Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik mog bij 20 spuiten

smaandag was het 15 en woensdag was het 20

nu moet ik dus maandag ook om te kijken waneer ik mag dus hoop volgende week de tp wie nog meer in die week ?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha roossie, weet het eigenlijk niet meer zo goed (blush) .. Volgens mij moest ik toen ook even bloedprikken en werd ik daarna gebeld. Maarrrrr.. Je bent in de race!

Dee hou er ook niet zo van om alleen te slapen, vanavond is ie er gewoon weer? Je datum komt ook snel dichterbij, spannend hoor!

Mijn baby hoe gaat het met de bijwerkingen?

Megan, alweer twee hele dagen je kleintjes binnen, hoera!

Ink is Levi weer wat beter?

Ik las ergens in het forum iets over ovulatietesten als voorspeller op een zwangerschap? En nu hadden jullie het er ook over, megan en dee? Ik snap er niks van moet ik tot mijn schaamte bekennen :-) Hoe zit dat?

X

Geplaatst

Hadden wij het daarover?? Zegt me niks. En ik vat m ook niet hoor.

Ok Dee ja das waar ook ovulatie op vrijdag, jee ja dan zou je vanaf donderdag wel kunnen testen ja. Nog goed gevoel? Als ik t red test ik twee weken na punctie/eisprong, dat is volgende week donderdag.

Tsja dag 2 op driekwart, pfff haha.

Ik mocht geloof ik pregnyl spuiten als ze zo 17 m'n groot zijn. En eerst bloedprikken om te kijken of je nog geen lh piek hebt.

Eten maken ....

Geplaatst

Ah, ik snap hem nu, dee had natuurlijk TP in eigen cyclus! In het dik en dun topic hadden ze het over de ovu testen. Die deed tool geloof ik voordat ze de zw test deed. En snapte er niks van. Maar hier gast het idd over iets anders ;-)

X

Geplaatst

Dee: voor jou schiet het nu wel op he...

Inge: nee gelukkig geen bijwerkingen ik zit vandaag op dag 5 van deca en provera,

nog 2 daagjes die provera...

Megan: jeej dag 2 zit er bijna op... hou die 2ling lekker warm..

Geplaatst

Ff off topic: weet iemand een goeie site met goedkope vakanties voor de zomer vakantie ( juli)

ik dacht zelf aan 10 dagen porto of Griekenland... HELP :)

Geplaatst

Inge: omdat LH en HcG zo op elkaar lijkt (chemisch gezien), is een ovu-test ook positief als je HcG in je bloed (nou ja, je urine dus) hebt. Andersom werkt het niet.

Ik zou het niet doen als ik jou was, want het kan dat je aan het einde van je cyclus nog zoveel LH hebt dat er een streepje komt op je ovu-test en is het niet van de HcG. Eigenlijk weet je nog steeds niets zeker als je een streepje krijgt op je ovutest als je hem gebruikt als zwangerschapstest. Ik zou er doodnerveus van worden en niet kunnen slapen voordat ik ook een echte hcg-test heb gedaan.

Maar als je ze toch nog hebt liggen…………… ;-)

Geplaatst

Ink we hebben je nog niet gezien vandaag (niet dat je elke dag hier moet zijn, je hebt vast meer te doen ;-)). Hopelijk gaat het met Levi al wat beter....

Roossie je follikel moet minimaal 16mm zijn voordat je mag bloedprikken. Afhankelijk van je LH-waarde bepalen ze of je dan al Pregnyl mag spuiten, of dat je nog een dagje moet wachten. Mocht er al een LH piek te zien zijn (hoge waarde dus) dan doen ze de tp obv een spontane eisprong en hoef je dus geen Pregnyl te spuiten (daar zou je dan volgens mij ook al te laat voor zijn op dat moment). Het zou zo kunnen zijn dat je in het laatste geval nog een keer moet bloedprikken, maar dat hangt er misschien ook vanaf hoe groot je follikel op dat moment is. Kun je 't nog volgen?

Inge: ja vriend is inmiddels weer thuis, heerlijk. Enneh, m'n datum komt idd dichterbij, maar niet snel hoor ;-). Vanmorgen al enorme testdrang, geloofde er niks meer van dat ik uberhaupt zwanger zou kunnen zijn en wilde bewijs: ja of nee. Maar ja, is het nog te vroeg voor.

O ja, die ovulatietesten die sommigen als zwangerschaptest gebruiken: HCG imiteert LH (vandaar dus ook dat MvM HCG uit urine haalt en de Pregnyl een ovulatie 'opwekt') dus een ovulatietest detecteert niet alleen LH maar ook HCG. Maar geen idee vanaf welke waarde. Snap niet zo goed waarom je een ovulatietest zou doen ipv een zwangerschapstest..... misschien als je geen zw.test in huis hebt? Of kostenbesparing? :-)

Geplaatst

hoi dames wat een gezellige drukte hier. ik ben redelijk moe heb dus niet altijd puf om te reageren maar lees en leef zeker met jullie mee. hoe zit de sofa is ie lekker warm en knus. blijf er lekker op zitten meiden. vrijdag mag ik weer voor een echo en maandag als alles goed is voor het eerst naar een normale gyn.

Geplaatst

Aha ok ik snap het nu ook, die ovulatietesten! Ik heb er een heleboel gekregen voor die impectstudie. Jij ook Inge? Aiai, nu ik dit weet....nou ja hopelijk laat de testdrang lang op zich wachten ;-) jee Dee, ga je morgen testje wagen?? Spannend spannend .... Ik hoop het!!!

Ik heb al een tijdje een trillend spiertje ergens laag.....weet niet precies waar ergens in onderbuik. zou dat mijn embryos eruit kunnen trillen?? Steeds om de zoveel tijd, elke dag, word er gek van ;-)

Inge hoe voel je je vandaag? Nog beurs?

Geplaatst

Clau heerlijk geniet ervan :)

Megan: ik had het ook maar dan met me oog een tijd geleden ( bij mijn vorige poging)

de HA zei dat het kwam door onbewuste stress, maar weet niet of dat van jou wat anders is hoor?!

Vandaag even me dag niet voel me uit het niks down brrrr en heb vreetbui ( altijd als ik down ben)

ben die deca en provera nu al zat, had me zo ingesteld op een kort schema 12 dagen,

maar mag nu al aleen 2 weken aan de deca :(

zo gemeen dat iedereen op leuke manier babies maakt en wij dit allemaal moeten mee maken!

( sorry gewoon even GRRRR BRRRR PFFFFF)

Geplaatst

Getest, negatief. Was er al bang voor.

Eerst dacht ik 'nou dat weten we dan ook weer'. Maar dan toch blijven kijken of er toch niet stiekem een 2e streepje verschijnt.

Nadat vriend net vertrok naar z'n werk kwamen toch de tranen, ik wilde gewoon niet dat hij mij zo achter moest laten want dan gaat hij met een nog groter rotgevoel naar z'n werk.

Ben ff moedeloos. Eerst geen goede embryo's, nu wel. Maar heeft het wel nut om (op het oog) goede embryo's terug te plaatsen bij mij, gezien de ontsteking/antistoffen? Toch maar een overstap naar Dusseldorf overwegen ivm immunologie/prednison (staan we ook niet om te springen maar willen wel graag alles proberen).

Ik weet het, het is nog vroeg. Zal morgen of overmogen nog een testje doen maar geloof er niet echt meer in.

Vandaag maar afleiding zoeken, storten op studie ofzo en ff naar Ikea en groothandel.

Geplaatst

dee wat verschrikkelijk kl********* weer.

En dan die keuzes weer die je moet maken. heelveel sterkte en s6 om ook dit weer een plekje te moeten geven

Geplaatst

Ah nee..........

.......gatver. Wat is het toch allemaal &€#|£|!{

Kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt...hè meid wat ontzettend verdrietig en klote weer. Misschien inderdaad eens verder kijken. Het helpt ook niet dat niemand (in Umc in ieder geval) iets kan zeggen over die ontstekingscellen.

Hè bah joh. Zit inderdaad weer niks anders op dan uithuilen en proberen aan iets anders te denken......

Hele dikke knuffel....! Ik denk aan je!

Lfs Megan

Geplaatst

Hè gatver Dee, wat een shit bericht. Bah bah bah. Oh had het zo gehoopt dat het nu eindelijk eens zou lukken hier (ookal zijn hier natuurlijk een paar UMCU-zwanger, het is echt tijd voor meer!).

Een hele dikke digitale knuffel en morgen een echte. Getver zeg.

Hoeveel dagen na TP zit je nu? Want volgens mij test je nu wel eerder dan het UMC heeft aangegeven toch? Niet dat ik je niet geloof hoor, maar ben even benieuwd. Omdat ik alles niet zo intensief volg, heb ik dat soort dingen ook niet meer helemaal paraat.

Sterkte vandaag en hoop dat je uitstapjes een klein beetje afleiding brengen. En nadenken over DD hoeft echt niet vandaag al. Een beetje lief voor jezelf zijn hoor meid!

En Inge veel sterkte met nagelsbijten. Hoop dat ze heel vroeg bellen met een erg mooi bericht.

Megan, had jouw nog niet gefeliciteerd met je ontzettend mooi score. Precies hetzelfde als ik had, maar bij mij waren 23 follikels aangeprikt. Heb jij een veel betere score! Oh nee, jij hebt zelfs een emmie meer, want je het nu een dubbele tp gehad en ik niet vorige keer. We hebben wel allebei 3 stuks in de vriezer. Goed hoor! En wat goed dat je naar je eigen gevoel (lang protocol, andere meds) hebt geluisterd!

Hier wat leuke ontwikkelingen, maar dat vertel ik morgen wel, want meneer internet hoeft niet alles te weten. En ook in elk geval een heel klein vreugdedansje hier vandaag, want er is weer een MTX-wachtmaand voorbij! Nu gaat het opschieten nog maar twee te gaan. Geen tompoucen voor mij hoor Roossie (of stelde Megan mij tompoucen voor?) eerst nog 9 hormoon-kilo's te gaan [pruil].

Geplaatst

Thanks voor het meebalen meiden, helpt echt wel een beetje.

Okaasan: zit op 9 dagen na tp (embryo was 4 dgn oud), 13 dgn na eisprong.

Inge: ik hoop straks goede berichten van jou te lezen!

Als de test hier negatief blijft moeten jullie kansen statistisch gezien wel weer stijgen hè!

Ik smste een vriendin over de negatieve test, blijkt uit haar reactie dat ze wist dat we vorige week een tp hadden? Terwijl ik serieus in de veronderstelling was dat dit keer aan niemand hadden we verteld dat we nu een cryo poging gingen doen? Ze zal toch niet meelezen hier........

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry dat ik even niets van me heb laten horen. Had even een flinke dip, niets ernstigs hoor, maar dat komt zo wel...

Eerst Dee, jeetje meid, wat ontzettend teleurstellend om weer een negatieve test te moeten zien! Ik hou nog wel even hoop voor je "just in case" het te vroeg was, maar ondertussen is het natuurlijk wel weer flink ***! Inderdaad lief zijn voor jezelf hoor, eerst dit weer verwerken voor je iets beslist. Vind je reactie naar je vriend toe erg lief, maar doe je jezelf niet te kort hiermee? Bedoel het niet lullig hoor! Bedoel juist dat ik hoop dat je wel genoeg steun krijgt nu...

Oh en over die vriendin - kan je niet aan haar vragen hoe zij het al wist van jullie tp? Anders blijft het misschien in je hoofd zitten bij alles wat je schrijft hier...

Inge - spannend telefoontje... Kan elk moment zijn toch? Tussen 10 en 12 toch? Duim duim...

Okaasan - ben benieuwd! Klinkt in ieder geval vrolijk, zo'n bericht...

Heb hier denk ik onwijze last van een hormoonschommeling gehad ofzo. Was al een paar dagen sneller jankerig (om niets!) en nu Levi ook nog niet fit is, ik erg weinig slaap (omdat hij vaak om een voeding komt en omdat ik veel nachtmerries had over hem nu hij niet lekker is), voelde ik me echt idioot onstabiel! Als hij hoest maak ik me zorgen, als hij niet hoest maak ik me ook zorgen. Ik ken dit helemaal niet van mezelf: maak me meestal niet zo snel druk, maar volgens mij klopt de zin "samen met de geboorte van je kind, worden ook de schuldgevoelens en bezorgdheid er over geboren"... Hij heeft gisterochtend voor het laatst koorts gehad. Maar hij hoest nog heel erg (klinkt of hij er bijna in stikt soms!) en drinkt minder/ plast minder en volgens mij is hij zelfs iets afgevallen... Ik ga dat vandaag denk ik even controleren op het cb en dan ook even hun mening vragen of ik naar de ha moet met hem - wil niet ineens zo'n hypochonder worden, maar wil tegelijk ook niet nalatig zijn ofzo... Maar hij is wel gewoon allert, dus het zal allemaal wel mee vallen hoor, alleen die stomme onderbuikgevoeln hé?!

Geplaatst

Inge ben benieuwd, ik hoop een mooie opbrengst voor jullie.

Dee: PFFF GRRRR BRRRR!!! :( ik hoop dat het als nog te vroeg is en dat

je streepje morgen of overmorgen wel aanwezig is... Btw over die vriendin wel vreemd ja?!

gezien je het niet heb verteld moet ze wel mee lezen toch?

Ink: gelukkig gaat het al weer beter met Levi en heeft hij geen koorts meer,

ik ben net zo hoor maak ik ook snel zorgen en ga zo 3 keer naar de HA als ons

prinsje ziek is...

Geplaatst

Meiden vandaag laatste provera pil gehad, als ik ga menstueren mag ik op dag 2 beginnen met stimuleren JEEJ!

alleen een vraag wanneer ga je menstueren na provera???? iemand ervaring ermee??? hoop snel!!

Geplaatst

potverdorie Dee, ik had er juist zo'n goed gevoel over bij je!!!!!!! sluit me wel aan bij Ink, doe jezelf niet te kort hoor. Ook al vind ik het heel lief dat je zo aan je vriend denkt. hou je taai!

wij hebben 7 embryo's ;-) en twee gaan vanmiddag terug naar mama. En morgen horen we of de andere 5 ingevroren kunnen worden. Al verwacht ik dat niet, omdat we dat nooit hadden.

druk op het werk, en vanmoreg gehoord dat een fijne collega is overleden. Erg jong nog, bah. Hakt er wel even in.

zal vanavond wat uitgebreider reageren.

he Dee, dikke knuffel hoor.

x

Geplaatst

Inge:

7 embryo's! Goed gedaan hoor! Veel plezier bij de tp vanmiddag.

Wellicht vertellen ze dan al iets over de conditie van de overige 5? Maar als die slecht (te slecht om in te vriezen) zouden zijn kunnen ze dat nu toch ook melden? Dus wie weet....... Ik hoop voor jullie dat jullie ook eens cryootjes mogen hebben, zijn toch extra kansjes!

Ink:

Slim om even langs het cb te gaan. En kan ongerustheid/onzekerheid voorstellen hoor. Heb wel vaker gehoord dat vrouwen (en mannnen!) zichzelf niet meer herkennen als er kinderen zijn gekomen (zie het trouwens nu al bij m'n vriend: sinds we een pup kregen bleek hij ineens een watje hihi.... een lief watje voor ons hondje).

Mijnbaby:

Tja geen idee of het dus wel zo moet zijn dat die vriendin meeleest hier. Mag toch hopen van niet en zie haar er helemaal niet voor aan om zoiets te doen.....

Volgens haar heb ik wel iets gemeld over een terugplaatsing (ik kan me juist 2 momenten in telefoongesprekken herinneren dat ik bewust niets zei), ik ga er maar geen discussie over aan want wie weet laat mijn geheugen me gewoon in de steek en ben ik paranoia aan het worden?

Maar goed, ALS ze toch meeleest dan verzoek ik haar bij deze om mijn privacy te respecteren en niet meer op dit forum te komen ;-)

Geplaatst

Dee: jij kent haar het beste, miss heb je het wel verteld maar kan je het gewoon even niet voor je halen..

zou inderdaad anders wel heel vreemd zijn als mensen informatie gaan zoeken op forums, ipv aan jou vragen..

Geplaatst

net me juiste schema doorgekregen van dr NB.

Ivb met de vrije dagen de komende tijd, moet ik nog 1 week deca prikken voor de

puregon erbij mag, we gaan namelijk de punctie onder sedatie doen en dat kan alleen door

de weeks..

16 mei puregon erbij, 23 mei eerste fm en 29 mei punctie :) shit toch wel op nu..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden