Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen meiden

Fijn te lezen dat alle echo's en hartjes het weer goed doen.

Wij zijn gister bij de gyn geweest en de kleine doet het gelukkig ook heel goed. We hadden een gesprek voor de keizersnede maar dat gesprek liep helaas niet helemaal zoals verwacht. Volgens mij snappen ze het daar niet helemaal. Heb maar een afspraak gemaakt in een ander ziekenhuis om te kijken wat ze daar voor ons kunnen doen.

Morgen mogen we voor onze pretecho ben zooooooooooo benieuwd, heb er echt zin in.

Fijne dag allemaal

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

cigdem

dus alles was weer goed fijn om te horen

s&s

veel plezier morgen bij de pretecho

wij moeten nog een afspraak maken voor de pretecho

er werd gezegd dat deze het mooise is tussen de 24 en 32 weken

wat is jullie ervaring/mening?

Geplaatst

Hoi Sandra,

Tegen ons is gezegd dat je een pretecho het beste rond de 26e week kan laten maken, daarna kan het kindje eventueel al te groot zijn om volledig op het plaatje te passen.

Wij gaan 21 augustus voor de pretecho, kijk er nu al naar uit!

Geplaatst

S&S, heb je ook een berichtje via een ander kanaal gestuurd: maar ontzettend veel plezier met je mams en lief kijkend naar jullie kleine man vandaag! Mooi cadeautje hoor....:-)

X

Geplaatst

We hebben vanmorgen onze pretecho gehad. Wat geweldig zeg een uur kijken naar je kleintje. Hij was wel heel erg druk en iedere keer als we hem in beeld hadden zat zijn handje weer voor het gezicht haha zoooooooo eigenwijs. Hij is ook erg druk alleen doordat mijn placenta aan de voorkant ligt voel ik daar dus heel weinig van.

Hij groeit op schema en we moesten wel lachen want zijn voeten zijn net zo groot als zijn bovenbeen haha net zijn vader. En hij was zo'n 15% zwaarder dan hij moet zijn.

Ik loop al de hele dag met een smile van oor tot oor haha.

Fijn weekend meiden.

Geplaatst

@s&s leuk dat je nu de bevestiging krijgt dat het een druktemakertje is!!!

Ik voel de baby steeds duidelijker echt flinke schopjes doet hij/zij al. Erg leuk om te voelen. Hij/zij is het actiefste als ik mijn dochter naar bed heb gebracht en 's avonds een uurtje rustig op de bank lig. Nog een paar daagjes en dan hebben we de twintig weken echo.

Geplaatst

Sjors en Sjimmie ik zie dat je vandaag jarig bent, van harte gefeliciteerd.

Jammer dat het zonnetje niet schijnt maar dat mag de pret niet drukken.

Fijne dag!

Geplaatst

ben weer thuis vakantie helaas weer voorbij

maandag weer werken

nu flink aan het wassen en opruimen, zo nog ff naar mijn schoonouders en dan vroeg op bed

morgen nog ff niks doen, genieten van het mooie weer hoop ik

wij hebben vandaag zo'n beetje de hele dag zon gehad op een paar spetters na rond 17 uur

voel nog steeds de kleine niet, ben deze week wel flink aangekomen op mijn buik

Geplaatst

@S&S, ik vier mijn verjaar ook nooit, maar ben bang dat als onze kids 'groot' genoeg zijn dat ze dat niet meer 'pikken'... zullen we er toch weer aan moeten geloven met prachtige tekeningen op de koelkast :occasion1:..

@Esly, meid jij mag vandaag voor de 20-weken echo. Ontzettend veel plezier vanmiddag! Hoop dat ze alles mooi kunnen zien en dat het gewoon in orde is...

@Miranda en Cidgem, jullie weer naar de vk vandaag... ook hopend dat het weer goed is met zowel de beeb als jullie (gewicht, bloeddruk enz. enz..)..

Hele fijne dag meiden!

Geplaatst

Hahaha sannie en bedankt. Gelukkig duurt dat moment nog wel heel even een jaar of 3 hoop ik. Heb wel een super weekend gehad, gister kwam mijn vriendin uit duitsland heel onverwacht met de kleine van 2 mnd langs zoooooooooooo geweldig.

Esly heel veel plezier bij je 20 wkn echo, lekker genieten van de kleine.

Cidgema en miranda jullie ook veel plezier vandaag lekker luisteren naar de kleine.

Ik ga lekker in de tuin zitten genieten van de zon en een beetje uitrusten van een zwaar weekend hahaha.

Geplaatst

hey meiden,

ben net weer terug van de vk.en alles was goed.heb het hartje weer gehoord.super als je dat hoort.de bloeddruk ook goed,nog wat folders meegekregen over curcus borstvoeding en poliklinisch bevallen.

woensdag hebben we de 20 weken echo,vind het erg spannend.hopen dat alles goed is.

we zijn nu druk bezig met het verven van het kamertje,volgende week galsvezel plakken.en dan komen eind september de meubeltjes binnen.

super leuk.

fijne dag allemaal.

liefs miranda

Geplaatst

heb mezelf ff gemeten en gewogen omdat ik het gevoel had ontzettend gegroeid te zijn de laatste weken

niet waar dus

0,5 cm erbij op mijn buik en de weegschaal is gelijk gebleven

toch lijkt het wel of mijn buik behoorlijk gegroeid is

misschien dat de beeb anders is gaan liggen of zo

straks maar ff strijken en schoonmaken, hier regent het al een hele poos

moet vanmiddag/vanavond weer beginnen met werken en heb helemaal geen zin hahaha

Geplaatst

Hoi dames,

Ik was afgelopen donderdag geweest heb een berichtje achter gelaten op de pagina hiervoor, maar maakt niks uit.

Maar alles was goed, hartje krachtig gehoord, buikje/ bebe is goed gegroeid en ziet er goed uit, bloeddruk was het zelfde als vorige keer 100/60, bloed uitslagen zagen er ook mooi uit !!! Ik wordt niet gewogen, al moet ik zeggen dat ik net 2,5 kilo ben aangekomen, maar niet echt opvallend , merk het wel aan mezelf.

Ben weer erg blij dat alles goed en oke is !!!

Heb sinds vandaag wat meer steekjes in mijn onderbuik, maak me niet gek, maar wel eng !!! Ook voel ik de kleine regelmatig met krachtige bewegingen, erg leuk en vooral heeeerlijk gevoel. Jullie ook dames ??

Esly : wat spannend de 20 wekenecho, weet je wat het word ? of houden jullie het voor je Was alles wel goed, dat is het belangrijkste.

Miranda : wat fijn dat alles weer goed is met jou en de kleine, onze bebekamer komt ook eind sept. dus zal begin okt. de kamer volledig af zijn, heerlijk he om er zo mee bezig te zijn.

Geplaatst

heb de babyfoon besteld een alecto dbx 88 nu wachten op de postbode

ook een zwangerschapspiercing besteld want wil niet dat mijn navel uitscheurt en kan nog geen afscheid nemen van mijn piercing

en heb me opgegeven voor een cursus zwangerschapszwemmen

iemand enig idee wat ik hierbij kan verwachten???

Geplaatst

Maar weer even de lijst bovenaan gezet.. en ik wens dus Chantal en Simone heel veel plezier vandaag met hun 20-weken! Duimen dat alles goed is met jullie beebs...

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

10-08: Chantal, 20 weken echo, gyn, 9:30

10-08: Simone, 20 wkn echo vk, 10.30

11-08: Miranda, 20 weken echo (GUO)

11-08: Sandra, 4e afspraak vk, 14.30

15-08: Moontje, bloed prikken zwangerschapssuiker

16-08: Sannie, bloed prikken zwangerschapssuiker (3x op de dag)

17-08: S&S, volgende afspraak vk

18-08: Moontje, volgende afspraak vk

19-08: Cidgem, 20 weken echo

23-08: Leepat, afspraak vk 19:20

24-08: Sannie, pretecho, 19:00

25-08: Leepat, pretecho, 20:00

27-08: Eslief, Volgende afspraak gyn/bespreken keizersnede

31-08: Sannie, 5e afspraak vk

31-08: Simone, 3e afspraak vk

02-09: Cidgem, afspraak vk

16-09: Cidgem, pretecho

Geplaatst

We zijn terug van de twintig weken echo en alles was goed!!!!!!

Het is een druktemakertje eerste klas, lag geen moment even stil, kleine wipneus en de baby smakte zo schattig....

Ik ebn zo blij en opgelucht.

En we krijgen een MEISJE!

We vinden het erg leuk en het is ons geval ook zeer praktisch aangezien ik de vorige keer alles op een meid heb gekocht.

Maar alles is dus goed en nu op naar de finale!!!

Liefs Chantal

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

Geplaatst

Chantal wat leuk een meisje. Jeetje wat een hoop meiden in december.

Lekker genieten nu.

Onze kleine man was vannacht lekker bezig pfffff kon er bijna niet van slapen. Hij bleef maar heen en weer zwemmen en trappen . Denk dat ik vanmiddag maar even een schoonheidslaapje ga doen hahaha. overdag voel ik hem niet zo vaak dat is wel jammer.

Morgen komt dan eindelijk de babykamer kan haast niet wachten om lekker te gaan tutten.

Nou meiden fijne dag nog.

Geplaatst

Chantal, wat fijn dat de 20-weken goed is! En leuk een meisje!!

Je smelt toch elke keer helemaal weg bij een echo als je dat kleine ukkie dan weer ziet. Ik mag 21-08 weer voor een echo, kan haast niet wachten!

Sjors & Sjimmie, nog 1 dagje en dan kan je het kamertje in gaan richten! Het is echt zo leuk om te doen.

Ook onze kleine man is overdag vrij rustig, maar 's avonds en 's nachts laat ie regelmatig van zich horen. Voel het nu ook steeds krachtiger.

Gaan jullie trouwens naar een informatie avond over bevallingen? Ik heb me gisteren aangemeld, maar was ook even benieuwd of jullie er ervaringen mee hebben en of je er ook echt iets aan hebt.

Tevens heb ik de datum voor de Zwanger & Fit cursus gehad, we starten donderdag 2 september.

Vandaag tevens weer begonnen met werken na twee weekjes vakantie, zat ff te rekenen en nog maar 12 weken dan mag ik met verlof! Oh wat gaat het snel!!!!

Geplaatst

hoi chantal dus een meisje van harte

het word bijna een roze december haha op 2 jongens na tot nu toe

heb vandaag het behang besteld, deze komt al eind deze week binnen sneller dan ze gezegd hebben

Geplaatst

Hoi dames,

Ben ik weer......Ook wij hebben gisteren onze 20 weken echo gehad en ik heb heerlijk liggen genieten van onze kleine Frummel!! We weten het geslacht, maar hebben afgesproken om onze omgeving wijs te maken dat we het niet weten en voor de verrassing te gaan. Zeggen dat we het wel weten, maar niet zeggen wat het is gaat niet werken denken we omdat we een aantal mensen in onze vriendengroep hebben die superscherp zijn en me naar verwachting tot uitspraken zullen gaan verleiden.....Wat ben ik wederom blij met het forum, ik moet het toch ergens kwijt en hier durf ik het wel te vertellen: wij krijgen een JONGEN!!! Het was wel heel moeilijk om gister m'n mond te houden tegen m'n schoonouders....ze hebben nl. tot nu toe alleen maar kleindochters!

Ons kleine mannetje is nu 16,8 cm en 370 gram. Alles was gelukkig goed en hij was heerlijk bewegelijk. Op een gegeven moment leek t wel of ie t gedruk en geduw van het echo apparaat zat was en hij ging dan ook pontificaal met de rug naar ons toeliggen. Echt heel grappig!! Ook hebben we een paar hele mooie 3-D foto's van t koppie meegekregen....

We zijn zo blij dat het allemaal goedlijkt, dat ik nu wat er ook gebeurd ook eindelijk op die roze wolk wil gaan zitten!! Ik moet bekennen dat ik van te voren echt stiknerveus was. Want stel nou dat er iets niet goed is....ik werd er helemaal bang van en was er letterlijk misselijk van! Voor de dames die nog mogen hoop ik dat jullie net zoveel plezier beleven aan de echo als wij hebben gedaan!

Nu we weten dat het goed is hebben we gister gelijk onze vakantie geboekt en gaan we van het weekend de kinderwagen en kamertje bestellen. We hebben alles al uitgezocht, nu alleen nog ff definitief maken.

Wat ons betreft mag het dit jaar supersnel kerst zijn...............we kunnen niet wachten! haha!!

Liefs Esly!

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

13-09: Esly, afspraak gyn

13-09: Esly, afspraak vk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden