlei vragen te zitten, terwijl het allemaal al spannend genoeg is!

Zo'n genetisch onderzoek is ook spannend, gaan ze een chromosomen onderzoek doen?

Wij hebben dat niet gehad, we mochten wel maar de gyn vond het niet echt nodig, dus hebben het zo maar gelaten.

Zaadkwaliteit van mijn man is ook altijd gewoon goed geweest, bij ons was het probleem dat de zaadjes langs de eitjes heen zwemmen, ICSI was daarom voor ons de oplossing en dat is dus ook wel gebleken!

Je hebt groot gelijk dat je op tijd met de pil wilt starten, dat heb ik toen ook gedaan, ik vond 3 maanden wachten al lang genoeg. Ik zat eerst bij een ander ziekenhuis en heb daar ook al op de wachtlijst gestaan voor ivf. Helaas moest ik voor icsi helemaal over op het UMC.

Bedankt voor je felicitatie! Het is vaak nog zo onwerkelijk dat we nu ineens na 4,5 jaar mogen genieten van de zwangerschap. We zijn dan ook gewoon verlegen als we het iemand vertellen, voelt ook heel apart.

Ook naar babyspulletjes kijken, we roepen steeds het mag nu legaal! Voelt heel bijzonder. Ook de echo's zo mooi en wonderlijk om zo'n kleine te zien trappelen en zwaaien en het hartje horen kloppen! We genieten er erg van.

Ik hoop heel erg dat je dit ook mag meemaken, net als de anderen die nog niet zwanger zijn.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hai ink...

Roossie heeft al veel gezegd...enige wat ik nog even wilde zeggen is dat je de eerste twee behandelingen 1 embryo terug mag laten plaatsen als je onder de 36 bent, vanaf de derde behandeling mag je er twee terug laten plaatsen. Het is niet zo dat, als je b.v. b kwaliteit embryo's hebt, je er dan twee terug mag laten plaatsen de 1e twee behandelingen. Ze zijn daar erg strikt in.

Ik begin vaak direct aan de pil als bij mij een behandeling is mislukt, zodat ik z.s.m. weer ingepland kan worden. Op deze manier heb ik al twee keer de mazzel gehad dat ik bijna direct weer kon starten. Aan de pil gaan, voordat je met de 1e behandeling begint, zou je kunnen doen maar ik vraag me af of het zin heeft aangezien ze je gewoon in gaan plannen a.d.h.v. de wachtlijsten op het moment dat je voor de 1e behandeling gaat. Bel anders even, dan heb je duidelijkheid! Wat ook een optie is, is om het korte protocol te gaan volgen met orgalutran, dat kun je in je eigen cyclus doen en dan hoef je niet aan de pil. Alleen vertelde de arts ons dat ze niet meer dan vier korte protocollen per week willen hebben omdat het zo lastig in te plannen is voor ze.

Ik vond de voorlichtingsbijeenkomst ook prettig, het was op dat moment allemaal zo nieuw voor ons.

Het chromosomenonderzoek doen ze volgens mij m.n. als de oorzaak van de onvruchtbaarheid de slechte kwaliteit van het sperma van de man is. Maar dat weet ik niet zeker. Ik weet wel dat er zelden wat uitkomt.

Kaartje...morgen een prikloze dag! Heerlijk, geniet ervan! En succes maandag met de punctie. Ik herken je gevoel wel van er zin in hebben, elke stap kom je dichterbij een terugplaatsing!

Geplaatst

Hoi meiden,

Fijn om te lezen dat er zo positief gereageerd wordt op m'n strijdlust, haha..... De eerste dagen na de miskraam was ik zo aan het huilen dat ik me afvroeg of dat rotgevoel ooit minder zou worden. Maar dat wordt het natuurlijk wel, elke dag een klein beetje beter.

En Roossie, ik moest erg lachen om je 'ga maar lekker samen aan de rol' :laugh: .

Ik heb nu geen tijd om verder heel uitgebreid op iedereen persoonlijk te reageren op jullie maar wel even 1 dingetje voor Ink, heb de contracten van het UMC er nog bij gepakt.

Als je nog geen 36 jaar of ouder bent geldt het volgende terugplaatsbeleid:

Eerste en tweede terugplaatsing: 1 embryo (werd bij ons de eerste keer nadrukkelijk geadviseerd) of afhankelijk van de kwaliteit 1 of 2 embryo's (nadat we de eerste keer embryo's hadden met matige celdeling, hebben we bij de tweede poging hiervoor gekozen, wat onze gyn ook begreep).

Derde en volgende terugplaatsing kun je kiezen voor 1 embryo of 2 embryo's of afhankelijk van de kwaliteit 1 of 2 embryo's.

Kaartje: hoe beviel de nieuwe arts vrijdag? Of had je haar niet? Vanavond Pregnyl dus? Succes alvast voor maandag!!!!! Hopelijk mooie rijpe eicellen :-)

Esther: jij nog even succes met verder prikken.....

Fijn weekend verder allemaal!!

Geplaatst

Om 21.30 uur gaat de pregnyl erin en dan maandag om 9.30 uur de punctie. Ben zo benieuwd!

Dee, nieuwe arts was heel aardig en prettig bij de fm. Je klinkt inderdaad wel positief. Ach, je moet het maar zo zien: je kunt dus wel zwanger worden. Dat heeft dus ook iets positiefs toch? Maar goed, als het dan eenmaal gelukt is hoop je natuurlijk altijd dat je dan ook een kindje in je armen hebt na 9 maanden. Weet je al wanneer jullie weer gaan beginnen? Volgens mij had ik het al gevraagd, maar weet het antwoord niet meer...

Ink, ik ben ook onder de 36. Inderdaad zoals Esther al aangaf kun je dan bij 1e en 2e IVF kiezen voor 1 embryo of afh. van kwaliteit 1 of 2. Bij 3e kun je kiezen voor 1, 2 of afh. van kwaliteit 1 of 2.

De eerste keer hebben we gekozen voor 1, bij de tweede keer voor 1 of 2 afh. van kwaliteit en nu bij de derde keer kiezen we voor 2. Hoop alleen dat er wel 2 zijn nu. Vorige keren was er maar 1 emmy gevormd namelijk.

Geplaatst

@ Kaartje- nou die zit nu dus voor jou :-)! Spannend hoor maandag!

@ Dee - jeetje, begrijp dat jij dus een miskraam hebt gehad? Heftig hoor! Knap dat je er al weer en beetje uit aan het krabbelen bent!

@ Esther - nog niet gehoord van dat korte protocol, ga ik inderdaad in mijn achterhoofd houden. Denk dat ik over 2 maanden maar zelf ff bel hoe we er voor staan etc en wat de bedoeling is qua pil of niet...

@ Roossie - kan me voorstellen dat het onwerkelijk is! Ik dacht in een van de eerste maanden dat we begonnen met onze wens dat het zo ver was en liep al gelijk de kinderwinkels binnen haha, maar dat zou ik nu denk ik voorlopig dus niet durven!! Ze gaan trouwens inderdaad een chromosomen onderzoek doen; ze had het over eventuele afwijkingen op het Y-chromosoom die evt de oorzaak zouden kunnen zijn van het verminderde zaadkwaliteit...

Allemaal erg bedankt voor de verduidelijking - geeft me echt gelijk weer wat rust... Lief dat jullie me helpen...

Baal beetje van de 3 maanden niets doen, maar ja, dit hele traject hangt af van wachten geloof ik, dus daar moet ik me maar bij neerleggen...

Ik had trouwens Dr Pijffers - vond haar echt heel aardig, maar ze gaf aan over 5 weken voor een half jaar afwezig te zijn en dat ik dan door een ander geholpen zal worden... Maar begrijp van jullie dat ze allemaal aardig zijn, dus dat is ook wel al prettig om te weten!

Liefs, Ink

Geplaatst

Net terug van de punctie. Viel me weer erg mee (gelukkig). Met resultaat zijn we ook erg happy: 6 eicellen. Dat is meer dan we tot nu toe gehad hebben, dus ben helemaal blij. Donderdag tussen 10.00-11.00 uur worden we gebeld over het aantal bevruchtingen. Donderdagmiddag dan (hopelijk) de terugplaatsing.

Hang nu lekker op de bank met compu. Manlief is pannenkoeken aan het bakken, goed geregeld ;-)

Esther, hou was jouw fm?

Geplaatst

Hey! Hoelaat moest jij voor de punctie dan? Ik kwam rond kwart over negen/half tien de echokamer uit! Misschien heb ik je dan wel gezien?

Mijn fm was zoals verwacht...rond de 15 mm allemaal, woensdag opnieuw en ik denk vrijdag de punctie. Ik ben zoooooo voorspelbaar :)! elke behandeling drie fm gehad, ong 14 dagen gestimuleerd en daarna de punctie, gaan we nu dus ook weer doen.

Geplaatst

Hallo allemaal, gisteren wat bloedverlies gehad....vandaag iedere keer na het plassen erg rood wcpapier.... Ben bang dat het toch misgaat ....:-(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden