Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sandra, ja, werd mij ook verteld dat tussen de 6 a 8 weken voor de uitgerekende datum iemand langskomt. Heb even gezocht hier in het forum (uitgerekend topics) wat je dus zou kunnen verwachten en het verschilt nogal per bureau als ik het zo lees. Ik zie het dus wel.. probeer iig alles in orde te hebben en dan met name alles in huis volgens 'het lijstje'... voorbeeld vind je hier...

@Moon en Chantal, heerlijk vooruitzicht óf een paar daagjes weg óf nog lekker vakantie.. geniet ervan meiden!

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

17-08: Lisette, volgende afspraak vk

19-08: Cidgem, 20 weken echo

23-08: Leepat, afspraak vk 19:20

24-08: Sannie, pretecho, 19:00

24-08: S&S afspraak gyn ander ziekenhuis ivm keizersnede

25-08: Leepat, pretecho, 20:00

27-08: Eslief, Volgende afspraak gyn/bespreken keizersnede

31-08: Sannie, 5e afspraak vk

31-08: Simone, 3e afspraak vk

31-08: S&S afspraak gyn

02-09: Cidgem, afspraak vk

08-09: S&S afspraak VK

08-09: Sandra, afspraak vk

09-09: Moontje, volgende afspraak vk

13-09: Esly, afspraak gyn

13-09: Esly, afspraak vk

16-09: Cidgem, pretecho

20-09: Sandra, pretecho

23-09: S&S 30 wkn echo

Volgens mij is het me dan eindelijk gelukt om al mijn afspraken ertussen te zetten.

hihi ik hoop het.

Vandaag weer bij de VK geweest en alles was weer goed. Ben al wel een beetje veel aangekomen maar goed het is niet anders. De kleine man doet het goed.

Volgende week dinsdag een afspraak gemaakt in een ander ziekenhuis voor een gesprek met de gyn voor een keizersnede, de VK staat volledig achter ons dus ik voorzie geen problemen. Ze heeft ook al aangegeven dat we na de bavalling recht hebben op meer zorg. Dus we wachten maar af.

Moontje veel plezier aan de kust.

Thanks sannie handige site.

Geplaatst

Hoi dames,

S&S en Lisette, fijn dat alles goed is en gaat, heerlijk he !!

Verder gelukkig oook goed met de andere dames, wat ik kan af lezen, geen gekke/ rare dingen !!

Ik voel de bebe duidelijk en vaak, ben er blij om ook, het is echt een drukte makkertje hahahah, van de week heeft mijn vriend het voor het eerst gevoeld, en het was zooooo mooi om dat samen te delen, maar in het begin als hij zijn hand op mijn buik zette deed de bebe ook niks meer, maar nu nee hoor !!! Wel heeeel erg leuk.

Aankomende donderdag 20 weken echo, ooohhhh zo spannend er gaat van alles door mijn hoofd : zal alles wel goed zijn (belangrijkste vraag) wat is het boy/ girl, laat het zich wel zien. In ieder geval erg spannend en toch wel zenuw slopend het wachten, maar geduld is een schone zaak he, en dat kunnen wij weten he !!!

Het slapen gaat bij mij soms ook beroerd, maar vooral in de nacht begint rond 3 uur tot een uur of 5 !! Heel irritant, maar goed niks aan te doen he !!

Ga zo lekker naar huis (heb avonddienst) nog even en dan lekker douchen en dan mijn nestje in, hopend op een goed door slaap nacht.

groetjes en knuffels

Geplaatst

Hoi dames,

Gisteren de uitslag van de suikertest gehad en alles was perfect. Nuchter was de score 4,4 en na 2 uur en suikerwater was deze 5,6. Dus alles perfect. (score moet tussen 4 en 7 zijn).

Gevolg is dat ik nu lekker bij de VK mag blijven!

Cidgem veel plezier morgen!

Moontje

Geplaatst

@Moon, wat fijn zeg! Super.. ik ga morgen maar eens met mijn vk bellen of ze al iets weet :-)...

@Cidgem.. idd, jij mag morgen voor de 20-wkn echo.. meis, veel plezier, hoop dat alles goed is met hem/haar en hoop ook dat hij/zij zich laat zien...

Geplaatst

Bedankt dames voor de reactie. Nou ben geweest op de 20 weken echo.

En alles is goed, groeit goed, alle organen zijn aanwezig, mooi ruggewerveltjes, hersenen hart zijn ook goed. Nou om alles gewoon kort maar krachtig te zeggen : kan niet beter !!! Het was erg leuk, ze legde alles goed uit dus dat was zeker wel fijn.

Wat ik wel heb is een extra kamertje in mijn baarmoeder (een kleine dichte ruimte) kan geen kwaad ofzo, maar ze willen dat ik over 4 weken weer terug kom voor controle, of de kleine zich nog wel goed kan bewegen daar binnen. Tijdens de echo was de bebe erg druk, flink schoppen en bezig met zijn armpjes en handjes.

De tijd was zo voorbij, jammer genoeg want kan wel uren naar kijken.

En we weten wat het wordt, het wordt een :bcbbboy2: !! geweldig we zijn zooo blij, maar vooral omdat alles goed is.

Nou we gaan zo lekker de deur uit om te shoppen voor ons zoontje(wat heerlijk om dat zo te zeggen, wel gek/ raar maar toch heerlijk).

Verder van de dag genieten.

Geplaatst

Hoi Cidgem,

Gefeliciteerd met jullie zoon! Alweer een jongen voor de decemberclub.....

Veel plezier met shoppen

Moontje

Geplaatst

Moontje fijn dat alles goed was.

Sannie heb je nog gebeld met de dokter?

Cigdem wat leuk nog een zoon. Er komen toch nog meer jongens bij in december hahaha leuk hoor. Lekker shoppen en genieten.

Hier gaat alles lekker, mag morgen eindelijk naar de fysio voor de BI hopelijk kan ze de pijn een beetje verzachten. En ze had een bekkenband voor me dus ben benieuwd.

Fijne avond nog meiden.

Geplaatst

@moontje goed om te horen dat je suiker zo goed is

@cigdem gefeliciteerd met het goede nieuws van de echo en dat het een jongentje is

@s&s ik draag sinds maandag ook een bekkenband, mijn therapeut is er niet van overtuigd maar ik vind het wel prettig aan voelen

hoop dat het de pijn een beetje mag verlichten bij jou

bij mij help hij tot nu toe nog niet voor de pijn

heb vandaag gesprek gehad bij de arbo

ga vanaf volgende week ander werk doen, normaal sta ik de hele dag aan het bed

nu proberen medicijnronde en administratief werk te doen

en evt koffieronde oid

ben wel blij met het gesprek

Geplaatst

@cigdem27 wat leeuk een jongetje en wat fijn dat alles goed gaat!!

Hier gaat alles naar wens:) A.s Woensdag ga ik tante worden!! zow leuk!De datum is geheim dus niets zeggen op hyves meiden:) Mijn schoonzusje krijgt haar eerste kindje met een geplande keizersnede woensdag om 13:00..Spannend! ze weet niet wat het word.. De kleine ligt in een stuit en is niet ingedaald.. Er is 3x geprobeerd het te draaien maar het heeft 1 van de beentje verkeerd liggen zodat het onmogelijk is.. best wel balen..Omdat de kleine nu met 37 weken al op 8 pond is geschat is een normale bevaling dus echt afgeraden.. Ze is ontzettend bang voor de keizersnede/ruggenprik dus ik ben de afgelopen week aardig wat uurtjes bij schoonzusje geweest..

Ik vind het echt zoooww spannend! het is de eerste uk in de familie sinds jaren..stiekum ook al een beetje jaloers:D

Afgelopen dinsdag heb ik een telefonies intakegesprek via de kraamhulp gehad.. ik krijg 8 dagen kraamzorg voor 8 uur per dag.. mochten er problemen zijn met de borstvoeding etc dan krijg ik 2 dagen extra..Ik heb al aangegeven dat ik 8 uur teveel vind en 3 uur meer als voldoende vind..Ze raden aan dit zo te laten staan en dan gewoon te overleggen met de kraamhulp tegen die tijd..dus dat doen we..Verder alles besproken en de kraammap thuis egstuurd gekregen..Een formulier wat ik nodig heb voor de baby en dat heb ik allemaal al in huis.. ik word terug gebeld met 8 maanden voor de laatste dingetjes.. Ik krijg trouwens geen huisbezoek..

Geplaatst

UPDATE!!!

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

23-08: Leepat, afspraak vk 19:20

24-08: Sannie, pretecho, 19:00

24-08: S&S afspraak gyn ander ziekenhuis ivm keizersnede

25-08: Leepat, pretecho, 20:00

27-08: Eslief, Volgende afspraak gyn/bespreken keizersnede

31-08: Sannie, 5e afspraak vk

31-08: Simone, 3e afspraak vk

31-08: S&S afspraak gyn

02-09: Cidgem, afspraak vk

08-09: S&S afspraak VK

08-09: Sandra, afspraak vk

09-09: Moontje, volgende afspraak vk

13-09: Esly, afspraak gyn

13-09: Esly, afspraak vk

16-09: Cidgem, pretecho

20-09: Sandra, pretecho

23-09: S&S 30 wkn echo

@Cidgem, wat mooi dat alles goed is meis.. met jullie babyboy! Ik heb het meteen even aangepast in de lijst..

@S&S, wat fijn dat je eindelijk voor je BI mag en als Sandra het wel prettig vindt zo'n band (zal toch extra ondersteuning bieden, toch?), dan zal het bij jou ook wel wat verlichting gaan geven. En nee, niet aan toegekomen om te bellen.. maar geen bericht is goed bericht denk ik dan maar...

@Sandra, beter zo... fijn dat je gesprek goed is gegaan en dat je nog even met de Arbo arts van gedachten kan wisselen...

@Eslief, zeker spannend en dan ook nog via ks...gaat vast goed komen! En tja, voor wat betreft kraamhulp, gewoon even kijken hoe het gaat idd.. voor hetzelfde geld kan je op je 1e dagen gewoon nix en komt die 8 uur wel lekker uit...

Hier niet veel te melden verder, voel me goed. Ben lekker bezig met m'n breiwerkjes en morgen wordt de kamer dan (eindelijk...hahaha hoezo miss ongeduld) gestuct... kan er geschilderd worden en de vloer erin....JOEPIE!!!

Geplaatst

Sannie succes met je babykamer hahaha hoop dat ze lekker opschieten kan je lekkr gaan tutten. Wij hebben gister nog een leuk badje en luieremmer op de kop weten te tikken van woezel en pip. Ben helemaal blij hahahaha. Nu nog op zoek naar een badsetje van woezel en pip maar die kan ik helaas nog nergens vinden grrrr.

Sandra ik hoop dat de band uiteindelijk ook de pijn zal weg nemen. Ik mag vanmiddag dus hopelijk gaat de band ook helpen bij mij. Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.

Eslief ik zou het ook lekker laten staan en op het moment bekijken. Je weet nooit hoe je eruit komt en hoe je je voelt. Ik hoop eigenlijk dat ik ook zoveel krijg.

De VK ging wel haar best doen voor me.

Geplaatst

Hoi allemaal,

vanmiddag vertrekken we lekker naar Frankrijk. Even twee weken helemaal niets doen! Heb er zin in.

De babykamer is ver klaar, alleen de commode moet nog van mijn schoonzus komen en dan zijn we klaar. Gisteren was de overbuurvrouw bij mij (die is kraamhulp bij de organisatie waarvan ik ook kraamhulp krijg)) en zag dat ik een aerosleepmatras had en gaf aan dat ze de eerste drie maanden dat matras niet aanraden omdat kinderen te snel afkoelen. Dus de optie is nu matras omdraaien (dus niet de topper erop) en dan gewoon een molton (eventueel zeiltje) en katoenen hoeslaken.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Groetjes Moontje en tot over twee weken!

Geplaatst

Moontje fijne vakantie geniet ervan, ik heb trouwens ook de aerosleep gekocht maar weet niks van de 1e 3 maanden

over een dikke 2 weken komt hier de kraamzorg, zal eens vragen wat zij vinden

mijn nicht heeft hem ook voor haar zoontje, zei heeft hem vanaf dag 1 gebruikt

Esther ben jij dubbel verzekerd of is zoveel kraamzorg normaal? ik heb nog geen idee hoeveel uur ik krijg, dit hoor ik over een dikke 2 weken

zo zat ik me af te vragen als de baby een slaapzak aan heeft moet het dan nog wel onder de dekens? en als je verwarming hebt moet je dan wel van die dikke dekens en slaapzakjes aanschaffen? wij hebben een extra goed geisolleerd huis en hebben boven nooit de verwarming aangehad

dit is niet nodig omdat wij een wtw app. in huis hebben die overal gefilterd lucht blaast op kamer tempratuur

iemand een idee?

Sannie ik heb de hoop op een paar goed gebreide slofjes maar op gegeven, ben nu bezig met een dekentje, maar dit zal nog wel ffies duren voor ie af is aangezien ik niet zo'n ster ben in breien maar vind het gewoon leuk om te doen

o ja wij gaan morgen eindelijk beginnen met behangen, mijn zus is nu al blij met me aangezien ik van dat lastige behang heb uitgezocht op patroon en het ook nog in de breedte geplakt wil hebben ipv in de lengte haha

zal daarom morgen niet op het forum zijn, zullen de hele dag in de roze kamer aan het werk moeten

Geplaatst

@cigdem, gefeliciteerd dat alles goed was met jullie zoontje!!!

@Sandra, Je bevalt in dece,ber dus dan is het koud, ook al is je huis goed geisoleerd het is voor een baby heel erg prettig om de veilige cocon van dekentje om zich heen te hebben. De slaapzakjes zijn over het algemeen nog veel te groot voor een pasgeboren baby en worden ook niet aangeraden i.v.m wiegendood.

Mijn dochter was heel erg dunnetjes en had het snel koud. De volgende dag had zij ondertempratuur van 35,8 graden. In September met 24 graden buiten, dekentjes, wieg en kruik. Dus mijn advies zou zijn koop lekker dekentjes en wacht nog even met een slaapzak.

Over de aerosleep: mijn broer heeft hem ook gebruikt voor mijn nichtje vanaf dag 1 maar toen waren ze net nieuw dus dit had ik nog niet gehoord.

@Eslief, spannend om Tante te worden het is toch weer bijzonder als een kindje wordt geboren!

@Moontje Fijne vakantie!!!

Morgen nog 1 dag werken en dan ook hier lekker 3 weken niks doen en op vakantie gaan. Beeb is een druktemakertje ik voel haar nu echt heel erg vaak, ook als ik zit te nagelen (dat is mijn werk) zo grappig..

Nou fijn weekend, Liefs Chantal

Geplaatst

Hi meiden,

Hier niet zo´n goed weekend gehad; mijn lief heeft afgelopen vrijdag een auto-ongeluk gehad. Alles goed met hem gelukkig; onderzocht door ambulance medewerkers, de dokter op het politiebureau (moest een verklaring afgeven) en nog naar het zh geweest. Hij is niet bont en blauw, wel helemaal stijf en overal spierpijn. Dus rustig aan gedaan dit weekend. De auto is dus wel een total-loss.. maar dat is het minste van de zorgen natuurlijk.. tsja er moet een nieuwe komen...

Gelukkig bleef ik redelijk rustig, je moet toch rekening houden met je kindje he...lieve vriendin hier geweest vrijdagavond en dat gaf veel steun..

Ik wil Patricia veel plezier wensen bij de vk morgen, maar volgens mij zit je net als ik gewoon te wachten op de pretecho...

Sandra, ben benieuwd naar het behang; hoe het staat op de muur..

Voor wat betreft die aerosleep (die heb ik nl. ook), ik zal het eens navragen bij mijn vk.. daar moet ik de 31e weer heen...

Liefs,

San

Geplaatst

Hoi Sannie en andere meiden,

jeetje meid wat moeten jullie geschrokken zijn, ik las het al op je hyves echt heel vervelend maar gelukkig met een goede afloop alleen materiele schade maar dat is te vervangen ;)

Ja morgen is het weer zover gelukkig ben blij als we haar weer even hebben mogen horen, zal dit keer geen echo krijgen denk ik. Ik heb nog steeds af en toe onzekere momenten hebben jullie dat ook? dat je denkt groeit me buik wel goed gaat alles nog goed van binnen of dan is ze een dag druk geweest en dan voel ik haar 2 dagen niet. Het zal er wel bij horen maar ga het er morgen toch over hebben met mijn vk dat ik soms zo onzeker ben, verder heb ik gelukkig nergens last van ben wel sneller moe en merk dat ik 40 uur werken toch best zwaar vind worden maar nog een weekje of 10 en we gaan met verlof........ woensdag daar heb ik nog meer zin in gezellig een langere tijd naar onze beeb kijken en mooie echo's en dvd meekrijgen. Me beste vriendin gaat met me mee zij zal ook bij de bevalling aanwezig zijn want wil graag (voor mezelf) dat het gefilmd wordt want heb nu al aardig wat meiden om me heen gehoord die spijt hebben dat ze dat niet gedaan hebben en ik ga niet gezellig met kerstavond met de hele familie naar de bevalling kijken hoor, maar het is puur voor mezelf dat ik het toch terug kan kijken als ik dat wil. Dus ik heb me vriendin gevraagd want me man zegt ik heb wel iets anders aan me hoofd en wil niet heel de tijd met een camera zitten. En ik geef hem geen ongelijk vind het ook wel prettig ik ken me vriendin al zo lang en zijn beide getuigen geweest van onze bruiloft en ze heeft zelf een kindje van net een jaar.

zo wij zijn er verder wel helemaal klaar voor, heb werkelijk (bijna) alles in huis op een kruik na misschien maar verder hebben we echt alles in huis. Ook hebben we al een heel mooi geboortekaartje uitgezocht en heb de enveloppen om te schrijven en proefdruk al in huis, zo leuk om naam van je kindje op die kaart te zien.

Nu zijn we druk in de weer met onze honden om die zo kind proof mogelijk te maken zeg maar. Op zich luisteren ze goed maar wil nog even dat ze net iets beter gaan luisteren (ben daarom ook echte fan van de dog wishperer) aangezien wij 2 grote honden hebben een bullterier en een amerikaanse bulldog wil ik wel dat dit zo goed mogelijk gaat uiteraard. Zou het namelijk echt verschrikkelijk vinden als ik me honden weg zou moeten doen want het zijn ook gewoon mijn kindjes. We hebben ze al zo lang maar het gaat vast helemaal goed komen ben ik van overtuigd.

overigens heb ik ook de aerosleep gekocht maar ga het zeker navragen hoe dit zit, maar ik wacht wel even tot de kraamzorg voor intake komt.

aangezien ik nog steeds niet snap hoe je fotos moet plaatsen kan ik niet het kamertje laten zien en me mooie muurschilderingen de meiden van hyves hebben het wel gezien.

(sorry sannie je hebt het echt goed uitgelegd maar krijg het gewoon niet voor elkaar)

nou meiden ik ga me mandje in.

groetjes

Patries

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik had een hele mooie schommelstoel gekocht voor de babykamer, maar nu hebben we het kamertje staan en past helaas de schommelstoel (qua ruimte) niet meer en kan hem ook nergens anders in me huis kwijt.

Het is een moderne ikea schommelstoel met dikke zwarte kussens. ik was er zelf aan begonnen om het frame wit te verven (was gewoon blank hout) maar hij moet nog wel even afgeverfd worden.

Ik hoef er helemaal niets voor te hebben ik ben al blij als ik 1 van de zwangere dames hier er blij mee kan maken. En ik zit er niet meer mee in mijn woonkamer ;)P

Ik woon in rotterdam heeft er iemand intresse stuur dan even een prive bericht.

groetjes

Patricia

Geplaatst

Sannie, je zal wel flink geschrokken zijn! Gelukkig is het vooral materiele schade. Zorg goed voor je mannetje, dan is hij er zo weer bovenop.

Patricia, hoe was je echo?

Geplaatst

@Sannie ik zag de foto's! jeetje wat schrikken zeg!!fijjn dat het nu weer goed met hem gaat.. toch zal de schrik der flink in zitten bij jullie beiden.. doe maar rustig aan

@leepat hij is super leuk de stoel!! jammer dat het net te ver is voor mij anders had ik hem graag over genomen..Straks vk en dan bijna de pretecho!! leuk joh!!Kwa honden inderdaad het komt vast wel goed hoor:) bij mijn dochter had ik een boxer en bulldog en ik was ook wel een beetje bang..gewoon overal in betrekken straks dan komt het hellemaal goed:)ik zag al dat ze de babykamer inspecteerde:D daar begint het al mee..;)

@sandra ik krijg automaties 8 uur maar ben wel extra goed aanvullend verzekerd.weet niet of dta ermee te maken heeft.zelf heb ik bij mijn dochter de slaapzakjes pas later gebruikt en vooral dekentjes gebruikt..Rochelle werd im september geboren en die had het ook al snel koud.. ze heeft lang een kruikje gehad daarom.De kleine maat slaapzak heeft ook best wel grote gaten voor de armen zodat ze snel bekneld raken omdat ze hun armpje nog veel bij het lichaam houden.. ze zijn nog gewend aan het ruimte gebrek:P maar er zijn ook mensen die zweren bij de slaapzak.. zelf heb ik ze nauwlijks gebruikt..

Hier gaat het redelijk ik begin nu echt heel veel last van mijn bekken te krijgen.. ook vrij veel harde buiken/voorweeen en mijn hartslag is hoog met veel hartkloppingen.. Ik kan dus nu niet zeggend at ik me echt goed voel.. eerder slecht en ook erg angstig..vrijdag naar de gyn en dan ga ik dat allemaal eens aankaarten..

vandaag gebeld en donderdag tussen 9 en 12 uur komt ons kamertje.. spannend!!

ik ben eigelijk benieuwd of mensen al nagedacht hebben over de navelstreng.. gelijk doorknippen? of wachten tot hij uitgeklopt is?

Zijn er ook mensen die het navelstrengbloed willen doneren? of zelf bewaren?

ik heb er wel over nagedacht.. in eerste instantie wilde ik het opslaan maar ik vind dat gewoon te duur zo'n 1500 per jaar... Ik wilde hem ook graag laten uitkloppen omdat er zolang hij klopt heel veel bepaalde stoffen nog aan de baby worden gegeven..Echter als ik dat doe dan kan ik het navelstrengbloed niet doneren aan kindjes/mensen met leukemie...Ik heb nu toch maar besloten dat ik het bloed ga doneren...

esther

Geplaatst

Sannie

heb je foto's gezien van je mannetje en je auto, wat zullen jullie geschrokken zijn, gelukkig is het gebleven bij pijn en kneuzingen had veel erger kunnen aflopen

en een nieuwe auto kost geld maar je mannetje is onbetaalbaar

het kamertje is nu ongeveer half behangen, had bewust te weinig papier besteld omdat ik twijfelde over 1 muur, wist niet of het rustige of drukke behang er op moest

nu blijkt dat het behang helemaal niet zo druk lijkt als we gedacht hebben heb ik voor de laatste muur ook papier besteld, dit komt woensdag binnen en mijn zus is woensdag middag vrij en gaat dan verder met behangen

ik kan ivm mijn rug zlef niets beginnen in het kamertje ben dus afhankelijk van anderen en mijn man is op dat gebied niet zo handig (laten we het daar maar op houden) haha

Patricia

ook ik woon te ver weg voor je stoel, kan dan beter een nieuwe kopen is goedkoper dan de benzine haha

dus vandaag weer ff luisteren voor jou en ook al bijna de pretecho spannend

Esther

donderdag de meubeltjes spannend, ik moet nog een kleine 3 weken wachten maar wil ze eigenlijk nu ook al

goede vraag wat te doen met de navelstreng, ik wist niet dat je deze kon doneren voor zieke kinderen

zal eens navragen hier in het ziekenhuis wat normaal is en wat allemaal kan aangezien ik ook in het ziekenhuis wil bevallen

ga nu ff een tukkie doen ben bekaf, heb vanmorgen gewerkt en nog geen rust genomen

Geplaatst

hahaha jammer dames had hem jullie echt gegund maar tis inderdaad zonde van de benzine!!

Ik mag vanavond naar de VK ben nog niet geweest :)

Ik zal eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat je daarover moest nadenken wat er met de navelstreng gaat gebeuren (niet over nagedacht dat het nog zoveel waarde kan hebben stom van mij) maar mijn gevoel gaat gelijk uit naar andere baby's helpen dus als ik die opties heb dan doe ik dat zeker.

ben op me werk dus kan niet te lang schrijven ik zal nog even een aparte topic openen voor me schommelstoel wellicht zijn er andere dames uit omgeving rotterdam die de stoel willen hebben.

Mag dat trouwens wel zoiets aanbieden ik verkoop het niet ik geef iets weg dat mag toch wel (moderaters????)

groetjes

Patries

Geplaatst

Eslief wel herkenbaar, heb ook hartkloppingen en ben soms heel onrustig. Heb trouwens niet over nagedacht over de navelstreng maar net als patries dacht ik ook gelijk aan doneren, zal het de volgende keer eens navragen hoe het zit.

Ik heb ook nog 2 eitjes in de vriezer en als we die niet gaan gebuiken dan wil ik die ook doneren.

Veel plezier vanavond patricia bij het luisteren.

Sannie nog 1 nachtje slapen en dan mag je een uur lang naar je kleine meisje kijken, helamaal geweldig.

Hoop dat het al iets beter met je mannetje gaat. Alsnog sterkte voor jullie 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden