Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja babii, dit keer ben je normaal hoor. Geen zorgen :happy:

Na een mislukte verse poging krijg je eerst een gesprek voordat je eventuele cryo's mag terugplaatsen.

En na die cryo's moet je een gesprek voordat je een eventuele nieuwe poging doet.

Bij jou zullen ze dan waarschijnlijk ook gaan bespreken hoe het met de pijnstilling bij de punctie moet, omdat het vorige keer zo pijnlijk was. En er wordt gekeken naar de medicatie die je had en of dat naar aanleiding van het verloop van de stimulatie nog anders moet bij een volgende poging.

Althans, zo is het mij allemaal uitgelegd als zijnde de standaard procedure.

Geen zorgen dus meid! Soms, heel soms gaan er ook wel eens dingen normaal, ook al is dat moeilijk te geloven. Ik denk er geloof ik precies hetzelfde over als jij: "kan er nu ooit eens iets normaal verlopen".

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb best wel wat bijwerkingen van de PIL... ik slik hem nooit alleen met ivf.. met borsten zijn echt voller :) heel apart.. en ze zijn ook gevoelig..

en voel me met vlagen misselijk... bah bah... nu hopen dat de rest van de medicatie niet veel bijwerkingen gaat mee brengen..

en vandaag ook een beetje bruine afscheiding... echt vaag?

wie had dit ook?

Geplaatst

Even een ego.....

Dacht natuurlijk ongesteld te zijn! Heb best heftg gebloed, blehhh.... Mocht gisteren officieel testen (14 dagen na TP + 1 dag = vrijdag). Maar bloedde al eerder....

Dus net begon ik weer van alles te verliezen, wat denk je???? WEER POSITIEF, verdorie, weer fout!!!

Ben het zoooooooooooooo zat....

[ATTACH=CONFIG]2064[/ATTACH]

Geplaatst

Ha babii, sorry, maar ben even in de war door je post.. Wat heb je nu getest? En wat valt er tegen?

Hier een dikke hug!

Heb woensdag punctie, aaaaahhhhh!!

Liefs,

Inge

Geplaatst

@okaasan, hoe is het? Weekend beetje doorgekomen?

Mij bevalt de orgalutran beter dan de cetro. Voelde me erg naar door de cetro, na de spuit een branderige vlek en misselijk en veel last van mijn darmen. Viel ook altijd in slaap na de spuit. Dus ondanks dat de orgalutran een botte naald heeft, waar je overigens ook wel weer aan went gewoon wat harder duwen, ben ik wel blij met de wisseling. Ben benieuwd naar jouw reactie erop. Wat voor allergische reactie had jij er van?

X

Geplaatst

Nou hier is het weer einde oefening. Gisteren begon ik toch weer een beetje hoop te krijgen, want ik was (anders dan de vorige keren) inmiddels al dag 10 na TP door gekomen, maar helaas. Maandag dus weer bellen voor de volgende cryo.

Ik kruip zo weer mijn bed in, want ik ben echt zo belabberd.

@Mijn baby: wat vervelend dat je zo'n last hebt van de pil. Getver daar zit je echt niet op te wachten.

@Babii: hè wat verwarrend nu weer. Had je eerder ook al getest? En kan het niet toch nog van de pregnyl zijn die je spuit? Ik weet niet hoe lang dat bij jou duurt voordat dat uit je lijf is, maar bij mij was het echt tot 9 dagen na het spuiten zichtbaar op de test. En ik weet ook niet op hoeveel dagen na TP je het spuit? Of voel je je ook echt zwanger zoals de vorige keer. Meid, ik vind het echt naar voor je. Wat ga je nu doen? Afwachten, of toch maar weer bellen met het zkh?

@Inge: Ik kreeg ongeveer dezelfde reactie als jij. De rode plek werd echt met de dag groter en de laatste dag was het bijna 20 cm doorsnee, heel erg jeukerig en het duurde uren voordat het weg was. Ik was ook vreselijk moe, maar wist eerst niet zeker of dat door de cetro kwam. Ik sliep echt 20 uur op een dag. Dit begon vanaf dag 6 toen ik startte met de Cetro, dus waarschijnlijk kwam het wel door die spuit. Maar met name de jeukende rode plek vond de arts alarmerend.

Dank je wel voor jouw ervaring, ik ga het in mijn achterhoofd houden.

Ben je nu ook veel minder moe dan je vorige cetro-poging?

Gatver, wat voel ik me K*T. Volgens mij ga ik zo een potje janken. En dan is het ook al van dat vieze benauwde weer. Bah, op het moment haat ik echt alles. Geverdergetver!

Geplaatst

Marielle: schetig, de foto's van je jongens!!!

Clau: gefeliciteerd, hoop voor jullie dat alles goed mag blijven gaan.

Roossie: geen medelijden hebben met je man hoor, haha.... hij wacht maar even. Als je bedenkt wat wij vrouwen moeten 'lijden': ongesteld zijn, spuiten zetten, bloed prikken, puncties, en ik jouw geval daarna zwangerschapkwalen en een bevalling.... mwaaa... lijkt mij dat die mannen nog steeds minder zielig zijn dan wij! ;-)

Mijnbaby: kan goed hoor, dat je lijf van slag raakt van de pil. Ben je emotioneel nog wel een beetje... hoe zal ik het noemen.... evenwichtig/normaal?

Babii wat verwarrend en ellendig weer: enerzijds wil je natuurlijk weten wat er in je lijf gebeurd is, anderzijds zet die wetenschap (met daarbij meteen een hoop vraagtekens) alles weer even op z'n kop.

Inge: woensdag punctie!!! Ben je vanmorgen weer voor een fm geweest? Hoeveel follikels waren er te zien, en hoe groot?

Okaasan: hele dikke knuffel voor jou.... je hebt het nu vast nodig. We denken aan je en leven met je mee. Begrijpelijk dat je je rot voelt, jank of scheld maar ff lekker van je af.... En lekker in je bedje liggen helpt hopelijk ook een beetje. Wanneer komt je man weer thuis?

Ink: hoe ist met jou??

Geplaatst

Voor de goede orde... Dit is niet meer van de pregnyl want die is op 30 juli gezet of 29 juli.

Ik heb al gebloed 5 dagen heel hels, had toen nioet geteste qant ongi is ongi.

Begon gisteren weer en dat is niet normaal, dus kreeg een flashback naar april dit jaar. Toch even getest en een streep. Cb digitaal zegt ook zwanger.

Arts gebeld en die zegt maandag weer testen, tsjah niet nodig bloed behoorlijk en de test is vandaag weer lichter.

Als ik dus niet weer was gaan bloeden had iok het niet geweten. Maar 2x bloeden is vreemd vandaar dwe test. Kortom ikl was dus zwanger wist het alleen niet door de eerste bloeding en tis dat ik gisterewn dacht he bloed en toch even teste.

Weer een vmk dus.

Reageer vanaaf even zit op mn mob.

Geplaatst

Ohh babii, wat heeft je lijf toch een rare verassingen voor jou! Wat een verwarring! Ben benieuwd morgen.. Maar eigenlijk weet je het al.. K*t

Dikke knuffel vanaf hier! En ook voor jou okaasan!

X

Geplaatst

Wat fijn dat je bijna mag beginnen met deca mijnbaby!! Rot spul is het, maar zodra je mag stimuleren verdwijnt de hoofdpijn weer, althans bij mij. Weet uberhaupt niet of jij er last van hebt. Succes in ieder geval!

@ all, hier teruggebeld, de verpleegkundige zegt; je bent blijkbaar weer zwanger geweest, maar wist dit niet door de eerste bloeding, en het wil er blijkbaar niet goed uit.

Doordat de test nu nog posi is en ik toch bruin met soms wat rood verlies, moet ik morgen voor een echo. Hoeplijk komt het er vanzelf uit, of is het al weg. maar van dit soort dingen wordt je DOODMOE!

Heb liever dat het niet raak is, dan dat het raak is en dit gebeurd. Bah!

Geplaatst

Hey meiden,

Net terug van vakantie en heb nog niet bijgelezen maar lees weer onzettende treugige berichten hier meiden een dikke knuffel voor jullie!

Nou wij zijn dus net terug van vakantie en ik moet zeggen ben weer bloed zenuwachtig voor morgen en al weet ik al wat er komen gaat ben toch erg onrustig.

Meiden ga straks even bijlezen en reageren ga nu eerst kijken of ik ons meissie in bedkan krijgen.

Geplaatst

Die kans lijkt me zeer nihil mijnbaby.

Ik wist eerst niet eens dat het raak was, want heb van 13 tot 17 augustus gebloed, heftig gemenstrueerd met veel pijn, zoals bij een normale menstruatie.

Zaterdag begon het weer (CD8), dat vond ik vreemd en vandaar de test. Niemand kan mij vertellen dat als je zoveel bloed en dus je bms afstoot, dat het er nu nog zit..... Zal wel een restantje achtergebleven zin.

Geplaatst

Yep! Woensdag punctie, net pregnyl gezet.. Ben benieuwd! Gaan nu wel naar het spannende deel toe.. Hoop maar dat ze lekker veel eicellen vinden en dat we nu meerdere cryo's hebben. Was wel wat kwetsbaar met maar eentje in de vriezer die het proces ook nog eens niet overleefde..

Zo.. De pregnyl trekt helemaal naar mijn benen.. Lekker vroeg naar bed vandaag!

X

Geplaatst

Inge: prikloos dagje vandaag, ook wel eens lekker!! En morgen de punctie, hoe laat ben je aan de beurt? Kunnen we aan je denken!

Babii: succes vandaag met de echo. Benieuwd wat ze zeggen.

Chantal ook succes vandaag met de afspraak, lijkt me apart om dan weer opnieuw de molen in te gaan nadat je al een succesvolle poging hebt gehad... Er zijn ook mensen bij wie de tweede opeens spontaan komt maar ja, ook genoeg mensen die opnieuw naar het ziekenhuis moeten.

Mijnbaby: succes met het spuiten van de deca!

Geplaatst

Ai Inge, dat is niet fijn. Pregnyl is sowieso vreselijk irritant en bijterig spul, blehh.... Succes meis!

@ all, Er is een zwangerschap geweest, maar nu niet meer.

Bms is alweer 3 mm,moet nu prikken op hcg, maar wss is cyclus van slag en blijf ik dus bloed verliezen tot bms helemaal dun is, grmpf..

Geplaatst

Meiden vraagje slik nu al even de pil.. Maar

Heb al sinds dag 1 last van bruine afscheiding..

Soms alleen met afvegen.. Soms niks en soms

Iets meer.. Is dat erg?

Geplaatst

Jammer vind ik een beetje een kromme woordkeuze mijnbaby, maar weet dat je het niet zo bedoeld haha.

Mijn HCG was nog 16, dus blijkbaar was het even een goede zwangerschap (zeker aangezien CB digitaal goed testte), maar goed... Het is zo....

Vreselijk irritant dit weer..... Denk je even normaal een rust in te lassen, krijg je dit :-(.

Die bruine afscheiding is niet erg hoor, dat kan erbij horen. Je bent toch ook al bezig met deca? Zo ja, dan kan je menstruatie gaan opkomen, maar is niet erg hoor.... Heb het ook gehad met de pil, blehhhh.

En als je het echt zeker wil weten kan je natuurlijk altijd even de artsen bellen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden