Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi San, gelukkig is het achter de rug! Wist niet dat het zo pijnlijk was. Nu 10 dagen in de zenuwen, balen is dat... Veel sterkte daarmee!

Caroline

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje

05-12-2010: Annelot

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78

31-12-2010: Shanna

02-01-2011: Han75 (Hanneke)

Eerstvolgende afspraak:

01-06: Lisette, vlokkentest

01-06: Shanna, 2e echo + gyn

02-06: Cidgem, 2e echo

03-06: Hanneke, 2e echo

03-06: Sandra, afspraak vk 16.30

04-06: Moontje, 1e afspraak vk

08-06: Sannie, 2e afspraak vk en 09-06: volgende echo zh

08-06: Simone, Intake vk

14-06: Chantal, 3e echo VK 10:45

15-06: Leepat, 3e echo ziekenhuis 12:00

15-06: Esly, 2e echo ziekenhuis 15.30

16-06: Miranda, 2e echo

16-06: Eslief afspraak gyn

25-06: Eslief pretecho voor geslacht

22-07: Sandra, 20 weken echo 12.30

Geplaatst

Hoi meiden ben ik weer

Sannie vervelend zeg dat het best pijnlijk was die punctie.... Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal goed is....

kom zojuist terug van de verloskundige en alles zag er goed uit hele aardige man en nam echt de tijd voor ons en ging heel goed kijken naar ons kindje hebben mooie echo's gehad maar nog steeds geen hartje gehoord (wel gezien uiteraard) hij zei dat het nog te vroeg was, daar ga ik maar van uit. Hij/zij was ook heel erg beweegelijk heel leuk om te zien.

hebben ook een kleinigheidje gehad leuke zwangerschapsboekjes en een knuffel.

nou meiden zit nu weer op me werk dus ga nog even wat doen heb totaal geen zin meer uiteraard ik ga nog proberen een foto van de echo te plaatsen maar weet niet zo goed hoe dat werkt. ;(

groetjes

Patricia

Geplaatst

san sterkte met wachten.

Patricia fijn dat alles goed was, en dat je weer mooie echo's hebt.

Wij mogen morgen weer naar de VK ik hoop dat ze nu wel een hartje kunnen horen anders moet ik weer naar het ziekenhuis.

Mag gelukkig ook nog net voor onze vakantie een echo laten maken in het ziekenhuis dat is wel fijn want we zijn toch een maand weg.

Geplaatst

@sannie balen dat de punctie zo pijnlijk was, nu duimen voor een goede uitslag

@patricia leuk dat je een extra echo hebt gekregen bij de vk

@s&s veel plezier morgen bij de vk

voor de rest de groetjes

Geplaatst

@sannie: misschien maar goed dat je van te voren niet hebt geweten dat t onderzoek zo pijnlijk zou zijn!! Ik duim voor een goede afloop!

@patricia, gaaf dat je het hartje hebt gezien bij de vk!

@Shanna, zet em morgen!! Ik zal aan je denken!

Dames die morgen de echo hebben: heel veel succes!

Wij zijn vandaag onverwacht in het ziekenhuis geweest! Tijdens mijn eerste echo was geconstateerd dat mijn eierstokken nog wat opgezet waren door de punctie en men wilde dat in de gaten houden. De afgelopen dagen kreeg ik steeds vaker last van de rechterkant van mijn buik....een beetje een zeurende, branderige, kramperig gevoel op de plek waar, jawel, mijn eierstok zit. Dat in combinatie met een beetje bruinrode afscheiding maakte dat ik vanmorgen toch maar even heb gebeld omdat het niet goed voelde. Vanmiddag mochten we gelukkig langskomen om te kijken wat er aan de hand was en het bleek dat er een behoorlijke hoeveelheid oud bloed in m'n baarmoeder zit die de irritatie veroorzaakt. De rechter eierstok was nog wel teveel opgezet, maar niet zorgwekkend gelukkig.

Onze frummel was echt giga gegroeid!!! Wat een verschil zeg! 2 weken geleden was ie 1,8 cm, nu was ie al 4,1 cm! Hij was flink aan het spartelen waardoor het lastig was om een goede foto te maken. De gyn. heeft me helemaal gerust gesteld, hij vertelde dat de kans dat het nu nog mis gaat heel erg klein is en dat we de kritieke periode hebben gehad. (Al blijft het natuurlijk spannend) Ik ben zo blij dat ik heb gebeld en me om niets zorgen heb gemaakt!!

Liefs Esly!

Geplaatst

GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=f96a40fa-6cd3-11df-a097-00215ad7b032&Aux=44|0|8CCCEF7E28E7C30||

hij is omgedraaid kreeg het even niet goed maar ben allang blij dat het me lukt om een foto te plaatsen van onze uk met 12 weken en 1 dag!!!!

Geplaatst

GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=01130d61-6cd5-11df-895d-00215ad856c0&Aux=44|0|8CCCEF8EA862B30||

oh en onze verzameling cadeautjes het meeste komt uit de grabbelton die me schoonmoeder heeft gemaakt waar we iedere week een cadeautje uit mogen pakken schattig toch wel al asociaal veel en weet dat we heel erg verwend worden.... (bloos)

Gast Sannie66
Geplaatst

@Lisette, suc6 vandaag. Hoop voor je dat jouw onderzoek net zo soepel verloopt als je vorige :-)...

@Shanna, heel erg veel plezier meis met het koekeloere naar je kleintje! Hoop dat ie een groeispurt heeft gemaakt...

@Esly, wel een opluchting lijkt me om te weten dat jullie frummel het goed doet. Gaan ze nog wat doen aan je 'oud bloed'?

Liefs en :hello:,

San

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren weer een controle gehad bij de verloskundige. We zouden voor het eerst naar het hartje gaan luisteren. Het apparaatje werd op mijn buik gezet en ik lag vol spanning te wachten. Maar geen hartje te horen, nogmaals naar links en rechts, VK duwde nog even flink op mijn buik, maar nog steeds niets. Ik werd er behoorlijk angstig door en voelde de tranen al opkomen. VK besloot een echo te maken en daar was onze Frummel duidelijk aanwezig!! Gelukkig maar!! Via de echo konden we ook het hartje horen en hij/zij doet het prima! Wat een opluchting zeg.

En onwijs leuke foto's meegehad van de VK, zelfs een 3D, zo schattig.

Ik zal ook snel eens een foto van mijn buikje op de site zetten. Het begint nu allemaal goed te groeien, ben er zo ontzettend trots op.

Geplaatst

Hoi dafke wat vervelend he als ze het hartje niet kunnen horen, ik had dat 3 weken geleden ook bij de VK, helaas had ze geen echo dus moest ik toen naar het ziekenhuis maar gelukkig zag alles er goed uit.

Mijn buik gaat ook behoorlijk groeien ben al 8 kilo aangekomen.

Vanmorgen weer bij de VK geweest en hebben nu voor het eerst het hartje gehoord, moest er helemaal van huilen zo mooi was het.

Over 2 weken nog een echo in het ziekenhuis en dan lekker op vakantie.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Hee Sannie,

Wat vervelend dat het bij jou zo pijnlijk was. Bij mij verliep het vrij soepel. Ik voelde het wel, maar echt pijn deed het niet. Ik stond 20 minuten later weer buiten. Ik krijg de uitslag 14 juni, en heel misschien de vrijdag ervoor. Spannend hoor.

Gast Shanna42
Geplaatst

Hier geen goed nieuws vanochtend de echo gehad, en het hartje klopt niet meer en het was ook niet echt meer gegroeit. Moet nu wachten op de miskraam, volgende week dinsdag weer terugkomen bij de gynaecoloog. We zijn er kapot van.

Liefs van Shan

Geplaatst

Oh, meis..... wat enorm verdrietig voor jullie!! Ik heb er geen woorden voor! Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verdriet! Hele dikke knuffel....

Geplaatst

Shanna jeetje meid wat verschrikkelijk voor jullie, heb er even geen woorden voor.

Heel veel sterkte.....

veel liefs

Patries

Gast Sannie66
Geplaatst

Echt heel erg verdrietig nieuws voor Shanna en haar partner... ook vanuit dit topic: meid, geef de rouw de ruimte...doe het op jouw manier...

We zijn er voor je, mocht je het even van je af willen schrijven...

:3some:

Geplaatst

Shanna, ooh wat verschrikkelijk !!! Kl*TE zooi !! Krijg er kippevel van, zo verdiretig nieuws. Wens jullie veel sterkte en kracht.

(Maakt mij toch weer angstig.)

Geplaatst

Lieve Shanna

wat een verschrikkelijk naar bericht, ik gebrijp het goed dat jullie er kapot van zijn, ik weet niet goed wat te zeggen. Ik wens jou en je vriend heel veel sterkte!!!!

weer een grote "waarom toch" vraag erbij, ik heb met jullie te doen!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve Shanna, wat erg voor je, voor jullie. Ik was zo blij dat het zomaar gelukt was... ik weet precies hoe het voelt, om te moeten zien dat het helemaal stil is op de echo... het is een grote opdoffer.

Ik wens je heel veel sterkte!!

Liefs, Nine

Geplaatst

nee nee shanna....,

ik was er zo bang voor, en hoopte dat je dit niet mee zou hoeven te maken.

ik weet dat het er heel erg in hakt, want het was een wonder.

meissie ik wilde dat ik wat voor je kon doen.

een knuffel van mij en mijn man.

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden