Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De kogel is hier door de kerk. Ik sta per gisteren voorlopig ziek gemeld en ik ga pas weer werken als ik er echt weer zin in heb en niet als het wel weer gaat, heb ik besloten. Ik kreeg allemaal goede reacties op mijn werk. Maar het scheelde vast dat ik samen met een collega alle hoge prioriteit dingen voor de rest van het jaar afgemaakt hebt. Alle geen prioriteit-werkzaamheden gebeuren gewoon niet. Zo simpel is het.

Het lucht wel een beetje op, maar maar het valt me ook wel zwaar om me 'zomaar' ziek te melden. Ik hoop dat ik tot rust kom en weer wat beter slaap, waardoor mijn energie ook weer terug komt.

HEt bezoek aan de huisarts was ook erg goed. Alles bij elkaar heb ik dus wel wat stappen vooruit gezet. Erg fijn.

Nog een weekje en dan zijn we ook alweer in het UMC geweest voor de afspraak om de komende ICSI voor te berieden en afspraken te maken.

En Dee, wat jij schrijft over een weekje op adem komen ergens, lijkt me ook heerlijk. Maar tegelijkertijd moet ik ook lachen om je niet iets passend kunnen vinden. Haha, ik had het zelfgeschreven kunnen hebben. Zullen we samen zoeken en vervolgens op pad gaan?

Mijnbaby; inderdaad spannend weer een cryo poging. Hopelijk kun je weer snel beginnen.

Megan: wat er al geschreven is; dapper hoor, nog een poging. Maar ja, ik kan me ook voorstellen dat stoppen een nog grotere stap is. Zo voelt het nu voor mij, nu we een tweede verse poging gaan doen. Stoppen zou ik nu veel ingrijpender vinden dat weer zo'n shit-periode ingaan. Maar dat doet niets af aan het feit dat het dapper is en blijft!

Clau: wat fijn dat je weer door kunt met een cryo. Ik hoop dat je er zowel lichamelijk als geestelijk weer goed bovenop gekomen bent. En ook al zijn er in dit topic ook een heel aantal andere voorbeelden, mijn ervaring is dat ze erg goed kunnen ontdooien in UMC. Alle 4 onze cryo's kwamen weer goed uit de vriezer. Maar ik moet toegeven dat ik de laatste wel heel spannend vond, omdat er toen geen back-up-cryo meer was.

Chantal: Hoe gaat het met de wachtweken? De eerste week is al weer voor een groot deel om. NU gaat het dus echt spannend worden.

Roossie: wow, een winterjas van 39€, dat doe je goed! En babymassage lijkt me zo leuk om te doen. Ik heb wel eens overwogen om daarvoor mijn nichtje te 'lenen', zodat ik toch zoiets leuks kon doen. Uiteindelijk niet gevraagd aan de moeder, omdat ik het toch te eng vond.

Mooi hoe je over Jane schrijft en de opmerking over kinderen die niet zaligmakend zijn. Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat zijn, want op het moment ben ik soms weleens bang dat het lukt en we een babietje krijgen en het dan vréselijk tegenvalt. Maar misschien is het wel een soort zelfbescherming; als het niet lukt, dan heb ik dat tenminste ook niet. Nou beetje lastig opschrijven, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel (hoop ik). En anders kom ik op dat moment gewoon even bij jou langs, om te kijken hoe jij het doet. Hahha.

Bounty: met jou ook alles goed en met je zwangerschap? Ik vind het best leuk als je hier wilt schrijven, want we kunnen hier best wat positieve verhalen gebruiken. Ben je eigenlijk nog bij de gyn van UMC/WKZ onder controle, of mocht je lekker naar een verloskundige 'om te hoek'?

Inge: jij ook al weer bijna de afspraak in het UMC. Kunnen we misschien samen opstarten met een nieuwe poging.Of krijg jij het lange protocol? Ik heb kort.

Sopje, Babii, Ink Hoe is het met jullie? Al lang niets gehoord.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Okaasan, heel goed van je dat je een timeout neemt voor je werk. Het voelt ook raar je ziek te melden als je niet echt ziek bent, maar ik heb wel geleerd dat als je niet goed kunt functioneren op je werk, niet meer goed kunt concentreren dat je dan ook fouten kunt maken en dan heeft je werkgever ook niets aan je. Dan hebben ze liever dat je een tijdje rust neemt, zo kun je het ook bekijken. Goed zeg dat je alle prioriteiten hebt afgerond. Wat voor werk doe je eigenlijk? Dat is ook wat een vriendin aan me vroeg toen Jane geboren was, of ik kan genieten van mijn moederschap en het niet tegenvalt, want dat kan idd, als je iets zooooo graag wilt en dan is het zover dan kan het ineens tegenvallen. Dat is persoonlijk, iedereen reageert zo anders, maar ik geniet onwijs echt een grote droom die uitgekomen is! Ik gun het zo iedereen, ik hoop ook zo heel erg dat iedereen het hier mag meemaken! Ik begrijp wat je bedoelt hoor, het is logisch dat je zelfbescherming zoekt. En je bent welkom hoor om te kijken hoe ik het doe!

Gisteren weer een dag buiten de deur gewerkt, het ging beter dan vorige week. Ik had ook mijn wekker gezet op mijn mobiel en heb netjes 3 keer gekolfd. Ik had nu ook een verlengsnoer bij me zodat ik erbij kon zitten. Het kolven ging super goed, ik had bijna 4 voedingen bij elkaar gekolfd. Maar het was een zeer vermoeiende dag, ook veel zoeken naar dingen raad vragen aan collega's etc......volgende week is mijn collega er weer waarmee ik direct samenwerk dan maakt het allemaal wat makkelijker.

Mijn man heeft een leuke papadag gehad, hij zei wel dat het nog erg wennen is, maarja het was ook pas zijn 2e papadag en voor mij was het in het begin ook wennen.

Hij had haar lekker in bad gedaan en zijn hand heeft in de poep gezeten hahaha.........een echte papadag ;-)

Jane begint nu steeds meer een beetje te spelen, we doen weleens een rammelaar met beestje in haar handje en dan zwaait ze ermee. Of een beestje met knispergeluidjes. Ze heeft ook een tafelspeeltje, met dingetjes die je rond kunt draaien. Op de doos stond vanaf 6 maanden, maar ze heeft er nu al lol mee, ze kan met haar handje de dingetjes al ronddraaien, erg grappig.

Een vriendin heeft gevraagd om naar de Jonge gezinnenbeurs te gaan, lijkt me erg leuk maar ik vind het lastig. Of ik moet Jane meenemen naar de beurs of daar gaan kolven. Ze hebben wel een aparte ruimte voor borstvoeding en kolven. Het kolfapparaat is zwaar, zie het niet zitten om daarmee rond te lopen, enige goede optie is Jane meenemen. Achja ik denk er nog overna en anders volgend jaar.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hé meiden even een kort berichtje van mij, ben niet zo heel veel hier op het forum wil me namelijk niet te veel bezig houden met...... en ben super druk met de verjaardag van mijn kleine meid!

@Okaasan,wat super goed van je dat je even aan je zelf denkt af en toe heb je dat gewoon evene nodig neem de tijd en ook ik snap je gevoel heel goed wij hebben ook die vraag gehad van een vriendin en daardoor begon ikheel onzeker te worden maar ook hier geniet ik volop van het moeder zijn. Hoop zo dat het jullie ook allemaal gegund is.

@ Roosie hihi papa met poep aan de hand is toch ook wel heel schattig hoor! goed dat je de wekker hebt gezet omte kolven op je werk als je druk bent dan vergeet je het zoen voor dat je het weet zit jij met hele zere boobs en dat is toch ook nietde bedoeling?

Vond het ook heel erg vermoeiend om weer zo aan het werk te zijn en om er weer helemaal in te komen dat heeft bij mij ook een tijdje geduurd hoor!

Leuk dat Jane nu zelf begint te spelen oh het gaat zo hard geniet ervan.

@Mijnbaby,heel veel succes hopelijk gaat alles goed deze keer en kun je ook is een mooi bericht hier achterlaten mijn duimen draaien dat het goed mag gaan.

@Megan, dapper hoor ook voorjou draaien mijn duimen!

@ Clau ook jij heel veel succes en natuurlijk ook voor jou.

Hier gaat het wel goed,al moet ik eerlijk zeggen dat de zenuwen nu toch wel wat gaat komen heb namelijk last van mijn schaambot ( heb erge BI gehad in de vorige zwangerschap) en ben met vlagen misselijk maar weet niet of dit van die rot bollen komt. ga waarschijnlijk dinsdag of woensdag er een testje tegen aan gooien dan moet ik toch positief kunnen testen dan zit ik op wd 10/11.

x

Ook ik ben benieuwd naar sopje babii en ink hopelijk gaat het goed met ze!

Geplaatst

@Chantal, wat onwijs spannend hé en moeilijk hé met al die hormonen in je lijf, je kunt alleen maar vertrouwen op een zwangerschapstest. Ik duim heel hard voor je!

Ja het is vermoeiend weer aan het werk te zijn, moet ook nog mijn ritme vinden en misschien komt het ook door de borstvoeding dat ik wat vermoeider ben want dan maak je ook hormonen aan.

Oh en heb je een leuke eerste verjaardag gehad met Frederique? Zo speciaal haar eerste verjaardag! Gefeliciteerd hé!

Jane slaapt ook erg goed, rond 21.30/22.00 uur haar laatste voeding en om 07.00/07.30 uur wordt ze weer wakker, heerlijke tijden dus. Ze doet het goed op de borstvoeding. Ze zit ook het liefste rechtop nu en speelt graag met haar tafelspeeltje, heb het knuffeltje eruit gehaald, een vlinder met knisper vleugeltjes vindt ze het leukst. Een beestje met een rammelringetje vindt ze ook erg leuk. Ze houdt soms ook haar eigen kleertjes vast, zo schattig vooral als ze een jurkje aan heeft houdt ze haar rokje omhoog hahaha......

Ik probeerde vandaag wat te werken, manlief was de hele dag weg met voetbal, maar het lukte niet had eerder op moeten staan. Jane was de bijna de hele dag wakker. Heb maar de was gedaan, bed verschoond en foto's gemaakt voor Jane van al haar cadeautjes, haar eerste kleertjes e.d. weer wat voor haar album.

Ik moet doordeweeks maar heel vroeg op gaan staan, dan kan ik wel een aantal uurtjes werken en in het weekend als we geen afspraken hebben en manlief thuis is. Het is even zoeken nog naar een werkritme, maar we komen er wel.

Iedereen een dikke knuffel!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hi all,

Nou pff verhuizing zit er op! Zo'n 3 Ikea kasten verder en een knallende ruzie op zolder verder staat alles op zijn plek ;-)

Ga zo lekker alle berichten eens rustig lezen!

@okaasan

Geplaatst

Oeps te snel verstuurd!

@okaasan goeie beslissing! Moeilijk ook, maar hoop dat je je rust kan vinden. Heb ook vanalles geprobeerd, maar vond veel te zweverig en had er helemaal geen zin in! Dus als jullie wat gevonden hebben sluit ik me graag aan ;-)

Ik ga ook voor het korte protocol, wrs starten met prikken eind november / begin december dus leuk gelijk op! Heb dinsdag 12 uur de afspraak, wie weet zien we elkaar ;-)

@ de rest ; reageer even later, denk ook aan jullie!

Zucht.. Op naar de laatste dozen op zolder, hoera!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Grumph!! Bump je in het ziekenhuis op tegen een blije zwangere met band om buik waarop staat 'pas op ik schop'

Grrr.. Ik ook!!

Sorry moest ik even delen! (wil natuurlijk stiekem zelf zon vreselijke band dat snappen jullie!)

;-)

Geplaatst

Oh Inge, wat een stomme confrontatie weer. En gewoon terug schoppen, hahaha. Stiekem moet ik even lachen om je korte berichtje. Ik had je nog succes willen wensen voor vandaag, maar daar ben ik rijkelijk te laat mee. Ik hoop dat jullie dus een goed gesprek gehad hebben. En kan je inderdaad met de start van je volgende cyclus beginnen?

Ik verwacht komende maandag ongesteld te worden en hoop (misschien een beetje naïef) ook dan gelijk weer te kunnen beginnen. Ik hoop dus dat ze nog niet vol zitten voor de komende week.

Fijn ook dat jullie de verhuizing overleefd hebben en dat de ruzie weer helemaal bijgelegd is. Pff, ik zou er ook niet aan moeten denken om in deze (psychische MMM)-staat te moeten verhuizen. Volgens mij zou dat op een echtscheiding uitlopen, of nou ja, in elk geval heel veel tranen en hysterische huilbuien. Respect dus dat jullie dit zomaar ook nog even tussen door doen.

Roossie, dank je wel voor de uitnodiging. Misschien dat ik het wel leuk vind om binnenkort een keer bij je langs te komen. Ik heb immers aan de huisarts beloofd dat ik iedere dag leuke dingen ga doen :happy: Maar dan ga ik je wel PB-en. Op het moment vind ik het moeilijk om afspraken te maken. Eerst donderdag maar eens naar het zkh en dan zien we wel weer verder.

Dank jullie wel allemaal voor de lieve (en bevestigende) woorden. Toch voel ik me wel een beetje slapjanus dat ik dit dus niet kan (werken en een MMM). Maar als ik me dan weer zo beroerd voel als ik me vandaag voel, vind ik het allemaal wel weer prima dat ik nu thuis zit. Alleen belde gisteren de arbodienst al, ik had de telefoon niet gehoord en ze sprak dus in. Ze belt nog een keer terug. Waarom bellen ze nu al? Zou het een steekproef zijn, of heeft mijn werkgever gezegd dat het mijn intentie is om voorlopig niet te komen werken? Pfff, maak ik me daar al weer helemaal zenuwachtig over.

Het lijstje met vragen voor ons gesprek donderdag ligt ook al klaar (en ik merk dat ik daar ook wel zenuwachtig voor ben).

Ik ga naar buiten, wandelen met een vriendin die voor Santiago aan het trainen is. Even de zinnen verzetten dus.

Geplaatst

Hai meiden,

Even snel tijdens m'n lunchbroodje een reactie van mij. Druk met werk en studie, en probeer de focus wat te verschuiven tijdens het lange wachten op volgende stap in het traject. Spiek vaak wel ff snel op het forum maar wellicht wat minder vaak een berichtje van mij!

Inge, moet lachen om je berichtje: kan me je reactie goed voorstellen! ;-)

Hoe was je afspraak?

Nog even over die persoonlijke gids in het UMC: is voor zo ver ik begrepen heb puur praktisch, dus geen emotionele ondersteuning, daar is maatschappelijk werk voor.

Wordt tijd voor een nieuwe zwangere in ons topic: iedereen veel succes! (en ja, waar zal Ink uithangen? waarschijnlijk leest ze af en toe nog wel mee...)

Geplaatst

Chantal van harte gefeliciteerd!!!!

Okaasan: hoe ging de afspraak? Volgende poging ingepland? En besproken hoe het moet met de punctie?

Geplaatst

Ja, een prima gesprek gehad. Waren natuurlijk te laat aan de beurt, maar anders was het door ons uitgelopen. Haha. Best lang binnen geweest bij de arts (maar we waren de laatste patiënten voor die dag). Op al onze vragen antwoord gekregen en een nieuw plan bedacht voor de pijnstilling bij de punctie. Een roesje zou toch kunnen, maar dan zou ik aan de decapeptyl moeten. Maar dat leek haar gezien de mogelijk vreselijke bijwerkingen en mijn psychische toestand op het moment geen goede combinatie. HEt wordt dus 'gewoon' morfine bij de punctie. Ik ben benieuwd.

Wel een iets ander schema dan de vorige keer, want ik ben licht allergisch voor de Cetrotide, dus nu krijg ik Orgalutran. Mijn ene doosje Cetro wat over is van poging 1 "moet nu terug naar de apotheek", dus Dee als jij Cetro gaat gebruiken (dat meende ik me te herinneren), dan mag jij het doosje zo voor me wegbrengen naar de apotheek. Je hebt eerste keuze, anders zet ik hem in het overgebleven medicijnen topic. Fijn gevoel toch dat ik ondanks mijn mislukte eerste poging wellicht een heel klein beetje kan bijdragen aan iemand anders geluk.

Morgen alle meds ophalen bij de apotheek, dan maandag of dinsdag ongesteld en dan mogen we direct beginnen. Volgende week al! Ik had het stiekem gehoopt dat het zou kunnen, maar er nog niet helemaal op gerekend. Het stroomde al aardig vol voor de komende weken (ivm de sluiting tussen Kerst en O&N).

Oh, wat zou het mooi zijn als ik nog net voor de jaarwisseling toch nog zwanger ben.

Geplaatst

@Chantal, wat een geweldig nieuws gefeliciteerd!!!!

@Inge, fijn dat de verhuizing er weer op zit, wel vervelend zo'n knallende ruzie erbij.

Wat akelig om tegen een zwangere buik op te bumpen en dan staat er ook nog pas op ik schop op. Kan me goed voorstellen hoe je dan voelt. Ik hoop van harte dat je ook zo'n buikband mag gaan dragen over je nieuwe leventje heen.

Heb je een goed gesprek gehad in het ziekenhuis?

@Okaasan, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de gyn en dat je al je vragen hebt kunnen stellen. Fijn ook dat je morfine zal krijgen tijdens de punctie, vind het gek dat je er speciaal om moet vragen, mij vroegen ze het gelijk toen ik een punctie kreeg bij beide keren. Maar nu staat het mooi in je dossier. Orgalutran heb ik ook gebruikt, die leuke kleverige bolletjes. Wat gaat het snel nu, volgende week al beginnen yeahhhhh.......ik duim voor een begin van het jaar met een zwangere buik! :-)

Je bent van harte welkom hoor! Zeg maar wanneer jij er aan toe bent. Ik kan alleen niet op de woensdagen, de rest van de week wel. Ik denk dat het hier toch overwegend savonds werken wordt en in het weekend. Ik kan soms heel kort werken als Jane slaapt, zo'n uurtje is zo voorbij. Dus overdag ga ik gewoon met de kleine leuke dingen doen. Vandaag was ik ook iets duizelig, moet dus rustiger aan doen.

@mijnbaby, vervelend hé dat wachten! Nog even volhouden!!!

@Dee, hoe gaat het met de studie?

Hier gaat alles goed, het werken op woensdag buiten de deur gaat ook steeds beter, vooral nu mijn directe collega van vakantie terug is. Mijn man vindt de papadagen ook erg leuk, hij gaat dan zelfs boodschappen doen met Jane in de kinderwagen, mooie wandeling gelijk.

verder genieten we van ons meissie en hoe ze zich ontwikkeld. Het is zo leuk dat ze al een beetje kan spelen. Op de buik liggen vindt ze niet zo leuk, maarja er moet wel geoefend worden! Ik rol haar dan soms ook op haar rug, dat vindt ze dan wel weer leuk.

En babymassage is ook heel erg leuk, helaas dinsdag de laatste les. De docente heeft gevraagd of ik een website voor haar wil bouwen. We gaan dan een compromis sluiten, ik maak haar website en ik ga dan cursussen met Jane bij haar volgen en wie weet nog een zwangerschapsyoga cursus hahaha......

Liefs Roossie

Geplaatst

Lieve allemaal en ook Dee....na mijn miskraam van begin dit jaar heb ik ook weer een BBZ gehad......van mijn laatste cryo

Inmiddels is ook een van de eileidersverwijderd.....en ben ik in afwachting van mijn regels.....hoop dat ik de komende week met mijn tweede IVF poging mag starten.....

Ondanks dat ik het jammer vond dat ik ook hier nog een paar oude gezichten zag staan....voelt het wel vertrouwd..z

Vanaf hier iedereen succes en liefs!!! Nano

Geplaatst
Ohja morgen of eigenlijk vandaag precies een jaar geleden dat Jane in mijn buik geplaatst is!
Dank Roossie....;-)...... Hoop dat ik over een jaar ook kan terug kijken op positief resultaat....;-).....
Geplaatst

roossie wat een mooi geboortekaartje van jane ik heb nu nog een keer gezocht en gevonden.

vandaag fm gehad eitje was 22 mm bms was 10 mm vanmiddag gebeld om 16.30 pregnyl zetten en woensdag ontdooien. erg spannend weer

Geplaatst

Nano! Wat fijn weer eens wat van je te lezen! Alhoewel we natuurlijk hadden gehoopt dat je ondertussen zwanger mocht zijn..... Raar idee hè: Roossie, jij en ik waren alle drie in aug uitgerekend.

Ik vind het ontzettend k*t om te lezen dat je na je miskraam ook nog een bbz gehad hebt. Wat een ellende heb je door moeten maken....

Heel veel succes de komende tijd!!

Iemand enig idee wat de sluiting met de feestdagen precies inhoudt? Wat doen ze wel/niet en in welke periode precies? Weet bijna zeker dat het voor ons precies rottig gaat uikomen.........

Geplaatst

Het lab, maar volgens mij de hele ivf-behandel-afdeling, is tussen kerst en oud&nieuw dicht. De laatste dag open is dus vrijdag 23 december, en op maandag 2 januari is alles weer in bedrijf. Dat houdt in dat je in deze periode dus niet terecht kan. Maar ook als je cyclus later dan de eerste dagen van december begint, kan je dus niet meer starten met een IVF-traject in dit jaar. In elk geval moet je er zeker van zijn als je een behandeling start dat je helemaal klaar bent voordat de sluiting is.

Een beetje lastig om uit te leggen, maar volgens mij snap je het zowel.

Wel erg vervelend als je cyclus zo slecht uitkomt. Wellicht kan je wel al een plekje reserveren voor je eerste cyclus van het nieuwe jaar.

Clau spannend een cryo. Heb je al eerder cryo's gehad, en ontdooiden die goed?

Geplaatst

@dee leuk om ook van jou te horen....ja raar idee dat augustus de maand had geweest.... Hopen dat dit jaar ook ons jaar wordt....;-)

Afgelopen periode was idd een rare achtbaan....maar ik hoop dat het nu allemaal anders zal lopen....wat ik weet is dat ze het labaratorium aan het eind (kerstperiode) grondig gaan reinigen....dan ligt dat ook stil....hoop dat jullie ook snel weer kunnen starten....

@ Clua zet hem op meis as woensdag...

Geplaatst

Nano, Ik had jou niet eens gedag gezegd. Volgens mij heb ik je hier nog nooit ontmoet, maar lees wel dat je het nodige meegemaakt hebt. Heftig hoor. Maar je bent al weer in afwachting van je komende poging lees ik. Hoop dat je snel kan beginnen, dan gaan we ook gelijk op. Loop jij dus ook in het UMCU?

Ik ben namelijk vandaag ongesteld geworden en mag ook direct vandaag beginnen. Morgen gaat de eerste spuit Gonal-F er al weer in en zaterdag start de Orgalutran. Dinsdag de 22ste is de eerste FM. Nog iemand die ik tegen kan komen?

Brrrr, ik zie er echt vreselijk tegen op. Vorige keer was ik vooral heel zenuwachtig van wat er allemaal komen zou, maar nu ik weet wat er allemaal komt, brrr. Als ik daar te veel aan denk, dan zit ik bijna te huilen op de bank. Gewoon maar weer gaan spuiten en dan komt alles wel vanzelf.

Ik ben wel heel erg opgelucht dat ik nog dit jaar een poging kan doen. Ik hoop zo dat het lukt, zo nog net voor de jaarwisseling.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden