Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Roossie, ik riep al iets op je februari topic maar nogmaals van harte gefeliciteerd met je tweede dochter. Toch best heftige bevalling als ik het zo lees, steeds aan de ctg en wat gescheurd. Hoe verlopen de eerste dagen, slaapt ze wel goed?

Mijnbaby, jij ook gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je verhaal. Het einde van je zwangerschap verliep niet erg vlekkeloos of wel.

Ralletje, veel succes in de mmm en wat verdrietig wat jullie hebben meegemaakt zeg.....heel zuur. Welkom hier, ik hoop voor je dat het wat 'aantrekt'! Ben zelf gestopt met de MMM en lees alleen mee op t moment (ok nu even niet dan ;-))!

Vind het zelf wel lastig om het baby gebeuren helemaal los te laten, denk ik, dus zo kan ik nog een beetje meebeleven.

Denk dat dit ook wel slijt.

Dee, ook altijd leuk om nieuws van jou te lezen. Ik ben erg benieuwd of Nicaragua door kan gaan. Zou jij ook zo'n blog maken denk je dan? Lijkt me heel leuk. Maar goed ik loop een beetje op de zaken vooruit ;-).

Herken heeeeel erg wat je zegt over dat het best ok gaat, maar dat er een schaduw is, en of je ooit nog echt onbezorgd en blij kunt zijn. Voel het precies zo. Het schijnt wel degelijk een stuk minder te worden, en dat kerst enzo weer leuk wordt, maar het zal ook een beurse plek blijven.

Ookasan, vind het klote dat je je nog niet veel beter voelt. Veel boosheid ook bij jou, is mijn gevoel? Wel bijzonder om je vorige maand te zien! Voor de anderen, we waren op een avond bedoeld voor kinderlozen en vrienden/familie, om meer van elkaar te begrijpen en hoe het 'probleem' geïntegreerd kan worden in de gewone wereld waar mensen wel gewoon zwanger worden. Erg emotioneel en bijzonder. Had twee vriendinnen mee en zij waren er ook vol van. Helaas lastig om elkaar snel weer te zien, is al een afspraak niet doorgegaan dus napraten nog altijd niet gelukt althans niet met allebei tegelijk. Wordt uiteindelijk pas woensdag. Ik hoop dat het zal gaan lukken, complex blijft het, maar heb er zeker meer vertrouwen in.

Toevallig vanochtend weer een enorme dip/verdriet aanval. We hebben op vakantie in het strand een hart gemaakt en daarin voor alle 17 teruggeplaatste embryo's en 8 verloren gegane cryos een schelpje in gelegd. In groepjes per poging, een andere voor als het een cryo was, kleintjes voor de cryo vlindertjes die nooit zijn teruggeplaatst, en weer andere voor die ene waar ik even zwanger van was.

Het helpt heel erg om zoiets te hebben, vind het wel heel moeilijk erover te praten, moet altijd meteen huilen. Beeld zit in mijn hoofd gegrift. Heb het nog aan niemand van vrienden/familie verteld, omdat ik nog niet zeker ben dat ze goed gaan reageren. We willen er waarschijnlijk een klein canvas doek van maken. Maar vanochtend was ik heel verdrietig omdat we dat nog steeds niet hebben gedaan. En dat het initiatief van mij zal moeten komen, waardoor ik me dan weer erg alleen voel in het verdriet.

Maar goed, huilen lucht dan ook wel weer op en ik denk dat hij er gauw gaat komen.

Jee, voel me dan ook weer zo lullig dat ik van die sombere verhalen heb, hoop dat jullie het niet zo opvatten, voor mij juist prettig dit te delen.

Liefs!

Megan

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ooh Inkie, jou nog vergeten, wat spannend dat je in de race gaat! Ben wel eerrrrggg benieuwd hoe die knapperd van een l.evi eruit ziet nu. Is het een boef? En geef je nog steeds bv, knap hoor! Wens je heel veel succes, ik zal het volgen hier.

X

Geplaatst

Megan wat mooi, ben er best van onder de indruk, je verhaal over jullie hart met schelpjes.

Hoop dat de canvasfoto een mooie plek krijg, kom m graag een keer bewonderen.

X

Geplaatst

Bedenk me nu: je hoeft natuurlijk niet persé meteen aan mensen uit te leggen welke symboliek er achter alle verschillende schelpjes zit als je bang bent dat ze het niet snappen. Maar wellicht vragen mensen ernaar of gaan ze er zelf over nadenken. Vanuit hun eigen vragen of overpeinzingen zullen ze het misschien beter begrijpen.

Soms denken mensen trouwens ook dingen te zien die er niet zijn: ik had bijv. een broche op mijn trouwjurk waarvan ik achteraf de vraag kreeg of de bloemetjes erop ergens voor stonden, een vriendin had er al vanalles bij verzonnen.

Eh nee, vond 'm gewoon mooi.... haha.

Geplaatst

@Megan, wow wat mooi symbolisch van het hart en de schelpjes, mooie manier om het een stukje te verwerken.

Wat jullie zo omschrijven dat het altijd als een schaduw over je leven heen hangt, dat kan ik me heel goed voorstellen. Zo'n diepe wens is niet zomaar weg omdat het niet lukt, die zal er toch altijd zijn.

Ik vind het zo oneerlijk dat jullie het niet mogen meemaken, ik ben er zeer van bewust dat ik ondanks al die behandelingen erg veel geluk heb gehad. Mijn kraamtranen zijn er nog niet, maar die zullen vast wel komen, vooral om dit besef. Dat had ik bij J ook.

@Dee, ik hoop dat jullie twee hele lieve adoptiekindjes zullen krijgen en dat ze toch een groot deel van je wens kunnen vervullen, als het het niet helemaal zoals je het gewenst had. De kinderen zullen je in ieder geval veel afleiding geven!

@Okaasan dikke knuffel!!!

Geplaatst

Roossie, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Ik hoop dat alles net zo gesmeerd verloopt als bij Jane. Want dat was (en is:-) wel een kind volgens de boekjes toch? Ben je zelf ook al weer een beetje hersteld?

Heeft ze net zo'n mooie tweede naam als Jane? (ik? Nieuwsgierig?)

Dee, wat fijn om te lezen dat het jouw redelijk oké gaat. En die schaduw, die begrijp ik volkomen. Zo voelt het inderdaad. Niets is meer echt leuk, en niets is zou leuk als het zou kunnen (of eigenlijk moeten) zijn. Altijd komt het weer om de hoek kijken en ook op de meest stomme en onverwachte momenten.

Man en ik waren een paar weken geleden een weekendje in Keulen. Erg leuk, maar al die mensen met draagzakken met schattige babietjes, vind ik vreselijk. Stop dat kind gewoon diep weg in een kinderwagen! Maar goed, die zijn er nu eenmaal. Dus dan vloek ik bij het 3.000ste kind in draagzak heel hard inwendig en dan gaat het wel weer. Maar de stomme onverwachte dingen die langs komen, vind ik gewoon echt gemeen en word ik echt heel boos van. Bijvoorbeeld; man en ik waren in een kantoorboekhandel met heel veel leuke ansichtkaarten. Daar waren ook van die kaarten met een treklipje eraan (zoals in een kinderboek). 'oh dat is leuk' zegt man, en trekt aan het eerste de beste lipje dat hij ziet. Het is een kaart met tekening van een man en een vrouw. En ja hoor, je raad het al, het plaatje wat dan verschijnt is datzelfde echtpaar maar dan met een überblije baby erbij. Stonden we samen weer te janken in notabene een kantoorboekhandel. Grrrrrr. En daar ben ik dan gelijk weer totaal van van slag.

Maar goed, gelukkig heb je ook goed nieuws. Dus gefeliciteerd met alle adoptie-vorderingen. De toestemming officieel binnen is toch wel een hele mooie mijlpaal! Succes met alle keuzes die jullie nu moeten maken. Lijkt me erg ingewikkeld, omdat iedere keuze weer zoveel consequenties heeft. En ik wil, net als Megan, ook wel een blog van je lezen ;-) (maar voel je echt niet verplicht!)

Ink, weet je al wanneer jullie echt gaan beginnen. En sorry dat ik je een fijne punctie had toebedeeld. Ik was helemaal vergeten dat je punctie net zo hels was als die van mij. Eén troost, mijn tweede punctie was te hebben (met pijnstilling) en de derde (ook met pijnstilling) was voorbij voordat ik er erg in had. Het kan dus ook mee vallen!

Megan, inderdaad zoals je schrijft. Ik ben vooral heel veel boos en dat maakt me dan weer verdrietig. Verder (daardoor) nog steeds niet veel energie. Maar gelukkig wordt het weer mooier weer, dus kan ik me weer uitleven in de tuin. Gisteren een eerste stukje gespit, totdat ik een megablaar had. Vandaag is de grond te hard bevroren, dus kan ik niet verder. Helaas voel ik me ook niet erg lekker (ongesteld terwijl je dan toch hoopt dat die ene keer sex… nou ja jullie kennen de riedel, en heel erg verkouden en snotterig, waterige oogjes). Hoop niet dat ik echt ziek word.

De bijeenkomst vond ik inderdaad ook erg waardevol. En fijn om jou ook te zien, maar dat had ik je al geschreven. Is het napraten nu wel gelukt met je vriendinnen? Lijkt me moeilijk om dat zo verder op te pakken. Maar hopelijk levert het jullie wel wat op. Fijn dat het je vertrouwen geeft. Hoop dat je dat vast kunt houden.

En van je hart in het zand moet ik ook een beetje huilen. Erg mooi gedaan en je moet gewoon zelf initiatief nemen om het te laten printen. Als het belangrijk is voor jou om het geprint te hebben, dan moet je dat gewoon laten doen. En niet van je vriend laten afhangen. Inderdaad vervelend dat jij nu weer initiatief moet nemen, maar hier zou het precies hetzelfde gaan. Mannen, zucht …

En niet lullig voelen over je sombere verhalen. Dat doe ik al ;-) Ik vind het ook vervelend om hier te schrijven over mijn ellende, en doe dat dus ook veel minder. En tegelijkertijd voel ik me dan weer heel schuldig dat ik Roossie nu pas feliciteer.

Hier dus niet zoveel meer te melden. Het gesprek in het UMC was wel een beetje gek, want het was een afsluiting van, ja van niets eigenlijk. We hebben zoveel tijd in het zkh doorgebracht afgelopen jaren, maar dat heeft alleen maar een boel ellende opgeleverd. Dus het voelde echt een beetje raar en niet als een afsluiting. Ook niet als een opluchting, dat ik daar niet meer heen hoef. Echt een beetje onbestemd gevoel.

We hebben ons dossier meegekregen voor Gent. En ik heb nog een keer bloed laten prikken, omdat er uit de Impect een paar afwijkende uitslagen kwamen. Waarschijnlijk was dat gewoon een vals-positieve labuitslag. Niets om me zorgen om te maken dus. De belafspraak met uitslag is pas over een paar weken.

Geplaatst

@Okaasan, wat naar dat je zo verdrietig voelt, het is ook zo'n strijd hé. En al die confrontaties, ik werd er ook altijd boos om. Ik hoop zo dat jullie het geluk in Gent gegeven wordt!!!

De tweede naam van onze 2e prinses is L.e.a.n.a. een beetje samenvoeging van de twee namen van de oma's.

De borstvoeding kwam wat moeizaam op gang omdat ze zich misselijk voelde van het vruchtwater waar ze in gepoept had en ze was erg moe. Ze haalde meestal maar 1 borst en legde aan en ging ervan af en soms beetje sabbelen. Met tepelhoedje ging het beter en nu doen we het zonder, het gaat nu wel goed al moet ik nog wel goed opletten dat ze goed hapt. Verder doet ze het erg goed. Met mij gaat het ook iedere dag beter al heb ik soms wel zware nachten omdat ze buikkrampjes heeft, maar gelukkig niet iedere nacht. Maarja het hoort erbij en over een paar weekjes zal ze die waarschijnlijk niet meer hebben. J had dat maar 1 nacht, daar hadden we mee geboft.

Geplaatst

Lieve meiden,

Allereerst een vraag: als je ongesteldheid na 20:00 doorbreekt, geldt de dag er na toch pas als cyclusdag 1? Zoiets kon ik me herinneren van de vorige poging, maar kan er nu in de folder niets meer over lezen en ben dus zojuist ongesteld geworden: 4 dagen te vroeg!

In de folder staat dat je, als je in het weekend ongesteld wordt, je zonder overleg op cyclusdag 2 mag starten met spuiten: dan zal zondag dus de 1e spuit er in moeten? Maar ben beetje bezorgd dat de planning in het UMC dan niet goed loopt, aangezien ik dus zoveel eerder ongesteld ben geworden...

Megan: dank je wel - lief van je :-). We eergisteren Levi's 1e verjaardag gevierd en het is inderdaad al een echte boef geworden: hij is erg ondernemend en ondeugend, maar begint het woordje "nee" ook al wel een beetje te begrijpen... Wat heb je dat mooi bedacht met dat hart zeg! Wauw! En kan me voorstellen dat het vervelend is als het intitiatief van jou uit moet komen, maar ik denk dat de meeste mannen minder waarde hechten aan zulke dingen / daar niet snel het voortouw in zullen nemen. Tenminste, ik denk dat dat hier thuis ook zo zal zijn...

Roossie - jeetje, ze heeft het lang in je buik volgehouden dan zeg - wat spannend als je dan telkens elke dag moet denken "vandaag dan?". Zielig van de krampjes - ik hoop dat die snel minder zullen worden!

Okaasan - och meid, ook voor jou zou ik zo graag wensen dat het snel anders loopt en je je snel beter voelt! Het blijft oneerlijk verdeeld, dus wat dat betreft kan ik je woede wel voorstellen. Helpt het praten er over bij de therapeut? Bemoedigend van je dat je schrijft dat je 2e en 3e punctie minder pijnlijk waren - ik zal aan je denken als ik weer in die stoel lig...

Geplaatst

Ja Ink, dat klopt helemaal. Maar als je toch nog twijfelt, kan je in het weekend altijd een ander nummer bellen en het antwoordapparaat inspreken. Dan word je teruggebeld. Maar na 20.00 telt niet als vandaag. Dus klopt het wat je schrijft: zondag de eerste spuit. Super spannend hoor! Dan ben je gewoon al echt begonnen. Wat gaat het opeens weer snel.

(ik ben wel een beetje jaloers op je dat je weer begonnen bent (niet op alle bijkomen spuit- en punctie-ellende), want zo in de wachtstand, waar wij nu in zitten, is echt helemaal niets)

Geplaatst

Oh tegelijk! :-)

Kan ik gelijk nog even schrijven dat ik echt vaak mee lees hier, maar dus niet zo vaak schrijf en dat ik jullie berichtjes aan mij heel heel erg waardeer!

Geplaatst

Bedankt meiden!

Okaasan - vind het inderdaad wel weer erg spannend! Dacht dat ik nog een week had om me voor te bereiden - haha, voelde gek genoeg als nog heel ver weg, maar dan doet je lichaam weer ineens iets wat je niet verwacht... Wanneer is jullie afspraak in Gent ook al weer? Zullen we de tijd weer even vooruit zetten :-)?!

Geplaatst

Hoi Ladies,

Hier ben ik dan eindelijk een keer :) vandaag is ons kleine precies een maand.

Hij is geboren op 25-1 om 15.20 via KS. we waren toen bijna 36 weken weken zwanger,

Hij woog 3 kilo en kon zich meteen prima warm houden en dronk ook al meteen goed..

Ik moest 4 dagen in het ZH blijven ( door de KS) en 2 dagen later na 6 dagen mochten we ons

prinsje ophalen, hij lag alleen in een ruimte waar ze niks meer deden dan ik thuis doe..

Ik ben snel hersteld van de KS en voel me al weer kip lekker... al me zwangerschap kilo's zijn er afgevlogen

heb er niks voor gedaan. na een maand nog maar 2 kilo te gaan...

Kortom ben ben super blij met me jongens en ben zo verliefd op ons kleine wonder..

heb de hele dag een soort van verliefd gevoel ben zo happy, dat we dit nog eens mee mogen maken..

zeker omdat ik weet dat het voor ons ( dames in de MMM) niet van zelfsprekend is ben ik super blij en gezegend..

Oskaan: bij ons 2e kind hebben we ook zo vaak moeten wachten en wachten ik werd er helemaal GEK van.

ik begrijp dus precies wat je bedoeld en hoe je voelt...

Ink: WOW al weer in de race.. heel veel suc6! hou ons op de hoogte!

Megan: leuk wat van je te horen..

Ik hoop dat 2013 een vruchtbaar jaar gaat worden!

Geplaatst

Hey Mijnbaby - fijn weer wat van je te lezen hier en dat het goed met jullie allemaal gaat. Was die keizersnee gepland / wist je al van te voren dat het een KS zou worden? En super dat je herstel ook snel gegaan is: ik hoor regelmatig anders na een KS!

Hier zijn we vanmorgen voor de 1e fm geweest. Er groeien 7 grote en een paar kleintjes, dus nog even doorspuiten. Overmorgen, maandag, terug voor de fm en dan waarschijnlijk woensdag of donderdag de punctie...

Geplaatst

Hoi meiden, wat is hier veel geschreven zeg! Ik moet ff teruglezen!

Roossie, van harte gefeliciteerd met jullie 2e dochtertje, zo te horen een snelle en pittige bevalling, en wat schattig dat Jane zo trots is op haar kleine (superwoman) zusje!

Ink, weer in de race, gang is alles zal ik maar zegge, heel veel succes!

Dee, wat geweldig dat jullie nu officieel toestemming hebben voor 2 kindjes, hopelijk verloopt de procedure soepel en duurt het niet al te lang, want het is volgens mij best heftig zo'n hele adoptieprocedure, weten jullie al welk land jullie zouden willen kiezen?

Megan, wat mooi en bijzonder, dat hart met schelpjes, ik vind het een heel mooi symbool, je hebt er echt je gevoel in gelegd, heel bijzonder hoor!

Geplaatst

okaasan, ik snap dat je je rot voelt en dan ook nog eens dat constante wachten, wachten, wachten, hoop dat je je snel wat beter voelt, 30 april kruipt dichterbij.

Ik heb inmiddels gebeld voor een telefonisch consult, ik zal gebeld worden door de gyneacoloog (dokter K) op 10 april en dan meld ik me officieel opnieuw aan en zal zij me op de wachtlijst zetten voor de maand juli denk ik.

Geplaatst

Ink heel veel succes met de punctie. Ik hoop dat het een beetje meevalt en dat er een mooi aantal eicellen gevonden wordt.

Roossie gefeliciteerd met je verjaardag!

Geplaatst

Ink heel veel succes met de punctie, op naar een mooie score!

Roossie, je bent dus jarig, bij deze van harte gefeliciteerd en een fijne dag gewenst!

Geplaatst

@Ralletje, dankjewel! Voor jou ook weer spannend nieuwe poging voor een 3e. Ik ben nu te oud voor nog een behandeling, althans het wordt niet meer vergoed. Wij hadden ookal besloten geen behandeling meer te doen. En 3e zou ik wel leuk vinden maar is geen must, als die komt dan zal het een spontaan wonder zijn. Nu voel ik me dankbaar en erg rijk met 2 wonderladies.

Geplaatst

Hey wat lief, ik wilde net komen schrijven dat ik vandaag de punctie heb gehad, maar al gespot in t andere topic denk ik ;-)...

Punctie was helaas wederom echt vreselijk pijnlijk, ondanks het infuusje. Ze legde uit dat ze flinke weerstand voelde bij het aanprikken om door het slijm of vlies heen te komen/ dat dit erg stug of taai was ofzo en dat het daardoor zo pijnlijk was. Ze verontschuldigde zich wel een paar x/ vond het volgens mij echt rot, maar goed, gelukkig weer achter de rug...

Hopelijk laatste keer geweest...

Er zijn 9 eitjes gevonden, dus nu afwachten op het telefoontje zondagmorgen...

Okaasan, wat goed dat jij Roossies verjaardag kan onthouden! Dus Roossie, ook van mij bij deze van harte gefeliciteerd!

Hoe gaat het met je? Voel je je al enigszins iets beter? Hopelijk heeft het zonnetje je een beetje goed gedaan/ heb je lekker wat in de tuin kunnen doen?

Megan, kanvas al afgedrukt?

Geplaatst

Hai meiden, even snel:

@Ink hoe ist gegaan? Welke arts had je? Hoeveel eitjes? Vol te houden qua pijn? Waren ze een beetje lief voor je.....

@Roossie gefeliciteerd! Ben je nu 43 jaar geworden dan? Dacht 1 of 2 jaartjes jonger maar klopt dus niet.

@Inge: geef je weer een keer een teken van leven? Benieuwd hoe 't met je gaat!!!!!

Geplaatst

O, zie nu een nieuw berichtje van je Ink, had 'm nét gemist. Wie was de dokter van vandaag?

Nu lekker op de bank met een kruikje en rustig aan doen.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden