Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ S&S ik las dat je schreef dat je de eitjes wil gaan doneren als jullie ze niet gaan gebruiken maar helaas mag in nederland geen embryo's gedoneerd worden en heb je dus alleen maar de keus tussen terug plaatsen, vernietigen of voor de wetenschap.

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@s&s dus voor jouw erg herkenbaar.. ik herken het niet uit de vorige zwnagerschap en dat maakt me wel erg bang.. ik ga het zeker aankaarten..

Wat betrefd de navelstrengbloed ik wist niet eerder van het bestaan tot je zelf iemand treft die leukemie heeft en dat je er zo achter komt..Het naare hieraan is dat de ziekenhuisen weinig voorlichting geven..het kind voeld hier niets van het word uit de navelstreng gehaald .. normaal word dit bloed dus altijd weg gegooid terwijl juist de stamcellen uit de navelstreng bijna bij alle zieke mensen gebruikt kunnen worden..

zelf heb ik ook nog 2 cryo's wij twijfelen of we deze nog zullen gebruiken of dat osn gezinnetje compleet is..We hebben al besloten dat wij de resterende cryo's aan de weteschap geven ondanks dat ik dat best moeilijk vind..ooit waren er mensen die dit hebben gedaan waardoor wij nu zwanger mochte raken van icsi..Ik vind het ook een optie om later eicellen te doneren omdat de behandeling me 1000x mee is gevallen..echter de bevruchte eitjes weg geven zou ik weer wat moeilijker vinden

Geplaatst

@sannie geniet maar lekker morgen vand e pretecho na alles wat jullie hebben meegemaakt.. dikke knuffel

@S&S ik hoop dat dit ziekenhuis je nu wel wat serieuser neemt kwa keizersnede.. nu ik langer zwanger ben kaart ik de keizersnede zeker ana vrijdag maar wil ook alle anderen opties weten.. voor mij is het niet medisch noodzakelijk denk ik..

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

24-08: Sannie, pretecho, 19:00

24-08: S&S afspraak gyn ander ziekenhuis ivm keizersnede

25-08: Leepat, pretecho, 20:00

27-08: Eslief, Volgende afspraak gyn/bespreken keizersnede

31-08: Sannie, 5e afspraak vk

31-08: Simone, 3e afspraak vk

31-08: S&S afspraak gyn

02-09: Cidgem, afspraak vk

08-09: S&S afspraak VK

08-09: Sandra, afspraak vk

09-09: Moontje, volgende afspraak vk

13-09: Esly, afspraak gyn

13-09: Esly, afspraak vk

13-09: Leepat, afspraak VK

16-09: Cidgem, pretecho

20-09: Sandra, pretecho

23-09: S&S 30 wkn echo

Hoi meiden nou allereerst gister bij de VK was alles in orde hebben alleen naar het hartje geluisterd en dat was allemaal OK...... morgen pretecho dan mogen we uitgebreid kijken naar ons kleine meisje.

de schommelstoel is inmiddels weg bedankt voor de reacties van een aantal meiden ;)

Sannie jij mag vandaag geweldig meid ga er lekker van genieten en kijk nu al uit naar je verhaal van de pretecho!! waar ga jij voor een pretecho? ik bij blijdorp in de buurt.

S&S veel succes bij dit ziekenhuis hoop dat er hier wel naar je geluisterd wordt.

groetjes

Patricia

Geplaatst

Ben weer terug uit het ziekenhuis. Ze hebben geluisterd naar wat wij te zeggen hebben en nu moeten we even afwachten op het formulier van mijn neuro/oncoloog dat ik dus echt niet mag persen. Maar deze arts deed helemaal niet moeilijk, ze zei alleen maar dat ze wel die papieren moet hebben maar dat is dus geen probleem.

En volgens haar is een keizersnede net zo risicovol als een gewone bevalling, het risico met de keizersnede ligt bij een volgende zwangerschap. Dus nu snap ik al helemaal niet wat ze in rotterdam moeilijk doen.

Maar goed nog heel even geduld en dan weet ik waar ik aan toe ben.

Sannie heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier vanavond. Het is zoooooooooooooooo leuk om een uur naar je kleintje te kijken. Heb vanmorgen ook nog even mogen gluren en alles was weer goed.

Patricia ga je toevallig bij wereldkind? Ik ben daar ook geweest, bij mariska. Dat is de schoonzus van mijn beste vriendin. Het is echt zo leuk om te doen. Heel veel plezier iig morgen met een uur genieten.

Ik wist trouwens niet dat je je cryo's niet mag doneren aan iemand die het zo graag wilt, jammer. Ik denk dat we het dan aan de wetenschap gaan doneren, kunnen ze weer uit leren hopelijk. Het is wel een raar idee omdat ze natuurlijk al bevrucht zijn. Maar goed onze wens is uiteindelijk ook in vervulling gegkomen.

Geplaatst

Hi dames, ik voel me niet zo fijn..... Ik heb een buikgriepje te pakken en ben sinds gisteravond aan het overgeven en nu dus zo slap als een vaatdoek.

Gelukkig was mijn man vandaag vrij en die heeft zich over de kleine ontfermd.

Ik denk dat ik iets te hard heb gewerkt de laatste tijd en dat nu ik vakantie heb mijn lijf me even terug roept.

@s&s fijn dat ze daar wel naar je luisterden.

Nou fijne avond! Donderdag moet ik trouwens weer naar de VK ik zal hem er nog even proberen bij te zetten.

Liefs Chantal

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

24-08: Sannie, pretecho, 19:00

24-08: S&S afspraak gyn ander ziekenhuis ivm keizersnede

26-08: Chantal, VK 9:15

27-08: Eslief, Volgende afspraak gyn/bespreken keizersnede

Geplaatst

S&S ja wij gaan ook naar wereldkind inderdaad wist even niet meer hoe het heette. Oh leuk dat je daar ook geweest bent, ze doen toch niet moeilijk als je iemand meeneemt neem ik aan?

Geplaatst

@ surinails--> vervelend zeg dat je je niet lekker voelt.. en inderdaad je lichaam roept je wel terug hoor geen zorgen.

weten jullie trouwens allemaal al waar jullie gaan bevallen en of je daarna (als alles goed gaat uiteraard) weer naar huis gaat of naar een kraamhotel?

ik ben er nu helemaal uit want wij willen echt in het ziekenhuis bevallen maar als alles goed gaat moet je dus poliklinisch en zit er een eigen bijdrage aan vast. Dat heb ik even uitgezocht en gelukkig wodt dit bij mij volledig vergoed dus dat is ook weer kleine zorg minder. En de Vk adviseerde ons om in het het SFG in rotterdam te bevallen i.p.v. erasmus hij zegt dat je in het erasmus meer een nummer bent en SFG niet heb gelijk even naar de website gekeken en het ziet er inderdaad heel mooi uit dus het wordt SFG.

ik ga overigens daarna gewoon naar huis niet naar een kraamhotel.

nou dat was weer even mijn vraag aan jullie.

groetjes

Patricia

Geplaatst

Patricia leuk dat je ook naar wereldkind gaat. Ik ben met mijn man en met mijn moeder geweest en we hebben echt gelachen. We hebben foto's en de dvd gekregen. Ze neemt dus ook het praten op hahaha dus kijk uit hahaha.

Nee hoor het was echt geweldig, en ze zijn heel aardig. Heel veel plezier.

Chantal sterkte hoop dat je je snel weer beter voelt. En alvast heel veel plezier donderdag bij de VK

Geplaatst

Hey meiden,

We zijn er weer... wij waren ook bij Wereldkind.. wat heerlijk relaxt daar zeg.. heel aardig ook. Mijn mannetje en schoonmama waren mee.. Hyves duurt lang met uploaden, dus hier een fotootje van ons poppetje..

Foto-R6RQ6QZ4-D.jpg

Geplaatst

chantal van harte beterschap

balen dat je net in je vakantie ziek moet worden maar dit gebeurt vaak omdat je lichaam dan rust krijgt

hoop dat je je snel wat beter mag voelen

Geplaatst

patricia

ik ga in het ziekenhuis poliklinisch bevallen en hoop daarna direkt naar huis te mogen

ik moet 150 euro bij betalen, maar het kan zo zijn dat ik nog een medisch advies krijg om in het ziekenhuis te bevallen ivm de vanisching twin

heb gehoord dat dit advies dan vaker word gegeven, maar heb nog niets gehoord van de vk

zal de volgende keer eens navragen hoe dat zit

ik wil zowiezo niet thuis bevallen

Geplaatst

@S&S wat fijn dat er naar je geluisterd is en dat ze hier niet moeilijk doen.. zowiezo een beetje raar dat het andere ziekenhuis dit wel deed tegen advies ingaan..het is trouwens wel wat dubbel het advies want een keizersnede is zeker wel zwaarder ook met complicates die kunnen optreden.en vooral emotioneel geeft het voor moeders nog wel flink wat te kampen..

@surinals heel veel beterschap.. het heerst weer:(

@sannie wat fijn dat je heerlijk hebt kunnen kijken! en wat een prachtig meisje!!

@Leepat heel veel plezier morgen:)

Wat betrefd bevallen ik moet in het ziekenhuis dus weinig keus.. daarna hoop ik naar huis te gaan maar dat is niet zeker..ik ga liever niet naar een kraamhotel maar doordat wij een hooge trap hebben weet ik niet zeker of het gaat lukken.. vooral niet na een keizersnede die is vorige keer vies tegen gevallen..we wachten maar af..

Morgen word ik Tante!!! owhhh ik vind het zoooowww spannend...morgenochtend maar naar schoonmama wandt die zit nu al in de stres voor het eerste kleinkind van haar dochter:D ze word om half 1 geholpen dus zo rond de klok van half 2 word het spannend.. en dan meteen ukkie opzoeken..:toothy9: het lijkt wel of ik zelf moet bevallen:D

esther

Geplaatst

@S&S, wat fijn dat in het andere zh het wél kan... luisteren.. nou dan is dat gelukkig ook zo goed als opgelost... Ja het was heel bijzonder om ons hummeltje in 3D te zien...vooral het feit dat ze ws. haar heeft! Zo grappig, ik was nl. kaal bij de geboorte en mijn mannetje een paar blonde vlashaartjes...

@Chantal, meis, da's niet fijn nee. Doe maar rustig aan zeg, je hebt er nog 1 rondlopen...beterschap..

@Eslief, wist niet dat er zoveel opties bestonden m.b.t. de navelstreng. Zal het er volgende week met mijn vk eens over hebben..Wil nl. ook een deel bewaren..

@Patries, we kunnen in het lijstje (net als wat de oktober meiden hebben gedaan) opnemen borst/flesvoeding, bevalling thuis/zh/kraamhotel? Enneh, heel relaxt hoor bij Wereldkind.. en we konden echt voor de deur parkeren!

Ik ga nog even genieten van de foto's van onze kleine.. en dan m'n bedje in..

Welterusten allemaal!

San

Geplaatst

Mooie foto Sannie! Ik ben volgende week aan de beurt voor de pretecho. hoop dattie er net zo mooi opstaat als bij jou.

Leuk! Groet

Lisette

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties.

Mooi plaatje Sannie, begin dan ook te twijfelen over een pretecho!!!!

Ik ben gelukkig weer aan de betere hand. Vannacht 12 uur geslapen en alles blijft nu binnen dus dat is fijn. Nu een beetje aan het poetsen en rommelen in huis. Manlief en dochter de deur uitgestuurd. Even heerlijk mijn eigen gang kunnen gaan. Manlief heeft niet echt een ritme omdat hij normaal 40 uur werkt en er is dus echt overal nu rommel.

Hier kan ik dus echt niet tegen!

Ik hoop dit keer thuis te bevallen, maar de vorige keer had mijn dochter in het vruchtwater gepoept does moest ik met 7 cm ontsluiting naar het ziekenhuis. Toen we in het ziekenhuis waren lag ze 10 minuten later op mijn buik. (is een ritje van 10 minuten!!!)

De volgende keer maak ik hem dus liever thuis af. Moet alleen nog kijken waar, we hebben namelijk een waterbed en alle andere ruimtes zijn zo vol dat daar geen bed meer bij in past!!

@Eslief heel veel sterkte en plezier vandaag, ik hoop dat alles goed gaat.

Liefs Chantal

Geplaatst

Thanks girls voor de leuke en lieve reacties; was al verliefd op ons poppetje, maar nu nog meer :-)..

Tsja wij wilden eigenlijk al vanaf het begin een pretecho.. het kan maar 1x he...en ik wilde gewoon geen spijt krijgen achteraf...

@Chantal, fijn dat je aan de beterende hand bent.. ik heb ook zo'n man.. en met name kleding dat overal rondslingert... *zucht*...gooi dus gewoon alles in de wasmand en dan vragen: "Schat, waar is dat ene shirt?"

@Eslief, hoop dat je het antwoord krijgt die je wilt inzake de ks donderdag enneh, veel plezier bij de nieuweling op deze wereld...

Ik ben nu bezig mijn 'bloemendekentje' af te maken.. wordt helemaal leuk!

Fijne dag allemaal...enneh, zal zo t lijstje weer even opsnorren en updaten..

X, San

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

27-08: Eslief, volgende afspraak gyn/bespreken keizersnede

27-08: Chantal, volgende afspraak vk

Geplaatst

Sannie66 : wat een mooie meid is het toch ook he !! Prachtige foto, kan me voorstellen dat je er met de dag verliefder op word hahahah !! Wij hebben ook vanaf dag 1 besloten om een pretecho te laten maken, erg leuk en is maar voor 1 keer !! Kan niet wachten maar moet toch wel, pas 16 sept. dan is mijn mannetje ook jarig dus een leuk verjaardagskado !!

Leepat : veel plezier bij de pretecho en geniet er maar heerlijk van om naar jullie prinsesje te kijken.

Chantal : gelukkig voel je je al wat beter weer. En mannen jah die zien dat niet echt in zoals wij vrouwen, qua opruimen en schoonmaken hahahaha !!! Maar ik begrijp heel goed wat je bedoeld, ik kan er ook niet tegen wordt er stront chagarijnig van hahahaha !!!

Gisteren van alles besteld voor de kinderkamer (kamermeubels, kinderwagen, maxi cosi, box, en accoisuaris) oohh kan niet wachten tot de levering begin oktober. Maar hebben we mooi tijd om de kamer volledig af te krijgen ( muren en muurbeschildering). En dan alleen maar in elkaar zetten en alles een plekje te geven.

Hoe staan jullie kamers ervoor, sommige hebben em al af, he !!! Lijkt me ook heerlijk, wij wilden echt af wachten wat het zou worden vandaar.

Geplaatst

nou tis maar goed dat ik niet naar het kraamhotel wil want hoorde vanmorgen dat deze al sinds juni gesloten is hier in de buurt, omdat er te weinig klanten zijn

hier is het een zorghotel dus ook voor ernstige zieken terminale patienten en gewoon overnachting ed.

esther al tante??

cigdem dus flink wat geld uitgegeven gisteren leuk he, en nu maar wachten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden