Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@surinails toch een nieuwe vloer:) leuk! En bijna alles aan het maken voor de kleine leuk! Ook wij moesten noodgedwongen ene nieuwe auto wel wat balen omdat we hoopte nog een jaartje met de onze te doen die was van 2004 dus dat had gemoeten.. nou mooi niet dus he.. Morgen mogen wij onze nieuwe auto ophalen:) raar om ons autowtje daar te laten staan hoor

@ Sandra ik voel me precies zoals je beschrijft!! vervelend he.. dat overgeven is ook niet fijn:( ook ik blijf te lang liggen gister kwam ik er pas om kwart voor 12 uit..

@simone wat leuk zeg bellen blazen.. wij hebben nooit het gezichtje gezien best jammer ze is altijd weg gedraaid...

@Sannie bedankt voor de tip! extra badcapjes zijn ook handig voor die prijs.. morgen ga ik ff shoppen

@Lisette! Spannend nog maar 2 nachtjes dan is het kamertje er!! ik ben heeeeeel benieuwd!!

Vandaag heel goed nieuws gehad over de zwangerschapsuiker!! ben hellemaal happy!! Het blijft hellemaal stabiel en mijn waarde over een maand is 5.9 dus best wel heel goed wat inhoud dat de kans dat de kleine echt last van de suiker heeft heel erg klein is.. Ik heb het nu goed onder controlle met 5x per dag vingerpikje en 3x per dag insuline blijft mijn suiker heel goed.. Zo goed dat ik niet meer terug hoef pas na de bevalling weer.. echt heel erg fijn!! Wel regels meegekregen om meteen een afspraak te maken als zoiets zich voordoet.. ik ben zo blij dat ik niet meer elke 3 dagen hoef te bellen en niet elke anderhalfe week naar het ziekenhuis hoef te sjokken!!

Vandaag meteen naar de kapper geweest een flink stuk eraf en laten kleuren.. Ik zit gelijk beter in mijn vel. Morgen krijgen wij onze nieuwe auto hellemaal leuk!

Hier is verder alles klaar voor de komst van onze ukkepuk..Vandaag nog een dekentje voor de wagen gekocht en 2 hoeslakentjes.. Manlief heeft daarbij meteen 2 wintermutsjes en handschoentjes gekocht ondanks mijn protest dat we genoeg hadden;) toch ook een speentje en spenenkort gekocht ondanks dat het afgeraden word tijdens borstvoeding.. Mijn dochter was niet echt makelijk en huilde de eerste weken best wel veel.. Ik zie het niet zitten zonder speentje dus hoop maar gewoon dat ze geen tepel/speen verwarring krijgt.. Ik ga proberen zonder maar het geeft een fijn gevoel dat ik hem heb indien nodig.

hoe is het met de rest??

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

es goed om te horen dat je suiker stabiel is

simone luchtbellen wat byzonder ik heb dit nog nooit gezien

lisette dus de komende dagen flink aan het klussen in het kamertje

sannie ik heb die boxkleed maandag ook gehaald ik heb de paars geblokte

heb trouwens veel spulletjes bij de wibra vandaan

heb als kraamkado ook een plastic boxkleed gevraagd voor als de beeb iets groter is en zelf het flesje kan vast houden

als er dan gesmeerd word in de box is het ff afnemen met een natte doek en weer schoon

ga zo nog eens een poging doen om te slapen

lig de laatste tijd al heel vaak wakker van rugpijn maar was het nu zo zat dat ik er maar uit ben gegaan

door de rugpijn gaan alle gewrichten pijn doen omdat ik me geen houding weet aan te nemen verkramp dan alles

Geplaatst

Goedemorgen zwangere dames!

@Lisette, hoop dat je het heerlijk hebt gehad met je weekje er tussenuit.. kan voorlopig niet meer :misc_expressions-wh.. ben benieuwd hoor naar je kamertje! Plaats je nog een fotootje?

@Chantal.. dus eindelijk de lockmachine van je mams onder controle :laugh:.. leuk he (bijna) alles zelf maken.. ik ben blij dat ik hier 'op tijd' mee was begonnen, want ik ga dat nu niet meer zien zitten..

@Es, super! Van je suiker én van de nieuwe auto.. had het al gelezen op je Hyves, maar hier ook nog even een felicitatie! Enneh, voor wat betreft die speen; gisteren het ook met die borstvoedingsavond over gehad en de dame zei dat je het heel goed even kon gebruiken als je kindje moeite had met in slaap vallen.. dus in slaap gevallen, hup eruit.. zal er echt geen tepel/speen verwarring ontstaan...

@San..balen, balen, balen met die rug en die pijn.. dat is dus echt aftellen.. enneh, ik ga vandaag ook eens lekker bij de Wibra neuzen; gelukkig is deze dichtbij, want de vermoeidheid (vooral 's middags) slaat zomaar toe.. kan dan niet eens mijn ogen open houden! Val soms zittend in slaap.. :happy7:

@allen, de borstvoedingsavond (nou ja, een dik een uur) vond ik zeker de moeite waard.. er is al een 'levendige' discussie ontstaan op mijn Hyves hierover... anyways, ben heel blij dat ik ben gegaan, want kon toch wat prangende vragen stellen en ben redelijk gerust gesteld dat het ons gewoon gaat lukken met de hulp van de dame van de Kraamzorg. Zal hier volgende week donderdag (intake) ook nog eens extra aandacht aan besteden.

Nou dames, geniet ervan vandaag.. ondanks het weer!

Lfs,San

Geplaatst

Es wat een geweldig nieuws heb je zeg. Lekker genieten die laatste weekjes.

Sandra wat klote zeg dat je zo slecht slaapt. Maar idd ik pies ook iedere 45 min snachts om helemaal gek van te worden. En waar het nou nodig voor is pffffffffffffffff voorbereiding zeggen ze dan tssssssssssssssss de kleine hoeft echt niet iedere 45 min de borst te hebben grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Sannie fijn dat je wat hebt gehad aan de borstvoedingscursus. Nu maar hopen dat het aanslaat en dat de kleine het gelijk snapt.

Wij hebben vanmiddag de kraamzorg op visite gehad, op een thermometer na was alles in orde. Behalve de aerosleep die moest uit het ledikantje en ik moet een gewoon matrashoesje van katoen kopen. Eerst snapte ze ook niet dat ik graag meer uren wilde maar na goed uitleggen en aandringen snapte ze idd wel dat het toch nodig is. Echt ik weet niet wat het is hoor maar moet steeds maar aan iedereen uitleggen wat nu het probleem is pfffffffffffffffffffffffffff daar word jeook wel moe van. Ik krijg iig 57 uur en misschien meer.

Ik zal blij zijn als de kleine man gaat dalen want ik krijg snachts amper lucht en constant het maagzuur omhoog. Verder gaat ht rustig aan hier doe niet zo heel veel meer dan smorgen koffie drinken met vriendinnen hahaha en smiddags slapen en dan lig is savond rond 7 uur op bed tv te kijken. Lekker boeiend leven eigenlijk hahahaha.

als ik idd in week 38 mag bevallen heb ik zitten rekenen en dan hoef ik nog maar 27 dagen. Ik moet zeggen dat het nu echt zo snel gaat.

Nou meiden nog even volhouden hoor het is zo voorbij.

Liefs

Geplaatst

Hi dames, vandaag alweer 31 weken zwanger. Nog 4 weken werken en dan verlof.

Vanmiddag intake gehad met de kraamzorg telefonisch. Was een erg prettig gesprek. Ik kan alleen niet dezelfde kraamverzorgster krijgen als de vorige keer omdat deze zelf moedr wordt in november.

Maar ze heeft wel opgeschreven dat we graag een flexibele en ervaren verzorgster willen. Ik hoop dat het net zo'n fijne kraamperiode wordt als de vorige keer.

Nog even een tip, leg je man goed uit wat de kraamtraan dagen zijn (meerdere malen, ze vergeten een hoop!!!) Die van mij dacht namelijk de vorige keer dat ik volop in een postnatale depressie schoot. Mensen in zijn omgeving hadden hem ervoor gewaarschuwd. omdat het meer voorkomt bij mensen met een moelijke zwangerschap voorgeschiedenis. Ik hou heel veel van hem, maar dat vond ik toch niet echt grappig.

Ik word wel gek van die nesteldrang, hebben jullie daar ook al last van?

Liefs Chantal

P.S Morgen nieuwe auto ophalen, vanavond ging mijn smart weg. (moest wel een traantje :tearyeyed:wegpinken)

Geplaatst

hier ook weer nesteldrang

nadat ik gisterenochtend al om half 5 uit bed was door de hevige rugpijn, de hele dag bijna geen last meer gehad van de rug

heb de keukenkastjes uitgemest en opnieuw ingericht

een plank leeg gelaten waar straks de babyvoeding ed kan staan

s'middags met mijn zus op sleep geweest kijken naar behang voor in de woonkamer

de bedoeling was dat dit begin volgend jaar vervangen werd maar nu besloten dat mijn zus zaterdag al komt behangen

dus gisterenavond en ook vandaag flink bezig met behang scheuren

nou ja iedere keer een stukkie dan ben niet zo vlug als ik wil en moet regelmatig wel ff niks doen

vanmiddag 1 uur gaat de bel, vrachtwagen hier voor de deur komen de boxspring brengen

o wat leuk zeg ik tegen de chauffeur je bent ook zo lekker op tijd

ja he zegt ie lekker vroeg in de middag

nee zeg ik 2 dagen te vroeg

nu de boxspring in dozen op de overloop staan

dus zoals jullie nu wel kunnen na gaan het hele huis staat hier op de kop en ik weet ff niet meer waar ik moet beginnen of afmaken

al wel hulp geregeld dat het nieuwe bed morgen gemonteerd word en niet langer in de weg hoeft te staan

als alles af is ben ik toch wel weer heel blij

ook word morgen de laatste dingetjes in de babykamer klaar gemaakt en de box in elkaar gezet

daarna is het afwachten hoe snel de beeb zich aan meld

Geplaatst

@sannie tnx voor dat van de speen dat wist ik niet!ik had me zo en zo voor genomen het gewoon te doen.. ik wil heel graag borstvoeding geven maar niet ten kosten van alles dat is wat ik me heb voorgenomen. Buiten de baby heb ik nog een dochter en een leven en het moet allemaal wel haalbaar zijn.Als ik soms lees hoe zwaar het is voor somige met wekenlang elke avond nacht uuren voeden.. dat gaat me echt te ver

@S&S wouwww nog 27 dagen.. ik heb met mijn dochter een kalender gemaakt.. Van 38 weken tot 40 weken hebben we roord gekleurd.. trouw tekend ze hem elke dag af.. en voor mij tot 38 weken nog 32 nachtjes geteld vandaag:) ze vind het zo spannend:) zodra ze oktober eraf kan scheuren word het voor haar denk ik echt heel spannend..

@surinails wouw 31 weken alweer! Spannend he een kindje erbij? inderdaad inlichten over kraamtranen is wle een goeie.. al is die van mij wel wat gewend aangezien mijn tranen wel heel erg vloeien der laatste tijd! heel veel plezier met je nieuwe auto.. en ik snap je traantjes wel hoor.. ik vond het ook wel een beetje sneu mijn autowtje af te danken hoor...

@Sandra jij was druk vanacht:) jammer van de rugpijn voel je je nu weer beter? leuk nog ff behangen voor de baby er is! wel ff veel werk maar straks is het harstikke mooi!! nou snel je bedje in je kamer zetten dan kan je mischien wel beter slapen:) die had je ook pas met vierkantjes behangen toch?

Gister hebben wij onze nieuwe auto opgehaald echt harstikke fijn! We zijn naar mijn zus geweest echt super leuk! ik had haar al lang niet gezien omdat het ruim anderhalfuur rijden is en voor manlief zijn werk lastig is om me te brengen.. zelf rijden kan ik niet meer.. Ik wilde al heel lang een schildering maken van mijn buik maar gezien ik wat dikker ben en vol met strepen zit zag ik dat dus echt niet zitten.. zuslief echter kan best wel een beetje tekenen en bij haar is het dan ff anders om te laten doen.. al vond ik dat ook moeilijk hoor.. dus gister naar de pipo's geweest en verf opgehaald met gliters.. eerst lukte het niet maar ik vind het toch wel super leuk geworden.. het is uit losse hand en voor haar de eerste keer dat ze zoiets gedaan heeft.. maar ik vind het super leuk geworden. de voetjes zijn gemaakt van de vuistjes van mijn dochter:) er is er ook nog 1 met een pijl naar beneden en uit erboven:) wie weet luisterd ze en gaat draaien:) die moet nog geupload worden via de mobiel het fototoestel was leeg

Foto-RKSSZTIL.jpg

Foto-3QZKZNO3.jpg

Foto-XXCZZJ6P.jpg

Geplaatst

es leuke buikfoto's hoor

was het verf duur of valt dat wel mee

we gaan de woonkamer behangen, hadden er 5/6 jaar geleden spierwit behang in geplakt met kleine blokjes 2,5 x 2,5 cm maar deze begint nu wel viezig te worden en vind het ook niet meer zo mooi

wij hebben ook een hele lange muur van 9,5 meter deze is donker grijs

dit behang blijft zitten, er komt nu ook weer erg gewaagd behang bij licht grijs met allemaal kleine witte stippeltjes

van de praxis 101 woonideeen

heb nog steeds wel regelmatig rugpijn maar niet meer zo gek als afgelopen week s'nachts heb toen ook flink zitten janken

Geplaatst

@sandra dat klinkt super leuk! ik hou wel van gewaagd!! Ben heel benieuwd zaterdag! vervelend van de rugpijn ik loop nu ook krom van de pijn.. autz

wij hebben gewoon kinderverf gekocht.. het koste 2,95 per flesje dus dat viel best mee.. je had ook pakketjes maar omdat we precies andere kleuren wilde, hebben wij het per flesje gekocht.. roze,wit,zwart,groen en blauw.. wat kwastjes erbij en we waren klaar voor nog geen 20 euro.

Mischien dat je de verf wel goedkoper kan ophalen bij de speelgoedwinkel of de action ofzo.. Maar wij bedachten dat natuurlijk pas om kwart over 5 terwijl de winkels om 6 uur sloten;)Alleen het droogd niet snel dat is jammer en je kan het niet bewaren of je moet een paar uur gaan wachten.. wat wel een voordeel was wandt met een natte theedoek was het zo weer weg en konde we de volgende maken:)

Geplaatst

Hello Lady's, weekend.... Morgen nog twee klanten dus 3 uurtjes werken en dan zit het erop!

Lekker Sandra, weer alles fris voordat de baby komt, want daarna komt het er eerste half jaar toch niks meer van.

Leuke buikfoto's eslief!

Hoe oud is jouw oudste dochter? Ik zat namelijk ook na te denken over een kalender maar ze is net 3 dus ik denk dat ze nog net iets te jong is.

Mijn autootje rijdt lekker, mijn man is nu de autoradio aan het inbouwen. Met klussen is die niet zo snel, maar met HIfi wel heel erg.

Morgen de plinten plakken en de gordijnen zomen en dan poetsen en inrichten. Alles wassen en prulletjes zoeken.... zo veel zin in.

Liefs Chantal

Geplaatst

Vandaag de eerste dag van mijn verlof! Eindelijk, moet nog wel wennen aan dat idee. 20 weken vrij!

Vandaag lekker naar de sauna geweest met manlief, was weer heerlijk.

Edlief: leuk gedaan die schildering. Je zus kan goed tekenen!

Fijn weekend

Moontje

Geplaatst

@Es, mooie buikschilderingen hoor!

@San, veel plezier met het behangen en opruimen van alles.. hoop dat je bed staat en dus lekker slaapt en je minder last van je rug/bekken hebt.

@allemaal.. het weer is niet je van het, maar heel veel plezier dit weekend en zeker voor de meiden met start zw-verlof..geniet van de laatste weken.. zal nog druk genoeg zijn met geboortekaartjes, wassen en de laatste dingetjes...

Hier alles z'n gangetje.. behalve dan dat ons meisje nog steeds in stuit ligt mij nog steeds hoofdbrekens bezorgt; wil zo graag een natuurlijke bevalling en zit niet echt te wachten op een ks....

Heb net m'n schoonmoeder gevraagd of er wellicht d.m.v. toepassing van Reiki (zij is master) de kleine dat zetje kan geven om te gaan draaien. Zij stond daar erg positief tegenover... Moxa zou ook kunnen, maar zie zelf meer heil in Reiki daar ik hier zelf veel profijt van heb gehad in sessies die ik heb ontvangen vanaf medio vorig jaar tot aan mijn zwangerschap...

Ik hou jullie op de hoogte!

Lfs,

San

Geplaatst

Sannie ik ga heel hard voor je duimen dat dit gaat lukken. Ik snap dat je geen KS wilt, als ik de kans zou hebben gehad zou ik ook liever normaal bevallen. Hoop van harte dat het lukt, succes.

San ik hoop dat je beter hebt geslapen op je nieuwe bedje. En lekker nog even behangen leuk hoor. Hier is alles zo goed als klaar. De nesteldrang zit me aardig dwars moet ik zeggen, ben al mijn kasten aan het uitzoeken en opruimen en aan de grote schoonmaak alsof het nog niet schoon genoeg is hahahahaha.

Es echt heel erg leuk je buikschildering. Het is goed gelukt hoor. En je hebt echt een mooie buik.

Moontje heerlijk zeg ff naar de sauna, helaas durf ik niet vanwege de kleine maar ben wel jaloers hoor hahaha. Zodra mijn man en ik weer kunnen gaan we zeker snel naar de sauna ik mis het best wel.

Vanmiddag gaan we de laatste inkopen doen voor de kleine man. En dan mag ik maandag naar de VK. En hopelijk horen we woensdag van de gyn wanneer we de KS gaan plannen.

Ben echt zo benieuwd wat hij gaat zeggen. In mijn omgeving loopt iedereen al te vissen hahaha maar we houden het lekker geheim voor iedereen. Alleen hier verklap ik het hahaha.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

S&S: spannend, voor jou komt het al echt dichterbij! Waarom durf je niet naar de sauna? Ik ga niet in bubbelbaden en niet in de infraroodsauna. Verder alleen sauna's met een maximum temperatuur van 70 graden. Is prima te doen. Ik merk dat ik helemaal tot rust kom en dat de harde buiken afnemen. Als ik lekker relaxed lig gaat de kleine ook lekker veel bewegen. Heb het wel even afgestemd met de VK en die vond het geen probleem.

Dit was wel de laatste keer, vanaf 6 weken van tevoren raden ze het wel af omdat je al een scheurtje in je vliezen kunt hebben zonder dat je het weet en je dan gevoeliger bent voor infecties. Maar ben nu een keer of 4 geweest tijdens mijn zwangerschap en vond het heerlijk!

De nesteldrang komt nu ook wel een beetje, maar ik laat de werkster gewoon wat extra's doen (lekker decandent)

Nu lekker op de bank voor de open haard!

Fijn weekend

Moontje

Geplaatst

ja hoor moontje doe maar luxe sauna open haard werkster haha nee geniet ervan en maak er lekker gebruik van zou ik ook doen als ik de middelen had

wij hebben verwarming ipv open haard maar ga er ook lekker voor liggen en niks doen

mijn werkster is mijn mannetje en soms mijn moeder of zus

en sauna kom ik nooit maar ga lekker lang en heet onder de douche

geniet van je verlof

heb je er vakantie bij aan geplakt? want ik heb maar 16 weken ipv 20

zo nu een paar nachten op het nieuwe bed geslapen is wel gek hoor

was net of ik wat duizelig werd de eerste avond lag zo ontzettend hoog in vergelijking met het vorige bed

als ik het bed uit wil stappen heb ik het idee niet bij de grond te kunnen is zo ver weg haha

zal nog wel even moeten wennen hieraan maar hij ligt iig heerlijk en is heel groot

was mijn man gewoon kwijt de eerste nacht

Geplaatst

Vanmorgen weer bij de VK geweest en de kleine lag nog steeds dwars, maar dat maakt voor ons gelukkig niet uit. Hij was lekker verstoppertje aan het spelen hahaha. Bloeddruk was goed en mag volgende week weer terugkomen.

Woensdag dan nog even naar de Gyn en hoop echt dat hij een datum gaat prikken.

Ik merk toch wel dat het nu echt zwaar gaat worden. Was zaterdag met mijn lief aan het winkelen en ineens kreeg ik heel veel steken in mijn buik, kon mezelf niet eens meer begegen. Zijn zodra ik weer verder kon lopepn maar naar huis gegaan en direct op de bank gaan liggen. Pffff wel balen hoor. Mannetje heeft ook lekker de openhaard aangedaan maar pffffffffffff met mijn hormonen is dat nog wel erg te warm hoor hahaha. Zit liever in de vriescel.

Zondag heeft mijn man het bed op bierkratten gezet. Jeetje zeg ik wist niet dat het dan zoooooooooooooooooooooooooooo hoog zou worden, je moet geen last hebben van hoogtevrees.

Het uitstappen gaat wel makkelijker hahaha.

Is jou bed standaard zo hoog sandra of heb je hem ook al op klossen/bierkratten gezet?

Weet eigenlijk niet of er nog iemand een controle heeft? Bijdeze heel veel plezier dan.

Nou meiden fijne dag nog.

Geplaatst

@ Simone: wat een leuk kamertje! Mooie muurschildering!

@S&S: zo herkenbaar, ben gisteren (eerste dag van mijn verlof) nog even de stad in geweest. Moest een paar gemakkelijke schoenen hebben. Poeh ik was gebroken. Echt veel te veel gedaan. Vandaag alleen even lunchen met een vriendinnetje en verder maar even op de bank met een boek. Vannacht ook weer slecht geslapen, maar ben nadat manlief op was gestaan weer lekker in slaap gevallen en ben pas om 10 uur uit mijn bed gekomen. Dat is wel fijn van verlof hebben!

Moontje

Geplaatst

Leuk kamertje Simone! Enneh, ik ben ook benieuwd welke naam boven Teigetje prijkt :-)

S&S en San, tsja, wij moeten nog een nieuw bed kopen.. anders snel naar de Medinette hier om de hoek om klossen te halen... lijkt me zeker vreemd om bijna niet in bed te kunnen en je benen te kunnen bengelen.. hahaha

Vanavond weer voor controle bij de vk geweest, alles was goed.. suikers waren ok.. had ik wel verwacht, anders hadden ze wel gebeld. Geboorteplan uitgebreid besproken (waaronder dat ik pertinent niet wil dat ze handmatig wordt gedraaid) en er waren geen aanvullende vragen e.d. .. helemaal top dus. Ook natuurlijk de stuit besproken.. ze is nog niet ingedaald, dus ze heeft nog 2 weken.. mocht ze dan nog net zo liggen dan belt de vk met de gyn de volgende dag (want afspraak bij de vk is 's avonds) om een afspraak voor die week in te plannen om een ks onder algehele narcose te bespreken.. dus meiden! Alle posi energie deze kant op dat ze nog draait!!!!

Weer even het lijstje naar voren gehaald en mijn volgende afspraak erbij gezet...

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

27-10: S&S, afspraak gyn; hopelijk horen we vandaag wanneer de KS gepland gaat worden

28-10: Sannie, intake gesprek kraamzorg (10:00 uur, thuis)

28-10: Sandra, volgende afspraak gyn

28-10: Sannie, voorlichtingsavond kraamzorg bevalling (18:30 uur)

29-10: Moontje, liggings/groei echo

02-11: Chantal, VK (15:30 uur)

03-11: Eslief, liggings/groei echo

03-11: Eslief, controle Gyn

06-11: S&S, kijkmiddag zh

09-11: Sannie, volgende afspraak vk + eventueel doorsturen naar gyn/zh als kind nog in stuit ligt

16-11: Chantal, Partnerles Pufclub

16-11: Patricia en Sannie, bijeenkomst zh bevalling (SFG)

19-11: Cigdem, 30 weken echo zkh 11:45 (controle), afspraak Vk (16:00)

15-12: Chantal, Vk, Voorbereidingsgesprek bevalling met partner (13:15)

Geplaatst

Lief kamertje, Ik heb vandaag de kamer gepoetst en de wieg op zijn plek gezet. Als je dan mijn dochter van drie ernaast ziet staan dan kan ik me haast niet meer voorstellen dat zij ook zo klein is geweest. Morgen ga ik de gordijnen zoomen en verder met naaien.

Ook heb ik morgen een afspraak bij de homeopaat, kijken of zij wat voor mij kan betekenen i.v.m de hormonen en de traantjes.

Ik hoop het wel want het is best duur. Het is zowiezo een dure zwangerschap, ik heb vandaag namelijk mijn vijfde koje kapot laten vallen.

Het totaal staat nu op:

5 kopjes

1 bord

1 glas

pot bahangerslijm

grote glazen vaas van 70 centimeter.

Oftewel ik ben niet echt handig, deze zwangerschap. Ik heb wel het idee dat de floradix iets helpt tegen mijn vermoeidheid. Dus dat is wel fijn, nu nog iets meer rust nemen.

Liefs Chantal

Geplaatst

s&s ons bed is standaard zo hoog is een verhoogde elektrische boxspring, veel suuces vandaag trouwens bij de gyn

sannie veel succes morgen met de intake, stelt niet veel voor hoor, of hier iig niet

simone leuk kamertje ik hou wel van zwart wit, zo te zien is de naam lekker kort en krachtig

moontje dus al lekker aan het geneiten van je verlof zo te lezen

chantal jij bent lekker onhandig zeg haha ik heb geloof ik nog niks afgebroken hier in huis, maar kan nog komen

ze zeggen dat floradix een wondermiddel is dus als je dat kunt binnen houden zou ik er mee doorgaan

ik vind het nogal goor spul ga ervan over mijn nek

Geplaatst

simone leuk kamertje heb je. En een lekkere korte naam.

Moontje heerlijk genieten van je verlof, voor je het weet is het voorbij.

Sandra wel beter zeg dat je geen klossen/kratten onder je bed hoeft te doen. Al moet ik zeggen dat het uitstappen

wel lekker makkelijk gaat. Heb zo'n pijn in mijn knieen dat ik nu alleen nog maar eruit hoef te gelijden hahaha. Veel plezier morgen bij de gyn.

Sannie welke kraamzorg heb jij?

Ben net terug van de Gyn en bloeddruk was goed en de kleine ligt met zijn hoofdje beneden en is al een klein beetje ingedaald. Nog niet heel

erg ver maar goed ik heb nog wel heel even. Hij lig een week voor met zijn groei 36,3 wkn nu en woog 2800 gram. We hebben een datum meegekregen

en nu begint het pas echt te kriebelen. Het is zo raar om te weten wanneer je je kleine wonder in je armen mag houden. Ik ga er nog even over

nadenken of ik de datum hier ga vertellen, we houden het nl voor familie en vrienden geheim, wel erg moeilijk hoor hahahaha.

Ik moet over 2 wkn weer terug voor controle bij de gyn. Ik moet nu ook beginnen met spuiten van de bloedverdunners. Beetje jammer maar ja het is veiliger.

De ascal blijft langer in mijn bloed en dus langer dun en de spuiten is maar tijdelijk. Moet ongeveer 8 wkn spuiten. En heb gelijk een drankje meegekregen voor maagzuur, heb er echt mega last van. EN slapen is ook nog steeds een kriem. Hahahaha lekker ff klagen.

Nou meiden fijne dag nog en veel plezier morgen.

Geplaatst

@simone wat een leuke kamer zeg!!

@Sannie fijn dat alles goed besproken is! wel stevig in je schoenen staan wat betrefd draaien en gehele narcose de gyn wil je nogal pushen hierin..Ook ik heb ondanks de risico's besloten dat ik de kleine niet ga laten draaien.

@Surinails een beetje voorzichtig he:)mijn dochter is trouwens acht.. eigen mening eigen willetje.. bij haar kan ik me totaal niet meer voorstellen dat ze zo klein was..

@S&S Spannend nu dus echt een datum! Ik hoop ook een datum te krijgen over een weekje.. ik hou hem trouwens voor mezelf;) we hebben alles gedeeld en bij dit wil ik toch wel graag dat het een verassing is. ik denk dta ik alleen vertel in welke week van de zwnagerschap het plaats vind..

Hier gaat het eigelijk best goed.. beter als het ooit gegaan is.. Ukkie nog altijd in stuit dus dat is wel knap vervelend.. net als sannie heb ik besloten het niet te laten draaien.. mede door de stres en de pijn die je er zelf aan hebt.. maar ook omdat ons kindje niet op de hersentjes beoordeeld kon worden en het gezicht. Gezien dat kindjes met problemen aan het hoofdje ook vaak in stuit blijven liggen wil ik het gewoon niet forceren.. Natuurlijk zijn we harstikke positief en zal alles hopelijk goed zijn.. maar ik wil wel realisties zijn en dat houd in dat het gewoon niet beoordeeld is en dus wel tot de mogelijkheden bestaat.Nog een weekje en dan mogen we weer naar de gyn..Alles is klaar voor de komst van de kleine..niet te geloven dat over een week of 4 de kleine al bij ons is..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden