Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gauw bestellen dan! Ja daar moet je altijd zo om denken,als je langer moet spuiten. Wordt ook niet altijd gevraagd bij de 2e FM, of je nog genoeg medicijnen hebt. Ha nou je moet er natuurlijk zelf aan denken ,maar ik kan me voorstellen dat bij een eerste keer het je kan ontglippen. Was het de eerste FM? Bij was de eerste FM ook 6 kleintjes, maar bij de tweede een paar dagen later 13! Zonder ophoging van medicatie. Dus in mijn beleving kan er toch nog wat bij komen. Liefs joske

Geplaatst

Ja ben ik met je eens Clau! Eigenlijk is het misschien wel het spannendste moment,hangt zoveel vanaf! natuurlijk het is moment van de zw test ook mega spannend. iK duim voor je!

Geplaatst

Staan jullie ook wel eens zo mega lang in de wacht met de telefoon bij het inplannen van een behandeling? Tjee, je kan er gerust 45 min voor uittrekken. Nu, mag wel iemand bij daar, pff. Misschien hebben ze het wel zo druk daar door de ecd bank, wie weet.

Geplaatst

hoi hoi meiden

hier gaat alles nog goed

aleen gisteren wel pijn in me onderbuik gehad en hooftpijn heeft iemand hier ervaring in

ik moet nog een 1.5 week voor ik mag tesen terwijl ik volgende week woensdag ongi moet worden niet dat ik dat wil hihi

ach ja zie het wel

maar ga nu ff hier dan het ziekenhuis moet naar de diatisten

spreek jullie nog wel

gr sopje

Geplaatst

Dag lieve meiden,

ik denk veel aan jullie, maar veel schrijven lukt me niet. LEes wel bijna iedere dag mee, dus ben helemaal op de hoogte :-)

Alle spuiters heel veel succes (en een keertje te laat spuiten is echt niet erg hoor Megan) en de broeders (haha, zie nu dat er iets anders staat dan ik bedoel; de broedkipjes) ook heel veel succes.

Ik ben vooral bezig met mezelf weer een beetje op de rails te krijgen. Gisteren voor de tweede keer naar haptotherapie geweest en hoop dat dat me gaat helpen. Wel een erg dure grap, want het wordt niet vergoed door mijn (veel te dure) verzekering.

Eerste keer was voornamelijk intake en gisteren was wel plezierig. Kan er nog niet veel concreets over melden, maar dat komt vast nog wel.

Fijne dag allemaal. Ik ga zo mijn zus uit bed schoppen. Die bleef hier slapen en want we gaan vanochtend de stad in.

Geplaatst

@Joske, ik heb vandaag het UMCU gebeld en had gelijk iemand aan de lijn, belde ook net voor half 12. Ik belde ook eerst het verkeerde nr. hahaha...werd doorverbonden.

Ik vind de website van UMCU onduidelijk, moet altijd erg zoeken naar het telefoonnr. ik had wel zo'n kaartje eens kijken of ik die nog kan vinden.

Ik ben gisteren ongi geworden en vandaag gebeld voor een afspraak, die is op 8 mei (cd 14) om 08.00 uur! :-)

Ik vind het zo onwijs spannend poehhhh........

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie:

Jeej spannend meid... C14? best laat maar wel lekker! ik moest altijd C12 komen en C14 komen en dan meteen die dag of de 15e pregnyl

spuiten...

Geplaatst

Even voor Okaasan: kan het me wel voorstellen, dat het lastig is voor je om te schrijven hier. Sowieso al niet helder in je hoofd en weinig energie, en het gevoel dat je 'stilstaat' (is niet zo want je bent hard bezig met herstellen) terwijl wij veel te melden hebben over fm's, spuiten enz.

MAAR: het is bijna mei, en mei = bijna juni en dan komt jullie doorstart ook weer in zicht! Gebruik de tussenliggende tijd om verder te herstellen, goede zet om naar haptotherapie te gaan!

Ps Clau: we zullen elkaar dinsdag dan niet tegenkomen want als wij een tp hebben zal dat pas 's middags zijn....

Ps Megan: hoe ga je die extra Gonal op tijd regelen? Balen zeg!

Geplaatst

@mijnbaby, met dr. C. hadden we in het gesprek cd14 afgesproken, ze hield dan rekening met mijn cyclus van voor mijn zwangerschap en die was 28 dagen. Maar nu duren mijn cycli een week langer, 35 dagen dus ik verwacht dat we dan ruim op tijd zijn.

@clau, onwijs spannend je echo!!

@Megan, balen dat je tekort hebt aan gonal, hopelijk kun je er snel aan komen!

@Dee, voor jou ook erg spannend bijna je tp!!!

@Okaasan, ik sluit me bij Dee aan, neem de komende tijd voor je volgende tp de tijd om je lichaam goed in balans te krijgen. Heel goed van je dat je naar een haptonoom bent gegaan. Wel balen dat je verzekering het niet vergoed.

Liefs Roossie

Geplaatst

Dikke kus voor Dee! Dank je wel. Fijn zo'n lief bericht, bijna helemaal speciaal, alleen voor mij.

Ik zei gisteren nog bij de therapie dat ik aan deze meiden hier zoveel heb, omdat anderen die niet in de molen zitten je toch nooit voor 100% begrijpen. En zie, gelijk vandaag gelijk weer zo'n lief berichtje.

Geplaatst

Hey meiden,

Zo, net weer even bijgelezen!

Megan - ik kan me voorstellen dat je op meer gehoopt had, maar kwantiteit en kwaliteit verschillen he meid! EN het bericht van Joske is anders ook wel hoopgevend, toch? Je weet het niet...

Jeetje wat gaat mei hier spannend worden: Dee, Megan en Inge al volop in de race, Sopje in de ww, Mijnbaby, Roossie en Joske ook afspraken in het vooruitzicht!

En Clau natuurlijk bijna voor de 1e echo!!! En vergeet ik nu nog iemand?

Volgende week gaan wij 4 daagjes naar Zeeland, dus dan kan ik even niet bijlezen, maar hoop daarna weer mooie berichten te kunnen lezen!

Maar voor die tijd blijf ik hier natuurlijk lekker rondhangen en meelezen hoor!

Kan me voorstellen dat dat voor jou Okaasan best lastig is omdat je ook zo graag wilt, maar Dee heeft mooi gesproken ;-)! Jouw tijd komt ook dichterbij meis!

Geplaatst

Roossie: lekker hoop dat je snel een mooie cryo tp krijgt!

Clau: spannend meid.. ons eerste echo was ook zo spannend hopen dat je wat ziet...

Dee: bijna jullie TP jeej!

Geplaatst

Pff was weer zo'n typische eerste spuit zet avond.. Hoofdpijn alom bah! Gelukkig een dagje later niks van te merken.

Ook even een knuffel voor okaasan. Lastig hoor, weer veel aan de slag en jij verdikkeme nog in de wachtstand. Maar nu is het einde toch echt in zicht hoor!!!!! Ben benieuwd naar je haptotherapie. Hoop dat het je helpt!

Ink lekker genieten in Zeeland!

Dee, wat naar een cyste weer! Heb je er last van? Ben je zelf ook geschrokken? Vind je nog aardig relaxed klinken erover!

Megan heb je je gonal al? Ik heb genoeg, anders kom je maar even een pen halen, en later aanvullen met jouw nieuwe!

Roossie ook ongi, dus ook straks een TP!

Ben benieuwd allemaal!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Hi meiden,

Sluit me bij jullie aan, er gebeurt heel veel op t moment bij iedereen. En Dee je hebt inderdaad mooi gesproken. Ookasan het is zo, niemand begrijpt het 100%, want het is soweiso al lastig om een ander 100% te begrijpen. Maar ook al begrijpen wij je wel, hoe erg het is dat verplichte wachten terwijl je verder wilt, jij moet ermee leren om te gaan. Het is zo zonde als je er dingen door laat liggen. Ik ben heel blij dat je naar een haptonoom gaat. ik heb gehoord dat deze mensen je echt kunnen leren voelen. Ik hoop dat je er iets uithaalt dat je kracht geeft om ondanks dit grote verdriet wat er altijd is toch leuke dingen te doen die je energie geven. Retail therapy met je zus lijkt mij een hele goede! En je vriend weer meenemenop een verrassingsweekend ook, is het alweer tijd voor een verjaardag-verwenweekend??

1 mei wordt een spannende dag voor Clau en Dee! Ik heb bij beiden een goed gevoel trouwens. Maar die cystes dat is toch wel vervelend, kan het kwaad? Mogen die 'gewoon' blijven zitten? Wat doen ze?

Sopje kun je je gedachten een beetje verzetten of ben je er erg mee bezig.

Mijnbaby en Roossie, dat begint mooi op te schieten...! Zou super zijn he, broertje of zusje erbij!

Inge ook weer aan de spuit, meteen hoofdpijn dus? Balen, maar gelukkig nu weer beter. Hoop dat t wegblijft. Wanneer eerste FM?

Wij moeten morgen weer terug. Benieuwd of ik hetzelfde heb als Joske maar ik denk het niet. Ik voel ze ook nog niet echt, nu misschien voor t eerst een beetje. Punctie wordt wel makkelijk met drie aan elke kant....benieuwd wanneer. Gister superdrukke dag op t werk en op de valreep umc gebeld tussen afspraken door zodat ze medicijn gingen faxen. Weer 450 spuit gekocht. Dit is echt een dure poging :-(.

Verder vandaag mijn bul gekregen, ofwel diploma van de universiteit. Was in het begin heeeeel zenuwachtig toen ik vragen kreeg, kreeg ook vuurrood hoofd, maar daarna ging het gelukkig goed. Kreeg toespraak van de begeleider, echt heel erg lovend allemaal, ben er nog steeds beduusd van. Tweede beoordelaar was ook helemaal lyrisch erover. In de toespraak zeiden ze dat dit de 2e keer in 20 jaar was dat ze een 9 hebben uitgedeeld voor een masterscriptie...! ! doink. Nou ja het ging maar door. Oh ja ze stelden voor dat ik ga publiceren over mijn onderzoek. En cum laude dus, geweldig. Heb een prachtig horloge gekregen van mijn vriend, was helemaal verrast! En allemaal andere verwennerij.

Nu maar hopen dat het met die eitjes van mij ook goed gaat komen, maarja een mens kan niet alles hebben dus ik ben wel beetje bang.

Nu relaxen!

Fijne avond meiden, zet m op allemaal.

liefs Megan

Geplaatst

O ja Megan! Het is gewoon alweer de 27e, dag van de bul-uitreiking...... Nu dan officieel gefeliciteerd met je mooie titel, EN je cum laude prestatie! Je mag echt trots op jezelf zijn, de lovende woorden spreken ze niet voor niets.

Enneh, die eitjes van jou, die hielden zich gewoon nog even in zodat jij pas morgen weer voor een fm hoefde en je programma van vandaag gewoon door kan gaan. Ik geloof ook wel dat er nog wat bijgekomen kan zijn. Zullen het zien morgen (of evt bij de punctie nog een toegift).

Getver Inge, nu alweer hoofdpijn. Goed drinken zodat je lijf de toxische stoffen kan afvoeren.

Ink veel plezier alvast, hopelijk een beetje lekker weer. Veel slechter (natter) dan de afgelopen dagen kan het bijna niet worden. Zag dat het in Limburg de komende dagen echt een stuk warmer wordt dan in de rest van NL, kun je niet nog switchen? ;-)

Roossie: superspannend! Ik zeg nog steeds een broertje voor Jane!

Geplaatst

En nog over die cyste (vergeet het bijna): natuurlijk baalden we wel toen we hoorden en zagen dat er een nieuwe bijgekomen is. Hij is echter nog klein (1.2 cm) dus er is nog niet zoveel over te zeggen. Hij zit naast de andere, die 2.2 is (die houdt zich dus rustig, zit er inmiddels bijna 2 jaar en varieert steeds tussen 2.2 en 3.2 cm). Denk wel dat ze met z'n 2-en erger in de weg zitten bij een punctie.

Volgens mij laten ze cystes onder de 4 cm meestal gewoon zitten. Soms kunnen grotere ook blijven zitten als je er geen last van hebt. De cyste die 2,5 jaar geleden links weggehaald is was rond de 4.5 bij 5 cm en daar had ik echt heel veel pijn van. Was ook bang dat m'n eierstok zou omklappen.

Vraag me wel af waardoor die 2e er nu ineens bijgekomen is: doordat ik me de laatste tijd slecht aan m'n 'endometriose-dieet' gehouden heb, of door de alternatieve behandelingen, of toch onder invloed van de hormonen van de laatste ivf-poging. Geen idee...

De beste remedie tegen endo is nog steeds: zwanger worden.......

Geplaatst

Poeh jeetje wat is dat toch vervelend die endo. Net zo'n tijdbomgevoel. Ben je daar altijd al voor in behandeling geweest, ook voor het zwanger worden? Dat ze periodiek kijken of er cysten zijn en hoe groot?

Hopelijk geen punctie meer nodig.....zwanger worden jij!

Dat is dus gewoon op alle fronten de allerbeste oplossing. Oh ik hoop het zo!

En inderdaad ink was jou nog vergeten: dit wordt jullie eerste vakantie als gezinnetje hè? Leuk hoor! Hopen dat het weer een beetje meezit, ach in Zeeland waaien de buien wel snel over...toch....!

X

Geplaatst

Jemig Dee, dat is toch wel pittig hoor die endo! Hoogste tijd om dat beste medicijn eens te laten slagen!

Wauwie megan!!! Gefeliciteerd joh! Geweldig, met zoveel lof je bul halen! Feestje gevierd!?

We hebben as woensdag fm! Nog iemand daar in de gang dan?

Joske ; ja heb daar oom weleens 45 minuten in de wacht gestaan, dacht even tussen twee afspraken door in de auto gauw te bellen.. Nah was dus zoveel te laat voor de meeting! En ik word daar ook zo vreselijk driftig van. (ja echt, schaam) einde van de tijd en net na 9 uur helpt echt, is beter te doen dan. Ben je inmiddels ingepland? Spannend!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Nee, wist eerst niet dat ik endo heb.... 11 maanden na stoppen met pil naar huisarts gegaan omdat ik steeds meer buikpijn had. Had zelf al gezocht op internet en noemde dit als mogelijkheid bij huisarts nadat zij het op m'n prikkelbare darm gooide (deze mis-diagnose wordt overigens vaak gemaakt). Huisarts lachte me recht in m'n gezicht uit.... zei dat ik niet moest denken dat ik dat had want dan zouden mijn klachten veeeeeeel erger zijn. Half jaar later wilde ze me dan wel doorverwijzen en bleek bij eerste bezoek aan fertiliteitsarts dat er een cyste van toen zo'n 4 cm in m'n eierstok zat. Ben daarna meteen weggegaan bij die huisarts.

Had in die tijd echt erge pijnaanvallen, vooral als ik ongesteld was. Elke maand, niet te harden, alsof er iets ging ontploffen in m'n buik. Zelfs het 'dreunen' van zachtjes lopen deed zeer in mijn buik, viel soms bijna flauw van de pijn enz (poeh, als ik dit zo opschrijf bedenk ik me dat het nu echt goed gaat in vergelijking met toen!).

Achteraf bedacht ik me trouwens dat ik ooit 2 keer eerder (rond m'n 16e en rond m'n 25e) zo'n pijnaanval heb gehad waarvan we toen niet wisten wat het was.

Megan, hoe was het vandaag bij de fm??????

Inge, jij woensdag voor fm.... Hoe gaat het met spuiten? Welke 2 merken spuit je? Hogere dosis dan vorige keer toch?

Geplaatst

Tss die huisartsen af en toe! Wat een verhaal toch weer Dee. Je hoort het eigenlijk wel eens vaker dat huisartsen soms te makkelijk zijn, neem aan dat ze ook veel overbezorgde of in meer of mindere mate hypochondrische mensen tegenover zich krijgen. Daar worden anderen weer de dupe van.

Nou Inge misschien heb ik woensdag wel de punctie want het schiet nog niks op. Nu twee goede eicellen te zien en drie kleinere. Moet morgen om 8 uur (!!) weer terug om te kijken hoeveel tijd we nog hebben om de kleinere ook mee te laten doen. Houdt allemaal niet over dus, baal er wel van. Onze laatste poging, hierna rest eventueel alleen buitenland waar ik echt niet op zit te wachten....afbreken geloofde de arts van vanochtend niet in, ze zei dan is het maar de vraag of je van ons; of een hogere dosis wat zal uithalen.

Dus nou ja, balen en afwachten en hopen dat het goed gaat komen met een of liefst twee embryo's.

Grtz Megan x

Geplaatst

Och jeetje..... dat gaat dus niet zo voorspoedig als we met z'n allen voor je hoopten.

Tja, als die 2 eicellen beide bevrucht worden en netjes doordelen tot mooie embryo's dan is het natuurlijk prima, laten we dat dan iig voor jullie hopen.......

Succes morgenochtend (lekker vroeg ja), laat je 't ons daarna weten?

Geplaatst

Jee megan, klinkt niet echt ok! Verdikkeme! Hoop en duim maar heel hard voor jullie dat het gewoon twee, hopenlijk drie Emmy's gaan worden!

Die endo wordt dus weleens behoorlijk over het hoofd gezien! Wat heb je toch ook een eikels er tussen zitten hè! Wat een pijn beschrijf je, heftig hoor! Ik heb al zo'n pijnlijke menstruatie en maar een heel klein cystetje af en toe te zien. En wordt bij mij ook geen endo genoemd.

Ik spuit nu 225 eh gonal en straks orgalutran erbij. Had vorige keer inderdaad 150 eh. We zijn een beetje nonchalant erin op het moment. Heb vanavond lekker een wijntje gedronken, en heb teveel zin in allerlei slechte dingen. (wijn, stappen, roken, vet eten, sloten koffie etc) beetje antireactie denk ik..

Nog spannende dingen morgenavond en op koninginnedag? Iemand in de stad morgenavond?

Succes morgen megan!! Denk aan je!

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden