Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Moontje, Leuk hoor zal dan ook wel een lekkere hollandse naam worden.

@sandra, gelukkig dat het meeviel, maar wel vervelend dat je nu steeds naar het ziekenhuis moet.

Hier gaat alles goed morgen weer naar de VK, ben benieuwd naar de buikcentimeters. Ik ben nu 6 kilo aangekomen, ging de laaste maand in 1 keer erg hard.

Ik ben nu druk bezig met mijn dochter over te huizen naar de andere kamer. De woezel en pip muurschildering is af . Hiernaar de babykamer. In principe zouden we het hetzelfde houden maar nu twijfel ik. We hebben oudroze meubeltjes (commode en Kast) en nu neig ik naar de behangcollectie van Esta home bella rose ,et stipjes en paisley print. Ik ben er nog niet echt uit. Nou fijne avond. Liefs Chantal

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moontje wat een geweldig leuk kamertje heb je zeg.

Sandra wat fijn dat het meeviel in het ziekenuis, wel vervelend dat je er steeds naartoe moet maar goed het is voor het goede doel.

Ik heb gister de uitslag gekregen van de neuro/oncoloog van mijn mri-scan van afgelopen maandag en alles zag er heeeeel erg goed uit. De dokter was zeer tevreden. Nu kan ik echt gaan genieten van onze kleine man. En ik hoef pas over een half jaar weer terug voor een scan. Ik ben zo blij. Niks staat ons meer in de weg, de dokter zei ook dat de keizersnede een hele goed keuze was en dat hij daar volledig achter staat. Dus ik loop al sinds gister met een smile van oor tot oor.

Surinails wat geweldig zeg een muurschildering van woezel en pip, kan je hier niet even langs komen hahahaha. Wij hebben de hele babykamer met woezel en pip en het is zoooo schattig van de week kwamen de gordijnen en nu is ie helemaal af. kan er wel uren doorbrengen het is zo leuk geworden. Zal proberen om een foto te plaatsen maar weet niet of het me lukt.

Nou meiden een fijne dag nog.

Geplaatst

S&S: fijn dat alles nu goed is. Nu komt de tijd van optimaal genieten!

Vandaag toch maar een afspraak gemaakt voor een pretecho, had er in een keer helemaal zin in. VOlgende week vrijdag hebben we de echo staan. Kan iemand deze in het lijstje zetten? (1 okt)

Morgen naar mijn verloskundige, die is ook homeopaat en heeft daar een praktijk in. Even kijken of ze iets kan doen tegen het slechte slapen. Ben vaak een uur of twee 's nachts wakker. Ga er dan maar regelmatig uit en beneden TV kijken. Wordt er een beetje moe van. Verder gisteren en maandag weer overgegeven. Was zo blij dat het over was....helaas.

Groetjes Moontje

Geplaatst

Hi Dames, Vanochtend weer bij de vk geweest. Alles was goed, de beeb had een zeer krachtige hartslag en schopte naar de doptone. Mijn buikcentimeters waren 25 en ze lag met het hoofdje naar boven. Maar de Vk zei dat dat niet uitmaakte want dat ze nu nog zoveel ruimte had om te draaien. Bloeddruk was iets hoger nu 100/65 en dat merk ik zelf ook want mijn behoefte aan drop is afgenomen. Ik heb het er wel over gehad dat ik me op het moment even niet zo fijn voel i.v.m slecht slapen en een hoop aan mijn hoofd maar ja daar zijn geen pilletjes voor he?

Nog 8 weken en dan begint mijn verlof, ik heb er erg veel zin in.

Nog even terugkomend op de babykamer, de woezel en pip kamer van mijn dochter is echt kei gaaf geworden. Daarom dat ik nu voor de babykamer ook iets heel anders wil, maar mijn man vindt het niet nodig.

Het streepje van de belle rose vindt ik ook erg leuk hen je de felle of de pastel?

Ik moet over precies 3 weken weer naar de Vk 13 oktober om 10 uur, dan doen ze tevens de bloedtest. Kan iemand dit voor mij in de lijst zetten?

Groetjes Chantal

Geplaatst
115736.jpg115725.jpg

hier is het behang heb de foto ff voor je opgezocht

moet ook ergens een opstaan dat het kamertje bijna af is maar kan die op dit moment niet vinden

Geplaatst

@ Moontje, ja ken het ook ben je blij dat je eindelijk vast slaapt word je weer wakker.

Is erg vervelend.

Ik ben dan ook overdag kei kapot.

En trouwens wat heb je een leuke babykamer!!!

Ik zal ook eens foto"s maken en ze hier plaatsen.

Wens iedereen een fijne dag toe.

Groetjes Simone

Geplaatst

S&S staat nu naast me... en ik moest ff van haar wat fotootjes van hun beebkamer uploaden (want ging haar niet lukken)... bij deze....

Foto-7JFWE3B8-D.jpg

Foto-QQ6OPWVX-D.jpg

Foto-IPFOH8RW-D.jpg

Foto-8RHY6Z73-D.jpg

Geplaatst

s&s leuke kamer hoor, en wat groot allemaal

die speelboog van woezel en pip heb ik ook

vind je behang ook erg leuk en ook dat je van die grote ramen hebt

2e dag infuus zit er weer op, ben wel wat moe maar valt op zich wel mee

heb ook geen tijd om te slapen want heb nog 2 verjaardagen vandaag

Geplaatst

hoi dames,

Een paar dagen al druk bezig met bebekamer (naam letters, laatste muur behangen) die maken we zelf, dus nog genoeg werk !!

Maar als ik terug lees, gelukkig geen nare dingen.

Moontje en Sannie66 = erg leuke en mooie kamers, helemaal suppperrrr !! Zodra onze kamer echt af is zal ik ook wat fotos uploaden (als het me gaat lukken, hahaha)

Geplaatst

@Cidgem, is de kamer van S&S, die van ons is echt nog niet af.. maar het vordert gestaag!

Leuk dat jullie ook veel zelf doen.. ben benieuwd...

Geplaatst

hahahah oke !! nog spannend voor ons he, het eind resultaat. Jah zelf dingen doen en maken is altijd leuk, hebben we altijd al gedaan, klussen graag in huis en met hout. Gelukkig geen 2 linker handen, hahahahah !!!

Maar erg leuke kamer hoor S&S !!!

Geplaatst

Thanks meiden we zijn ook echt zo blij met het kamertje, kan er wel uren zitten kijken hahaha.

Hier gaat verder alles rustig aan, we zijn alweer 31 weken morgen. Het gaat zo snel ineens.

Nog maar 8 weken te gaan. Denk dat ik vandaag maar eens de babykleertjes ga wassen en strijken.

Nou meiden nog een fijn weekend en doe rustig aan.

Geplaatst (aangepast)

Zo dames het is erg rustig op het forum, Leuke kamertjes inderdaad!

Hier gaat het even iets minder. Ik heb veel harde buiken en ben veel aan het piekeren over privesituaties. Dit komt vooral ook omdat ik hormonaal nogal wiebelig ben.

Vandaag even een sessie gehad met mijn psycholoog waar ik al drie jaar niet ben geweest, omdat ik het niet meer nodig had. Ik heb nu dus weer veel om over na te denken.

Fabienne ligt op haar nieuwe kamertje, ze is er helemaal blij mee. Wel is ze de tweede nacht uit bed gerold en dat gaf me toch een knal!

Echt zo sneu.. Maar vandaag heeft ze een uur volop op haar eigen kamer gespeeld echt blij.

Ik hoop maandag met de babykamer te beginnen. Ik hou het nu bij hetzelfde bhang wit met witte relief bloemetjes en ga hem dan restylen met andere gordijnen, hemeltje en aankleedkussen. Ik zit te denken aan roze/rood met polkadots of de paisley van bella rose.

Nu zo lekker onder de douche en dan mijn bedje weer in.

Liefs CHantal

aangepast door surinails
was nog niet klaar
Geplaatst

@Surinails : Wat vervelend zeg het gepieker, hoop dat het gauw beter gaat.

@Moontje: alles goed bij de VK ??

@Eslief : veel kijk plezier bij jullie pretecho, erg leuk !!!

@S&S : Hoe is het gegaan bij de VK ??

Ben gisteren bij de Vk geweest. Met de bebe is alles goed, hartje was krachtig te horen (138 slagen), baarmoeder was 29 cm, bebe ligt al met zijn hoofdje beneden, vk zegt dat ie al diep ligt. Mijn bloeddruk was 110/70, iets hoger als de vorige keer maar alsnog netjes.

Maar ze stuurt me alsnog door naar de echoscoopiste in het zkh, v.w dat strengetje (amnionstreng) wat in mijn baarmoeder zit (soort navelstreng maar dan zit het vast aan mijn baarmoeder maar losse uiteinde) weten niet precies wat het is, maar komt weinig voor bij zwangere dames. Dus op controle blijven om te kijken of de bebe er niet in vast komt te zitten. Alles voelt goed maar maak me nu toch wel weer beetje zorgen om.

Ik was van plan om het te gaan googlen maar kom ik straks weer enge verhalen tegen waardoor ik weer ga malen en piekeren en het ergste angstig ga worden, dus doen we maar niet. Ik zal zo even ook mijn nieuwe afspraken in het lijstje bij schrijven.

Vandaag door babydump gebeld dat de meubels enzo, maandag 11 oktober worden geleverd tussen 7:00 en 11:00 , yes een week vroeger, heerlijk !!! Kijk er zoooooooo naar uit, kan dan eindelijk de kamer tot in de puntjes af gemaakt worden.

Verder alles goed, buik is duidelijk zichtbaar en groter, voel de kleine veel heftiger/krachtiger en soms is mijn buik een boksbal, gaat dan echt van links naar rechts bam bam bam !!! Heerlijk, laatst lag ik op de bank op mijn buik te slapen, toen ik wakker werd zijn mijn vriend " die kleine was constant druk bezig zag je buik te keer gaan zoooo " hobbel de bobbel hahahahaha !!!

Verder alles goed met alle mama's in spe ??

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje
verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)
verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette
verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78
verrassing

Eerstvolgende afspraak:

28-09: Eslief, 3D/4D Pretecho

28-09: S&S, afspraak VK

29-09: S&S, Afspraak Gyn en groeiecho

01-10: Eslief, afspraak gyn

05-10: Simone, afsprak vk

06-10: Eslief, bijeenkomst bevallen in het ziekenhuis

07-10: Eslief, bijeenkomst borstvoeding

08-10: Sandra, afspraak gyn

12-10: Sannie, volgende afspraak vk (18:00 uur)

13-10: Sannie, 31/32 weken (groei) echo zh (8:10 uur)

14-10: Eslief, bijeenkomst borstvoeding

19-10: Simone 30 weken echo (groei)

29-10: Sannie, bijeenkomst bevalling

08-11: Eslief, afspraak gyn datum prikken voor inleiden bevalling

19-11: Cigdem, 30 weken echo zkh 11:45 (controle), afspraak Vk 16:00

Geplaatst

@Chantal, heel vervelend lijkt me dat; gepieker.. heb er zelf ook nu meer last van tijdens mijn zwangerschap. Sterkte en hoop dat je snel je antwoorden krijgt.

@Cidgem, wat heerlijk dat jullie kamertje een weekje eerder komt. Wij zijn ook al een heel eind en kan ook niet wachten tot de laatste dingetjes (badset, gordijnen) er zijn. Dan is het af en kan ik eindelijk 'rust' hebben in mijn hoofd.

Verder gaat alles goed hier, behalve dan die hardnekkige verkoudheid en met name het onophoudelijk hoesten. Kind wordt daar erg onrustig van.. Donderdag maar eens met de ha bellen als het niet verbetert...

Geplaatst

Hoi dames,

Hier druk bezig met de laatste weken werken. Ben echt aan het aftellen merk ik. Heb wel vaker last van harde buiken, enige wat helpt is rustiger aan doen (en daar ben ik nou net niet zo goed in). Bij de VK was alles goed, kindje ligt al met hoofd beneden. Bloeddruk, HB en hartslag waren ook goed. Mijn VK is ook homeopaat en die heeft me afgelopen weekend pilletjes gegeven voor het slecht slapen. (Vorige week 4 nachten anderhalf uur beneden tv gekeken omdat ik echt wakker was). En de pilletjes helpen echt goed! Ben helemaal blij.

Vrijdag gaan we toch nog een pretecho doen, wilde de kleine nog wel een keer zien. Ben benieuwd.

13 oktober weer terug naar de VK

@ Cidgem: fijn dat de meubels eerder komen. geeft mij heel veel rust dat alles er is! En ik geniet elke keer als ik er binnenloop.

@Chantal:fijn dat je bij de psycholoog terecht kunt. Sterkte

Kan iemand mijn afspraken erbij zetten?

Groetjes Moontje

Geplaatst

Mocht vandaag weer naar de VK, bloeddruk was 85/142 beetje hoog voor mijn doen maar was niks aan de hand volgens de VK.

Ze vond wel dat de klein man erg weinig beweegt zoals ik haar vertelde en ik moest dus vanmiddag rust houden en opschrijven hoe vaak hij bewoog. Niet veel dus. Ik moest daarom om half 6 toch met spoed naar het ziekenhuis en de hartactiviteit controleren van onze kleine man. Ik moest een half uur aan het apparaat. Pfffff ik werd er echt een beetje onrustig van. Maar alles was goed volgens de arts gelukkig kan nu weer normaal ademhalen.

Morgen moet ik terug naar de Gyn voor een extra controle en heb dan ook de groeiecho. We gaan dan ook bespreken wanneer we gaan bevallen. Als het aan mij ligt dan in week 38. Heb zo last van mijn bekken en slapeloosheid. Ik kan soms niet normaal liggen, zitten of staan. Het zijn echt de laatste loodjes hahaha.

Chantal heel veel sterkte.

Sannie hoop dat je je snel beter voelt al dat hoesten is niet goed voor je kleine meisje.

Leuk om te lezen dat nu alle kamertjes een beetje af gaan komen. Nog een paar weken.

Geplaatst

Hoi ladies,

herkenbaar hoor, wat sommigen van jullie schrijven. ik had gisteren en eergisteren echt een vreselijke bui. ik voelde me verschikkelijk in dit grote lompe lijf. Ik had er echt genoeg van, was huilerig, voelde me onaantrekkelijk enz enz. Vandaag gaat het gelukkig alweer beter. Hoezo, stemmingswisselingen ;-)

gekke is dat ik dat pas sinds kort heb. Ik herken ook het piekeren wel. Ik lig heel veel wakker, terwijl m'n lijf moe is maar m;n hoofd nog door gaat.

Ik zie op tegen verlof en ik kijk er naar uit....oh oh oh,het is me wat :-) Het lot van een zwangere blijkbaar

Geplaatst

@Sjors&Sjimmie, ik herken het ik voel de kleine pas sinds een week of twee pas echt tekeer gaan.

De vk vond het laat maar ja gelukkig voel ik het nu goed bewegen.

Maar dat zal wel even schrikken voor je zijn geweest maar gelukkig dat nu alles goed is en je goed in de gaten gehouden word.

Ja die slapeloze nachten ik herken het kan mijn houding "snachts niet vinden pieker veel en zo uit het niets beginnen te huilen.

Word er af en toe niet goed van maarja nog even vol houden dan krijgen we er wat moois voor terug.

Liefs Simone

Geplaatst

Ha dames, bedankt voor de hartverwarmende reacties.

Het gaat ak weer iets beter, maar ik vind het wel zwaar: zwanger, eigen zaak en een dochter van drie die niet meer slaapt en alles beter wil weten.

Slapen doe ik ook heel licht en nu heb ik vaak met lopen pijn aan de zijkant van mijn buik.

Vandaag ben ik wezen shoppen voor een winterjas :smiley_freezing: die over mijn buik past. Een leuke zwarte gevonden die maar 30 euro was bij de c&a. Ook nieuwe laarzen gekocht die

helemaal plat zijn. Al mijn laarzen hebben iets een hak en dat houd ik nu niet meer vol de hele dag. Was wel leuk even te shoppen.

Verder heel veel op internet geshopt voor de babykamer: Muurgedicht, stoffen en een aankleedkussen xxl van kidzimpulz in het lichtroze.

Nu net kwam mijn kraampakket binnen, kun je toch zien dat alles snel dichter bij komt.

ZIjn er nog dames die naar de jonge gezinnen beurs gaan?

Liefs Chantal

Geplaatst

heeey meiden,

Wat een goede berichten bij iedereen wat fijn!!

Wat een leuke kamertjes heb ik voorbij zien komen!! leuk leuk leuk!!

ik heb wat moeite met het nieuwe forum dus ben er weinig;)

hier gaat het goed merk wel dat nu ik over de 30 weken ben het echt zwaar word..

winkelen gaat niet meer en ver lopen ook niet.. mijn bekkens pelen echt op.

ons meisje ligt in volledige stuit nu al 8 weken..Ze zou kunnen draaien maar de kans dat ze dat

nog gaat doen is heel erg klein..ik heb maar weinig vruchtwater dus al wat ruimte gebrek en ukkie

vind het prima zo en heeft duidelijk een voorkeurshouding.

morgen naar de gyn end an ff bespreken.. hellaas de suiker ook niet goed onder controlle..

we hobbelen gewoon verder.. nog maar een week of 8;)

Het kamertje is klaar en gister heb ik spulletjes voor de tas naar het ziekenhuis opgehaald..

omdat er van de 1 op de andere dag besloten kan worden dat het kind eruit moet vanwege de suiker..

wil ik de tas gewoon klaar hebben staan:)

@surinails ga jij wel heen? ik trek dat niet meer wilde heel erg graag! dit weekend is er ook een babybeurs in hardenberg..

ik had hoop daar heen te gaan maar ook dat heb ik uit mijn hoofd gezet

esther

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden