Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@S&S ik hoop dat het wel gewoon rond is hoor!!

@Sannie wat fijn dat je geen problemen hebt met suiker! ik kan uit ervaring zeggen dat dat super goed nieuws is:) ga maar lekker knutselen voor je meiske

tnx meiden:) ben weer een beetje van de schrik bekomen..Manlief heeft gister vrij genomen om thuis te kunnen zijn en dat vond ik wel erg fijn..Met zekerheid kan ik wel zeggen dat ik zwnagerschapssuiker heb.. mijn waarde moet onder de 7 zijn en sochtends met wakker worden is hij er al boven.. na het eten vliegt hij naar de 10.. maar het is niet anders..Ook dit kunnen we wel aan.. Voor mij een hoop afspraken ik zet ze er ff bij

Manlief heeft gister ons meisje eindelijk ook gevoeld!!

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

31-08: Sannie, 5e afspraak vk

31-08: Simone, 3e afspraak vk

31-08: S&S afspraak gyn

02-09: Cidgem, afspraak vk

02-09: Eslief afspraak diabeteszuster

06-09: Eslief afspraak internist (suiker)

06-09: Eslief afspraak dieetist (suiker)

08-09: Eslief groeiecho (suiker)

08-09: Eslief afspraak gyn bespreken bevaling/keizersnede (suiker)

08-09: S&S afspraak VK

08-09: Sandra, afspraak vk

09-09: Moontje, volgende afspraak vk

13-09: Esly, afspraak gyn

13-09: Esly, afspraak vk

13-09: Leepat, afspraak VK

16-09: Cidgem, pretecho

20-09: Sandra, pretecho

21-09: Sannie, 6e afspraak vk (18:00 uur)

23-09: S&S 30 wkn echo

13-10: Sannie, 31/32 weken (groei) echo zh (8:10 uur)

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve zwangere meiden!!

Jullie hebben even een tijdje niks van me gehoord en dat komt omdat wij een hele heftige tijd achter de rug hebben.

Woensdag 18 augustus ben ik geheel onverwacht opgenomen in het ziekenhuis en bleken mijn vliezen gebroken te zijn, mijn baarmoedermond stond heel iets open en de situatie was kritiek te noemen.

We hebben een gesprek met de gyn. gehad en s middags een gesprek met de neonatoloog gevoerd. Beide gesprekken waren somber, maar niet hopeloos. Het kindje kon leven zonder vruchtwater, maar het was van essentieel belang dat er geen infectie bij zou komen. Omdat mijn baarmoedermond iets open stond en mijn vliezen gebroken waren was de kans wel erg groot dat dat zou gebeuren omdat "de poort open stond". We hebben gedaan wat we konden, gevochten tot we erbij neervielen, maar zaterdagavond om 23.00 uur viel het doek voor ons! De infectiewaarden in mijn bloed waren flink gestegen, ik lag in bed aan de maximale antibiotica terwijl de koorts bleef stijgen en inmiddels ruim boven de 39 graden lag. De gyn. besloot om me aan de weeenopwekkers te leggen omdat hij anders, zoals hij letterlijk zei, ook bang was een beslissing voor mij te zullen moeten nemen.

Uiteindelijk is ons mooie mannetje net na middernacht geboren en hebben we hem helaas korte tijd later weer moeten loslaten. Het is allemaal heel erg pijnlijk, onze droom is ineengestort en we zijn radeloos! Gelukkig kunnen we er samen en met onze omgeving goed over praten. Ik wist niet dat dit zo verschrikkelijk veel pijn kon doen!!! Ik voel me leeg, zo verschrikkelijk verdrietig en op dit moment is alles donker!!!!!!!!! Toch zullen we doormoeten......

Inmiddels weten we dat het aannemelijk is dat een lichaamseigen bacterie waarschijnlijk de boosdoener is en die waarschijnlijk mijn vliezen heeft geprikkeld. Het komt neer op "domme pech", of "op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn". Het is hard, verschrikkelijk moeilijk en ik neem dan ook even afstand van het forum! Ik trek het momenteel even niet meer, maar we hopen over een tijdje voor een nieuwe zwangerschap te kunnen gaan. Onze kinderwens is hierdoor alleen maar groter geworden en gezien onze leeftijd (beide 40+) hebben we niet veel tijd meer.

Ik wens jullie heel veel geluk en hoop voor jullie allemaal op een gezonde spruit!!

Dank jullie wel voor jullie support en steun!

Het ga jullie goed!

Liefs Esly!

Geplaatst

OOOOhhhh esly, wat een verschrikkelijk en triest bericht. Ik las het en zat gewoon te huilen achter de pc !!! Verschrikkelijk, wat erg voor jullie !!! Ik heb er geen andere woorden voor, wat kan je zeggen op zon moment.

Ik leef erg met jullie mee en wens jullie veel sterkte, kracht en vooral liefde samen.

:2strangle::crybaby2::positive energie::mumum:

:hug:dikke taaie knuffels

Geplaatst

Hoe is het mogelijk. Wij weten als geen ander hoe het is om dit mee te maken.

Wij wensen jullie heel veel sterkte met dit vreselijke verlies.

Hoe kan het zo zijn dat dit nogmaals in het december topic gebeur.

heel heel veel sterkte en denk aan jezelf.

Geplaatst

Esly!

Heb hier zitten vloeken!!!! En ik vloek bijna nooit... Wat een kl*tezooi zeg... Waarom, waarom, waarom...

Lieve schat, heel erg veel sterkte met dit enorme, enorme verlies... woorden schieten me gewoon tekort...

Liefs,

San

Geplaatst

Esly wat een vreeslijk nieuws, weet niet wat ik zeggen moet. Wat is het leven toch oneerlijk en hard. Ik wil jou en je partner heel erg veel kracht, liefde en heel veel sterkte wensen met dit grote verlies.

Hele dikke knuffel voor jullie.

Geplaatst

lieve Esly,

zat ook net te huilen wat een verdriet zeg ongelofelijk ik heb er geen woorden voor.

heel veel sterkte voor jou en je partner

een hele dikke knuffel van mij

veel liefs

Patricia

Geplaatst

Esly en man,

Hier zijn geen woorden voor.. Waarom wij? dat zal een vraag zijn die jullie nog lang zal bezig houden.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet en verlies.

Geplaatst

Lieve Esly, Mijn tranen rollen over mijn wangen na het lezen van je slechte nieuws.

Waarom.... ik wens jou en je partner heel veel sterkte toe in deze hele moeilijke tijd.

En er zijn heel veel mensen hier die heel erg aan jullie denken en zeker voor jullie duimen dat jullie door deze moeilijke tijd komen.

Liefs Simone

Geplaatst

Zo gister bij de vk geweest en het hartje klopte goed.

De vk zag aan mijn ogen dat ik heel erg onzeker was en et werd gelijk emotioneel.

I.v.m dat het kindje wat klein is moet ik om de twee weken naar de vk voor controles.

En vanaf de 30 wkn om de twee weken groeiecho"s.

Uitgerekend:

25-12-2010: Esly

Eerstvolgende afspraak:

25-08: Leepat, pretecho, 20:00

27-08: Eslief, volgende afspraak gyn/bespreken keizersnede

27-08: Chantal, volgende afspraak vk

31-08: Sannie, 5e afspraak vk

31-08: Simone, 3e afspraak vk

31-08: S&S afspraak gyn

02-09: Cidgem, afspraak vk

13-09: Leepat, afspraak VK

15-09: Simone, afspraak VK

Geplaatst

@simone wat fijn dat het hartje goed klopte! Ik hoop dat jouw ukkie snel ene groeispurt gaat maken..Mijn dochter was ook te klein maar werd uiteindelijk na een groeispurt geboren met 3955 gram en 52 cm;)

Vandaag definitief de uitslag gekregen.. ik heb dus zwangerschapssuiker..

Morgen mag ik beginnen met spuiten van mezelf.. daar gaan we weer:(

esther

Geplaatst

esther

bah toch suikerziekte dus veel sterkte en gelukkig is het vaak na de zwangerschap weer over

misschien is dat een kleine troost

nog 3 maandjes prikken dus

vandaag boeken opgehaald om op zoek te gaan naar het goede en gepaste geboorte kaartje

best nog wel lastig

ben er wel duidelijk in wat ik wel en niet mooi vind, maar vind de prijzen ook niet onbelangrijk en sommigen vallen erg tegen qua prijs

straks kijken of mijn man dezelfde smaak heeft

vanmiddag 2,5 uur op bed gelegen ben nog steeds moe, kom vandaag helemaal niet vooruit

wil eigenlijk direkt wel weer in bed kruipen

Geplaatst

@Cidgem, hoe was je afspraak gisteren bij de vk.. nog steeds alles goed met jou en jullie baby boy?

@Eslief, gaat het allemaal met die suiker en het spuiten? Hoe was je afspraak gisteren?

@Esly, weet niet of je het nog leest, maar heb jouw zoontje in het lijstje opgenomen. Hoop dat je dat goedvindt? Nogmaals heel erg veel sterkte met dit verlies.

Uitgerekend:

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken

Eerstvolgende afspraak:

13-09: Leepat, afspraak vk

15-09: Simone, afspraak vk

Geplaatst

Vandaag de eerste spuit gezet..Het viel me toch wel reuze mee hoor! deze naaldjes voel je hellemaal niet..Maar vanochtend moest ik echt mezelf weer ff overhalen om de spuit klaar te maken en in mijn buik te steken..Het was ook vooral de angst hoe ik zou reageren op de injecties..hellaas geven ze geen resultaat wat dus inhoud dat ik maandag zal moeten beginnen met een hogere dosis.. maar dat horen we maandag wel weer..het is niet anders:)

@Sandra lieverd heel veel plezier nu je kamertje komt:)

Geplaatst

Hoi sannie66,

Alles was goed, krachtig/duidelijk hartje, bloeddruk : 110/60 , meeting van baarmoeder : 22 cm en maar 4,5 kilo aangekomen.

Kleine man is echt een drukte makkertje, voel em de gehele dag door. Van boven naar beneden en de zij kanten. Af en toe zie ik het hobbelen en bobbelen aan de buiten kant van mijn buik, ziet er erg grappig uit. Maar hij is duidelijk aanwezig.

Eslief : he wat vervelend zeg dat deze dosis niet aanslaat. En over dat prikken, begrijp helemaal wat je bedoeld hahaha !! Maar gelukkig viel het reuze mee. Weet uit ervaring op mijn werk dat de naaldjes best klein en dun zijn, je hebt ze in alle maten en grotes.

Verder alles goed met alle mama's in spe ??

Uitgerekend:

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken

Eerstvolgende afspraak:

13-09: Leepat, afspraak vk

15-09: Simone, afspraak vk

16-09: Cigdem, pretecho (13:45)

17-09: Cigdem, controle gyno (15:45)

27-09: Cigdem, afspraak VK (15:30)

Heb even een paar afspraken van mezelf erbij gezet.

Geplaatst

esther

dank je, denk dat ze vanmiddag pas komen dat is altijd zo als ze zeggen tussen 7 uur en 18 uur zit je de hele dag te wachten en komen ze net op het laatste moment aankakken

met je suiker is het nog ff uitvogelen hoeveel eh insuline je nodig hebt, is bij iedereen verschillend, maar als je iets dikker bent moet je vaak een hogere dosering

veel succes

Geplaatst

Hallo meiden.

Hier gaat alles nog steeds lekker, wel heel erg moe steeds slaap ook zo slecht snacht. En mijn bekken willen ook steeds minder meewerken. Maar goed alles voor het goede doel zeggen we dan maar. Ben erg verdrietig geweest van de week over de gyn afspraak die ik had. Ze willen niet echt meewerken terwijl ik gewoon een medische indicatie heb. Heb nu voor dinsdag weer een afspraak staan bij het andere ziekenhuis en hoop dat ze me nu wel kunnen geruststellen.

Ik moet over 2 weken ook door de mri-scan heen en dan terug naar de oncoloog dus dan ga ik toch maar eens goed met hem praten, pfffffffffffffff al die stress is niet goed voor een mens.

Eslief fijn voor je dat de spuiten meevallen. Je zag er zo tegen op. Hopelijk hoef je niet teveel te verhogen.

Cigdem leuk he dat de kleine zo druk is en dat je hem zo goed ziet bewegen. Heel soms zie ik ook mijn buik heen en weer gaan. Fijn dat het allemaal weer goed was, dat stelt weer gerust.

Sannie trek jij het nog een beetje? Las dat je ook zo slecht slaap en dan ook nog je rug pfffffffffffffff sterkte meid.

Sandra heel veel plezier als je kamertje komt. Tja en ik snap het nooit maar iedereen is altijd als laatste aan de beurt, alsof ze smorgen niet werken pfffffffffffffffff wachten.

Nou we hebben weer een druk weekend voor de boeg wil nog zoveel mogelijk doen voor dat het niet meer gaat hahaha.

Meiden heel fijn weekend.

Geplaatst

@Sjors en Sjimmie,

Wat een rotsituatie zeg! Net wat je zegt: als die stress is beslist niet goed voor je nu. Ze snappen toch zeker in het ziekenhuis ook wel dat onduidelijkheid alleen maar onrust veroorzaakt? En net of je al niet genoeg meegemaakt hebt in het verleden.

Zit me gewoon op te winden hiero. Je hebt soms mensen die bellen om de haverklap en kunnen altijd terecht, en wanneer je dan daadwerkelijk wat hebt, dan doen ze zo. Meid, ik hoop van harte dat je snel meer duidelijkheid krijgt!!!

Dikke knuffel Snoeske

Geplaatst

Hoi allemaal,

Sinds gisteren weer terug van vakantie. Was een heerlijke vakantie, niet zoveel gedaan als normaal omdat mijn conditie ook niet meer is wat het was.... Heuvelachtige stadjes kosten meer moeite. Verder nog veel last van maagzuur, maar niet meer overgegeven! Dus dat ik mooi. Verder is de kleine druk aan het bewegen en schoppen. Erg leuk om te voelen.

@ Esly: wat een vreselijk bericht. Heel veel sterkte en kracht de komende tijd.

X Moontje

Geplaatst

Hallo dames,

Dank jullie wel voor alle lieve reacties.

Hier gaat het een beetje op en neer. Het ene moment gaat het wel, het andere moment jank ik weer een hele badkuip vol!! Ik vind het erg moeilijk om dingen te ondernemen en ben het liefst gewoon in mijn eigen huis. Wel weet ik dat dat geen oplossing is voor de lange termijn en dat het belangrijk is dat ik dingen ga ondernemen. Toch is het moeilijk.........

Ik mis mijn kleine mannetje in m'n buik en voel me letterlijk leeg! Het leek zo mooi....de 20 weken echo was super en dan toch gaat het fout! De grote "waaromvraag" blijft en we weten dat we er geen antwoord op gaan krijgen. Wel weten we dat we heel graag een kindje van ons samen willen en dat we, zodra het fysiek en mentaal kan, er weer voor willen gaan.

Jullie heel veel succes en geniet van jullie zwangerschap!

Liefs Esly!

PS: Sannie=>goed dat je het lijstje hebt aangepast hoor! Ik had het wel gezien maar kon het even niet....

Geplaatst

@lieve esly, heel begrijpelijk dat je je zo heen en weer geslingerd voelt tussen je gevoelens..het is allemaal niet niks! hebben jullie je zoontje een naam gegeven?het was je zo ontzettend gegunt..Doe lekker rustig aan en als je gewoon ff niets wilt neem dan even je tijd..ik begrijp dat jullie kinderwens er nog altijd is vooral na het zien van jullie prachtige mannetje..Neem gewoon lekker de tijd voor jezelf en begin dan ana de behandeling als je er klaar voor bent..Voor de 1 vrij snel terwijl een ander het eerst verwerkt..Hele dikke knuffel voor jullie

@S&S jeetje wat een gedoe je hebt toch wel duidelijk een goede reden en medische indicatie.. en hoe nu verder? of heb je vandaag bij het ziekenhuis wel goed nieuws gekregen.. dat maakt me trouwens wel bang voor het gesprek van morgen over de keizersnede.. ik heb een indicatie door de vorige behandeling maar natuurlijk geen medische omdat het niet zou kunnen etc.. dus ben benieuwd!

Vanavond heb ik mijn eerste zwangerschapsgym les:D Spannend!iemand al begonnen?

gister alle afspraken gehad;) moet nu 3x spuiten en ben iets omhoog gegaan met de insuline..De waardes zaten nog net te hoog.. het goede nieuws is dat ik sinds gister goed zit met de waardes nu ik extra spuit dus ben hellemaal blij:) Mijn eten doe ik wel goed dus het aankomen etc. komt nog steeds van het spuiten van de hormonen en het niet kunnen bewegen door de bekken etc.das wel balen..schrok wel van het gewicht:-| 38 kilo erbij sinds begin van de behandeling:-|maar tis voor een goed doel..Wel te horen gekregen dat ik eerst een gezonde baby op de wereld moet gaan zetten en dat we er dan iets aan gaan doen om te voorkomen dat ik straks echt suikerziekte ga krijgen..ik heb ook gevraagd naar de baby en de couveuse etc..Daar moest ik woensdag om vragen dan heb ik een extra lange afspraak gekregen met de gynecaloog en kinderarts.. dus ben benieuwd morgen naar de groeiecho en het gesprek

@S&S & Sandra veel plezier bij de vk morgen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden