Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Inge ik vind het ook mooi klinken hoor: een 8-cellige terugkrijgen (die dus netjes op 'schema' loopt) en nog eentje in de vriezer voor het geval dat...... Tuurlijk hoop op je meer en garanties hebben we nooit, 't is gewoon niet te voorspellen: hopelijk hebben jullie de cryo niet eens nodig en wordt dit 'm gewoon!!!!! Lekker broeden meid!

Roossie: lekkere bolle wangetjes begint Jane te krijgen, ze ziet er goed uit!!!!

Chantal: ik vond het heel bijzonder om te lezen over jullie traject met donor..... fijn dat het op die manier kan als het op een andere manier niet lukt!

Geplaatst

Gaat nu wel hard.. Vandaag al weer dag 5 van de

Deca.. Nog helemaal geen bijwerkingen :)

Had ik de vorige keer ook weinig last van..

Dinsdag lekker stoppen met de pil!!' :)

En die week er op gaan we dan lekker stiumuleren...

Geplaatst

@Inge, ik had dat ook 5 embryo's waarvan er dan toch maar 2 echt goed zijn. Ik had ook 1 verse tp waarvan ik gelijk zwanger was en 1 cryo. De embryo die gelijk teruggeplaatst is, was 7 cellig, dus 8 cellig is erg mooi!

Ik ga onwijs voor je duimen meis!

@mijnbaby, wat fijn dat het nu lekker snel bij je gaat!

@Dee, dankje!

Liefs Roossie

Geplaatst

Thanks all!!

Hebben er natuurlijk ook maar eentje die blijft zitten nodig ;-) bij het ZH zeiden ze vandaag al dat cryo's een kadootje zijn en geen vanzelfsprekendheid.

X

Geplaatst

Is ook zo Inge (zie mijn handtekening......).

Ging de tp goed? Welke artsen had je bij de punctie en bij de tp? Waren ze lief voor je??

Mijnbaby: goed bezig!! Lekker dat je alweer bijna van de pil af bent.

Geplaatst

Ja de TP ging goed.. En werd gedaan door dezelfde IVF arts als bij de punctie. Dr H. Die jonge vrolijke arts. Ik vind ze altijd lief voor je in het UMCU. Ben dan ook heel erg tevreden.. Als het nu ook nog eens lukt dan helemaal natuurlijk. ;-)

@mijnbaby fijn dadelijk stoppen!

Ik had toch iets gemeld van dat inbrenghulsje voor de ustrogan bolletjes? Nou.. Ik vind het geen succes hoor! Het is zo' n vreselijk lang recht ding, terwijl we toch echt niet recht en hoekig zijn toch? Dus ik gooi dat ding aan de kant.

@dee voelt het nog goed jullie beslissing?

X

Geplaatst

Ja hoor Inge, beslissing voelt nog goed! Heb ons dossier opgevraagd bij zkh in A'foort, die ga ik binnenkort zelf ophalen, ze kopiëren de boel en schrijven er een brief bij voor het UMC zodat ze daar de behandeling verder kunnen overnemen (ze kennen ons tot nu toe alleen van de 4 puncties en 5 tp's).

Hoe gaat het bij jou? De eerste wachtweek is meestal niet zo erg.... maar de tweede.... (haha, 'k wil je niks aanpraten hoor).

Mijnbaby: fijn dat ie goed gaat met spuiten! Nog een weekje en dan de Puregon/Gonal erbij? Dan kan het 'echte werk' beginnen!!!!!

Hier cyclus van slag na IVF poging. Normaal gesproken in eigen cyclus eisprong rond dag 11/12. Nu denk ik pas gisteren gehad (dag 18) 't is allemaal een beetje vaag.... Was vorige keer na IVF volgens mij ook zo. Maar cyclus was toen wel net zo lang (kort) als anders, dus ik houd er wel rekening mee dat ik volgende week al ongesteld kan worden.

Babii, hoe ist bij jou? Las laatst dat je alweer bloedverlies had gehad, hopelijk herstelt je cyclus zich snel. En hoe voel je je mentaal?

lfs Dee

Geplaatst

@ Dee, wat vreselijk irritant dat je cyclus van slag is na de IVF poging.... Bleh, daar hoop je natuurlijk nooit op!

Nou bloed is bloeden geworden, ongelofelijk wat er nog uit moest zeg. Heb 3 dagen lang 5x per dag door een grote super tampon gebloed, vreselijk.

Mentaal gaat alles prima, kan mezelf heel snel herstellen, dus dat scheelt weer. Lief dat je het vraagt!

Heb zelf alweer een intake gehad met een lieve arts. Moet de volgende maand gewoon kort schema en 150 IE Gonal gaan spuiten (vorige keer 125). Verder Cetrodide, en afwachten. Zie wel tegen de punctie op, dat vind ik het ergste aan het hele traject. En dat eist wel zijn tol bij mij mentaal, maar dat is ook het enige aan dit traject, pff.

Verwacht eind september ongesteld te zijn, dan bellen en verder. Benieuwd hoeveel follikels er nu gaan groeien, hoe het bms meegroeit, en hoeveel embryo's eruit voortkomen.

Kreeg trouwens wel de keuze; onder een roesje of bij bewustzijn. Onder een roesje kreeg ik het lange schema, en dat doe ik mezelf en mijn man niet aan (heb al 2x vreselijke bijwerkingen van de deca gehad, dus nee).

Dan maar bij bewustzijn met een pil dormicum & rapifine (morfine) ofzo.... Tsjah, mijn man mocht de vorige keer NIET mee naar binnen, wegens ziekenhuisangst. Die gaat zo flauw en wegens mijn angsten wilden ze geen 2 angsthazen hebben. Maar dit keer weigert hij te wachten, ze zeiden al; man niet mee i.v.m. kans op flauwvallen. Mijn man zegt; dacht het niet! Ga mijn vrouw helpen & als ik flauwval dan is het maar zo, laat haar dit niet nog een keer alleen doen.

Dus de arts; oké prima.... Pfffff.... Hopelijk loopt dat goed af hahaha.

Wie schreef hiet btw dat dokter H. zo een lieve vrolijke arts is? Je bedoeld toch niet dokter Ha (eindigend op dine)??? Die vind ik echt vreselijk! Keer op keer beweert zij dat met mijn bms ik geen TP krijg. En als ze dan in mijn dossier kijkt, dan is ineens alles prima..... Vindt haar echt niks, maar er is nog een dokter H. die is super lief!!

Geplaatst

Ah, dus je man gaat deze keer mee!! Stoer van hem hoor, als ie zo'n ziekenhuisangst heeft.

Volgens mij is er een dr. H, een dr. Van H en een dr. Van den H..... (ik ken overigens alleen de laatste, positieve indruk.... eind sept intake bij haar).

Geplaatst

@ Babii - wat lief dat je man deze keer van plan is mee te gaan. Gaat nog wat worden dus ;-)! Ik schreef dat ik Dr Ha (mdine) een leuke arts vond. Zij leidde de Cetro Trial bij ons en ik vond haar heel geduldig en ze reageerde elke keer zeer snel op de mail als ik haar vanuit huis wat schreef of vroeg, ook als ik m'n twijfels etc opschreef, dus dat gaf wel een persoonlijke noot aan de behandeling vond ik. Jammer dat jij andere ervaringen met haar hebt...

@ Dee - fijn dat je helemaal achter je besluit kan blijven staan. Wel vervelend van je cyclus, maar dan weer extra lekker dat je nu ff rust hebt lijkt me...

@ Mijnbaby - je klinkt lekker positief - steeds weer n stapje dichterbij! Spannend hoor!

@ Okaasan - hoe gaat het met jou meid?

@ Inge - en hou jij het nog een beetje uit?

@ Clau - weet niet of je heir nog schrijft, maar hoe gaat het met jou en je zwangerschap?

@ Chantal - is jullie donor eigenlijk iemand die jullie kennen? Blijft mooi dat iemand dat wilt doen en jullie op die manier zo kan helpen vind ik!

@ Maris - en nog aan het mee lezen hier?

@ Ralletje en Roossie - hoe gaat het met jullie en de kleine?

@ volgens mij vergeet ik nog wel iemand, maar ben ik ff kwijt - sorry...

Hier gaat alles prima. Weinig nieuws. Ben erg nieuwsgierig en ongeduldig voor de 20wkn echo - wat zal het zijn??? Meningen zijn erg verdeeld. Moet nog tot 5 okt wachten...

Geplaatst

ook wij hadden dezelfde dokter voor het cetro trail. wij vonden haar erg prettig.

hier gaat alles goed ben nu 8w4d en alle echos zijn tot nu toe goed 12 sept. voor het laatst naar umcu.

Geplaatst

Heerlijk als je dan straks "gewoon" naar je eigen verloskundige kan, hé? Jij schrijft volgens mij ook op Freya, of niet? Kan eigenlijk bijna niet missen hahaha...

Geplaatst

Haha Ink ja ik lees zo af en toe wel mee

We hebben inmiddels de intake gehad ook bij dr Hamdine en wij vonden het ook een prettige arts.

Het is nog even onduidelijk wat ze nu verder gaan doen maar daar krijgen we 12sept de uitslag van of dat ik nog eerst een kijkoperatie krijg of andere onderzoeken. In Enschede zeggen ze namelijk dat er nooit iets gevonden is bij mij en dat het echt alleen aan mijn vriend ligt maar mijn gevoel zegt dat het anders is.

Ik heb namelijk sinds iets meer dan een jaar een hele rare menstruatie van maar 1,5 dag en ik vloei alleen iets bij het afvegen anders niet. En nu weet ik dat ik daar niet over mag zeuren omdat menig vrouw dat heel erg graag zou willen maar dat heb ik nooit gehad en als blijkt dat er niks aan de hand is is dat ook heel erg mooi maar ik heb er ook heel veel krampen bij wat ik nooit gehad heb soms moet ik gewoon even rustig gaan zitten of liggen van de pijn en dat ken ik ook niet.

Maar goed we zien het wel de 12de we krijgen dan ook de uitslag van het zaadonderzoek dus het zla mij benieuwen of er zaad gevonden is.

Geplaatst

@mijnbaby, fijn van die rot pil af en wat goed dat het met de deca super gaat!

@Inge fijn dat de tp goed ging!

@Dee, heel fijn dat je beslissing goed voelt!

@Babii, wat goed zeg van je man dat hij deze keer meegaat de punctiekamer in! En hij heeft gelijk dan maar flauwvallen, je weet toch nooit hoe je reageert.

@Ink, is spannend hé 20 weken echo, nog paar weekjes wachten en dan ben je aan de beurt. Het is echt leuk zo'n echo ze kunnen dan al zoveel zien! En dan weet je ook of het een jongen of meisje is, kun je gericht dingetjes kopen.

@clau, fijn dat het goed gaat met je. Fijn dat je bijna naar de verloskundige mag, dat is zoveel relaxter.

@Mari, dat is wel raar idd 1,5 dag ongi en zo weinig vloeien. Mijn acupuncturiste bijv. vroeg aan me hoeveel ik vloeide, dat moest ook iets meer zijn en heeft me daarop geprikt, terwijl ik toch 4 dagen lang vloeide. Hopelijk krijgen jullie een goede zaaduitslag!

Maandag is mijn man weer gaan werken, toen had ik mijn eerste dag alleen met Jane. Alles is goed gegaan, wel even plannen tussen de slaapjes en voedingen door, maar heb alles gedaan wat ik wilde doen. Ik wandel nu ook iedere dag, zo breng ik mijn conditie ook op peil. Ik kan zo een uur lang wandelen nu.

Vandaag ook voor het eerst naar het consultatiebureau geweest, was weer een nieuw avontuur.

Ze is flink gegroeid, ze is nu al 57 cm lang en 4440 gram zwaar, dat is boven gemiddeld, maar dat zijn mama en papa ook.

We merkten van de week ook al dat ze niet meer goed in de tummy tub past.

28 sept. mogen we weer komen, dan krijgt ze haar eerst vaccinatie.

Liefs Roossie

Geplaatst

He meiden even snel een kort berichtje van

Mij..

Ik heb een vraagje ik ben de 30 Aug gestopt

Met de pil. Gisteren nacht werd ik wakker

En zag ik dat ik was doorgelekt.. Beetje rood bruin

Bloed:. Maar nu Niks meer... is dit normaal?!

Kan ik wel beginnen met puregon dinsdag mits

Dit het enige bloed was??!! Ik denk dat ik maandag

Even ga Bellen.. Of ik moet morgen nog wat verliezen::

Geplaatst

@ Mijnbaby - geen idee hoe dat zit! Klinkt vervelend, weer zoiets wat je onzeker kan maken! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb t volgens mij wel al vaker ergens gelezen en dan maakte het niet uit en mochten ze gewoon verder. Dus ik zou als ik jou was inderdaad maandag gewoon even lekker bellen en dan hopelijk gewoon door naar het volgende stapje weer dat dichterbij! Succes!

@ Mariska - ja, dat is wel een rare menstruatie dan! Kan me voorstellen dat het misschien wel fijn zou zijn als ze daar in ieder geval even minstens naar willen kijken / aandacht aan geven! Als er helemaal geen zaad gevonden wordt, moet je dan zowiezo weer 3 maanden wachten? Nou, we zitten in ieder geval vast weer in september, dus nog 9 daagjes wachten tot je weer meer weet...

@ Clau - ja, ik herkende je naam en verhaal, dus duurde even voor ik doorhad waarvan hahaha... Ik "mocht" net voor jou overstappen naar het ZBB en heb je volgens mij ook wel s een pb-tje gestuurd ;-)...

@ Roossie - ja, ik ben echt mega nieuwsgierig. Alle gekke theorietjes er al op los gelaten, maar in alles ben ik een mix van jongen of meisje's verwachting! En de meningen zijn ook zeer verdeeld, incl hier in eigen huis hahaha! Fijn om te horen dat het goed gaat. Zijn jullie ook zo lang? Wij ook (ik 1.88 en m'n man 1.85). Zo'n eerste dagje alleen lijkt me best spannend, maar weer goed doorgekomen lees ik dus ;-)...

Hier alles prima. Gister voor t eerst 2 keer boven de pot moeten hangen op m'n werk nog wel. Was erg moe na n lange dienst en denk dat m'n lichaam me even een stop toe riep... Mooi hoor die natuur hihihi, anders blijf ik toch wel door rennen en nu moest ik er wel aan geloven...

Geplaatst

Ik heb geen idee denk wel dat we dan weer 3 maanden moeten wachten zo irritant allemaal maar goed hopelijk word er gewoon wat gevonden.

Ja nog maar iets meer als een week hihi klinkt iets dichterbij.

Dinsdag krijg ik eerst de uitslag van de mri van mijn pols. Die heb ik in november gebroken gehad en daar heb ik nog steeds erg veel pijn aan en word zelfs steeds erger. Het bot is wel genezen maar de arts denkt aan de pezen en spieren dus dat is ook even afwachten

Maar dat is dus wel een teken dat iets rustiger aan moet doen lijkt me als je boven de pot gaat hangen. Je moet nu op iemand meer letten dus een stapje terug kan geen kwaad denk ik dan.

Geplaatst

Hoi, even snel: Mijnbaby, ik denk dat het wel kan dat je minder ongesteld bent, omdat je nu natuurlijk ook niet 'echt' ongesteld bent, maar een onttrekkingsbloeding hebt omdat je eigen cyclus plat gelegd wordt met de deca......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden