Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Myron, Jeetje wat apart zeg. Heel veel sterkte. Wel een goed teken dat je lichaam al weer bezig is zich te herstellen!

@ Angelique, nog even volhouden hoor. Geen bloed geeft moed, zegt men dan!!

@ Babeth, fijn dat je werkgever zo met je meedenkt. Zo kun je rustig aan je eigen werk weer hervatten. Het gaat vast helemaal goedkomen!

Veel succes met ORANJE meiden!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Martha succes vandaag!!

@Babeth: toch balen voor je. Wel knap dat je er rustig onder bent, eigenlijk erg sterk van je hoor!! en gevoelloos, dát ben jij zker niet!

@Myron, wat een heftig verhaal zeg!!Hoe gaat het nu met je?

Cin

Geplaatst

Meiden, als eerste: YOEHOE Nederland in de finale!! Wat een spanning zeg! (maar ja, toch niets vergeleken bij de spanning van de IVF, maar toch.. WK zorgt gelukkig toch wel voor wat afleiding)

@Martha: Heel veel succes en sterkte met de punctie! Ik duim voor een paar 'toppers' voor jullie!

@Babeth: Oneerlijk zeg wat jullie allemaal moeten meemaken! Veel sterkte meis!

@angelique: ik duim voor een positief resultaat voor je! Sterkte tijdens het wachten.

@Myron: Gaat 't een beetje meis.. Heftig zeg! Wat een achtbaan waar je in zit... Uiteraard wel fijn dat je lichaam zich snel hersteld, maar lijkt me toch ook wel moeilijk dat je eigenlijk geen tijd hebt om even stil te staan bij alles, omdat je lichaam alweer verder gaat. Veel sterkte.

Knuffel en liefs, Wens

Gast Myron29
Geplaatst

Hi Cin,

hmmm ik weet nog niet zo heel goed hoe ik me moet voelen, het is alsof ik emotioneel 10 stappen achterloop ten opzichte van mijn lichaam, zoooo raar... Maar we benutten wel deze kans. Sommige mensen zeggen, dat als je net een miskraam hebt gehad, je vruchtbaarder bent. Ik heb geen idee of dit zo is, jij? En verder, het gaat zoals het gaat vrees ik..

Hoe gaat het met jou?

Lfs Myron

Gast Myron29
Geplaatst

@ alle meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes, jullie zijn echt schatten hoor!

@ Martha, you go girl!

Geplaatst

Jeetje myron wat een heftig verhaal. Weet je al hoe lang je moet wachten op de volgende poging?

Mart@ vandaag is het dan zover je tp ik hoop dat alles mee is gevallen.

Babeth@ veel sterkte.

Joske@ super dat je al mag beginnen. En dat allles goed mag verlopen.We gaan voor groen.

meiden in de wachtweken suc7

Geplaatst

@ Angelique: vervelend hè al die verschijnselen, maar dat je niet weet waar het nou van is. Ik moet zeggen dat ik in de 1e 1,5 week van het wachten mijn borsten ook wat gevoelig en gespannen waren, maar daarna niet meer. Toen dacht ik ook dat het afgelopen zou zijn, maar vanaf week 5 (zwangerschapsweek) begonnen ze pas weer te groeien. Dus het zegt niet veel hoor. Succes nog even met afwachten.

@ Myron; jeetje wat verhaal. Inderdaad jammer van de mislukte poging, maar wat goed dat je lichaam zo snel hersteld is. Wie weet waar het allemaal goed voor is geweest!

@ Martha; sterkte!!! Ik hoop dat het allemaal meevalt!

Geplaatst

Alles ging goed vandaag, bijna geen pijn gehad op de twee laatste follikels na.

Kom nu net van de bank af, want ik ben nog behoorlijk raar in m'n hoofd en misselijk van de morfine.

In totaal zijn er 8 follikels aangeprikt en zijn er 7 eitjes gevonden!

Het zaad van hummie was top, dus daar hoeven we gelukkig niet over in te zitten.

Ik ben dus tot nu toe heel erg tevreden.

Op naar vrijdag! Ze bellen me voor 11.00 uur wanneer/of we mogen komen voor een tp.

Liek hoe ging het bij jou vandaag, mag je nu eindelijk ook?

Ik zal nog even wat berichtjes lezen en ga dan snel weer op de bank;-)

Fijne dag verder allemaal.

Kus, Martha.

Geplaatst

Start (Voortraject)

Joske 2 juli start Gonal F

Raba, 9 juli start Gonal-F

FM (Follikelmeting)

joske, 9 juli 1e fm

Wens, 9 juli 1e fm

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Marianne, 10 juni

miss mo: 10 juni

Daniella, 12 juni

Myron, 16 juni

Kaartje, 16 juni

Kaykay, 17 juni

Jessica 17 juni

Meiske74, 19 juni

Moi, 22 juni

Cin, 28 juni

Mart, 7 juli

Liek, 9 juli

TP

Jetje: 10 juni, 1 emmy

Minoes: 10 juni, 1 emmy

Sandie: 10 juni, 2 emmies

CenA: 11 juni, 2 emmies

Marianne: 12 juni, 1 emmy

Annejet: 13 juni, 3 embryo's

Daniella: 15 juni, 3 emmies

miss mo: 15 juni, 1 emmy

Kaartje, 19 juni, 1 emmy

Myron,19 juni, 1 emmy

Jessica, 20 juni, 1 emmy

Meiske74, 22 juni, 1 emmy

Schattie, 24 juni (escape iui)

Moi, 26 juni, 1 emmy

Cin, 1 juli, 2 emmies

Mart, 9 juli, ....

Testen

Sandy: 22 juni

CenA: 25 juni

Minoes: 25 juni

Marianne: 25 juni

Annejet: 26 juni

Pien: 27 juni

Jetje: 28 juni

Daniella: 28 juni

Miss mo: 29 juni

Mob: 29 juni (spontaan!)

Jessica: 2 juli

Kaykay: 2 juli

Kaartje: 3 juli

Myron: 4 juli

Meiske: 6 juli

Angelique: 10 juli

Moi: 10 juli

Tamaar: 14 juli

Cin: 16 juli

Geplaatst

Het is echt zwaar wat je meemaakt.

Miskraam moeilijk hoor.

Wij zijn nog niet begonnen met behandelingen maar hebben 13 juli een intake afspraak in Brussel. Ik lkees hier zo veel. het is heel nieuw voor me we hebben vorige week te horen gekregen dat we geen kans maken op een spontane zwangerschap bale dus.

Geplaatst

Hoi meiden,

Had even geen puf, voel me sinds zondagavond beroerd, raar soort misselijk gevoel en ook druk links in mijn onderbuik (of te wel, waarschijnlijk mijn linker eierstok...).

Maar gelukkig geen rare dingen bij de echo maandag en vanmorgen, zag er zelfs boven verwachting goed uit vond de gyn. gezien mijn situatie. En ze heeft net gebeld dat ik vrijdag de punctie krijg.

Jippie!!!! :hello2: Kijk er naar uit, al hoewel natuurlijk ook weer spannend.

Geplaatst

Hoi Angelique

dank je wel maar we zijn nog aan het begin.

Ik weet niet wat ons te wachten staat.

Hoe lang ben jij bezig ..

wat is een fm?

Geplaatst

Prachtig resultaat Martha, gefeliciteerd!!!

Nu even rustig aan en duimen dat alles positief verloopt, ben benieuwd!

Geplaatst
Alles ging goed vandaag, bijna geen pijn gehad op de twee laatste follikels na.

Kom nu net van de bank af, want ik ben nog behoorlijk raar in m'n hoofd en misselijk van de morfine.

In totaal zijn er 8 follikels aangeprikt en zijn er 7 eitjes gevonden!

Het zaad van hummie was top, dus daar hoeven we gelukkig niet over in te zitten.

Ik ben dus tot nu toe heel erg tevreden.

Op naar vrijdag! Ze bellen me voor 11.00 uur wanneer/of we mogen komen voor een tp.

Liek hoe ging het bij jou vandaag, mag je nu eindelijk ook?

Ik zal nog even wat berichtjes lezen en ga dan snel weer op de bank;-)

Fijne dag verder allemaal.

Kus, Martha.

Hey Martha,

Je hebt vandaag je punctie gehad!!!! Eindelijk, en wat goed te lezen dat er 7 eitjes gevonden zijn. Op naar de TP.

Nu even lekker bij komen, en goed rusten.

Liefs Guusje

ps, ik hou je in de gaten hoor ;-)

Geplaatst

@ Liek, Yes eindelijk punctie! Hoeveel follikels heb je nu? Het gevoel in je eierstok is zijn waarschijnlijk de follikels die al redelijk op grootte zijn. Nog even volhouden, dan zijn ze er weg:-)

@ T.K., Welkom hier en veel succes.

Als je vragen hebt, barst maar los.

Hier alvast een paar afkortingen:

fm= follikelmeting

tp= terugplaatsing

bms= baarmoederslijmvlies

cryo= ingevroren embryo

Geplaatst
Hey Martha,

Je hebt vandaag je punctie gehad!!!! Eindelijk, en wat goed te lezen dat er 7 eitjes gevonden zijn. Op naar de TP.

Nu even lekker bij komen, en goed rusten.

Liefs Guusje

ps, ik hou je in de gaten hoor ;-)

Guusje, dank je wel. Jij ook heel veel succes met je cryopoging. 12 juli al weer een echo! Spannend hoor! Ik hou jou ook in de gaten.

Geplaatst
@ Meiske toch balen voor je meid! ben blij dat je er zelf rustig onder bent en gevoelloos wil ik het absoluut niet noemen, hopelijk slaat jullie cryo poging straks wel aan!

@ Mart heel veel succes morgen met de punctie hopelijk een goede oogst en goede bevruchtingen! ik duim voor je!

@ Myron jee lijkt me wel heftig voor je hoor! zo ineens een miskraam sterkte iniedergeval!

Hier nog even een paar dagen wachten en ik begin echt onderhand gek te worden.

In de eerste wachtweek stonden mijn boobs op ontploffen en afgelopen maandag waren het net 2 theezakjes en geen last niks meer, alleen denk ik nu te voelen dat ik wat branderige tepels heb af en toe maar ja ik let er ook wel erg op dus misschien wil ik het wel voelen!

Ook smorgens tot ongeveer in de middag is het net of heb ik last van een beginnende buikgriep en s'avonds is dit weer helemaal weg en heb ik nergens geen last meer van.

Misschien wil ik het allemaal wel voelen hoor (je kan jezelf behoorlijk gek maken) maar ben er eigelijk wel een beetje van overtuigd dat het mislukt is ook omdat mijn boobs niet zeer meer doen verder.

Nog even en dan is het gelukkig zover dan zijn we weer verlost van de onzekerheid!

@Angelique, inderdaad nog een paar dagen! 10 juli komt steeds dichterbij! Het is bij mij ook zo hoor, de ene dag wel buikpijn, de andere dag niet... Wat is goed, wat niet... Die onzekerheid!!Wel hoop blijven houden he! Succes nog tot zaterdag!!!

Geplaatst

hallo dames

jeetje wat is er weer veel geschreven!!

@Martha, wat een mooie score, super!!!! en overmorgen dan de tp, heerlijk, heel veel succes alvast en rust maar lekker uit meis.

@T.K. Welkom hier, ik las dat jullie de 13de een intake in Brussel hebben, wij lopen er ook in behandeling, heel veel succes!

@Angeilque en Moi, jullie testdatum komt al erg dichtbij, gaat het nog een beetje?

vandaag kregen wij de schriftelijk bevestigign dat er 2 cryootjes zijn, toch weer een geruststelling!

liefs

Babeth

Geplaatst
Hi Cin,

hmmm ik weet nog niet zo heel goed hoe ik me moet voelen, het is alsof ik emotioneel 10 stappen achterloop ten opzichte van mijn lichaam, zoooo raar... Maar we benutten wel deze kans. Sommige mensen zeggen, dat als je net een miskraam hebt gehad, je vruchtbaarder bent. Ik heb geen idee of dit zo is, jij? En verder, het gaat zoals het gaat vrees ik..

Hoe gaat het met jou?

Lfs Myron

Hoi Myron,

Ik weet niet of je dan meer vruchtbaar bent? Laten we het hopen voor je!! dan heeft het nog een positief effect zullen we maar denken!!

Ik snap dat het emotioneel lastig is allemaal. Ik vind het traject "gewoon" doorlopen emotioneel al heftig zat.

Met mij gaat het best goed, maar nog 9 wachtdagen te gaan, pfffffffffffffff. Ik heb wel veel gewrichtspijn, maar de huisarts denkt dat het door de vochtophoping komt nav de hormonen. Geen idee, maar ga er maar vanuit dat het dat is!

Hou je haaks!

Liefs Cin

Geplaatst

@ Martha: Goed zo van de punctie, doe idd maar rustig aan nu!

@Liek, fijn dat het vrijdag is! Succes alvast

@ TK welkom hier, voor jou niet fijn dat je hier ook "bijhoort", maar als je in deze situatie zit is het heel fijn allemaal mensen om je heen te hebben die hetzelfde(ongeveer) doormaken. STerkte iig

@ Babeth, fijn van de cryo's, goed gevoel toch iets achter de hand te hebben in deze zware tijd.

Groetjes Cin

Geplaatst

Hai dames

Cin, inderdaad, we zijn extra blij met de cryootjes, scheelt weer heel wat gedoe!wil wel afspreken dat mocht die poging niet lukken ik direct doorkan met de 2de icsi.

Myron, ik heb het ook weleens gehoord ja, maar weet niet of dat ook opgaat voor stellen met vruchtbaarheidsproblemen...in ons geval iig.niet: het ligt aan het zaad maar ook wij benutten de vruchtbare periode extra goed hoor

dames, ik hoop dat alles wat groener gaat kleuren want to nu toe gaat het niet zo lekker op het bankje...

liefs

Babeth

Geplaatst

@Martha: Geweldig meid, 7 eicellen en gelukkig dat de punctie wel meegevallen is.

Morgen alweer de TP en hopelijk heb je een aantal mooie bevruchtingen.

Weet je trouwens al hoeveel je er laat terugplaatsen?

Heel veel succes gewenst en voor jou beginnen nu ook vanaf morgen die "slopende" wachtweken.

@Liek: Heel veel succes morgen met je punctie. Hoop dat er een mooi aantal eicellen zal zijn.

@Angelique en Moi: Hoe is het met jullie? Nog 2 dagen totaan de testdatum. Spannend.

@Cindy: Slopend die wachtweken meid. Nog eventjes doorbijten. Succes.

@Tamaar: Hoe is het met jou? Voor jou komt het ook steeds dichterbij.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Daniella; hier is het nog steeds rustig... Ik moet zeggen dat ik wel steeds zenuwachtiger wordt hoor!

@Martha; spannend morgen! Succes! Ben benieuwd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden