Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi san heb het gezien heb op hyves ook al naar je echo's gekeken.

vond die wagen wel prijzig hoor met alles wat er nog bij komt kijken. Heb de extra boodschappenmand erbij genomen en aparte adapters voor de maxi cosi voetenzak uiteraard. Dure hobby kinderen krijgen ;)P nee hoor heb het er allemaal voor over. En we krijgen het kamertje van me ouders dus daar hoeven we al geen rekening mee te houden.

@nathalie veel succes weer morgen met je echo.....

gr

Patries

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@nath heel veel plezier vandaag l;ieverd!!

ff het lijstje aangepast ik ben eraf gevallen;)

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

28-05: Nathalie, 2e echo 16:00

31-05: Sannie, vlokkentest 11:45

31-05: Leepat, 1e afspraak vk 17:10

01-06: Shanna, 2e echo + gyn

02-06: Cidgem, 2e echo

03-06: Hanneke, 2e echo

03-06: Sandra, afspraak vk 16.30

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk en 09-06: volgende echo zh

15-06: Leepat, 3e echo ziekenhuis 12:00

15-06: Esly, 2e echo ziekenhuis 15.30

16-06: Miranda, 2e echo

16-06: Eslief afspraak gyn

25-06: Eslief pretecho voor geslacht

22-07: Sandra, 20 weken echo 12.30

Geplaatst

Hee Sannie,

Ik wou je vast veel succes wensen met de vlokkentest van maandag. Ik moet zelf dinsdag.....Moeten we maar voor elkaar duimen :-)

Groet

Lisette

ps. ik heb eerder een vlokkentest gehad en de behandeling an sich viel me toen heel erg mee hoor.

Geplaatst

Sannie meissie..., speciaal voor jou wilde ik je feliciteren omdat je de 12 weken hebt gehaald!!!!!!!!!!

Natuurlijk ook de anderen, maar de 12 weken halen als je boven de 40 bent is alleen maar super te noemen!

Helemaal als je bedenkt dat ik 6 meiden "kende", waarvan de meeste 42 en die zwanger waren in en rond december. En daar zijn jij en Shanna nog maar van over!

succes met je vlokkentest maandag.

Bij de intake van mijn vorige zwangerschap wilde ik juist een vlokketest via de buikwand omdat ik denk dat (gevoelsmatig dan!) de andere manier eerder kans op een MK zou kunnen hebben. Maar dat is mijn gevoel.

liefs joske

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

08-06: Simone, Intake vk

Geplaatst

Hey meiden,

Ik zit ergens mee, en maak me zorgen hierover. Ik heb sinds afgelopen dinsdag (8 weken en 2 dagen) geen hele pijnlijke borsten meer wanneer ik mijn bh uittrek. Ik heb nooit hele erge pijn in mijn borsten gehad, maar de laatste tijd voelde ik ze toch echt wel als ik de bh uittrok. Dus "opeens" vanaf dinsdagavond dus niet meer. Ik natuurlijk meteen helemaal in paniek, maar mijn vriend heeft meteen op internet gezocht en kwam tot de ontdekking dat dit "normaal" is. De dag erna heb ik een echo gehad bij de vk, en zij reageerde er verder ook niet op. De echo was prima, dus heb me er verder maar bij neer gelegd. Nu heb ik er afgelopen nacht toch echt van wakker gelegen! Ik maak me zorgen dat dit misschien de eerste voortekens zijn van een miskraam..... terwijl ik verder geen hele erge buikpijn heb ofzo.... wel af en toe wat krampjes. Herkennen jullie dit probleem, of heeft iedereen nog steeds hele erge pijnlijke en gespannen borsten? (zij zijn nog steeds wel iets groter dan voorheen, maar de "druk" is eraf..... zeg maar....) Ik hoor graag van jullie.... zodat ik hopelijk weer normaal kan slapen.... Alvast bedankt!

Geplaatst

@sannie, gefeliciteerd met behalen van de 12 weken (vw je leeftijd) moet heerlijk zijn !! Dikke duimen voor de vlokkentest.

@lisette, ook dikke duimen voor de vlokkentest

@han, toen ik je verhaaltje las, moest ik eerst eventjes lachen, want herken mezelf volledig erin !! Van de week was mijn buik flink plat en mijn borsten waren al een paar dagen minder pijnlijk en strak, zoals het eigenlijk voorheen was, dus je raad het al : Paniek en huilen, meteen mijn moeder opgebeld (was alleen thuis met de hond, jah die zegt me ook niks) die kon me iets geruststellen vertelde me dat dat er ook bij hoort en dat ik maar moet opletten binnen een paar uur heb je weer je buikje. Oke iets gerustgesteld maar nog niet voor 50% mijn hoofd draaft maar door(geen pijnen of bloedverlies). En jah hoor ze had gelijk na een paar uur zag ik em weer en toen pas was mijn gevoel wat rustiger, al heb ik er nog wel over gepiekerd. Dus ik snap heel goed wat je boedoeld.

Op dit moment doen mijn borsten ook al een paar dagen geen pijn meer en voelen zeker niet zo strak als voorheen.

Dus ik zou me er niet te druk over maken en zoals je al zei " de vk ging er niet over door" stel het was iets raars of anders dan zou ze het er denk ik wel dik over gehad hebben.

Geplaatst

Hahaha...gelukkig herken je mijn gevoel! Heb ook wel een beetje een opgezette buik, en als dat minder is heb ik me helemaal geen zorgen over gemaakt.... Maar die borsten he, krijg ze maar niet uit mijn hoofd. Ben erg blij te lezen dat het dus herkenbaar is..... en dat ik dus niet de enige ben..... Thanks!! Jij mag ook al bijna weer voor je 2e echo he? Ik mag 1 dagje later dan jou! Spannend weer!!! Wanneer gaan jullie trouwens op vakantie? En waar gaat de reis heen, meende iets van Mexico? Of heb ik het helemaal mis? Te gek..... heerlijk, zou nu ook wel op vakantie willen gaan, want daar gaat de tijd altijd veel sneller dan hier thuis!

Geplaatst

Hi Han, mijn borsten worden ook wat minder gevoelig en dat is maar goed ook want o ze 9 maanden zo pijnlijk te houden is ook niet prettig. Alle klachten worden steeds wat minder omdat je lijf begint te wennen aan alle veranderingen en hormonen. ALs je echo goed was en het hartje klopte dan kun je er nu voorzichtig van uitgaan dat alles goed zal blijven gaan.

Mijn Afspraak bij de VK was erg leuk. Na even te zoeken konden we het hartje horen via de Doptone, ik had dit niet verwacht aangezien ik toen net tien weken was. Maar het was een schitterend geluid!!!!!

Op de 14 juni heb ik weer een echo, eigenlijk gewoon voor de leukigheid.

Dames geniet van het mooie weer en succes met alle vlokkentesten...

Liefs Chantal

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

08-06: Simone, Intake vk

14-06: Chantal, 3e echo VK 10:45

Geplaatst

Lieve Chantal,

Bedankt voor je reactie! Wat een geruststelling!!!

Je hebt het hartje gehoord, dat is echt super! Lijkt me helemaal te gek gaaf!! Kan niet wachten totdat ik het hartje van mijn kindje hoor!! As donderdag mag ik weer voor de 3e (officieel 2e echo) echo in het ziekenhuis, ben benieuwd of ze mij het hartje ook laten horen.

Nogmaals bedankt voor je reactie, en een prettig weekend!

Gast Sannie66
Geplaatst

Thanks ladies voor de 12-weken felicitaties. Heb het dan nu ook de hele wereld verteld.. hahaha...

En die vlokkentest Lisette, tsja, blijft gewoon naar lijkt me. Ga me er niet al teveel zorgen om maken nu... wil van het weekend genieten :-). Jij ook suc6 dinsdag!

Die borsten van mij zijn niet echt veel groter geworden: maar 1 cupmaat (en dat vind ik wel genoeg). Zijn ook wat minder gevoelig hoor, maar de aderen zie je nog heel duidelijk. Wacht maar tot we gaan lacteren later in de zwangerschap..hihihi...

Trouwens, ik heb ons poppetje woensdagavond en gisteravond gevoeld! Echt geen grapje! Dacht nog: "Dat kan niet, het is veel te vroeg. Zullen vast m'n darmen zijn (luchtbelletje ofzo)." Ik lag beide keren ontspannen op mijn rug. Woensdag met Reiki voelde ik het heel vaak achter elkaar... plopperig, alsof iemand aan de binnenkant van de huid zacht even drukt...

Heb even gegoogled (natuurlijk) en las dat het echt wel kan... zo grappig..

Nou meiden, geniet van alles en een heel fijn weekend..

Liefs,

San

Geplaatst

Sannie gefeliciteerd!Wat leuk dat je de baby gevoeld hebt! het kan inderdaad.

Zelf heb ik nu 2x de baby gevoeld.. wel maar heel kort 1 schopje..De eerste keer dacht ik dat ik het mis had maar de tweede keer herkende ik het gevoel van de vorige keer.. ik dacht ook dat ik gek was maar het schijnt echt te kunnen!! bij mij was de eerste keer met precies 12 weken de dag voor de echo.

Veel succes bij de vlokkentest ik hoop dat het je mee valt:)

Fijn weekend allemaal

Esther

Geplaatst

hey han

hier ook geen last meer van de borsten dit is al een paar weken weg

kan er zo'n beetje alles aan hebben haha

in het begin waren mijn borsten met vlagen erg pijnlijk en zijn toen flink gegroeid, maar dat is ook al weer wat afgezakt

kan mijn normale bh's weer aan

sannie en esther wat bijzonder dat jullie je beeb al kunnen voelen

als ik na bed ga probeer ik me een poosje op mijn buik te concentreren, leg mijn handen er op en probeer iets te voelen

tot nu toe nog niks gevoeld afwachten dus

heb al wel een duidelijk buikje voor 12 weken, maar komt misschien ook wel doordat ik nog steeds 2 vruchtzakken met vruchtwater draag

Geplaatst

sandra tis wel heel vroeg hoor.. nog steeds wel ene lichte twijfel of ik het wel echt gevoeld heb;) bij mijn meid voelde ik het pas voor het eerste echt met 21 weken.Toen kon ik het gevoel pas echt herkennen.. Ik had toen ook mijn placenta voor liggen waardoor je het vrij laat kan voelen..hopelijk is dat nu anders..In elk geval is dit al een flinke drukte maker dat scheeld denk ik ook.. mijn kleine meid was altijd heel rustig bij echo's en bewoog zachtjes haar armen/benen.. was vaak aan het duimen dat doet ze nu nog..Deze echter is heeel druk ik denk ook dat ik daarom veel misselijker ben geweest.. en soms nog ben..Vandaar dat ik ook denk dat het ene jongetje is.. al zegt het niets natuurlijk:)

Geplaatst

@Han,

Ik herken het ook de eerste weken heb ik ontzettend veel last gehad van mijn borsten.

Nu is de pijn weg ook bij de bh uittrekken.

Ik heb dan alleen pijn als ik mij "snachts omdraai in bed en dan word ik er ook wakker van.

Maar gelukkig ben ik nog misselijk dus dan weet ik dat er nog iets in mijn buik gebeurt.

Fijne avond

Groetjes Simone

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie reactie's. Ik heb maar besloten me er geen zorgen meer over te maken. Lees net in mijn ticker dat deze week voor mij nog even spannend is, en dat vanaf de 10e week de kans op een miskraam nog heel klein is. Dus nog even 1 weekje spannend..... Maar gelukkig as donderdag alweer een echo. Heb ook echt het gevoel dat het deze keer gewoon helemaal goed komt!

Zo leuk, gisteravond waren we bij vrienden aan het eten. Er lag voor ons beiden een kadootje klaar.... Voor beiden zo'n piep-klein rompertje met de tekst: Mama is de aller, aller, allerliefste en op die van mijn vriend stond (je raad het al.....) Papa is de aller, aller, allerliefste. Zo mooi. Ik heb er vanmorgen nog eens even goed nagekeken en kreeg helemaal tranen in mijn ogen. Niet te geloven dat daar straks ons kindje in ligt!!

Voor de meiden die deze week voor de vlokkentest gaan, heel veel succes! Ik zal voor jullie duimen...

Gast Shanna42
Geplaatst

Dames ik sluit me bij Han aan veel succes deze week met de vlokkentest.

@Han wat lief van ze die kadootjes. En heerlijk hè om daar na te kijken, da's echt genieten.

Groeten van Shanna

Geplaatst

vanmiddag feestje gehad bij mijn nicht en man

hier was ook nog een ander stel die naar icsi zwanger geraakt is

kregen we beiden een tasje met leuke kadootjes van mijn nicht omdat we het verdient hadden

lief he

mooi rompertje, slabbertje en mutsje in lime groen met wit gestreept en een fles zwitzal

ik kon mijn tranen nog bedwingen, maar iedereen om me heen zat te huilen haha

Geplaatst

Leuk he al die enthousiaste reacties!! Ik heb nav de eerste echo een paar kadootjes gehad van vriendinnen en dat voelt zo goed!

Dames die deze week de vlokkentest hebben: heel veel succes gewenst!

Liefs Esly!

Geplaatst

hoi meiden,

nou ben vandaag eindelijk 12 weken... toch nog wel snel gegaan zo.

morgen naar de vk ben benieuwd hoop wel dat we een echo krijgen en dat we het hartje mogen horen.

hoe ging dat bij de dames die ook al naar de vk zijn geweest bij eerste afspraak?

hier ook al aardig wat cadeautjes gehad we krijgen iedere week van me schoonouders een kleinigheid maar heb intussen een sidetable vol met allemaal handige en leuke dingetjes. van thermometer tot hydrofiele luiers... echt heel leuk en langzaam krijgen we wat kaartjes in de bus.

nou meiden laat morgen weer even weten hoe het gegaan is bij de vk

groetjes

Patries

Geplaatst

Gefeliciteerd Patries! Hehe....eindelijk de 12 weken gehaald! Wat een opluchting zal dat zijn.... Heerlijk voor je! En succes morgen bij de vk. Is dit je eerste afspraak bij de vk dan? Tja, ik ben al met 8 weken en 3 dagen bij de vk geweest en dat was voor een termijn echo, ik heb volgende week mijn 2e afspraak staan en dan hebben we een intake-gesprek. Dus heb geen idee hoe het bij jou zl zijn. Ik zal er gewoon om vragen hoor!! Succes! Zo!! En wat zijn jullie al heerlijk verwend door je schoonouders. Ze zulln wel heel erg blij en trots zijn! Geniet ervan!

Geplaatst

Oh, en ik zie nu net dat Sandra de 12 weken ook al is gepasseerd! Voor jou ook een dikke proficiat! Heerlijk..... ik zou willen dat ik al aan de beurt was....

Geplaatst

hoi hoi,

Sandra jij ook gefeliciteerd we zijn de eerst trimester doorgekomen.

Ik had je bericht op hyves gezien vanmorgen maar had geen tijd meer om te reageren want moest naar me werk. En nu op me werk kan ik alleen op het forum reageren want hyves is op me werk geblokkeerd ;)P

Ik ben heel benieuwd of ik ook een leuk tasje met hebbedingetjes krijg haha. Maar ik hoop nog meer op een geweldig kloppend hartje en mooie echo.

Han bedankt voor je reactie we worden inderdaad verwend door iedereen zo leuk hoe blij iedereen voor ons is....

nou meiden ik ga even werken tot 21:00 uur pffffff gelukkig tussendoor even naar de vk moet er om 17:10 zijn dus zal vanavond nog even een berichtje achter laten.

groetjes

Patries

Gast Sannie66
Geplaatst

De grens van de 12 weken is door een aantal dames al gepasseerd! Fijn gevoel geeft dat, niet dan meiden?

Hier vandaag de vlokkentest gehad. Helaas door de buikwand, want zoals ik al vermoedde ligt mijn placenta achter en dan is het vaginaal heel moeilijk bereikbaar...

Maar als ik mocht kiezen, dan doe ik liever een punctie! Jeetje, da's pijnlijk! Wil het eigenlijk zo snel mogelijk vergeten...ben helemaal beurs van binnen!

Nu is het wachten op de uitslag. Maximaal 10 werkdagen voordat wij (en de huisarts en mijn gyn) schriftelijk bericht krijgen. Mocht het echt niet goed zitten, dan worden we eerst gebeld. Dus dikke duimen draaien dat het allemaal goed zit!

By the way: het kind lag door de hele procedure rustig op z'n duim te zuigen... mijn placenta was al redelijk dik, dus hij heeft er ws. helemaal geen last van gehad... alleen z'n moeder...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden