Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik lees hier wat over navelstengbloed. Wij hebben dit laten afnemen meteen na de bevalling (dat deden ze gewoon in het ziekenhuis, maar deze verloskundige deedt het wel voor het eerst) en naar Stamcelbank Nederland gestuurd. Zij onderzoeken het en halen er de stamcellen uit. Dat kost 219 euro. Daarna worden de stamcellen opgeslagen en dat kost 25 euro per kwartaal. Dus bij lange na geen 1500 euro per jaar.

De stamcellen worden dan voor je kindje opgeslagen. De kans dat deze cellen ook geschikt zijn voor een 1e graads familielid is 1:4, de kans dat stamcellen geschikt zijn voor een willekeurige derde is 1: 40.000. Tenminste, deze kansen heb ik zo begrepen van de website.

Ter info :)

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Owh meiden het is een meisje!!

en ze is zo onwijs schatig.. ik ben eindelijk tante!!

Met mijn schoonzusje gaat het naar omstandigheden nu weer goed.. na de ruggenprik daalde haar bloeddruk enorm en het ging niet echt lekker..

Maar om 12:11 vanmiddag is ons lieve kleine nichtje Mirthe geboren..ze woog 3550 gram en ze is zooowww cute!! Echt zo onwijs klein en wouww..

klein fotowtje:D ik ga gouw mijn bedje in.. ben echt kapot slecht geslapen gister

39394-6434241.jpg

Geplaatst

Eslief van harte gefeliciteerd, ze is zeker een plaatje om te zien.

Geniet er lekker van.

Cigdem: ik dacht al wat dat is dat nu weer voor iets nieuws!!!!!!

Bij de VK was alles goed, bloeddruk 100/50 en voelde me weer goed. Mooie krachtige hartslag en de buikcm. kwam op 21 dus weer 2 cm hoger als de vorige keer.

Ik mag op mijn waterbed bevallen met een plank erop en daarop dan een matras dus dat is wel prettig.

Was wel een hele saaie vk, beetje jammer.

Liefs Chantal

Geplaatst

hey chantal mijn bloeddruk is ook iedere keer zo laag/hoog als die van jou

ben je dan niet ontzettend duizelig? ik heb er wel last van

soms zakt ie nog verder, maar omhoog lijkt ie niet te willen

heb op zijn hoogst 115/65 gehad maar dit was na haast rennen en 4 trappen op gehold

de vk zegt tegen mij heel blij te zijn met een lage bld, maar negeert dat ik er last van heb

heb jij een goede tip?

hoe meet je je buikcm. vanaf welk punt moet je voelen/meten? en wat voel je dan?

ik kan zelf nl niet voelen waar de baarmoeder zit geen idee wat ik moet voelen

de vk wijst dit wel aan maar voel niks

is dit gek of hebben meer dit

Geplaatst

Hi sandra, het is inderdaad zo dat ik vaak wat zwart wordt voor de ogen. Ik heb dan ook altijd zoute drop bij mij. Dat mag van de VK als je zo'n lage bloeddruk hebt.

De bovenkant van je baarmoeder voelen is heel lastig. Bij mij wordt het gewoon opgemeten bij de VK en dan staat het op mijn papiertje met gegevens.

Ik wens iedereen een fijne aankomende 14 dagen toe, we zijn druk met alle inpakken en opruimen en dan gaan we morgen naar Duitsland voor een week in het Beierse woud en daarna nog een week naar italie naar de zon (hopelijk!!!!) bij Venetie in de buurt.

Dames doe het kalm aan en tot babbels.

Liefs Chantal

Geplaatst

@Sandra, echt beter te laag dan te hoog hoor.. te hoog kan tot zwangerschapsvergiftiging leiden.. ik heb de laatste tijd erg veel last van hoofdpijn en dit schijnt bij een te hoge bloeddruk te horen. Eens kijken dinsdag bij de vk of mijn gevoel daarin juist is... ook regelmatig hartkloppingen, maar die heb ik al wéken.. dat hoort er gewoon bij... wordt meer bloed aangemaakt om de placenta en je kind(jes) te voorzien...

@Chantal, heel erg veel plezier op vakantie meis met je gezinnetje.. rust lekker uit en geniet ervan...

@allen, er zit nu ff niet echt veel schot in de babe-kamer.. mijn mannetje is nog steeds niet fit en er moet gewoon teveel (zwaar) werk nog worden verricht qua gladstrijken van plafond en muur. Een vriend die deze week zou komen helpen, heeft het helaas heel erg druk met z'n werk en allerlei andere verplichtingen.. dus de planning is nu dinsdag a.s... pfff.. moet dus geduldig blijven.. maar wil zó graag aan de kamer beginnen qua verven, behangen, kamertje in elkaar zetten e.d... geduld is echt niet mijn sterkste kant.. wordt dus erg op de proef geseld.. :crafty:..

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Vandaag controlle gehad en ik heb hellaas geen goed nieuws..

Mijn bloeddruk is van normaal 75/105 gestegen naar 100/145 de baby is ook te klein..Over anderhalfe week moet ik terug voor een groeiecho en meteen daarna een afspraak bij de gyn ook om nu serieus een keizersnede te bespreken.. ik heb een afspraak van een halfuur gekregen.Omdat het allemaal niet zo goed leek moest ik ook meteen de suikertest gaan doen.Wat was ik blij dat hij niet nuchter 5.2 was..Na het drinken van het suikerdrankje ging het vrij vlot mis en moest ik gaan liggen vanwege de duizeligheid en hoofdpijn..Na een uur bleek mijn suiker van 5.2 gestegen naar 9.4..Maandag moet ik terug voor een diabetus afspraak..Ik heb nu ook een afspraak bij een speciale gyn om ook de angsten rond de bevaling te bespreken.Deze man is speciaal voor mensen die eerder een trauma hebben opgelopen tijdens de eerste bevalling.

Ik ben nu best wel geschrokken en overstuur..Moeten we na alle ellende dit weer mee maken.. houd het nou nooit op??

Dus zoals Sannie zegt.. je kan hem beter te laag hebben:(

Geplaatst

oei esther

je bloeddruk zit nog op het randje maar is wel te hoog

hoop dat ie snel weer zakt, ja dan kun je beter te laag hebben

dat is ook vervelend maar niet zo gevaarlijk

ook je suiker is wat aan de hoge kant na het drankje, denk dat je hiervoor een dieet zal krijgen als hij hoog blijft

is de beeb erg te klein? kan dit komen door je suikergehalte? hoop dat het allemaal mee valt en dat ze nog een groeispurt mag hebben dan

als ze maar in orde is

veel succes

Geplaatst

@Eslief wat een ellende allemaal. Als je kindje het maar goed doet dat is het belangrijkste.

Nou ik heb ook al twee rotweken achter de rug.

Kreeg bij de 20 wkn echo te horen dat er i.p.v 3, 2 bloedvaten in de navelstreng zaten.

Werd ik gelijk doorgestuurd naar de gyn maar daar bleek dat ze niet de goed apparatuur ervoor hadden.

Dus werd weer doorgestuurd naar Vlissingen maar daar kregen we te horen dat we naar Rotterdam moesten omdat ze daar beter op doorgestudeert zijn.

Maar naar een lange lig bleek dat de niertjes goed waren hartje was goed.

De baby bleek ook geen waterhoofd te hebben en geen hazenlip.

Ons kindje weegt nu 435 gram.

Kindje kan ook wat problemen krijgen kwa groeien dus nu krijgen we om de twee weken een groeiecho.

Dus echt genieten lukt mij niet zo geniet echt als ik ze via de echo zie of hoor.

Maar ze heeft mij gister wel een mooie 3d echo mee gegeven.

Geplaatst

@Esther en Simone, nou meiden, gaat zeker niet van een leien dakje zoals dat zo 'mooi' heet. Ga je je nog meer onzeker van voelen en druk maken. En dat druk maken Es, is nu net niet wat jij moet doen... las gelukkig op je Hyves dat je het al een beetje hebt kunnen laten bezinken, maar echt, probeer -ook al is dat o zo moeilijk- het positief in te blijven zien. Er kan zoveel tegenwoordig!

En Simone, jemig.. daar zou ik ook enorm van zijn geschrokken zeg! En je maar lekker van hot naar her sturen.. wat onprofessioneel zeg... Als ik kijk naar het gewicht, ligt ze maar ietsiepietsie onder het gemiddelde.. dus kan nog alle kanten op hoor! Bij ons is het zo dat ons meisje qua gewicht boven het gemiddelde ligt, maar qua lengte ietsie achter... nou, mijn lief en ik waren zo rond de 3000/3300 gram met geboorte en daar teken ik voor hoor! Beter dan een 8 of 9 ponder naar buiten persen...:ohmy:

Wij gaan straks nog even naar Babypark, een box en badspullen scoren (hoop ik!), want voor het weer hoeven we het dit weekend ook niet te doen...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

simone

ik ben een leek op dat gebied maar wat betekend het dat de navelstreng uit 2 delen bestaat ipv 3?

ís dit gevaarlijk voor jou of je baby?

of hoef je je niet zo veel zorgen te maken omdat de baby er goed uitzag op de echo?

iig veel succes en sterkte en hoop dat je over 2 weken opgelucht de deur uit gaat met een goede groeiecho

Geplaatst

@ simone getsie zeg.. wat vervelend en inderdaad bij tegenslag is genieten zo moeilijk.. dikke knuffel! wat fijn dat ukkie het nu goed maakt

@sandra mij was verteld dat 100 echt te hoog was dat ze vanaf 95 ondedruk zich zorgen gaan maken.vooral omdat ik normaal op de 75 zat ofzo.. maar ik ben der niet zo in thuis.ik zag haar vooral schrikken en een paar keer opnieuw pompen.. toen wist ik wel dat het niet goed zat.Ze konden de kleine niet heel goed opmeten en ik moest me geen zorgen maken.

pas bij de groeiecho konden ze duidelijkheid geven dat is woensdag over een week

@sannie veel pelzier! babypark is echt leuk:) alles van ons komte r vandaan op wat kruikjes etc na

Hier gaat het beter.. inmiddels alles een beetje op een rijtje gezet..Ik weer wat er allemaal kan gebeuren en dat is naar.. maar we proberen positief te blijven..af en toe wat traantjes tussen door maar verder probeer ik gewoon te genieten van ons wonder..Ik ga er vanuit dat ik wel zwangerschapssuiker heb.. dit gaat gepaard met hooge bloeddruk en een wat zwaarder gewicht..dan nog de veels te hoge suikertest..maar als ik mezelf straks moet prikken etc dan overleef ik dat ook wel weer..Als ons kleine meisje er maar niets aan over houd..bij ons is het kamertje donderdag binnen gekomen en staat netjes in elkaar.. ik zou gister alles in gaan richten maar dat staat nu ff op een laag pitje..nu probeer ik veel rust te houden en dan horen we het maandag wel weer.

ik moet wel zeggen dat de manier waar het op gaat in het ziekenhuis absoluut niet fijn is..suikertest is niet goed maar er word je niets verteld..Ze gaat ff controleren.. dan komt er opeens een muts met een telefoon aan en die krijg je in je hand gedrukt.. dan hoor je door de telefoon dat het te hoog is en dat ze een afspraak voor maandag wil maken..tot maandag tuut tuut tuut....Je krijgt een copy en mag weer weg.. en daar zit je dan.. met zoveel vragen en natuurlijk grote krokodillen tranen.. dan moet je op internet maar gaan zoeken naar hoe of wat en daar word je niet vrolijk van

wens iedereen een fijn weekend

Geplaatst

Eslief : ten eerste gefeliciteerd met zon mooi/ knap nichtje, mooie foto !! Zou me ook trots voelen.

Wat vervelend en naar van je bloeddruk en je suiker. En dat de bebe iets te klein is, maar hopenlijk maakt ze nog een groeispurt. Maar snap heel goed dat je hierdoor weer druk maakt en zorgen. Dikke duimen voor jullie.

Simon09 : gelukkig is de rest wel goed, toch !! Behalve de navelstreng en het gewicht, maar goed onder controle blijven dan. En het gewicht kan altijd nog toenemen. Maar begrijp dat je hierdoor zorgen maakt en niet kan genieten.

Dikke duimen voor jullie.

Sannie : Veel shop plezier bij babypark !! Als je niet iuitkijkt kom je met meer thuis dan gepland hahahahaha, tenminste heb ik altijd.

Wat een vervelende dingen weer he, die we/jullie maar op ons bord krijgen na alles wat wij/ jullie hebben door moeten staan en nu dit !!! Hopen dat alles zeker goed gaat en dat we na de bevalling heerlijk kunnen genieten van onze kleintjes.

:positive energie: voor iedereen !!!

Geplaatst

Hey meiden,

Wat een druildag he? Ben maar aan wat naaiwerk begonnen.. al 2 lakentjes af :-) en ik zag een 2e hands Maxi cosi voor weinig en de koppelstukken pasten, dus die heb ik maar ff gekocht...

Enneh Cidgem.. heb me ingehouden bij Babypark! Buiten de complete badset en de box die op mijn lijstje stonden alleen een moltonnetje en een lakentje gekocht...

Fijne avond allemaal!

-X-

Geplaatst

Goede morgen meiden,

Vroeg op, mannetje de deur uit gestuurd hahah !! Ben vandaag nog vrij, morgen weer aan de slag. Straks naar de VK om 9:00. Hopend dat alles goed zal zijn, blijft toch altijd wel spannnend.

Wat een rot weer, echt om lekker thuis bezig te zijn, niks te zoeken buiten behalve de hond uit laten.

Sandra : kan me voorstellen dat het heerlijk is even zonder pijn. En van zwemmen word je zeker moe, lekker rozig. En volgens mij zwangeren helemaal. Maar toch even lekker.

Geplaatst

Eslief heel veel sterkte meis. Ik had vorrige week ook een bloeddruk van 97/140 was ook een beetje hoog. Alleen een uur later moest ik weer opmeten en toen was ie weer netjes met 85/125. Hoefde ik gelukkig niet alle test te doen, maar moet me wel een beetje rustig houden.

Simone jij ook heel veel sterkte. Je zal nu wel iets meer onder controle blijven zeker?

Hier is het allemaal nog goed. Ben hard aan de klus geweest en heb nu nog meer pijn in mijn rug en bekken, maar goed alles voor de kleine haha. Ben wel erg moe steeds. Maar ik hoef nog maar 90 dagen het aftellen is begonnen.

Moet morgen meer voor een gesprek met de gyn voor de keizersnede maar dat loopt toch ook nog niet lekker, ik dacht dat alles wel goed zou komen maar mijn Oncoloog doet ook een beetje moeilijk. Ik mag niet persen van hem maar een keizersnede is ook onzin volgens mijn mannelijke oncoloog pffffffffffffff mannen.

Dus de strijd is nog niet gestreden. Hopelijk komt er morgen duidelijkheid.

Weet even niet wie er weer mogen voor controle maar voor diegene heel veel plezier.

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo net terug van de VK.

Alles was goed, krachtig/duidelijk hartje, bloeddruk : 110/60 , meeting van baarmoeder : 22 cm en maar 4,5 kilo aangekomen.

Nu is mijn vraag hoe is jullie baarmoeder cm ??? De VK zegt dat het goed is maar ik wil toch voor de zekerheid checken of ik niet achter of voorloop !!!

S&S : nog even dan lekker met verlof, aftellen is altijd leuk. Wat vervelend nog steeds geen duidelijkheid echt over KZ/ bevallen.

Zeker mannen jah hahahahahaha, zolang ze hun werk goed en zeker doen is alles goed, nou sterkte en succes.

Geplaatst

Cigdem wat fijn dat alles weer goed was bij de VK. Mooie bloeddruk. Ik zou niet eens weten hoeveel cm mijn baarmoeder was, maar ik denk dat als de VK zegt dat alles goed is dat dat dan wel zo zal zijn. Het hartje klopte iig luid en duidelijk dat is altijd zo mooi om te horen.

Geplaatst

@Cigdem wat fijn meis! geniet er lekker van

Hier ben ik toch wel een beetje verdrietig..Vanochtend naar de diabeetzuster voor uitleg etc.De kans op zwangerschapssuiker is erg groot en ik moet er maar vanuit gaan.. nuchter was het vanochtend 6.8 en dat was vrij hoog.. na het eten mocht het niet hoger dan de 7 worden dan moet ik mezelf gaan spuiten.. het is 8.9 geworden:( Donderdag moet ik terug en dan worden de waardes bekeken.. Ik mag gellukig gewoon in mijn buik spuiten net als met icsi..Dit alles vind ik naar maar dat is niet het ergste..

Vanwege de suiker word de baby te dik maar heeft verder geen last van het te hoge suiker omdat de altvleesklier het verwerkt.Zodra ze geboren word zal de suikerspiegel dus ineens een klap naar beneden krijgen waardoor de kleine opeens minder suiker krijgt..Ons meisje moet dus 48 uur in de couveuse uit voorzorg.. ook zal ze naar waarschijnlijkheid afkickverschijnselen krijgen zoals een drugsbaby..Bij zwangerschapssuiker rijpen de longetjes ook niet goed en meestal word daarom een keizersnede gedaan voor de 38 weken.. ik ben er toch wle ene beetje van geschrokken..ik zal dus na de bevalling zonder kindje op de kamer zijn:(

esther

Geplaatst

S&S : Jah dat is waar, neem het ook wel aan hoor van de VK maar was toch nieuwsgierig !! Kan wel uren naar het hartje luisteren precies zoals je zegt, altijd mooi om te horen.

Eslief : genieten doe ik zeker, wou dat jij dat ook kan/kon. Wat een gedoe allemaal he met die suikers. Zeker balen en begrijp dat je ervan geschrokken bent, komt toch meer bij kijken. Dacht je van het geprik af te zijn mag je nu weer prikken. Zolang het maar zeker goed gaat met jullie prinsesje, daar doe je het allemaal voor.

Voel de baby boy erg duidelijk aanwezig. Ook al een paar keer mijn buik zien hobbelen van de ene naar de andere kant, zon grappig gezicht, hahahahaha !!! Dit is mijn eerste zwangerschap, dat het zooooo mooi en intens kan zijn, prachtig.

Geplaatst

Heb even het lijstje weer naar boven gehaald.

Sannie veel plezier bij de VK, lekker even luisteren naar je kleine meisje

Simone jij ook heel veel plezier bij de VK.

Wij mogen weer naar de gyn voor een controle en hopen dat de arts contact heeft gehad met mijn oncoloog. Maar ik vrees dat het nog steeds niet rond gaat komen.

Ik ben steeds zo benauwd herkennen jullie dat? Soms krijg ik amper lucht. Eerst was het met praten maar nu ook in rust. Ik ga het vanmiddag maar even navragen.

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

25-08: Leepat, pretecho, 20:00

27-08: Eslief, volgende afspraak gyn/bespreken keizersnede

27-08: Chantal, volgende afspraak vk

31-08: Sannie, 5e afspraak vk

31-08: Simone, 3e afspraak vk

31-08: S&S afspraak gyn

02-09: Cidgem, afspraak vk

08-09: S&S afspraak VK

08-09: Sandra, afspraak vk

09-09: Moontje, volgende afspraak vk

13-09: Esly, afspraak gyn

13-09: Esly, afspraak vk

13-09: Leepat, afspraak VK

16-09: Cidgem, pretecho

20-09: Sandra, pretecho

23-09: S&S 30 wkn echo

Geplaatst

Hi ladies,

Lees wat berichten die niet leuk zijn..

Eslief, meid, verdorie.. ik leef met je mee... lijkt me verschrikkelijk als je na de geboorte je kindje niet meteen bij je kan hebben.. het prikken is tot daar aan toe.. vervelend, maar noodzakelijk zeg maar...

S&S, dacht dat het nu wel ik kannen en kruiken zou zijn voor wat betreft die keizersnede. Wat een gedoe zeg! Benauwd ben ik niet, wel heel snel buiten adem.. alles wordt toch naar boven gedrukt om ruimte te maken voor de baarmoeder/beeb. Als je het niet vertrouwt, bellen met je gyn cq. vk hoor! Beter te vaak gebeld, dan niet.. Suc6 weer vandaag..

Cidgem, leuk he dat je beeb zo actief is. Buiten dat het een bevestiging is dat je leven bij je draagt, is het voor je mannetje ws. nu ook wat 'echter'... geniet er maar lekker van...

Simone, veel plezier ook bij de vk.. hoop dat alles gewoon goed is...

Me, ik ben vanochtend weer bij de vk geweest. Alles was goed; gelukkig waren mijn suikers wel in orde.. pfeuh..5.1 (nuchter), 6.5 (ontbijt), 5.6 ('s middags).. Hb was ook binnen de marge: 5.6. Ook vanochtend weer ff een prikje en ook goed. Ik ben (gelukkig?) 1,5 kg nu aangekomen... en mijn baarmoeder is nu 23 cm (schaam - boven navel). Kind lag overdwars met beentjes naar beneden en het hartje was slecht te vinden.. heel in de verte kon ik het horen.. nou weet dat het goed is hoor.. dus maak me daar geen zorgen over.. ze is regelmatig 'aanwezig' zeg maar.. :misc_expressions-wh

Heb even mijn volgende afspraak bij de vk er weer bijgezet en ook de afspraak voor de groei-echo...

Fijne dag meiden! Ik ga weer creabea zijn (speledingetjes maken voor een mobiele...)

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

31-08: Simone, 3e afspraak vk

31-08: S&S afspraak gyn

02-09: Cidgem, afspraak vk

08-09: S&S afspraak VK

08-09: Sandra, afspraak vk

09-09: Moontje, volgende afspraak vk

13-09: Esly, afspraak gyn

13-09: Esly, afspraak vk

13-09: Leepat, afspraak VK

16-09: Cidgem, pretecho

20-09: Sandra, pretecho

21-09: Sannie, 6e afspraak vk (18:00 uur)

23-09: S&S 30 wkn echo

13-10: Sannie, 31/32 weken (groei) echo zh (8:10 uur)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden