Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ben er ook (nog) niet heel bekend mee, maar het is toch wel extra stressig nu.

Lijkt me niet goed voor de kans op slagen.

Ik ga er eerst niet verder mee dokteren, omdat de ivf even voorop staat, maar het is toch een aandoening die niet meer over gaat en waarschijnlijk in de loop der jaren zal verergeren.

Het is in ieder geval van belang m'n spieren aan te sterken, zodat deze de pijn wat kunnen opvangen.

Ach ik weet het ook niet...eerst maar zorgen dat ik toch zwanger raak en dan maar weer kijken wat ik aan deze kwaal kan verbeteren.

Mijn baas zei gistermiddag nog tegen me.

Je kunt niet alles tegelijk, aardappel...voor aardappel...

En deze opmerking komt nu ook weer goed van pas.

He Mart wat vervelend dit, kan er ook nog wel bij NOT.

Hoe gaat het verder met je? wannneer weer fm?

Cin

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje lieve meiden, toch al een aantal 'rode' meiden.

Ik baal zo voor jullie!! Ik hoop dat jullie de moed niet opgeven en nog een poging (kunnen) wagen. Ik duim voor jullie en leef ontzettend met jullie mee!

Gelukkig zijn er ook al wat 'groene' meiden! GEFELICITEERD HOOR!!! Geniet ervan.

@ Tamaar: pas idd goed op jezelf hoor met overstimulatie. Ik had maar 10 eicellen en ik had het ook flink te pakken. Goed op je buik letten. Het viel mij nl. op dat de andere meiden wat steekjes en krampjes in hun onderbuik en lies hadden. Ik had een soort spierpijn van onder mijn borsten tot aan mijn lies. En toen werd mijn buik ook steeds dikker. Dus goed op jezelf passen en laat je maar lekker verwennen. Ik duim iig voor je dat je emmy mooi blijft zitten!!!

@ Mart: jeetje balen zeg van je artrose. Maar probeer je er idd niet al te druk om te maken, eerst deze poging maar doorkomen en lekker zwanger worden, dan zie je vanzelf wel verder toch?

@ Babeth: bedankt voor je privé berichtje. Grappig ook dat we allebei een Berner Sennen hebben. Sterkte ook voor morgen, zal wel even moeilijk zijn.

@ andere meiden: succes nog met prikken of wachten! Ook voor jullie duim ik!!

Hier gaat het trouwens wel goed. Ik voel me steeds beter vwb die ohss. Er zit nog wel wat vocht, maar gelukkig heb ik daar bijna geen last meer van. Verder ben ik nog niet misselijk, gelukkig, maar dat kan misschien nog wel komen (vanaf 6 weken, maandag dus, schijn je de HcG piek te hebben, ben benieuwd!!).

Sinds gister ben ik ook al gestart met Moeders voor moeders. Jeetje dan zie je pas hoeveel je plast (ik moet natuurlijk veel drinken ivm die ohss).

Ik begin wel steeds sneller moe te worden, maar het scheelt dat ik niks moet dus ik kan lekker rustig aan doen. Oh ja, wat ik wel leuk vind is dat mijn borsten al flink gegroeid zijn hihi.... Maar dat was ook niet meteen, pas met 5 weken.

Nou meiden fijne dag en fijn weekend!!!

Geplaatst

Hoi Kaartje

Wat rot voor je meid. Heel veel sterkte gewenst.

Ik hoop ook dat de laatste 5 meiden op de lijst allemaal groen zullen worden.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

lieve meiden,

ook hier bedankt voor jullie berichtjes

ik heb vanochtend getest en deze was negatief, ik weet het dit is nog niet de officiele testdag maar ik geloof echt niet in alsnog een positief resultaat, ik voel me zoals ik laatst al aangaf echt niet zwanger.

Op de een of andere manier doet het me momenteel weinig, ben alleen maar met onze verkoren kindjes bezig...klinkt stom wellicht maar een teleurstelling als een mislukte tp staat in zo´n schril contrast.We zullen ons op onze cryootjes moeten gaan richten. Onze arts heeft vakantie, 1-9 hebben we een afspraak, we hopen dan in die cyclus de tp te kunnen doen.

@Kaartje, wat goed dat je lekker bent gaan winkelen, top!!! Jezelf lekker verwennen, heb je wel verdiend! Ik hoop dat jullie aankomende gesprek iets brengt en wie weet, velen hebben een beter resultaat na overgestapt te zijn op Menopur.

Heel veel sterkte en succes alvast!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo Meiden, jee wat wordt hier veel geschreven!

Babeth..., ik denk aan jullie, Het zijn moeilijke dagen voor jullie.

Hier even een update van mij. Donderdag ben ik ongesteld geworden...,

ik dacht jippie..., eindelijk verder.

maar donderdagavond..., ben ik heel gek, en ik kan het nog niet bevatten, een vruchtzakje, helemaal intact verloren.

Net een gevuld ballonetje van ongeveer 3.5 á 4 cm groot. Dus toch maar de huisarts gebeld en mocht gelijk langs komen.

die bevestigde dat het een vruchtzakje was een klein vruchtje. Dat is wel heel gek, want ik heb (dacht ik) 3 mei een miskraam gehad.

Het was niet mijn eigen arts, en jammer genoeg wist hij niet hoever de zwangerschap zou zijn geweest. Jullie wel, met de afmeting van vruchtzakje 3.5 á 4 cm?

20-4 zwangerschaptest positief

27-4 Licht vloeien Echo, klein vruchtzakje zichtbaar, afwachten

3-5 miskraam

10-5 controle echo, schoon! op een klein lang stolseltje na,

1 juni ongesteld, de 21ste dag beginnen met decapaptyl

1 juli ongesteld, 2 dagen later als normaal en verlies van een vruchtzakje

Hij denkt dat het misschien toch nog van de zwangerschap is, of van de cuyclus daarna omdat het vruchtzakje te groot was als het de afgelopen cyclus zou zijn gemaakt.

Wel gek dat de echo van 10 mei schoon was.

Ik heb sinds de zwangerschap geen echte eisprong kunnen spotten.

vreemd verhaal he?

Ik ben in overleg met de HA wel begonnen vrijdag met de gonal. Volgens hem is dit toch wel weer een nieuwe cyclus.

tjonge jonge...., bij mij gaat het nooit eens gewoon.

Ik heb nu wel een dubbel gevoel bij deze IVF, zouden er nu wel follikels klaar liggen??

We hadden al een cyclus langer gewacht, om het lijf te laten herstellen van de MK.

meiden waarbij het niet gelukt is..., een knuffel voor jullie!

liefs joske :bye:

Geplaatst

Bedankt voor het updaten Martha! En het voetbal is een welkome afleiding hahaha, ik ben gisteren weer helemaal uit mijn dak gegaan en geeft me extra energie!

Kaartje, wat vervelend zeg!!! Zo jammer natuurlijk weer, hoop dat jullie je snel weer op kunnen maken voor een nieuwe poging.

Babeth, snap dat het verlies van jullie jongens de overhand heeft, dat is natuurlijk een echt groot verlies. Ik hoop wel dat je alsnog positief gaat testen :unsure:, nog even 3 dagen doorzetten. Ik duim voor je!!! En sterkte morgen, zal aan jullie denken!

Joske, blijf positief meid! Hoop echt dat deze IVF poging aan gaat slaan. Over het vruchtzakje kan ik je geen mening geven, ben nog nooit zwanger geraakt.

Sandie, fijn dat het goed met je gaat! En laat die borsten maar groeien en de misselijkheid wegblijven :tongueP:

Fijne avond nog meiden.

Geplaatst

Oja, ik heb maandag mijn 4e fm. Kan iemand dat voor mij in het lijstje aanpassen?

Bij worden nl. de kleuren niet mee gekopieerd, weet iemand misschien hoe dat komt?

Geplaatst

Start

Joske 2 juli start Gonal F

Raba, 9 juli start Gonal-F

FM (Follikelmeting)

Liek, 05 juli 4e fm

Martha, 5 juli 4e fm

joske, 9 juli 1e fm

Wens, 9 juli 1e fm

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

miss mo: 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74, 19 juni

Moi, 22 juni

Cin, 28 juni

TP

Jetje: 10 juni, 1 emmy

Minoes: 10 juni, 1 emmy

Sandie: 10 juni, 2 emmies

CenA: 11 juni, 2 emmies

Marianne: 12 juni, 1 emmy

Annejet: 13 juni, 3 embryo's

Daniella: 15 juni, 3 emmies

miss mo: 15 juni, 1 emmy

Kaartje, 19 juni, 1 emmy

Myron,19 juni, 1 emmy

Jessica, 20 juni, 1 emmy

Meiske74, 22 juni, 1 emmy

Schattie, 24 juni (escape iui)

Moi, 26 juni, 1 emmy

Cin, 1 juli, 2 emmies

Testen

Sandy: 22 juni

CenA: 25 juni

Minoes: 25 juni

Marianne: 25 juni

Annejet: 26 juni

Pien: 27 juni

Jetje: 28 juni

Daniella: 28 juni

Miss mo: 29 juni

Mob: 29 juni (spontaan!)

Jessica: 2 juli

Kaykay: 2 juli

Kaartje: 3 juli

Myron: 4 juli

Meiske: 6 juli

Angelique: 10 juli

Moi: 10 juli

Tamaar: 14 juli

Cin: 16 juli

Geplaatst

Hoi Babeth

Wil jou en je man heel veel sterkte toewensen deze dagen.

Jammer van de negatieve test, maar weer op met goede moed naar september voor een broertje of zusje.

Heel veel liefs

Daniella

Geplaatst

Joske,

Wat een gek verhaal. Heb je bij je miskraam ook een vruchtzakje verloren. Heb je dat zelf gezien?

Kan je ook zwanger zijn geweest van een tweeling?

Het is natuurlijk wel zo dat wanneer het embryootje afsterft niet meer doorgroeit, wat weer kan verklaren waarom het niet zo groot is voor een zwangerschap in april.

Mocht het van een cyclus daarna zijn geweest en je hebt daar nu wederom een miskraam van gehad, dan moet je volgens mij ook nog hcg in je bloed hebben. Heb je al een testje gedaan?

Na mijn miskraam ben ik heel snel verder gegaan met m'n tweede cryopoging. Op dag 3 na tp ben ik toen ook een heel groot "stolsel" verloren, waarvan ik echt het vermoeden had dat ik (als)nog een vruchtje verloor (nr. 2?)

Helaas zat ik op m'n werk en raakte ik er zo van in de stress dat ik het toen snel in de wc heb gegooid, dus zal ik het nooit zeker weten. Maar m'n gevoel zegt dat het wel zo was. Ook werd er op dag 6 en 8 nog hcg in m'n bloed gevonden.

Joske, ook al ben je nu heel onzeker over alles, toch wil ik je heel veel succes toewensen met je ivf-poging.

Je kunt nu in ieder geval gaan beginnen.

Hoop houden hoor!

Geplaatst

@ Kaartje, wat een domper zeg! Heel veel sterkte!

@ Babeth, negatieve test....potverdorie nog 's aan toe. Ik hoop voor je dat ie alsnog te vroeg was. Ook al heeft het verlies van je twee mannetjes nu de overhand, toch is het kl*te dat het gaat mislukken. Heel veel sterkte meis!

@ Sandie, wat fijn om te horen dat het goed met je gaat. Hopelijk kan je er al van genieten?

@ Daniella, alvast veel succes gewenst met je cryopoging. Voor je het weet is het weer zover!

@ Tamaar, wat goed zeg dat er zoveel goeie bevruchtingen waren. Hou deze die je nu bij je draagt lekker warm hè! Wat horen jullie laat hoeveel cryoos er zijn. Volgens mij wisten wij dit al heel snel...

@ Cin, je hebt ook lekker twee emmies bij je. Ik ga heel hard voor je duimen!

@ Kimmie, dank je voor je reactie. Jeetje, plaatjes en schroefjes, dat klinkt ook niet echt lekker. Zelf ben ik ook benieuwd hoe het gaat komen bij en evt. zwangerschap. Ik ga proberen er niet teveel over na te denken;-)

Ik hoop niet dat ik veel meiden vergeten ben, maar het gaat hier ook zo snel.

Als het wel zo is, dan sorry! Is niet mijn bedoeling...

Geplaatst

Start (Voortraject)

Joske 2 juli start Gonal F

Raba, 9 juli start Gonal-F

FM (Follikelmeting)

Liek, 07 juli 5e fm

joske, 9 juli 1e fm

Wens, 9 juli 1e fm

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

miss mo: 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74, 19 juni

Moi, 22 juni

Cin, 28 juni

Mart, 7 juli

TP

Jetje: 10 juni, 1 emmy

Minoes: 10 juni, 1 emmy

Sandie: 10 juni, 2 emmies

CenA: 11 juni, 2 emmies

Marianne: 12 juni, 1 emmy

Annejet: 13 juni, 3 embryo's

Daniella: 15 juni, 3 emmies

miss mo: 15 juni, 1 emmy

Kaartje, 19 juni, 1 emmy

Myron,19 juni, 1 emmy

Jessica, 20 juni, 1 emmy

Meiske74, 22 juni, 1 emmy

Schattie, 24 juni (escape iui)

Moi, 26 juni, 1 emmy

Cin, 1 juli, 2 emmies

Testen

Sandy: 22 juni

CenA: 25 juni

Minoes: 25 juni

Marianne: 25 juni

Annejet: 26 juni

Pien: 27 juni

Jetje: 28 juni

Daniella: 28 juni

Miss mo: 29 juni

Mob: 29 juni (spontaan!)

Jessica: 2 juli

Kaykay: 2 juli

Kaartje: 3 juli

Myron: 4 juli

Meiske: 6 juli

Angelique: 10 juli

Moi: 10 juli

Tamaar: 14 juli

Cin: 16 juli

Geplaatst

FM ging goed.

Links zaten er 5 waarvan eentje nu wel een beetje te groot waarschijnlijk (24 mm) en eentje nog ietsje te klein...(maar misschien komt ie nog mee).

Rechts zaten er 3 waarvan er 2 groot genoeg zijn en eentje kan nog wat meegroeien.

We hebben er dus sowieso 5 en misschien nog wel 8. Positief dus!!!

M'n bms zat al op 14,5, dus dat is heel keurig.

Vanavond gaat de pregnyl er in, a.s. woensdag de punctie en als het allemaal goed gaat, vrijdag al de tp.

Bij ons doen ze dit altijd 2 dagen na de punctie.

Het gaat nu dus echt spannend worden!!!

Geplaatst

Super Marha

en wat fijn zo snel al de tp!, volgens mij kunnen ze maar het beste zsm in je baarmoeder zitten.

alvast heel veel succes!!!

Geplaatst

Jee Martha, spannend hoor!

En wat gaat het achteraf toch weer snel hè...

Heb je gewoon deze week je punctie én je tp!

Heel veel succes,

xx

Geplaatst

Goedemiddag!

Martha, ik vind het heel vervelend voor je en hoop dat je weinig last hebt van de artose... Wel erg dat je daar nu mee wordt geconfronteerd!

Wat betreft de ivf, dat ziet er allemaal goed uit! Hoe sta je tegenover de punctie, kijk je er naar uit? Ik wens je echt heel veel geluk! Dat heb je echt verdiend!

Babeth, hoe gaat het met jou? Volgens mij zit jij in de allerlaatste fase? Zijn er al aanwijzingen? Ik begrijp dat dit alles voor jou extra moeilijk ligt. Hoop dat alles goed gaat met je!!

Hier ben ik alvast bezig met de cryo poging in september... Ja moet toch doorgaan. Ik heb de teleurstelling inmiddels al weer geparkeerd en richt mij weer op vervolgstappen, tsja zo werkt dat in ivf-land!

Iedereen, een fijne dag! En ik houd jullie in de gaten!!!

Liefs Kaykay

Geplaatst

@ Babeth, dank je wel. Ik heb je berichtje gelezen in het "herdenk"topic van Lars en Nick en zo te lezen is het een goede dag voor jullie geweest. Wel erg jammer van de ballonnen, maar ik neem aan dat ze in jullie gedachten alsnog wel zijn opgestegen. En misschien kunnen jullie nu alsnog voor een geluksballon gaan!

Ook goed van je je al weer gaat richten op de cryopoging. Ik denk zelf ook dat vooruit kijken de beste manier is. Ik hou je in de gaten hoor!

@ Sandie, dank je wel voor jullie succes. Gaat alles nog goed met jou en met de twee kleintjes in je buik?

@ Kaykay, ik kijk natuurlijk enorm uit naar de punctie....haha...iets fijners is er niet...

Nee, ik ben toch wel wat gespannen. Elke stap is toch weer spannend. Ook ga ik er vanuit dat het niet al te pijnlijk zal zijn, omdat het er niet heel veel follikels zijn.

Maar ik ben wel blij dat het nu eindelijk zover is hoor:-)

V.w.b. de artrosse, ik zie wel, de pijn is er met name 's nachts, maar hier weet ik tot nu toe mee te dealen. Zodra ik opsta voelt het al weer wat beter in ieder geval.

En ook voor jou geldt, vooruit kijken is de beste manier om verder te kunnen.

September lijkt nog wel een eind weg, maar met de vakanties er tussen is het straks zomaar weer zover!

Geplaatst

Martha, inderdaad gaat het ook bij jou ineens best snel, al zul daar zelf misschien anders over denken...

Ik wil je heel veel succes wensen deze week en een mooie opbrengst!!

Caroline

Geplaatst

Hey meiden!

Ben er even een paar dagen tussenuit geweest, dus vandaar even geen bericht. Helaas zie ik bij terugkomst teleurstellende resultaten bij een aantal van ons en dat gaat me echt wel aan het hart en besef ik hoeveel geluk ik heb gehad.

Ik wens jullie dan ook echt heel veel sterkte en hoop dat de volgende pogingen echt alleen maar zullen resulteren in groene regels!

Meiden ik :duimen draaien:voor jullie! Ik ga nu weer even boven het toilet hangen, want sinds ik de laatste test heb gedaan hang ik al boven de pot (dacht eerst dat het iets psychisch was...;-)

Liefs Jess

Ennu sterkte Mart, nog even doorbijten.. je hebt er maar één nodig!

Geplaatst

Goed zo Martha! Eindelijk een datum voor je punctie, toi toi toi!!!

Ik moet wo. voor mijn 5e fm. Grootste 2 eitjes zijn 16 mm, overig 8 zitten tussen de 10-15 dus nog even verder spuiten.

Geplaatst

@ Liek, pfff moet je nog een keer door...Maar de kans is groot dat de overige 8 nog mooi mee gaan doen en dan heb je een prachtig resultaat.

Zet 'm op hè!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden