Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Okaasan....;-)

Ben een tijdje gestopt met posten....;-)....Oa Dee en ik hebben in dezelfde wachtcyckus gezeten....

Ik heb mijn regels nog steeds niet ;had verwacht de 19e te starten....hmmmmpfff....de spanning vind ik ook wel om te snijden ....uiterlijk morgen zou mijn periode kunnen starten maar dan heb ik wel een lange cyclus voor mijn doen....;-)

Ben bloednerveus...misschien blijft daarom mijn periode wel uit ...(stresskuikentje dat ik ben)

Zwanger ben ik vast niet gister en vandaag een test gedaan....;-)....wie weet start ik ook nog deze week....zou leuk zijn....;-)...

Jij ook succes okaa-san!!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@nano, ik duim heel hard dat je over een jaar ook terug kan kijken op een bijzondere dag met een positief resultaat!

@Clau, dankjewel! Leuk dat je er even naar gezocht hebt! Heb je nu een tp gehad?

@Dee, ja raar idee hé, wij zaten samen in het aug. topic. Ik hoop zo erg dat je ook snel weer in een uitgerekend topic mag plaats nemen!

@Okaasan, wat snappend succes morgen met je eerste spuit! En je kunt mij de 22ste tegen komen, wij hebben om 8.50 afspraak met dr. C. Zou grappig zijn je daar te ontmoeten. Het is wel een andere gang, maar ik wil denk ik wel even kijken hoe het kaartje van Jane er bij hangt in die andere gang. Op naar een jaarwisseling met een nieuw leventje in je buik!

Hier druk in de weer met mijn 3 banen moeder, huisvrouw en webdesign. Moet er op letten dat ik op tijd naar bed ga, dan gaat het allemaal beter. Nu sta ik soms pas om 10.30 uur op, is ook zo heerlijk om nog even te slapen met Jane naast me. Na haar eerste voeding leg ik haar naast me neer op bed en vallen we samen nog even in slaap. Vorige week had ik wel even een moeilijk moment. Ik zat met Jane op schoot liedjes te zingen en filmpjes op de laptop te kijken, moest aan mijn eigen kindertijd denken en begon mijn ouders erg te missen, even weer wat tranen gelaten.Morgen laatste babymassage les, erg jammer op naar de volgende cursus die ik ga verdienen met het maken van een website. Jane kijkt nu graag naar youtube filmpjes van Nijntje, teletubbies, mumba etc. Ze begint nu ook flink op haar handje te sabbelen en te smekken. Als we haar op haar buik leggen dan kan ze haar hoofdje al heel goed ophouden. Omrollen lukt nog net niet.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hi all,

Even een kort berichtje van mij, internetloos en tv en telefoon loos in nieuwbouw ;-) lang leve ziggo!

Chantal!! Wauw!! Gefeliciteerd!

Okaasan wat spannend! Succes, duim mee hoor! Ik was net een dag te laat in mijn cyclus om direct te mogen starten en als ik nu voor 4 december ongesteld wordt kan ik ook dit jaar nog beginnen! Volgens mij moet dat lukken!

Lees komende week weer even beter bij en reageer wat beter op de rest! (hoop dan wel weer internet te hebben)

Succes all!

x

Geplaatst

He getsie Nano, wat vervelend is dat toch als je maar niet ongesteld wordt, terwijl je het wel verwacht. Mijn lijf trekt zich daar gelukkig niet zo veel van aan, van die gekke stress. Als ik weet welke dag mijn eisprong was, dan kan ik mijn klokje gelijk zetten op het begin.

Roossie, dat zou zeker gezellig zijn. Ik zal mijn hoofd de andere gang even in steken, maar ik heb al om 8 uur een afspraak. Waarschijnlijk lopen we elkaar net mis.

Klinkt zeker druk je leven op het moment, maar ook wel heel erg genieten, zo lekker nog even uitslapen met zo'n hummeltje naast je. Doen wij ook altijd als neefje en nichtje logeren. Nog lekker een uurtje door blijven soezen in bed. Heerlijk.

Wat leuk dat je ruildiensten gaat doen met de massagejuf.Daar houd ik wel van van dat soort initiatieven.

Inge, jammer dat je net te laat je afspraak had, maar misschien maar beter zo. Kan je weer een beetje op adem komen van je verhuizing, voordat je je in het volgende avontuur stort.

Clau spannend is dat altijd dat wachten op HET telefoontje. Ik heb het nu 5 keer gehad, en het is iedere keer weer spannend. Dat soort momenten went echt niet. Ik hoop voor je dat ze lekker vroeg bellen, maar vooral dat ze met goed nieuws bellen.

Hier zit de eerste spuit er al weer een paar uurtjes in. De Gonal-F heeft een andere pen gekregen, en die spuit best lekker. Hahaha, ik klink nu geloof ik als een junk. Je hoeft veel minder hard te duwen dan eerst en daardoor kan je veel geleidelijker de hormonen inspuiten. Vorige keer had ik mijn eerste FM al op stimulatie dag 6 en nu pas op 8. Echt lang spuiten dus voordat ik iets van resultaat te zien krijg. Ik ben benieuwd of het eitjes-groeien weer net zo goed verloopt als vorige keer.

Geplaatst

@ Chantal wat een heerlijk nieuws.....geniet en zet door.....

@ Roossie.....heerlijk je verhaaltjes van je kleine spruit...;-)!

@ Clau zooooo spannend!!! Duim met jullie mee...

@ Okaasan ik weet niet zeker of het stress is mijn cyclus is eigenlijk ook altijd rond de 21 /22 dagen (soms een keer 19 en een enkele keer 24 dagen) in de maand na de operatie

Heeft de cyclus 22 dagen geduurd en de vorige 24 dagen.... Deze cyclus duurt nu al 27 dagen....dat is een record aantal dagen;-)

Bij vlagen ben ik misselijk aan de linkerkant (waar ze de eileider verwijderd hebben voel ik soms rekpijn, rechts heb ik twee keer steekjes gehad....afglopen zondag en ook maandag getest geen positief resultaat.

Heb pijn aan mijn borsten gehad afgelopen vier dagen met van die rare knobbeltjes (hmmmmpfff sorry voor de details)

De pijn is weer weg rekpijn links heb ik nog steeds zo nu en dan. Heb ook wel een beetje last van zweetaanvallen en een enkele keer opvliegers(startende overgangsklachten ?)...(ik probeer maar even geduld te houden)....weet niet wanneer en of ik nog een belletje moet doen naar het ziekenhuis om deze behandeling te annuleren....bang dat het morgen doorbreekt ...;-)....

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Ben gisteren geland na een maandje vakantie in Thailand gevierd te hebben. Hebben het heerlijk gehad - echt alle tijd om van de zwangerschap te genieten, dus dat was erg fijn, aangezien de periode voor de vakantie erg druk was! Reisplannen iets gewijzigd ivm de overstromingen en er wel het e.e.a. van gezien, maar gelukkig geen echte last van gehad.

Gistermiddag gelijk ook weer controle gehad bij de VK - bloeddruk 120-65 en in totaal nu 5,5 kg aangekomen, dus dat is allemaal prima. Voel me ook erg goed!

Heb net gelijk weer wat bijgelezen hier. Had gehoop dat ik een heleboel positieve berichten mocht lezen, maar helaas. Gelukkig mag ik er wel 1 feleiciteren: Chantal van harte met je positieve test! Wat super zeg! Besef je het al gelijk echt of nog onwerkelijk?

Clau - succes met afwachten van het telefoontje!

Nou, ik schrijf vanaf nu dus weer lekker verder mee hier hoor meiden!

Geplaatst

@Clau, hoe is het gegaan vandaag? Ik hoop zo dat het ontdooien goed is gegaan en je een mooie emmie in je buik heb zitten.

@Nano: JEetje, wat een korte cycli heb jij zeg. Ik vond mijne al redelijk kort met 25-28 dagen (en heel soms een uitschieter naar 35). Ben je vandaag eindelijk ongesteld geworden? Ik hoop het voor je, want al dit wachten is ook niet fijn. Je wilt gewoon weten waar je aan toe bent en niet al dat gedoe er bij. Wij MMM-meisjes hebben immers al genoeg gedoe.

@Ink: Wat goed om van je te lezen. Wat was je lang op vakantie zeg, wauw! Fijn om te lezen dat je zo genoten hebt en dat het met je zwangerschap ook zo goed gaat.

@Roossie: weer een goede werkdag gehad vandaag?

Hier de tweede spuit erin vandaag en ik begin al weer lekker te duizelen en moe te zijn. Pfff, dat wordt nog wat.

Eindelijk mijn sportteam ook maar op de hoogte gesteld, want het lukt me gewoon niet om zo laat 's avonds nog te gaan sporten. Wat een moeite telkens toch weer om de MMM een klein beetje uit te leggen aan mensen. Face-to-face heb ik er niet zo'n moeite mee, dat gaat me eigenlijk steeds beter af, maar een mailtje naar een groep mensen, pfff, wat een gedoe. Maar goed, ik hoef me in elk geval niet meer schuldig te voelen dat ik er niet zo veel ben tijdens de trainingen. Dat is wel weer fijn.

Geplaatst

hallo allemaal. onze cryo is goed ontdooid en we hebben er zelfs nog een in de vriezer. vanmiddag om 15.45 is ie teruggeplaatst. hij was 8 cellig.nu gaan we de heerlijke wachtweken weer in 1 dec.mogen we testen

Geplaatst

He Nano, wat vervelend. Je geduld wordt wel weer op de proef gesteld.

Hoera, wat fijn Clau. Ik duim dat deze emmie nog veel veel beter blijft plakken dat de vorige. Fijn dat er nog een cryo over.

Geplaatst

@clau.....digitaal wat bison kit....toegewenst en mijn duimen draaien keihard mee voor een positieve uitslag voor jullie....;-)

@ Okaasan ..........;-) geduldigheid lijkt wel een kwaliteit die je steeds beter lijkt te beheersen in zon IVF proces....wat dat betreft zitten we allemaal in hetzelfde schuitje.....;-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Clau: fijn dat je weer een emmie bij je hebt! Ik duim mee voor een positieve test (en daarna duimen we dan rustig verder voor een goed vervolg)!

Okaasan: alweer een paar dagen op weg, lekker man. Tenminste, lekker.... nou ja, je snapt 'm: er gebeurt iig weer iets en je kunt nu lekker de rust ervoor nemen omdat je niet werkt. Zet m op hè!

Nano: wat irritant dat je cyclus nu langer duurt..... is er al iets gaande? Kan me voorstellen dat je er hoop van krijgt, je hoopt toch dat je lichaam, na 2 keer kort zwanger te zijn geweest, het nu zelf snapt en doet.

Roossie: volgende week de afspraak al! Neem je Jane dan mee om het 'resultaat' aan dr. C te showen?

Inge: hoop dat jij idd nog wel in dec kunt starten, zou fijn zijn! En dan werkt je internet tenminste ook weer, kun je ons mooi op de hoogte houden (en wij jou steunen).

Ink: wat heerlijk, Thailand! Dat je het durft, tijdens je lang verwachte zwangerschap. Denk dat ik zelf het risico niet zou durven nemen. Leuk dat je weer meeschrijft!

Nu snel a/h werk, fijne dag allemaal.....

lfs Dee

Geplaatst

Clau - de duimen draaien hoor! Spannend weer, die wachtweken! Hopelijk een mooi vroeg sinterklaas cadeautje!

Okaasan - en, hoe gaat het meid? Al weer wat spuiten verder - gaat t nog? Wanneer is je 1e fm?

Nano - ik begrijp dat jij op je ongi zit te wachten? Bah, vervelend hoor! Inmiddels al doorgebroken?

Dee - voor m'n vakantie had je geloof ik besloten n wachtperiode in te lassen, maar ik zie in je handtekening net dat je een hysteroscopie gaat krijgen? Getsie, lijkt me geen pretje! Hoe sta je daar tegen over? En je weet dan nog niet wanneer dat gaat gebeuren?

Qua vakantie maken we elk jaar wel een verre reis en we kozen bewust voor Thailand omdat ze daar goede medische voorzieningen hebben en ook goed engels spreken, dus áls er dan al wat zou zijn, dan zou ik daar ook in goede handen zijn geweest. Verder een veilig land, lieve mensen etc. Moesten plannen wat omgooien ivm de overstromingen daar, maar hebben telkens goed info ingewonnen voor we ergens heen vertrokken, dus dat ging prima... Ze zeggen ook dat je tussen de 20 en 28 weken het beste nog zulke dingen kan ondernemen, omdat je je dan het beste voelt, maar heel de zwangerschap voel ik me gelukkig al top! Hoop ook echt zoooo dat ik hier snel positieve berichten ga lezen bij jullie dat jullie dit mee gaan maken!!! Duimen draaien flink en ik leef echt mee!

Vraag me ook wel af hoe het met Babii is? Had al gekeken bij haar profiel, maar kon niets vinden....

Roossie - schiet bij jou ook al op lees ik met een volgende afspraak? Mag ik vragen of jullie tijdens je zwangerschap van Jane al hierover beslist hadden? Want wij hebben het er nu ook wel al eens over - mijn man is 36 en wilt het liefst 2 kinderen kort op elkaar, zodat hij niet nog heel veel ouder papa wordt, maar lijkt mij best pittig, 2 van die kleintjes rond hebben kruipen...

Chantal - het nieuws al doorgedrongen?

Inge - hoe gaat het met jou?

Geplaatst

He meiden,

even snel, het nieuws is doorgedrongen maar helaas vandaag de hele dag een beetje roodbloedverlies dus het kan hier nog alle kanten op mogen gelukkig eerder komen voor een echo maar danmoet ik 6 weken zijn en dat is pas volgende week woensdag.

ga nu slapen ben dood moe van de emoties vandaag

Geplaatst

Nou er gebeurt hier inderdaad zeker iets, ik kan al na drie dagen spuiten bijna niet meer zitten met mijn broek dicht. Dan voelt het echt alsof ik een 8-gangen diner in een uur naar binnengewerkt heb. De bijbehorende misselijkheid is er ook, maar goed het is 'slechts' van drie dagen spuiten. Ik voel me dus niet echt top en de middagen breng ik vooral slapend door. Eén ding op een dag is echt de bloody limit. Meer trek ik echt niet.

En ik kan maar beter niet te veel naar buiten gaan, want ik word echt agressief van al die vervelende mensen op straat (lees mensen die zich net niet helemaal aan de verkeersregels houden en mij daarmee dus een heel klein beetje lastig vallen). Grrrr, ik kan iedereen wel schieten. En vervolgens moet ik daar dan weer om huilen.

Pfff, ik hoop dus dat ik net zo snel klaar ben met spuiten als vorige keer.

Chantal: Getsie, bloedverlies. Ik hoop dat er helemaal niets aan de hand is en dat het allemaal goed gaat daarbinnen. Fijn dat je eerder een echo krijgt. Succes met de week doorkomen voor het wachten daarop.

Geplaatst

@Okaasan, jammer dat we elkaar dinsdag waarschijnlijk niet zien! Succes met spuiten verder, vervelend dat je zo naar voelt daaronder. Ik was vooral erg moe altijd van die hormonen. Dikke knuffel!!

@Ink, welkom terug! Wat heerlijk zeg zo'n vakantie, ik ben ook in Thailand geweest. Ben je in het Noorden of zuiden geweest? Wij zijn in het zuiden geweest o.a. het eiland kosamui. Hoe heb je dat gedaan met de inentingen, of was je ruim daarvoor al ingeent? Je hebt een hele mooie bloeddruk zeg! En ja tijdens mijn zwangerschap hadden we het al over emmie 2, zelfs soms met spullen uitzoeken dachten we en wat als de 2e een jongen wordt hahaha....we willen heel graag 2 kinderen, zo leuk als ze samen spelen en ook als wij er niet meer zijn hebben zij elkaar nog. Ik waardeerde het ook dat ik broers heb toen mijn ouders overleden. Omdat wij al ouder zijn ik ben 40 en mijn man is 41 willen wij toch niet al te lang wachten, als ik jonger was geweest hadden we wel wat langer gewacht. Ik wil ook aan Dr. C. vragen wat wijsheid is. Het zal idd pittig zijn, maar heb het er wel voor over en kort op elkaar dan is het toch net een tweeling :-)

@Nano, sterkte met je kwaaltjes en hopelijk ben je snel ongi!

@Clau, wat goed gefeliciteerd met je emmie in je buik nu maar goed broeden. En wat fijn zelfs nog eentje in de vriezer!

@Dee, ja we nemen Jane mee lijkt ons wel leuk voor Dr. C. en zo'n gedoe om haar even ergens anders onder te brengen. Ik neem haar het liefst gewoon overal mee naar toe. Heel stom zit soms al te denken hoe we dat gaan doen als ik een tp heb hahaha......of misschien wel een punctie als ik manlief over kan halen hahaha.....achja overal komt een oplossing voor.

@Chantal, ahneen bloedingen gelukkig mag je eerder voor een echo komen! Hopelijk innestelingsbloeding!

Wij hebben hier een schone slaapster. Gisterenavond eens uitgeprobeerd of Jane zou doorslapen zonder de voeding van rond 22.00 uur. Ik moet haar dan altijd uit een diepe slaap wakker maken, dat neemt ze me niet altijd in dank af. Nou het is gelukt, de dame heeft om 19.30 uur ongeveer haar laatste voeding gehad en om 6.45 uur werd ze wakker. Heb haar nog wel even gehoord rond 4 uur, maar dan viel ze weer in slaap, dat doet ze wel vaker. Zelfs na een niesbui valt ze weer in slaap. Nu de 2e nacht dat we dit proberen, hopelijk red ze het weer. Alleen stroom ik nu weer over smorgens hahaha.....nu moeten mijn borsten zich weer aanpassen, maar dat doet moedernatuur.

Gisteren weer buiten de deur gewerkt, ging goed heb alleen de nacht ervoor niet goed geslapen. Verder thuis ook druk aan het werk, heb zitten worstelen met een vraag van een klant, heb nu moeten zeggen dat het me niet lukt, ik ben ook geen progammeur!!!

Zaterdagochtend krijgen we kraambezoek, dan naar een proefles van een soort babygymcursus en dan nog naar een verjaardag in Amsterdam van zwager en schoonzus. Druk programma! Zondag relaxen en ook even werken.

Dinsdag heeft Jane haar eerste diploma gehaald, het babymassage diploma. Jammer dat de lessen afgelopen zijn. Dinsdag heb ik een afspraak met de docente over de website die ik voor haar ga maken.

Voor in januari heb ik georganiseerd dat al mijn yoga-genootjes met babe bij ons thuiskomen, erg leuk. En nog leuk nieuws mijn vrienden die in Australie zijn gaan wonen komen in dec. 3 weken naar Ned. Ons vrienden groepje en zij komen naar ons toe met 2e kerstdag, zo leuk!!! :-) En kerstavond met mijn schoonfamilie en 10 of 17 dec. met mijn broers. Ik denk dat het 10 dec. wordt, dan is hier ook kerstmarkt.

Liefs Roossie

Geplaatst

Lieve Chantal ....snap je onrust....Hoop dat het alsnog goed uitpakt....

@ roossie....;-)

@ Okaasan.... Even doorbijten....het is tijdelijk....

@allen Vanochtend vroeg periode opgestart....en morgen starten met hormoon inductie....

Pff de dosis is dubbel zoveel als vorige keer...ben nu al weer zenuwachtig .....

Geplaatst

JEee! Nano fijn, je bent nu weer echt in de running.

Wanneer moet je naar het UMC? Wie weet ontmoeten we elkaar daar nog. Ik moet komende dinsdag voor de eerste FM.

Klinkt inderdaad heftig, een dubbele dosis. Had je vorige keer niet zo'n goede respons? Hopelijk ben jij ook snel klaar met spuiten.

Geplaatst

Zou wel errug leuk zijn ik moet donderdag heen....vorige keer waren er maar 4 eitjes (ben ook niet meer piepjong....;-))....ik hoop dat het idd een goede opbrengt wordt....maar ik reageer enorm op de hormonen (tenminste de vorige keer....dat was vorig jaar).....heb net rustig mijn spuit in orde gemaakt....dan hoef ik vanavond niet te stressen als ik het vergeten zou zijn......ik merkte dat ook al is het nog meer dan een jaar geleden dat dit nog niet vergeten was....wie weet tot volgende week(als je do ook een fm hebt....;-))

Geplaatst

Nano de eerste spuit er weer in zitten? Wat spuit je precies?

Okaasan, hoe gaat het nu.... hoeveel dagen ben je onderweg? Wanneer eerste fm?

Chantal, hoe is het verder gegaan met het bloedverlies? Ik hoop voor je dat het over is, of minimaal is gebleven!

Geplaatst

klopt inderdaad, dinsdag de eerste FM. Ik vind het wel spannend. Voelme best beroerd, heel moe en kan echt maar 1 ding opeen dag doen. Gisteren naar een verjaardag en daar zat ik na het eten gewoon te huilen op bank. Echt heel naar. Ik ga nu van alles huilen en de gedachtes 'wat nu als ik het weer allemaal voor niets doe' schieten sinds gisteren voordurend door mijn hoofd. Het lukt maar niet op die uit te zetten. Ik hoop dat ik dinsdag een mooie eerste FM heb en ik dan weer wat positiever tegen alles aan kijk (dat was de vorige keer ook zo).

@Nano: Jeetje dat is veel inderdaad wat je moet spuiten, kom ik dan aan met mijn 150 IE en mijn 34 (bijna 35 jaar en ik voel me al zo oud voor dit hele MMMcircus). Vorige keer had ik daarmee 10 of 11 rijpe eitjes. Lijkt me echt een behoorlijke extra stressfactor als je niet zoveel eitjes hebt. Pfff, ik zal voor je duimen.

Ook vervelend dat je zo enorm reageert op de hormonen. Ik hoop dat je er deze keer minder heftig op reageert, bij mij is het nu ook anders dan de vorige keer, maar om het nou prettiger te noemen, nee. Hhahaha. Ik ben dus niet helemaal het juiste voorbeeld.

Ik zal wel posten wanneer ik de volgende meting heb, ik hoop op donderdag. Lijkt me leuk om iemand van het forum te ontmoeten. Maar woensdag vind ik ook wel erg fijn, want dan ben ik waarschijnlijk eerder klaar met spuiten. Dat is natuurlijk ook erg welkom.

Succes met al het spuiten!

Geplaatst

@Dee puregon en dadelijk orgalutran (puregon 300 eenheden)

Hoop dat het allemaal goed zal gaan....en dat de opbrengst goed zal zijn ....4 of 8 maakt me niet uit er hoeft er maar eentje de goede te wezen...

@ Ookasan......wie weet zien we ons dan nog...;-)

@chantal ben erg benieuwd hoe het met je is

Geplaatst

@Nano wow je moet veel hotmonen spuiten, hopelijk hoef je niet te lang te spuiten! Hoe oud ben je als ik vragen magh? Succes donderdag.

@Okaasan misschien zie ik je morgen! Je kunt me herkennen aan mijn rode haren en zwarte jas en een klein meisje.

Onze Jane was gisterenavond wat van slag. Ze wilde niet slapen, toen wij naar bed wilden rond 23.00 uur was ze nog klaar wakker en ze heeft een paar keer gehuild, wat niks voor haar is. Ik denk dat onze zaterdag te druk voor haar geweest is. We hadden smorgens kraamvisite, in de middag een proefles babysensory, waarbij de zintuigen geprikkeld wordt van de baby's met muziek kleuren e.d. en daarna nog naar verjaardag in Amsterdam Noord van schoonzus en zwager. Bij mijn schoonzus wilde ze ook niet slapen, af en toe viel ze weg maar werd al snel weer wakker. Gisterenavond laat hebben we haar na wat huilbuien uiteindelijk maar tussen ons in gelegd, toen is ze in slaap gevallen. Vanochtend heb ik haar zo lang mogelijk laten slapen, ookal was het voedtijd. Ze heeft tot 07.30 uur geslapen, toen voeding daarna sliep ze door tot 12.00 uur. Vanmiddag om 14.00 uur heeft ze geslapen en nu doet ze weer een dutje. Hopelijk gaat het vanavond beter, moeten weer in het ritme zien te komen. Ik zelf ook hahaha....ik was ook moe van het weekend, terwijl we gisteren niet veel gedaan hebben, heb alleen de badkamer schoongemaakt. Het was zaterdag ook wel laat geworden, daar kan ik niet meer tegen laat naar bed gaan.

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden