Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt allemaal voor het warme welkom op deze site.

Ook voor jullie heel veel succes gewenst.

Babeth: Volg jij voor een speciale reden het korte protocol?

Ik volg deze behandeling, omdat is gebleken dat ik daar beter op reageer. D.w.z. betere en meerdere eicellen.

Ik moet eind deze week of begin volgende week beginnen met spuiten.

Dus het gaat weer een spannende tijd worden, net als voor iedereen hier op deze site.

We houden in ieder geval hoop.

Groetjes Daniella

Geplaatst

Heee Mart!!

Daar gaan we idd gewoon voor!!!

Ik ga jou dit keer gewoon achterna!!Dan moet het vast wel goed komen toch!!

Het is ons zo ondertussen ook wel eens gegund hoor!!Nooit gedacht dat ik zo graag een punctie zou willen haha!!Je zou zeggen 3x is scheepsrecht zou dit bij ons 4 keer zijn!??

Liefs xx

Geplaatst

@Bianca, dank je wel meid, tjsa vraag me niet hoe we het doen, het gaat met horten en stoten maar we proberen verder te gaan met onze jongens voor eeuwig ons ons hart en onze gedachte....Ik voel me uiteraard leeg en ellendig maar als we niet vooruit proberen te kijken wordt dat gevoel alleen maar erger.

Ik wens jou ook alvast veel succes meid!

@Daniella, ik volgde het korte protocol omdat ik bij het lange protocol erg veel last had van hoofdpijn (tijdens de 2,5 week van onderdrukken). Toen we voor de 2de poging gingen stelde mijn arts het korte protocol voor, tevens was er een tp op dag 3 (bij poging 1 op dag 5) en werd er bij pogign na de tp een eenheid pregnyl (5.000) gespoten. Omdat die poging succesvol was wordt deze poging weer hetzelfde.

@Minoes: wat een apart verhaal, wellicht krijg jij een behandleing waarmee ze alleen je eigen eicel laten rijpen met minimale medicatie? maar zoals Martha al aangeeft,ik zou toch eens overleggen om meer kans op succes te hebben. Mocht het inderdad zo zijn dat ze er maar 1 willen laen rijpen vraag dan of je evt. recht hebt op meer pogingen... je weet maar nooit, veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Meisjes,

Morgen start ik met het lange protocol voor de 2e keer (ivf). Weet iemand nog ongeveer hoe lang het duurt totdat er een tp is, ik ben dat vergeten?

Kaykay

Geplaatst

Dat is natuurlijk niet bij iedereen hetzelfde en het hangt er helemaal vanaf hoe voorspoedig de stimulatie gaat.

Mijn schema kan er ongeveer zo uitzien:

Start 6 juni met lucrin

Start 18 juni met Puregon

25 juni 1e fm

ca. 28 juni 2e fm

Als alles goed lijkt ca. 1/2 juli de punctie

Bij een goed bevruchting ca. 4/5 juli de tp

Je kunt dus wel uitgaan van een volledige maand.

Alvast heel veel succes!

Geplaatst

Oehlala Mart, wat spannend weer! Veel succes alvast. Uiteraard de rest ook!!!

Dat is natuurlijk niet bij iedereen hetzelfde en het hangt er helemaal vanaf hoe voorspoedig de stimulatie gaat.

Mijn schema kan er ongeveer zo uitzien:

Start 6 juni met lucrin

Start 18 juni met Puregon

25 juni 1e fm

ca. 28 juni 2e fm

Als alles goed lijkt ca. 1/2 juli de punctie

Bij een goed bevruchting ca. 4/5 juli de tp

Je kunt dus wel uitgaan van een volledige maand.

Alvast heel veel succes!

Geplaatst

Meiden ik heb het lijstje weer even naar voren gehaald, willen jullie deze weer in-/aanvullen!

--------------------------------------------------------

Voortraject

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225

Roossie,18 mei intakegesprek, 25 mei infoavond, start 10 juni puregon

Angelique, start Deca 27 mei vanaf 7 juni Gonal-F?

MBM, start Deca 27 mei

Martha, start lucrin 6 juni, start 18 juni puregon

Marie10, ± 10 juni starten ovulatietesten (cd10) en cd 12 eerste echo

Uitgangsecho

Angelique, 7 juni

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Marie10: tp juni 2010

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst
Oehlala Mart, wat spannend weer! Veel succes alvast. Uiteraard de rest ook!!!

Heel erg spannend Miki :eek::eek::eek:

Weet niet zo goed hoe ik me eronder voel. Aan de ene kant rustig aan de andere kant is het weer doodeng...

Soms vrees ik met grote vreze en de andere keer ben ik weer de optimist zelve.

We zullen wel weer zien.

Geplaatst

Hoort erbij hoor, hoop en vrees gaan hand in hand. Laat maar lekker gaan. Jullie doen je best en wat komt dat komt. xxx

Weet niet zo goed hoe ik me eronder voel. Aan de ene kant rustig aan de andere kant is het weer doodeng...

We zullen wel weer zien.

Geplaatst
Meisjes,

Morgen start ik met het lange protocol voor de 2e keer (ivf). Weet iemand nog ongeveer hoe lang het duurt totdat er een tp is, ik ben dat vergeten?

Kaykay

hallo Kaykay

welkom hier, mijn eerste poging was ook het lange protocol.

Op dag 21 van mijn cyclus begon ik met onderdrukken.

Na 17 dagen onderdrukken begon ik met stimuleren

stiulatie was 11 dagen op rij, 2 dagen later de punctie, 5 dagen later de tp (meestal na 3 dagen) en vervolgende 17 dagen na punctie de test.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Martha

Wil graag je lijstje aanvullen, maar ik kom er niet uit hoe ik dat moet doen. (ben namelijk blond :cheesy::cheesy:)

Zou je me kunnen zeggen hoe of wat? Alvast bedankt

Daniella

Geplaatst

We zullen wel weer zien.

Owww Mart,

heel herkenbaar!!!! toch voel ik me nu relaxter en dat komt denk ik omdat de laatste poging gelukt was. Ik weet toen ik de eerste behandeling inging ik wat gezonde spanning voelde, het was nieuw en liet het op me afkomen. Bij aanvan van de 2de poging had ik heel erg schrik...wat als het nu niet lukt, zal het ooit dan nog wel eens lukken?

het voelt anders....voor ons zou een mislukking uiteraard ook jammer zijn net als voor ieder ander maar in vergelijking tot het verlies van de jongens zal het voor ons minder ingrijpend zijn.

Ik zie veel dingen nu heel anders, en dat zal ook wel logisch zijn.

Maar dat je gevoelens zo over en weer gaan is echt heel herkenbaar, jullie hebben al zoveel achter de rug!

meid, we slepen elkaar er doorheen en gaan alles op alles zetten om onze namen groen te kleuren!!

liefs

Babeth

Geplaatst
Hoi Martha

Wil graag je lijstje aanvullen, maar ik kom er niet uit hoe ik dat moet doen. (ben namelijk blond :cheesy::cheesy:)

Zou je me kunnen zeggen hoe of wat? Alvast bedankt

Daniella

Haha Daniella,

Ik zal proberen om het voor alle blonde meisjes onder ons uitgebreid uit te leggen.

Als het dan nog niet lukt...dan ben je echt héél blond:icon_joker:

• Ga naar het laatst ingevulde lijstje

• Ga bovenaan het lijstje staan en hou je linkermuisknop ingedrukt

• Sleep vervolgens met je muis tot en met de laatste regel van het lijstje

• Laat vervolgens de linkermuisknop los (je hebt het lijstje nu geselecteerd)

• Klik vervolgens rechts en kies voor "kopiëren"

• Laat de muisknop weer los

• Ga naar "snel reageren"

• Ga in het vak staan

• Klik weer op rechts en kies voor "plakken"

• Het lijstje staat nu in je het venster en die kun je aanpassen

• Je kunt de kleur van de tekst veranderen door op het pijltje naast de A te klikken.

Maar het kan ook simpeler:

• Zoek het laatste lijstje op

• Kies voor "quote"

• En zet je eigen naam ertussen

En als het dan nóg niet lukt, dan wil vast iemand anders het wel even doen:wav:

Succes!!!!

Geplaatst
Owww Mart,

heel herkenbaar!!!! toch voel ik me nu relaxter en dat komt denk ik omdat de laatste poging gelukt was. Ik weet toen ik de eerste behandeling inging ik wat gezonde spanning voelde, het was nieuw en liet het op me afkomen. Bij aanvan van de 2de poging had ik heel erg schrik...wat als het nu niet lukt, zal het ooit dan nog wel eens lukken?

het voelt anders....voor ons zou een mislukking uiteraard ook jammer zijn net als voor ieder ander maar in vergelijking tot het verlies van de jongens zal het voor ons minder ingrijpend zijn.

Ik zie veel dingen nu heel anders, en dat zal ook wel logisch zijn.

Maar dat je gevoelens zo over en weer gaan is echt heel herkenbaar, jullie hebben al zoveel achter de rug!

meid, we slepen elkaar er doorheen en gaan alles op alles zetten om onze namen groen te kleuren!!

liefs

Babeth

Kan me heel goed voorstellen dat je er nu heel anders instaat en je een mislukte poging anders ervaart. Je hebt dan ook wel het meest vreselijke scenario meegemaakt....

Ik sta er natuurlijk ook wel anders in na 6 tp, maar het blijft toch angstig.

En zoals Miki zegt dat hoort er ook bij en dat weten we maar al te goed.

Maar we blijven nog strijden en we laten ons niet kisten, want it isn't over till it's over!

We gaan voor GROEN!

Liefs, Martha.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik zat even te twijfelen of ik bij de mei-starters of de juni-starters moet meeschrijven, aangezien ik morgen begin met Decapeptyl. Maar bij de mei-starters zijn ze al zo ver, dus schrijf ik lekker met jullie mee.

Ik begin dus morgen met decapeptyl, maar krijg morgen eerst nog wel een echo.

Spannend allemaal weer. Mijn laatste poging was dec '08 geweest!

Meiden succes allemaal!

Geplaatst

Hai Sandie

is gewoon toevallig hoor dat het tot op heden allen icsi-ers zijn, tuurlijk mag je meeschrijven!!

Fijn te horen dat jullie 4de poging nu gaat starten, ik wens je heel veel succes!!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Voortraject

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225

MBM, start Deca 27 mei

Daniella, dag 3 menstruatie starten met Gonal-f (verwachting 25 mei), dag 6 starten met Menopur

Uitgangsecho

Angelique, 7 juni

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Bedankt Martha,

Zoals je ziet is het me gelukt, haha.

Geplaatst

@Mart ik weet eigenlijk niet waarom ik het niet draag. Heb meerdere steentjes gekocht voor vruchtbaarheid. Ik denk er niet altijd aan, misschien toch maar eens dragen.

Spannend hoor jou schema, je hebt al heel wat meegemaakt, hopelijk wordt deze ivf een super succes!

@Minoes ik zou ook naar het ziekenhuis gaan en om hormonen vragen, ik denk dat je dan meer succes hebt op meer eitjes en misschien wel cryo´s zoals Mart ook aangeeft!

@Danielle bij ons in het ziekenhuis doen ze alleen lang protocol als je ouder bent dan 40 jaar. Dus ik ga ook voor korte protocol. Als ik daar niet goed op reageer als nog lange protocol.

@Sandie welkom hier, ik ga ook voor IVF en niet voor ICSI. Hopelijk zijn we snel zwanger!

Ik heb gisteren mijn intakegesprek gehad.

Kregen een hoop info op ons af, ondanks dat ik al veel gelezen had.

Ik ga 200 eenheden puregon prikken, dit is ook afgestemd op mijn overstimulatie tijdens IUI, ik had toen met 125 eenheden 7 follikels.

Wat ik best moeilijk vind is de beslissing van 1 of 2 embryo´s terugplaatsen. Ik had er gisteren met mijn man over, hij zei ik zou er geen 2 doen. Tot nu toe voelen we het meest voor afhankelijk van de kwaliteit 1 of 2 terugplaatsen. Toch blijf ik ermee in mijn hoofd lopen............

Als ik weer ongi wordt kan ik starten met prikken, dat zal 10 juni ongeveer zijn.

Liefs Roosie

Geplaatst

Voortraject

MBM, start Deca 27 mei

Daniella, dag 3 menstruatie starten met Gonal-f (verwachting 25 mei), dag 6 starten met Menopur

Schattie, evaluatiegesprek 25 mei, dag 3 start decapeptyl, dag 5 start puregon (we hopen dat we net zoals de vorige keer direct door mogen gaan met de 3e poging)

Uitgangsecho

Angelique, 7 juni

FM (Follikelmeting)

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hey roossie,

Ik heb gister ziekenhuis gebeld en ze hebben het even uitgelegt.

Het umcg is het enige ziekenhuis die behandeling in eigen cyclus doet en ik heb zo meer kans van slagen ik ben zelf nog jong en vruchtbaar ze zeiden hoe minder rot zooi in je lichaam hoe beter.

Ik krijg dus 8 x vergoed 6 x eigen cyclus en 2 x stymulatie.

dus op de 8 ste dag van mijn menstru beging ik met gonal-f en certotide om de boel te laten groeien en te rekken en als het eitje groot genoeg is spuit ik pregnyl en halen ze het weg en dan gaan ze met icsi bevruchten.

lang raar verhaal haha.

gr jessica

Geplaatst

Hey Minoes.

Goh ik wist niet dat, dat ook een mogelijkheid is!

Wat goed zeg, dan heb je lekker veel pogingen.

Wel jammer dat je maar 2 pogingen met stimulatie krijgt.

Ik ben 39 jaar, dus voor mij geen optie helaas.

Heb daarvoor mijn man te laat leren kennen.

Liefs Roosie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden