Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag 37 weken ... weer een mijlpijl!!

Maarre .... ik hoef nog niet zo nodig hoor ... hihi.

Nienke, goed idee dat lijstje van geboren. En ik vind ook dat Babeth en haar kindjes erbij horen. Ze laat het ons wel weten als ze het niet wil.

Ik heb eindelijk een goede voedingsBH in huis. Had via internet besteld, maar de maat is zo lastig. De 2e zit nu goed. Dus ga de 1e terugsturen en ruilen voor nog 1 in die maat.

Worden je borsten na de bevalling ook nog groter als er eenmaal echt veel melk in zit?

Geplaatst

Lieve Nienke

maak maar een mooi lijstje aan en ik vind he alleen maar fijn als onze jongens er op vermeld worden! (jeetje, vandaag precies 4 maanden geleden...)

Ik heb het idee dat Joke een dezer dagen met een practig bericht gaat komen.

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Nienke,

Leuk zo'n nieuw lijstje erbij, ben benieuwd wie hem als eerste gaat aanvullen. Wat mij betreft mag ik dat wel zijn hoor.... Maar ja, die kleine zal het zelf wel bepalen vrees ik!

@Annelies: ik loop ook erg moeilijk. Eigenlijk waggel ik meer als een pinguin.... Volgens mij voelen we hetzelfde, en ik vraag me ook af wat daar zo enorm pijn doet! Hoop dat je vanaf nu een beetje lekker slaapt.

@Nic, ik zal het nog eens proberen met de foto's, bij mij worden ze direct in iPhoto gezet en vanaf daar lukt het me niet een normaal formaat te gebruiken.

Fijn weekend allemaal. Sterkte met de voetjes en de handjes :sunny: in die hitte....

Lfs, Marije

Geplaatst

hoi hoi

hier even snel een berichtje het is begonnen hoor. vanochtend af en toe wat weeën maar nu toch echt serieus om de 4 a 5 minuten. ik hoop dat het snel komt. jullie horen van me.

groetjes silvia

Geplaatst

Heel veel succes Silvia. Nog even en dan lig je met je mooiste wat er is in je armen!

Hou je taai!

Geplaatst

Ohh ... wat spannend Silvia!! Heel veel succes, hopelijk gaat het voorspoedig. En wat leuk dat je ons op de hoogte komt brengen.

Zet 'm op!

Geplaatst

Oh wat spannend Silvia. Zet 'm op, veel succes!

Ik vul het lijstje even aan:

Uitgerekende datum:

05 juli: Annemarieke (Silvia) - meisje

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

29 juni: Annelies, controle VK (bij 37 wk, 3 dg)

30 juni: Nienke, controle VK (bij 37 wk)

1 juli: Astrid, controle gyn. (bij 37 wk)

5 juli: Karin, controle vk + bevallingspraatje (bij 36 wk)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

Nienke, zijn jullie nu geswitched qua naam? Moeilijk he, namen...

Fijn weekend!

Geplaatst

WOw Sylvia

wat fijn en dat je dat nog kan komen melden.......top!

Veel kracht en succes!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hai Silvia,

SUCCES SUCCES SUCCES.

Wat spannend zeg.

Ik hou jullie topic in de gaten.

Lfs Niek

Gast Nienke79
Geplaatst

@Silvia, je leest dit niet meer, maar zet hem op! Spannend hoor. Hopelijk volgen we je allemaal lekker snel, hihi. Heel veel succes in ieder geval en ik ben reuze benieuwd.

@Astrid, ja toch weer geswitcht, maar nu toch wel zeker hoor! Voor jullie nog moeilijker omdat jullie zowel een meisjes als een jongensnaam moeten hebben!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Worden je borsten na de bevalling ook nog groter als er eenmaal echt veel melk in zit?

UIt eigen ervaring: ja! Daar komt nog wel een maat bij, misschien wel twee. Ik had er twee gekocht en die waren beide wat ruimer (niet veel, maar een beetje). Nu zijn ze helemaal passend, misschien zelfs nog wat aan de kleine kant. Maar dat helpt tegen de stuwing. Laat je gewoon goed voorlichten!

Geplaatst

Wow Silvia, wat leuk om te horen! Ik hoop voor je dat het nu allemaal achter de rug is en dat je een heel mooi meisje op de wereld hebt gezet! Ben erg benieuwd naar je verhalen. Hoop dat alles goed is gegaan. Veel liefs, Marije

Geplaatst

Vol spanning wachten we op nieuws van Silvia! Hopelijk heeft ze inmiddels haar kleine lekker bij zich.

UIt eigen ervaring: ja! Daar komt nog wel een maat bij, misschien wel twee. Ik had er twee gekocht en die waren beide wat ruimer (niet veel, maar een beetje). Nu zijn ze helemaal passend, misschien zelfs nog wat aan de kleine kant. Maar dat helpt tegen de stuwing. Laat je gewoon goed voorlichten!

Dank je :) Probleem is dat ik niet zou weten bij welke winkel ik terecht kan voor voorlichting, heb nogal een grote maat, met ook nog een cup verschil tussen links en rechts (de BH die ik nu heb gekocht is 90F, zit links goed, rechts wat te wijd). Maar goed, dankzij Iza een goede site op internet gevonden waar ik heb besteld, prachtige BH en ze leveren snel. Dus zodra ik voel dat het wat groter wordt, bestel ik gewoon gauw een maat groter erbij.

Wij zouden vandaag naar een meertje met een ander stel en hun zoontje. Maar zij had geen puf (is over 2 weken uitgerekend), dus ik ben ook lekker thuisgebleven. Pfff ... al dat gedoe, veels te vermoeiend. Heb nu wel de babykleertjes in de wasmachine ... schattig!!

Geplaatst

Ik ben ook ruim bedeeld hoor :biggrin:, voor de zwangerschap een 80d en nu zit ik aan ik meen 90E (dat was volgens mij de maat die ik heb aangeschaft). Ik heb 2 weken voor de bevalling mijn voedingsbh's gekocht. Ik had gehoord dat dat de beste tijd was om dat te doen. Het is helemaal niet erg als je BH's in het begin wat strakker zitten (vind ik), want dat helpt tegen de stuwingspijn... tenminste, bij mij. Ik moest ze van de kraamhulp ook dag en nacht aanhouden...

En het is inderdaad heet! Ik ben blij dat ik niet meer zwanger ben en voel met de zwangeren die het zwaar hebben mee.

@ Sylvia, zet 'm op!

Gast Nienke79
Geplaatst

Ik zit ook te wachten op "het grote nieuws" van Silvia, haha.

Wij hebben vandaag lekker buiten gezeten in de straat van mijn schoonouders ivm de rommelmarkt. Ik heb natuurlijk in de schaduw gezeten en dan is het wel goed uit te houden. Met veel water, fanta en op slippers. Dat neemt niet weg dat mijn voeten nu breedte Donald Duck zijn, haha. Dat trekt vannacht wel weer weg :-)

Nou schijnt het aankomende dagen ook zo heet te blijven, dan blijf ik toch wel redelijk binnenshuis. Scheelt dat we met plavuizen altijd een lekkere koude vloer hebben in de zomer!

@Annelies, toevallig van de week een voedingsbh gehaald bij Livera. Word ik altijd goed geholpen, maar ik heb dan ook echt een erg doorgaanse maat. Normaal 75 B nu 80 C, haha, niet veel veranderd dus :-P.

Meiden sterkte en nog een fijne "zon"dag natuurlijk.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Vandaag lekker aan het strand gezeten was wel warm maar goed te doen, zelfs niet veel last van vocht gekregen want daar was ik wel even bang voor. Wel de hele dag actief bezig geweest dus nu afgedraaid. Gelukkig is het in ons huis altijd goed toeven en op het terras het grootste deel van de dag ook. Net wel een zwembadje neergezet en gevuld, is best groot en diep dus daar kan ik zelf morgen evt. ook nog in....

Wat BH's betreft, bij de vorige ging ik tijdens de zwangerschap al naar twee maten meer en na de bevalling naar maat superbabe, echt niet mooi meer van die ballonnen waren het. Ik ga nu helemaal geen borstvoeding proberen te geven en de kraamhulp raadde me daarom een strakke (maar niet al te kleine) bh aan om de stuwing een beetje binnen de perken te houden. Verder kraamverband nat maken en in de vriezer leggen, dit kun je straks in een theedoek wikkelen en voor verkoeling op je borsten gebruiken.

Spannend Sylvia, ben heel benieuwd naar je verhaal!

Nienke zijn jullie bij een heel nieuwe naam uitgekomen?? of een die je al in het achterhoofd had?

Nic

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nic, het is een naam die we wel al langer op het lijstje hadden staan. Uiteindelijk hadden we er nu nog 2 (nadat die ene een week of 2 geleden was afgevallen). Ik heb het geboortekaartje in die 2 opties als proefdruk per mail ontvangen en toen waren we er erg snel uit. Deze naam vinden we het beste, meest mooie.

Ik begin nu toch wel af te tellen! Aanstaande woensdag ga dus navragen bij de VK vanwege mijn zorgen over de grootte van onze man. Ik ben benieuwd :-)

Lfs,

Nienke

Geplaatst

hoi hoi

ja ja vannacht om kwart over 5 is anna-lisa geboren.

ze weegt 2660 gram . ze maakt het heel erg goed helemaal gezond.

het ging allemaal heel snel. het hele verhaal vertel ik nog wel.

ben heel erg moe maar voldaan met zo'n pracht meid.

groetjes silvia

Geplaatst

Ik ben zo met de laatste babydingetjes bezig en heb nog wat vragen. Wie kan me helpen??? (hoeft niet alle vragen hoor ... haha)

Ik heb bij de HEMA lakentjes, hoeslakentjes e.d. aangeschaft voor het wiegje en bedje. Moet je die van te voren wassen? (en strijken dan waarschijnlijk)

Zijn nieuwe hydrofiele luiers zacht? Ik heb namelijk een hele zak gekregen van een vriendin, maar zij had ze al voor 2 kinderen gebruikt. Nu na het wassen, vind ik ze erg stug en niet zo fraai meer. Als ik nieuwe koop, zijn die dan lekker zacht, of hoort dat sowieso niet?

Zetten jullie de box al neer beneden?

Op mijn babyuitzetlijst (die ik van internet had gehaald) staat naast hydrofiele luiers ook nog dat je 6 flanellen omslagluiers nodig hebt. Weet iemand wat dat nou weer zijn en heb je die echt nodig?

Als je de baby in de kinderwagen legt, moet die dan ook zijn opgemaakt als een soort bedje? Gaat er een laken ofzo om het soort matrasje wat er in zit? En moeten er dan ook dekens in? Ik was eigenlijk van plan om de baby dan in zo'n lodger wrapper te wikkelen en die als jasje / deken te gebruiken, kan dat?

Begin nu echt in de fase te komen dat ik alles af wil hebben .. hihi.

Oh, heb vannacht voor het eerst geslapen op die action molton, beviel prima! Heb je eigenlijk helemaal niet door (daarover heen nog wel een gewone molton en matrashoes).

Geplaatst
hoi hoi

ja ja vannacht om kwart over 5 is anna-lisa geboren.

ze weegt 2660 gram . ze maakt het heel erg goed helemaal gezond.

het ging allemaal heel snel. het hele verhaal vertel ik nog wel.

ben heel erg moe maar voldaan met zo'n pracht meid.

groetjes silvia

Jippie, wat geweldig!!!! Gefeliciteerd met Anna-Lisa, wat een leuke naam. Ben heel benieuwd naar je verhaal natuurlijk, maar dat horen we nog wel.

Rust lekker uit en laat je verwennen!!

Liefs,

Annelies

Geplaatst

Silvia

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje Anna-Lisa, mooi naam!

Fijn dat het snel is gegaan en dat alles goed gaat, geniet lekker van elkaar!

liefs

Babeth

Geplaatst

Silvia, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Anna-Lisa! Nu lekker uitrusten en genieten van elkaar.

Liefs, Astrid

Gast Nienke79
Geplaatst

Silvia en man, gefeliciteerd met jullie kleine meid Anna-Lisa! :wav:

Wat een net maatje is ze, ruim 5 pondjes. Fijn dat alles zo goed gaat en rust lekker uit.

@Annelies:

- zachtheid hydrofiele luiers, heeft dat te maken (net als handdoeken) of je ze droogt aan de lijn of in de droger? Die van ons zijn gewassen en aan de lijn gedroogd en gestreken. Niet echt zacht,maar ook zeker niet stug;

- ik was alle dekens en lakens in ieder geval wel (met neutraal wasmiddel omdat Patrick en ik allebei allergiën hebben);

- onze box staat inderdaad al even beneden;

- geen idee wat flanellen omslagluiers zijn, misschien weet Nic dat?;

- Wij hebben een hoeslakentje in de kinderwagen en een dekentje;

Laat de rest van onze babies maar komen!! Silvia stuur die bevallingsfibes maar door :tongueP:.

Uitgerekende datum:

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

29 juni: Annelies, controle VK (bij 37 wk, 3 dg)

30 juni: Nienke, controle VK (bij 37 wk)

1 juli: Astrid, controle gyn. (bij 37 wk)

5 juli: Karin, controle vk + bevallingspraatje (bij 36 wk)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

Lfs,

Nienke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden