Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hè ja Inge, 'gezellig' ;-) ik doe graag mee....

Benieuwd of dr. B vindt dat we nu meteen wel weer een poging kunnen doen of dat er eerst nog onderzoeken mogelijk of nodig zijn. Voor beide scenario's is wel wat te zeggen natuurlijk.

Okaasan: geen sorry zeggen hoor! We zien natuurlijk graag vrolijke berichten van je omdat het dan goed met je gaat maar als je je rot voelt moet je dat gewoon lekker van je af schrijven! Hoe voel je je nu? Ik hoop dat de ergste huilbuien geweest zijn en dat jullie weer een beetje opkrabbelen na de zoveelste teleurstelling.

Megan: wist niet dat je nog mee las, hoe is het? Er al over uit of jullie nog verder gaan (en of dat nog in het UMC wordt of ergens anders)?

Chantal: hoe gaat het bij jullie? Eerste fm al gehad, of bijna? Je verwachtte de punctie toch rond aanstaande woensdag? En hoe gaat het met de hormonen in je lijf, is het nog te doen?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lieve meiden ik leef en lees met jullie mee hoor, heb niet altijd de puf en tijd om te reageren.

Eerst maar een dikke knuffel voor jullie allemaal, ik hoop iedere keer op goed nieuws!!!

Jullie gevoelens zijn heel herkenbaar, al die onzekerheid, teleurstellingen en spanningen, ik blijf voor jullie duimen hoor!!!

Vandaag mijn allerlaatste officiele verlofdag, morgen moet ik echt aan de slag. Gelukkig begin ik lekker thuis te werken. De ochtend ga ik denk ik beginnen met babymassage cursus hahaha.......en daarna begin ik maar even aan mijn administratie en een klant op te bellen of ik nog voor ze kan werken. Als dat niet zo is, niet erg, was altijd veel werk maar betaalde niet veel. Zo heb ik dan meer tijd voor Jane. Ik kan natuurlijk ook zelf afzeggen, maar als zij dat doen is het makkelijker hahaha........achja ik kijk hoe het gaat, lukt het niet dan bel ik ze af.

Verder geniet ik enorm van het mooie weer en heb dan ook flinke wandelingen gemaakt. Afgelopen vrijdag wilde ik naar de Hema en naar de markt, die liggen ver uit elkaar, ik denk dat ik zo'n 10 km gelopen heb? Ik had bij de Hema een winterslaapzak gekocht voor Jane, een erg leuke met rozen. Ik had nog 15% stickers en die lekker gespendeerd. Nu hebben ze weer een winterslaapzak in de aanbieding voor 14 euro, zo leuk. Ik was vrijdag ook zo blij als een kind met de slaapzak hahaha.. Dus misschien ga ik vandaag wel weer aan de wandel, het is super weer wel koud.

Gisteren nog kraamvisite gehad, vrienden van mijn man, was gezellig.

Woensdag moet ik echt gaan werken, heb gebeld naar mijn manager en die klonk blij dat ik weer wilde komen. Het gesprek ging zo snel dat ik vergeten was of hij een kamer heeft voor me kunnen regelen om te kolven. Nu weer gebeld en gesmst, maar nu krijg ik hem weer niet te pakken, achja komt wel goed. Maar wat zie ik op tegen deze werkdag, kan soms wel gaan huilen bij het idee. Manlief is zo lief dat hij me gaat brengen, gaat hij daarna met Jane door naar zijn vader. Ik had tijdens mijn zwangerschap niet gedacht dat dit gevoel zo sterk is. Maar is ook niet gek, je draagt je kindje 9 maanden bij je, dan is ze ineens uit je buik, dan gaat ze op een andere kamer slapen, en dan zie je haar ineens een gedeelte van de dag niet. Zo voelt er steeds meer een grotere afstand. Heb het met yoga genoten over gehad, zij hadden hetzelfde en mijn schoonzusje ook. Je voelt je gewoon kaal zonder je kind.

donderdag weer naar het cb, dan krijgt Jane weer haar prikje.

Het is erg leuk te zien hoe Jane zich ontwikkeld, ze kan nu al engels ze zegt mummm hahaha.. en ze grijpt al steeds meer om haar heen naar speeltjes en ze lacht steeds meer. Het woordje ohwww vindt ze ook prachtig. Donderdag is ze alweer 3 maanden!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey meiden,

Uhmm lees net even terug en zie ik mijn bericht van 3 dagen geleden niet meer staanmisschien toch iets fout gegaan:( ( blond hé en net zo goed met computers)

Allereeste wat een K..T berichten lees ik hier zeg!

Okaasan, meis wat een terleurstelling zeg had zo gehoopt dat het deze keer goed zou gaan.

Snapje gevoel hoor en gooi het er hier gewoon uit als je dat wilt daar zijn we toch ook voor!

Inge,wat ben jij een sterke vrouw zeg hoejij nu weer met de terleurstelling om gaat hoop dan ook voor jullie dat de volgende tp gewoon raak mag zijn.

Dee, wanneer moet je nraar dr B? Hoop voor je dat je snel weer kunt beginnen ook voor jullie een hele dikke knuffel.

Roosie, Heb je kaartje gezien vandaag waren vroeg op het ZH en moest gewoon even kijken of ik hem kon vinden en ja hoor mooi kaartje!

Wat balen dat je weer moet werken snap dat gevoel heel goed en het is zeker even wennen om een goed ritme te krijgen maar ook dat gaat je vast snel lukken.

Wat leuk dat Jane nu al begint te brabbelen zo worden het meer mensjes ( zoals mijn hub zegt;) )

Nooit leuk als je kind weer prikjes moet krijgen volgens mij doet dat de mama's veel meer pijn als die kleintjes en na een jaar doet dat nog steeds pijn bij mama hoor ook al geeft ze dan misschien geen kik.

Misschien iemand iets van Babii en sopje gehoort?

Hier vandaag de eertse FM gehad en helaas viel die nogal tegen ze hebben maar grote follikels gezien aan de rechte kant en 1 kleintje en een kleintje aan de linker kant maar de verwachtig is dat die niet meer mee gaat doen.

Wel weten we nu dat woensdag de punctie is dus nu komen de kriebbels ook meer bij mij.

Oepsmoet stoppen de kleine is wakker!

Meiden denk aan jullie!

Geplaatst

Chantal, wat vervelend dat het tegenviel de eerste FM. Maar wie weet is er de volgende FM van alles veranderd. Ik was ook mijn eerste meting heel erg teleurgesteld, maar vervolgens had ik 13 follikels om aan te prikken (of 11, euhmmm, even kwijt. Maar in elk geval meer dan genoeg). Moed houden hoor!

Dee hoe was het bij dokter B? Ik ben heel benieuwd of je nog nieuwe inzichten hebt gekregen vandaag en een goed plan van aanpak over hoe nu verder te gaan. Of moet het allemaal nog even bezinken?

Geplaatst

Roossie: lief dat je nog steeds met ons meeleeft.... Over een poosje kunnen we weer meeduimen voor jou!

Succes met werken en met de prikjes van Jane!!

Chantal: balen dat het tegenviel, maar zoals Okaasan al schreef valt het soms erna toch mee en is er nog wat bij gekomen, hoop het voor jullie! Succes alvast voor woensdag (ook voor je donor omdat zij de punctie ondergaat!).

Dan even de ego van vandaag:

Inderdaad de afspraak bij dr. B gehad en we zijn blij met hem! Wat een prettige man, hij nam de tijd, vertelde wat dingen, luisterde ook goed naar ons (qua vragen en voorkeuren). We hebben afgesproken dat we eerst een hysteroscopie gaan doen om te kijken of er misschien iets afwijkends (evt endo) in de baarmoeder te zien is. Ze nemen ook een biopt af uit de baarmoederwand.

Zodra ik ongesteld word (ik gok morgen of overmorgen want heb vanmorgen getempt en temp zakt al) kunnen we aanmelden. Hopelijk kunnen we volgende week terecht, anders moeten we een maand wachten (t kan maar op 1 dag in de week en je moet tussen cyclusdag 4 en 10). Ook mogen we dan meteen een IVF-planningsafspraak maken bij dr. B of dr. V/d H waarbij we de uitslag van de hysteroscopie bespreken (al denk ik dat je dat ook meteen hoort tijdens de hysteroscopie) en de volgende IVF-poging gaan inplannen.

Als er wel iets gevonden wordt tijdens de hysteroscopie dan moet daar natuurlijk eerst iets mee gedaan worden. Zo niet, dan gaan we (hopelijk nog in nov/dec) een kort schema doen met Cetro (als iemand iets heeft wat bijna aan de datum is en/of het niet meer gebruikt houd ik me aanbevolen, ook al oproepje gedaan in topic daarvoor) en Menopur.

Dr. B stelde ook nog evt een lang schema voor vanuit een depot Lucrin (dus eerst 1 a 3 maanden cyclus platleggen en van daaruit stimuleren zonder ongesteld te worden tussendoor) maar als ik al aan die kl*te Lucrin dènk moet ik al bijna janken, wat heb ik me daar rot door gevoeld na de operatie. Maar goed, wel het overwegen waard als de volgende poging onverhoopt niet lukt.

't Is weer een heel verhaal geworden... O ja, ook nog gekeken naar de cyste, nog steeds rond de 3cm en weer een corpus luteum cyste ernaast, waarschijnlijk een nieuwe (ernaast zat nog een kleintje, wellicht is dat die van vorige maand). Geen idee of dat nu iets 'nieuws' is wat m'n lijf doet, of dat het vaker gebeurd is maar tot nu toe nog niet ontdekt (normaal gesproken bij de eerste onderzoeken en bij IUI heb je natuurlijk na je eisprong geen echo's meer).

Al met al gebeurt er weer wat en hebben we een goed gevoel bij vandaag en het plan!

Geplaatst

@Chantal, balen dat de fm tegen viel! Wat leuk dat je ons geboortekaartje gezien hebt! In nov. gaan we zelf maar eens kijken als we de afspraak met Dr. C. hebben. Ja klopt Jane wordt steeds meer een mensje.

@Okaasan, hoe gaat het met je, ben je wat bijgekomen van je diepe teleurstelling?

@Dee, wat fijn zeg dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en nu plan de campagne gemaakt hebt! Hopelijk kun je volgende week aanmelden. Zo'n hysteroscopie heb ik ook gehad, als je wat wil weten vraag het maar.

Vanochtend ben ik naar babymassage geweest, was erg leuk. Daarna bij de AH wat boodschapjes gedaan, wasje gedraaid, beetje administratie, Jane in bad en toen sliep Jane en ik heb mijn administratie afgemaakt en mijn klanten op de hoogte gesteld dat ik weer werk. Ik ben 1 klant kwijtgeraakt, dat vermoeden had ik al, de positie-baby en kinderkleding winkel. Ik ben er niet rauwig om, was altijd veel werk en het betaalde weinig. Zo heb ik meer tijd voor beter betaalde klussen en meer tijd voor Jane. Ik heb wel weer een paar opdrachten in aantocht.

Morgen buiten de deur werken, ik hoop dat de dag snel om is, ik ga gewoon op tijd naar huis! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Even snel zitten nog in de auto.

Puncie is geweest en we hebben 2 eicellen die nu hun werk moeten gaan doen. Donor vond het meevallen deze keer ( hopelijk hoeft ze ook niet nog een keer)

zaterdag gaan ze bellen of alles goed is gegaan vind het toch wel weer spannend nu!

Geplaatst

@Chantal, wow spannend 2 eicellen! Fijn zeg dat de donor het wel vond meevallen de punctie. Op naar zaterdag mijn duimen draaien weer!

Hier dus de eerste papadag achter de rug. Ik heb zo'n lieve man, hij heeft mijn lunchpakketje gemaakt, Jane verschoond en aangekleed vind hij ook erg leuk hoor en mij naar m'n werk gebracht. Op de parkeerplaats Jane nog even geknuffeld en toen moest ik echt gaan voordat ik in huilen zou uitbarsten. Ik liep diep ademend naar de deur om niet met tranen met tuiten te lopen. Eenmaal op ons kantoor ging het wel weer en de manager kwam ik ook gelijk tegen. Hij had een kolfkamer voor me geregeld, een doucheruimte op de bg. Die ruimte was wel ok, zit zelfs een bankje in en een wastafel en de deur kan op slot, prima dus.

Maar wat is het dan gek zeg om dan weer terug te komen en de anderen te zien. Ik moest eerst even landen, maar werd gelijk aan het werk gezet hahaha........ik had mijn jas nog niet uit of ik moest iemand iets uitleggen, maar kon hem niet super veel helpen want veel was toch wat weggezakt. Wist zelfs mijn wachtwoord niet meer, maar die was gelukkig snel gereset. Helaas was 1 collega er niet waarmee ik veel samenwerkte en me ook veel uitlegde waar wat te vinden is. Zo heb ik toch wat zitten stressen helaas en een collega kreeg ook nog een conflict met de manager al met al werd het aan het einde van de dag niet gezellig op. Aan het einde van de dag kwam mijn man en Jane me ophalen, maar het duurde langer dan ik dacht dat ik klaar was. Ik stond ook op spannen dacht ik kan nog wel thuis gaan kolven als ik op tijd klaar ben, maar dat duurde dus langer pffff, begon ondanks de zoogcompressen te lekken gelukkig had ik iets zwarts aan. om 18.00 uur was ik wel klaar en ben ik naar de manager gestapt en hem uitgelegd wat er nu wel of niet gelukt was. Aan het einde zei hij ok is goed en tot volgende week. Wat was ik toen moe zeg poeh en wat was ik blij mijn meisje weer te zien en mijn man. Wat heerlijk dat hij me kwam ophalen. Thuis snel gekolfd en daarna ook Jane gevoed. Lekker omgekleed in mijn huiskloffie en zo lekker bijgekomen. Manlief had zelfs lekkere hutspot gemaakt.

Mijn man heeft een heerlijke dag gehad met Jane, nadat hij mij had weggebracht is hij even naar zijn vader gegaan en daarna boodschappen wezen doen en heeft zelfs staan strijken. Het drinken uit het flesje was ook goed gegaan, ik had ook een goede voorraad aangelegd.

Vandaag naar het consultatiebureau, krijgt ze weer een prikkie en wordt ze gecontroleerd door de kinderarts. Manlief gaat waarschijnlijk ook weer mee, erg leuk hij wil overal mee naar toe net zoals toen we in behandeling waren.

Ik ga Jane even in bad doen en mezelf ook even wassen.

Liefs Roossie

Geplaatst

PPFFFFFFFFFFFFFFFFFF WAT WORD IK ONGELOOFLIJK MOE EN VERDRIETIG VAN HET WACHTEN STEEDS..........

Sorry, die caps lock kan wel uit..... al is het wel lekker om ff te zeiken... En vooral ff nodig.

Kreeg zojuist te horen dat er volgende week geen hysteroscopie ingepland kan worden omdat de gyn die dat doet dan niet beschikbaar is.

Dus pas volgende maand weer aanmelden......

Daarna komen we waarschijnlijk ook nog eens in de knel met de Kerst en O&N sluiting dus bereid me er op voor dat we in 2011 geen ivf poging meer kunnen doen.

Ggggggrrrrrrrrrrrrr ben echt kwaad (op m'n lijf en op het hele gezeik) en verdrietig......

We probeerden er na de afspraak van afgelopen maandag met frisse moed en optimisme tegenaan te kijken maar dit soort dingen vallen dan toch weer vies tegen.

Geplaatst

Sorry, Chantal.... door mijn gemekker vergat ik jou bijna.

2 eicellen gevonden bij jullie donor: dat was waarschijnlijk een tegenvaller. Maar wie weet is het genoeg, we duimen er hard voor!

Laat je 't weten als je zaterdag nieuws hebt?

Geplaatst

@Dee pfff nee hé ik kan me zo goed voorstellen dat je nu graag verder wil en niet wil wachten! Ik hoop zo dat het dit jaar nog gaat lukken. Is er geen andere arts die de hysteroscopie kan doen? dikke knuffel!!!

Hier zitten de prikkies bij Jane er weer in, tijdje gehuild maar daarna lekker geslapen in de kinderwagen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ha Dee,

Wat beroerd!!! Kan je weer een stap maken wordt het vertraagd door zo iets lulligs! Had nog helemaal niet aan de kerst en oud en nieuw sluiting gedacht.. Ieeehh

Wel fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad, maar je wilt dan gelijk door natuurlijk! Bah bah en bah!!!!!!

Chantal, hoop dat het twee goede EC zijn! Duim mee voor goed nieuws morgen!

Roossie, wat lijkt het me vreselijk om dan zo' eerste dag te moeten gaan werken.. Hopelijk went het gauw ;-) (wrs niet haha)

Okaasan en sapje, hoe gaat het bij jullie?

En babii???

Hier onwijs druk! Pff verhuizen is niet niks! Heb me er nu maar bij neergelegd dat gezond eten de komende 5 dagen er niet echt in gaat zitten. (kook graag gezonde dingen ;-) ) dus ik jas alles maar in dozen en woensdag gaan we over! Manlief heeft geregeld dat we de eerste dag al internet hebben, dus hoop dat ik jullie gauw kan bijpraten en bij kan lezen vanaf mijn nieuwe stekkie!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Hey Dee78,

Ik lees af en toe mee inderdaad. Lief dat je vraagt! Zit te wachten op uitslag amh, en ga ook een hysteroscopie doen. Twijfelde over deze of volgende maand, maar begrijp nu van jou dat vlg week niet kan :-(. Wanneer was je eerste dag van ongi dan? Red je het niet tot vlg week maandag? Ik word denk ik morgen ongesteld. Het hangt bij ons een beetje van de uitslagen af waar we de volgende poging gaan doen. Liefst in umc, dat is toch minder belastend dan Düsseldorf.

Kun je je niet vast in laten plannen voor poging in december? Bah balen he, al dat gewacht....dikke knuffel! !!

Succes met verhuizen Inge!!! Zeker niet niks. Gelukkig morgen een uurtje langer slapen: -)

Roossie klinkt als een hele heftige eerste dag. ...wel op jezelf letten he, ik heb weleens gehoord dat je borstontsteking kan krijgen als je te lang wacht met kolven of kan dat niet? Leuk om jouw verhalen te lezen: -)

Grtz Megan

Geplaatst

Wauw Chantal, dat is zeker goed nieuws! Succes bij de tp vanmiddag.

Megan, ik dacht donderdag ongesteld te gaan worden (buikpijn enz) maar uiteindelijk is het gisteravond pas echt begonnen (meestal voel ik het aankomen en zet het meteen door). De hysteroscopieën worden alleen op donderdagen ingepland en je moet geloof ik tussen dag 4 en 10, dus een week later ga ik niet redden. Waarom noem jij maandag? Dan doen ze dat onderzoek toch niet?

Inge succes met dozen inpakken, de verhuizing en weer uitpakken.... en met alle junkfood ;-). Gaan jullie in een andere wijk wonen?

O ja, maken jullie gebruik van een Persoonlijke Gids? Benieuwd naar ervaringen...

Geplaatst

@Roossie: Ik val geloof ik in herhaling, maar ik blijf het leuk vinden om je berichten en verhalen over Jane te lezen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat. En wat vliegt de tijd, nu al weer aan het werk.

@Inge: Goed verhuisd? Vast nog helemaal tussen de dozen.

Gezellig inderdaad, bijna tegelijkertijd starten. Ik hoop dit jaar nog een verse poging te kunnen wagen. Jij ook?

En een poepie laten ruiken in het ziekenhuis lijkt me prima, als dat poepie er dan ook maar in resulteert dat we hier allemaal zwanger raken. Helemaal afgesproken dan :-)

Oh, lees nu pas dat je woensdag echt over gaat. Heel veel succes dan met al het sjouwen de komende week.

@Megan: Ja, omdat er meer behandelingen worden gedaan sinds een tijdje (ik weet niet meer precies hoelang, maar wel al sinds de zomer) was er extra poli, om de poli niet helemaal vol te laten lopen; maandagavond en vrijdag overdag. Maar nu moet dat geëvalueerd worden en zijn deze spreekuren er dus tijdelijk (?) niet. Ik vond het erg handig dat het er was. Wij hadden een keer op maandagavond 17.30 uur, hoefde dus niet eerder weg op mijn werk. Erg fijn vond ik dat, niemand die weet dat je weer naar het zkh gaat.

@Chantal: Gefeliciteerd met je mooie TP en je cryo. Super resultaat uit twee eitjes, gewoon het meest haalbare uit twee eitjes! Super hoor. Nu weer die spannende wachtweken…

@Dee: Wat goed om te lezen over je afspraak bij dr. B. Klinkt allemaal heel positief en nog belangrijker, jij klinkt er ook heel positief over. Wel ontzettend balen (om het maar een zachtjes uit te drukken) dat je nu dus niet terecht kunt voor een HSG. Ik snap helemaal hoe je je voelt, dat wachten is echt zo ontzetten K*T! Ik hoop toch inmiddels je je positieve gevoel weer een beetje hebt terug kunnen vinden, want dan voel je je waarschijnlijk ook weer wat beter. Ik hoop echt dat je het nog net redt voor de O&N-sluiting en dus dit jaar nog een poging kan wagen. Het is zo'n psychologische drempel weer die jaarwisseling. Althans ik heb daar wel altijd erg last van (ook omdat ik rond de jaarwisseling jarig ben, dus dubbelop), en volgens mij heeft bijna iedereen dat hier die in de MMM zit.

Oh ja, de persoonlijke gids: Toen we in het UMC kwamen zat er een formulier bij en daar heb ik bij de vraag of we een gids wilde JA ingevuld. We kregen een fijn gesprekje met een lieve verpleegkundige, alleen hebben we haar daarna bijna nooit meer gezien. Ze zit namelijk op de andere gang en niet in de 'behandel-gang' waar we nu telkens lopen. Je kunt bij deze gids terecht met al je vragen, of als dingen niet goed lopen. Wij hebben er een keer gebruik van gemaakt, omdat we niet wisten waar we terecht moesten met die vraag. Dus dat was een mooie oplossing.

Je PB heb ik gezien, en ik bericht je als ik een representatieve foto heb gevonden. haha. NU eerst even kwartetten met een logerend neefje.

Hier gaat het niet zo goed, ik ben echt zo ontzettend moe, duizelig en slaap heel slecht.

Komende week ga ik, op aanraden van een lieve collega, een plannetje maken samen met dezelfde collega en dan de week daarna mezelf waarschijnlijk ziek melden. Alleen het idee dat ik dat waarschijnlijk ga doen, luchtte me al enigszins op. Komende week dus nog de hoognodige dingen doen en daarna alles wat geen prioriteit heeft laten en zelf weer op adem komen.

Maandag eerst naar de huisarts om haar eens over de situatie te spreken. Ik hoop dat zij ook nog wat handige tips heeft. Vanaf volgende week dus een hopelijk weer iets uitgerustere Okaasan.

Geplaatst

Hoi meiden,

Dee78 ik wist niet dat het alleen op donderdag kan. Ik dacht gewoon elke dag.....maar dat had ik zelf bedacht. Dan kan ik ook niet deze maand....:-(. Vandaag ongi, dus een week later red ik ook niet. Jammer, maar ik zit toch in een rustfase dus heb er nu minder last van. De afgelopen anderhalf jaar hebben we in een moordend tempo 4 icsis met 11 terugplaatsingen en een miskraam meegemaakt, ook omdat we HAAST hadden. Mijn vriend is nl flink ouder. Nu leg ik het maar naast me neer. Nog 1 poging en of dat januari, februari of maart wordt, nou ja. Misschien helpt het om toch meer rust in te bouwen.

Hebben ze tegen jou ook gezegd dat het vermoeden bestaat dat je de eerste drie maanden na een hysteroscopie meer kans hebt om zwanger te raken? Daarom wil ik dat dan wel graag doen. Wie weet! Misschien voor jou ook een klein opstekertje....

Lfs Megan

Geplaatst

Okaasan, bedankt voor je antwoord. Misschien toch maar eens zo'n persoonlijke gids aanvragen dan. Wij hebben wel een formulier ontvangen maar daarna werd er niet meer gevraagd of we het wilden, en vergaten zelf ook om het formulier in te leveren. Inge, voor jou misschien ook handig als je nog met vragen zit?

Megan, krijg je een HSG (baarmoeder foto) of een hysteroscopie (baarmoederonderzoek met een cameraatje)? Want dat zijn 2 verschillende dingen. De HSG's worden volgens mij wel vaker per week ingepland.

Over een HSG heb ik wel eens gelezen dat je er na evt. meer kans kunt hebben om zwanger te worden omdat je eileiders doorgespoten worden, van een hysteroscopie weet ik het niet....

Okaasan, wat lief van je collega dat hij/zij je zo helpt. Soms is het gewoon nodig dat een ander dit soort dingen met je doet omdat je zelf maar doorgaat en doorgaat en je je niet wilt aanstellen (gok ik zo). Benieuwd wat de huisarts tegen je zegt vandaag. Ik overweeg inmiddels wel aanmelding bij een psycholoog, ook omdat er vaak nog wel wachttijden zijn. Maar anderzijds heb ik er nog niet zoveel trek in...

Hopelijk doet een weekje bijkomen je al goed qua energie! Heb zelf toevallig afgelopen weekend zitten googlen of ik misschien een plekje kon vinden voor een weekje 'retraite', met een combi van gesprekken, ontspanning (bijv. massage), healing/reiki of iets dergelijks, gezond eten enz. Lijkt me heerlijk om even tot mezelf te komen en 100% aandacht te kunnen besteden aan mezelf (fysiek, psychologisch en energetisch). Overigens niet echt iets kunnen vinden, het één is te vaag, het ander te groepsgericht, het volgende te oppervlakkig (haha, hoezo veeleisend.... naja, zag gewoon -nog- niet wat ik zocht).

Inge, hoe is het met jou nu dan? Alweer een beetje opgeladen voor jullie afspraak volgende week? Zelf nog nagedacht of informatie verzameld over hoe nu verder?

Geplaatst

Ha Dee, en anderen!

Nee zo'n persoonlijke gids is niet echt wat voor mij. Heb dan liever ook een psycholoog oid.. Maar ook daar zit ik nu niet echt op te wachten ;-)

Ik heb een HSG gehad, een heel pijnlijk onderzoek! En tja, niks opgeleverd. Was nog voor de rij iui behandelingen trouwens. Dat was bij ons het eerste wat er gedaan werd.

Volgende week hebben we de afspraak idd. We willen dan voor de volgende keer gelijk twee Emmy's teruggeplaatst krijgen, aangezien onze cryo's het niet overleven. Dn maar een tweeling, ook leuk ;-)

(je merkt; positief! )

Hoop maardat we voor de decemberdrukte aan de beurt komen, zoals ik het n zie is het starten met prikken op 29 november. Best handig dat regelmatige menstrueren, kan je een beetje plannen, daar hou ik wel van!

Nou megan en dee dan wordt het dus spannend wanneer jullie kunnen starten! Goed hoor megan dat jullie nog een poging durven te wagen! Moedig!

Okaasan, wat fijn zo'n collega! Luister er maar goed naar.. Echt! Hoop dat het je wat oplevert aan energie in ieder geval!

Herken zo dat oud en nieuw gevoel.. Man ik heb toch wat gedaan afgelopen jaren; wensballonnen de lucht in, adem inhouden, hard proosten huilen, kaarsje branden op zoek naar vallende sterren voor een wens.. Haha.. Naja .. Lachen als een boer met kiespijn eigenlijk, want ik vind het echt een shitmoment! Vlak daarna gaan we op wintersport met een hele groep en ben nu al bang voor de nieuwtjes over zwangerschappen daar.. Bleeeeehhhh

Wij zijn aan de beurt hoor!!!!!!!!!!! Wij allemaal hier! Thumb's up!

Liefs,Inge

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat word er lekker veel geschreven...

Megan Suc6!

Oskaan: goed zo! even lekker niks en bijtanken... zal je zeker goed doen!

Dee: wat klote meid dat je zo lang moet wachten... ik weet als geen ander hoe IRRITANT het is....

Roossie: met jou en Jane gaat het zo te horen goed :) geef haar maar een knuf van mij!

Babii: waar ben je meid??? hoesie?

Chantal: WOW super meid! hoop dat dit tot een broertje of zusje voor jullie kindje zal leiden..

Inge: jij mag al lekker snel weer aan de gang! hoop op goeie berichten te lezen van jullie!

Hier nog aan het wachten moet binnen nu en een paar dagen ongesteld worden.. dag 12 langs komen voor een echo..

ik vind het wederom weer zo eng en spannend.. bah.. we hebben nog maar 1 eskimo.. de kans bestaat dus ook dat

ik na een aantal fm's bloedprikken en pregnyl nog niks heb...

Ik ben bewust minder aan het schreven op het forum anders ben ik er weer te veel mee bezig!

ik hou jullie op de hoogte of er een TP is of niet... HOOP HET ZOOOOOOOO...

Geplaatst

jaja we mogen weer beginnen we gaan nu op voor ons eerste eskimo haha. 11 november heb ik de echo.ben heel benieuwd is voor ons de eerste cryo ze waren trouwens 8 cellig

Geplaatst

@Megan, hopelijk lukt het nog een hysteroscopie en behandeling dit jaar! Ik heb ook een hysteroscopie gehad, ze doen dan weer net als bij HSG je eileiders doorspuiten dus ook na een hysteroscopie heb je meer kans op een zwangerschap. Ja je hebt gelijk moet ook om mezelf denken en op tijd kolven. Ik merk nu wel duidelijk dat ik overdag op tijd moet kolven, snachts zijn mijn borsten al aardig gewend dat er dan niet gedronken wordt.

@Chantal, wowwwwww wat spannend een tp en 1 cryo!!! Waren weinig eitjes maar wel super eitjes, goed zeg! Mijn duimen draaien!!!

@Dee, sterkte met je ongi en je buikkie

@Okaasan, wat een lieve collega zeg om samen een plannetje te maken. Lukt het met je plannetje, zodat je volgende week vrij bent? Geeft niet hoor dat je in herhaling valt, ik lees het graag dat je mijn verhalen over Jane leuk vindt. Ook zou zeggen kom gezellig kletsen ;-)

@Inge, groot gelijk dat je een volgende keer 2 emmies laat terugplaatsen, zou ik in jou plaats ook doen. En wie weet een tweeling! :-)

@Mijnbaby, knuffel van Jane terug! Hopelijk wordt je snel ongi, wat spannend zeg met je cryo, mijn duimen draaien! En gewoon hier schrijven naar gelang behoefte hoor.

@Clau wowww, spannend!!! Succes!!! Heb begrepen dat ze bij het UMCU wel goed zijn in ontdooien van cryo's.

En over het oud en nieuw gevoel, heel herkenbaar. Ik had dat ook altijd. Dan overzie je zo'n beetje het afgelopen jaar en dan denk je weer een jaar voorbij zonder kindje. En al die feestdagen waarbij je gehoopt had het te kunnen vieren met je zoontje of dochtertje. Ik werd daar ook altijd verdrietig van. Vorig jaar was ik zwanger met de feestdagen, nog niet echt lang, maar mijn fam. had het er al over volgend jaar zit er nog een familielid bij. En dit jaar is het dan zover, vindt het best spannend en ik waardeer het zo onwijs dat ik het mag meemaken!

Hier gaat alles goed, vanochtend weer naar babymassage geweest, was weer leuk. Jane vond het nu leuker dan de vorige keer, mama was nu ook meer ervaren. Jane ligt dan met haar rug op mijn opgetrokken benen, kunnen we elkaar ook mooi aankijken. We hebben ook even getummytubt. De docente legde uit hoe Jane toch nog kan tummytubben. Haar kinderen hebben zelfs tot hun eerste jaar erin gezeten. Jane vond het wel leuk, gaan we vaker doen.

Dit weekend druk gehad, zaterdag eerst wezen winkelen in Purmerend, heb zelfs een winterjas gekocht voor €39 euries bij de V&D, heb nog nooit zo snel een jas gekocht geloof ik ben daar steeds beter in hahaha......Daarna bij vrienden op bezoek geweest, toen bij nichtje en door naar verjaardagsfeestje. Nichtje woont dichtbij waar het feest was, die heeft op jane gepast. Midden in de nacht mochten we Jane weer op komen halen en heb ik zelfs naar huis gereden en het ging deze keer goed! Ik heb ontdekt dat geestelijke voorbereiding heel veel scheelt. Mijn man was erg blij dat het zo goed ging, snachts is het ook aardig rustig op de weg. Ik ben blij dat we naar huis gingen want Jane is toch onrustig in een vreemde omgeving, de voedingen gingen niet helemaal goed, steeds beetje huilen, maar ze heeft goed geslapen.

Jane kan nu ook dingetjes vastpakken, soms doe ik een rammelaar in haar handje en dan zwaait ze ermee rond. Net ook even samen zitten kletsen, erg grappig. Nu ligt ze met een dekentje op de bank.

Ohja wat grappig is, mijn docentje van babymassage en yoga zei dat ik echt super geniet van het moederschap, ze zegt echt MOEDER!!!

Ze leest ook altijd mee met de mailtjes die we elkaar sturen in het yoga groepje.

Morgen weer buiten de deur werken en dus ook papadag. Ik hoop dat het nu beter gaat dan vorige week. Ik ga mijn wekker op de mobiel maar instellen wanneer ik moet kolven, dan gaat dat tenminste beter.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hi there,

jaiks, dat doorspuiten doen ze dus ook bij een hysteroscopie? Dat hoeft voor mij niet zo.....loopt allemaal prrrrrima door. ..

De reden waarom het misschien meer kans zou hebben is dat het iets doet met de doorbloeding van de baarmoederwand. Het zou de innesteling kunnen bevorderen.

Ik ga daar gewoon in geloven!Met een placeboeffect ben ik ook dik tevreden.

Inge, morgen over? Gaat het een beetje soepel?

Roossie, sterkte dan weer morgen, goed idee die mobiel!

Oud en nieuw heb ik niet zon last van. Vorige week 33 geworden, ging ook goed. Had wel vorig jaar oud en nieuw met de boodschap: 99% zeker dat het een miskraam wordt, maar we wachten het nog even af. Heeeel gezellig: -)

Trouwens zondag emotioneel gesprek met mn moeder. Had het haar allemaal niet verteld, ze wist niet dat we dit al jaren willen en mee bezig zijn. Ik wilde haar graag verrassen met een echo foto ofzo. Helaas heb ik die fantasie maar laten varen, beetje op aandringen van mijn vriend. Is wel goed zo denk ik. Ze reageerde heel goed. Zei wel dat ze nooit begreep waarom mensen er zo ver in gingen, zo leuk waren kinderen nou ook weer niet.....bedankt mam, haha. Ze bedoelde het niet bot hoor, was wel grappig.

Nou later meiden,

Lfs Megan

Geplaatst

@Megan, nog gefeliciteerd met je verjaardag! 33 mooie leeftijd hoor, ik ben al een oude taart ;-)

Goed dat je het je moeder verteld hebt, kan me voorstellen dat het dan leuk is ineens met een echofoto tevoorschijn te komen, maar nu staat emotionele steun van je moeder toch voorop. Ja ik hoorde pas geleden van een yoga-genootje ook dat kinderen niet zaligmakend zijn ik moet dan altijd zo zucht pffff........die mensen snappen het dan toch niet hoor dat je zo'n grote wens hebt en er voor wil gaan. Nou ik vind onze kleine Jane wel zalig makend hoor! Gelukkig kwam het niet bot over en kon je er wel om lachen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden