Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@kimmie: Ik herken het lege gevoel zelfs twee jaar verder. Sterkte meid..

Ja ik had het zo gehoopt... Maar nu voelt alsof alles uit me lichaam is getrokken. En natuurlijk gaan we door, maar eerst even dit proberen te plaatsen.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik wil iedereen die zich groen heeft mogen maken feliciteren. Geniet maar lekker van deze eerste overwinning.

En iedereen die zich rood heeft moeten maken wens ik heel veel sterkte om deze teleurstelling te verwerken.

Ik ben wat minder op het forum maar ik blijf jullie in de gaten houden.

Liefs Jolan

Geplaatst

Renata,

Joehoe!!!!! Je bent ZWANGER!!!!

Gefeliciteerd!!!

Lala,

Ja, zaten eerst in Catharina. Hoezo?

Kimmie,

Ook hier wil ik je heel veel sterkte toe wensen om dit te verwerken.

Geplaatst

@wish: omdat bij mij de tp ook niet altijd pijnloos ging daaro. ;-) Had sterk t gevoel alsof het een fabriek was, en wij de onderdeeltjes.

Geplaatst

Wat veel groen al op het bankje 50 % als ik me niet vergis.

Maar ja ook 50% die een teleurstelling te verwerken hebben gekregen. Sterkte daarmee!

Wie van de groene dames had ook last van puistjes gekregen vlak voordat zij een positieve test in handen kregen. Ik begin puistjes te krijgen en heb dat ook altijd een beetje voor ik ongi ga worden, maar omdat ik nu met mezelf heb afgesproken dat het deze keer maar eens moet gaan lukken moet het dus een bijwerking zijn van de zwangerschap. Anders wordt het lastig, dus wie van jullie had dat ook en is nu zwanger. Meld jullie maar...., ho ho rustig aan, niet alle 9 tegelijk!!

xxNoa

Geplaatst

Hahaha, die Noa, grapjas!

Denk dat dit door de bollen kan komen hoor.

Ik kreeg al wat kleine oneffenheden op mijn gezichtje op dag 3 van die bollen.

Grrrr, je weet het gewoon echt niet!

Geplaatst

@wish ik heb bij alle tp die echo app op mijn buik gehad, dat is in zwolle standaard

zo kunnen ze het ideale plekje opzoeken voor je emmie

Geplaatst

Sandra,

Hoop echt dat het een goed teken is geweest dat het niet 'zeer' deed.

De vorige keren voelde ik een scherpe ongie pijn onderin m'n buik tijdens het plaatsen van het slangetje.

Nu echt helemaal niks, nada gevoeld van de tp.

Geplaatst

Hallo iedereen

Ik kom hier ff mee piepen ! Alvast een dikke proficiat aan de groentjes !!!

Veel sterkte toegewenst aan degene die jammer genoeg negatief hebben getest !

Liefs Joke

Geplaatst

Dank je wel Wish, begin het langzaam ook te geloven :notworthy:

Hoop ook voor je dat je over een dag of 10 op je test 2 hele mooie strepen heb staan. We duimen er hard voor

Noa Noa, ik heb ook wat pukkeltjes ( en geen bolletjes gebruikt ) en ik weet van best wel veel vrouwen die zwanger geweest zijn dat ze pukkeltjes hadden. Dat kan komen door de hormonen .

Ik hoop voor jou dat je flinke zwangerschaps pukkeltjes krijg

( bakerpraatje = ze zeggen dat pukkletjes op een meisje duid )

Geplaatst

Hee dames,

Net de uitslag van mijn bloedonderzoek gehad, ik moet pregnyl gaan bijspuiten iedere 3 dagen 1500E.

Er zat totaal nog geen hcg in mijn bloed, emmy is vandaag 7 dagen en ik zit op wd 4, is nog heel vroeg maar ik had toch al een beetje hoop, die nu weer helemaal weg is.

Hadden dit meerdere van jullie waarbij het wel positief uitpakte???

Ze kunnen dan volgende week ook niks met zekerheid zeggen zei ze, maar ik moest dit de vorige keer ook een jaar geleden en dat was ook negatief.

Vandaar dat ik me nu niet zo happy voel.

Suus

Geplaatst

suus, wat krijg jij veel bloedtesten?

We gaan gelijk op, maar ik zou nu nog niet willen weten hoe of wat.

Heb er dus geen ervaring mee. Maar in ieder geval: ik duim heeel hard voor je, dat deze keer alles goed gaat.

Liefs,

Angela

Geplaatst

Moet ik nu morgen al het ziekenhuis bellen? Of wachten tot de officiele testdag?

Liefste bel ik morgen, wil namelijk doorgaan hiermee.. We hebben nog 3 toppers in de vriezer...

Geplaatst

Kimmie,

Als je ongesteld bent geworden, kun je gerust bellen hoor dan hoop ik dat je meteen ingepland kan worden voor de cryo!

Suus,

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wil je wel heeeeel veeeeel succes wensen!

Geplaatst
Moet ik nu morgen al het ziekenhuis bellen? Of wachten tot de officiele testdag?

Liefste bel ik morgen, wil namelijk doorgaan hiermee.. We hebben nog 3 toppers in de vriezer...

Ik zou direct bellen. Heb ik al gedaan toen ik eigenlijk 5 dagen na de tp al wist dat het fout zat (een grote kans in ieder geval) en ik heb een afspraak voor gisteren gemaakt. Hierdoor kunnen we deze maand nog starten met een nieuwe behandeling. Anders had ik waarschijnlijk 2 maanden kunnen wachten.... En voor een cryo is het zelfs nog makkelijker, dus bellen!

Geplaatst

Hallo dames,

Wil iemand mij ook op het wachtbankje zetten....Gisteren heb ik terugplaatsing gehad en moet nu wachten tot 20 april...dan mag ik bloedprikken!

Nu heb ik onder in mijn buik een kramperig gevoel.....weet iemand of dit normaal is? Of........moet ik me zorgen gaan maken?

Groetjes Esly

Geplaatst

dames ik ben nog steeds niet ongi maar net weer getest en weer niets te zien dus ik doe morgen ochtend nog 1 x een test dat is dan de echte officieele testdag

en als er morgen met ochtend urine nog steeds niets is ga ik maar bellen met het ziekehuis

kijken wat zij er van vinden

mijn eerste werkdag was echt heel leuk

meteen toen ik over de drempel stapte kreeg ik een mooie bos bloemen

gewoon als welkoms kadotje

heb ik nog nooit mee gemaakt

veel indrukken dus nu gammel maar het was wel fijn weer ergens gewenst te zijn

Geplaatst

dames ik lees net iets op freya wat het ziekhuis mij dus niet verteld heeft

dat ik met de bollen en de progynova niet ongesteld wordt omdat ik dan geen eisprong had dus ik kan nog lang wachten op mijn ongi

en dat als je een kunstmatige cyclus hebt om daar je cryo tp in te krijgen dat je dan niet mag stoppen met de bollen of de progynova want Doordat er geen eisprong is en dus geen geel lichaam dat extra hormonen produceert onder invloed van hCG kan een zwangerschap alleen in stand blijven door zelf die hormonen tot je te nemen totdat de placenta klaar is om het over te nemen.

dat wist ik dus allemaal niet dus nu twijfel ik enorm omdat ik een paar keer mn bollen vergeten ben of veel te laat genomen heb dat ik dus daarmee mn cryo vern**kt heb

en dat het dus daardoor niet gelukt is

ben hier niet zo blij mee

voor mij dus nooit meer progynova en bollen

te veel stress voor mij

Geplaatst

Pleun,

Wat fijn dat je eerste werkdag zo prettig is verlopen.

Wat leuk dat je bloemen hebt gekregen!

Op hoeveel dagen na je eisprong zit je nu?

Wat een spanning zeg!

Ik blijf duimen hoor, tot het tegendeel is bewezen.....dat je een positieve test in handen hebt!!!

Geplaatst

Wat is er weer veel gebeurd en dat in een dag tijd!

@Renate,

Van harte met dit geweldige nieuws, en nu op naar de

1e echo.

Voor de dames die negatief hebben getest, ik wens jullie

heel veel sterkte.

Hopelijk kunnen jullie de draad weer gauw oppakken en weer

met goede moed kunnen beginnen met behandelen.

@Wish,

Fijn dat er 2 toppers in je buikje zitten en nu lekker warm houden he'!

En zoals Sandra al zei, dit is in zwolle altijd gebruikelijk en nu na

4 tp heb ik er nooit wat van gevoeld.

@Pleun,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, leuk idee een bloemetje krijgen

als je de 1e werkdag hebt.

En wat betreft de test, ja ik zou morgen zeker nog even testen

en anders even bellen.

Misschien kun je dan even bloedprikken, succes!

@Esly,

Welkom op de april wachtbank.

Misschien heb je nog wat last van de punctie?

Beetje beurs?

@Suus,

Waarom krijg jij bloedtesten dan? Dit ken ik niet!

Enja jij en lala we zitten dicht bij elkaar in de buurt, spannend he'!

Geplaatst

hee hermien,

Ja we lopen allemaal gelijk op, wel gezellig.

Omdat ze willen zien of de hormonen aanslaan vandaar de bloedtesten, maar een pretje is het niet, zoals vandaag is er nog geen hcg en daar wordt ik behoorlijk zenuwachtig van.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden