Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Jessica, ik hoop dat ik binnenkort ook boven de pot mag hangen36_1_21.gif

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Martha, inderdaad gaat het ook bij jou ineens best snel, al zul daar zelf misschien anders over denken...

Ik wil je heel veel succes wensen deze week en een mooie opbrengst!!

Caroline

Dank je wel Caroline! Je zit zelf al een paar dagen op het wachtbankje...toitoitoi!

Geplaatst
Goed zo Martha! Eindelijk een datum voor je punctie, toi toi toi!!!

Ik moet wo. voor mijn 5e fm. Grootste 2 eitjes zijn 16 mm, overig 8 zitten tussen de 10-15 dus nog even verder spuiten.

Ik heb je 5e fm even in het lijstje gezet:-)

Geplaatst

joske@ ik was op 28 juni ongi en moet toch pas 9 juli beginnen met gonal F. Dan is het dag 12 wanneer ik begin met gonal F.

Welke ziekenhuis loop jij dan?

Tamaar@ super zeg van de tp. En nu duim ik voor je.

Geplaatst
FM ging goed.

Links zaten er 5 waarvan eentje nu wel een beetje te groot waarschijnlijk (24 mm) en eentje nog ietsje te klein...(maar misschien komt ie nog mee).

Rechts zaten er 3 waarvan er 2 groot genoeg zijn en eentje kan nog wat meegroeien.

We hebben er dus sowieso 5 en misschien nog wel 8. Positief dus!!!

M'n bms zat al op 14,5, dus dat is heel keurig.

Vanavond gaat de pregnyl er in, a.s. woensdag de punctie en als het allemaal goed gaat, vrijdag al de tp.

Bij ons doen ze dit altijd 2 dagen na de punctie.

Het gaat nu dus echt spannend worden!!!

@Martha Goed zo!! Tof dat je bijna je punctie hebt!

Cin

Geplaatst

@ Martha: hier gaat het nog steeds goed hoor. Ik begin nu wel een klein beetje misselijk te worden. Maar gelukkig nog niet echt veel (hoop dat het zo blijft). Ik heb ook nog niet boven de pot gehangen, maar heb gewoon geen trek in eten. Ik heb wel honger, maar gewoon geen trek. Heel gek. Ik ben ook een klein beetje afgevallen, maar goed, als ik maar mijn vitamientjes binnen krijg, dan maak ik me niet zo druk.

Ik ben sinds vrijdag bezig met Moeders voor moeders en dat begint me nu wel al tegen te staan hoor. De eerste 2 dagen vond ik het helemaal niet erg, maar nu moet ik echt mijn adem inhouden, anders word ik echt misselijk! Maar ach, ik doe het voor een goed doel, dus nog even volhouden :-)

Volgende week maandag de eerste termijnecho. Daar kijk ik wel echt naar uit hoor. Dan kunnen we tenminste de hartjes zien!!!

Nou meid, alvast sterkte met je punctie. Ik zal aan je denken !!!

Andere meiden: ook nog veel sterkte en succes!!!

Geplaatst

Zo, de pregnyl zit er in. Was deze keer een fluitje van een cent:-)

Geplaatst

Hoi Martha

Geweldig dat het nu voor jou ook bijna zover is.

Hoop woensdag bij je punctie een mooie opbrengst en mooie bevruchtingen.

Alvast heel veel succes gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst
joske@ ik was op 28 juni ongi en moet toch pas 9 juli beginnen met gonal F. Dan is het dag 12 wanneer ik begin met gonal F.

Welke ziekenhuis loop jij dan?

.

Ik loop in het UMC, en moest de 21 ste CD aan de deca, vervolgens de 2e menstruatiedag (2 juli) aan de gonal. Maar ik was niet aan de pil, dus misschien daardoor iets anders dan bij jou.

ik heb de 9e juli mijn eerste fm. Ik ben heel benieuwd, of er wat te zien is, i.v.m. het vruchtzakje wat ik verloren ben vorige week.

Het is wel een dubbel gevoel.

@Mart, het zou best kunnen dat het een tweeling is geweest. ik heb dacht ik 3 mei een vliesje met iets erin gevonden, en ik nam aan dat het het vruchtje was.

Nu weet ik dat niet zo zeker. Het is alleen wel gek dat op de echo na de MK alles schoon leek.

nou ja, hoe dan ook, wat het was,..., het is weg. Ik hoop dat het geen invloed heeft op deze behandeling. En we voor niets bezig zijn.

Afwachten maar weer. Maar ben wel positief hoor!.

Het is ook super positief dat het in een jaar tijd 2 x spontaan zwanger zijn geworden.

groetjes joske

Geplaatst

hallo dames

onze verse tp is nu officieel niet gelukt, Brussel heeft zojuist gebeld.

Jammer maar het doet me gelukkig niet zo veel, wil niet gevoelloos klinken hoor, maar ik ervaar het zo echt. Ik ben al weer met mijn hoofd en gedachte bij de cryo-poging.... Het is goed dat we nu een paar maandjes rust hebben omdat ik een begin heb gemaakt om terug te keren in mijn werk, dat kost erg veel energie en dat samen met een behandeling werkt bij mij nu echt niet.

Martha, jij alvast heel veel succes met je punctie morgen, ik ga duimen voor je dat er mooie emmies zullen ontstaan!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@ Babeth, nogmaals heel veel sterkte met de mislukte poging. Het vermoeden was al heel sterk hè! Gelukkig kun je er goed mee omgaan. Wat logisch lijkt na wat jullie al hebben meegemaakt.

Goed dat je je al weer richt op je cryo-poging. Wie weet heeft deze meer succes!

Terugkeer naar je werk lijkt me ook best heel moeilijk na zo'n lange, zware periode van afwezigheid. Maar waarschijnlijk zijn je collega's allemaal heel lief voor je en zullen ze je de eerste periode vast ook nog wat ontzien. Je bent zelf zo lief en begaan met iedereen, dus dat zal haast wel moeten;-)

Wat mij betreft, als er in ieder geval maar een paar mooie eitjes gevonden worden, dan zijn we al weer een heel eind. We zullen zien.

Dikke kus!

Geplaatst

awww Babeth wat jammer :( en ik vind jou verre van gevoelloos hoor! kan je reaktie wel begrijpen en denk dat het ook gewoon een stukje zelfbescherming is. Het is niet niks wat je achter de kiezen hebt. Gun jezelf en je mannetje lekker wat rust nu en dan weer vol goede moed er tegenaan met jullie cryo(s). Ik vind jou zooo dapper, echt.

Geplaatst

Lieve Babeth, Meid jammer zeg! Het was je zo gegund. Geniet maar van de paar maandjes rust, kan je je rustig voorbereiden op de cryo's.

Dikke kus

Geplaatst

@ Liek, succes morgen met je 5e! fm.

Het wordt nu tijd voor het plannen van een punctie hoor!!!!!4_17_4.gif

Geplaatst
Ik loop in het UMC, en moest de 21 ste CD aan de deca, vervolgens de 2e menstruatiedag (2 juli) aan de gonal. Maar ik was niet aan de pil, dus misschien daardoor iets anders dan bij jou.

ik heb de 9e juli mijn eerste fm. Ik ben heel benieuwd, of er wat te zien is, i.v.m. het vruchtzakje wat ik verloren ben vorige week.

Het is wel een dubbel gevoel.

Ja inderdaad spannend. Maar ik ben en was niet aan de pil.

Niets meer nodig aangezien mijn man geen zaad heeft. Aangezien de zaadleiders niet zijn ontwikkeld. En hij via directe tese gelukkig wel zaad heeft.

ik moest inderdaad ook de 21ste aan de deca.

maar de 9 juli aan de gonal. Toch apart dat in ieder ziekenhuis anders gaat. Ik heb het voor de zekerheid na gevraagd. Maar ik moet echt op de 9 de spuiten en het maakt niet uit dat het dan dag 12 is.

Geplaatst

@ Raba, je mag vrijdag ook al starten. Heel veel succes4_1_203.gif

Geplaatst

Babeth, jammer van de mislukte poging,maar gelukkig kan je er goed mee omgaan. Misschien ook wel goed dat je nu even pauze neemt en je concentreert op je werk. Heel veel sterkte!!

Geplaatst

Martha

succes morgen, ik hoop op een mega oogst!!

Jammer Babeth, dan hield je gevoel je niet voor de gek.

Raba, ik nam aan de je het lange protocol met de pil deed. Ik doe wel het lange protocol, maar dan wel zonder de pil.

Ik heb een behoorlijk grote blauwe plek op mijn buik, ha ha. Deed ook zeer met prikken, dus zal wel op een verkeerd plekje hebben geprikt.

groetjes Joske

Gast Myron29
Geplaatst

@ Babeth, oooowww jammer zeg, maar wel goed dat je daar aardig rustig onder bent, en even rust neemt en 100% voor jullie cryo's gaan!!! Wel veel sterkte hoor meid!!!!! PS, jij bent NIET gevoelloos hoor!!

@ Mart: toi toi toi morgen! You go girl! Op naar een goede oogst!

@ Sandie en Jessica: hoe gaat het met jullie? Jessica, al erg last vd misselijkheid? En Sandie is de ohss al wat minder?

Hmpppffff, wij hebben ook weer wat hoor! Afgelopen donderdag nacht een vroege miskraam. Echt enorm veel gevloeid en heeeeel veel pijn in mijn buik gehad. Dit duurde precies 24 uur, en zaterdagmorgen had ik geen bloedverlies meer. Zondag ook niet, maar ineens zondagnacht helderrood verlies! Ik schrok me rot. Maandag ging het nog even door, en in de middag stopte het. Ik belde het ziekenhuis, en moest het in de gaten houden, en het moest echt afnemen nu. Vannacht was er niets aan de hand, maar vanmorgen weer bloedverlies. We mochten dan ook gelijk komen voor een echo. De ivf arts zei: dat ik na de tp gelijk zwanger was geraakt, maar er was iets niet goed met de embryo, vandaar die miskraam, en ook een paar dagen te vroeg. Mijn lichaam 'ruimde' het op. Maar, begond direct een nieuwe cylcus op te bouwen. De arts zei dat mijn baarmoederslijmvlies al 6 mm was, en er zat een mooi groot ei aan de linkerkant van 17 mm!!!!! En door die veranderingen is mijn lichaam van slag, en ook mijn cylcus, daarom dat bloedverlies. Maar alles zag er nu goed en rustig uit, pffff!! Zoooo bizar, afgelopen donderdagnacht nog een miskraam, en over 3 dagen heb ik alweer een nieuwe eisprong. Ik weet nou niet goed hoe ik me moet voelen. Achjaaaaa.....dat was mijn verhaal weer!

@ alle meiden, veel succes en sterkte met alles. Ik probeer alles wel bij te lezen en bij te houden, maar het gaat erg snel allemaal.

En wie vanaaf voetbal kijkt, veel plezier!!

Liefs Myron

Geplaatst

@ Meiske toch balen voor je meid! ben blij dat je er zelf rustig onder bent en gevoelloos wil ik het absoluut niet noemen, hopelijk slaat jullie cryo poging straks wel aan!

@ Mart heel veel succes morgen met de punctie hopelijk een goede oogst en goede bevruchtingen! ik duim voor je!

@ Myron jee lijkt me wel heftig voor je hoor! zo ineens een miskraam sterkte iniedergeval!

Hier nog even een paar dagen wachten en ik begin echt onderhand gek te worden.

In de eerste wachtweek stonden mijn boobs op ontploffen en afgelopen maandag waren het net 2 theezakjes en geen last niks meer, alleen denk ik nu te voelen dat ik wat branderige tepels heb af en toe maar ja ik let er ook wel erg op dus misschien wil ik het wel voelen!

Ook smorgens tot ongeveer in de middag is het net of heb ik last van een beginnende buikgriep en s'avonds is dit weer helemaal weg en heb ik nergens geen last meer van.

Misschien wil ik het allemaal wel voelen hoor (je kan jezelf behoorlijk gek maken) maar ben er eigelijk wel een beetje van overtuigd dat het mislukt is ook omdat mijn boobs niet zeer meer doen verder.

Nog even en dan is het gelukkig zover dan zijn we weer verlost van de onzekerheid!

Geplaatst

@Babeth, Je had al het gevoel dat het niet gelukt was. Toch erg jammer.. knap dat je alweer verder kijkt naar je cryo'tjes!

@Mart, Morgen de punctie, hoop op een goede oogst voor je!

@Myron, jeetje wat een verhaal, en dat je lichaam zo weer een nieuwe cyclus begint ongelofelijk zeg! Doe maar een beetje rustig aan want er is wel veel gebeurd met je!

@all, veel succes met de wachtweken en fm's en punctie's en tp's!

:bye: fijne voetbal avond allemaal.

Geplaatst

hallo meiden

@Myron, wat een verhaal zeg, heel vedrietig dat het mis is gegaan maar denk ik toch fijner dat je lichaam het zelf goed opruimt en je cyclus weer zo in gang is!

@Angelique, het is verschrikkelijk he die signalen waarvan je niet weet wat je moet denken! succes met de laatste wachtloodjes

alle dames, bedankt voor jullie lieve reacties! het hervatten van het werk vreet enorm energie, zo vreemd om te ervaren, werk wat je allang doet waarmee je helemaal vergroeid was is nu een grote chaos. Maar gelukkig krijg ik alle ruimte om mijn weg weer te vinden, ik ben erg blij en trots op mijn werkgever! (voor het begrip en de hulp)Er is een nieuwe inkoper gestart, toevallig ook gisteren en die blijft in ieder geval een half jaar, dat geeft mij heel wat lucht gelukkig. Ze zagen wel op tijd in dat als ik terug zou keren niet direct weer als de oude zou functioneren.

nou meiden, vanavond even knallen met z'n allen, even niet aan spuiten, een innesteling of wat dan ook denken.....

Martha, nogmaals, succes met de puncte en op maar een aantal mooie emmies!

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden