Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dacht ik al meid! Heb exact hetzelfde gehad destijds, maakt het er in ieder geval niet leuker op (voel mezelf altijd wat vies).

Heb hier zelf nu ook continu bruin, bleh..... Succes met spuiten!!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha babii, wat klote zeg! En zelfs het verhaaltje van 'zie je wel het kan dus wel' troost natuurlijk niet!

Stomme vraag misschien maar is alles wel weg? Daar twijfelden ze toch over? Hoop dat je cyclus zich een beetje rap hersteld!

@mijnbaby spannend!!! Succes zo met de eerste!!

Hieer de hele dag misselijk... Bleehh vieze pregnyl!

X

Geplaatst

@babii nog eens

Lijkt me ook erg raar trouwens dat je zwanger geweest bent en het niet eens wist.. Zo dichtbij en toch zo ver weg weer..

Dikke knuffel!

Geplaatst

Hoi babii,

K heb je verhaal gelezen en wilde even een grote knuffel geven.....ik weet hoe het is om mee te maken en zou t vreselijk vinden als t weer gebeurt. Kan me voorstellen dat je er goed stuk van bent. Ook bij een volgende positieve test durf je gewoon niet blij te zijn, althans dat zou ik hebben. ....eerst zien, dan geloven!

Sterkte meid,

Lfs megan (mede umc u er)

Geplaatst

Babii.. Lijkt me haast onmogelijk om vertrouwen te hebben als je dit twee keer overkomt! Wat zullen jullie verdrietig zijn!

Nogmaals een dikke knuffel en denk aan je!

X

Geplaatst

@Babii, ohnee meis moet je dit weer meemaken! Een super dikke knuffel! Sterkte meis.

@Inge sterkte met je misselijkheid

@mijnbaby zit je eerste spuit erin?

@Chantal, hoe ging je afspraak vandaag?

Hier gaat alles goed, al was het bbqfeestje van afgelopen zaterdag teveel voor Jane.

De familie had haar alleen nog maar slapend gezien, iedereen dook op haar en wilde haar vasthouden.

Ze is heel erg onrustig geweest, heb haar zondagmiddag pas rustig gekregen, was hier al bang voor, dit doen we voorlopig maar niet meer gelukkig hebben we voorlopig ook geen feestjes.

Kraamvisites komen nu wel op gang, met name in het weekend. En vandaag ook weer gewandeld ik probeer iedere keer weer wat verder te wandelen, mijn man gaat dan wel met me mee.

Dikke knuffel voor jullie allemaal, sterkte met de behandelingen ik hoop zo snel hier weer een zwanger bericht te lezen die dan ook blijven is!

Liefs Roossie

Geplaatst

Och Babii, wat ellendig allemaal...... ook hier weten we helaas hoe 't voelt..... en 't is gewoon kl*te..... Wel goed dat jullie al bedacht hadden om even pauze te nemen want je lijf zal ook hier weer even van moeten herstellen, je cyclus kan ook wat van slag raken door een korte zwangerschap. Je bent zo te lezen wel goed opgevangen in het ziekenhuis?

Megan, wil je niet mee blijven schrijven hier in dit topic? Als je ook in Utrecht loopt..... Zie geen achtergrondinfo in je handtekening maar volgens mij heb ik al wel eens eerder een berichtje van je voorbij zien komen (op een wachtbankje ofzo misschien).

Inge: heeeeeeeeeel veel succes morgen bij de punctie!!

Geplaatst

Hey meiden,

Ben er ff tussenuit geweest, maar nu weer helemaal bijgelezen. En jeetje zeg Babii- ik las van onder naar boven, dus had even hoop voor je die vervolgens gelijk al weer de grond in werd geboord - wat moet dat weer spannend geweest en heftig voor je zijn zeg! Gaat het een beetje met je nu? Lijkt me best onwerkelijk...

Inge- succes met de punctie! Je ging niet onder narcose toch ivm dat je korte protocol wilde? Hoop heel erg voor je dat het mee zal vallen vergeleken met de vorige keer!!!

Mijnbaby - fijn dat tie r weer in zit - nog geen last van? Op naar n mooie TP :-)!

Dee- hoe gaat het met jou? Moeilijke keuze moeten maken lees ik? Maar knoop doorgehakt inmiddels. Geen twijfels? Lijkt mij zo lastig om n besluit te nemen en daar dan niet meer op terug te komen...

Chantal - hoe was jouw afspraak gisteren?

Roossie - achos, je meissie. Zal best even veel te verwerken geweest zijn dan ja voor haar. Wel leuk, die kraamvisite lijkt me, of niet?

Hier gaat alles erg goed - gister weer n echo gehad. Buik begint wat te groeien en heb wat jeukende tepels, maar verder absoluut nergens last van, dus volop genieten hier! 5 okt hebben we de 20wkn echo gepland staan - vind het best spannend - of alles gezond is en wat het gaat worden! Was eerst overtuigd van een jongetje, maar manlief is zo overtuigd van een meisje dat ik helemaal aan het twijfelen ben geslagen ;-)...

Geplaatst

Ooohhh poeh he! Dat was het dan weer.. Pijnlijk maar gelukkig korter dan vorige keer. En.. Van de 9 follikels 8 eicellen gevonden! Hoera! Vorige keer uit 23 follikels maar 6 eicellen dus begin is goed!

Veel bloed verloren en de morfine kwam heftig aan. Dus nu lekker met dekentje op de bank..

@ink fijn dat je je zo goed voelt!!

X

Geplaatst

Inge - fijn dat het weer achter de rug is! Mooie score hoor en je nu lekker laten vertroetelen! Word je zaterdag gebeld voor de TP? Spannend!!!

Geplaatst

@Babii, meis wat moet jij weer veel mee maken zeg dus voor jou een hele dikke knuffel!

@ Inge, mooie score hoor, laat je lekker verwennen dat heb je wel weer verdiend nu slapen tot het spannende telefoontje;)

@Mijnbaby, fijn dat de eerste spuit er weer in zit hopelijk heb je er niet zo veel last van!

@ Ink, wat fijn dat je je goed voeld en wat gaat de rtijd snel hé nu je zwanger bent, ook wij hadden alle bij een ander gevoel met wat het geslacht was en ook ik ging heel erg twijvelen door mijn hub maar toch was mijn eerste gevoel juist dus wie weet de jouwe ook!

Roossie, ach ja dat is zo zielig voor die kleintjes als iedereen er met hun hoofd boven wil hangen'ze moet dan inderdaad erg veel verwerken van z'n dag en dat kan even duren gelukkig is nu nu weer rustig. Wij hebben bewust er voor gekozen om ook de eerste weken niet te veel met haar weg te gaan ons meissie werd daar ook zo onrustig van dus doe lekker waar jullie je goed bij voelen en als dat betekent dat jullie meissie even niet zo veel mensen ziet dan is dat maar even zo!

Nou wij zijn dus gisteren op gesprek geweest en ik moet zeggen dat er wel weer een rust over me heen is gekomen hoor (gisteren in de auto er naar toe niet hoor normaal rijden we er ruim 1.5 uur over maar nu was het echt een probleem hebben eerst op de A1 vast gestaan toen een omleiding via de A30 daar in de file dus met gevolg dat we er veelste laat waren maar wederom geen probleem daar)

Had eigenlijk gehoopt dat ik het nieuws kreeg dat er met mijn waardes toch nog een klein kansje zou zitten om het weer zelf te proberen maar nee de waardes waren echt te laag en ze verwonderde zich dat ik nog z'n regelmatige cycles had, dit zou zeker gaan veranderen op korte termijn.

Dus wij gaan toch weer voor onze donor ook zij was mee op gesprek en is natuurlijk weer goed gekeurd we konden eigenlijk al gelijk beginnen omdat ik al aan de pil was gegaan maar dat kwam ons niet zo goed uit eerst gaat mijn man 5 dagen naar Engeland en 2 weken later ga ik 5 dagen naar Engeland dus ik begin nu op 26 sept met de deca en op 17 okt met de prognova en op de dag van de punctie waarschijnlijk 27 okt begin ik danm met die vieze mutsenbollen.

Oze donor moet helaas ook weer aan de deca dan op 17 okt beginnen met stimuleren gelukkig heeft ze aan gegeven dat ze veel pijn had gehad de vorige kleer nu krijgt ze iets extra maar weet niet precies wat hoop dus dat het voor haar beter te doen is!

Geplaatst

@Ink, wow wat gaat het snel zeg, je bent al bijna 15 weken! Wat fijn dat je geen kwaaltjes hebt, lekker genieten! Ik ben benieuwd wie gelijk heeft je man of jijzelf.

@Inge, wow wat een mooie score! Ik had net als jij van 22 follikels 14 eitjes over en laatste keer van 10 follikels 9 eitjes over, zo zie je maar de hoeveelheid follikels zegt niet zoveel. Je hebt het gelukkig weer gehad, wel akelig zeg dat je veel bloed verloren hebt. Let goed op je ijzergehalte! Sterkte met je buikkie meis en laat je maar lekker verwennen!

@Dee, ik hoop dat je wat rust kunt vinden nu je pauze neemt!

@Chantal, wat spannend zeg! over 4 weken gaat het echt beginnen! Wat bijzonder zeg dat jullie een donor hebben die weer de pijn van de punctie ondergaat.

Ja ik probeer het allemaal zo rustig mogelijk te houden voor haar, het arme meisje. Het voelde voor mij ook helemaal niet goed. Kraamvisites doe ik ook zo veel mogelijk verspreid, al komt het grotendeels op het weekend aan. Gelukkig blijven ze allemaal niet zo lang en als ze slaapt leg ik haar gewoon op bed.

Hier wordt de deur als maar meer roze met mooie kaarten, erg leuk!

Ook probeer ik steeds verder te wandelen met de kinderwagen, het lukt al best wel goed. Gisteren een uur weggeweest met wel een tussenpauze erin voordat we terug naar huis gingen.

We hebben ook een discussie met een paar nichtjes, we willen geen foto's van Jane op facebook en hyves, we willen privacy, maar onze nichtjes zetten er werkelijk van alles op, zij snappen niet dat wij dat niet willen. Een nichtje heeft zelfs toch een foto geplaatst met haar eigen dochtertje en Jane in haar armen, vindt dat echt respectloos. Baal hier van, je moet tegenwoordig vechten om je privacy. En facebook en hyves lijkt zo onschuldig maar dat is het niet. Maar goed daar komen we wel uit, luxe probleem zullen we maar zeggen. Ik zweef nu toch op mijn mooie roze wolk en ik hoop zo van harte dat jullie bij mij op die roze wolk mogen klimmen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey Chantal, je gaat al weer voor de tweede!

Wij hebben in oktober de laatste poging in UMC, Althans met onze eigen eitjes.

Want als dat niet lukt, dan denk ik dat een donor de enigste manier nog is. En die moet ik dan nog vinden.

liefs joske

Geplaatst

Hey Joske,

wat spijtig om te lezen dat jullie laatste poging met eigen eicellen is mislukt zeg je hoopt toch altijd dat het gewoon met je eigen eicellen lukt zelfs ik had het niet helemaal op gegeven en heb mijn bloed en zo weer laten testen maar helaas de waardes waren toch te slecht.

Zouden jullie het overwegen om een eicel donor te zoeken?

Hoop dat jullie snel z'n Engel mogen vinden als die wij hebben het is jullie zo gegunt.

Hoop nog eens iets te lezen van je en dan natuurlijk het nieuws dat er een bruisje bij jullie is geboren;) duim voor jullie

Ja wij willen het nog een keer proberen om voor een bruisje te gaan wel hebben we de afspraak dat de donor nog een keer doneerd( al moet ik wel zeggen als het puntje bij paaltje komt dan wil ze vast nog een keer)

Geplaatst

[quote=Roossie;475207

Hier wordt de deur als maar meer roze met mooie kaarten, erg leuk!

Ook probeer ik steeds verder te wandelen met de kinderwagen, het lukt al best wel goed. Gisteren een uur weggeweest met wel een tussenpauze erin voordat we terug naar huis gingen.

We hebben ook een discussie met een paar nichtjes, we willen geen foto's van Jane op facebook en hyves, we willen privacy, maar onze nichtjes zetten er werkelijk van alles op, zij snappen niet dat wij dat niet willen. Een nichtje heeft zelfs toch een foto geplaatst met haar eigen dochtertje en Jane in haar armen, vindt dat echt respectloos. Baal hier van, je moet tegenwoordig vechten om je privacy. En facebook en hyves lijkt zo onschuldig maar dat is het niet. Maar goed daar komen we wel uit, luxe probleem zullen we maar zeggen. Ik zweef nu toch op mijn mooie roze wolk en ik hoop zo van harte dat jullie bij mij op die roze wolk mogen klimmen!

Liefs Roossie

Roossie snap je zorgen wat betreft facebook enz ook wij hebben hier met mensen woorden over gehad ook wij willen niet dat ze zichtbaar is op welke manier dan ook mensen schijnen het gewoon niet te willen snappen dat je dat niet wild ze vinden het onzin maar ik ben het helemaal met je eens!

Meis lekker blijven zitten op die mooie rose wolk hoor en oja het huis zal nog wel heellang rose blijven hihihi

Geplaatst

@ Inge, ja het is ook haast onmogelijk om dat vertrouwen te hebben, maar…… Weet wel zeker dat ons kindje komt, dat is dan wel weer positief toch ;-).

Wat fijn dat er 8 mooie eitjes zijn gevonden, op naar mooie bevruchtingen en een zwangerschap.

@ Roosie, ach gossie! Ja een baby is ergggg interessant en altijd leuk! Kan me voorstellend athet voor Jane een beetje to much was.

@ Dee, ja pfffff, vorige keer zag de arts geen ei zitten die dag, bms was 3 mm en dag erna was mijn ovutest positief, en exact 14 dagen erna werd ik ongesteld.

Zo onvoorspelbaar was die cyclus, en wat was ik bang dat het bms dun bleef de rondes erop, maar gelukkig haalt ie de 6 mm. Hopelijk blijft ie dat nu doen!

@ Megan, dank je wel voor je lieve reactie! Waardeer dat enorm, en klets gewoon gezellig mee ;-).

@ mijnbaby, yeahoeee goed zo die eerste prik!!! Prikte het niet, vindt het vreselijk spul, bleh. De eerste dag dat ik het spoot, ontstond er een dikke rode, jeukerige plek.

@ Ink, hahahahahaha manlief overtuigd van een meisje?? Ben reuze benieuwd! Wat leuk dat je buikje aan het groeien is, wel minder van die jeukende (.)(.)

@ Chantal, wat balen dat je het toch niet zelf kan proberen, maar super fijn om te lezen dat je donor goedgekeurd is.

Lekker hoor nog 5 dagen weg, lekker genieten samen en dan weer starten met dit zware traject!!

@ all, hier kreeg ik gisteren behoorlijk wat buikpijn, jakkie!! Echt menstruatiepijn was het, en zag gisteravond al wat bloed,

Net helderrood op mijn tampon, veel slijm, dat had ik nog niet gehad. Is niet bruin meer, maar echt rood. Veel bloed verlies ik niet, maar denk dat vandaag CD1 is, want ja… Gisteravond begon de echte buikpijn en het bloeden vanochtend.

Afijn, hopelijk is dit het en stopt het met een paar dagen. Veel bloed zal ik volgens de arts niet meer verliezen, had maar een bms van 3 mm.

Geplaatst

@Chantal, dankje! Fijn te lezen dat jij hier hetzelfde over denkt als ik. Zo raar hé het gaat nog wel om je eigen kind en daar willen anderen dan zomaar over beslissen.

@Babii, sterkte met je buikpijn! Ik hoop voor je dat het snel over is, dan kun je echt aan je pauze beginnen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie ik begrijp precies wat je bedoelt..

Zo vervellend dat mensen zomaar je foto's

Op allerlei sites zetten! Ik hou daar helemaal

Niet van! Ook niet van me Zelf... Ben daar heel

Duidelijk in!

Geplaatst

Hoi meiden,

Kan even niet uitgebreid op iedereen reageren maar lees en leef uiteraard nog steeds met iedereen mee!

Wilde wel even zeggen: Inge, mooi resultaat van je punctie! Hopelijk ontstaan er op dit moment mooie embryootjes!!!!!

Iedereen die 't nodig heeft (bij wat dan ook): succes!!

Geplaatst

@mijnbaby, wat fijn nog even en je kunt met die pil stoppen, ik vond het ook maar niks om de pil te slikken.

Fijn dat jij er ook zo over denkt over die sociale media. Ik weet nog toen een vriend van me dat voor het eerst deed op zijn blog foto's plaatsen van mij zonder toestemming te vragen en ook nog verhalen over mij, die niet klopte. Ik ben toen ontzettend kwaad geweest op hem, contact is daarna ook verbroken niet alleen daarom, hij kostte me teveel energie het was de druppel. Maar toen bestonden hyves en facebook nog niet en nu wordt het gewoon door iedereen gedaan waar ik zo kwaad over was bij die vriend. Ik vind het echt raar en verontrustend allemaal.

Eergisteren hebben we toch echt het 1e lachje van Jane gezien, niet meer een lachtrekje maar een echte lach, oh wat smelt ik dan als ze lacht!

Verder is ze wat haar aan het verliezen, vooral bij haar voorhoofd, ze heeft nu net zo'n kapsel als haar vader hahaha.......ben benieuwd wat er voor haar terugkomt.

Hier een foto van onze Jane van 19 aug. http://www.babybytes.nl/fotos/leden/...6-31974269.jpg

Vandaag is ze alweer 4 weken! Wat vliegt de tijd!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoera! We hebben een TP, en al om 11 uur.. En er is er maar een geschikt voor in de vriezer. Dat vond ik wel even slikken. De bevruchtingen gAn goed, er waren 7 embryo's en dan maar eentje .. Ik maak me dan gelijk druk over de vorige ronde, 1x verse mislukt in 1e wachtweek en de enige cryo ontdooit niet goed.. Bla bla bla..

Manlief draait het overigens om.. Inge wel 1 mooie TP en een mooie in de vriezer.. Die we terugkrijgen vandaag is btw een 8 cellige.

Dusseh Roossie we gaan voor ook zo'n poppetje, wat geweldig een lachje! Ik zou ook wegsmelten! Geniet geniet!

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden