Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onze goudvissen lijken ook weinig van de veranderingen te merken....

Leuk Pieneke die wiegjes, ik denk dat ik zo eentje ook nog aanschaf voor in de woonkamer. Even afwachten wat ik allemaal nog van een vriendin te leen krijg (i.i.g maxicosi, box , etc.). Ik zal je foto's bekijken.

Ga ook nog even mijn werkmail doen, ben het hele weekend bezig geweest maar niet met een aantal zaken die eigenlijk af moesten.... en morgen is ook weer een korte dag want moet met ons zoontje naar het ziekenhuis voor controle, hij had ineens een hele heftige immuunreactie op iets en is vrijdag accuut van top tot teen gecontroleerd (en geprikt, zo zielig....).

Nic

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allemaal,

Was ik een heel verhaal aan het tikken, ineens foetsie... pfff!

Alles goed met iedereen? Hier weer terug van een heerlijke (maar veel te korte) vakantie en we moeten morgen weer aan de slag.

Morgen ook weer naar de verloskundige.

Silvia, hier (nog) geen last van lekkende borsten.

Nic, het zou wat zijn als de goudvissen van slag zijn haha! Zijn jullie pas ook op vakantie geweest?

Joke, wat een mooie lengte en gewichtje. Ik heb geen idee hoe groot ons frummel nu kan zijn.

Nienke, jullie zoon is ook zo lekker beweeglijk, leuk he om te voelen.

Wat leuk om te lezen dat alle kamertjes op orde raken. Hier kreeg ik een grote verrassing na onze vakantie, mijn moeder had al een groot begin gemaakt met behangen en dit weekend is de kamer helemaal behangen. Ook het ledikantje en de kast staan er al in, echt leuk!

Is iedereen er al uit qua namen, de voornamen zijn bekend, nu de 'doopnamen' nog..

Tot mails!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Niet te geloven, lees ik hier van een paar dat ze last hebben van maagzuur en wat er aan te doen, krijg ik prompt 's avonds in bed last van maagzuur! Maar ik heb dus de tip gevolgd en een glas melk gedronken. Hielp als een tierelier, nergens meer last van....

We hebben al gordijnstof uitgezocht voor de nieuwe kamer van zoonlief. Dan is dat alvast maar een beginnetje... Verder nog niets gebeurd, alleen een planning gemaakt. Ben blij dat ik me er nog geen zorgen om maak.

Ben vorige week trouwens begonnen met zwangerschapsgym. Was wel grappig. Ik dacht van de meesten dat ze wel ongeveer net zo ver waren als ik, gezien de omvang van de buiken. Maar ze waren allemaal al een stuk verder.... Slik... Word ik dan echt weer zo gigantisch? Zucht.... Nou ja, het komt uiteindelijk allemaal wel weer goed met Sonja...:unsure:

Iemand anders al begonnen met gym of yoga?

Fijne dag verder vandaag.

lfs, Marije

Geplaatst

Ik mag 25 mei voor het eerst naar zwangerschapsyoga. Dat is in de week dat wij van plan zijn te verhuizen; dus kan wel wat ontspannende oefeningen gebruiken dan ben ik bang! :)

Verder ben ik nog steeds - nu al zo'n 20 weken ;-) - van plan om te gaan zwangerschapszwemmen. Mijn excuus op dit moment is dat ik geen zwemkleding heb die ik pas... Er waren hier meer dames met zwemplannen toch? Zijn die ook nog steeds in de planfase of zijn er ook inmiddels als 'zwemmers in uitvoering'?

Geplaatst

Hoi hoi schatjes

Het zonnetje schijnt hier enorm .. zalig !!! Wij hebben gisteren een goede wandeling gemaakt op de kermis hier even verder van en amaaaai , serieuze harde buik ! Was blij om te zitten !! Onze huisdieren , wel wat veel ze ... 5 poezen en 1 hond . De eerste maanden was mn hond niet welgezind op mij ze ,hij luisterde zelfs niks naar me , en al mijn ondergoed was naar de vaantjes als hij het kon vinden ! Er zitten maar 2 poezen hier boven , de rest beneden maar allemaal zijn ze verzot op mij ! hihi zalig !!

Het gaat hier goed , het mag zo blijven gaan !! Kamertjes kiezen , doopsuiker , kleertjes , enz .... ZZZAAAAAALLLIIIGGG !!!Heb denk ik een zalige dag :-) !!

Schatjes geniet van jullie dag !!! hihi !!! En van het bolle buikje !!!!

Joke:whistling_girl:

Geplaatst

Even iets wat ik met jullie MOET delen... mijn zusje had al de hele nacht krampen, en net heeft de vk haar onderzocht; 2 cm ontsluiting! Ze zijn nu naar het ziekenhuis want ze is morgen pas 37 weken zwanger. SPANNEND!!!!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Emma, dat is echt een leuke verassing! Wat fijn dat dat allemaal al gedaan was bij thuiskomst.

@Marije, heb er ook alleen in bed last van. Maagzuur. Gisteren ook eens dat glaasje melk genomen: werkt echt super inderdaad!

Ik heb nog steeds niets gehoord van zwangerschapsgym... Ik geloof dat ik rond week 27 zou moeten beginnen. Zie wel of er nog bericht komt. Ga nu in ieder geval weer eens per week zwemmen (gewoon rustige baantjes, op zijn bejaards ;-)).

@Karin, ik ben dus wel aan het zwemmen, maar niet speciaal zwangerschapszwemmen. Daar denk ik nog over aangezien dat niet in het voor mij dichtsbijzijnde zwembad gedaan wordt.

Verder kan ik je dan bijna feliciteren. Nog even en je bent tante!

@Joke, goede stemming! haha. Enthousiasme alom :-D

De mannen hebben net ons erg mooie laminaat gelegd. Helemaal blij :hello2: Het ziet er zo mooi uit. Alleen de plinten nog en laat die meubels dan maar komen! hihi. Morgen zal ik weer even de nodige foto's maken :blob3:

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Aan iedereen een leuke dag toegewenst vol buikkriebels !!!! hihi !!!

En Kammie ???? Is het al zover :-) ?hihi leuk zeg !!

Het is hier weer zo zonnig !!! ik heb gisteren de lakens ververst ,slaapkamers gepoetst, de kinderkamer :-) , overal gepoest dus en pfieuw overal pijn gisterenavond en nu vandaag raar gezegd maar de venusheuvel is enorm gevoelig en pijnlijk. Vandaag dus echt kalmkes aan !

Geniet van jullie dag meiden !!

Joke:tongueP:

Geplaatst

En Kammie ???? Is het al zover :-) ?hihi leuk zeg !!

Gisterenavond 3 cm ontsluiting en moest in het ziekenhuis blijven. Vanmorgen was er nog niets geboren (heb geen oog dicht gedaan, alsof ik zelf op het moment stond om te bevallen!) en toen ik vanmorgen contact had met mijn zus was er nog niemand geweest om de 'voortgang' te bekijken. Dus, nog steeds afwachten... En daar ben ik zó ontzettend goed in!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Karin, ze houdt je wel in spanning!

Vandaag een super mooie dag. Woensdag ben ik altijd vrij. Vanochtend gezwommen. Ik ging weer wat sneller dan voorgaande keer. Ook wat meer banen kunnen doen. Conditie gaat dus weer wat beter!

Vanmiddag de voortuin onder handen genomen. Komen buren ook weer babbelen en buik bekijken, haha. Wat apart eigenlijk he? Als je zwanger bent is vraag 1 niet meer hoe het met je gaat, maar hoe het met je buik gaat.

Hier de foto's van hoe de kleine zijn kamer nu is. Ik vind het zoooooo mooi worden! Nooit gedacht dat wij ooit zo'n mooie kamer zouden kunnen "uitzoeken". :bf_new: Ik ben er echt super super blij ermee. En mijn man ook natuurlijk! Dat wil niet zeggen dat jullie het mooi moeten vinden trouwens, haha, smaken verschillen :tongueP:. Over een paar weken de meubels erin, hihi.

Foto-N68I4ELP-D.jpg

Foto-XEBTKJCB-D.jpg

Foto-WXU8KWUS-D.jpg

Buikfoto komt er ook nog aan :-)

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hey Nienke,

Super mooie foto's weer...! Hele gave en stoere kamer! En ja, ze kijken inderdaad eerst naar je buik en als je pech hebt zitten ze er nog aan ook! Ben benieuwd naar je buikfoto. Ik ga me deze week proberen te wagen aan ook een buikfoto. Begin er een beetje naar toe te groeien... (in meerdere opzichten ;-))

Wij zijn toch weer veranderd qua gordijnen... Wordt toch een ander stofje. Maar ondertussen worden de plannen wel concreet en dat is fijn. Lampie uitgezocht, kastje, muursticker, e.d.

@Joke: wat ben jij toch altijd heerlijk vrolijk! Ga direct glimlachen bij je berichtjes...!

Nou meiden, tot later maar weer he!

Lfs, Marije

Gast Nienke79
Geplaatst

Daar is die dan, de nieuwe buikfoto. Aangekleed dit keer omdat mijn hoofd erbij staat, haha. Net uit de douche, dus ik durf zelfs zonder mascara! :-P

Foto-JGR4D4DR-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke,

Het kamertje is helemaal geslaagd! Wat voor gordijnen gaan er komen? Leuk trouwens jouw buik (en douche-koppie) weer eens te mogen zien, mooi hoor!

Liefs Pien

Gast Nienke79
Geplaatst

@Pieneke, ik moet ook zeggen dat ik wel trots ben hoor, op dat buikie. Groeit tot nu toe mooi. En gelukkig (gelijk even afkloppen) nog nergens strepen. Jij?

Gordijnen hebben we nog niet uitgezocht. Onze meubels zijn spierwit, dus waarschijnlijk nemen we ook witte gordijnen. Misschien met een groen streepje ofzo?!?!. We wachten nu in ieder geval eerst op de meubels (3 mei) en als die staan gaan we op gordijnjacht. En natuurlijk op koop voor alle andere spullen, want verder hebben we nog niets (op wat kleding na).

@Annelies, heel veel plezier bij jullie pretecho morgen!

Tijd niets van Caroline gelezen.. Hoop dat alles gewoon goed gaat en ze gewoon geen tijd/zin heeft :-D

Lfs, Nienke

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

04 juli: Caroline - jongen & meisje

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

08 april: Annelies, 2D pretecho (bij 25 wk, 5 dg)

09 april: Annelies, suikertest

10 april: Silvia, 3D echo (bij 27 wk, 5 dg)

12 april: Silvia, controle vk (bij 28 wk)

15 april: Marije, 3D echo (bij 26 wk, 1 dg)

15 april: Annelies, controle vk (bij 26 wk, 5 dg)

17 april: Nienke, 3D echo (bij 26 wk, 3 dg)

20 april: Kammie, pretecho (bij 25 wk, 3 dg)

21 april: Nienke, controle VK (bij 27 wk)

27 april: Leejoo, (Tine), controle gyn (bij 27 wkn)

28 april: Joke, echo + controle gyn (bij 28 wk, 6 dg )

29 april: Nic, vk controle (bij 28 wkn, 2 dg)

18 mei: Nienke, echo ter controle placenta (bij 30 wk, 6 dg)

21 mei: Joke, echo + controle gyn (bij 32 wk & 1 dg)

11 juni: Joke, echo + controle gyn (bij 35 wkn & 1 dg)

Geplaatst

Mooie kamer en mooie buik Nienke! Ik heb zelf ook nog helemaal geen streepjes gelukkig.

Hebben jullie ook al moeten testen op zwangerschapsdiabetes? Is in mijn ziekenhuis standaard maar ik had vanochtend blijkbaar een iets verhoogde waarde en nu moet ik volgende week weer... bah echt geen lolletje 100 cc suikerwater op nuchtere maag.. hopelijk is het vals alarm.

Nic

Geplaatst

Hoi Hoi

Ken dat Nic ! Ik heb dit ook moeten doen , éénmaal gelukkig !! Ik had geluk geen dieet voor mij , hopelijk voor u ook he hihi !

Mooie foto Nienke !! Bolle buikjes !!! hehe ! De kinderkamer is ook prachtig !!

Meiden het gaat hier goed vooruit !! We zijn al april !

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nic, is dat die glucosetest? Ik las er al veel over op babybytes. Voor zover ik weet hoef ik die niet te doen. VK heeft er niets over gezegd.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat een blij topic zijn we weer de laatste tijd :)

Nienke ... super leuke foto's van kamertje en buik. Inderdaad een mooie buik hoor!!

Ik heb ook nog geen strepen, maar zal vast wel komen. In mijn pubertijd heb ik zo'n beetje overal strepen opgelopen (borsten, benen, heupen), dus ben er blijkbaar gevoelig voor.

Nic ... ik moet morgen voor die suikertest. Was het erg vies?

Ik heb in de mmm ook een darmonderzoek gehad ... het drankje daarvoor was echt ongelovelijk super super super vies. Dat je het echt amper kon binnenhouden ... dus ik hou mezelf maar voor dat die van morgen vast niet zo vies kan zijn.

Nienke ... volgens mij krijgt niet iedereen dat, bij ons in ieder geval niet. Als er verder geen aanwijzingen zijn, hoeft het niet. Ik had voor de zwangerschap licht overgewicht en dan moet het wel.

Onze 2D pretecho van vanavond was weer hartstikke leuk. Nog steeds een meid ... haha. Ze is al groot joh! Lag met handen en voeten boven het hoofd .. te spelen ofzo ... helemaal dubbelgevouwen. Zo schattig. Ze ligt nog niet helemaal in foetushouding, maar begint wel te komen. Super vaak te gapen, ze was net wakker aan het worden. Jammer genoeg was ze dus niet zo heel wakker en lekker aan het boksen, maar ach ... het was weer zo leuk om te zien.

Ik pas morgen het lijstje wel aan, als ik de suikertest ook weer heb gehad.

Geplaatst

IK BEN TANTE!! Vanmiddag is ons nichtje Mara geboren. Echt een heel mooi meisje; 5,5 pond en helemaal gezond! We zijn heel trots!!!!

Geplaatst

Gefeliciteerd Kammie!!! Helemaal super!

Geplaatst

Nic ... ik moet morgen voor die suikertest. Was het erg vies?

Ik heb in de mmm ook een darmonderzoek gehad ... het drankje daarvoor was echt ongelovelijk super super super vies. Dat je het echt amper kon binnenhouden ... dus ik hou mezelf maar voor dat die van morgen vast niet zo vies kan zijn.

Nienke ... volgens mij krijgt niet iedereen dat, bij ons in ieder geval niet. Als er verder geen aanwijzingen zijn, hoeft het niet. Ik had voor de zwangerschap licht overgewicht en dan moet het wel.

Het is wel heel vies maar voornamelijk omdat het zo ongelofelijk zoet is en ook best veel, je wordt er een beetje wee van zeker in combinatie met niets mogen eten.... maar het is denk ik niet zo erg smerig als wat jij beschrijft. Succes morgen!

Nic

Geplaatst
Het is wel heel vies maar voornamelijk omdat het zo ongelofelijk zoet is en ook best veel, je wordt er een beetje wee van zeker in combinatie met niets mogen eten.... maar het is denk ik niet zo erg smerig als wat jij beschrijft. Succes morgen!

Nic

Tx! Klinkt niet best ... lol.

Voor jou helemaal balen dat je nog een keer moet .. zeker nu je weet dat het geen pretje is. Wat gebeurt er eigenlijk als je waarde weer verhoogd is? Moet je dan op je suikerinname gaan letten ofzo?

(over dat darmdrankje ...stond op de website van de fabrikant ... "met een frisse gember citroen smaak" ... WAT?? die hebben het echt niet zelf geproefd! Het eerste wat de arts ook vroeg, toen ik me meldde voor het onderzoek was "heb je het drankje binnengehouden?". Ik moest toen 's avonds drinken en toen 12 uur later, dus 's ochtends nog een keer, het was maar heel weinig, maar heb de hele nacht de uren af liggen tellen tot ik het weer moest drinken en verschillende tactieken bedacht hoe je dat dan het beste kon doen, zodat het ook binnen te houden was ... (met een ijsklontje je tong doof maken ... met een rietje goed ver achterin voorbij je smaakpapillen ..). Onbegrijpelijk dat ze zoiets niet wat lekkerder kunnen maken! .... mm ... het is al lang geleden, maar moest er nog even over klagen ... lol).

Geplaatst

hoi hoi

als ik dat zo lees heb ik wel mazzel heb morgen een ontbijt test.

moet eerst ontbijten en dan 2 keer bloedprikken.

succes groetjes silvia

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden