Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Clau super joh! Weer een stapje verder. Kan me voorstellen dat het nog wel even spannend blijft.

Bedankt allemaal voor de enthousiaste reacties, ook Gabrie! Leuk dat je even kwam 'buurten'.

Onze cryo was gisteren 7-cellig na ontdooiing. Vanmorgen toen ze weer keken was hij (ja Megan 't is een hij ;-)) 10 a 12 cellig en vanmiddag waren de cellen al niet meer te tellen. Een morula dus (één stadium voor blastocyste, ze namen nog even de tijd om het aan te wijzen op de posters die in de kamer hangen), zo goed hebben we 't nog niet gehad! (embryo is nu trouwens 1 dag ouder dan bij een verse tp)

Megan, weet jij al hoe laat je de ovitrelle vanavond moet spuiten?

Geplaatst

Wow Dee super zeg! hoop dat die lekker vast gaat plakken en uit groeit tot een gezonde baby..

Clau: gefeliciteerd meid! jeej.. geniet ervan...

Hier zit ik al op C44 GRRRRRRR vorige maand werd ik het ook pas C40...

morgen naar eigen verzoek, mag ik langs komen voor een echo.. wil nu echt weten waar

me duivels blijven...

hou jullie morgen op de hoogte..

Geplaatst

Yeah een morula!

Ik wist het wel, dag 4 emmies zijn echt goed.

Nou dag eerder testen dus!

Ik moet om half tien spuiten. Donderdag dus ook half tien punctie. We hebben afgesproken dat man weer ns gaat produceren. Heeft hij bij icsi 1 en 2 ook gedaan, zonder resultaat, geen levende zaadcellen. Toen aantal keer niet. Maar omdat dit de laatste keer is wil ik zeker weten dat er ECHT niks inzit, anders ga ik misschien toch hoop houden straks als we uit de mmm zijn. Zo van stel je voor dat die verbinding ineens op miraculeuze wijze toch is hersteld. Maar ik wil niet na die tijd dan ook nog maandelijks teleurgesteld worden. Of dat mensen mij steeds verhalen blijven vertellen over stellen bij wie het na allemaal IVF toch is gelukt spontaan. Zoiets. Meer als afsluiting zeg maar.

Vriend zei nog, ik hoop niet dat er dan weer iemand is vergeten de deur op slot te doen....misschien was het wel een van jullie mannen die het heel lastig vind om te produceren en van pure stress vergeten was de deur dicht te doen. Was hele toestand toen, was bang dat het daarna helemaal zou mislukken maar verpleging zei later bij terugplaatsing dat het goed was gekomen gelukkig.

Yes morgen spuitvrij!!!

Geplaatst

Jemig Dee.., dat klinkt heel rooskleurig hoor! Als dit geen blijvertje is!!

En Clau, wat een geweldig moment; een kloppend hartje!

Megan, succes met die nare spuit!

Ik lig weer met een verstopte neus en koorts op de bank.. Ben ook zo moe en hoofdpijnerig van dat gespuit! Bah!

Morgen eerste fm.. Mijn baby dan ook daar?

Spannend hoor hier!

Liefs,

Inge (snotterdensnotter)

Geplaatst

Thanks lieve meiden.... En tja, we zullen zien of ie wil blijven plakken.

Ondertussen willen we ons alvast een beetje gaan verdiepen in Gent en Dusseldorf. De topics maar eens doorspitten, weinig zin in.

Wie van jullie weet er iets over en kan me van een beetje advies voorzien? Megan?

Poeh Mijnbaby, wat irritant dat je cyclus steeds langer wordt. Hebben ze daar een verklaring voor?

Goed dat je even gebeld hebt en dat je mag komen voor een echo.

Megan, je laatste spuit zit er inmiddels dus in (wat ga je na de tp gebruiken eigenlijk? bollen of spuiten?).

Wat een verhaal, dat iemand was vergeten het kamertje af te sluiten. Voor beiden geen leuke ervaring.......

Slim van jullie om het nog een keer na te laten kijken.

Inge morgen alweer voor de fm, ben benieuwd! En alweer aan het snotteren, gaat lekker bij jou. Slechte weerstand?

Krijg je voldoende vitamines enzo binnen? Ik ben momenteel aan het proeflezen voor iemand die een boek over fertiliteit (wat je er zelf aan kunt doen) gaat uitgeven. Daarin wordt uitgebreid beschreven welke vitamines, mineralen en essentiële vetzuren nodig zijn en waarmee je ze moet innemen zodat je lichaam het ook kan opnemen. Interessant, dus een aanrader als het beschikbaar is! (als je nu een specifieke vraag zou hebben kan ik het natuurlijk ook alvast opzoeken ;-))

Geplaatst

@Dee, wow wat een topper heb je in je buik, dit moet hem gewoon worden!

@Megan, succes met je punctie!

@Mijnbaby, wat vervelend die cycli die zo lang duren, goed dat je een echo laat maken.

@Inge succes met je fm!

Geplaatst

hallo meiden

vandaag moet ik ongi worden eigelijk maar er is tot nu toe niks de vorige keer was het snacht zal het nu dan eindelijk zo zijn ooo ik moet nog een weekje wachten voor ik kan testen als ik het weekend nog niet ben dan test ik want maandag word me nichje drie en gaan we op bezoek ik wil dan mijn peterkind een truitje aan laten treken met de teks ik ben blij er komt een neefje/nichtje bij hihi

me zus belden gisteren hoe het ging en als ik al ongi was ik zo nee moet vanacht worden hih

laat die maar lekker weg blijven hihi

nou ga weer veder me oppas kindje is er maar die licht ff heerlijk te slapen dus had ff tijd hihi

gr sopje

Geplaatst

Nou, er groeien er 12 ;-) kanshebbers genoeg zou je denken! Maar goed, we zijn gewend aan 'maar' twee goeie embryo's aan het eind.. Gaat goed dus, vrijdag weer voor fm 2!

Sopje wat spannend! Hoop dat je je shirt mag meegeven, alhoewel ik dat wel een spannende actie zou vinden hoor! Hou je het nog vol?

Zit nu nog in zh, manlief moet stapavondje met de mannen afzeggen zaterdagavond. Want zondag of maandag punctie. Dan moet hij sowieso de bob zijn en ik zit zelf niet echt te wachten op 5 brakke stinkende mannen aan het ontbijt een uur voor de punctie ;-) (ze bleven nl bij ons logeren deze keer)

Naja..

Geplaatst

Inge: goed zeg, 12 follikels.... Slik jij nou ook Omega3? (en zo ja, sinds wanneer?) En nog andere supplementen?

Jammer maar helaas van dat stapavondje van je vriend, kan me voorstellen dat je even voor jezelf kiest ;-).

Sopje: spannend joh, houd je ons op de hoogte?

Roossie: viel het mee met de buikpijn de afgelopen dagen? Hoe heten de kruiden die jij gebruikt? En neem je die in pilvorm? Ik slik momenteel ook Chinese en Indiase kruidenpillen van de alternatieve arts.

Megan: morgen je punctie!! Meld je je morgen (en overmorgen) ziek? Of neem je vrij? Je hebt gister of eergister geen fm meer gehad toch, zondag voor het laatst? Dan is het wel een verrassing wat er morgen te zien is denk ik!

Geplaatst

hoi hoi

ja vind het ook heel spannent nu hoor normaal ben ik al ongesteld geworden en de ongi pijn nu heb ik alleen buik pijn door mij gluterallegie

ik hoop dat ik tot weekend vol hou hih

en hou jullie zekker op de hoogte

mensen uit me omgeving hebben allemaal een goed gevoel er over nu

ja hoop ook dat ik die truitje kan geven

want ze wil zo graag grote nicht worden zij is namelijk de oudste dan hahha

ze heeft altijd als ik me tp heb gehad zeg ze nee tantie kindje komt nog niet en nu heeft ze niks gezecht

ze is erg gevoelg er voor

drie jaar geleden zij ze tegen mijn zus toen ze in de auto zaten mama jij heb tog baby in de buik dus wij vonden het al vreemt maar me zus was wel een dag overtijd gaat ze een test doen blijk ze tog zwanger te zijn hihi

dus wie weet zeg ze nu niks hihi

Geplaatst

Ha Dee, ja ik slik ook kruiden van de accapunctuur; in poedervorm om de eicellen beter van kwaliteit te laten zijn; gui shao di huang wan jj (ja abracadabra) en de puur mama van VSM, daarin zit foliumzuur, vitamines en mineralen. Ik vrees alleen dat het niet genoeg is. Ik ben benieuwd wat ik nog meer ga krijgen van de natuurarts. Alleen moet ik nog even wachten op de bloeduitslagen voor vitamine B en vitamine D. Die krijg ik morgen en dan kan ik alles naar hem mailen en krijg ik het hele zwikkie opgestuurd. Manlief slikt ook kruiden van de acupuncturist om de kwaliteit van het zaad te versterken. Ik mis nog wel wat voor mijn lage weerstand, ik ga van verkoudheid naar verkoudheid en die legt me helemaal lam. Ben zelf een beetje van de opgekropte emoties, dus dat komt er allemaal via mijn lijf uit. Hoop dat aanvullingen helpen. Wat neem jij? Ook omega 3? welke zijn goed en waar vind ik dat?

Alle uitslagen van dr K van de biopt waren trouwens ook goed. Normale stollingswaardes, normale glucose en de patholoog had ook nog gekeken naar het biopt (dr K was erg enthousiast over de hoeveelheid die ze had afgenomen en kon dat ook nog opsturen) en die was ook prima en helemaal zoals zou moeten.

vanmiddag nog weer naar de acupunctuur en heb nog een vage afspraak staan met een spiritueel natuurgenezer. Een collega raadde me die aan, en toen kwam mijn zusje nog met die natuurarts in Zeewolde. De had veel eerder plek. Nu ben ik die afspraak van vanmiddag vergeten af te bellen, maar ach ja. Ik heb een weekje vrij en die collega was na twee bezoekjes aan die van vanmiddag na 6 jaar wachten zwanger.. dus who cares.. ik ga gewoon maar. Lekker van arts naar arts hoppen. ;-)

Nou ladies, zitten we weer in hetzelfde straatje.. druk wachtbankje. En dan moet ik altijd weer even ook aan jou denken okaasan! Het grootste gedeelte zit er nu op voor je! Ben je alweer een paar uurtjes aan het werk? En hoe gaat dat? Of ben je er nog niet aan toe? Liefje, het is bijna juni!!

succes all,

liefs,

Inge

Geplaatst

oja, enneh.. heb echt het hele bord met kaartjes doorgespit; maar geen kaartje van Levi hoor! Ze moeten het echt eens gaan verversen.

Geplaatst

Okee dan, 12 kanshebbers! Toch gek dat je er dan vaak 'maar' 2 overhoudt eigenlijk. Hoewel dit heel vaak gebeurt. Maar wie weet wordt je deze keer verrast, zie Dee!

Ai, stapavondje in duigen, maar groot gelijk dat tafereeltje op de zondagochtend is niet fijn terwijl jij in de weer moet met diclofenac enzo.....

Ah biopt dus ook ok! Jij hebt ook geen excuus meer dus.

Oeh die spiritueel genezer ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb altijd het idee dat dit soort wonderen anderen overkomt. Als het bij jou nou ook eens werkt! Dan ga ik ook!

Dee voel je al wat? Haha. En ik wil je alles vertellen wat ik weet over Dusseldorf en Gent trouwens, je mag ook bellen of koffie in de stad.

Snel verder moet er ineens nota af grrrrr ik wil me rustig mentaal voorbereiden op punctie en rommelen thuis....maarja. It pays the bills zullen we maar zeggen!

Geplaatst

meiden!!!!!!

ik ben net door programa babyboom gebeld hihi ik doe mis meeee hihih

als ik zaterdag ga testen dan moeten we er een filmpje er van maken

Geplaatst

Sop Spannend meid! dus binnenkort Bner hihi..

Vandaag naar het ziekenhuis geweest ik heb gesproken met Dr NB, aardige vrouw..

was een goed maar verwarend gesprek :()..

De echo zag er goed uit alles was zoals het moest zijn. ze zei dat het vaker gebeurd dat

vrouwen een paar x per jaar een rare cyclus er tussen hebben.. maar dat ik me geen zorgen moest maken.

We hadden het over mijn schema gezien mijn cyclus erg in de war is/was.. zei ze dat er een paar opties waren.

of kort zoals ik al door had gekregen, of lang met pil of met provia ( ofzo?) 1 eierstok ligt hoog en de Z die mijn laatste punctie had gedaan,

gaf aan dat als de puctie zonder narcose zal zijn er zeker veel van die eitjes die aan die kant zitten niet aan geprikt kunnen worden,

omdat het anders te pijnlijk is...

kortom na veel gesproken te hebben, gaf ik aan dat ik wil wat het beste resultaat zal opleveren. en ze hebben me besproken in de groep

en ze heeft me terug gebeld, met het volgende:

Morgen Provia en deca ophalen bij de apotheek. 1 week die provia ( schrijf het vast verkeerd) en deca circa 2 weken. en dan de puregon erbij..

dus het word wel lang schema maar niet superrrrr lang omdat ik geef pil hoeft te slikken en maar 1 week die provia en 2e week als ik het word de puregon 75 eh erbij..

dus vanaf morgen zit ik officieel weer in de race :) en de punctie is dus onder sedatie ( dit keer wilde de artsen het)

Geplaatst

Btw ik heb dat andere hormoon gehad best veel, moet ik dat terug geven? of mag ik dat houden?

wellicht kan ik er iemand blij mee maken? ik weet niet hoe dat werkt?

Geplaatst

Wat bijzonder Sopje, van je nichtje. Misschien doet ze nu juist wel zo'n positieve uitspraak over jou.

Inge hoe was het vanmiddag?

Omega3 kun je halen bij de drogist, maar beter bij een biowinkel of bijv. de Vitaminestore. Merk Solgar is wel goed.

Ik slik nog meer, toevallig werd het me gevraagd in het Alan Beer topic, denk dat ik het daar maar ff neer ga zetten (maar moet er dan even voor gaan zitten met de pillenpotjes want slik best een hoop de laatste tijd).

Goed dat je gegaan bent Mijnbaby. Officieel in de race én zeker van een punctie onder narcose.

De medicatie die je al had opgehaald kun je gewoon bewaren. Wie weet kun je het later nog gebruiken (en anders is er altijd iemand blij mee te maken, mochten wij een volgende poging nodig hebben dan houd ik me bij deze meteen aanbevolen ;-) ).

Mócht je verzekering er vragen over gaan stellen dan moet je gewoon zeggen dat het ziekenhuis tussendoor het behandelplan heeft aangepast voor je. Ik weet niet eens of een apotheek het terug zou nemen (en weer gebruiken) of dat ze het dan zouden vernietigen (dat is volgens mij de standaardprocedure).

Voor degenen die al langer meeschrijven (of -lezen) hier: Esther (EDR) is zwanger! Zie Dik en Dun topic. Wat een geweldig nieuws. Helemaal spontaan, na jaren en jaren wachten (en 6 ivf pogingen).

Geplaatst

Weer een bijzondere middag! Ook van haar mag ik even geen vijfde poging doen, als het niet lukt nu, maar het eerst met haar proberen.

Waren wat zweverige acties door een niet zweverig persoon. Door te voelen, voelde ze wat ik nodig had aan kruiden (volgens mij vooral bloesem) en terwijl ze het bij me neerzette voelde ik me steviger in mijn schoenen staan. En dat zegt een enorm nuchter iemand! Heb nu dus druppels die ik 4x per dag moet nemen. Nou, collega is er dus zwanger van geraakt, voelde erg ok dus ik neem ze wel. Erg prettig persoon. Voor wie dit ook wil proberen; stuur maar een pb en ik geef de gegevens door.

Sopje! Wat spannend! Ik zou mezelf echt noooooit voor zoiets opgeven! Vind het wel erg moedig dat jullie dat dus wel doen! Waarom hebben jullie dit gedaan, als ik mag vragen?

Haha megan, inderdaad je werkt om te leven, dus hup die nota schrijven en weer wat uren declareren! Allemaal voor het UMCU! Morgen half 10 hè? Zal voor je duimen!

X

Geplaatst

Dee, las net even de chaos van dik en dun door.. Wat geweldig! En wat een dosis hoop geeft dat hè! Topberichten zijn dat!

;-)

Geplaatst

Ja bijzonder he van EDR!! Dames jullie moeten dat ook doen! Dit is toch fantastisch om mee te maken!

Ben wel benieuwd hoe oud zij is eigenlijk.

Zat ze ook in umcu?

Geplaatst

dag dames, even een teken van leven. Ik ben er nog :-)

Fijn om hier zo veel positieve berichten te lezen. En ik wil natuurlijk Megan even heel veel succes wensen morgen bij de punctie. Gelukkig zijn er allerlei andere puncties al weer achter de rug, dus alle broedende dames: heel veel sterkte in de ww. Allemaal zwanger worden, want dan kom ik als ik net met verlof ben van mijn zwangerschap bij jullie allemaal op kraamvisite. Dat lijkt me een erg goed plan! En gezellig.

Op alle PB-tjes zal ik zo snel mogelijk reageren.

Dank jullie wel voor de super lieve berichtjes tussendoor voor mij. Dat doet met goed. En inderdaad, de tijd schiet nu op, eerst leek het voorbij te kruipen, maar nu is het misschien nog maar twee menstruaties voordat ik weer mag. Dat klinkt dichtbij en geeft me moed.

Haptotherapie is een beetje wazig, maar gaat me denk ik wel helpen. Al het zoveel helpt als dat het mijn bankrekening kleiner maakt, dan ben ik daar snel klaar. Hhahah, wat een bedragen weten ze voor allerlei therapieën te rekenen. Pffff...

Tot snel allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden