Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joepie megan!! Hoera! Lekker ophalen vanmiddag!

We doen het nu wel helemaal in andere volgorde hè! Het was vorige keer; megan, Inge en dan Dee. Nu Dee, megan inge. En dan volgen snel; roossie mijnbaby, sopje en okaasan..

Daar moet toch wat uitkomen!

X

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een super resultaat!

Dat durfde je een week geleden ook bijna niet meer te hopen.....

Heel erg blij voor je!!

Ik maak graag een plekkie naast me vrij, kom er lekker bij zitten!!!!

Inge: jij hopelijk morgen en donderdag ook zulke goede berichten!

Waar zie je het meest tegenop? De pijn? (hm, stomme vraag?)

Geplaatst

Jiehoe! Megan wat een goed nieuws twee hele mooie emmies en hopelijk nog 3 de vriezer in. Als nu het resultaat er ook nog naar is, is dit wel echt een top-poging. Succes vanmiddag!

Geplaatst

Wauw, wat een mooi nieuws Megan! Nou, als dit hem niet wordt?!?!?

Ik kom de kussens wel even opschudden voor jullie op het wachtbankje - een extra comfortabele sofa, waar je heeeerlijk 9 maanden op kan blijven zitten en er plek genoeg is voor alle dames in dit topic!!!

Inge - succes vast voor morgen! Hoe laat ben je aan de beurt?

Dee- gelijk heb je ook hoor, probeer je gedachten maar wat te verzetten, want de tijd zal vast niet hard gaan deze 1e ww, of valt het mee?

Levi is gelukkig al best wel een makkelijk manneke - onderweg ergens heen slaapt hij altijd wel goed. Hij huilt gelukkig ook bijna nooit. Maar je hebt gelijk - ik moet dat inbakeren ook niet zien als zielig, maar soms lijkt hij even wat tegen te stribbelen als ik hem er in doe, en dan lijkt het wel vervelend, alhoewel hij daarna al wel snel weer rustig is... Hem vannacht dus wel weer ingebakerd, maar na 3,5 uurtjes werd hij wakker met een erg vervelend hoestje - heeft volgens mij een verkoudheidje te pakken...

Roossie- wat lekker dat Jane al zo snel wel door sliep! Haha, misschien ligt het inderdaad aan de jongetjes ;-). Die willen misschien sneller groot groeien en daarom meer eten en sja, mannen eten altijd meer natuurlijk ;-P... Wat grappig dat ze rooibosthee lekker vindt!

Hoe kijk je tegen de echo van morgen aan? Heb je er weer zin in / goede moed of toch ook weer erg spannend? Lijkt mij wel namelijk...

Levi heeft trouwens al 8 dagen niet gepoept. Vorige keer was dat ook al zo. Toen heb ik een thermometer gebruikt om een beetje te prikkelen en kwam er ontzettend veel uit, maar las van de week dat dat eigenlijk niet zo goed is om te doen, dus twijfel nu of ik het nog gewoon aan moet kijken, want vind het al zo lang! Had Jane dat ook wel eens?

Haha, sja, over vervuiling van het topic... Op een of andere manier is het allemaal verbonden met het UMCU, toch ;-))?

Jammer dat het kaartje van Levi er trouwens nog niet hangt...

Geplaatst

Morgen om 9.30 uur. Zie op tegen de pijn, die is altijd enorm. Ook al was het de vorige keer echt goed te doen, maar toen had ik ook 10 follikels minder dan nu. En heb er nu al zo'n last van. En verder vind ik de emoties bij de punctie altijd vervelend. Als ik daar zo lig, met dat infuus , arts in operatieschort, manliefmet grote bezorgd lieve ogen naar me kijkend etc, worden ik zo verdrietig van het idee dat het op deze manier moet gaan... En het feit dat al die hormonen door je lijf razen helpt ook niet echt mee natuurlijk! ;-) begin vaak al te grienen voordat er überhaupt iemand aan me heeft gezeten.

Naja. We kunnen het heus wel, maar we hoeven het nog niet leuk te vinden allemaal!

X

Geplaatst

Ja mooi rijtje zo op de bank!

Roossie nou jeetje joh morgen ben je officieel ook weer begonnen!

Inge ik snap je helemaal, ik heb dan niet zoveel pijn in verhouding maar het was nu deze keer (echt de laatste keer in umcu) ook erg verdrietig. Maar ik ben het nu alweer vergeten hoor, dus daar moet je je misschien aan vasthouden. Als de pijn en het verdriet worden beloond met een paar mooie emmies dan voel je je meteen beter.

Maar inderdaad het is ontzettend stom dat het allemaal zo moet. Arts vroeg aan mij ook hoe het ging en of ik er tegenop zag en ik zei ook op zich niet maar ik vind het stom. Huh zeiden ze.... Haha.

Nou wij moeten een smoes verzinnen om het huis uit te komen. Denk dat als dochter haar haar staat te föhnen dat we dan roepen dat we even naar karwei moeten. Het moet in ieder geval niks zijn waarbij ze zegt dat ze meewil....oh oh. Wat een toestanden allemaal, laat het alsjeblieft een keer lukken dan zijn we ervan af. Trouwens als het niet lukt ook... Hm.

Oh ja inbakeren lijkt mij ook heerlijk. Tot mijn tiende ofzo heb ik nog strak ingepakt in dekens gelegen. Haha.

Maar dat van die 8 dagen lijkt me niet goed alleen ik heb geen idee wat je dan moet doen...

Grtz!

Geplaatst

Haha megan! Welke smoes is het geworden?

Je hebt ze nu binnenboord, lekker! Laat het idd de laatste keer zijn!!!! Wat een achtbaan af en toe hè. Ik hou me inderdaad ook maar voor dat het morgen om deze tijd allang weer achter de rug is.

Ink, weet het ook niet, maar 8 dagen geen ontlasting is niet goed! Heeft h niet heel erg last van zijn darmpjes dan? Een vriendin van mij legde dan haar zoontje op zijn rug en draaide rondjes met de benen. Dan werden de darmen wat gestimuleerd. Of het helpt? Geen idee, sorry ;-) vnd je thermometer best een ingenieus plan!

Roossie heb je nou morgen de echo? Wij zijn er rond 9 uur..en jullie dan? Gek hoor om weer dat ZH in te lopen voor een nieuw spannend verhaal!

En dee; de gevreesde tweede ww in! Sterkte met dat gekmakende wachten! Je klinkt nog relaxt of vreet je je ondertussen stiekem op? Vind de eerste week het minst erg, maar die tweede!! Br

X

Geplaatst

Ha meiden,

Lees net pas de pb van Dee. Klaarblijkelijk heeft zij het vreselijke nieuws al gevonden op andere fora.

Met de baby gaat alles goed, het is een meisje.

Helaas is m'n man op 10 maart jl. Overleden. Nu komen de vragen: aan wat? Een spontane hartaanval. Heb direct gereanimeerd, maar is een lang verhaal. Gelukkig heeft hij het hartje nog zien kloppen, maar het feit dat hier niet meer is, is verschrikkelijk!

Liefs

Geplaatst

Och Babii, daar ben je dan......

Ik had het idd alweer een poosje geleden gelezen (ben zelf niet bij dat andere forum aangesloten maar wist dat jij er schreef.... ging daar lezen nadat ik een zorgelijke opmerking had gelezen op het uitgerekend topic waar je schreef, hier op het ivfmoedersforum.... vermoedde dat het over jou ging en dat bleek dus te kloppen).

Wilde niets hier neerzetten zonder jouw toestemming.

Vreselijk verdrietig dat je man er niet meer is..... onvoorstelbaar dat je dit moet meemaken op zo'n jonge leeftijd.

Red je het een beetje?

Geplaatst

Oh nee babii! Wat een enorm groot verlies! Gruwelijk! Heb er geen woorden voor, wat een nachtmerrie..

Wat mooi dat hij het hartje heeft mogen horen, maar wat vreselijk dat hij haar niet mag leren kennen en jullie dochter haar papa niet. Wat lijkt het me een moeilijk maar wel fijn idee dat via jullie kindje er een stukje van je man op deze wereld blijft. Schrale troost, maar toch.

Lieve babii, leven is soms ondragelijk oneerlijk, jullie hebben al zo'n traject achter de rug en had je zo een verder zorgeloos leven met zijn drie gegund.. Bah.

Heb je veel steun in je omgeving?

Liefs,

Inge

Geplaatst

Getver Babii, wat schrijf je nou?!? Zit hier helemaal verbijsterd met kippevel op m'n armen ongelovig naar het scherm te staren!!!

Jeetje zeg....

Heb er weinig woorden voor! Wat ongelooflijk! Gaat eindelijk jullie wens in vervulling met jullie zwangerschap en dan maakt hij haar niet eens meer mee en sta jij er alleen voor! Sjee wat pittig! Nou ja, dat is nog zacht uitgedrukt natuurlijk! Och meid...

Ik dacht je zit lekker te genieten en bent daarom minder aanwezig hier, maar het tegendeel is waar. Wel mooi dat hij natuurlijk het hartje nog heeft horen kloppen en je straks wel een kindje nog van hem hebt, maar oei wat moeilijk om hem daar niet meer bij te hebben!

Heb je een vervroegde echo gehad dat je al weet dat het een meisje is? Fijn dat met haar alles wel goed gaat - zorg goed voor jezelf!

Ik hoop inderdaad dat je een hoop steun hebt van mensen uit je omgeving, voor zover dat mogelijk is natuurlijk!

Een hele dikke digitale knuffel voor jou!!!

Geplaatst

Ik kon niet meer in culemborg blijven wonen. De kosten waren niet alleen op te brengen voor de woning. Urgentie krijg ik ook niet, erg vervelend,

Ben dus genoodzaakt bij mijn schoonouders in te wonen met de dieren, en dat zijn er wat.

Ik heb vanaf week 4 elke week een echo gehad. Met week 13 zagen ze al een vagina en nu met 15 en nog wat dagen een overduidelijke vagina.

Sta dus strenger onder controle, alleen niet meer in het umcu, maar bij de vk. En juist nu ben je nog banger haar kwijt te raken. Toevallig hebben we ooit getekend voor cryos te bewaren bij een overlijden. Hoe bizar?

Geplaatst

babi lees met ongeloof je verhaal. ik weet echt niet wat ik moet zeggen.ik wens je heel veel sterkte want dat zul je nodig hebben nu en in de toekomst. ik leef echt met je mee.

Geplaatst

tjee, Babii ik hoopte dat je gewoon wat afstand van het forum had genomen vanwege je zwangerschap en dat het verder allemaal goed zou zijn. Maar dit, tjee, dat had niemand ooit durven bedenken. Wat een ongelooflijk naar bericht. Ik wens je heel veel sterkte en heel veel kracht om dit grote verlies te dragen.

Geplaatst

Jemig babii, dus ook nog uit je eigen veilige huisje weg!

Bizar hoor! En kan me voorstellen dat je enorm bang bent je baby te verliezen! gelukkig sta je onder controle. Maar dat kan niet elke dag helaas..

Poeh.. Wat een drama!

X

Geplaatst

@babii, met rillingen en tranen in mijn ogen lees ik je bericht! Ik had wel een bericht gezien op het andere forum met het verzoek je met rust te laten, maar had nog nergens kunnen vinden wat er aan de hand was. Las wel dat het goed gaat met de baby. Maar oh wat vreselijk meis, ik hoopte net zoals de anderen dat je lekker aan het genieten was van je zwangerschap samen met je man. Zo oneerlijk dat jullie er nu niet samen van kunnen genieten. Ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent je kleine meisje te verliezen, zij is nu nog kostbaarder dan ze al was. En dan ook nog uit je eigen woning. Ik hoop dat je veel steun krijgt van je familie, vrienden en omgeving. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe om dit verlies te dragen.

Dikke knuffel!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ook dat er nog bij! Kan je een beetje met je schoonouders opschieten? Dan is het misschien wel fijn mensen om je heen te hebben waar je hopelijk steun aan hebt / die wat voor je kunnen zorgen? Maar aan de andere kant natuurlijk ontzettend balen dat je ook nog eens afscheid moest nemen van je eigen plekje!

Hij heeft dus niet meer mogen weten dat hij een dochter krijgt? Jeetje, ik kan het echt moeilijk bevatten hoor! Het lijkt me echt zo ontzettend moeilijk voor je!

Mag ik vragen vanwaar de strengere controle en de wekelijkse echo's? En tuurlijk ben je nu nog banger haar kwijt te raken. Zij is misschien momenteel je enige houvast / lichtpuntje om je staande te kunnen houden, of niet? Dat tekenen voor die cryo's bij overlijden hadden wij toen ook gekozen bij het opstellen van het contract, maar je bednekt niet dat je het ooit nodig zult gaan hebben. Naïef misschien, want het gebeurt blijkbaar... Pff, jeetje zeg...

Geplaatst

Puur omdat ze me die controles gunnen. Verder niks aan de hand.Kan wel met ze opschieten, maar ben geen persoon dat inwonend wil zijn en afhankelijk. Wil gewoon mijn eigen plekje met de dieren hjebben. Moet nu continu overal rekening mee houden :-(Hij heeft enkel een kloppend hartje gezien. Dat was 29 februari, 12 mrt zouden we de 8 weken echo hebben. 10 maart is hij overleden.

Ook dat er nog bij! Kan je een beetje met je schoonouders opschieten? Dan is het misschien wel fijn mensen om je heen te hebben waar je hopelijk steun aan hebt / die wat voor je kunnen zorgen? Maar aan de andere kant natuurlijk ontzettend balen dat je ook nog eens afscheid moest nemen van je eigen plekje!Hij heeft dus niet meer mogen weten dat hij een dochter krijgt? Jeetje, ik kan het echt moeilijk bevatten hoor! Het lijkt me echt zo ontzettend moeilijk voor je!Mag ik vragen vanwaar de strengere controle en de wekelijkse echo's? En tuurlijk ben je nu nog banger haar kwijt te raken. Zij is misschien momenteel je enige houvast / lichtpuntje om je staande te kunnen houden, of niet? Dat tekenen voor die cryo's bij overlijden hadden wij toen ook gekozen bij het opstellen van het contract, maar je bednekt niet dat je het ooit nodig zult gaan hebben. Naïef misschien, want het gebeurt blijkbaar... Pff, jeetje zeg...
Geplaatst

Breek ff in hoor (hoewel ik hier af en toe wel meeschrijf natuurlijk, maar door omstandigheden even niet)...

Babii, jemig meid... Weet niet wat ik lees... Wat een verdriet... Ik wil jou en jullie kleine meisje heel veel kracht toewensen!

Ink, heel af en toe een thermometer kan niet zoveel kwaad hoor! :) Met wat vaseline uiteraard. Hier kreeg ik van het CB ook als tip om ze wat lauw water te laten drinken en om bijv pruimen of mandarijnen te laten eten (maar weet niet of Levi dat al eet, zie geen info op de aifoon, sorry :)).

Breekt uit...

Geplaatst

Babii, wat een vreselijk verdrietig bericht. Hele zware tijden. Dit verwacht toch niemand, hij was hartstikke jong toch?

Hééll veel sterkte!

Groet Megan

Geplaatst

Inge succes morgen! Zet m op, hou vol, je kunt het.Dee morgen weer een dagje verder!Roossie succes met de echo!X

Geplaatst

Poefff Babii, lees net je bericht wat vreselijk zeg.

Ook ik weet niet goed wat te zeggen, hopelijk krijg je alle steun die je nu en straks zo hard nodig het.

Meis heel veel stekte!

Geplaatst

Babii :( ik lees met rillingen je stukje, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen..

ik vind het zo erg voor je dat je dit moet mee maken, en je geliefde nu al moet missen..

ik wens je heel veel sterkte en hoop dat jullie baby je hou vast geeft en dat je hopelijk

snel een eigen stekje heb,,,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden