Ga naar inhoud

Zwangeren in je omgeving

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Corina, oh o.k. Heftig zeg.

@Sen, heb je niets gezegd tegen je collega? Ik zou me echt niet kunnen inhouden. En tegen die vriend zou ik misschien ook zeggen dat je die smsjes liever niet wilt ontvangen. Zit je sowieso niet op te wachten lijkt me, ook als je niet in de mm zou zitten.

Aparte schoonzus heb je :shifty:.

@Chris, wij zitten ook in zo'n kinderrijke buurt. Ook heel veel scholen in de buurt. Best heftig vind ik dat. Hoop maar dat ik zelf ook over een aantal jaar hier rondloop om mijn kind naar school te brengen.

• Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Pfff... das inderdaad lullig.

Maar als dit allemaal niet gaat lukken en er komt een stel bij haar wat hun kindje af willen staan via adoptie dat weet zij wel een stel ;-). Nee grapje, dit mag natuurlijk niet haha!

Lijkt me wel raar voor je moeder en ook heftig dat sommige mensen dan hun kind niet willen.

Geplaatst
ik kan het gevoel. ik kan er ook niet mee omgaan ik kan wel zeggen dat het wel zo is maar diep in me hart ben ik altijd misselijk als ik het hoor.

zo ben ik van kinds af aan als bevriend en ze iz nu zwanger van een tweeling ze vertelde het na 17 weken iederee wist het behalve wij dacht ze.

terwijl je duidelijk het kon zien ik het al tig keer vroeg en ze nee zei

. de dag dat ze het vertelde is vreselijk geweest zo van

Wat jullie niet gelukt is is mij wel gelukt ben zwanger van een tweeling

ik stond aan de grond genageld kon niks zeggen gelukkig zei me man gelijk

daar is het gat van de deur deze opmerking is dus exit.

Wat een takkenwijf!!!!!! Jeetje zeg, niet normaal meer. Goed dat je man haar gelijk heeft weggestuurd.

Verder heel dikke knuffel voor jou. Wat verschrikkelijk dat je je zo rot voelt en zelfs over verhuizen na denkt. Kan je er wel goed over praten met je man?

Geplaatst
ow my God, dat zeg je toch niet?!?! ik blijf me steeds weer verbazen over de botte manier van reageren van helaas best wel veel mensen... mijn overbuurvrouw is ook zwanger. Ik had het al op haar hyves gelezen dus wist het al. Een tijdje geleden stapten ze in hun auto en zei hij "we gaan even naar een nieuw leventje luisteren" ik had die dag ervoor net de punctie gehad en was op van de zenuwen en mn vriend had al zoiets van afkappen dit gesprek maar ze bleven erover doorgaan dus toen zei ik gelijk "wij proberen al jaren zwanger te worden en zijn met ivf bezig, heb net een punctie gehad" zegt zij doodleuk "ow nou ik was binnen no time zwanger dus das lekker" helemaal niet van wat naar voor jullie ofzo... ik ben gelijk naar binnen gelopen en heb vreselijk gejankt... wat een k*twijf. Heb haar direct van mn hyves en gegooid... zo'n koele kikker hoef ik niet.

Wat heb je toch een nare mensen zeg. Bah!

Geplaatst

@SJSL, kraamvisite ga ik wel, maar ik vind het wel moeilijk. Als de mensen ver van mij af staan, dan ga ik sowieso niet.

@Kaartje, klagen vind ik ook niet leuk. Sommige vinden het zo erg dat ze dik worden. Dat kan ik echt niet aanhoren eerlijk gezegd.

@Martha, dat vind ik best wel een heftige vraag als mensen vragen of je er moeite mee hebt dat zij een kind hebben gekregen. Dat zou ik ook niet zo leuk vinden als iemand mij dit zou vragen. Het is gewoon heel dubbel, tuurlijk gun ik het anderen, maar het is niet leuk om te horen, omdat een zwangerschap en kinderen een vrij heftig onderwerp zijn in mijn leven, waar ik zeer door aangeslagen raak.

Ik merk nu ook dat ik het moeilijk vind dat wij nu zelf moeten betalen (daar kiezen we voor natuurlijk om door te gaan met behandelen), maar dan kijk ik naar veel anderen die 'gewoon' kinderen krijgen en wij zijn duizenden euro's kwijt en hebben dan nog geen garantie. Ik vind dat moeilijk en erg zwaar eerlijk gezegd.

Geplaatst

@ Sen: Wat een rare nicht is dat zeg!!! Mijn broertje heeft ooit een vriendin gehad die ook ineens zei dat ze zwanger was toen hij het eigenlijk (na 3x sex) uit wilde maken... Hij nam zijn verantwoordelijkheid en bleef bij haar en na een maand of 5 (!!) had ze een miskraam gehad en floep: zo in het toilet verdwenen! Mijn moeder drong aan op een onderzoekje bij een dokter en wat bleek: Nooit zwanger geweest.... Wat een trut zeg!

Een (ex) vriendin van mij, die ik al kende sinds mijn 8e raakte 2 jaar geleden zwanger en wij hadden altijd afgesproken, gezien mijn historie, dat we het elkaar snel zouden vertellen. Nou, niet dus... Ook vertelde zij dat zij hulp van bovenaf hadden gehad en dat het hun gewoon gegund was... EXIT vriendin

Haar woorden galmen nog steeds wel eens na in mijn hoofd...

Helaas zijn er gewoon mensen die zich raar gaan gedragen als dit in hun omgeving gebeurt. Op dit moment sta ik mezelf toe om soms wat egoïstischer te zijn. Gelukkig zijn er ook een hoop mensen die precies op het juiste moment bellen en dan ook nog het juiste weten te zeggen!

Sterkte allemaal!

Geplaatst

@ Nika: Ja, idd... dat geklaag soms over lichamelijke dingen: Olifanten voeten & striae enzo (of hoe je dat ook schrijft) Een vroeger collega'tje van mij zonder relatie wilde zwanger raken van haar (sort of) ex vriend en dat lukte al vrij snel... Echt een poppetje van een meid, die dacht volgens mij dat het wel ok was om de negatieve kanten van de zwangerschap te belichten. Dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is, zij begreep niet helemaal dat ik al die dingen er maar wat graag voor over zou hebben.... Contact dus ook laten verwateren.

Ben op een punt gekomen, na 12 jaar = +/- 150 x ongesteld worden, dat het mij helemaal niet kan schelen wat er met mijn lichaam gebeurt... Ik wil gewoon zooooo graag moeder worden! Ook met de stimulatie voor de 1e punctie zag ik er al uit alsof ik 4/5 maanden zwanger was, ik durfde bijna niet over straat vanwege mogelijke vragen van mensen die niet op de hoogte zijn!

Zo, best lekker om ook eens even te klagen!! Ongemerkt zijn er toch meer situaties dan ik dacht die zo vervelend zijn...

Geplaatst

Wat mensen toch af en toe uit hun strot kunnen krijgen... het is ongelooflijk...

Tja, spontaan zwanger raken, het kan toch echt. Een vriendin van mij door de pil heen en 3 maanden na de bevalling weer! Allebei niet gepland (overigens wel gewenst).

Een andere vriendin van mij is ook al een lange tijd bezig. Zij is docent biologie op een middelbare school en mag deze periode al haar leerlingen gaan vertellen dat ze op moeten passen en veilig moeten vrijen omdat ze anders zwanger kunnen raken!! Haha terwijl zij het al een jaar of 2 proberen! Das ook erg dubbel....

Geplaatst

Ik herken het ook helemaal! En het is niet dat ik het een ander niet gun, ik gun het mezelf alleen net wat meer.

Alleen mensen die het zelf meemaken of meegemaakt hebben kunnen zich inleven. Anderen dénken dat ze het kunnen maar dat is toch echt niet zo.

Vorige week vertelde een collegaatje dat ze zwanger is. Eerst zei ze dat ze het zo lastig vond om het tegen me te vertellen om in de volgende zin te zeggen dat het meteen de 1e maand raak was. Nou zo lastig vond ze het dus niet.

Wij hebben een zoon en een 2e zal er niet meer gaan komen. Maar dat is volgens de buitenwereld niet erg want 'we hebben er toch al 1' . Yeah right.

Geplaatst

Ik durf niet eens te vertellen dat we bezig zijn......

Heb ooit 1 keer een balletje opgegooid bij o.a. mijn ouders en ik vergeet nooit meer hun woorden:

Sodemieter op zeg, "je lijkt wel gek......."

Mijn ex-man heeft ooit eens gezegd toen ik stiekem opperde dat ik een broertje of zusje wilde: Nou echt niet, ik blijf heen en weer rijden naar het ziekenhuis Nee hoor, ik wil dit nooooooooit meer. (geen woord over het feit dat IK 5 maanden in bed heb gelegen want HIJ had het heel moeilijk gehad)

Vandaar dus nu ex.

Mijn huidige man weet van de hoed en de rand en wil er volledig voor gaan.

Nu heb ik zo'n vriendin die maar continue twijfelt over wel of niet een derde kind en mij daar dan volledig in betrekt..... Heel vervelend.. Zal ik wel of zal ik niet...wat denk jij? krijg ik dan te horen.

Meid prak 'm er in..ben ik van het gezeur af ;-)

Geplaatst
Meid prak 'm er in..ben ik van het gezeur af ;-)

Je weet je wel erg komisch uit te drukken! hahahaha

Iemand die niet deze trajecten hoeft te doorlopen die heeft gewoon geen idee wat wij (en onze partners) moeten doorstaan. Gelukkig zijn er vele die het wel proberen om zich in ons te verplaatsen. De rest laten we dan maar in hun eigen "sperma" gaar koken (sorry, grapje!)

Geplaatst

Whoehahahaha.... neee niet koken! dan wordt 't te heet en dan lukt het niet binnen een maand :evil:

Geplaatst

Jeetje, wat een verhalen. Je kunt er bijna een boek over schrijven, maar eigenlijk is het natuurlijk om te :tearyeyed:.

Geplaatst

ik moet toch ook wel even lachten over de opmerking van Sidney.

Eigenlijk is het heel sneu dat sommige mensen en dan vooral onze "vriendinnen" totaal geen inlevingsvermogen hebben.

Mijn beste vriending die ik al 32 jaar kan, heeft 1 jaar gelogen over haar kinderwens, ongeacht ze mijn verhaal wist. keihard in mijn gezicht gelogen. Ik heb haar gelukkig maar 1x gezien, ze is in mei uitgerekend.

En maar klagen over snel groeiende okselharen en dat ze geen gerookte zalm mocht eten, arm ding. Toen ik haar een broodje aanbod met alleen de dressing maar niet de zalm, kon ze het "grapje" wel waarderen.

Maar ooh wee zegt ze, wacht maar eens totdat het bij jou zover is, dan piep je wel anders.

Mijn beste vriendin, die bij me heeft gezeten toen ik een mk had van onze tweeling, was dat even helemaal vergeten en verzwolgen in haar eigen problemen over okselharen en zalm.

Bedankt!

Geplaatst
Whoehahahaha.... neee niet koken! dan wordt 't te heet en dan lukt het niet binnen een maand :evil:

Hihihihihi.... nou, dan weten ze ook gelijk hoe het voelt!!

Ik lig hier helemaal in een deuk! Neemt niet weg dat ik het iedereen gewoon gun dat het gelijk raak is... Denk je toch eens in als niemand er ooit over na hoefde te denken! Dat zou echt bizar zijn....

Nooit meer het goed bedoelde advies van: je moet er ook gewoon niet te veel mee bezig zijn, dan zul je zien dat het zal lukken... (incl. huisarts-trut die mij 2x heeft gezien) Alsof ik die zaadjes bij mijn eitjes weg zit te denken! Ik zal me gaan aanmelden voor die verschrikkelijke Uri Geller-show!

Geplaatst

Gelukkig hebben we dit forum. Ik merk aan mijn collega's, familie en vrienden wel dat ze zich proberen in te leven, maar vaak moet je wel uitleggen wat de behandeling inhoudt. Ik heb ook een collega op het werk die ook in een behandeltraject heeft gezeten en die begrijpt het dan ook heel erg goed.

Toch zijn er inderdaad genoeg mensen die zich niet kunnen inleven en botte opmerkingen plaatsen. Gelukkig ken ik nog niet van deze mensen. Wel is het zo dat ik op dit forum er beter kan over praten dan met familie, vrienden en collega's.

En ik heb ook wel eens momenten dat ik zwangeren wil ontwijken, het zijn dan vooral zwangeren die ik tegenkom in het winkelcentrum van mijn kinderrijke buurt. Ik wil namelijk ook gewoon lekker zwanger flaneren door het winkelcentrum.

Geplaatst
Vorige week vertelde een collegaatje dat ze zwanger is. Eerst zei ze dat ze het zo lastig vond om het tegen me te vertellen om in de volgende zin te zeggen dat het meteen de 1e maand raak was. Nou zo lastig vond ze het dus niet.

mijn collega deed het precies zo! en ze heeft ook al een aantal keren tijdens de lunch aan de volle tafel gevraagd "en hoe gaat het nou met jouw ivf?!?!" Ik heb haar heel duidelijk gezegd dat ik zoiets persoonlijks niet aan de lunchtafel ga bespreken maar het bord voor haar kop is zo groot.. ongelooflijk want haar reaktie was 'ik dacht dat je werd geacht prive-aangelegenheden tijdens de lunch te bespreken" NOU NIET DUS! was mijn reaktie... gelukkig viel een andere collega me direct bij. Mn collega's zeiden nog van je moet haar duidelijk zeggen dat je daar niet van bent gediend maar kom op zeg, je kan zelf toch wel bedenken dat je dat niet aan de lunchtafel ga vragen waar ook mensen bijzitten die het geen hol aangaan?! en hoe duidelijk moet ik dan zijn?

Pas had ik ook nog woorden met de vriendin van mn neef en toen zei ze "je kan het zeker niet aan dat ik wel een kind hebt" dat zeg je toch niet?! heb gezegd dat ik dr een vals kreng vind en dat ze ver uit mn buurt moet blijven

Geplaatst

Pfff, ja...mensen kunnen zo ernom lomp zijn! Ik heb ook alle standaard opmerkingen gehoord. Van 'Je moet er eens niet zo mee bezig zijn' tot 'Het zal allemaal wel loslopen' en 'Jullie zijn nog zo jong, er is nog zoveel meer in het leven dan kinderen'. Ja, vast! Dat zijn dus echt geen dingen die je gaat zeggen tegen mensen die zo ernorm graag kinderen willen en waarbij het dus niet vanzelf gaat. Er wordt gewoon niet over nagedacht hoe kwetsend dit kan zijn. Idd, alleen degenen die hetzelfde hebben meegemaakt als wij weten hoe zwaar en moeilijk het is om constant zwangeren in je omgeving te hebben. Gelukkig waren wij de eersten in onze vriendengroep die kinderen wilden. De enige keer dat ik het echt moeilijk heb gehad is toen mijn nichtje van 15 (!) zwanger raakte. Dat was voor mijn gevoel zoooooo oneerlijk!!

Ow ja, en nu krijgen we dus constant te horen 'We zeiden toch dat je er niet zo mee bezig moest zijn'!! Grrrrrr...:evil3:!

Meiden, jullie hebben het recht om af en toe eens ongenadig boos te zijn, het is ook niet eerlijk. Hopelijk kunnen jullie ook snel jullie wonder(tjes) in de armen sluiten.

Liefs, San

Geplaatst
Pfff, ja...mensen kunnen zo ernom lomp zijn! Ik heb ook alle standaard opmerkingen gehoord. Van 'Je moet er eens niet zo mee bezig zijn' tot 'Het zal allemaal wel loslopen' en 'Jullie zijn nog zo jong, er is nog zoveel meer in het leven dan kinderen'. Ja, vast!

"Jullie zijn nog zo jong..." Ik was 21 toen ik met de pil stopte en heb mijzelf dat jaren voorgehouden. Ik ben nog jong, het komt allemaal wel goed... Nou, dit jaar word ik al weer 34!! Mijn geduld is op!!

Een aantal jaren gelden raakte een oppas-kindje van mij (ik heb haar luiers nog verschoond) zwanger!! toen voelde ik mij zeker een ouwe doos...

HEEEEERLIJK om ff lekker te klagen!! thnx meiden...

Geplaatst

ik ken een stel en zij waren jarenlang bezig met ICSI en uiteindelijk lukte dat ook. Toen die kinderen een paar jaar oud waren raakte ze opeens spontaan zwanger! helemaal blij natuurlijk want wie had dat verwacht. Maar de opmerkingen die ze kregen... niet normaal. Er werd gezegd: nu voel je je zeker pas echt man en hoe voelt het nu om ècht kinderen te kunnen maken.. Hoe haaaaaalen ze het in hun hoofd he?!?!?!

Geplaatst

Mijn man en ik waren op een feestje, huiskamer, toen de vader van die vriendin tegen mijn man zei...o, geen kinderen....je bent al lang getrouwd, weet je we hoe het moet?!?Schijnbaar grapje.....Ik stond er niet bij, zag mijn man wat raar wit wegtrekken. De man had schijbaar wel door dat hij te ver was gegaan. Wat later liep ik naar hem toe en hoorde ik van voor een kl. opmerking had gemaakt. Ik kon hem wel 3 keer door de prei met ham sleuren. En een flinke klal uitdelen. Ik had er niet bij moeten staan want dan had ik niet voor mezelf ingestaan...Zij hebben nb. een aangenomen dochter weten toch schijnbaar meer dat zwanger worden niet vanzelf gaat...Ik kan er nog boos en verdrietig om worden, gestoorde kerel. (Zitten nog bij ons in de kerk ook.....) Joy1

ps. Ook, je moet je ontspannen....je bent er te veel mee bezig...wees maar blij dat je ze niet hebt....je moet positief blijven, je bent nog jong...agh. waardeloos!!!

Geplaatst

Lijkt me inderdaad erg moeilijk en zeker als je al jarennnnn in de mmm zit... bij ons is de oorzaak vrij lang bekend en we wisten al dat als we wilde beginnen meteen IVF konden doen, zonder nog al die voorgaande onderzoeken... en binnen een paar maanden waren we zwanger...

Het is natuurlijk erg moeilijk om iets bij een ander te zien wat je zooo graag zelf wil.. Maar ik heb net nooit iemand misgunt ik gun iedereen een baby, juist ondat wij ook heel graag wilde... En als je zelf bezig bent dan zie je alleen maar zwangere buiken en dan is iedereen zwanger omdat je zelf ook zo dicht bij een zwangerschap bent dmv mmm....

Nu heb ik het gevoel dat iedereeeeen baby's heeft ik zie ze overal maar het is meer dat we er meer opletten...

Suc6 meiden, hoop dat jullie wens uitkomt.. suc6....

Geplaatst

Wat inderdaad wel irritant is Joy is dat iedereen doet als of zwanger worden maar iets is wat zooooo van zelfsprekend is... voor veel vrouwen wel maar helaas niet voor iedereen..

Wij hebben het ook zo vaak gehoord, mijn man heeft een vrienden groep waar iedereen al jarennnn kids heeft toen wij trouwde dachten ze meteen doe hebben hebben ook vlg maand een baby... elke keer maar weer vragen pffff en en.... heel irritant...

Ik heb overigens niet tegen iedereen gezegt over ons IVF ik had geen zin in extra stress van de hele tijd vragen over ivf en of het wel gelukt was enzo...

Geplaatst

hier is het geen geval van "misgunnen" het is de pijn van het jarenlang proberen en het niet voor elkaar kunnen krijgen.

en dan nog vind ik dat ik niet moet/mag klagen want ik héb tenslotte een zoon. dat daar hele grote offers aan vooraf zijn gegaan moet ik maar vergeten en een plekje proberen te geven.

jaloers ben ik op vrouwen die makkelijk zwanger raken... Jaaaaarenlang heeft sex maar 1 doel gehad... zwanger worden. (vanaf mijn 24e ongeveer)

Al voor dat het hele mmm van start is gegaan zitten jaren van hoop vreselijk verdriet en geestelijke "mishandeling" zo noem ik het maar want zo voelt het voor mij echt. Elke keer dat je weer ongesteld wordt krijg je geestelijk een knauw.

Dan hoor je van de een: Wij gaan voor een kindje! en dan weet je inwendig dat je elk moment het bericht kan krijgen..wij zijn zwanger! En ook al ben je heel blij voor ze, toch is dat weer een extra kerf op je hart.

En wie was het ook alweer die op haar 21e was gestopt met de pil en nu inmiddels bijna 34 is? Die zin alleen al deed me huilen want het is herkenbaar!!!!

Kortom, het is niet het misgunnen...het is de pijn van het niet kunnen krijgen

zo..dit lucht op...zit even emo heel erg klote omdat ik vanmiddag weer voor een onderzoek naar het ziekenhuis moet

Geplaatst
ik ken een stel en zij waren jarenlang bezig met ICSI en uiteindelijk lukte dat ook. Toen die kinderen een paar jaar oud waren raakte ze opeens spontaan zwanger! helemaal blij natuurlijk want wie had dat verwacht. Maar de opmerkingen die ze kregen... niet normaal. Er werd gezegd: nu voel je je zeker pas echt man en hoe voelt het nu om ècht kinderen te kunnen maken.. Hoe haaaaaalen ze het in hun hoofd he?!?!?!

Ik denk dat als iemand dat tegen ons zou zeggen dat ik of mijn vriend die persoon zou neermeppen. Ik word al woest als ik dit lees. Absurd gewoon.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden