Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Doortje,

Nog niet de moed opgeven hoor, en dat lekken?

Zijn het de bolletjes niet, wat je voelt?

Er is nog geen bloed en je bent ook nog niet bij

de testdatum.

Ik weet hoe moeilijk het is, maar bij de een is het eerder

te traceren dan bij de ander.

Succes en sterkte!

@Lala,

Jij hebt de zelfde tijden als mij, dit vind ik ook ideaal om

de bolletjes in te brengen.

En vies, ach dat kan ik ook niet zeggen, gewoon vaker een

inlegkruisje en gaan met die bollen, ha ha!

@Mart,

Als je door de bolletjes de overstimulatie kunt beperken, nou dan

was dit voor mij ook geen enkel probleem, alleen de tijd vergeet

ik dus nog wel eens, maar een goede tip gekregen even een

wekkertje zetten op m'n mobiel.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Hermien,

Het zijn geen bolletjes omdat ik IUI doe in mijn eigen cyclus. Maar ik doe mijn best om de moed niet op te geven.

Groet, Doortje

Geplaatst

zo heb weer ff bijgelezen

@kimmie helaas is het toch doorgezet, kun je direkt door voor de cryo?

dikke knuff voor jou

Geplaatst

dames er is nog genoeg plek in het uitgerekend in december topic dus zet hem op

ik zal blijven duimen en kom af en toe nog ff weer spieken hier

Geplaatst

Ja de :devilcollection: is goed doorgekomen nu. Pff voel me rot zeg, doet zeer en voelt niet fijn. Maandag een gesprek met de verpleegkundige over hoe het werkt met een TP. Maar we hebben wel een maand ''verplichte'' rust. Dus dit bankje moet ik helaas verlaten :(. Maar de rust is wel even fijn.. Even de gedachte op 0 en weer nieuwe moed verzamelen. We zijn er wel achter wie nu onze echte vrienden zijn. We hadden de mensen ingelicht die het wisten, maar mijn schoonouders geen enkele reactie van( we hebben al een moeizame relatie). Me vriend moest er zo van huilen dat ze niet even iets lieten weten, al was het maar een sterkte smsje..

Geplaatst

Kimmie: ik heb gemerkt dat ik van mensen waar ik het niet van verwacht hele leuke en mooie reacties krijg, ongeacht waar in het traject, en van de mensen waar je het van verwacht of totaal geen reactie, of een giga vervelende reactie. We hebben dit keer bewust mijn ouders niet ingeseind, want die kunnen ook heel raar reageren. Of totaal niet. Volgens mij zijn het juist de (schoon-)ouders die niet goed weten hoe hiermee om te gaan. Lijkt me ook lastig voor hun, maar t maakt t er voor ons ook niet makkelijker op. Heel jammer....

Je hebt een super instelling wel: rust nemen en er dan weer vol tegenaan!! Sterkte, en ik hoop dat jullie snel over de teleurstelling in de (schoon-)ouders heen kunnen stappen.

:blowkisses:

Angela

Geplaatst
Ja de :devilcollection: is goed doorgekomen nu. Pff voel me rot zeg, doet zeer en voelt niet fijn. Maandag een gesprek met de verpleegkundige over hoe het werkt met een TP. Maar we hebben wel een maand ''verplichte'' rust. Dus dit bankje moet ik helaas verlaten :(. Maar de rust is wel even fijn.. Even de gedachte op 0 en weer nieuwe moed verzamelen. We zijn er wel achter wie nu onze echte vrienden zijn. We hadden de mensen ingelicht die het wisten, maar mijn schoonouders geen enkele reactie van( we hebben al een moeizame relatie). Me vriend moest er zo van huilen dat ze niet even iets lieten weten, al was het maar een sterkte smsje..

heb ook van die leuke schoonouders, vooral schoonmoeder

ze heeft me in de 5,5 jaar nooit gevraagd hoe het was

toen we gingen trouwen na 9 jaar zei ze dat ze dat nooit verwacht had, nou de felicitatie moet ik nog krijgen zijn 2 jaar getrouwd

ook maandag toen we vertelden dat we zwanger waren geen felicitatie gehad

heb uiteindelijk zelf aan haar gevraagd of zse het wel leuk vond nou dat wel ja

verder geen enkele reactie

ik kan me er van af sluiten maar mijn man heeft hier ook veel pijn van

geef je mannetje maar snel een hele dikke knuffel van ons dan en wij vinden het wel heel erg

Geplaatst

Vanaf de andere kant van je scherm een hele dikke knuffel.

Mijn schoonouders, schoonzusje zijn helaas ook zo. Mijn man heeft ook nog een bedrijf samen met hun en ik wordt daar knettergek van. Niets is goed of het deugd niet. Vanochtend moest mijn man naar Nijmegen voor een zaadtest omdat we met een nieuwe behandeling beginnen. Kreeg hij gisteren de reactie van zijn vader of dit tegenwoordig een dagvullende taak was en dat het maar goed was dat het rustig was want anders had het niet gekund. Mijn man zei hierop dat hij vorig jaar heel erg druk was en dat het toen ook allemaal gelukt is. Knetterbek wordt ik van die mensen!

Ik vindt het net zoals jou vooral zielig voor mijn man, dit heeft hij niet verdiend!

Geplaatst

Oh ik ben niet de enige die er last van heeft.. Geloof ook best dat het voor hun lastig is hoor. Maar een kleine reactie lijkt me meer als normaal, je weet verdomme dat je eigen kind veel verdriet heeft! Nou ja hoe we nu verder gaan delen we idd met de mensen die onze de lieve en steunende reacties gaven!

Ik hoop zo in mei op een beter afloop. Blijf jullie wel volgen, jullie voelde al een beetje als ''vriendinnen''.

Geplaatst

Ha Kimmie, ja, zelfs mijn eigen moeder krijgt t niet over dr hart om wat te zeggen. Heel frustie!! (En zeker als je dan bedenkt dat ze dat wel bij dr schoondochter kan, die getrouwd is met dr favo kind.....)

Ach ja. Je went eraan, het is niet leuk, maar t went. Het hoort nu eenmaal bij hen. En ze hebben er vast ook geen erg in dat t ons zo raakt....als je snapt wat ik bedoel.

En kom hier rustig babbelen hoor!! Je hoort toch bij "ons". :D We zitten allemaal in t zelfde schuitje, toch??

Geplaatst

Jeetje meiden, ik kan me er in m'n huidige relatie gelukkig helemaal niks meer bij voorstellen. M'n schoonmoeder heeft zelfs gebeld toen ik vorige week m'n eerst spuit weer moest zetten...

Wat vreselijk verdrietig moet het voor jullie zijn, dat ze zo met je omgaan.

Overigens was m'n exschoonfamilie ook helemaal niet medelevend.

Ik kan me nog herinneren dat ik heel boos op hun ben geweest en ook m'n exman had het er toen erg moeilijk mee. Bewust heb ik me toen ook niet meer belangstellend opgesteld naar hen toe. Of dat goed is geweest weet ik niet, maar het deed wel zeer in ieder geval.

Egoïstisch vind ik het.

Geplaatst

Dank je wel Wish dat je me ertussen hebt gezet....en nu maar hopen dat t geluk brengt!

Ook ik heb een alarm ingesteld in m'n telefoon zodat ik de bolletjes niet vergeet en het werkt perfekt!

Groetjes Esly!

Geplaatst

Mart, gelukkig zijn mijn ouders wel schatten van mensen, alleen met dít zijn ze af en toe heel lomp. :S Misschien is het wel te dicht bij voor ze. Je weet t niet. En ach......ze zijn de 70 gepasseerd.....ze kunnen ook niet meer veranderen ;-) Ja, t doet zeer, maar zolang ik niks zeg over een poging kunnen ze me ook niet (onbewust) pijn doen. De rare opmerkingen hoor ik niet eens meer. En voor de rest zouden ze alles voor me doen hoor! Ze hebben laatst nog fruitbomen voor ons gekocht (direct bij de kweker, dus goedkoper ;-) en nog geholpen ze te planten.

Laat ik het hier op houden: het kleine beetje pijn dat ze doen door opmerkingen of juist niet...............valt in het niets weg tegen het plezier en de liefde die wij van hun krijgen.

Geplaatst

ik heb met mijn moeder een hele goede band en mijn man ook met mijn moeder, zei maakt alles weer goed

ook heb ik een hele goede band met mijn zus zij is 8 jaar ouder dan ik en heeft altijd een beetje mijn 2e moeder geweest

toen mijn ouders allebei aan het werk waren zorgde zij altijd voor mij

ze beld me ook elke dag, nu zelfs vaker of smsen

mijn vader is 6 jaar geleden overleden, maar met hem had ik tot zo ver het kon ook een goede band (mijn vader was alcoholist)

Geplaatst
Mart, gelukkig zijn mijn ouders wel schatten van mensen, alleen met dít zijn ze af en toe heel lomp. :S Misschien is het wel te dicht bij voor ze. Je weet t niet. En ach......ze zijn de 70 gepasseerd.....ze kunnen ook niet meer veranderen ;-) Ja, t doet zeer, maar zolang ik niks zeg over een poging kunnen ze me ook niet (onbewust) pijn doen. De rare opmerkingen hoor ik niet eens meer. En voor de rest zouden ze alles voor me doen hoor! Ze hebben laatst nog fruitbomen voor ons gekocht (direct bij de kweker, dus goedkoper ;-) en nog geholpen ze te planten.

Laat ik het hier op houden: het kleine beetje pijn dat ze doen door opmerkingen of juist niet...............valt in het niets weg tegen het plezier en de liefde die wij van hun krijgen.

Oh gelukkig maar, dat maakt wel een heleboel goed.

En als ze de 70 gepasseerd zijn weten ze misschien helemaal niet hoe ze hierover moeten praten. Vroeger deed men dat niet en het is hen ook niet geleerd.

Ik ben er naar mijn ouders toe meteen heel open in geweest en heb precies uitgelegd hoe het allemaal in zijn werking ging.

Mijn moeder stond te klapperen met haar oren en het schaamterood ging haar van kaak tot kaak, want ze wist naast de daad zelf geen eens hoe een zwangerschap precies tot stand kwam. Van mij heeft ze nog veel geleerd:-)

Geplaatst

whahaha....ja leuk is dat he? Heb t ook verteld aan mam, maar na een redelijke teleurstelling toch maar niet meer daarna....

Ow ja: mijn moeder heeft een dikke maand geleden een nieuwe nier gekregen. Moest een weekje of 2 terug nog een draadje uit de blaas gehaald worden. Dus: in de steigers en hup eruit. "Deed toch wel zeer hoor, had gedacht dat ze wel deden verdoven". Dacht bij mezelf: tjee mam, wil je een punctie proberen? hihihi Heb t maar niet gezegd, en verteld dat ze inderdaad wel wat hadden kunnen doen... hihihi

Geplaatst
ik heb met mijn moeder een hele goede band en mijn man ook met mijn moeder, zei maakt alles weer goed

ook heb ik een hele goede band met mijn zus zij is 8 jaar ouder dan ik en heeft altijd een beetje mijn 2e moeder geweest

toen mijn ouders allebei aan het werk waren zorgde zij altijd voor mij

ze beld me ook elke dag, nu zelfs vaker of smsen

mijn vader is 6 jaar geleden overleden, maar met hem had ik tot zo ver het kon ook een goede band (mijn vader was alcoholist)

Ook fijn te horen dat jullie wel een goede band hebben met je moeder en zus. Het is toch wel belangrijk hoor dat je af en toe je verhaal kwijt kunt. En jullie hebben al wel het een en ander met elkaar moeten doorstaan, waardoor praten waarschijnlijk makkelijker wordt.

Uithuilen doe ik trouwens liever niet bij m'n ouders. Ik probeer me altijd heel groot te houden ten opzichte van hen, zodat zij mijn pijn niet zien, want dan gaan ze zelf ook door de grond. En dat heeft dan ook weer een wisselwerking naar mij toe.

Gr.

Martha.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb 31 maart mijn 4e cryo tp gehad. Zit nu op wd 8 en cyclus dag 25. Nou heb ik dit keer geen buikpijn, geen buikkrampen enz. Alleen maar heel veel last van mijn onderrug. Heeft iemand dit ook weleens gehad?

Gr Es

Geplaatst

Wachtbankje April:

Lonneke:TP 17-03, 1 Emmy,Testen 1-04

Zomer71,TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 1-04

Eslief ,TP 19-03, 1 Emmy, Testen 1-04

Tristan's mama ,TP 23-03, 2 cryo's, Testen 1-04

Marielle: TP 18-03, 1 cryo, testen 02-04

Jolan:TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 2-04

Vanessa:TP 19-03, 1 Cryo, Testen 3-04

Sannie:TP 22-03, 2 Emmies, Testen 2-04

Wannabemom: TP ? Testen 4-04

Nath82:TP 22-03, 2 Emmy's,Testen 5-04

ChrisH:TP 22-03, 1 Cryo, Testen 5-04

Leepat:TP 24-03, 1 Emmy Testen 5-04

Meg:TP 22-03, 1 Emmy, Testen 6-04

Sandra: TP 25-03, 2 Emmy's, Testen 8-04

Renata: TP 26-3, IUI, Testen 9-4

Pleun: TP 25-3, 1 Cryo, Testen 10-4

Kimmie: TP 28-03, 1 Emmy, Testen 10-04

Annemarie84: TP 28-03, 2 Cryo's Testen 10-04

Doortje: 27-3 IUI: Testen 12-04

Hellen:TP 23-03, 2 Cryo's, Testen 13-04

Hermien: TP 02-04, 2 Emmy's,Testen 15-04

Pippe: TP 31-03, 1 Emmy Testen 16-04

Suus77: TP 03-04, 2 Emmy's Testen 17-04

Mama van Tim: TP 02-04, testen 17-04

Lala: TP 03-04, 2 emmies, Testen 17-04

Leuntje: TP 06-04, 2 cryo's, testen 17-04

Surinails: TP 04-04, testen 18-04

Diaro: TP 04-04 , testen 18-04

Sharon:Tp 04-04, testen 18-04

Wish: Tp 06-04, 2 emmy's testen 18-04

Diane: TP 05-04, testen 19-04

Laika: TP 06-04, 1 cryo, testen 19-04

Esly: TP 07-04, testen 20-04 (bloedtest)

Ilse: TP 06-04, 1 cryo, testen 21-04

Heids: TP 16-04 2 cryo, testen 30-04

ik heb me zelf rood gemaakt

nog steeds geen ongi maar volgens het ziekehuis kan dat nog wel 4 weken duren door de progynova (daar mag ik nu dus ook mee stoppen )

maar vandaag is mijn officieele test dag en dus vanmorgen getest dik negatief

had me er al bij neer gelegd en kan er niet om huilen

op naar de volgend kans

Gast Sannie66
Geplaatst

@Meisje81, ik had 4 dagen na mijn tp een soort ongi gevoel en wat steken hier en daar. Aangezien bij mij de ongi zich altijd aankondigt door lage rugpijn dacht ik echt "over en uit". Niet dus. Het kan dus van alles en niets betekenen..

@Pleun, meis, meis, meis, wat eeuwig kl*te weer! Je wist het eigenlijk wel, maar toch... heel, heel veel sterkte meissie...

@Annemarie, jij ook rood! Bah, meis, ook voor jou heel veel sterkte.

Alle andere wachtenden: hou vol hoor!

Liefs,

San

Geplaatst

Sannie,

Dankje wel voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik heb nog geen buikpijn of dus misschien toch een goed teken. pff wat een gedoe die onzekerheid.

Lfs Es

Geplaatst

@Pleun,

Toch gebeurd, waar je al bang voor was.

Ik wens je sterkte en veel succes bij de

volgende poging.

Knuffeltje vanaf hier!!

Dames,

Nog even over de familie, het is zo verschillend hoe

de mensen reageren.

Wij hebben het alleen aan de familie verteld, en ja de

een is erg meelevend en van de ander krijg je geen

enkele reactie.

Ik denk dat de mensen vaak niet weten hoe ingrijpend

een behandeling kan zijn.

Ik vind het vooral een geestelijk proces, je bent er toch

continue mee bezig.

Mensen vinden bv een miskraam verschrikkelijk, maar als

een behandeling niet aanslaat, ja daar kun je dan niets

aan doen, en dat is erg frustrerend.

Maar gelukkig hebben wij elkaar en kun je hier je verhaal kwijt

en kun je daar integendeel anderen weer hart onder de

riem steken.

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb even niet gelezen en zie een boel groen, maar helaas ook wat rood in de lijst.

Een dikke Getsiederrie voor jullie en natuurlijk een hele dikke knuffel voor de komende tijd...

Voor de groene...begin maar rustig met genieten..

Geplaatst

Pleun,

Wat ontzettend kl*te!!!

Ook al verwacht je het, het komt toch als donderslag bij heldere hemel.......

Heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij.

Dames/meiden,

Die stomme kleur rood neemt nu even de overhand, dit willen we niet!!

Kom op he, we gaan ervoor!

Geplaatst

Hey Eslief (en alle anderen),

als jullie terugplaatsing hebben gehad, doen jullie dan zelf thuis ook testen, of wachten jullie op de test in het ziekenhuis?

Kan me zo voorstellen dat je zo ontzettend benieuwd ben dat je niet kan wachten, maar weet ook niet wat de hormonen voor invloed hebben op de thuistesten?

En daarbij weet ik niet in hoeverre je bang bant om het '' lot'' te tarten?

ben heel benieuwd

gr. Debbie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden