Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje
verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)
verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette
verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78
verrassing

Eerstvolgende afspraak:

28-10: Sannie, voorlichtingsavond kraamzorg bevalling (18:30 uur)

29-10: Moontje, liggings/groei echo

02-11: S&S VK

02-11: Chantal, VK (15:30 uur)

03-11: Eslief, liggings/groei echo

03-11: Eslief, controle Gyn

03-11: Leepat, controle VK

06-11: S&S, kijkmiddag zh

08-11: Simone09, Echo

09-11: Simone09, Afspraak Gyn.

09-11: Sannie, volgende afspraak vk + eventueel doorsturen naar gyn/zh als kind nog in stuit ligt

09-11 :Moontje VK

10-11: S&S Controle Gyn

11-11: Sandra, groeiecho

11-11: volgende afspraak gyn

15-11: Simone09, afspraak Vk

16-11: Chantal, Partnerles Pufclub

16-11: Patricia en Sannie, bijeenkomst zh bevalling (SFG)

19-11: Cigdem, 30 weken echo zkh 11:45 (controle), afspraak Vk (16:00)

15-12: Chantal, Vk, Voorbereidingsgesprek bevalling met partner (13:15)

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Esly, wat fijn om weer van je te lezen, met name dat er een cryo-poging aan zit te komen. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om hier tóch te reageren, ik wens je heel veel succes met deze poging!

@Sandra, ik heb geen flesvoeding in huis; wel flesjes (2). Mocht het niet gaan met de borstvoeding, dan is 'kunstmelk' zo gehaald; winkels zitten om de hoek. Heb nog niet over het merk nagedacht; laat me hierin adviseren door de kraamverzorgende. Ik ga er gewoon vanuit dat de borstvoeding op gang komt (hoezo positief hahaha)... Voor wat betreft de groei-echo; deze duurde bij ons zo'n 10 minuutjes; dus we konden weer heerlijk van ons bewegende poppetje genieten.. en natuurlijk weer een echo-foto meegekregen.

@S&S en Chantal, veel plezier bij de vk vandaag!

@Eslief, jij ook succes bij de groei/liggingsecho morgen.. hoop dat jullie kind voor een aangename verrassing zorgt!

@Leepat, jij mag ook weer naar de vk morgen.. ook heel erg veel plezier meis...

@Simone, wat een mooie (buik)foto heb je op je profiel geplaatst! Prachtig.. ik zal ook weer eens een nieuwe laten maken door m'n mannetje.. ben niet zo heel veel meer aangekomen, maar ben wel trots hoor op m'n buikie...

Verder weinig te melden hier; alles is klaar voor de komst van ons meisje.. dus het is veel slapen, de dagelijkse dingen en de vk-afspraken e.d. Net nog een vriendinnetje op bezoek gehad die in het buitenland woont, dus dat was heel erg leuk om elkaar na een half jaar weer te zien. Haar zoontje van 3,5 was mee en ik kon lekker mijn moedergevoelens op hem 'botvieren' tot vermaak van z'n moeder natuurlijk!

Nou meiden, ben benieuwd wie van ons december-meisjes als eerste het heugelijke nieuws kan vertellen; in het november topic zijn er al een aantal waarvan hun kleintjes het levenslicht hebben gezien..

Lfs,

San

Geplaatst

Idd simone je hebt een hele mooi buikfoto geplaats. Ben benieuwd sannie hoe je buikje gegroeit is.

Moest vanmiddag weer naar de VK en helaas mijn bloedruk was 100/153 te hoog dus. En in mijn urine vond ze ook wat sporen die niet goed waren.

Kon gelijk door naar het ziekenhuis voor een controle. Moest aan de monitor en onze kleine man was echt megadruk hahaha en hij had de hik. Na 2 uur kregen we de uitslagen van het bloed en de urine en gelukkig hoeven we ons geen zorgen te maken, ondertussen was de bloeddruk ook weer iets gezakt. Moet donderdag voor een gesprek voor de operatie. En volgende week mag ik weer naar de gyn. Het gaat nu toch wel heel spannend worden hoor. Hoop nog steeds dat de kleine man zich eerder aandient.

Verder hou ik me ook maar rustig alles ik klaar en hoef niet veel meer.

Eslief en leepart veel plezier morgen op jullie controle.

Geplaatst

Hi Dames,

Ik moest even veel bijlezen, maar goed om van iedereen wat te horen. S&S doe je wel kalm aan?

Gisteren ben ik dus bij de VK geweest, alles was goed. Mijn meisje ligt lekker met het koppie naar beneden, nog niet ingedaald maar wel goed op weg. Ik heb aangegven dat ik wel veel harde buiken heb en hier heb ik een zeer prettig gesprek over gehad met de Vk. Het komt waarschijnlijk omdat ik me in mijn hoofd veel te druk maak over alles wat er nog moet gebeuren en hoe de eerste tijd erna zal gaan.

Ze gaf een hoop praktische en nuchtere tips en dat was wel heel erg prettig.

Zaterdag gaan we met zijn drietjes naar de jonge gezinnenbeurs, met de trein want daar is mijn dochter nog nooit in geweest. Op de beurs ga ik me goed voor laten lichten over welke draagdoek en daar gaan we op zoek naar een geboortekaartje. Wij willen heel graag een kaartje met eigen foto's dus hopelijk kunnen we dat daar mooi vinden.

Verder ga ik vanavond weer freubelen voor de babykamer. Hij is in principe af maar hij moet nog aangekleed worden met accessoires. Het is wel handig als we dan de naam zouden weten, want ik wil graag een namenslinger maken.... Maar we kunnen maar geen beslissing nemen.

Ik vind het echt heel erg moeilijk!!!

Verder zit ik nu aan de homeopathische korrels voor mijn onzekerheid en hormonaal uit onbalans. Ik merk nog niet veel, maar hopelijk gaat het snel werken.

Ik moet nu op 15/11 weer naar de VK en dan moet mijn man mee want dan krijgen we de voorlichting wanneer te bellen als de bevalling begint.

Het zal mij benieuwen.

Gisteravond op de pufclub de uitleg over de weeen gehad. Het was erg gezellig en leuk om te zien hoe mensen het ervaren die van hun tweede zwanger zijn en hoe de mensen reageren die niet weten wat ze gaan voelen.

Voor iedereen is het anders, maar je wordt niet altijd vrolijk van alles wat je hoort. Dus probeer je er een beetje voor af te sluiten van alle indianenverhalen!

Liefs Chantal

Geplaatst

hebben jullie ook last van nare dromen of nachtmerries?

heb dit vanacht voor het eerst gehad

moest eerst een potje janken toen ik wakker werd en was helemaal nat van zweet

had gedroomd ruzie met mijn man te hebben en die heb ik dan in mijn droom zo'n beetje verrot geslagen geschopt en gebeten en hij werd er niks anders van

en toen ik in mijn droom naar mijn buik voelde was die weg

heel raar en eng

heb daarna ook niet meer geslapen

hoort dit erbij????

was heel erg opgelucht toen ik wakker werd en mijn buik er nog was

heb ook aan mijn man gevraagd of hij iets had gemerkt dat ik misschien onrustig was of zo, maar hij weet van niets

dacht voor hetzelfde geld heb ik hem wel getrapt en geslagen in mijn slaap, want het leek zo echt

s&s vervelend die hoge bloeddruk, hoop dat ie weer wat afzakt of stabiel blijft

esther en patricia succes bij de controle vandaag

Geplaatst

Sandra het schijnt erbij te horen die nachtmerries. Ik heb er nu niet meer zo'n last van maar heb ze ook wel gehad. Het gaat ook vanzelf weer over, het is alleen erg naar. Hoop dat je vannacht beter slaapt. Hoe is het met je rug? Doe maar lekker rustig aan, lekker luieren op de bank en verder niets. Hahaha en dat zeg ik hahaha.

Chantal fijn dat alles weer goed was bij de VK. Lekker zaterdag naar de beurs. Ik wilde ook wel graag maar helaas het lukt me niet meer. En nu hebben mijn vriendinnen een verrassing voor me geregeld dus ben zoooooooooo benieuwd haha. Iig geval gaan we mijn gipsbuik mozaieken en wat er verder komt laat ik maar op me afkomen. Weet ook niet wie er allemaal zijn.

Eslief hoop dat je kleine meisje niet meer zo eigenwijs is en dat e nu goed ligt.

Leepart veel plezier bij de VK

Geplaatst

Dag Mamas in spe,

Tijdje niet op het forum geweest, dus goed bijgelezen. Gelukkig geen nare en slechte ervaringen. En dat houden we zo he !!

Gisteren naar de VK geweest. Dit keer niet zo leuk als normaal.

Ik had dit keer een VK die ik nooit had gezien in al die weken. Dus eerst even voorstellen, alles een beetje snel vanaf het begin verteld.

Bloeddruk was goed, hartslag van onze kleine ook, hij ligt nog in stuitligging, alleen vond ze mijn buik wat aan de kleine kant !!!! Dat ze me voor aankomende vrijdag naar het zkh doorstuur voor een extra echo voor bepaling groei en vruchtwater !!! Nou de stoel schoof onder mijn kont vandaan, begon me weer zorgen te maken, gekste gedachtes weer !! En dan zegt ze nog, maak je geen zorgen, jah makkelijk gezegt.

Maar als ik naar de echo uitslagen kijk van het ziekenhuis (grafieken) dan groeit hij goed, vruchtwater ook voldoende !! Dus jah moeilijk hoor dit. Maar vrijdag zal ik het wel horen en zien. Maar maak me wel een beetje gek.

Voel de kleine zeer regelmatig bewegen, wel erg snel vermoeid (low energie) en gauw buiten adem, maar voor de rest geen vervelende of nare dingen, gelukkig.

s&s vervelend die hoge bloeddruk, hoop dat ie zakt en niet hoger wordt, erg vervelend.

leepat en eslief, veel succes en plezier bij de contoles.

Iedereen genieten en rustig aan doen, nog even dan hebben we onze prinsjes en prinsesjes in ons armen.

Uitgerekend:

03-12-2010: Moontje verrassing

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

12-12-2010: Lisette verrassing

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

05-11: Cigdem, extra controle zkh (groei en vruchtwater)

09-11: Sannie, volgende afspraak vk + eventueel doorsturen naar gyn/zh als kind nog in stuit ligt

16-11: Cigdem, 34 weken echo zkh 9:45 (controle,groei), afspraak Vk (13:00)

15-12: Chantal, Vk, Voorbereidingsgesprek bevalling met partner (13:15)

Geplaatst

@Cidgem, kan me voorstellen dat als een vk zo'n opmerking maakt, je je zorgen gaat maken. Maar ik lees overal dat het niets hoeft te betekenen grote of kleine buik of de kleine wel goed groeit e.d. Ik duim voor je dat vrijdag gewoon alles in orde is...

Vandaag een klappertje gemaakt door de laatste traptrede naar boven te missen... gelukkig viel ik op m'n knietjes en handen (ik lijk Es wel.. hahaha).. schrok me gek.. maar op 2 schaafwonden na en een druk kind alles ok..

Heb dus even een nieuwe schermafbeelding (buikfoto) geplaatst..

En hier nog even een foto van de beebkamer zoals deze nu is... (klik voor groter)

[ATTACH=CONFIG]205[/ATTACH]

Geplaatst

leuk kamertje hoor sannie, had natuurlijk al wat foto's gezien op je hyves maar nu lijkt hij nog mooier

ook romantisch met dat licht zo

cigdem

vervelend dat zo'n vk je weer onzeker weet te maken, heb je net het gevoel dat alles goed is zeggen ze zoiets

als er bij de andere echo's niets opmerkbaar was moet je er gewoon vanuit gaan dat het allemaal wel goed is

en denk dat je dat zelf ook wel zult voelen aan je lichaam

ik ben ook maar 4 kilo gegroeid en heb toch een groot kind en voldoende vruchtwater

heb wel een groeiecho om te kijken hoe groot het kind nu is, maar die heb ik er zelf eigenlijk vanaf geluld haha

was niet noodzakelijk maar wil zo graag nog een keer spieken

zo moet jij het ook maar zien gewoon een extra kans om het kleintje te bewonderen

Geplaatst

Hi Sannie, mooi kamertje echt super schattig.

@cigddem, je hoeft je geen zorgen te maken, ik had dit bij mijn dochter ook en op de echo bleek dat ze keurig op schema lag. Het maakt ook al uit of ze iets aan het indalen zijn te ja of te nee. Dus maak je niet bezorgd!!!

Hier even wat minder fris opgestaan, last van mijn maag en erg moe. Krijg ik vanavond ook nog visite, daar heb ik dus echt even geen zin in...

Nu zo naar de kapper, dat vind ik dan wel weer erg leuk.

Fijne dag allemaal,

Liefs CHantal

Uitgerekend:

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken]

Eerstvolgende afspraak:

15-11:Chantal Vk, voorbereidingsgesprek bevalling met partner (13:15)

Geplaatst

Ik moest vanmiddag naar de Anesthesie en eigenlijk werd ik daar niet vrolijk van. De bloeddruk was nog steeds te hoog dat kijken we nog even aan en

door mijn hersenoperatie mag ik waarschijnlijk geen ruggeprik, dat moet ze even gaan uitzoeken met mijn oncoloog. Dat zou betekenen dat ik dan een algehele narcose krijg

tijdens te KS. Ben er helemaal ontdaan van. Het lijkt me zo onwerkelijk dat als ik dan wakker word dat mijn buik leeg is. Ik hoop dat het nog veranderd en dat ik toch de ruggeprik mag. Dit horen we hopelijk woensdag.

Sannie wat een geweldige kamertje heb je. Nu het af is is het helemaal geweldig.

Cigdem succes morgen en hopelijk is alles goed.

Geplaatst

vanacht weer zo gek gedroomd alleen gelukkig nu geen nachtmerrie

ik moest spontaan bevallen en was helemaal alleen

geen gesmeer of bloed ed, als dat eens waar kon zijn hahaha

benieuwd of ons meisje er in het echt ook zo uit ziet als in mijn droom

verder hier nog het zelfde de rug doet nog steeds vervelend en met vlagen misselijk

vanmiddag ff met mams naar duitsland

ja zegt ze laat ik maar ff vragen of je mee wilt anders zit je ook maar steeds in huis, nou ze weet de weg gewoon niet zonder mij haha

morgen verjaardag van mijn tante, verder lekker rustig weekend

samen maar even de enveloppen van de geboorte kaartjes controleren dat we niemand vergeten

en de ziekenhuistas moet ook nog dus dat kan ook mooi van't weekend gedaan worden

Geplaatst

S&S jeetje wat ene tegenvaller! ik hoop echt dat je toch voor de ruggenprik mag gaan

Ik ben bij de gyn geweest woensdag en bij de liggingsecho.Ons meisje nog altijd in stuit. goed gesprek gehad met de gyneacoloog en een geplande keizersnede heeft teveel grote gevolgen voor mijn gezondheid.. zo erg zelfs dat het totaal mis kan gaan gezien mijn voorgeschiedenis waarin ik al; een hartstilstand heb gekregen..Nu tegen mijn gevoel in toch een draaipoging doen a.s woensdag in de hoop dat het lukt en de risico's voor mij minder zijn..Ik krijg infuus met weeenremmers en ze zullen meteen ingrijpen als het mis gaat..het voeld heel erg dubbel allemaal..Vooral omdat ik geen draaipoging wilde.... alleen ik wil niet dat als het mis gaat tijdens de keizersnede dat mijn man of dochter later ooit kan denken hadden we het toch maar geprobeerd..... dacht de laatste weken nog even te kunnen genieten.. Dat kan ik wel vergeten..

Woensdagochtend ben ik de hele ochtend in het ziekenhuis voor de draaipoging onder strikte begeleiding ook van een chirurg..

De woensdag daarna mag ik weer naar de gyn en als ze gedraaid is dan word de datum van het inleiden bekend gemaakt

Mocht het in stuit liggen dan krijg ik de datum van de keizersnede niet te horen.. wel alle onderzoeken etc. Voor mijn situatie vinden ze het beter als ik een dag voor de keizersnede gebeld ga worden. Ik denk dat gezien het verdriet de angst etc dat wel goed is.

Mocht het toch niet lukken dan word het een geplande keizersnede met ruggenprik...Er zal iemand speciaal voor mijn hart aanwezig zijn en Ik krijg dan van te voren antibiotica toegediend..De kleine moet voor 2 dagen de couveuse in en ik moet minimaal een week in het ziekenhuis blijven en 6 weken lang trombose prikken omdat ik ook daar verhoogde kans op heb.Daarnaast krijg ik dan hulp omdat ze bang zijn dat ik hierna in een depressie val.. Er is me aangeraden hierna nooit meer zwanger te worden en dat doet stiekum toch een beetje pijn..

Ik moet wel zeggen dat ik er hellemaal doorheen zit:(

Geplaatst

Uitgerekend:

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken]

Eerstvolgende afspraak:

09-11: Moontje VK

10-11: Eslief draaipoging in het ziekenhuis

15-11: Chantal Vk, voorbereidingsgesprek bevalling met partner (13:15)

17-11: Eslief groei/liggingsecho

17-11: Eslief gesprek Gyn overleggen wat te doen keizersnede/inleiding

Geplaatst

bah esther wat een slecht nieuws zo

weet niet zo goed wat ik er op moet zeggen maar hoop dat toch alles nog goed komt

dat de kleine zich nog spontaan draait of netjes laat draaien volgende week

veel sterkte hiermee

Geplaatst

tnx San:) er is ook lastig op te reageren maar het lucht in elk geval op om het weer ff kwijt te zijn:)

De kans dat ze uit zichzelf draaid is heel erg klein er was maar weinig ruimte/vruchtwater..

De kans dat hnet lukt haar te draaien is ook klein..Maar dan hebben we het in elk geval geprobeerd.

xxx esther

Geplaatst

Tjee Ester wat heftig allemaal! Sterkte meid de komende weken....

Wat zul je je kwetsbaar voelen op dit moment....

Ik hoop van harte voor je dat je kleintje toch nog draait of dat de draaipoging lukt.

Sterkte

Snoeske

Geplaatst

He Esther, wat vervelend allemaal. Ik zal woensdag voor je duimen dat het draaien lukt en dat je er niet teveel last van hebt.

Over een uurtje gaan we met de trein op weg naar utrecht, naar de jonge gezinnenbeurs!

Ik laat jullie weten hoe het was.

Liefs Chantal

Geplaatst

Jeetje Esther,

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

En snap ook dat je niet meer zoveel kan genieten nu.

Ik duim voor je xx

Donderdag naar de vk geweest met natuurlijk weer eens onzettende buikklachten.

Konden geen oorzaak vinden neem maar een paracetamol en ga maar onder de wol en als het morgen niet is afgezakt dan trek je maar weer aan de bel.

Na een hele lange nacht met veel buikpijn heb ik vrijdagochtend weer gebeld moest maar gelijk komen.

Ze zegt ik snap het niet waar die buikpijn vandaan komt kan het de ligging van de baby zijn dat ze ergens tegen aan drukt ik weet het niet.

Ze zei we gaan de echo van maandag afwachten en dan gaan we verder kijken.

In ieder geval zei ze ik heb je niet al 10x gezien maar 25x met je vele klachten.

Als deze klachten nu de komende weken aan blijven houden dan gaan we je met de 37 wkn inleiden.

Maar ze hoopt natuurlijk dat het dan al vanzelf gaat beginnen.

Genieten is ook voor mij heel erg lastig ook omdat ik zooooo ontzettend onbzeker ben of alles wel goed zit.

Nu op naar de echo van morgen..........

Geplaatst

@Es, ik leef met je mee...

@Simone, jee meid, ook bij jou niet echt van een 'leien dakje' he? Morgen zeker belangrijk dat je bevestigt krijgt dat er met de beeb, vruchtwater e.d. niets aan de hand is...

@Sandra, tsja, de dromen zijn hier ook weer 'levendig' aanwezig.. ben soms verbaasd wat m'n hersenen allemaal verzinnen 's nachts.. hahaha.. geen nachtmerries gelukkig..

@Cidgem en Leepat, hoop dat jullie controles goed waren afgelopen vrijdag?

Vanmorgen de gipsbuik gemaakt.. mijn mannetje mocht het plakwerk doen.. hij ligt nu op de keukentafel 72 uur 'te rusten'.. dan nog bijwerken en zodra de kleine er is, krijgt ie z'n vaste plek... wat minder is dat (wat ik al vermoedde) mijn bloeddruk weer eens aan de hoge kant is. Mijn schoonouders hebben zo'n thuismeter van Braun en die gaf vanmorgen en vanmiddag een onderdruk aan van boven de 100. Als het morgenochtend nog zo is, dan bel ik toch even met de vk - ondanks dat ik dinsdagavond mijn reguliere afspraak heb..

Geniet allemaal nog even van jullie zondag!

Geplaatst

Jeetje sannie die bloeddruk ook. En tja rustig aan doen zal ook wel niet helpen want dat doe ik ook en hij blijft hoog. Hoop dat dinsdag je bloeddruk weer wat beter is.

Gaaf he zo'n gipsafdruk.

Ik heb 3 wkn geleden een afdruk laten maken en gister hebben al mijn lieve vriendinnen een babyshower georganiseerd, zo lief. We hebben met zijn allen de gipssafdruk laten mozaieken. Het was echt een geweldige topdag. Iedereen heeft eraan meegewerkt zo bijzonder. Hij krijgt een mooi plekje in huis.

We zijn gistermorgen ook nog even in het ziekenhuis wezen kijken en hebben een hoop vragen kunnen stellen, dit was wel erg prettig ook voor mijn man.

Simone heel veel sterkte morgen. Ik hoop dat ze je kunnen helpen.

Geplaatst

Hi Dames, wij zijn op de beurs geweest. Het was wel leuk, ik heb hele leuke slofjes en de eerste schoentjes gekocht. Witte met zilveren glittertjes. ZO kei schattig.

Verder gewoon veel gekeken en een leuke dag gehad.

Vandaag met mijn man sinterklaas inkopen wezen doen, dit was trouwens vermoeiender als de beurs. Het was zo druk in Arnhem. Maar wel alles kunnen vinden voor mijn dochter. Ze krijgt ook haar eerste hello kitty horloge. Echt heel erg lief!

Voor alle dames die zich minder voelen en veel onzekerheden hebben, heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie je nog wat beter gaan voelen. Ik heb wel het idee dat bij mij de homeopaat wat uithaalt. Ik lijk iets stabieler in mijn emoties.

Verder zijn we nog druk bezig met de babykamer, kaartjes en de namen.

Het is wel heel erg moeilijk hoor....

Liefs Chantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden