Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heey meiden,

ben vandaag thuis gekomen van de vakantie,we zouden volgende thuis komen.maar we kregen gisternacht een telefoontje we moesten zo snel mogelijk naar het umcg omdat het met mijn vader erg ernstig was.hij had een hersenbloeding.

wat een schrik.gelukkig gaat het iets beter het is nog afwachten op de onderzoeken.gelukkig is hij wel bij en heeft geen verlammingsverschijnselen.wel last van de korte termijngeheugen.morgen gaan we naar groningen en hopen dat we meer weten.

met het kindje gaat alles goed vorige week nog op controle geweest en alles okee.het groeit goed en schopt best veel.

ik moet 20 sept weer op controle.

en we gaan ook voor een pretecho.heb een afspraak gemaakt op 22 sept.ben erg benieuwd.

liefs miranda

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Miranda: dat is schrikken zeg. Succes morgen in groningen

@Eslief: ik heb vanavond ook mijn eerste keer zwangerschapsgym. (heb de eerste les gemist door mijn vakantie, maar vanavond dus echt de eerste keer) Geen idee wat ik ervan moet verwachten.

Moontje

Geplaatst

Hoi eslief

Ik moet morgen pas naar de gyn. Maar ik hoop echt dat ze met goed nieuws komen en dat deze arts wel wil luisteren. Maar ja het is ook een man dus ik weet niet wat ik er van moet verwachten. Ik probeer maar een beetje nuchter te blijven. Ik moet eerst om half 1 naar de VK en pas om 4 uur naar de gyn. De VK snapt de situatie wel dus die kan misschien ook nog bemiddelen.

Ik hoop dat je morgen een goed gesprek hebt en dat ze bij jullie wel willen luisteren. Al denk ik bij jou van wel ivm de suiker. Bij mij is het natuurlijk iets waar ze denk ik niet vaak mee te maken hebben en dat ze niet goed weten hoe te werk te gaan.

Iig succes morgen.

Miranda heel veel sterkte met je vader.

Meiden heel veel plezier met de zwangerschapsgym

Geplaatst

Lieve Sannie, thanx voor je berichtje, alle begrip

Ik blijf je volgen op Hyves hoor, ondanks dat ik niet gepost heb, bleef ik je volgen hier!

Ik stuur je nog wel berichtje :)

Dikke kus

Geplaatst

@S&S owhh ik dacht te lezen dat je op dinsdag moest.. mischien dat de vk nog een briefje kan schrijven ofzo.. wat een gedoe he? bah! ik vind het heel erg logies klinken dat je niet kan persen... dus snap hun gezeur niet.. veel succes ik ga aan je denken

mijn eerste les gehad.. was erg gezellig met de meiden..Toch zat alles me erg hoog en tijdens de voorstelronde kwamen de tranen natuurlijk.. het was nog net ff te vers allemaal.. gellukig lieve reacties gehad van de meiden:)

esther

Geplaatst

miranda wat vreselijk nieuws van je vader, hoop dat allesw toch nog goed komt geen verlammingsverschijnselen klinkt iig positief

esther dus flink aan het gymen geweest haha goed om te horen dat je het leuk vind

s&s rot dat sommige mensen gewoon niet willen luisteren (horen) je vraagt het niet voor niks

moontje hoop dat je zwangerschapscursus ook goed bevallen is

hier druk druk druk

maandag avond toch wezen zwemmen, geen officiele zw- cursus maar zwemmen voor aanstaande moeders

houd in geen puf cursus maar oefeningen voor de spieren en gewrichten voor zwangeren in extra verwarmd water

wat was ik moe zeg

afgelopen weekend droger stuk bijna brand gehad

deed de droger open ligt al het wasgoed er verschroeid in, de babylakentjes enz. dus moet maar weer nieuwe halen

dinsdag bezoek gehad van de thuiszorg/kraamhulp heb recht op 55 uur kraamzorg verdeeld over 8 dagen

vanmiddag moet ik naar de verloskundige

morgen weer naar de fysio met de rug, heb gisteren bijna de hele dag plat gelegen ivm pijn, nu lijkt het iets beter te zijn

vrijdag bruiloft van mijn neef

dus hele drukke week maar toch wel met leuke dingen erbij

Geplaatst

@alle meiden.. ik zal wat minder reageren wellicht, want ben teveel met het forum bezig.. maar hou mezelf wel op de hoogte hoor.. is het niet hier, danwel via Hyves...

Hier gaat alles z'n gangetje... ben druk bezig in de 'zelfmaak' modus en het kamertje wordt morgen geschilderd en dan vrijdag/zaterdag laminaat leggen.. ik kan de (optrek)gordijnen nu ook maken; ben vandaag super geslaagd voor een deel van de stof die ik graag wilde hebben.. overgordijnen moeten nog heel even wachten.. die zijn besteld...muurstickers zijn ook binnen, dus kan komende week heerlijk aan de slag...*zucht*.. kan niet wachten...

Dikke kus voor iedereen!

Liefs, Sannie

Geplaatst

Vanmorgen bij de VK geweest en een goed gesprek gehad met haar. De beeb doet het ook erg goed. Ze heeft toevallig morgen een gesprek met de Gyn waar ik vanmiddag heen moest. En zou me even bespreken.

De Gyn ging ook goed, eindelijk een dokter die wel kan luisteren en snapt hoe de situatie is. Hij zei direct al dat het een geplande keizersnede zal gaan worden, nou was dat zo moeilijk. Kan nu eindelijk echt gaan genieten en ontspannen. We hebben direct besloten om over te stappen naar dit ziekenhuis en al onze papieren daarnaartoe te sturen.

Gister is de kinderwagen binnen gekomen die gaan we vanavond lekker in elkaar zetten kan niet wachten.

Sandra hoe was je afspraak bij de VK?

Eslief ik hoop dat jij ook een goed gesprek hebt gehad vandaag bij de dokter.

Ben benieuwd.

Sannie ik snap wel wat je bedoelt hoor maar we spreken elkaar zeker nog op hyves.

Geplaatst

@ Sannie: zo te horen nog steeds druk bezig!

@ S&S: eindelijk iemand die luistert, fijn zeg! Nu lekker genieten

@ Sandra: Zwangerschapscursus was prima, niet te grote groep. Oefeningen en verder praktische tips. Nu is de volgende pas weer 5 oktober, maar dan 2 uur. Wel een beetje rustig aan doen met je rug. Straks wordt het erger en dat wil je niet hebben.

Groetjes Moontje

Geplaatst

met de beeb lijkt alles goed

weer een duidelijk hartje gehoord en mijn buik/ baarmoeder groeit goed

ben zelf weer niets aangekomen

3 kilo sinds begin van de zwangerschap

nog steeds vitamines tekort ijzer tekort en afwijkende bloedplaatjes dus moet nu over 2 weken naar de gynaecoloog

hoop dat er dan iets gevonden word of er iets aan te doen is omdat we u niks verder komen

verder niet veel te melden

o ja de kast en de komode staan, meubeltjes staan dus bijna klaar

heb het eerste pakje al in de kast gehongen voor het idee

vanavond koopavond nog ff naar de prenatal moet nog wat dingetjes aanschaffen zoals kruiken en dekentje

boog voor klamboe ed.

Geplaatst

hey

Vandaag weer bij de VK geweest en alles was prima. Bloeddruk 110/75 en hartslag van de kleine was 145. Op 27 september weer terug naar de VK en in de week ervoor bloed laten prikken.

Wil iemand mijn afspraak in het lijstje zetten.

Moontje

Geplaatst

De groeiecho was heel goed de beeb ligt maar een weekje voor op schema en doet het harstikke goed!!Ze was nu 980 gram had wel wat spekkies.. Haar geboortegewicht zal nu rond de 7,5 pond liggen.

Gesprek gehad met gyncaloog en kinderarts en een keizersnede is absoluut af te raden..Dan zal ukkie meteen de coufeuse in moeten voor 48 uur..Door de suiker is de wondgenezing veel kleiner zodat ik minstens een week in het ziekenhuis zal moeten blijven en er is 95% kans op ontsteking aan de wond..Daarnaast een veels te grote kans voor mij dat het misgaat tijdens de keizersnede zodat ikzelf dit niet ga overleven..Ik was vrij in de keuze tot keizersnede maar zoals jullie begrijpen is dit niet echt een optie...

Zolang de beeb het goed doet mag ze blijven zitten..ik mag niet over de 40 weken lopen dus word ingeleid rond de 38 weken.met 36 weken word de datum hiervoor gepland.Bij een normale bevalling hoeft de kleine niet de coufeuse in omdat ik tijdens de bevaling een speciaal infuus ga krijgen om te zorgen voor geen problemen.Voor mij zijn de risico's veel kleiner..Over 2 weekjes mag ik naar de internist om te kijken of er een ruggenprik mogelijk is etc..Omdat die de vorige keer niet was gelukt.Mocht dit niet lukken dan krijg ik zelf een knop om de pijnstilling toe te dienen tijdens een wee.Daarnaast ga ik naar de afdeling voor een bevalingsplan en om mijn wensen te bespreken..Vanaf nu krijg ik altijd dezelfde gynacoloog als ik op afspraak kom en mits de baby niet zelf komt word mijn bevaling bij hem ingepland.Ondanks alles ben ik echt opgelucht..Wat ios er nou mooier als je kindje zelf op de wereld te zetten als dat tot de mogelijkheden bestaat

@iedereen is er nog iemand die een meisje verwacht en een wiegje gaat gebruiken? ik heb een molton en 2 lichtrose hoeslakentjes gekocht bij prenatal en gewassen maar mijn wiegmatras is een afwijkende maat dus die moeten we zelf maken..Dus als ik er iemand blij mee kan maken? ik hoef er niets voor te hebben!Ik geef ze het liefst aan iemand hier uit de topic.

Geplaatst

Eslief wat een gedoe zeg. Maar fijn dat je nu antwoorden hebt gekregen. En heel fijn dat je gewoon mag bevallen dat is idd het mooiste en beste wat er is. Zou het ook graag hebben gedaan. Hoop dat jij nu ook een beetje rust krijgt en toch nog kan genieten de laatste weken.

Geplaatst

esther goed om te horen dat het kleine meisje het goed doet, wel balen dat de keizersnede zoveel risico's mee brengen, maar we gaan er van uit dat je meisje op de normale manier ook prima op de wereld komt

zo heb de kast al vol hangen met al dat kleine spul wat schattig zeg

wel schandalig hoeveel ik al gekocht heb moet me schamen haha heb alleen maatje 50 en 56 in de kast gedaan en hij hangt nu al vol

moet je nagaan wat ik allemaal nog op de zolder heb in andere maatjes

nu hopen dat de kraamvisite straks in december niet met kleertjes aan komen anders moet ik het meisje 6 keer per dag omkleden haha

zijn jullie ook zo los geslagen??

zit nu met mijn haar in de krullels(papilotten) hebben vanavond een bruiloft dus wou eens proberen of ik van die krullen kan maken die normaal alleen de kapper kan maken

ook mijn wenkbrauwen maar ff bij gewerkt leken al bijna op deurmatten

heb nogal wat haar op mijn hoofd

straks nog beslissen wat ik aan doe, heb 2 nieuwe stelletjes gekocht maar kan nog geen keuze maken das ook altijd lastig als er te veel keus is

heb het eerste dekentje af gebreid, weet nog niet of ik hem wel zo leuk vind is wel errug (zoet)roze

ben al wel weer aan het breien voor nog een dekentje in een andere kleur, mag gewoon graag bezig zijn

verder op dit moment niets meer te melden

Geplaatst

esther goed om te horen dat het kleine meisje het goed doet, wel balen dat de keizersnede zoveel risico's mee brengen, maar we gaan er van uit dat je meisje op de normale manier ook prima op de wereld komt

zo heb de kast al vol hangen met al dat kleine spul wat schattig zeg

wel schandalig hoeveel ik al gekocht heb moet me schamen haha heb alleen maatje 50 en 56 in de kast gedaan en hij hangt nu al vol

moet je nagaan wat ik allemaal nog op de zolder heb in andere maatjes

nu hopen dat de kraamvisite straks in december niet met kleertjes aan komen anders moet ik het meisje 6 keer per dag omkleden haha

zijn jullie ook zo los geslagen??

zit nu met mijn haar in de krullels(papilotten) hebben vanavond een bruiloft dus wou eens proberen of ik van die krullen kan maken die normaal alleen de kapper kan maken

ook mijn wenkbrauwen maar ff bij gewerkt leken al bijna op deurmatten

heb nogal wat haar op mijn hoofd

straks nog beslissen wat ik aan doe, heb 2 nieuwe stelletjes gekocht maar kan nog geen keuze maken das ook altijd lastig als er te veel keus is

heb het eerste dekentje af gebreid, weet nog niet of ik hem wel zo leuk vind is wel errug (zoet)roze

ben al wel weer aan het breien voor nog een dekentje in een andere kleur, mag gewoon graag bezig zijn

verder op dit moment niets meer te melden

Dag dames, ben weer terug van de vakantie. Was niet helemaal wat ik ervan verwcht had. Veel slecht weer en Italie hebben we drie dagen eerder verlaten wegens echt noodweer. Ik ga echt nooit meer in een tent en ga ook liever met het vliegtuig naat zonzekere landen zoals turkije.

Ik heb net druk bijgelezen en ben me echt kapot geschrokken van Esly haar zoontje.

Ik wens jullie heel erg veel sterkte toe bij het verwerken van dit grote verlies.

Ook voor esther wat vervelnd die zwangerschapssuiker en hopelijk gaat alles goed met de rest van je zwangerschap.

Bij mij gaat alles goed, als mijn hand nu op mijn buik ligt en ze schopt dan komt mijn hand gewoon omhoog.

Veel brandend maagzuur, maar ik slaap nog steeds heerlijk in mijn waterbed.

Hier mag ik met wat aanpassingen gelukkig ook gewoon op bevallen.

Nou iedereen sterkte met klussen, kwaaltjes en alles wat er bij komt kijken.

Liefs Chantal

Geplaatst

zo gisterenavond een leuke bruiloftfeest gehad van mijn neef

had de hele dag niks gedaan zodat ik toch ff kon dansen

nou het begon heel lekker, maar op het eind kon ik haast nietm eer bij de auto komen van de pijn

is mijn eigen schuld natuurlijk veel te lang op de dansvloer gestaan haha

vanacht alles er uit gekotst, en nu de hele dag misselijk geweest mijn lichaam geeft wel aan dat het te veel geweest is

heb vandaag haast niet gedaan ben pas om 13uur uit mijn bed gekomen en toen boodschappen gedaan met mijn man en een mooie bos roze tros rozen gekregen

lief he die schat

vast al een goed makertje voor de komende nacht

hij is nu weg naar groningen, personeelsfeestje van zijn werk en er mochten geen vrouwen mee

nou leuk is dat haha was toch niet mee gegaan hou het niet meer vol en het is te ver weg, kan niet ff naar huis gaan als ik moe ben

lig dus daarom nu in de nachtpon lekker met de katten en de laptop op de bank tv te kijken

Geplaatst

Merk toch weer dat mijn energie weer wat minder wordt. Vandaag even naar een vriendinnetje geweest en even een uurtje in het dorp wat boodschapjes gedaan e.d... verder in de tuin bij haar van het mooie weer genieten en ben helemaal op... pffff... heb wel sokken bij de Zeeman gekocht die NIET knellen.. heerlijk, want nog steeds olifantepootjes..blink.gif

Geplaatst

@Sannie: ik herken het! Ik had zaterdag een doop en een bruiloft. Ben 's middags een uurtje gaan slapen en nog om 23 uur gesloopt. Zondag een lunch en even bij mijn zus geweest en gisterenavond was ik helemaal op. Hoofdpijn moe, zere rug, kortom gesloopt. Dus mijn man zei al: we gaan de weekenden het eens rustiger aan doen want dit gaat niet zo. Vind het wel moeilijk om de rem erop te zetten.

Vervelend zeg die dikke voeten, heb je nog geen steunkousen?

Volgende week bloedprikken en dan de week erna weer naar de VK. Weet eigenlijk niet of het op het lijstje staat. (27 sept)

Moontje

Geplaatst

@Moon, ik zal volgende week eens met de vk overleggen v.w.b die steunkousen.. word er nu wel een beetje 'gestoord' van.. de huid van mijn enkels staat 's avonds zo strak, dat het gewoon pijn doet.. anyway, heb je afspraken ertussen gezet...

@Patries, hoop dat alles weer goed was bij de vk vandaag

@allen, ik zie ook dat niet iedereen hun afspraken in het lijstje zet? Graag aanvullen meiden!

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

13-09: Leepat, afspraak vk

15-09: Simone, afspraak vk

16-09: Cigdem, pretecho (13:45)

17-09: Cigdem, controle gyno (15:45)

20-09: Sandra, pretecho

20-09: Moontje, bloed prikken

21-09: Sannie, 6e afspraak vk (18:00 uur)

23-09: S&S 30 wkn echo

27-09: Cigdem, afspraak VK (15:30)

27-09: Moontje, afspraak vk

13-10: Sannie, 31/32 weken (groei) echo zh (8:10 uur)

Geplaatst

hey sannie

kon toch altijd het lijstje kopieren en aanvullen

nou lukt me niet

heb maandag 20 sept. afspraak bij gyn over evt opname voor infuus met ijzer en vit.

ook maandag avond pretecho

wil jij dit ff voor me aanvullen of iemand anders of even uitleggen hoe ik dit nu zelf kan doen krijg het niet voor elkaar

ben trouwens ook nog steeds erg moe maar heb geen last van vocht

misschien helpt selderij dit is vochtafdrijvend

Geplaatst

[/color]

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

20-09: Sandra afspraak gyn over opnemen voor ijzer

20-09: Eslief afspraak internist bekijken rug voor ruggenprik

20-09: Eslief afspraak diabetesverpleging&dieetist vanwege zwangerschapsuiker

01-10: Eslief afspraak gyn

06-10: Eslief bijeenkomst bevallen in het ziekenhuis

07-10: Eslief bijeenkomst borstvoeding

14-10: Eslief bijeenkomst borstvoeding

08-11: Eslief afspraakn gyn datum prikken voor inleiden bevalling

@sandra ik heb de jouwe er ook bij gezet;)

Geplaatst

heeey meiden hoe gaat het met iedereen? de kamertjes overal al klaar?

Hier is alles klaar voor ons meisje.. Voor mijn gevoel gaat het nu heel erg snel..

Ik ben nu 28 weken zwanger en merk dat het allemaal behoorlijk zwaar word.Maar we genieten gewoon van ons meisje.

Nu de gesprekken met de gyn goed zijn verlopen zit ik stukken beter in mijn vel.Over 8 weken zullen wij al weten waneer mijn bevalling word ingeleid en dat vind ik wel heel dichtbij klinken hoor.Stiekum hoop ik toch dat het vanzelf gaat komen.

Ik hoop wel dat ons meisje nog ff koppeltje duikelt aangezien ze in een volleidge stuit ligt en dit al weken..

Zal ze dan zelf roet in het eten gaan strooien? We moeten maar afwachten.Hellaas wel weer problemen met de suikerwaardes die weer zijn gaan stijgen.. beetje irritant dus weer wat extra bijspuiten. Maandag heb ik de afspraak met de internist om te kijken voor de ruggenprik. Mocht inderdaad blijken dat de kans weer groot is dat hij niet gezet kan worden dan zal ik meteen horen welke pijnbestrijding mogelijk is en het beste voor mij en de baby.Ik ben toch wel heel erg blij dat dit ziekenhuis een speciale afdeling heeft voor angstige zwangeren.Het is trouwens de eenigste in nederland en het is een proef om bij anderen ziekenhuisen in te gaan voeren

groetjes esther

Geplaatst

eslief wat fijn dat je je nu rustiger voelt nu je weet hoe de bevalling gepland gaat worden. Jammer dat de suiker weer omhoog is gegaan super irritant.

Sannie heel herkenbaar ik kan geen schoen meer aan en ben 2 maten groter gegaan grrrrrrrrrrrrrrrrrrr en als ik mijn ugg's aan wil kan dat zonder sokken pfffffffffffffffffff al dat vocht. Mijn hoofd lijkt ook wel een ballon.

Ben gister naar een infoavond geweest over mijn babu en ik, dit was wel interessant, alleen veel over de bavalling en tja dat is gelukkig al bekend bij ons. Ik sprak de VK nog even en ze vertelde dat ze de gyn had gesproken en dat alles er goed uitziet voor ons, dus dubbel gerustgesteld. Nu maar echt gaan genieten. En als alles goed gaat nog maar 9 weken jeetje dat gaat nu echt snel.

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

28-09: S&S afspraak VK

29-09: S&S Afspraak Gyn en groeiecho

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

28-09: Eslief 3D/4D Pretecho

28-09: S&S afspraak VK

29-09: S&S Afspraak Gyn en groeiecho

Ik heb vandaag toch nog gebeld voor een pretecho..De laatste weken wat minder "pret" gehad dus daar moeten we wat aan doen:)

@S&S wat fijn dat deze gyn eindelijk luisterd!!Dan zullen we rond dezelfde tijd gaan bevallen verwacht ik:) keizersnede zal tussen de 38/39 week gedaan worden? of toch eerder? en bij ons komt de kleine rond 38 weken en je loopt een weekje voor dus spannend:)

@Sannie&S&S Wat vervelend dat vocht! Ik heb het nu gellukig wel wat minder als 2 maanden geleden..Ik heb dan de mazzel dat ik niet werk.Ik kreeg bij de zwangerschapsgym de tip om elke dag een tomaat te eten.. dat helpt tegen vocht en tegen brandend maagzuur.. ik heb het nog niet geprobeerd;)

Geplaatst

esther dank je voor het aanvullen van het lijstje

balen dat je suiker weer omhoog gaat, dus dan toch maar iets meer insuline

s&s goed om te horen dat je nu goed gerust bent over de bevalling

ik heb zelf steeds het gevoel dat ons meisje twee weken eerder zal komen, waarom dit gevoel weet ik niet hoor

hier is het kamertje nog niet af, moet nog steeds een baan behang in geplakt worden wat nog niet aangeleverd kan worden door de winkel

ben er gisteren al weer achteraan geweest maar was nog niet binnen

wel hebben ze me beloofd dat dit binnen een week binnen zou zijn nu

nu dus maar afwachten of ze hun woord nakomen

moet nog een nieuwe dimmer halen voor de lamp in de babykamer, had er een gekocht maar die is voor een normale lamp

die zit er nu wel in maar normale lampen gaan uit de handel dus dan toch maar kiezen voor de duurdere halogeen anders zit ik straks als de lamp het een keertje niet doet

waarom een dimmer? zodat je s'nachts als je ff stiekem om de deur wilt gluren niet de felle (bouw) lamp aan hoeft te doen en het kindje niet wakker word of verblind

dit was een tip van een vriendin denk dat het zelf wel handig

verder moeten er nog wat kleine dingetjes gebeuren in het kamertje zoals de hangplank/kapstok aan de muur boren, gordijnen ophangen en accesoires ophangen ed.

moest vanmorgen eigenlijk werken maar kwam weer kotsberoerd uit bed en erg duizelig

was niet verstandig om auto te rijden zo

mijn man wou me wel brengen dus had ik me al klaar gemaakt maar ja toen kwam doe kotsbui weer

heb toen maar besloten dat ik vandaag een pyjama dag heb of in ieder geval een luie niks moet dag

straks toch maar ff douchen en kleren aan doen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden