Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
ik kom me ook hier aansluiten.

Wij krijgen in Juni onze 2de punctie als alles meezit,

We zijn nu begonnen met de pil en moet 27 Mei beginnen met de deca

7 Juni op controle en hopelijk groen licht voor de Gonal F

Welkom hier Angelique, ik moet ook 27 mei beginnen met deca.

Spannend allemaal he!

Liefs,

MBM

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames

ik vul het lijstje even aan

Voortraject

Martha, vanaf ongi tot 8 juni pil, start lucrin 6 juni, start 18 juni puregon

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225.

Roossie,18 mei intakegesprek, 25 mei infoavond, start 10 juni puregon

Marie10, ± 10 juni starten ovulatietesten (cd10) en cd 12 eerste echo

Angelique, pil, start Deca 27 mei vanaf 7 juni Gonal-F?

MBM, start Deca 27 mei.

Uitgangsecho

Angelique, 7 juni

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Marie10: tp juni 2010

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Marie10, Angelique en MissbabyMiracle,

Jullie ook heel veel succes!

We moeten nog even geduld hebben, maar het komt langzaam weer dichterbij4_1_3v.gif

@Meiske74,

Druk bezig met wat kilootjes kwijt raken...zucht ik wil ook zo graag een kilootje of 5 lichter zijn voor ik weer start met de hormonen.

Op een of anderen manier wil dat maar niet lukken.

Maar vanaf nu ga ik het toch weer proberen. Wat minder op m'n bordje scheppen en me 's avonds niet laten verleiden een chippie mee te pikken. M'n vriend mag nl. nogal graag snacken, waardoor ik het vaak ook niet kan weerstaan.

Best wel raar, want het doet me normaal gesproken helemaal niks.

Heb je al een idee wanneer je mag beginnen?

X, Martha.

sig.jsp?pc=ZSzeb097&pp=ZSman000

Geplaatst
Welkom hier Angelique, ik moet ook 27 mei beginnen met deca.

Spannend allemaal he!

Liefs,

MBM

oh dan lopen we een beetje gelijk op! wanneer heb jij de uitgangsecho dan?

is dit je eerste poging?

Van mij mag het wel snel de 27ste zijn deze maand dan kan ik gelukkig bijna stoppen met de pil want jee daar heb ik zo'n hoofdpijn van..

Van alle medicijnen/hormonen nooit geen last gehad en de pil pff praat me er niet van..

Maar dames heel veel succes allemaal he! dat we allemaal snel goed nieuws mogen hebben!!

Geplaatst

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier op het forum en start ook in Juni met mijn 3de ICSI behandeling.

Ik start met het korte protocol op de 3de dag van mijn menstruatie met Menopur en Gonal-f.

Ik ben onder behandeling in een privekliniek in Spanje, aangezien ik hier woon.

Ik wens iedereen heel veel succes met de behandelingen en dat er maar iets moois uit voor mag gaan groeien.

Daniella

Geplaatst

Hey allemaal

Ik zal volgende maand denk ik ook wel weer aan mogen schuiven.

Ik heb net de 1 ste ivf er op zitten.

veel liefs jessica

Geplaatst

Hallo allemaal,

Angelique, Daniella en Minoes, welkom hierzo!!!

Jeetje Minoes, mag je echt zo snel al weer verder met pogign 2? zou super zijn natuurlijk!Enirm balen dat er bij je eerste poging geen bevruchting was, heb je nog een evauatie? wellicht om de volgende poging te bespreken?

Martha, wat goed als het je lukt mo het lekkers ´s avonds te negeren, mij lukt het gelukkig, vandaag heb ik weer een veel mindere dag en dan merk ik dat ik er meer moeite mee heb hoor!

Ik verwacht mijn menstruatie rond de 25ste dus zal dan rond de 28ste beginnen met stimuleren.

Danielle, ik ga ook weer het korte protocol volgens, dag 2 vand e cyclus strarten met Suprefact (neusspray) en vanaf dag 3 Menopur, 3 eenheden a 75.

groetjes

Babeth

Geplaatst

@Mart, bedankt voor je welkom! Als ik jou onderschrift zo lees, dan heb je al heel wat meegemaakt met ivf. Ik hoop heel erg dat het je laatste ronde wordt! Over welk armbandje hebben jullie het? Zo´n vruchtbaarheidsarmbandje van mineraalstenen? Succes met afvallen, soms is het moeilijk hé niet te snoepen. Mijn man zit ook altijd graag te knabbelen bij de tv, vooral als er voetbal op tv is en ja dan ga je snel meesnoepen.

@Marie wat spannend! Succes met de tp! Je hebt veel cryo´s zeg!

@Meiske wat goed dat je afgevallen bent!

@Angelique, Danielle, Minoes en MissbabyMiracle, jullie ook welkom hier en veel succes!

@Minoes, wat gek dat ze bij second opinion ineens ontdekken dat het zaad niet goed genoeg is! Ieder ziekenhuis is zo anders! Dat is ook zo met de pil, de ene moet het wel slikken en de ander weer niet.

Morgen hebben we ivf-intake, ben erg benieuwd!

Mijn ongi is net over, dus rond 10 juni zou ik met hormonen kunnen starten.

Groetjes,

Roossie

Geplaatst

Spannend Roossie, ben benieuwd of je morgen fiat krijgt om te starten! Komt vast goed! Voor jou de eerste keer ivf lees ik, maar je hebt ook al heel wat IUI's achter de rug...

Het armbandje dat ik draag zit vol met maansteentjes. Goed voor vrouwen die zwanger willen raken zegt men. Ook draag ik een tijdje al een hangertje. Beide heb ik besteld bij www.spiritualgarden.nl Baat het niet, dan schaadt het niet toch?

Succes morgen!

Geplaatst

Hoi Mart en de andere dames,

Ik heb ook een hanger en een armband van maansteen gekocht, in de winkel kreeg ik direct van de eigenaaresse een zegen mee zodat het deze keer wel zou lukken. Ik ben niet spiritueel, maar kreeg hierbij toch wel kriebels.. raar he?

Geplaatst

Schattie, kan me voorstellen dat je de kriebels kreeg, maar ook wel weer bijzonder toch? Nu maar hopen dat het iets goeds voor je doet:-)

Welke winkel heb je ze gehaald?

Geplaatst

@Mart bedankt voor de link, daar staat ook een vruchtbaarheids armband en ketting bij. Ik heb ook maansteen hanger, maar heb hem maar af en toe om eigenlijk.

Ik heb al fiat hoor om ivf te gaan doen, ik mag 10 juni starten rond mijn volgende ongi, morgen krijgen we wat uitgelegd.

@Schattie, wat mooi zeg dat je een zegen kreeg!

Groetjes Roossie

Geplaatst
Schattie, kan me voorstellen dat je de kriebels kreeg, maar ook wel weer bijzonder toch? Nu maar hopen dat het iets goeds voor je doet:-)

Welke winkel heb je ze gehaald?

Ik heb het bij ons in Zutphen gehaald, Ajapayan ik hoop dat ik het goed heb gespeld.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik wacht denk ik nog even om me bij jullie aan te sluiten.Aangezien wij pas eind juni weer gaan starten.Kan ik me strakjes denk ik beter bij de Juli Topic aan gaan sluiten.

@Mart, Nog even en dan mag je eindelijk weer gaan beginnen!!Hopelijk heb je nu meer geluk!!Wat een domper was het he!Mijn duimen gaan straks weer voor je draaien!

@Meiske74, Voor jou ook weer spannend tijden!!Heb je gevolgd de laatste maanden en petje af hoor hoe je er mee omgaat!!Heb heel veel bewondering voor je!!!

Het is je zo gegund!!

Andere meiden ook heel veel succes!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hey meiske74,

Ja ik heb eigen cyclus zodoende.

Nee heb waarschijnlijk geen evaluatie.

De eucel was gewoon niet bevrucht en je voelt je dan zo machteloos alles ging zo goed ach ja het komt vast allemaal wel weer goed.

Ben vandaag gewoon weer met frisse moed uit bed gestapt haha.

@roossie ja elk ziekenhuis is anders maar vind zulke dingen niet normaal ze zijn toch ook een ziekenhuis wel raar maar ja gelukkig naar mezelf geluisterd.

Ps en op naar de tweede IVF.

En de rest allemaal veel sterkte en geluk hopen op veel groene namen

Veel liefs en knuf jessica

Geplaatst

@ Ha Bianca!

Deze keer gaan we ervoor hoor! We laten ons niet kisten...En jij ook niet! Deze keer maar 's een volledige behandeling ondergaan of niet dan!

En ook al ben je pas eind juni aan de beurt, je mag hier natuurlijk altijd meekletsen hè.

@ Minoes

Je had de vorige keer maar een eicel schrijf je, maar is er ook een oorzaak dat er maar eentje was. Wat voor en hoeveel hormonen moet je spuiten?

@ Schattie

Heb het even opgezocht, maar je schrijft het als Ajapajapam, haha. Wij hebben hier in de buurt niet zo'n soort winkeltje. Vind ik wel jammer eigenlijk, want ben ook steeds op zoek geweest naar een groene en witte tara (niet al te duur). Maar dan wil ik ze eerst wel in het echie zien.

@ Roossie

Waarom draag je je kettinkje niet? Ik vind zelf in ieder geval wel dat mijn dromen veel helderder zijn en ik kan ze ook beter onthouden. Dat is toch een van de werkingen van een maansteen. Nu de werking nog waarvoor ik 'm bedoeld heb:-)

Tussen de 15e en 27e mei kunnen we hem wil opladen in het maanlicht trouwens (dan is het wassende maan). De 28e mei is het weer volle maan.

Geplaatst

Hey Mart

Nou het zit eigenlijk zo ik heb eigen cyclus maar wel met hormonen dat ze blijven zitten en sneller groeien dara hoef ik ook pas op dag 8 na mijn ongie als de eitje 14 mm beginnen met gonal-f en cetotide ofzo iets.

Die zorgen er dus voor dat ik niet meer eitjes aan maak.

veel liefs jessica

Geplaatst

@ Minoes, maar waarom is dat dan? Hebben jullie hier zelf voor gekozen of is er een specifieke reden voor.

Als er geen specifieke reden voor is, zou ik toch vragen of het ook anders kan, zodat je kans hebt op meer eitjes en dus misschien meer bevruchtingen.

Anders ben je misschien wel heel snel door je pogingen heen...

Geplaatst

Maar dan kan je toch zelf voor kiezen en heb je toch even veel kans.

Als dat niet zo is ga ik morgen even umcg bellen wand dan wil ik ook meer eitjes maken zo dat ik niet elke keer teleur stelling heb wand dat ga ik ook niet trekken.

dan gaat alles goed en is het eitje niet bevrucht dat is echt K#%$^lten.

Geplaatst

Je kunt altijd even bellen hoe, wat en waarom.

De meeste meiden op dit forum spuiten eerder hormonen om de hoeveelheid eitjes te kunnen vergroten. Ik zou het UMCG toch 's vragen.

Geplaatst

ja dat lees ik ook bij iedreen vond alles al zo vreemd iedereen krijgt zoveel en ik haast niks alleen gonal-f cetrotide en pregnyl.

heel erg bedankt voor je typs en trouwens wat zijn cryo s

veel liefs jessica

Geplaatst

Als je meer goed bevruchte eitjes hebt dan de 1 of 2 die worden teruggeplaatst, dan kan het zo zijn dat de andere overgebleven bevruchte eitjes sterk genoeg zijn om in te vriezen. Zodra ze deze hebben ingevroren noemen ze deze bevruchte eitjes cryoos (de juiste benaming van dit proces is cryopreservatie).

Wanneer de terugplaatsing van het verse embryootje (= bevruchte eitje) is mislukt, hoef je niet opnieuw een ivf-poging te doen, maar gebruiken ze eerst deze ingevroren embryootjes (cryo), mits deze goed zijn ontdooit. Bij een cryoterugplaatsing komen bijna geen hormonen aan te pas en ook hoef je geen punctie te ondergaan.

De kans op het krijgen van cryoos is niet zo heel erg groot, maar als je ze wel hebt, is dat mooi meegenomen, want ze horen gewoon bij die ene ivf-poging.

Daarom lijkt het me zeker de moeite waard na te vragen of je een ander protocol kunt volgen.

Geplaatst

Hey Mart,

Je bent een schat jeetje mina ik wist dit helemaal niet.

Weet je naar gister voel ik me zo blij ik ga morgen direcht bellen of ik daar dan volgende maad mee mag beginnen.

En hormone

en heel erg bedankt of de uitleg of cryo s

Heel veel liefs jessica

Geplaatst

We zijn hier om elkaar te helpen nietwaar?

Succes en ik ben benieuwd wat ze morgen zeggen bij het UMCG. En je niet af laten schepen hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden