Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Tamaar

welkom hier, wat vreemd dat ze zo laat pas bij jullie het zaad gecontroleerd hebben, ik had zelfs 3 mnd.mijn cyclus bijgehouden, toen contact met de huiarts, op haar verzoek direct zaad laten controleren en de molen draaide.. mar maakt ook niet uit, jullie eerste pogign is begonnen.

heel veel succes, ik denk dat je wel steun kan vinden hier en we weten allemaal wat we moeten doormaken, dat scheelt hoor.

Geef maar toe aan die huilbuien, echt het lucht op

veel succes!

lieve groet

Babeth

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo,

Zoals veel meiden ben ik nieuw op dit forum. Ik heb al wel een tijdje meegelezen maar nu ik ook echt van start ben met het ICSI traject heb ik ook wel ebhoefte om mee te praten. Ik ben afgelopen zondag gestart met de decapeptyp prikken. Dat ging heel goed. Ik ben mijn hele jeugd bang voor prikken geweest dus vond ik het wel spannend... Helemaal omdat ik bij de prikinstructie bijna onderuit ging, grotendeeld door de spanning natuurlijk maar toch!

We zijn nu bijna drie jaar actief bezig met het hele zwanger worden proces en zijn na de gebruikelijke onderzoeken gelijk doorgeschoven naar de ICSI lijst. Mijn vriend zijn zaadkwaliteit is te laag, vandaar. Ik had wel zo iets van we komen gelijk bij station laatste kans.. maar ja we kunnen in iedergeval verder. Na de vewrijdering van een spatader op zijn balzak konden we van start met het ICSI traject. De eerste injecties zijn gezet en het komt allemaal heel dichtbij....

Geplaatst

Voortraject

Kaykay, 18 mei start 2e ivf, 19 mei start puregon, 21 mei decapeptyl-start

Sandie, vanuit Zoladex 20 mei uitgangsecho en starten decapeptyl

Sonjah, start decapep op 23 mei vanaf 4 juni gonal F

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225

Roossie,18 mei intakegesprek, 25 mei infoavond, start 10 juni puregon

Angelique, start Deca 27 mei vanaf 7 juni Gonal-F?

Daniella, dag 3 menstruatie starten met Gonal-f (verwachting 25 mei), dag 6 starten met Menopur

MBM, start Deca 27 mei

Tamaar, start deca 3 juni

Martha, start lucrin 6 juni, start 18 juni puregon

Marie10, ± 10 juni starten ovulatietesten (cd10) en cd 12 eerste echo

Schattie, evaluatiegesprek 25 mei, dag 3 start decapeptyl, dag 5 start puregon (we hopen dat we net zoals de vorige keer direct door mogen gaan met de 3e poging)

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

FM (Follikelmeting)

Sandie, 29 mei 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Marie10: tp juni 2010

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hai Sonjah

welkom hier, van het ene uiterste *bezig met kinderwens naar het andere uiterste* maar meis, fijn dat het kan.

Fijn dat het prikken je goed af gaat, succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het lijkt mij ook leuk om hier mee te schrijven. Om deze spannende periode te delen met meiden die met precies het zelfde bezig zijn. Die weten wat je voelt tijdens de verschillende fases van de behandeling.

5 juni begin ik met het spuiten van de deca, dan 18 juni de uitgangsecho en hopelijk mag ik dan 's avonds ook beginnen met de puregon. Ik verwacht eind juni begin juli de punctie te krijgen en hoop natuurlijk dan ook de terugplaatsing.

Dit wordt onze 2e behandeling. Eind 2007 heb ben ik zwanger geraakt dmv icsi. In 2008 is onze dochter geboren. Het is dus niet helemaal nieuw, maar al wel weer een heel tijdje geleden. Het is dus best wel weer spannend om me zelf te gaan prikken.

Ik lees dat sommige meiden al aan het prikken zijn, veel succes.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

En omdat ik gek ben op lijstjes vul ik deze even aan.

Voortraject

Meiske74, dag 1 menstruatie in juni bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken, dag 3 starten Menopur 225

Daniella, dag 3 menstruatie starten met Gonal-f (verwachting 25 mei), dag 6 starten met Menopur

MBM, start Deca 27 mei

Schattie, evaluatiegesprek 25 mei, dag 3 start decapeptyl, dag 5 start puregon (we hopen dat we net zoals de vorige keer direct door mogen gaan met de 3e poging)

Appel, Nu aan de pil, 5 juni beginnen met de deca

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

FM (Follikelmeting)

Sandie, 29 mei 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hoi Sonjah

Welkom en gezellig dat je hier komt kletsen op deze topic.

Ik wens je heel veel succes met je 1ste ICSI behandeling.

En wat dat prikken betreft................ valt uiteindelijk inderdaad best mee toch.

Appel: Ook jij welkom op deze topic. Ik lees dat je de vorige keer bij je 1ste ICSI zwanger bent geraakt. Ik hoop voor je dat je nu ook succes zult boeken bij de 1ste poging.

Heel veel succes gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Sonjah en Appel,

Ook namens mij welkom!

@Sonjah, goed dat het prikken goed gaat. Ik laat me altijd prikken door mijn man hoor. Kan er nl. ook niet zo goed tegen.

@ Appel: wat fijn dat de 1e ICSI meteen gelukt was. We gaan duimen voor hetzelfde resultaat toch?!

Succes de komende tijd!

Geplaatst

@ Sonjah, je bent al begonnen lees ik. Heel veel succes! Ben je ook onder behandeling bij het MCL?

@ Appel,

Ook welkom hier en ook héél veel succes! We gaan gelijk op volgens mij:-)

Geplaatst

Hallo,

Wat een lief welkom van jullie hier in het topic. Ik lees dat best wat meiden hier zijn die al een hele lang weg met behandelingen hebben bewandeld. Wordt daar altijd weer een beetje stil van als ik dat lees en dan het enthousiasme waarmee jullie schrijven. Super knap.

@ Martha: Ja wij gaan vrijwel gelijk op met elkaar. Is Lucrin het zelfde als Decapeptyl? Dit onderdrukt je eigen cycles. Heb je er al zin in om te beginnen of schuif je het liever voor je uit?

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Lucrin en deca zijn inderdaad hormonen die je eigen cyclus onderdrukken.

Ditzelfde geldt voor Puregon en Gonal F. Deze stimuleren beide de follikelgroei.

En ik heb er wel weer zin in hoor. Wat mij betreft start ik morgen al weer, maar aan de andere kant beangstigd het me ook. Je weet nooit wat je deze poging weer te wachten staat.

We zullen zien...

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ appel: Fijn om te horen dat het hele ICSI verhaal ook gewoon kan lukken! Geeft weer wat vertrouwen!

@ martha, Ja ik ben inderdaad onder behandeling bij het MCL. Als ik het zo zie loop jij daar al een hele poos de deur plat...

@ Danielle en Sanide.: Ik ben ook erg blij dat het prikken allemaal mee lijkt te vallen...Heb al wel met mijn vriend afgesproken dat hij bij de pregnyl spuit (want daar zie ik het meest tegen op) gewoon stand-by moet staan zodat hij door kan spuiten als het mij niet lukt...

Geplaatst

@ Sonjah, jahaha bijna kind aan huis. Lieve mensen zijn het daar, dus daar ligt het 'm niet aan:-)

Geplaatst

hallo,

Ik ben net nieuw op deze site.

Na 2 mislukte ivf-pogingen, wil ik na 2 maanden rust in juni weer gaan aanmelden voor de derde ivf-poging. Ik heb eerst 3 juni een gesprek met de gynocoloog om te bespreken wat nog kunnen doen om de derde poging te laten lukken. Wie weet doen wij wel iets verkeerds......

Hopelijk kan ik dan halverwege - eind juni me gaan aanmelden.

Geplaatst

Hallo Daisy

welkom hier, ter bevordering van de innesteling zou je kunnen voorstellen om na de tp pregnyl toe te dienen. Het wordt weleens gedaan bij vrouwen die binnen 10 dagen na de punctie gaan menstrueren. Nu was dat bij mij niet het geval maar ik legde het wel voor aan de behandelend arts. Hij stemde ermee in (op voorwaarde dat er geen dreiging was van overstimulatie) in het kader van baadt het niet dan schaadt het niet.

Misschien hebben jullie er ook iets aan?

in ieder geval wens ik je heel veel succes

groeten

Babeth

Geplaatst

Daisy, ook welkom hier. Ik hoop dat de derde poging jullie meer succes zal opleveren.

Waarom zouden jullie iets verkeerds doen dan? Welk traject heb je de afgelopen twee keer gelopen?

In ieder geval heel veel succes alvast!

Geplaatst

@ Kaykay, hoe gaat het met je? Je bent al een paar dagen bezig! In je lijstje staat volgens mij de start van deca en puregon niet goed. Want je start eerste met deca en dan komt de puregon erbij...(ik zag het ineens:-))

Geplaatst

Hallo meiden,

We zijn vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een evaluatiegesprek. We mogen alweer starten met de 3e IVF poging. Deze keer krijgen we weer de flare up behandeling (kort), 27 mei starten met de decapeptyl, en 29 mei starten met de menopur, we zijn wel gewisseld met de stimulatie medicijnen, we hopen dat dit meer follikels zal opleveren. 31 mei eerste follikelmeting. Wie weet hoeveel vloeistof er bij de ampullen menopur moet, ik moet 4 ampullen menopur gebruiken, kan dit met 1 ampul vloeistof of moet ik voor iedere ampul menopur ook een ampul vloeistof gebruiken.

Voortraject

MBM, start Deca 27 mei

Schattie, 27 mei start decapeptyl, 29 mei start Menopur

Appel, Nu aan de pil, 5 juni beginnen met de deca

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

FM (Follikelmeting)

Sandie, 29 mei 1e fm

Schattie, 31 mei 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hai Schattie

wat fijn dat je mag starten, je hoeft niet per eenheid (potje a 75) 1 ampul vocht te gebruiken

de eerste poging moest ik ook een aantal dagen 4 eenheden spuiten, die mocht ik alle 4 samen met 1 ampul vocht mixen maar ik mocht het ook over 2 spuiten verdelen:2 eenheden op 1 ampul vocht.Ik zette dan 1 injectie wat links en de ander wat rechts maar pas bij 5 ampullen moet het echt verdeeld worden over 2 ampullen vocht.

heel veel succes!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

zouden jullie mij kunnen vertellen waar julie de Ultrogestan bewaren??

Ik heb mij door de apotheek laten vertellen dat ze in de koelkast moeten maar op de verpakkingen staat dat het erbuiten moet.

Maar volgens de apotheel moest de decapeptyl....gonal-F en de pregnyl buiten de koelkast worden bewaard...maar daar zit weer een grote sticker op dat het in de koelkast moet ;o)

Heb nu alles maar in de koelkast...leek me het beste en als ik er niet uitkom bel ik het ziekenhuis even om te vragen...want heb niet echt meer vertrouwen in de apotheek.

Verder nogmaals dank voor alle leuke/lieve berichtjes...vind het echt fijn hoor.

Dacht eerst...dit is niks voor me om aan mee te doen....maar ben blij dat ik me aangemeld heb.

Oh en Babeth....ik heb je blog gelezen, wat verschrikkelijk wat je meegemaakt hebt meid....heb er geen woorden voor maar wilde je wel even laten weten dat ik het heb gelezen.

Succes allemaal!!.....hopen om allemaal blijde berichten binnenkort.

X Tamara

Geplaatst

ps...hoe krijgen jullie die teksten onder jullie naam zodat iemand kan zien hoever jullie zijn en waar je mee bezig bent??

Vind ik namelijk ook leuk om met jullie te delen maar kom er niet uit ;o)

Geplaatst

Hallo allemaal, na 6 x iui mag/moet ik nu gaan starten met de eerste keer IVF. Heb eind mei afspraak bij de ivf-verpleegkundige en dan na mijn menstruatie beginnen met prikken, geloof ik... Ik weet niet precies hoe het gaat lopen... Vind het enorm spannend, maar toch wel heel prettig om te lezen dat er veel meer mensen in hetzelfde schuitje zitten. Laten we hopen dat het vruchtbare maanden worden en dat we elkaar een beetje kunnen steunen !

Geplaatst

@Tamara

bedankt! het is inderdaad heel wat en het we zijn er nog lang niet maar ondanks het grote verlies voel ik me op een bepaalde manier ook weer rijk en bevoorrecht om toch zulke kindjes bij me te hebben mogen dragen..uiteraard had het heel anders af moeten lopen....binnenkort starten in de hoop dat er een mooi broertje of zusje voor ze bij mag komen....

wat de medicatie betreft; de utrogestan en Menopur bewaar ik buiten de koelkast (temp. tussen de 5 en 25 graden)

de pregnyl moet echt in de koelkast hoor, die ligt bij de apotheek ook in de koelkast, met decapeptyl en Gnoal-F ben ik verder niet bekend maar ik zou gewoon doen wat op de verpakking/bijsluiter vermeld staat.

@Kikistan, welkom hier en heel veel succes met je eerste ivf poging!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Schattie

Heel veel succes met je 3de IVF behandeling.

Hoop dat je deze keer meer follikels hebt d.m.v. verhoging medicatie.

Het is inderdaad hoe Babeth zegt over de Menopur. Ikzelf moet het ook zo vermengen.

Groetjes

Daniella

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden