Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Okaasan, ik hoop dat je veel afleiding hebt! Hou de moed erin hé, ik ben flink voor je aan het duimen! Ik hoop voor jou een alcohol vrij nieuwjaar! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Oeps, sorry Megan ik heb al een paar dagen mijn blog niet bijgewerkt ;-)

Na mijn laatste berichtje van vrijdag de 15de ben ik toch ook ziek geworden. Gelukkig heb ik de koorts weten te beperken tot alleen verhoging: 37,7°C. Ik had gelukkig nog paracetamolzetpillen van de punctie, want de normale pillen kwamen er linea recta weer uit. Blegggh, echt belabberd. Die verhoging zit me nog steeds niet lekker terwijl ik wel een klein beetje gerustgesteld ben, omdat ik inmiddels uit betrouwbare bron heb begrepen dat je tot 38,5°C mag hebben. (Kom nou eens mee schrijven hier ;-)

Door die geruststelling en de zeer regelmatig enorme steken in mijn baarmoeder, had ik gisteren wel weer een redelijk positief gevoel over deze TP.

Gek genoeg heb ik ook van de bollen veel minder last dan de vorige keren. Wel raar hoor, dat die hormonen deze keer zo anders binnen komen. Of eigenlijk veel minder lijken binnen te komen. En dat is dan gelijk weer een puntje om over te stressen. Pfffff. Een korte cursus hoe maak ik me zelf gek, is vanaf vandaag bij mij te boeken.

Man is wel weer helemaal opgeknapt, maar kwam gisteren echt met een afgetrokken bekkie uit zijn werk. Ik was thuis gebleven, omdat ik echt niet wil dat ik weer ziek word, omdat ik nog niet uitgeziekt ben. Daar is ons duo letterlijk en figuurlijk veel te kostbaar voor. Was vandaag van plan om te gaan werken, maar na een erg slechte nacht werd ik echt met het klamme zweet wakker. Waar dat dan weer vandaan komt? Daar maak ik me dan ook weer zorgen over, want door het forum hier weet ik soms ook weer te veel. Want wat nou als dit afstotingsverschijnselen zijn? Het positieve gevoel van gisteren is dus even verdwenen.

Goed, we zitten inmiddels op dag 6, nog 4 te gaan en dan is het 14 dagen na punctie. Dan is het mooi geweest met dat wachten en ga ik testen.

Roossie, is de hele familie al weer helemaal opgeknapt van de verkoudheid? En hoe is het eigenlijk met je broer (en de tumor)?

Claudia, ik had je al in het uitgerekend topic gefeliciteerd. Maar hier ook nog even een welgemeende felicitatie. Dit is vast een heel ander kraamtijd voor je dan vorige keer. Heerlijk gelijk je meisje mee naar huis, ipv haar achterlaten in het WKZ. Geniet er dus maar dubbel van.

Dikke knuffel voor alle meelezers!

En ik blijf benieuwd of er niet veel meer dames op het forum zijn die ook in het UMCU behandeld worden. Meeschrijven mag echt hoor. We zijn heel gezellig :-)

Geplaatst

bleggghhh, krampen. De halve middag en avond al.

En ik weet het, ik weet het. Dat kan ook bij een zwangerschap horen, maar de enige keer dat ik geen krampen had voorafgaand aan mijn menstruatie was ik zwanger. Krampen betekent dus in mijn hoofd niet zo veel goeds.

Mijn hoop is dus tot het dieptepunt gedaald (en we zitten pas op 6 dagen na TP, of 9 na punctie, dat klinkt al een heel stuk verder)

Geplaatst

Innestelling Okaasan!!! Ik hou je in de gaten en hoop snel op mooi nieuws van je!!!

Clau - van harte met jullie meisje! Wat fijn dat ze toch nog een tijdje bij je kon blijven zitten!

Geplaatst
bleggghhh, krampen. De halve middag en avond al.

En ik weet het, ik weet het. Dat kan ook bij een zwangerschap horen, maar de enige keer dat ik geen krampen had voorafgaand aan mijn menstruatie was ik zwanger. Krampen betekent dus in mijn hoofd niet zo veel goeds.

Mijn hoop is dus tot het dieptepunt gedaald (en we zitten pas op 6 dagen na TP, of 9 na punctie, dat klinkt al een heel stuk verder)

In mijn geval waren de krampjes juist innesteling.. Nog paar dagen en je kan testen.. Suc6 nog ff

Geplaatst

Vandaag geen krampen meer, maar dat maakt nog absoluut niet dat ik er geruster op ben. Wel een test gedaan, really, what was I thinking? die natuurlijk negatief was. Vandaag namelijk 7 dagen na TP van een 8-cellig duo.

Even om het goed te praten: nooit zo veel testen gedaan en ze liggen over datum te zijn in de kast. Houdbaar tot 9-2012, dus ze moeten op :-)

Maakt me ook wel weer een beetje verdrietig, want hoe lang moet je wel niet in de MMM zitten om zelfs je zwangerschapstesten over datum te laten gaan (en nee, ik heb niet ooit een monstervoorraad ingeslagen). Pruil.

Werd vanochtend, net als gisteren, weer heel vroeg wakker van de hitte inclusief klam zweet. Leek wel een soort opvlieger ofzo. Echt gek en naar. Een vervelend begin van de dag.

Verder niet echt goede zin vandaag geloof ik. Maar wel bedankt voor jullie berichtjes.

En oh ja, Roossie, alcohol vrij gaat het nieuwe jaar sowieso wel zijn, want ik vrijwel drink nooit alcohol. Ben echt een heel braaf meisje (lees: ik houd er gewoon niet van).

Geplaatst

Okaasan wat een beproeving hè.... elke keer weer.........

Opvliegers zijn volgens mij een 'hormonale verschuiving' maar in welke richting? Ik hoop de goede!

Als je die testen toch hebt liggen en ze moeten toch op, dan idd maar gewoon testen toch.....

Fingers crossed!

Inge, goed om weer van je te lezen! Ik had het nieuwsbericht over die groeihormonen ook gehoord, wat ongelooflijk kl*te dat het je treft. Of WELLICHT getroffen heeft. Wat zei de natuurarts afgelopen maandag? En ga je het ook nog bespreken met de fert.artsen in het umc? Geen idee wat ze met die info kunnen, maar wie weet.

Clau gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje!!

In de categorie what was I thinking kan ik er trouwens ook nog wel een paar opnoemen hoor Okaasan. Bijv. bij misselijkheid meteen denken dat het door een zwangerschap kan komen terwijl je (ik dus) net ongesteld bent geweest en überhaupt nooit spontaan zwanger bent geweest.... dat soort dingen, ppfffff.

Ondertussen kan ik trouwens wel een leuk nieuwtje vertellen over ons adoptietraject: we krijgen toestemming voor 2 kinderen tegelijk. Daar zijn we heel blij mee! De toestemming is nog niet geheel rond maar dit hebben we alvast te horen gekregen voor de feestdagen :-).

Geplaatst

Och Dee, hoop dat dat ooit minder wordt die hoop op toch een spontaan wonder, want wat ellendig lijkt me dat als dat altijd je hele leven blijft.

Maar wat een mooi nieuws voor jullie om de Kerstdagen in te gaan! Twee kindjes tegelijkertijd. Wow! Gefeliciteerd alvast met het binnenhalen van deze toestemming. Weten jullie al uit welk land jullie willen adopteren? Oh ik ben zo blij voor jullie dat er schot in de zaak zit!

Geplaatst

Tijd voor de dagelijkse blog-update ;-)

Ik begin behoorlijk te vrezen voor de aller aller stomste kerstdagen ooit. De mooiste dagen geloof ik niet meer zo in.

Alles voelt down under alsof er een menstruatie aankomt en ik heb al de hele dag hoofdpijn, dus ik voel me niet top. Dat draagt uiteraard niet bij aan positieve gedachten. Maar van de andere kant kan ik ook niet geloven dat ons duo al weer met de noorderzon vertrokken is. En als ik dan toch even positief aan het denken ben, dan is de kramp meer in mijn eierstokken dan in mijn baarmoeder. Zo voelde mijn eierstokken ook bij mijn BBZ. Dus dat zou dan toch wel weer wat hoop moeten geven.

Vandaag 8 dagen na TP en op die dag ben ik een aantal keer gaan vloeien bij een cryoTP. Maar ja, dat was zonder Utro, met Utro hou ik het denk ik wel langer vol, want de eerste ICSI haalde ik 12 dagen na TP. Ik moet dus nog wel even voordat we het zeker weten hoe of wat. Maar ik blijf gewoon iedere dag testen. Ik ben bij deze ronde gewoon een vroegtester geworden. Vanochtend weer een maagdelijk witte test, maar gek genoeg vind ik dat niet alleen vervelend, maar geeft het ook wel rust. Hoef ik tenminste niet de hele dag te piekeren of de test misschien al positief is. Hoe gek zit een mensenhoofd toch in elkaar?

Geplaatst

Ookasan, ik volg je hoor.....ik hoop het zo enorm voor je! Heel veel sterkte met deze slopende dagen.

Dee, wat een prachtig nieuws!!!! Wauw. Mooie belofte voor de toekomst.

Claudia van harte gefeliciteerd ! En wat heerlijk dat het nog zo lang goed is gegaan.

Inge, kan me voorstellen dat het een erg confronterend bericht was van de geoeihormonen. Je bent gelukkig heel goed bezig. Ik heb sterk het gevoel that you're going to beat this

Geplaatst

@Okaasan, moeilijk hé die wachtweken, ze zijn echt killing! Maak jezelf niet te gek hoor, je kunt van alles voelen en het kan van alles betekenen door die hormonen die je hebt moeten toedienen. Ik heb bij beide zwangerschappen me heel anders gevoeld. Ik blijf hard voor je duimen! En ik wens je voor geen rauwe kazen en vlees toe :-)

met mijn broertje zijn ze nog steeds allerlei onderzoeken aan het doen. Hij vindt het moeilijk positief te blijven, al gaan ze er tot nu toe van uit dat de tumor goedaardig is. ze hebben niets geks gevonden aan zijn hersenvocht of de druk van het hersenvocht. Hij heeft ook onderzoeken aan zijn lever. Hij heeft nu een paar dagen in het ziekenhuis gelegen, nu is hij weer thuis. Ik ben er nog rustig onder zolang de artsen maar postief zijn!

@Dee, wow wat een goed nieuws zeg, twee kindjes!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ja, wel getest, maar zowel gisteren al vandaag zo wit als wat. Eergisteren gaf het nog een soort van rust, maar nu absoluut niet meer. Want volgens mij had ik allang een ministreepje moeten hebben als ik zwanger zou zijn (ik zit al op 13 dagen na punctie en dus 10 dagen na TP). Nu dus vooral moedeloos.

Geplaatst

hopelijk hebben de kleintjes zich later ingenesteld en krijg je als nog een positieve test..

Ik begrijp je gevoel wel, ik werd normaal altijd ongesteld op dag 10 dus voor mij was het ook er op of er onder..

maar VEEEL dames testen met dag 11 en 12 gewoon nog positief! geen bloed geef moed!

Geplaatst

Ook vandaag weer een witte test. Het is dus over en uit met ICSI 3. Ook het eerste bloedverlies gespot aan het einde van de dag.

Ik ben kapot. Wel heel erg bedankt voor alle PB-tjes, echt heel fijn en lief, ik beantwoord ze morgen. Nu naar bed geloof ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden