Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Ink, ik was ongeveer 14 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap, het was er al heel snel af wat ik ook niet verwacht had. Ik weet niet of je borstvoeding wil gaan geven, dan val je ook af. Mooie bloeddruk hoor! Gelukkig heb je niet druk gemaakt om de stagiaire.

Ik zou meer broekjes kopen, 3 is weinig. Je hebt van die dagen dat je 2 keer een schone broek aan moet doen. En de rompers met een overslag zijn ideaal zo hoeft het niet over het hoofdje heen. Hoofdjes en armpjes zijn vaak gevoelig bij een babytje, als iets te strak over het hoofdje komt doet het denken aan de bevalling. Mijn yogadocente zei dat je de romper ook aan kunt doen zonder een benauwd gevoel te geven. Heb je ook maat 50 voor de zekerheid? ;-) Jane is qua lengte boven gemiddeld, maat 56 zat haar zelfs nog ruim in het begin. Jane heeft langer dan 4 weken 50/56 gedragen hoor even uit mijn hoofd gezegd tot ze ruim 2 maanden was. En het is zo leuk je kleine mooi aankleden en je zal ook vast wel kleertjes als kraamcadeau krijgen.

Ik heb van een kennis vuilniszakken vol met kleding gekregen tot wel maat 104. Erg fijn zo hebben van van iedere maat weer de kast vol. Ik koop soms nog weleens wat, omdat ik dan toch net iets mis.

Hier weer een werkdag buiten de deur achter de rug, gelukkig ging de dag snel. Nu weer lekker thuis en Jane lag om 20.00 uur al op bed. Manlief is voetbal kijken boven, ik zit even relaxt met de laptop op de bank voor de buis. Morgen maar weer proberen een programma te installeren wat ik al heel lang probeer te doen, maar eens kom ik eruit! :-)

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Liefs Roossie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een kort berichtje van mij ik zal van de week even op jullie allemaal reageren!

wil alleen Chantal van harte gefeliciteren! super meid! geniet ervan... eindelijk iemand zwanger van het utrecht bankje!

Hiero gaat het al even niet zo lekker, na mijn verse tp die helaas mislukt was zoals jullie weten,

moest ik verplicht een maand wachten, dat hebben we netjes gedaan... toen moest bij mijn nieuwe cyclus langs komen op C12.

het zag er rustig uit en het eitje was volgens de VP nog aan de kleine kant, ik moest bloedprikken wat na 3 keer prikken

eindelijk goed ging ( half in tranen bah haat bloedprikken) en vervolgens werd ik in de middag gebeld dat ik pas na 5 dagen weer moest

langs komen, ik had er al een hard hoofd in want normaal spuit ik op C15 altijd pregnyl en nu moest ik op c17 langs komen voor een echo....

en Jaaaaaaaaaaaaaaah hoor aangekomen op C17 voor een echo, dacht ze dat ik mijn ei al had gehad JA DUHHHH kon ik haar ook wel vertellen..

moest weer bloedprikken voor de zekerheid en werd, in de middag gebeld... poging gestaakt... IK WAS BOOS!!

nou mocht me bij mijn volgende duivels weer aanmelden zo gezegd zo gedaan... ik had al een boekje thuis gekregen dat ik op C10

langs moest komen, dus ik bellen krijg ik nu dood leuk te horen sorry we doen alleen de dames die voor de 17e pregnyl moeten spuiten

en jij moet 20e spuiten zoals we nu zien... ik zo jullie sturen mij een boekje! en jullie geven mij aan dat ik gewoon mee kan doen deze ronde..

kortom weer niks....

Ik heb aan de arts aangegeven dat ik graag meteen door wilde met een verse en dat mocht niet :( nu ben ik maanden verder en nog geen terugplaatsing...

kortom ben even PIST over hoe dingen de laaste tijd gaan bij het UMC, heb volgende week din een gesprek aangevraagd met een arts om even zwaar te klagen!

Geplaatst

Mijnbaby - fijn weer wat van je te lezen, maar jeetje zeg, ik word al plaatsvervangend boos voor je als ik dat zo lees!!!! Wat een geklooi zeg! Kan me voorstellen dat je op z'n zachtst gezegd pissed bent!!! Pfff, alsof t allemaal nog niet frustrerend genoeg is - je bent al zo machteloos en afhankelijk van hen en dan gaat het nog zo ook!

Hou je niet in hoor, volgende week bij t gesprek, want is niet netjes zo!

Roossie - nee, heb niets in maat 50 eigenlijk. Heb er wel bij staan te kijken en was echt zoooo lief, maar durfde t niet te kopen, omdat ik bang ben dat t ongebruikt in de kast blijft liggen. Maar je geeft me n excuus om te shoppen voor ons kleine mannetje haha, bedankt ;-)... Krijg idd ook wel n hoop aangeboden qua kleertjes, dus dat is wel erg fijn! Veel zijn echter vooral voor als ze al wat groter zijn, terwijl ik nu zo voor t begin juist zo lastig vind. Maar heeft idd wel voordelen om als een van de laatste in m'n omgeving zwanger te zijn - iedereen is al aan het opruimen en dan ben ik nu hun goede doel voor de babyspullen ;-)... Wil trouwens idd wel proberen om borstvoeding te gaan geven, maar heb daarbij wel voor mezelf voorgenomen dat als het echt niet lukt, ik niet weken ga lopen tobben. Maar lijkt me mooi als het wel lukt ja...

Okaasan - hoe gaat het bij je meid? Al nieuws? Wachtdag 11 nu toch? De duimen draaien flink!!!

Geplaatst

Tadatadatadaaa!

[ATTACH=CONFIG]3044[/ATTACH]

Vanochtend om 9 uur, 14 dagen na punctie. Gewoon even een testje doen om te zien dat het inderdaad niets was geworden. En mijn man weet het nog niet eens. Ben zo aan het twijfelen of ik in de auto zal stappen naar zijn werk.

Jullie hebben de primeur dus.

Ik ga zo andere berichtjes lezen.

Net twee uur lang mijn moeder op bezoek en haar ook niets gezegd, vond het echt niet kunnen dat zij het eerder wist dan mijn man. Jeetje dit had ik echt niet verwacht.

Man, ik kan het niet bevatten geloof ik.

Geplaatst

Dank je wel voor de felicitaties. Ik voel me nu echt een stomme muts dat ik alleen getest heb. En langs gaan lukt niet. Hij heeft een afspraak van nu tot 16 uur. Ik ga dus maar iets heel moois en baby-igs kopen in de stad.

Oh, ik moet het echt tegen iemand zeggen, maar dat kan dus niet. Pruts.

Geplaatst

@OKAASAN JAAAAAAAAAAAA GEFELICITEERD WOWWWWW WAT BEN IK BLIJ VOOR JE!!!! Hahaha ja heel gevaarlijk test doen zonder manlief, balen van die afspraak van je man.

Zeg het maar tegen mij hoor ;-) Dat wordt dus Jip en Janneke champagne!!! Kun je samen met je man proosten! Oh wat heerlijk voor je!

@Ink ga jij eens kleertjes kopen in maat 50, die heb je vast nodig vooral in de eerste weken ;-)

Ja ik kreeg ook veel kleertjes voor de toekomst van mijn kraamvisites. Je kunt ook altijd nog wat bij kopen, maar de eerste weken wil je nog niet shoppen hoor, dan moet je man laten shoppen.

Ik had ook tegen mezelf gezegd, ik ga borstvoeding proberen lukt het niet, jammer dan. Maar dit is toch makkelijker gezegd dan gedaan, als het niet lukt spelen je hormonen ook mee en dan zullen er toch heel wat kraamtranen rollen, die sowieso wel zullen komen. Ik heb net gekeken in mijn boekje die ik bijhoud voor Jane met haar belevenissen en ontwikkeling, ze is halverwege haar 3e maand overgegaan naar maat 62/68. En de kleertjes die je koopt worden intensief gebruikt, dus nooit weggegooid geld. Je kunt beter iets teveel in de kast hebben dan te weinig. Ohja hoeveel hydrofiele luiers heb je gekocht? Ik had er eerst ook te weinig 12 zoals op de uitzetlijst staat, de kraamverzorgster met wie we de intake hadden zei koop er nog maar een pak bij hoor hahaha......we hebben er nu stuk of 20 en idd goed advies.

Hier zijn we uit bed gebeld hahaha.......vriendin van me heeft nog steeds last van zwangerschapsdementie terwijl haar dochter 1,5 jaar is hahaha....We hadden op 9 dec. afgesproken, stond ze vanochtend om half 10 al voor de deur. Jane en ik lagen nog op bed, wilde haar net gaan voeden. Snel Jane en mezelf aangekleed en gevoed en toen moest ik zelf nog eten. Gelukkig is het een hele relaxte vriendin waar ik veel mee kan samen delen. Rond 11.00 uur ging ze weer, want de kleine moest naar bed. Zo'n rare start van de dag maakt je toch van slag hahaha.......programma voor vandaag maar omgooien.

Okaasan genieten!!! En ja het is gewoon niet te bevatten, dat zul je lang hebben hoor. Ik kan soms nog niet bevatten dat ik zo'n mooie lieve dochter heb.

Liefs Roossie

Geplaatst

Okaasan, gefeliciteerd!

Haha, ik wilde vanmorgen nog een berichtje plaatsen: 'morgen (toch?) 2 weken na punctie, dan kun je best testen' maar wilde het niet neerzetten omdat je natuurlijk voor hetzelfde geld ongesteld had kunnen zijn, dan is zo'n berichtje ook niet leuk.....

Maar goed, voor het eerst in je leven een positieve test, wat een geweldig nieuws. Benieuwd naar je verslag over het vertellen aan je man!

UMC nog niet bellen hoor, die gaan toch alleen maar boos zeggen dat je te vroeg getest hebt ;-)

Liefs!

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAA Okaasan,

Wauw wat een goed nieuws!

Moest wel lachen dat je alleen getest hebt lijkt mijn verhaal wel.

Heb je iets leuks kunnen kopen om je man te verrassen.

Ohh ben zo blij voor je voor al omdat je zo er van overtuigt was dat het niet ging lukken zo zie je maar weer nooit de hoop op geven.

Geplaatst

Mijnbaby, poeff ook ik word hier zo kwaad om soms kunnen ze ghewoon niet met mensen omgaan daar grrrrrr...

Bijt goed van je af hoor laat ze maar weten wat je er van vind sla je klauwen maar uit.

Meis heel veel sterkte met het verwerken van deze terleurstelling.

Dikke knuffel

Geplaatst

ik zit hier nu gewoon knoerthard te huilen achter mijn schermpje. Jullie zijn zo lief! Ik ben zo blij dat dit forum bestaat en jullie er zijn. Jeetje… Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven.

Ik vind het nu wel echt super-lullig dat ik zo heb ge-emmerd en geklaagd afgelopen week en dat het allemaal onterecht is geweest. Zorgen voor niets. Maar ja, dat spreekwoord is er niet voor niets: men vreest het meest voor het lijden wat men vreest. Dat blijkt wel weer.

Ik heb mij man ge-smsd dat er een heel spannend pakje bij de post was, voor hem, dus dat hij heel snel thuis moet komen. Haha. Hij werd wel nieuwsgierig. Hij moest eens weten. Oh, ik hoop zo dat hij er snel is.

Geplaatst

Okaasan, gefeliciteerd!! Super voor je! Ben benieuwd hoe je man reageerde! :) Ik hoorde van de arts in het UMC dat ik zwanger was; was er die dag heen gegaan voor controle voor mijn OHSS en verwachtte elk moment mijn menstruatie. Dee zat naast me in de wachtkamer en wist eerder dat ik zwanger was dan dat mijn man het wist, haha! :)

Geplaatst

hihi Meertje, memorable moment :-)

en nu heb je 2 prachtige meiden... om jaloers op te worden! (gezond jaloers hoor... en weet dat het ook heel pittig is geweest voor jullie het afgelopen driekwart jaar!)

hier vorig jaar trouwens ook in m'n eentje getest, met het idee 'ik zit mezelf gek te maken omdat ik denk dat ik wat voel, ik doe wel even een test zodat ik zie dat ik niet zwanger ben'.....

vanmorgen weer getest Okaasan? samen???

Nano, hoe gaat het wachten bij jou??

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!! SUPER OKAASAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ga zo ff de rest lezen, maar moest dit gelijk even kwijt - ben zooo blij voor je! Heerlijk zeg!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Haha, heerlijk al die berichten te lezen hoe t lief en leed hier gedeeld wordt! Vind het echt zo heerlijk voor je Okaasan!

Hoe heb je het je man verteld? En hoe reageerde hij? En idd vandaag nog n test gedaan? Hihi, ik had er in t begin wel n stuk of 7 van verschillende merken gedaan!

Bij ons ging t toen ook echt stom: test samen gedaan. Bleef 1 streepje. Man naar z'n werk, ik teurg naar bed. Na anderhalf uur nog s kijken in de prullenbak en toen stond er n 2e streepje - wist niet wat me overkwam en belde m'n man dus gelijk op t werk wat dat nou betekende, of het wel of niet betrouwbaar zou zijn etc etc. Haha, niet helemaal zoals je van te voren bedenkt dat zoiets dan gaat! Dus toen ook wachten tot hij klaar was met werken en ondertussen tegen de muren oplopen wat je met jezelf aan moet omdat je het wel va nde daken wilt schreeuwen en tegelijkertijd het niet kan bevatten...

Geplaatst

Oh, Meertje wat een verhaal inderdaad. Ik heb ook eerlijk opgebiecht dat ik het hier aan mijn forumvriendinnetjes eerder had gezegd dan dat hij het wist. Vond hij helemaal niet erg en hij was eigenlijk wel blij da tik niet naar kantoor was gekomen.

Ik ben niet naar zijn werk gegaan, omdat hij een cursus had. Ik had hier thuis beschuit met muisjes en verjaardagskaarsje en de test in een mooi doosje. Hij was helemaal ontroerd en we zaten samen heel hard te brullen op de bank.

Ik ben echt helemaal hyperdepieper en heb echt niet geslapen vannacht. Om 2 uur sliep ik nog niet en om half 5 werd ik weer wakker. Toen heb ik om 5.15 uur nog een keer getest [bLOOS] en die test was weer mooi donkerder dan gisteren. Ze drogen trouwens wel lichter op (oh en een beetje vies, oepsie):

foto2.JPG

Geplaatst

oh, wel een beetje groot, euhmmm. Nou volgende keer kleiner.

En iedereen HEEEEEEEEEEL erg bedankt voor alle lieve berichtjes. Zo cool en ongelooflijk dat iedereen, in wat voor lastig of vervelende situatie zij ook zit, zulke lieve woorden kan schrijven bij een positieve test. Echt een dikke pluim en knuffel voor alle lieve UMCU-dames!

Geplaatst

Hihi Okaasan, dat kan niet missen!! Overduidelijk, heerlijk! Geniet!

Nano, op naar nog zo'n mooi bericht! Het UMCU-wachtbankje moet groen gekleurd deze maand!

Dee, ja memorabel inderdaad! :) Jij: gaat het wel met je? Ik: eh ja... Ze hebben blijkbaar HCG gevonden in mijn bloed... Jij: weet je man het al? Ik: eh, nee...

Heb hem toen maar even gebeld op de gang bij de koffieautomaat vlak voor de liften :). Dr. P. helemaal blij dat ze me kon vertellen da ik zwanger was, zelf had ze ook de tranen in haar ogen!

Maar inderdaad, pittig is het wel geweest, zeg maar gerust zwaar. Maar als 4 grote blauwe ogen met pretlichtjes me aankjken, dan is het het allemaal waard geweest! :)

Geplaatst

Okaasan - misschien zijn t m'n hormonen hoor, maar de tranen schieten me in de ogen als ik je berichtje lees - ben echt zo blij voor je! Super zoals je het je man hebt vertelt en oh, wat zijn die testen mooi als ze die gewenste 2 streepjes laten zien en nóg mooier als ze steeds donkerder worden!

Wanneer mocht je officieel testen? Want dan kan je dus bellen voor je 1e echo afspraak! Spannend!!!

Meertje en Dee- bijzonder hoe dat bij jullie gegaan is in het ziekenhuis. Jullie hadden elkaar dan al eerder ontmoet ofzo dat jullie wisten wie wie was?

Geplaatst

@Okaasan, goed idee dat je man had gesmst dat er een spannend pakje was gekomen hihi......en wat leuk van die kaarsjes, beschuit met muisje en het doosje met de test. En ik kan me voorstellen dat je dan samen zit te huilen op de bank.

Zo raar hé dat je dan ineens zwanger bent eindelijk die positieve test in je handen!

Ik had toen in Amerika op vakantie getest. Ik was met schoonfamilie op vakantie, maar voordat we het hen vertelden hebben we op onze kamer eerst anderen zitten bellen en smsen hihihi...als eerste belde ik mijn oudste broer, daarna mijn andere broers en toen mijn vriendinnen. We hadden gelukkig een kamer met een badkamer! Eerst begon ik bijna te huilen op de wc, mijn man lag op bed en hij zag mijn hoofd toen ik op de wc zat. Maar ineens had ik vol ongeloof, ik heb vast de gebruiksaanwijzing verkeerd gelezen. Snel op bed die gelezen en dan ontdek je dat het toch echt waar is! Vol ongeloof lagen we in elkaars armen, we waren er stil van. Heb de dag erna nog een clearblue test gedaan, had altijd gedroomd om die te mogen doen en verder heel veel naar de tests gekeken. Na het bellen en smsen hebben we de schoonfam. het vertelt, mijn schoonzus vloog met tranen in mijn armen. Het was ook thansgivingsday, ook wel bijzonder en we hebben die dag samen doorgebracht was ook wel fijn effe geen pretpark. Ohw Okaasan ben zo blij voor je! Het gaat de goede kant op hier, nu de anderen ook allemaal zwanger!!! :-)

@mijnbaby, wat super irrantant dat het op deze manier steeds je tp uitgesteld wordt, ik zou ook super boos en gefrustreerd worden. Iedere maand, wat zeg ik eigenlijk iedere dag is teveel om te wachten!!! Heel goed dat je een afspraak hebt gemaakt om je hart te luchten, daar leren ze wel van.

@Nano, hoe gaat het met je, ik hoop dat je nog steeds zo positief bent!

@Meertje en Dee, grappig dat jullie precies op dat moment ook samen waren in het UMCU en bijzonder moment hoor en zo niet te bevatten!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ik was vorige jaar feb begonnen en sinds dien is het alleen maar wachten en wachten...

en de ene tegenslag naar de ander... dinsdag gaan ze zeker van me horen!!!

Oskaan top top duidelijker kan niet! super!

Geplaatst

Okaasan..... dat ziet er goed uit, streepje is al donkerder! Zoals Roossie al schrijft, die Clearbluetest is helemaal geweldig om te doen, omdat je dan het woord 'zwanger' ziet staan..... zo'n bevestiging!! (ik neem tenminste aan dat je ook over die test had Roossie) En de tijdsindicator erbij is ook leuk.

Ink: Meertje en ik kenden elkaar niet, we hadden elkaar 3 dagen ervoor gezien toen ik de punctie had en zij in de uitrustkamer naast me lag met overstimulatie buikpijn. Zij was toen nog anonieme meelezer hier maar herkende mn verhaal (omdat ook Nano toen haar punctie had en een kadootje aan me gaf, waar ik haar op het topic nog een keer voor bedankte) en pb-de toen.

Naast Nano en Meertje heb ik inmiddels Kaartje (die hier eerst ook meeschreef) ook gezien, ze had een 'vrachtje' van Esther (EDR) meegenomen voor mij, dus heb dat bij haar thuis opgehaald.

En vorige week heb ik Megan, die hier soms wat post, gezien in het UMC. Ze had gelezen dat ik in afwachting was van planning van de hysteroscopie en heeft toen naar het UMC gebeld of haar hysteroscopie ook ingepland kon worden. Ze was toen na mij aan de beurt, dus hebben elkaar even kort gesproken.

Wel grappig, al 4 mensen gezien dus... De meesten zijn zo 'undercover' cq 'anoniem' (waaronder ik zelf ook) maar dan blijken er ineens echte mensen achter te zitten (duh).

Mn vriend heeft ook iemand van het forum gezien toen hij een pakketje bij haar ging ophalen, vrienden van ons hebben hetzelfde in Den Haag bij iemand gedaan, één vriendin in R'dam, en een andere vriendin heeft dat in Friesland namens ons gedaan, haha... handig hoor, die connecties, echt super.

Hoe zit dat bij jullie? Meertje, volgens mij hebben jullie met de juni-mama's al een paar keer afgesproken?

Ben trouwens erg benieuwd hoe het met Inge is! Denk dat ze inmiddels met de volgende poging begonnen moet zijn.... Hopelijk snel weer een keer gelegenheid om in te loggen!!!!

Geplaatst

@Dee, ja ik had het idd over die clearblue test waarop je het woord zwanger ziet. een hele mooie bevestiging.

Wat grappig dat je al zoveel mensen van het forum ontmoet hebt. Ik heb tot nu toe alleen de man van babii een keer gezien hahaha....heb wel iemand ontmoet van een ander forum. Die woont bij mij in de buurt, we hebben al een paar keer afgesproken.

@mijnbaby, bah wat een tegenslagen! Ik hoop dat je eens snel verder komt! Succes!

Fijn weekend allemaal!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ja, inderdaad leuk dat je al zoveel mensen ontmoet hebt Dee. Bijzonder hoe dat dan in het ziekenhuis ging!

Mijnbaby - welke dag heb je volgende week ook al weer je afspraak? En met wie? Zet hem mara op hoor meid - laat lekker van je horen, want kan me voorstellen dat t oh zo frustrerend is hoe dit nu gegaan is!

Nano - lukt het wachten nog? Wanneer is jouw officiële testdatum? Je hebt in ieder geval de 1e week er op zitten ;-)... Op naar net z'n mooie test als Okaasan!

Heb je het al aan anderen verteld Okaasan? En is het besef ook al een beetje gekomen?

Roossie - ja, die clear blue test is volgens mij voor iedereen wel een belangrijke - geen gedoe met streepjes: gewoon de bevestiging in tekst kunnen lezen "ZWANGER" :-)!

Ben idd ook benieuwd naar Inge en Babii.

En ik begin echt nieuwsgierig te worden naar ons mannetje. Ben dan ook nog maar slecht te motiveren voor de laatste 6 weken op m'n werk. Heb er gewoon echt geen zin meer in en wil alleen nog maar leuke dingen doen ;-)...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden