Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeeeee Okaasan, je zit weer in de molen (nou ja, 'joepie'.... ach, je snapt 'm)!! Volgende week woensdag alweer afspraak, dan gaat het hard! 3 cryo's nog toch?

Megan wat rot dat het elke keer zoveel energie kost en verdriet oplevert dat je vriend het nu geen eens meer ziet zitten om de cryo's te proberen.....

Kan me het gevoel wel voorstellen (jij riep zelf een poosje geleden natuurlijk ook dat je er niet meer in geloofde en schreef 'gooi ze er alle drie maar in één keer in, dan weten we dat ook weer' of iets dergelijks) maar zou het persoonlijk niet over m'n hart kunnen verkrijgen om niets te doen met embryootjes van ons samen.

Heb je met Gent besproken of er meerdere tegelijk teruggeplaatst kunnen worden? Volgens mij kan dat daar wel. Drie is natuurlijk wel een risico (en doen ze vlg mij ook niet zo snel), maar misschien 2 tegelijk? Dat scheelt weer één poging......

En sowieso eerst maar eens de volgende afspraak en uitslagen afwachten toch... Bleh, wat een slopend gebeuren is het toch hè. Sterkte voor jullie samen!

O, en Okaasan... hitsige egeltjes in de tuin en schuur, hihi. Wist ook niet dat die zo'n lawaai konden maken!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw Dee! Klinkt goed! Dus zaterdag Dday maar weer! Duimen draaien hoor! (vanaf mijn strandbedje dan wel, maar ze doen het)

Okaasan eindelijk!! Zo naar toe geleefd, je mag weer starten! Ook wel weer erg spannend lijkt me.. Ook duim ik voor jou!

Megan hmm een schijnbaar kort zinnetje, maar wel met grote betekenis! Maar denk ook dat je uiteindelijk jullie cryo's niet verloren laten gaan. Misschien heeft hij wat tijd nodig? Gaaf hoor jullie reis! Mijn vriend is ook daar geweest, en heeft rond gereisd. Goed te doen, maar inderdaad zijn er plekken waar je in de avond niet kan rijden, of zelfs je hotel uit kan komen. Maar staat volgens mij wel in de lonely planet vermeld.. Dus goed voorbereiden. Hij geeft wel steeds aan dat de kleinere parken leuker zijn om te bezoeken. Beetje jammer dat hij daar rond gereden heeft met zijn ex en daarom vind dat we daar niet direct weer heen hoeven.. Naja.. Blijven nog veel andere landen over ;-)

Liefs,

Inge

Geplaatst

Ooooh en natuurlijk die egeltjes van okaasan!!! Heb echt heel hard gelachen om je bericht! Wist niet dat die egeltjes zo prikkelend (haha) aan de slag kunnen!

;-)

X

Geplaatst

Een beetje laat, maar ik hoop dat je een erg mooie TP heb Dee! En dat de embryoscopezijn werk heeft gedaan. Mogen de dag 4 emmies ook nog ingevroren worden, of kan dat niet in DD? Ik ben heel benieuwd hoe het daar gaat.

Hoop zo dat je het mooiste embryo van de wereld hebt teruggeplaatst gekregen.

Geplaatst

Twee morula's aan boord....!

Van de overige 4 is er 1 afgevallen, van de andere 3 moeten ze nog beoordelen of die ingevroren worden (later vandaag of morgen denk ik). Maandag kunnen we daarover bellen. Hebben de tp mee kunnen kijken op een tv scherm, je ziet niet heel veel maar toch wel bijzonder.

Geplaatst

Oh wat een mooi bericht Dee! Super.

Ik blijf het wel een beetje gek vinden dat invriezen in DD. Want waarom vriezen ze ook op dag 1 in, als ze dat op dag 4/5 ook nog doen. Dan kunnen ze toch beter alles door laten groeien naar dag 4/5? Dan heb je meer zekerheid over de kwaliteit van de embryo's die je nog in de vriezer hebt.

Lijkt me ook bijzonder om mee te kunnen kijken. Ik vind het wel jammer dat het UMCU je niet de embryo's laat zien, of een foto ervan of een echo tijdens het plaatsen. Het is zo huppakee benen wijd, emmie erin en wegwezen. Ik lees hier wel vaker op het forum dat mensen foto's meekrijgen of echo's hebben tijden de TP. Heb je er ook nog een plaatje van meegekregen?

Geplaatst

Vind jullie reacties heel leuk en wilde er net zo leuk op reageren maar ben bang dat dan mijn relaxte, berustende houding in gevaar komt ;-) dus ik ga er verder even niet op in / over uitwijden.

Er zijn nog 2 embryo's afgevallen (geen verdere info over gevraagd maar volgens mij dus in een later stadium afgevallen: die hadden het dan ook niet in mijn baarmoeder gered? weet je natuurlijk niet, is maar een theorie... en daarmee heb ik wel weer genoeg geschreven, ga nu eigenlijk mijn relax-boekje te buiten ;-)) en er is 1 blastocyst ingevroren.

Zie hier onze Morula's:

193TweeMorulaTP140712.jpg

Heeft iemand verstand van wat er te zien is?

Geplaatst

Haha nee totaal niet....maar ik vind die linker het mooist...! ;-)

Hihi die egels, lachen !!! En ik ben mega jaloers op de moestuin, ik denk als ik geen kind krijg dan begin ik een moestuin en een hond (eerst verhuizen), maar jij doet dit er gewoon even bij. Inderdaad hoor je vaak van 30 komkommers enzo, dus knap dat jullie dit zo goed organiseren.

Hier op t waddeneiland twee dagen schitterend weer, maar sinds drie uur regen. Kijken wat t wordt. Allemaal pubers om ons heen.

Ik zie veel dingen die ik graag met een een (klein) kind zou willen ondernemen. Mijn vriend vindt zich nu allen gewoon te oud; wil niet op zijn 70e nog een thuiswonend kind van 18.

Geplaatst

Hm ga even verder, weer op t knopje gedrukt, handig die mobiel.

En hij is dus ook bang dat er wat met het kindje is, als we met prednison aan de gang gaan.

Ik zit een beetje lastig dus. Hebben het er nog niet erg over, ik zou het gewoon allemaal graag meemaken, is dat egoïstisch? Ik zie een oude vader eigenlijk ook niet zitten, hij moet wel leuk mee kunnen doen met alles....nou ja jullie snappen het wel, klinkt beetje raar. Kan me mijn vriend niet als 70jarige voorstellen en zeg tegen hem; 70 is het nieuwe 60. We worden toch allemaal steeds ouder. Z'n pa is bijna 80 en nog best ondernemend (heeft helaas parkinson). Maarrrr eigenlijk ben ik bang dat ik fundamentele en misschien rationele keuzes moet maken. Of gewoon accepteren en het zo laten, hoe kom ik erachter of dat een goede keus is? Straks zit ik nog tien jaar in mijn eentje in een bejaardentehuis (daar issie weer Inge!) en word ik een verbitterd oud vrouwtje, had ik maar....etc.

Nou genoeg gezeurd weer. Pm-en is wat lastig hier: regel maar wat en ik kijk wat ik doe, twijfel aan alles op t moment!

Lekkere vakantie Inge!!! Zal aan je denken als ik morgen in m'n regenjas loop te banjeren :-))

Xx

Geplaatst

Wow Dee wat een mooie foto's. Ik weet ook niet zo goed wat je hier voor extra info mee kan krijgen, maar ik vind het wel cool die foto's! Volgens mij kan je zien of er veel fragmentatie is (celletjes die na het delen uit elkaar vallen). Dat lijkt er niet te zien, dus zijn ze hartstikke mooi! Ik vind ook links de mooiste.

Ik moet erg lachen om je relaxboekje. Hahha, verkopen ze die in DD of toch bij Huffels in het UMC? Ik wil er ook wel eentje ;-))

@Megan: Het heeft niets met organiseren te maken die tuin van ons, gewoon ergens beginnen en gaan en gedurende het bezig zijn, ontstaat er vanzelf een plan. En wij hebben alleen een moestuin en geen hond, dus dat scheelt al ;-) Alles groeit als kool, dus binnenkort is onze boerenkool al klaar. Hahha, lekkere timing. Alhoewel, met deze prutzomer kunnen we ook wel boerenkool in augustus eten.

Verder vind ik je berichtje zo verdrietig. Ik hoop dat het hele kinderwens-gedoe niet alsnog je hele vakantie overheerst, alhoewel dat natuurlijk vreselijk moeilijk is. Het ligt op dit moment zo op de voorgrond van jullie leven. En dan al die dingen die je ziet, die je zo graag met jouw kind zou willen doen. Pffff, heftig hoor. Maar ik herken het wel heel erg.

En tuurlijk ben je niet egoïstisch, tuurlijk wil je een zwangerschap en een kind meemaken. Waar heb je die MM de afgelopen jaren anders voor gedaan. Ik zou het eerder vreemd vinden als je nu plotsklaps de strijdbijl zou begraven.

En je weet niet wat de juiste keuze is. Mijn moeder zegt altijd dat je altijd de juiste keuze maakt. Want op het moment dat je de keuze maakt, doe je dat met de info die je op dat moment hebt en is dat op dat moment de beste keuze. Je weet niet of dat voor de toekomst ook de beste keuze is, maar voor dat moment zeker wel. Als je een keuze maakt en dat goed beargumenteerd doet, je zeg maar je keuze over een jaar ook nog kan verantwoorden, dan is het meer dan goed. Mij helpt dit regelmatig als ik me afvraag waarom ik sommige dingen zo heb gedaan als ik heb gedaan. Het relativeert een beetje en laat je weer zien dat je niet in de toekomst kunt kijken, dat je je je hele leven keuzes maakt en dat dingen niet terug te draaien zijn, maar vooral dat je de juiste keuzes hebt gemaakt!

En de leeftijdskwestie maakt het bij jullie wel extra ingewikkeld. Ook daarbij kan je niet in de toekomst kijken. Bij mijn man in de familie gaan ze allemaal vroeg dood aan kanker (tussen de 41 (een nichtje) en de 73 de laatste jaren, vorige maand nog een oom). Bij mij in de familie wordt iedereen bijna 100! Maar ja, of dat bij ons ook zo gaat lopen, ik weet het niet. Uiteraard hoop ik van niet, uiteraard hoop ik dat we nog heel lang samen zijn, maar ook dat heb je niet voor het zeggen.

En Megan, je zeurt helemaal niet! Onthoud dat goed!

Hier gisteren weer gewerkt en wat valt dat me zwaar. Ik heb zo geen zin. En de omstandigheden op mijn werk, maken dat ik nu al tegen volgende week opzie. De dikke pens van mijn collega bleek dus inderdaad niet van de stroopwafels en chocola te komen.

We hadden gezamenlijke lunch (1 keer in de 2 weken) en daar konden we het alleen maar over de zwangerschap van een collega hebben en hoe vreselijk het wel niet is wat ze allemaal niet mocht eten. Het is gvd al de derde zwangerschap in de tijd dat ik nog niet 1 kind heb gekregen. Houd je muil. Ik werd er zo boos van. Het voelde echt alsof ik vanbinnen helemaal uitgeknepen werd. Getverdemme zeg, dit soort dingen kan ik nog helemaal niet hebben. Als je me gewoon even zou vertellen dat je zwanger was, maar nee. Op deze manier er mee geconfronteerd worden, vind ik wel nog veel pijnlijker. En daarna ging het gesprek alleen nog maar over de kleine kinderen van de rest en hoe leuk en schattig die wel niet zijn. Ik dacht dat dit een werkoverleg was. Grrrr.

Nou ja, het is al weer weekend zal ik maar zeggen.

Geplaatst

Dee: leuk zo een foto, ik heb totaal geen verstand van wat goed is en wat niet.. maar ze zien er

mooi uit!

Megan: hoop dat jullie er samen uit komen, misschien moeten jullie het er nog een keer goed

er over hebben na de vakantie..

Oskaan: wat vervelend voor je, dat je zo zwaar tilt aan je zwangere collega's, maakt het werken nog

lastiger... woe je eerste fm spannend!

Inge: lekker aan het genieten op vakantie heerlijk!

Roossie/ clau hoe gaat het ermee..??

Ink/babbii (K)

Geplaatst

Ja, die linker is wel erg mooi hè? Die rechter is net een opgeblazen michelinmannetje, hihi (maar net zo lief als die andere hoor ;-)).

Ik hou 't even kort want ben druk bezig om een huisje te zoeken en boeken voor komende week, in Frankrijk. Even weg uit regenachtig NL!

Wilde nog laten weten dat ik vind dat Okaasan het heel goed verwoord heeft Megan. Ik sluit me er volledig bij aan.

Okaasan, je hele verhaal spreekt trouwens voor zich.... goed omschreven en hoop dat het je een beetje oplucht om je gevoelens zo neer te zetten. Fijn weekend :-).

Geplaatst

@Dee, wat gaaf zeg die foto's! De eerste foto's voor je babyalbum! :icon_smile:

Wat ik zie is dat het duidelijk morula's zijn, de cellen zijn niet meer te tellen, verder heb ik er ook geen verstand van.

Misschien is links een meisje (wat fijner gedeeld) en rechts een jongen (michelinman) hahaha.......

@Megan, wat zit je in een moeilijk pakket. Okaasan verwoord het goed, ook de keuzes die je maakt in het leven. De keuzes die je nu maakt zijn weloverwogen en op dat moment voor jou de juiste keuze. Je weet ook niet hoe het gaat in het verdere leven. En egoistisch moet je jezelf niet noemen hoor dat je graag een kind wil. Je bent zelf nog jong hé, dat de leeftijd van je vriend de keuze moeilijk maakt kan ik me voorstellen. Maar weet je wat het ook is, jou vriend heeft het al eens meegemaakt, hij is vader en jij hebt het niet meegemaakt en zou zo graag dat gevoel willen meemaken en het hebben van een eigen kindje is zo anders dan een kind van een ander. Ook is het krijgen van een kind meestal voor een vrouw belangrijker dan voor de man, het is het oergevoel, de man gaat op jacht en de vrouw baart kinderen en zorgt voor ze. Heb er weleens met mijn acupuncturiste over gehad. Het zou zonde zijn als je de cryo's niet zou gebruiken, je hebt er zoveel energie en nog veel meer in gestopt. En nu de grote stap gemaakt naar Gent die meer perspectieven biedt. Ik hoop dat je toch een fijne vakantie hebt, dat jullie samen tot rust kunnen komen en een beslissing kunnen maken.

@Okaasan, oh ik kan me je gevoel helemaal voorstellen, wat een rotvergadering zeg. Ben je niet weggelopen, of heb je jezelf van binnen op zitten vreten. Soms heb je heel wat te incasseren hé als anderen zo makkelijk over zwanger worden/zijn en kindjes praten. Ik had er ook altijd zo'n hekel aan, mij overkwam het ook regelmatig op mijn werk en met vrienden, al waren mijn vrienden wel voorzichtiger. Weet nog dat een vriendin me bijna huilend toesprak dat ze het me ook zo graag gunt en mee kon praten over de kids, vond dat zo lief. Okaasan, ik hoop dat je na deze cryo lekker mee kunt kletsen over zwanger zijn, ga dan ook maar lekker klagen ;-), zal je dan vast niet doen denk ik, je neemt alles voor lief uit dankbaarheid, ik had dat tenminste. Dacht altijd, achja hoe belangrijk is een glaasje wijn. Als je straks een kindje hebt, kun je op je werk er ook lekker trots over vertellen en dan praat je ze maar de oren van de kop! Your revanche!!! :icon_smile:

Met mij gaat het goed, druk met werk en met Jane die is zo ondernemend geworden. Ze kan de keukenkastjes openmaken, zit graag met haar handje in het waterbakje van de poes, kortom zit overal aan. Heb het interieur maar een beetje verbouwd, geeft wat meer rust hahaha........

Verder gaat het goed met me en voel ik me goed, 7 aug. heb ik mijn 14 weken echo, volgende week ben ik alweer 12 weken. Durf het nu ook wel beetje bij beetje rond te vertellen. Heb zelfs gisteren de buurvrouw verteld hoe Jane is ontstaan, ze zei ook wat ben je snel weer zwanger heb je er iets voor moeten doen, omdat ze van het geboortekaartje wel wist dat het lang duurde eer ik de vorige keer zwanger was, dus tja ga dan niet meer liegen. Ook beetje duidelijk gemaakt hoe ik erin zat. Heb het gevoel dat daardoor er wat afstand is gekomen tussen de buurtjes, vond het zo moeilijk al die kindjes die geboren werden in de straat.

Dikke knuffel voor iedereen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi dames een vragje

Als jullie een TP maak niet uit verse of Cro krijgen jullie de foto en konden jullie meekijken , tot nu toe nog nooit een foto ontvangen en konden ook niet mee kijken dus ik weet het niet wat normali is bij een TP in Utrecht help..

bedankt Mely

Geplaatst

Dank jullie wel voor alle lieve woorden. En ik moet vreselijk lachen om de verhalen over de emmies van Dee. Hahhaa, hoe bedenken jullie het.

En Mely, nee hoor, die foto's zijn niet uit het UMCU. Daar kan je niet mee kijken en krijg je ook geen plaatjes mee. Maar als het lukt, krijg je wel schitterende babies als je de kinderen van Roossie en Ink ziet, dat zijn echt plaatjes!

Net weer terug van de eerst FM, toch wel weer spannend, al een mooi ei, nou ja follikel, te zien van 13 mm. Vrijdag dus weer terug. Kan merken dat ik helemaal uit in de zkh-routine ben, want heb een afspraak staan om 10 uur in amsterdam, dat gaan we natuurlijk niet halen. Zucht, het plannen en geregel begint nu al weer. Maar goed, we roepen heel erg hard dat dit de laatste keer is. Gek hoor, nu ik heel even zwanger en heel veel ellende heb gehad van mijn vorig verse TP, heb ik geloof ik toch iets meer vertrouwen in mijn cryo's. Hoop dat ik dat vast kan houden.

En de zon schijnt, hopelijk ook op de eilanden Megan! Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Hey girls,

Ookasan, superlief, thanks! Doet goed hoor. En roossie ook. Jullie hebben gelijk, en mijn vriend wil ook niet degene zijn die het mij ontzegt, zeg maar. Maar anderzijds ben ik ook echt behandelmoe, je kunt het ook niet dwingen. Maar de cryos daar wil ik zelf wel mee door.

Tsjonge ookasan bah stom op je werk..... Weer een bolle :-(. Natuurlijk wordt dit de laatste keer en dan kun je helemaal los...!! Kan me zeer goed voorstellen dat de BBZ toch vertrouwen geeft. Ik geloof er ook helemaal in bij jou. Alweer bijna een tp!! Pff eindelijk weer in de race.

Hier geen zon, met hoge golven op een garnalenkotter gezeten en anderhalf uur gepeld savonds :-) was wel heel lekker! Nu klaart het eindelijk op. Frankrijk goed idee hoor!! Hoewel het vlg week wel beter wordt, gelukkig....

Snel een wijntje :-) later dames

Geplaatst

Ik zie je zitten Megan: op de boot in je zuidwester (ook matching, net zoals de fietsoutfit?) en daarna garnalen pellen, haha.

Okaasan: mooi ,een ei van 13mm al! En ja, dat geregel en je agenda altijd maar vrij houden, bleh. Nog altijd voor het goede doel! Heb je er wel energie voor denk je? Lekker tuinieren in de zon de komende tijd, ter ontspanning en vast ook wel goed voor doorbloeding van je baarmoeder, beetje beweging.

Je kunt van boerenkool ook pesto maken toch? Of wat was het ook alweer.... ja, volgens mij pesto. En dan lekker met een pastaatje.

Inge, jij nog lekker inactief op strandbedje? Heerlijk hoor.... geniet! Hoop dat je je hoofd leeg kunt maken!

Roossie: ja wat een invloed heeft het op je sociale gebeuren hè. Maar anderzijds ook leuke sociale contacten hier opgedaan (haha, count your blessings). Jane ondernemend.... wil ze ook al een beetje aan de wandel, langs de tafel? Ze staat waarschijnlijk al wel? Bijna een jaar, wauw (hm, moet even denken aan.... nou ja, laat maar... je weet wel..... niet zo'n mindful momentje... heb ik niks aan). Komt er dan trouwens een einde aan de maandelijkse tompouce traditie?

Mijnbaby: hoe voel je je? Je hebt als het goed is nog weer een echo gehad? Of was dat alweer vorige week... kan 't even niet meer bijhouden allemaal......

Wij vertrekken over een paar dagen idd naar Frankrijk, ondanks dat het in NL ook beter weer belooft te worden. Eerste dagen (helaas of gelukkig: helaas indien voor niets, gelukkig indien voor iets) wijnloos, en dan een keertje testen om te kijken hoe verder. Moet eerlijk zeggen dat ik helemaaaaaaal niet uitkijk naar dat testmoment, heb ook niet het gevoel dat ik in de wachtweken zitten (lekker joh), een beetje alsof ik geen punctie heb gehad (niets van gemerkt door narcose natuurlijk), maar ook alsof ik geen tp heb gehad. Naja, wel prima eigenlijk.

Geplaatst

Megan, dat klinkt toch wel ontspannen, met een garnalenkotter mee. Heerlijk echt verse garnalen. Dat is echt heel anders dan die verpakte uit de winkel. Zo smullen is dat en zo hoort het te smaken. Maar pas op hoor, je raakt er wel gewend aan, voor jehet weet ben je verpest en wil je nooit meer anders :-)

Wat een heerlijke berichtjes van jou Dee, ik lees ze met een grote grijns; matching zuidwesters, tompoucetradities en boerenkoolpesto. Volgens mij bedoel je met dat laatste toch echt rucolapesto. hahaha. Alhoewel, na googlen zie ik allemaal boerenkoolpestorecepten. Weer wat geleerd. Dat gaan we maar eens uitproberen. Waar het forum al niet goed voor is.

En ook al voelt het misschien een beetje gek, ik vind het ook erg knap dat je helemaal niet het gevoel hebt in de wachtweken te zitten. Moet toch wel een soort ontspanning geven. Hou dat vast en ik hoop zo dat je vakantie gewoon wijnloos blijft. Ze hebben in Frankrijk ook genoeg andere lekkere dingen. Heel veel plezier op vakantie!

Hier nog even schoonmaken, want we hebben weer kijkers vandaag. Verder ga ik paarse spuitjes (nog nooit gezien), koolrabi en broccoli voorzaaien. Kan dat over twee weken ook de tuin in. Ik verheug me zo op de dag dat we daar echt wonen. Lekker iedere dag in de tuin en natuurlijk even met de kipjes kroelen (maar we moeten eerst nog een kippenhok bouwen. Benieuwd wanneer we daar aan toe komen. Misschien alvast eens een ontwerpje maken.)

En vanmiddag naar een vriendin, lekker niets doen, theeleuten en blaadjes lezen bij haar. Heerlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden