Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Chantal en Esly: gaaf he die echo! Vond het ook hel erg leuk om te zien. heb laatst de beelden nog een keer terug zitten kijken. Wij hebben een DVD mee gekregen. Eindelijk weer een jongen erbij voor de decemberclub.

Ik hoop zelf dat het een meisje wordt, heb daar helemaal mijn zinnen op gezet. Net klaar met behangen, het is super gaaf geworden. Ik heb het volgende behang: http://www.behangwereld.nl/full7102729.jpg. De meubels worden wit en verder heb ik ook nog rode accenten (zoals dekentje, lakentjes, mandjes enz)

X Moontje

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esly geweldig je krijgt een jongen gefeliciteerd. En leuk dat je familie alleen maar meiden heeft dan is het helemaal speciaal. Wij hebben alleen maar jongens in defamilie dus we waren niet erg orgineel hahaha.

Moontje wat een geweldig behang. Wij hadden gekeken voor kaarten in die stijl.

Het zal idd wel heel erg gaaf staan in het kamertje. Als het klaar is een foto?????

Geplaatst

115736.jpg115725.jpg

deze 2 soorten behang hebben we besteld er komt nog een effen kleur bij maar zijn er nog niet uit of dat licht roze of wit word

plakken eerst deze op en beslissen dan wat er bij komt omdat het anders te druk word

ze komen niet naast elkaar

Geplaatst

@Esly, wat heerlijk dat de 20 weken echo goed was.. hopelijk gaat de rest van je zwangerschap voorspoedig... en super hoor: nog een jongetje in het lijstje!

@Moontje, wat grappig dat behang. Dus het wordt een echt 'oer-hollands' kamertje...

@Sandra, dat paisley is ook erg leuk...jij hebt toch ook een grijs kamertje besteld? Of ben ik nou in de war met Patries en Eslief... zal daar mooi bij staan..

@S&S, idd je krijgt al een lekkere buik!

Geplaatst

Ben ik ook weer.... De 20 wkn echo ook weer gehad.

Alles was goed met onze beeb.

Geen afwijkingen en zover ze het kon zien klopt het wat ze zeiden met de 17 wkn dat het een Meisje word.

Alleen moet ik weer op controlle bij de gyn i.v.m de navelstreng.

Maar verder was alles goed met ons meisje.

Nu mag mijn buik wel een beetje dikker gaan worden, en dan het maar gauw dec word.

Geplaatst

Hi esly en simone, gefeliciteerd dat alles goed was met jullie echo!!!

Sandra Leuk behang dat hadden wij op het oog voor mijn dochter haar peuterkamer.

Maar nu wordt het een muurschildering. Zij krijgt een spelende woezel en pip en dan komt op de babykamer op de muur tussen hun beiden kamers in een woezel en pip die door de muur heen kijkt. Zo schattig. Ik vind dat delfst blauwe thema trouwens ook erg leuk.

Verder veel verwend vandaag door de oma's en opa.

Over het groeien gesproken, ik las vandaag dat de baby's vanaf twintig weken gemiddeld 60 gram per dag.... zwaarder worden. Dan zullen alle buiken wel snel komen.

Nu duik ik lekker mijn bedje in.

Liefs Chantal

Geplaatst

@Sandra, ow jah, dat heb je al eens gemeld geloof ik.. pfff.. soms ben ik echt een zeef hierbovenin.. komt geloof ik na de bevalling ook niet helemaal meer goed, werd mij verzekerd door meerdere vriendinnen...:icon_scratch:.. nou fijn vooruitzicht *grin*

@Simone, wat fijn om te lezen dat alles goed is met jullie meisje.. dus volop aan het werk in de babykamer?

@Chantal, nou hier lijkt het wel of mijn buik 'stagneert', maar ja, mag niet klagen.. je kunt bij mij al vanaf week 16 echt zien dat ik zwanger ben... wel een leuk idee zeg met die Woezel en Pip die zgn. de andere kamer inkijken...

Hier met :binkybaby: alles goed.. voel haar echt heel vaak op de dag.. da's dan weer erg grappig...

Wij hebben trouwens van mijn paps (mams leeft niet meer) E 1.000 gekregen om te besteden aan de beeb.. wow.. moest er gewoon van huilen.

En morgen voor de eerste keer kennismaken met de echte vader van mijn lief. Zijn ouders zijn gescheiden toen hij nog heel klein was en hij heeft sporadisch contact met hem; wij hebben meer contact met zijn mama en haar man. Die zijn ook heel betrokken bij alles.. zal mij benieuwen...

Geplaatst

Heb trouwens net gebeld met de KDV hier in de wijk: de wachttijd is ca. een jaar (!), dus heb maar meteen ons kind voor 2 dagen aangemeld. Ik zal binnenkort een telefoontje krijgen voor een rondleiding...

Wat gaan jullie doen?

Geplaatst

@sannie ik ben ook erg vergeetachtig hoor dus tis je vergeven

ik heb de papieren voor de kdv al 2 maand in huis maar ben er nog niet aan toe gekomen om het door te nemen

door jou berichtje ze weer uit de lade gepakt

hier is de wachttijd max. 4 maand

ben vanmiddag bij de vk geweest

buik/beeb groeit goed baarmoeder komt nu tot op de navel

ben zelf niet aangekomen maar dit maakte niets uit

heb hb geprikt deze was nog steeds te laag, zelfs weer gedaald tijdens gebruik van ferro dus nieuwe dosis gekregen en doorgestuurd naar huisarts voor uitgebreid bloedonderzoek

morgen kan ik prikken, afhankelijk hiervan misschien toch weer onder controle van gynaecoloog

heb ook een blaasontsteking er bij dus mijn lol kan weer op

behang is al binnen nu afwachten tot mijn zus tijd heeft voor het behangen

ze zou het eigenlijk deze week doen maar haar kat is ernstig ziek en gaat ws dood dus ze heeft er nu de kop niet toe staan

het behang kan ook nog wel een weekje wachten, wil het wel graag nu al af hebben hoor

bericht gehad van het zwangerschapszwemmen dat ik in september kan starten

verder niets nieuws

Geplaatst

@san dat vervelend dat je er nog steeds veel last van hebt.. en een blaasontsteking erbij het zit je niet mee...ook ik mag september beginnen met zwangerschapszwemmen;)

Wat fijn dat iedereen een mooie en goede echo/vk bezoek heeft gehad!!

Hier gaat het goed!Gister hebben we de proefdruk van ons zelfgemaakte kaartje opgehaald...We konden in de boeken niets naar onze smaak vinden..We hebben een voorbeeldkaartje genomen en daarmee ons kaartje ontworpen..En hij is echt zowww leuk geworden!! Ons meisje krijgt een hip kaartje!!

Daarna zijn we naar babypark geweest..Door de slechte recenties over de Joolz kinderwagen was ik niet echt meer positief..De spulletjes waren allemaal ook gekocht voor we wisten dat het een meid zou worden..Dus naar mijn meening iets te wit;) we hebben op het kamertje na de meeste dingen veranderd.. ook meteen een stokke kinderstoel gekocht in het roze.. Een leuke luiertas..Een babyfoon..speelkleed en boxkleed.. We hebben de wagen Quinny buzz 4 gekocht in het roze.. dus nu zijn we er hellemaal klaar voor:) we hebben ook metene afgerekend! het meeste word over precies 2 weken geleverd en wat er niet op voorraad is krijgt nalevering..Het leuke aan alles was dat we met alle veranderingen en extra spulletjes gewoon netzoveel kwijt waren!!! De Joolz wagen was ook 1100 euro!!dat scheelde nu een hoop.

buzz-4-roller-pink-with-sun-canopy.jpg

Geplaatst

esther

ik vind deze wagen ook mooier dan de joolz, de joolz is wel lekker apart maar deze is leuker

dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk

vandaag een rotdag

hebben de kat van mijn zus moeten laten inslapen, ben dr de hele dag geweest

ze is compleet overstuur

wil straks nog ff naar groningen de babyzaken bijlangs koekeloeren en vast wat kopen als mijn man op tijd thuis komt van het werk

nog ff afwachten dus

miranda las via hyves dat je echo goed was van harte en geniet er van

Geplaatst

jeetje san wat naar! sterkte..

De joolz vond mijn man veel mooier en handiger.ik wilde buzz al.Maar na de slechte recenties over de joolz ga ik het risico niet lopen.. hij zou verbeterd zijn zeggen ze..maar ik vind 1100 euro niet echt een klein prijsje om bij zoveel slechte rencenties over kraken/afbreken etc het risico te lopen...Mijn schoonmoeder betaald de wagen beetje lullig als ik over een jaar moet gaan klagen:) De meeste klachten beginnen na een jaar en de nieuwste versie is pas 8 maanden oud.. ik vind de roze ook schatiger:P

esther

Geplaatst

zo zo esther dat kun je met recht een buikje noemen

ben niet meer naar groningen geweest in plaats daarvan om 19 uur op bed gegaan en doorgeslapen tot vanmorgen 4.50, moest toen echt plassen

voel me nu nog niet lekker

heb ook pijn onder de schouderbladen

moet vanmiddag weer naar de huisarts, kan ie daar ook direkt naar kijken

krijg dan ook uitgebreid bloeduitslag

weet al wel dat de hb 6.3 was dus weer gezakt terwijl ik al een half jaar aan de ferro ben

en de leukocyten zijn verhoogd, verder hoor ik het straks wel

nu nog ff een lekkere warme douche kijken of ik daar van op knap

Geplaatst

@San, ik zou er bij de ha op staan om toch aan die staalpillen te mogen meissie.. 19 uur (!) slapen is toch een teken dat je lichaam langzaamaan uitgeput raakt..

@Es, heerlijk he zo'n buikkie.. leuke foto ook met je andere dochter...

Geplaatst

hey sannie die pillen gebruik ik al 5 maand, word er niet beter op

heb de uitslag van de rest van het onderzoek ook gekregen

folium en vitb 12 was voldoende, wel aan de ondergrens maar daar doen ze niks op

verder afwijkende witte en rode bloedplaatjes en ontstekingswaarden maar dat vond hij niet erg, hoorde bij de zwangerschap icm blaasontsteking

hij heeft nog even naar mijn rug gekeken met het advies massage fysio en warmte en geen belasting

nu hopen dat mijn mannetje me straks lekker wil masseren

later nog ff tijgerbalsem halen en vroeg op bed

Geplaatst

hallo allemaal

ik lees al een tijd met jullie mee maar heb tot nu toe nog geen berichtje "durven" te plaatsen omdat ik erg onzeker ben over mijn zwangerschap. Ik ben nu ruim 22 weken zwanger (na een cryo terugplaatsing van een ICSI behandeling) en heb besloten om toch een berichtje te plaatsen.

sandra ik wilde graag even reageren op jouw bloeduitslagen. Ik heb zelf een vit b12 tekort, waar ik achter gekomen ben toen ik zwanger wilde worden. Mijn waarde was toen 118. dit is net onder de ondergrens, na 12 injecties met vit b12 vond de huisarts het genoeg, gevolg een jaar later weer een waarde van 120. Nu krijg ik elke 2 mnd een injectie.

Ik vertel dit omdat veel huisartsen vit b12 niet zo belangrijk vinden zeker als de waardes nog in de ondergrens zitten. Het probleem is alleen dat je er dan al wel klachten door kan krijgen (o.a. behoorlijke vermoeidheid trouwens ook onvruchtbaarheid en miskramen).

Ook kan je dan te weinig vit b12 aan je kindje doorgeven met alle gevolgen van dien. Ik heb gelukkig een goede internist gesproken die er op stond dat zolang ik zwanger probeerde te worden en tijdens een evt. zwangerschap ik die injecties MOET krijgen.

blijf je zo moe ga dan echt even terug naar je huisarts en vraag gewoon om zolang je zwanger bent die injecties. Zo'n injectie is niet duur (wordt wel vergoed) en het kan een hoop problemen schelen.

Ik wil je niet bang maken en bij de meeste vrouwen die een lage waarde hebben is er niks aan de hand en geeft het ook geen klachten, maar het kan dus al wel klachten geven. en wij hebben al genoeg meegemaakt dacht ik zo....

voor de rest wens ik iedereen een fijne zwangerschap en vond (vind) ik het erg fijn om met jullie mee te lezen over alle zwangerschappen (geeft toch weer wat rust als je leest dat je niet de enige bent...)

groetjes

nieta

Geplaatst

Goedeavond meiden,

Zo we zijn druk bezig geweest in de babykamer maar het resultaat mag er zijn. Ben helemaal verliefd haha kan er uren zitten kijken.

Onze kleine mannetje begint ook lekker druk te worden, ik ga hem steeds vaker voelen en vanavond lag ik even op de bank en toen zag ik ineens mijn buik heen en weer gaan, moest er gewoon van huilen zo bijzonder is het. Soms kan ik gewoon nog niet bevatten dat we echt zwanger zijn.

Eslief wat een geweldige buik heb je al zeg. Die van mij groeit ook hard.

Hoe is het verder met de rest?

Geplaatst

@Nieta, welkom hier in dit topic.. gezellig hoor als je hier wilt meekletsen. Als wij je in het lijstje moeten plaatsen, geef dan even door de uitgerekende datum en welke afspraken er voorlopig staan...

@allen.. hier één van mijn breisels waar ik stiekem best weer trots op ben (zonder patroon)...

Foto-QTISJTDD-D.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden