Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag lieve dames,

Ik ben er weer na een tijd weggeweest te zijn.

Het was even druk hier met van alles, maar ik laat weer wat van me horen.

@Eerst Clau een hele dikke knuffel meis, wat erg voor je die miskraam. Zo te lezen kun je er wel goed mee omgaan. Sterkte met dit verlies en hopelijk ruimt je lichaam het zelf op. Hoe ging het vandaag?

@Babii, wat ongelooflijk balen meis dat je cryo's nu op zijn. Erg moedig van je dat je voor een nieuwe behandeling gaat, maar je wens is ook super groot! Ik ben super benieuwd of de verse tp deze keer lekker bij je wilt blijven plakken, ik ga in ieder geval onwijs voor je duimen. En echt super dat je man nu met je naar de punctie gaat, houden jullie elkaar maar stevig vast tijdens de punctie, zo komen jullie er samen vast goed doorheen.

@Dee, over een paar weken je gesprek met endoarts, fijn dat deze pauze voor je goed voelt.

@Okaasan, jaaaaaaa eindelijk je tp meis!! Een lange cyclus, het kostte je veel geduld maar nu kun je niet anders dan afwachten maar weer. Ik ga stevig voor je duimen.

@mijnbaby hoe ging je fm?

@Ink, ik kan me voorstellen dat je angstig was na de klap met de speedboot. Maar ik heb ook zoiets gedaan terwijl ik zwanger bleek te zijn. Ik ben in Amerika in Disney World met zo'n bootje op het water naar beneden gevallen, zo'n atractie, de enige die ik gedaan heb meer durfde ik ook niet. Maar de kleine heeft ondanks de klap zich goed gehouden! Grappig hé dat je ineens niet meer in je kleding past. Het is op gegeven moment ook heerlijk om zwangerschapskleding te dragen.

@Inge, grappig dat je dichtbij Zizang woont, daar heb ik idd mijn behandelingen gehad wat goed bevallen is. Maar ik kan me voorstellen dat je naar een ander wil, ook omdat je niet lang wilt wachten. Gilles Stoop is ook een hele goede, zij raadde die ook aan. Ik heb ook kruiden geslikt en moxsa therapie gehad. Ik heb door de behandelingen in ieder geval van binnen mijn rust kunnen vinden en mijn menstruaties waren minder pijnlijk. Ik vond het een fijne ondersteuning bij de behandelingen.

Wat ontzettend balen zeg dat je cryo niet goed ontdooit was, dat komt niet veel voor toch bij het UMC? Hopelijk heb je half okt. je TP!

Hier gaat alles goed, we genieten onwijs van ons meisje. Ze is volgende week maandag alweer 2 maanden! Ze groeit als kool, ze is nu ongeveer 59 cm en heeft een lekker buikje en een onderkin hahaha.......Ze huilt vaak alleen als ze honger heeft. Ik ben wel te fanatiek geweest met wandelen, ik kreeg pijn in mijn heupen, moet het rustiger aandoen wat niet alle hormonen zijn nog uit mijn lijf. Verder voel ik me goed en mijn conditie is aardig opgebouwd. Jane is ook steeds meer aan het lachen en ik herken nu haar huiltjes meer.

Vandaag zijn we bij de verloskundige geweest voor nacontrole, was wel gezellig en we kregen weer mooie complimenten over onze Jane. Het was even ongemakkelijk, ik had speciaal afgesproken met mijn favoriete verloskundige die ons ook het meest begeleid heeft, maar toen kwam ook de verloskundige die onze bevalling tot het ziekenhuis gedaan heeft naar buiten en die vroeg ons naar binnen. Ze ontdekte in de computer wel dat we met die andere speciaal hadden afgesproken, maarja was ook wel leuk haar te zien. Onze favoriete verloskundige kwam ook even langs, ze zei je bent aan het genieten hé ik zie het aan je, ik zei ja heb hier zo lang op gewacht, ik begon bijna weer te huilen. En ze vond het altijd zo leuk dat mijn man iedere keer mee kwam. Alleen al om die vrouw zou ik weer zwanger worden hahaha......

Met de verloskundige hebben we het er ook over gehad hoe lang het lichamelijk het verstandigst is te wachten met de cryo TP. We hebben nog 1 cryo en die willen we graag gebruiken voor een brusje. In ieder geval een half jaar wachten, dus eind jan./begin febr. Hopelijk gaat het lukken, ik gun Jane zo graag een brusje! Ik zou er ook een hele nieuwe behandeling voor over hebben, maar manlief wilt dat tot nu toe niet, hij wil niet weer al die spanningen. Ik zei dat het nu anders zou zijn, omdat we nu Jane hebben. Maarja stapje voor stapje eerst een half jaar wachten. Ik hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat ik het over een 2e kindje heb. We hebben het er al snel over omdat ik in maart al 41 jaar word.

Nu heb ik een vraagje aan jullie, is er een wachtlijst voor cryo TP's? Zoja hoe lang is die wachtlijst?

Het is hier ook druk geweest met kraamvisite en mijn broertje heeft hier een week gelogeerd. Het is mijn broertje die in Engeland woont, zijn relatie was uit maar ondertussen is het toch weer aan en gaat hij morgen weer terug naar Manchester. Ook was de harde schijf van de laptop ineens kapot, we hebben nu weer een nieuwe geinstalleerd en ook windows er weer opgezet. We hebben nog wel een pc, een desktop maar die staat op zolder op mijn kantoor en daar wil ik nu toch niet zoveel zitten tijdens mijn verlof.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Liefs Roossie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

als eerste wil ik iedereen bedanken voor de lieve berichten.

vandaag weer naar het zkh geweest. ook daar worden we super goed opgevangen. we hebben mooi de tijd gehad voor een lange echo en veel gepraat.

we gaan het toch nog een weekje aankijken wordt ik het ondertussen zat dan kan ik bellen voor de medicijnen.

we hebben het ook al gehad over de toekomst.zij geven ons wel heel veel kans omdat dit de eerste tp was.ook hebben we nog 2 8 cellige cryos in de vriezer en nog twee hele pogingen.icsi nummer 1 is me ook redelijk goed afgegaan weinig last van de punctie terwijl ik toch 3 weken plat heb moeten liggen ivm overstimulatie.

over 3 weken krijg ik een nieuwe tattoo bij de naam van mijn dochter. dit wordt een vlinder.

Geplaatst

Pfff, heb ik net n heel bericht getikt met voor iedereen n stukje persoonlijk, ben ik ondertussen niet meer ingelogd. Moet ik opnieuw inloggen en ben ik vervolgens m'n hele verhaal kwijt! Nou, dus ff balen en ff geen zin meer t opnieuw te schrijven. Dus ff kort:

Clau succes komende week! Hoop dat er wat gebeurt bij je, maar lijkt me evenwel erg heftig! Sterkte...

Okaasan - lekker broeden meid! Spannend, die wachtweken weer in!

Mijnbaby - hoe gaat het bij jou?

Babii - en, nu een goed gevoel bij deze verse poging? Succes met t spuiten en alles!

Dee- fijn dat de tijd zo snel gaat voor je! Wanneer is je volgende afspraak ook al weer? 5 okt hebben we de 20 weken echo en JA!!! we willen heeeeel graag weten wat het wordt: man denkt meisje, ik jongen en om ons heen zijn de meningen ook erg verdeeld, dus ben erg nieuwsgierig...

Inge- wanneer is jouw evaluatiedatum? Leuk een nieuw huis. Moet er veel geklust worden? Heb je n streefdatum dat je over wilt zijn?

Roossie - je verhalen klinken weer heeeeerlijk!!!

Maris - jij nog nieuws? 12 sept was positief had ik ergens gelezen. En nu?

Nou, ga nu snel m'n bed in duiken! Truste!!!

Geplaatst

@ the gurlie's :)

Heyyyyyyyyyyyyyyyyyy daar ben ik dan weer....

Ons 2e echo ging goed, maar wederom zoals elke keer weer spannend... ik moest bloed prikken ivb met

mogelijke overstimulatie... net als mijn voorgaande ivf poging... heel spannend dus of ik weer door mocht....

Ons aller eerste poging is na de eerste fm ( lang schema stop gezet door dat er te veel zat)

de poging hier voor zat ik ook op het randje maar ik mocht door.. en dit keer had ik weer geluk :)

er zijn 30 eitjes weg geprikt waarvan er 14 goeie tussen zaten... van de 30 waren er ook veel kleintjes..

de punctie is super gegaan wederom weer onder sedatie GEWELDIG!!!!! de arts Dhr Z zei al dat

met zoveel eitjes het bijna onmogelijk is om het niet onder een roestje te doen..

verder voel ik me goed, moest wel rustig aan doen en VEEEEL drinken.... de komende dagen...

en als alles goed is hebben we donderdag dan een TP spannend :)

Geplaatst

@Ink, een tip schrijf eerst je berichtje op een kladblok en dan kopieren in het forum.

En wat leuk zeg bijna je 20 weken echo, spannend!

@Mijnbaby wow zeg 30 follikels! Ik had er bij mijn eerste poging 22 follikels dat vond ik al erg veel. Hopelijk heb je vele bevruchtingen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie bedankt! en wat word Jane groot...

Umc utrecht heeft geen wachttijd voor een tp voor een cryo, je moet langs komen

voor een gesprek met een arts dan kijken ze of je die maand dat je ongesteld word meteen doormag

en als je moet wachten is het MAX een maand....

Suc6 meid! je heb gelijk leeftijd speelt ook mee dus ik begrijp

dat je niet al te lang kan wachten..

Geplaatst

Hey Meiden,

Sorry dat ik weer is een tijdje weg was ben namelijk zo vreselijk druk heb geen avond meer vrij en zit zelf even niet lekkerin mijn vel.

Ten eerste Clau, poeff schrok van je bericht wil jou en je man heel veel sterkte wensen hopelijk hoef je niet aan de medicijnen. Dikke knuffel

Mijnbaby wauww 30 folikels ikheb er nooit meer gehad als twee dus mooie opbrengst hoor ( ook al zijn het niet allemaal goede eicellen)Hopelijk voor jullie een mooie bevruchting en dan over een 15 dagen een positieve test.

Okaasan goed broeden voor jou dus nu hopelijk ook voor jou een mooie positieve test.

Ink poeff al weer 18 weken zwanger nog even en dan de 20 weken echo, vond het erg spannend maar ook zo mooi om wat langer te mogen spieken naar jullie wonder

Roosie,meis smelt helemaal weg bij jullie meissie wat een poeppie zeg!

heb begrepen dat er nu toch weinig wachttijden zijn dus verwacht dat je als je wilt snel weer verder kunt matjullie cryo.

Hier gaat het dus niet zo lekker zit niet goed in mijn vel zie weer veel beren op mijn weg en dan gaat het ook nog is niet zoals we graag willen.

Ben dus aan de pil en mocht deze maand doorslikken tot de stopweek naar een week de deca en wat gebeurd er heb ik weer een doorbraak bloeding ( kon geen kwaad maar voel meer ook niet rustig onder)

Maandag beginnen we met de deca zullen wel weer zien hoe het gaat gaat vast goed komen.

Gelukkig ga ik volgende week een aantal dagen naar Londen ( wil een speciaal kado voor onze dochter als ze 1 wordt) Hopelijk knap ik daar wat op en ben ik minder gespannen zodat ik verder fris deze keer de behandeling verder in kan gaan.

Oja er was gevraagd of wij de donor kennen en dat doen wij inderdaad ze is mijn vriendin en al houden we het in onze omgeving stil dat zij het is omdat we toch al zoveel vooroordel over ons heen hebben gekregen vanverschillende mensen om ons heen.Kan dan ook vertellen dat mijn lieve vriendinnetje echt een Engel is en als ik het dan over een donor heb dan is dat dus als onze engel.

Oepss moet even stoppen er wordt er weer een wakker ( slaapt zo slecht op dit moment overdag nog geen 1.5 uur en in de nacht zeker 3x wakker.)

meiden zet hem op ook al ben ik niet zo vaak hier denk wel aan jullie!

Geplaatst

Goeiemorgen!

Ik moet het even kort houden want moet zo naar een (werk)afspraak maar even voor Mijnbaby:

Spannende dag vandaag voor jullie, straks het telefoontje van het lab!! Ik denk aan je en duim voor jullie!!!

Laat je snel wat weten?

Hoe voel je je ondertussen verder?

lfs Dee

Geplaatst

Spannende dag vandaag Mijnbaby! Ik hoop dat ze je lekker snel bellen. Ik werd bij mijn verse poging al om 9.55 uur gebeld, dus geen tijd om me zenuwachtig te maken. Hoop dat ze dat ook doen bij jou.

Heel veel succes met wachten en ik hoop dat ze ontzettend goed nieuws voor jullie hebben.

En nu even de rest lezen die geschreven is.

Geplaatst

Babii: heb je je eerste FM al gehad? En groeit het goed? Ik hoop dat je een goed gevoel hebt over deze poging.

Clau hoe is het met jou? Is je miskraam al op gang gekomen? Ik hoop dat je je, voor zover dat in deze omstandigheden mogelijk is, een beetje goed voelt. En dat er inmiddels ook al iets aan het gebeuren is. Ik hoop dat je het (af)wachten nog volhoudt, maar de wetenschap dat je kan bellen als je niet meer wilt wachten lijkt me ook erg geruststellend. Heb je dit proces toch een heel klein beetje in eigen hand.

Inge ik had je een paar dagen geleden gePB over de arts waar je naar vroeg. Wel zo netjes leek me.

Ink nog minder dan 2 weken en dan al je 20-weken echo, maar dan ben je al bijna 21 weken. Toch?

Iedere keer als ik jullie februari-topic voorbij zie komen, denk ik 'daar had ik ook in moeten zitten', want nog steeds voelt mijn verse poging als de aller-allergrootste kans die ik de afgelopen 3 jaar heb gehad. Gek he. Het is geen jaloezie op jullie hoor, maar het blijft zo voelen. Volgens mij omdat ik helemaal niet in de cryo's geloof.

Chantal: Wat vervelend dat je zo slecht in je vel zit. Komt het ook door de hormonen die je al gebruikt, of toch alleen door de dingen die niet gaan zoals je verwacht? Dat het herken ik wel heel erg. Ik vind gewoon dat als je in een traject als dit zit, dat je er dan recht op hebt dat alles verder gewoon normaal gaat. Je raakt door al het gedoe zo snel uit je evenwicht. Vervelend is dat. Maar wij hebben wel ontdekt dat het enige dat helpt, is om heel vaak samen leuke dingen te gaan doen. Lekker een dag je weg, een dagje ontspannen. Maar dat ga jij ook doen zo te lezen. Hartstikke goed dat je lekker een weekendje weg gaat naar Londen.

Wat ontzettend stom van mensen dat ze hun oordelen klaar hebben over jullie ICSI en eiceldonatie en dat je het daarom niet kan bespreken. Ik word daar altijd zo kwaad over, mensen hebben echt geen idee. Helaas hier er ook ervaring mee en ik vind het er moeilijk om me daar niets van aan te trekken. Ik hoop dat dat jou beter lukt.

Als je maandag begint met de deca, wanneer verwacht je dan ongeveer de TP?

Roossie: Dank je wel voor je mooie verhalen en foto's van Jane.

Spannend dat jullie al nadenken over een broertje/zusje. Ik hoop heel erg voor je dat jullie cryo zich beter gedraagt dan de mijne tot nu toe. En niet om je bang te maken of op te jutten, maar ik zou bij het ziekenhuis en/of verzekering navragen hoe ze omgaan met je leeftijd, want volgens mij moet je een IVF/ICSI behandeling gestart zijn voor je 41ste. Als je in maart al 41 wordt, dan is het wel heel krap. Ik twijfelde of ik dat hier nu zo moest schrijven, maar ik zou het heel erg vervelend vinden als je er te laat achterkwam. Maar wellicht omdat je al een zeer geslaagde behandeling achter de rug hebt, dat je iets meer tijd krijg. Dat weet ik dan weer niet hoe dat gaat. MIsschien mag je je gesprek over je cryo TP ook wel eerder dan dat Jane een half jaar oud is, zodat je direct een TP kan hebben als ze een half jaar is (als je dat wilt tenminste), dan win je daar wellicht weer een maand mee. En volgens mij krijgen ouwetjes (hahaha) ook voorrang, in elk geval op verse pogingen, je hoeft dan niet op de wachtlijst heb ik eens gehoord. Ik zou het gewoon vragen als ik jou was. Veel succes met beslissingen nemen hierover!

En ook bedankt voor het duimen. Ik hoop dat het werkt. Want ik ben die hele MM zo ontzettend zat.

Het beïnvloed zo mijn leven en dat wil ik niet meer. Maar ja, zoals ik afgelopen week ook tegen een vriendin zei, die vroeg hoe het met me/ons ging, dat ik het zo vervelend vind dat je deze MM niet op halve kracht kunt doen. Je zit in de molen en die gaat door. Er is geen halve kracht, want dan moet je uit de molen stappen. Het is alles of niets. En als je niets doet, weet je zeker dat je kinderwens niet in vervulling gaat en als je wel in de molen blijft, weet je zeker dat die molen je leven dirigeert. Eigenlijk hen je dus geen keuze in wat je kan doen. Althans zo voelt het wel heel erg.

En ik merk dat ik heel erg weinig vertrouwen heb in de behandeling op het moment. Het kost me wel ontzettend veel energie; zo vaak naar het ziekenhuis, je hele dagprogramma daar aan aanpassen.

Iedere keer hebben we ontzettend mooie embryo's, iedere keer kan het er niet beter uitzien en toch lukt het niet. Zelfs niet een vaag onbeduidend streepje op een test om te laten zien dat het wel kan, maar dit toch niet het juiste embryo was. Elke keer weer ruim voor de testdatum ongesteld. Elke keer weer zo teleurstellend.

Ik weet het even niet meer, want wat moet er dan gebeuren om het wel te laten lukken? Het kan immers niet beter, ik had een mooie stimulatie, 11 van de 13 eitjes waren bruikbaar, 7 van de 11 eitjes waren bevrucht, daarvan 1 TP en 4 de vriezer in, en dan nog gaat het niet goed. Sorry dames, voor mijn geklaag en ik weet dat er mensen zijn die al meer TP hebben gehad als ik (zoals Babii), maar op het moment zit ik dus helemaal niet lekker in mijn vel.

Geplaatst

@Mijnbaby ennnnn??? wat super spannend zeg!

@Chantal vervelend dat je niet zo goed in je vel voelt. En wat naar zeg dat onbegrip uit je omgeving over ecd, mensen snappen er niets van. Ik hoop dat je snel weer wat beter voelt.

@Babii hoe gaat het met je nieuwe poging?

@Clau, hoe gaat het met je, merk je al iets dat het lichaam het zelf opruimt?

@Ink, wat spannend bijna je 20 weken echo, willen jullie weten wat het is? Krijg je ook een 30 weken groeiecho? Dit is nieuw, maar niet alle praktijken doen dit al.

@Okaasan, ik kan me heel goed voorstellen dat je weinig hoop meer hebt in je cryo's als je er al een aantal hebt gehad. Ik hoop zo dat het nu wel eens lukt bij je! En ik duim graag voor je net zoals voor iedereen hier, ik gun het iedereen heel erg! Het is zo naar dat alles goed is en het toch niet wil lukken en iedere keer die hoop en weer een teleurstelling te verwerken.

Het is goed hoor dat je me erop attendeert over die leeftijdsgrens. Ik las dat op een ander forum ook van iemand die het daarover had. Ik heb jou berichtje opgezocht over inloggen op het fertiportaal, heb nu een smsfunctie aangevraagd maarja moet nu eerst op een brief wachten. Ik wil dan per mail even al mijn vragen stellen.

Op de website van UMCU heb ik dit stukje gevonden:

1. Is er een leeftijdsgrens voor een IVF behandeling?

Ja. Als u jonger bent dan 41 jaar, dan kunt u een IVF behandeling krijgen.

Tot en met 43 jaar kunt u alleen een IVF behandeling krijgen als uit het echo-onderzoek blijkt dat uw eierstokken nog te stimuleren zijn met hormonen.

Dus als ik 41 jaar ben kan ik nog een icsi behandeling krijgen mits ik goed te stimuleren ben. Daar heb ik wel vertrouwen in omdat de gyn al tegen me had gezegd dat ik nog erg goed te stimuleren was op mijn 39 jarige leeftijd. Ik moest zelfs minder hormonen gaan prikken omdat ik met ivf wel heel veel follikels had 22 stuks, daarna met minder hormonen 10 stuks waarin 9 eitjes zaten. En misschien helpt het dat ik al zwanger geweest ben.

De cryotp willen we dan in januari doen, in oktober ga ik dan even bellen voor een afspraak. Ik ben dan nog 40 jaar dus dat moet geen probleem zijn :-) Mocht de cryo tp mislukken, dan ben ik misschien nog net 40 jaar om te starten mits er geen lange wachtlijsten zijn en tenzij manlief nog over te halen is om nog een hele behandeling te gaan doen.

Of wat nog mooier is via de spontane manier zwanger worden, de verloskundige zei ook je zal niet de eerste zijn die na een zwangerschap via ivf behandeling spontaan zwanger raakt. Je lichaam is toch anders na een zwangerschap.

Ik hoor Jane geluidjes maken wat zo naar huilen over kan gaan, ik ga maar eens even bij de kleine meid kijken.

Liefs Roossie

Geplaatst

Thnx meiden voor jullie lieve reacties!!!

Vandaag beetje teleurgesteld en verdrietig..

Sochtens ook even een traantje gelaten :(

Van de 14 zijn er 2 goed genoeg 1 is tp en de

Ander in de viezer...

Ik had zo gehoopt op meer goeie omdat ik zoveel

Had... Maar nu gaat het weer en ben ik blij met

Een mooie tp :)

X

Geplaatst

@mijnbaby ik kan me je teleurstelling goed voorstellen je had zoveel eitjes. Maar gelukkig twee mooie emmies, deze TP gaat gewoon lukken! op naar een mooie TP succes!

Liefs Roossie

Geplaatst

@mijnbaby.. Ken het gevoel.. Vond het ook teleurstellend, had van de 9 ook maar een geschikt voor vers en een cryo.. Voelt zo weinig aan, waarmee je kansen kleiner lijken.. Maar je hebt maar een blijver nodig!

@okaasan ken je gevoel ook helemaal! Het is alles of niks. Mensen vragen wel hoe je het vol houdt, en de hoop houd je toch elke keer weer op de been. Bij ons ook steeds goed nieuws, goede deling, mooie eitjes, veel goeie zaadjes en alles top.. Maar geen resultaat. Vind het lastig om met mijn omgeving te delen, ze weten toch niet echt wat het is en hoe het je leven beïnvloedt. Ben err gewoon elke dag mee bezig en alles in mijn omgevingndraait om kinderen.. (werk op een basisschool) en privé trouwens ook. Ook mijnnzusje is zwanger en dat vind ik ook lastig. Durf al bijna niet meer te hopen dat het ons ook mag gebeuren...

Had je pb gehad hoor.. Thanks! En kop op! Heb hier al veel zwangeren voorbij zien komen van cryo's..

Duimen draaien voor jullie hoor!

X

Geplaatst

Ook hier herkenning alom (gevoel dat Okaasan omschrijft en teleurstelling bij Mijnbaby).....

Meiden, zet 'm op en hopelijk wordt ons wachten en afzien ooit beloond.

Chantal: sterkte en succes ook voor jou, niet raar dat je niet lekker in je vel zit. Probeer jezelf maar extra te (laten) verwennen, mag zeker in deze periode!

Roossie: kan me voorstellen dat je niet te lang wilt wachten, hoop dat er een lief broertje of zusje (denk een broertje hoor ;-) ) voor Jane bij mag komen.

lfs, Dee

Geplaatst

@ Okaasan, ja ik heb echt een veel te korte cyclus gehad, maar om nog een maand te wachten. Zit mezelf dan echt op te vreten, dus vandaar dat we toch besloten te starten. Vooral omdat de arts aangaf dat je na een MK extra vruchtbaar bent, niet de leukste reden om een poging te starten, maar wel weer een stukje meer positieve energie ;).

Klopt, de MMM kan je niet half doen, je gaat er in zijn geheel voor. Zeg zelf ook steeds; nu is het genoeg, nooit meer een punctie en vervolgens onderga ik weer een punctie. Tegen beter weten in, maar je doet alles voor die enorm grote wens.

Voel jezelf niet schuldig dat je jezelf zo voelt hoor, ik heb heel veel mazzel met mijn cryo's en hoe mooi ze ook waren, hier is het ook 2x misgegaan. Iedere TP is emotioneel genoeg, iedere teleurstelling ook! Je mag je dus absoluut zo voelen, hoeveel TP je ook hebt gehad, hoe weinig je er hebt gehad, we begrijpen allemaal je emoties en verdriet!!! Voel je dus echt NIET bezwaard, oké?

Verder geen lichamelijke klachten na de TP?

@ Roosie, hahahah lekker fanatiek met wandelen dus? Lijkt me ook heerlijk hoor om lekker te lopen met je kleine meid. Denk dat je dat met een kindje eerder doet, als dat je alleen met manlief bent.

Heb van de week ook genoten van het wandelen met mijn nichtje van 10 maanden. Die zit tegen iedereen: HEY (handje omhoog), HEY hahahaha.

Wat doet je meisje het super zeg, het is een echte kanjer! Volgens mij heb ik het geboortekaartje van Jane zien hangen in het UMCU, was die wit met rozig (soort bloemetjes), of waren het geen bloemetjes *hmmm twijfelt nu aan zichzelf*.

Je hebt van mijnbaby al een antwoord gehad, maar ik moest gewoon 1 maand wachten, mocht de volgende menstruatie starten met de cryo.

WAUWWWW wat is jullie meisje mooi, ik vind haar ogen zoooooo beauuutiffffuuullll! Ze zijn zo sprekend, het is simpelweg een kanjer, goed gelukt ;).

@ Ink, ik heb niet echt een gevoel meer, heb altijd geroepen de tweede of derde verse TP, maar weet het niet meer. Ik denk nu maar; Babii, wacht gewoon af, eens is het raak. En die gedachte blijven we vasthouden :). Hoe gaat het met jou?

@ mijnbaby, jeetje meid wat een follikels! Is maar goed dat je onder een roesje was (dat was toch zo, of begrijp ik het verkeerd?). Heb je zulke prachtige eitjes, krijg je zo "weinig" bevruchtingen, snap je verdriet dus helemaal. Maar gelukkig test jij over 2 weken positief. Heb namelijk een enkeltje naar de Noordpool besteld voor je menstruatie. Over 9 maanden boek ik wel weer een enkeltje terug ;-).

@ Chantal, wat rot dat je jezelf zo naar voelt. Het kan ook simpelweg van de pil komen, lees momenteel veel dat er meiden echt depressief van worden, en met name als ze decapeptyl gaan bijspuiten. Kan me je emoties en stemmingswisselingne dus goed voorstellen, al die hormonen is niet niks hoor.

Wat leuk dat je naar London gaat, heb je al iets in gedachte om te kopen, of bedenk je dat ter plaatse?

@ All,

Ik ga even schelden, sorry! Voel nu wel weer buikpijn dus kwam echt van de drukte (had geen buikpijn en dach dus dat er niks groeide whahaha), maar had ook mijn nichtje van 10 maanden over de vloer, die was niet lekker, ziekjes, sprongetje, dus Tante was ergggg druk met haar, dus waarschijnlijk daarom niks gevoeld....

Potverdorrie 3 dubbeltjes, ik ga zooooo dood met de punctie, dat kan ik nu al vertellen!

Heb tot nu toe 16 eitjes en een bms van 7 mm. Moet maandag nog terugkomen, dan zouden ze kleine eitjes groter zijn.

Kan best dat er nog een paar afhaken of niet groot genoeg zijn, maar dit zijn er echt veel, halleluhja! Met 11 ging ik al dood, maar 16, goddamn.... Godzijdank komt er een vette shot morfine per infuus binnen en een dormicum pil.... Hopelijk gaat het dan...

Hoe dan ook; ze moeten sowieso alles wegzuigen anders komt er overstimulatie (jullie kennen het rideeltje wel ;)). Het zegt overigens ook niks over de kwaliteit. Hoeft niet allemaal bruikbaar te zijn e/o gevuld te zijn met een follikel. Gelukkig waren ze vorige keer allemaal gevuld en allen bruikbaar, even afwachten.

Maar ben wel happy met mijn bms, dit is het minimale wat ze willen en normaliter zit ik rond de 6 a 6,6 mm!

Wauwwwwwww!! Ga eens even een vreugdedansje doen!! Dit was mijn eigen arts en zelfs die zei; wauwwwwww!! Dit had niemand verwacht, was die mk wederom ergens goed voor, want iedere keer wordt ie iets dikker. Nu hopen dat ze niet verkeerd heeft gemeten, maar dat ie boven de 6 is, is al goed. Want met 6 ben ik al 2x zwanger geraakt.

Begin je dag met een dansje, begin je dag met een lach! Nou Babii begint dat allemaal. Had mannetje toch gelijk dat ie de 7 ging halen.... Naar alle waarschijnlijkheid woensdag de punctie. Mits ze maandag allemaal goed zijn doorgegroeid, en dan betekend het natuurlijk niet dat ze allemaal gevuld zijn met een follikel ;). Is afwachten, maar dat weten jullie wel.

Geplaatst

@Dee, grappig dat je al denkt dat ons 2e kindje een jongetje wordt hahaha......ik denk dat mijn schoonfamilie dan helemaal wilt wordt, eindelijk een jongetje tussen die 5 meiden en mijn schoonvader eindelijk opa van een kleinzoon. Maarja eerst maar volgend jaar zwanger worden. Nu moeten de hormonen eerst nog uit mijn lijf.

Als ik veel loop krijg ik nog last van mijn heupen door de hormonen die mijn heupen nog zacht maken om de bevalling te vergemakkelijken. Dus ik ga maar niet meer iedere dag wandelen.

Jane wordt ook al groot, ze gaat al naar maatje 62! En donderdag is ze al weer 2 maanden! Ze krijgt ook weer haar haartjes terug. Ze slaapt nu ook al door, zo fijn! Vannacht sliep ze van 24.00 tot 06.15 uur en die nacht ervoor van 23.30 uur tot 07.00 uur. Ik werd wakker van haar geluidjes en dacht hoe laat is het oh al 6.15 uur! Toen dacht ik leeft ze nog wel hahaha......maar door de geluidjes hoor je flink leven. Ze wordt volgens mij ook een grote meid want ze vraagt om de 2 uur vaak al om drinken, terwijl ze om de 3 a 4 uur eigenlijk moet gaan drinken. Kinderarts op het consultatiebureau zei dat ik haar anders een lege borst moest geven, nou die dame is daar niet mee tevreden te stellen hoor. Dus ik heb lak aan die regeltjes, als mijn kind vreselijke honger heeft krijgt ze van mijn de borst. Ze heeft zelfs dan zo'n honger dat ze geen geduld heeft om van de ene borst naar de andere te gaan, dan begint ze helemaal te protesteren, maar als ze voldaan is, dan is ze weer lekker rustig en relaxt.

@Babii, leuk dat je zo geniet van je nichtje, grappig dat ze iedereen gedag zegt hahaha...

Oh maar wat super bms van 7 mm en 16 follikels wowwwww het moet deze keer echt gaan lukken zou ik zo denken, dit wordt in ieder geval een super kans! Oh wat zou dat mooi zijn, ik duim heel hard voor je! Succes morgen op de fm en dan hopelijk woensdag al je punctie! Kan me voorstellen dat je nerveus bent, maar het gaat je lukken meis! Je man is er nu bij, ga hem anders maar flink knijpen, kan hij alvast wennen voor de bevalling ;-)

Bedankt voor je complimenten over ons mooie meisje, ik kan ook zo weg zwemmen in haar ogen.

@mijnbaby hoe gaat het met je sinds de punctie en hoe ging de TP?

liefs Roossie

Geplaatst

Clau, wat vreselijk naar zeg, heel veel sterkte!

@ all,

Heb 29 eitjes, echt heel veel! Een bms van 8 mm echt geweldig, maar moet nu bloedprikken. Als ik tegen overstimulatie aan zit mag ik niet door en wordt er afgebroken.

Iemand enig idee vanaf welke oestrogeenwaarde je tegen overstimulatie aanzit?

Zal je zien he overkomt mij dit weer, wat een gezeur. Is eindelijk alles mooi, krijg ik dit.

Geplaatst

@Babii ohnee ik hoop zo dat het toch door kan gaan! Wat fantastisch bms van 8 mm waar je altijd zo voor geknokt hebt. Mijnbaby had toch 30 follikels en mocht toch doorgaan. Ik duim dat je woensdag punctie krijgt!

Succes! Ohja over die waardes weet ik niet.

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden