Ga naar inhoud

Uitgerekend Juli 2010 (vervolg)

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Nienke79
Geplaatst

Ik las net in een ander topic dat verhaal van Silvia en foto's hier staan, maar zie zijn dan vast onderweg!! hihi. Ahhhhh, zie je, tegelijkertijd getypt :-P. Wat een prachtig meisje Silvia!!

Meiden het is gezellig druk hier. Spanning loopt op.

Fijn dat alle controles weer goed waren, morgen mag ik ook weer.

Huppel is nu fijn aan het bewegen. Dat doet hij nu een stuk minder, dus als hij aan de gang is dan geniet ik er van :-)

Vandaag bij de Hema geshopt. Had nog maar 1 setje voor het ledikant dus deken, hoeslakens, lakens etc gekocht. En 2 slingers met ballonnen gekocht voor als hij er is, haha.

lfs,

Nienke

Geplaatst

Ahhh .. Silvia, wat een mooie meisje! Echt een schatje.

Succes morgen bij de VK Nienke.

Geplaatst

hier ook nog even het verhaal natuurlijk.

zaterdag ochtend werd ik al wakker met krampen dat in de loop van de ochtend erger werd en de slijmprop los kwam. stond op het punt de vk te bellen toen begon alles weer af te zakken. ben die middag nog op verjaardag geweest kreeg af en toe een wee pas rond een uur of 5 werden ze regelmatig . de vk gebeld die zat midden in een bevalling. dus die kwam daarna dat was rond 22 uur. onderzoek gedaan met de mededeling dat ik nog maar 1 cm had niks dus . dat dit ook indalings weeën konden zijn. ik was zwaar teleurgesteld moest maar proberen warme douche te nemen en naar bed te gaan. dat lukte niet echt . hele avond lopen rommelen tot 3.45 toen kwamen de echte weeën en verloor wat vrucht water. vk kwam meteen en ik had toen 6 cm ontsluiting. om 4.30 heeft de vk de vliezen gebroken. om 4.45 kreeg ik persweeën en om 5.10 is anna-lisa geboren.

we zijn nu erg moe maar we genieten van ons meisje.

iedereen bedankt voor de lieve reacties mijn man was erg onder de indruk van alle berichtjes . meiden bedankt heel veel succes. ik blijf meelezen . en af en toe wat schrijven ben niet zo een schrijver maar dat wisten jullie al.

dikke knuffel van silvia,johan en anna-lisa

Geplaatst

Hallo Silvia en Johan

wat een prachtig meisje, echt een prachtbaby!!!

Fijn dat alles goed met jullie gaat

groetjes

Babeth

Gast Nienke79
Geplaatst

Wow Silvia, ook nog in razend tempo!! Hopelijk ben je er "ongeschonden" uit gekomen. Nu lekker genieten van jullie meisje. Jij en Johan nogmaals gefeliciteerd van mij en Patrick.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat een schatje, en zo te lezen een redelijk vlotte bevalling. Nogmaals gefeliciteerd en geniet! Nic

Geplaatst

Wat een mooi meisje en een goede bevalling. Nu lekker genieten van elkaar! Nogmaals gefeliciteerd.

Liefs, Astrid

Geplaatst

Hoi Silvia,

Gefeliciteerd, wat een mooie dochter! Dat het voor de andere juli-dames ook allemaal snel mag gebeuren! Jullie hebben ook allemaal nog zoiets moois in je buik zitten!!!

Liefs,

Amber

Geplaatst

Dat klinkt als een voorspoedige bevalling Silvia! Raar idee hoor, dat jij het er al hebt opzitten. Ik vind het echt spannend hoe het bij ons zal gaan.

Toch weer erg veel last van m'n onderbuik. Morgen voor de zekerheid nog maar eens op blaasontsteking laten testen (moet alleen zo vroeg worden ingeleverd ... blegh). Heb gisteren ook alweer teveel gedaan (maar was helemaal niet veel ...) en toch wel weer wat bloedverlies. Dan hoop ik stiekum dat dat een goed teken is (van mij mag ze nu wel komen ...), maar ik denk dat het alleen de baarmoedermond is die wat teveel geprikkeld wordt.

Heeft iemand hier al last van voorweeen?

Geplaatst

Hoi Annelies,

Lastig he die pijn, kan me voorstellen dat je weer laat testen, ik heb het zelf ook al tig keer gedaan... Ik heb zelf ook veel pijn in de onderbuik, en ik vermoed zelfs dat ik voorweeën heb. Ik moet soms echt de pijn wegzuchten en dat duurt dan een minuut of 2, vaak een aantal keer achter elkaar. Het schijnt dat het bij een tweede vaker voorkomt, ik maak me in ieder geval geen zorgen en hoop alleen maar dat het dan eerder komt. Vandaag 37 weken, het mag komen! Moet zo ook weer naar de VK, ben benieuwd.

Verder nog de laatste klusjes aan het doen. Het kan me nu niet snel genoeg af zijn allemaal. Voor je het weet is ze er. Maar ga zo toch maar even nog met de pootjes omhoog, aangezien ze zelfs bijna niet meer in de slippertjes passen :tongueP:...

Lfs, Marije

Geplaatst

Silvia wat een heerlijk klein poppetje!

Ohw wat spannend allemaal meiden!

Joke geniet je al van je kleintje?

Ik hou jullie in de gaten.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Annelies en Marije, nou ik weet niet wat ik vandaag heb, maar prettig is het in ieder geval niet! Veel stekerige pijn in mijn onderbuik. Het voelt net alsof je erg nodig moet poepen (ja sorry hoor) en te laat richting wc gaat. Maar dat dan al de hele dag. Dan denk ik weer dat het aan een te strakke broek ligt, maar inmiddels zit ik gewoon zonder broek en dan komt en gaat het ook.

Ook voel ik de kleine vandaag maar bar weinig. Ik ben me dan natuurlijk alweer zorgen aan het maken, maar gelukkig gaan we binnen een uurtje naar de VK voor controle.

Lfs, Nienke

Geplaatst

Whaaaauw Annemarieke, wat een mooi dochtertje met een mooie naam hebben jullie gekregen.

Je bevallingverhaal klinkt ook goed, best snel gegaan he.

Ben je er ongeschonden uitgekomen?

Nou geniet er lekker van samen met je man.

Lfs Niek

Gast Nienke79
Geplaatst

Inmiddels ben ik weer terug van de VK. Die buikpijn zijn mijn buikspieren die het momenteel erg zwaar te verduren hebben. Dat komt vooral omdat ik mijn buik helemaal naar voren draag en omdat die kleine man nog steeds niet is ingedaald!

Ik heb mijn zorgen over zijn grootte ook uitgesproken en hij geeft aan dat we de 8 pond wel gaan redden, maar dat het niet veel meer zal zijn. Geruststelling dus! Alles gaat dus verder goed, bloeddruk 120/80.

Krijg nu wel erg de kriebels dus morgen gaat die vluchttas eraan geloven, de laatste enveloppen, de letters van zijn naam wil ik nog uitzagen en behangen, alle was wegstrijken en de badkamer en toilet boenen. Alsof dat allemaal lukt, haha! Maar ik ga het toch proberen :-P

Lfs,

Nienke

Uitgerekende datum:

15 juli: Joke - meisje

17 juli: SJSL (Annelies) - meisje

20 juli: Nic - jongen

21 juli: Nienke79 - jongen

21 juli: Vliegmeisje (Marije) - meisje

23 juli: Emma (Astrid) - laten ons verrassen

25 juli: Leejoo (tine) - jongen

31 juli: Kammie (Karin)- jongen

Eerstvolgende afspraak:

30 juni: Marije, controle VK (bij 37 wk)

1 juli: Astrid, controle gyn. (bij 37 wk)

1 juli: Nic, controle VK (bij 38 wk, 2 dg)

5 juli: Karin, controle vk + bevallingspraatje (bij 36 wk)

6 juli: Annelies, controle VK (bij 38 wk, 3 dg)

7 juli: Nienke, controle VK (bij 38 wk)

Geboren:

26 februari: Lars en Nick (Meiske74) zijn vanwege vroeggeboorte helaas overleden.

6 mei: Olivier en Rosalie (Caroline)

27 juni: Anna-Lisa (Annemarieke)

Geplaatst

Nienke, wat fijn dat alles goed was!, je zegt net dat jullie mannetje nog niet is ingedaald..dan hoef je al die klusjes toch niet op 1 dag te doen ?? rustig aan meis

groetjes

Babeth

Gast Nienke79
Geplaatst

Sommige kindjes dalen pas bij de bevalling in ;-).

Wil lekker mijn lijstje ontzettend inkorten. Vandaag had ik dusdanige onderbuikpijn dat ik maar weinig gedaan heb... bléh.

Babeth, zag dat je inmiddels ook weer een emmy bij je hebt en volgende week mag testen. Ik duim voor je!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke ... de pijn die jij omschrijft, is anders dan wat ik voel, maar klinkt ook vervelend. Hopelijk hou je niet tot het einde er last van. Wat fijn dat het goed was bij de VK! Is jullie knul helemaal nog niet ingedaald, of ligt ie nog los in je bekken (bibi heet dat (bewegelijk in bekken), bij mij is het nu vibi (vast in bekken)).

8 pond is ok toch?

Krijg nu wel erg de kriebels dus morgen gaat die vluchttas eraan geloven, de laatste enveloppen, de letters van zijn naam wil ik nog uitzagen en behangen, alle was wegstrijken en de badkamer en toilet boenen. Alsof dat allemaal lukt, haha! Maar ik ga het toch proberen :-P

Hahaha .... wat denk je zelf???

Ik heb de ziekenhuiskoffer bijna klaar staan, nog een paar dingetjes, die denk ik niet superbelangrijk zijn. Vandaag de echte meisjeskleren gewassen, morgen even strijken en dan kan het eerste pakje ook mee de koffer in. Leuk.

Ik heb echt het gevoel dat de baby nog weeeken blijft zitten.

Geplaatst

Vind ik best moeilijk het uitzoeken van het eerste pakje, is toch iets wat je voor altijd bewaart, tenminste ik heb voor de oudste een doos met allemaal 'herinneringspulletjes' en daar zit ook zijn eerste pakje in. Krijgt nr. 2 dus ook niet te dragen...

Onze kleine man is ook nog helemaal niet ingedaald maar dat zegt inderdaad helemaal niets over het moment van bevallen, de verloskundige benadrukte dat nog eens nadrukkelijk gisteren. Wij moeten meteen bellen zodra de vliezen breken ivm gevaar van klemzitten van de navelstreng zodra hij dan gaat indalen.

Wel lastig Nienke die steken, ik heb ook wel wat pijntjes hier en daar maar niet zodanig dat ik erdoor wordt belemmerd. Vluchttassen staan klaar, nog even een muntje voor de ziekenhuisrolstoelen klaarleggen (is een winkelwagentjessysteem en zul je net zien dat je geen losse euro in je zak hebt zitten..). En een logeertasje voor de oudste klaarzetten voor het geval we hem 's nachts moeten uitbesteden. Verder heb ik totaal geen last van poetsdrang dus douche en toilet etc. kunnen me gestolen worden, maandag komt de werkster weer.

Babeth veel succes de komende dagen, we duimen!

Nic

Geplaatst

Wel lastig Nienke die steken, ik heb ook wel wat pijntjes hier en daar maar niet zodanig dat ik erdoor wordt belemmerd. Vluchttassen staan klaar, nog even een muntje voor de ziekenhuisrolstoelen klaarleggen (is een winkelwagentjessysteem en zul je net zien dat je geen losse euro in je zak hebt zitten..). En een logeertasje voor de oudste klaarzetten voor het geval we hem 's nachts moeten uitbesteden. Verder heb ik totaal geen last van poetsdrang dus douche en toilet etc. kunnen me gestolen worden, maandag komt de werkster weer.

Nic

Hihi ... ik ook niet! En bij ons komt ze morgen ... heerlijk!

We hebben nu ook de box beneden staan. Boel een beetje verbouwd en het past allemaal precies. Staat echt leuk. Nu nog een leuk boxkleed kopen, want dat heb ik nog niet, maar heb al veel leuke gezien.

Het plaatje bij je handtekening is echt een mooie nu Nic!

Geplaatst

Meiden ... het is juli!!!!! :yikes:

Gast Nic1968
Geplaatst

ja bizar, het is nu echt nog max. zo'n drie weken voor mij en ook de meeste hier.... net bij yoga weer de ademhaling geoefend en hopelijk blijft er wat van hangen want hoezeer ik er ook naar uitkijk ik zie er ook wel tegenop.... man en zoon zijn geboorteslinger en muisjes aan het kopen, en daarna gaan we lekker het park in om verkoeling te zoeken en te eten. fijne avond! Nic

Geplaatst

Silvia en Johan,Van harte gefeliciteerd !!!!

Hier is onze kleine meid BO is geboren !! Op 25 Juni is ons schatje komen piepen !! 3,330kg bloot en 50 cm groot ! We zijn serieus gelukkig !!!

De bevalling was wel serieus lastig , maar het is enorm vlug vergeten :-)

Een volledig verslag volgt nog !!!

Joke ,Jelle en Bo!!

Geplaatst

Woo hoo!! Joke, we hoopten natuurlijk al voor je dat het zover was!! Gefeliciteerd met jullie kleine meid. Bijna 3 weken te vroeg en toch 3330 gram, zoals ze al voorspeld hadden he?

Ik ben benieuwd naar jullie verhaal! Geniet er lekker van.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden