Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Tamaar: Fantastisch meid, van harte gefeliciteerd en geniet ervan.

@Cindy: Jij nogmaals van harte gefeliciteerd en geloof het nou maar...... je bent hartstikke zwanger.

@Liek: Spannend. Heel veel succes gewenst.

@Wens: Fijn dat er nu toch follikels zijn. Het gaat idd om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Heel veel succes.

@Joske: Mooi dat ze zo aan het groeien zijn. Heel veel succes morgen gewenst met de punctie.

@Martha: Zenuwslopend die wachtweken he.

Spannend dat je zelf eerder al een testje gaat doen thuis.

Ook ik blijf voor je duimen. Heel veel succes en geduld nog gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Vandaag met de 2de prikpen begonnen. Zondag de 1ste fm als het nodig is krijg ik dan ook een recept voor een nieuwe prikpen aangezien ik maar 6x mag prikken met die pen en tot dinsdag genoeg heb. Ben benieuwd hoe alles groeit en hoelang de punctie nog duurt.

Vandaag de tegels gevoegt en de plintjes gezaagd. Na mijn vakantie ga ik de plintjes nog opplakken en voegen en dan is mijn vloer eindelijk klaar na 3 jaar.

Morgen gaan we weg naar Didam voor 14 dagen aangezien ik niet weet of ik daar kan internetten. Weet ik niet of ik op het forum kan komen.

Meiden veel succes en hopelijk kan ik internetten en kan ik alles bij blijven houden anders heb ik straks wel erg veel lees voer. En laat ik jullie later horen hoe het gegaan is.

Geplaatst

Raba, heel veel succes zondag met je 1e fm.

Geniet van je vakantie; wel lastig dat je nu net midden in je behandeling zit, maar daarnaast zal het een welkome afleiding zijn!

Geplaatst

Hoi dames

Liek, wat goed dat je de tp hebt gehad, groot gelijk dat jullie voor een tp zijn gegaan, succes met de laatste wachtweek en alles er omheen, verhuizing en je werk!

Martha, hoe gaat met je? helpt je fruitontbijtje?

Raba, wat ben je lekker bezig zeg ondanks je hormonen! super, succes met de fm en ik hoop dat je ons wat op de hoogte kunt houden.

wens en Joske, voor jullie komt de punctie denk ik ook al wat in zicht nietwaar?

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey Babeth,

Hier alles "oké", tja wat moet je allemaal wel en niet voelen hè... dat blijft toch iedere keer weer de vraag.

M'n fruitontbijtje is al niet meer nodig, want vandaag ben ik meer aan de diarree dan dat ik verstopt ben. Tjongejonge wat moet je daar nu weer van denken.

Verder beetje zeurende buikpijn, maar of dat nu m'n darmen zijn of m'n baarmoeder is. Echt geen idee!

Ik zit nu pas op dat 7 na tp dus het is nog wel erg vroeg, maar je gaat je toch weer van alles in je hoofd halen. De positieve en negatieve gevoelens slingeren me weer om de oren...

4_11_10.gif

Geplaatst

Hai Martha

wat erg he die signalen die je lichaam afgeeft, verschrikkelijk!

de diarree kan ook net zo goed te maken hebben met de warmte pffffff mixed emotions erg vermoeiend... maar je hebt de eerste ww reeds overleefd, de laatste loodjes meis, ik duim voor je!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Martha,

Ik had juist ook totaal geen verstopping, normaal heb ik een hele moeilijke stoelgang...

Dus het kan nog hoor ook al heb je geen verstopping.

Hoop je volgende week in de uitgerekend in maart topic te zien!

Geplaatst

Hai Martha

het kan inderdaad, ik heb een goede stoelgang en in mijn topic destijds had iedereen met name in het begin last van verstoppingen, ik juis totaal niet, eerder dunner als normaal, ik dacht nog, ik wijk echt in alles totaal af.....

liefs

Babeth

Geplaatst

Het gekke is dat ik eerst verstopping had en nu ineens weer diarreeïg (gek woord) ben. Ook heb zeurderige buikpijn. Dit stelt me niet echt gerust.

Mijn lijf kennende wordt ik gewoon heel snel ongesteld. Maar goed, zolang het er nog niet is, is er hoop!

Geplaatst

Ik weet het, we zijn gewoon domme mutsen in deze wachtweken.

Volgens mij kan de computer maar beter stuk zijn deze weken, zou een hoop opzoekwerk en daardoor tijd

schelen (hihi).

Geplaatst

Spannend Martha! Ik dacht ook steeds: vandaag kijk ik niet op het forum! Maar dat lukte niet. Ook toen het gisteren duidelijk was dat het mislukt was dacht ik: nu blijf ik er weg! Maar nee, dat lukt weer niet... Het is zo'n gewoonte geworden het afgelopen jaar en ik heb er nog steeds steun aan.

Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Caroline

Geplaatst

Zo, het wachtbankje is bijna op z'n einde zie ik, nu alleen wij nog Martha :gekruiste vingers 4 we moeten de groene trend doorzetten hoor!!!

Cin, zie nu dat jij ook zwanger bent meid, toppie!!!! Heerlijk om ook wat positieve berichten te lezen, geeft weer moed!

Wat vervelend dat je buikpijn hebt Mart, ik heb geen idee wat dat moet zeggen, ik lees zoveel verschillende dingen en het is mijn allereerste keer, dus weet helemaal niets :dontknow:

T/m woensdag had ik nog wat buikpijn (waarschijnlijk van de punctie), obstipatie gaat ook beter, verder geen verschijnselen. Zit helaas niets anders op dan afwachten.

Succes Martha, ik hoop dat je een HELE FIJNE vakantie gaat krijgen!

Raba ook fijne vakantie.

Babeth, gaat het al iets makkelijker op je werk, en kan je in september voor je cryo's?

Fijn weekend!

Geplaatst

hey meiden, Hier ook even een berichtje.

eindelijk weer online...., ha ha heb het gemist om ff te spieken hoe het met iedereen gaat.

Ik zie dat er een paar zwanger zijn geworden...,JIPPIE!!!, gefeliciteerd allemaal!!

Nu mijn verhaaltje even;

Afgelopen woendag om 23.30 mijn pregnyl gezet, en dus vrijdag de punctie gehad.

De punctie was wel even pijnlijk. Maar had gelukkig helemaal geen napijn en ging in vergelijking met de andere dames "huppelend" de bijkomkamertje uit.

Moest alleen bijna 1 1/2 uur wachten omdat er in het begin iemand onwel was geworden. pfff..., dat is dan lang.

Ik vroeg ook aan de verpleegkundige of dit niet erg was, omdat er niet meer als zoveel uur tussen de pregnyl en de punctie mag zitten.

Maar ze stelde me gerust, en vertelde dat ze een buffer ingecalculeerd hebben. Het mag niet meer als 40 uur zijn.

Ondertussen was de lunch verstreken, en ik dacht dat heb ik weer..., dokters met knorrende magen!

ha ha heb ik dus ook gevraagd of ze honger hadden, waar ze erg om moesten lachen, wat resulteerde in een ontspannen sfeer. Ging eigenlijk harststikke goed, ze vonden me een bikkel, maar misschien zeggen ze dat wel tegen iedereen.

De uitslag was heel goed!! maar liefst 12 eicellen, tjonge voelde me zelfs trots. De zwemmers van mijn man waren ook heel goed, 40 miljoen, wat ook wel eens 6 miljoen is geweest!

En nu maar hopen dat het goed gaat met de bevruchtingen. Als dat zo is dan maandag TP.

Ik moet 3 x pregnyl 5000 zetten, gisteren, zondag en dinsdag, en dan maar duimen.

Nu een dag na de punctie is het nog steeds heel goed met me. Voel me niet anders dan anders, gelukkig maar.

Mart misschien is het een goed teken..., ik hoop het zo voor je!

Raba succes met je eerste FM. Ik heb uit voorzorg gewoon een extra pen besteld bij de HA, dat gaf me rust dat ik tenminsten niet zonder kwam.

liefs joske

Geplaatst

hoi dames

is het normaal dat ik nog steeds niks voel van misselijk of pijnlijke borsten enz.ik zit nu op wachtdag 8 de 23 ste mag ik testen in het ziekenhuis.

ik wens iedereen heel veel sterkte in deze emotionele en toch ook wel slopende tijden ik ben blij dat ik hier af en toe wat kan schrijven.en lieve antwoorden terug krijg en antwoorden op mijn vragen dit is voor mij de eerste keer van een terug plaatsing spannend allemaal

liefs nathalie

Geplaatst

@ Nathalie: misselijk en pijnlijke borsten is bij iedereen verschillend hoor. Bij mij begonnen mijn borsten pas met week 5 en ben eigenlijk sinds deze week (ben nu 7 weken en 5 dagen zwanger) pas af en toe misselijk! Dus daar niet teveel van uit gaan hoor! Nog even volhouden tot je mag testen!! Ik zal voor je duimen voor een positieve uitslag!!

@ Mart & Liek: ik duim ook voor jullie! Dat jullie ook maar lekker groen mogen worden!

@ Joske: wat fijn dat je punctie zo goed ging. En 12 eicellen?! Nou daar zal vast wel wat moois tussen zitten toch?!

Geplaatst

@Joske: Knap hoor, dat je zo te horen toch zo rustig bent gebleven terwijl je zo lang moest wachten voor de punctie en fijn te horen dat de punctie & de napijn meeviel.

Echt een super mooi resultaat hoor, 12 eicellen en 40 miljoen zwemmers! Ik duim voor je voor een flink aantal toppers! Dat 't maar echte plakkers mogen zijn!

@Nathalie: Moeilijk hé dat je niet weet wat je wel of niet hoort te voelen om te weten of het wel of niet goed is. Dat je gewoon niet weet wat er allemaal in je lichaam gebeurt. Heel veel sterkte tijdens deze wachtweken. Ik duim voor een super positief resultaat voor je!!

@Mart & Liek: gaat 't nog een beetje met de zenuwen? Wat is dit toch slopend hé! Ik denk aan julie: groennn, groennn....!!

@hier: vandaag voor 3e fm geweest (inmiddels alweer cyclusdag 17) en we zijn helemaal blij!! Dinsdag a.s. punctie! Ben heel blij dat deze poging toch nog doorgaat, was net op 't randje, punctie vindt plaats op cyclusdag 20, is dus wel erg laat en heb ook helaas maar 3 follikels (spuit toch al 300 IE Gonal), maar volgens gyn moeten we hier in mijn geval al heel blij mee zijn (ivm alle cystes & endo). We zijn allebei wel weer beetje met neus op de feiten gedrukt dat onze kansen wel echt verminderd zijn. Ik vind het daarom wel heel fijn op dit forum te zijn, hier lees ik dat er stellen zijn die ook verminderde kans hebben en dat 't toch is gelukt! Daar houd ik me echt aan vast! Ben ook nog wel erg zenuwachtig voor de volgende stappen, ook gyn geeft aan dat 't nog erg spannend is. Ik ben in ieder geval wel blij dat als op de punctiedag blijkt dat mijn man niet voldoende goede zwemmers heeft dan alsnog icsi toegepast kan worden (terwijl we eigenlijk alleen ivf doen), geeft toch wel wat rust, want zwemmers varieëren nogal, maar gelukkig meestal wel rond 1miljoen.

Wat een hoop stappen moeten er toch allemaal goed gaan hé, elke stap is weer super spannend.

Nou meiden, allemaal een heel fijn weekend gewenst en wens julllie heel veel sterkte met alles. Dat eens het geluk met ons allemaal mag zijn!!!

Liefs, Wens

Geplaatst

Wens, wat heerlijk meis!! toch nog een punctie! Ik ben zo blij voor je.

ik baalde dat er zo weinig bij je gebeurde bij je eerste 2 FM's. We hebben toch een band als je zo samen op loopt, ik voelde me ook een beetje bezwaard dat bij mij de FM goed waren.

Ik weet ook wel dat het geen garantie geeft, en voor hetzelfde is er bij jou een embryo'tje die lekker bij je blijft zitten, en bij mij niet.

Ik maak me dan weer zorgen over de kwalitieit van mijn eicellen, misschien zijn ze wel over datum :dry:.

Zo heeft iedereen wel weer wat, ha ha.

nou ja, het is hoe dan ook onzin om hier over na te denken, de natuur beslist toch zelf.

En ja, ik ben wel een rustig iemand, die niet zo snel ik de stress schiet. Ook iemand die alles in de gaten houd, en zonodig maatregelen neemt.

Op naar de volgende stap!!

prettig weekend, Joske

Geplaatst

@ Wens, wat mooi voor je dat de punctie door kan gaan. Zoals je zegt "elk stapje in dit proces is spannend". Ik hoop voor je dat er in ieder geval 3 mooie eitjes in je follikels zitten en dat ze alledrie ook mooi worden bevrucht. En maak je maar geen zorgen over de zwemmers, want daar zitten ook vast drie kampioenen tussen.

@ Joske, ook jij heel veel succes en volgens mij hoef je je ook geen zorgen te maken over je eitjes, want je hebt er genoeg:-)

Maar je zegt dat je zelf niet zo snel in de stress raakt. Gelukkig maar. Ik hoop voor je dat je ook tijdens de wachtweken straks zo sterk zult zijn. Dat zou een hele hoop schelen.

@ Nathalie, je hoeft niet persé wat te voelen. Maar alles wat je wel of niet voelt in deze wachtweken, het voelt toch nooit goed.

Toitoitoi meiden!

Geplaatst

even snel. 1ste fm was goed hij zei dat er 7 grote zaten en een aantal kleintjes.

Dinsdag 2de fm en als het zo door gaat donderdag de punctie en directe tese.

We zijn erg blij met het resultaat.

Mart@we hebben express deze vakantie naar didam gepland anders moesten we zover rijden. En hadden we meer rust. Tot nu toe bevalt het erg goed.

Joske@wat een mooi resultaat

wens@ fijn dat de punctie plaats kan vinden. suc7

Geplaatst

@ Raba, ziet er goed uit hoor! Misschien gaan de kleintjes ook nog leuk meedoen. Alvast heel veel succes!

Geplaatst

Jippe meiden

ff snel;

we zijn net gebeld en hebben vanmiddag en TP van 2 emmy's!

van de 12 waren er 9 bevrucht, waarvan we 5 cryo's hebben!

top dus!

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden