Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo vandaag de echo gehad.

Alles was goed met onze prinses ze was goed druk tijdens de echo.

Ze licht nu in stuit maar er kan nog vanalles gebeuren!!!!

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

het wordt nu wel spannend voor iedereen he nog een paar weekjes en we hebben ons wondertje in onze armen meiden.

Voor de dames bij wie het niet zo lekker loopt.... echt verschrikkelijk balen en wat een onzekerheid brengt dat met zich mee zeker als er grotere risico's bij komen kijken.

een stuitligging is niet prettig. Mijn schoenmoeder zegt iedere keer ze heeft 2 bevallingen gehad 1 op de normale manier en 1 in stuitligging en als ze het mocht overdoen zou ze zeker weer kiezen voor de stuitligging..... hoe gek het ook klinkt maar dat ging in haar geval het makkelijkst.

ik heb eindelijk verlof dus krijg nu zeker meer tijd om gezellig even hier te komen spieken en meekletsen. Ik ben aan me grote schoonmaak woede begonnen gister alles gestreken kasten opgeruimd en alles voor de babykamer helemaal klaar gemaakt. Koffertje staat klaar en luiertas met spulletjes voor ons kleine wonder staat ook klaar. Heb het ledikantje en wiegje opgemaakt zo schattig........ ik ga proberen vandaag wat foto's hier te plaatsen.

De controles van de VK ben ik tot nu toe echt makkelijk doorheen gelopen ik mag gewoon niet klagen alles gaat gewoon goed. Me bloeddruk was laatst 110/60 en HB 7,3

Heb alleen iedere ochtend last van benauwdheid en heel erg vermoeide benen en armen ik raak al buiten adem als ik niets doe herkennen jullie dit? lang lopen zit er ook niet echt meer in.

ons meisje is al aardig ingedaald en dat merk ik dan ook zeker met zitten of bepaalde houdingen in bed. Ik heb sinds 1 week ongeveer ieder nacht harde buiken als ik dan naar de wc moet (wat ik echt heel vaak moet snachts) dan heb ik echt een pijnlijke buik. Ze is ook al iets minder beweeglijk als eerst maar voel haar nog wel geregeld.

nou ga weer even een schoonmaakdagje houden wel rustig aan als ik het niet trek ga ik lekker zitten.

kom later op de dag nog even kijken en ga dan fotos plaatsen ik zal nu ook nog even lijstje aanpassen.

groetjes

Patricia

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje
verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie)
verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette
verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken]

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78
verrassing

Eerstvolgende afspraak:

05-11: Cigdem, extra controle zkh (groei en vruchtwater)

06-11: S&S, kijkmiddag zh

08-11: Simone09, Echo

09-11: Simone09, Afspraak Gyn.

09-11: Sannie, volgende afspraak vk + eventueel doorsturen naar gyn/zh als kind nog in stuit ligt

09-11: Moontje VK

10-11: Eslief draaipoging in het ziekenhuis

10-11: S&S Controle Gyn

11-11: Sandra, groeiecho

11-11: volgende afspraak gyn

15-11: Simone09, afspraak Vk

15-11: Chantal Vk, voorbereidingsgesprek bevalling met partner (13:15)

15-11: Patricia afspraak VK

16-11: Chantal, Partnerles Pufclub

16-11: Patricia en Sannie, bijeenkomst zh bevalling (SFG)

16-11: Cigdem, 34 weken echo zkh 9:45 (controle,groei), afspraak Vk (13:00)

17-11: Eslief groei/liggingsecho

17-11: Eslief gesprek Gyn overleggen wat te doen keizersnede/inleiding

Geplaatst

Dag dames,

Nou vrijdag voor groeiecho geweest in het zieknhuis. Nou de baby doet het goed alleen, buikomvang buigt iets af, maar valt nog wel binnen de termijn.

Dus jah of ik me zorgen moet maken weet ik niet, maar doe het wel. De afspraak van 16/11 moet ik aanhouden en dan gaan we kijken of hij is bij gegroeid !!!!!!!!! Ook ligt hij nog in de stuitligging, maar hij heeft nog even de tijd, een paar weken.

Verder alles goed met de andere mama's ?? Gelukkig waren alle co's goed van de afgelopen dagen.

@Simone, alles goed verlopen bij de VK ?

@Sannie, benieuwd hoe ze nu ligt, verder alles goed ?

@Moontje, ook alles goed verlopen bij de VK ?

iedereen een prettige en rustige avond toegewenst.

Geplaatst

Hoi dames,

Vandaag weer bij de VK geweest en alles was goed. Ben het alleen heel erg beu. Heb de hele dag en nacht last van maagzuur dat zo mijn keel in loopt. Verder veel buikpijn 's nachts en harde buiken. Sinds vorige week toch aan de steunkousen vanwege het vocht in mijn benen

Kraamzorg is vandaag geweest voor de intake, alles was prima. Ze zijn niet eens boven geweest. Dus ik denk dat ze ervan uit gaan dat alles wel goed is. beetje vreemd, maar ja.....

Patricia, ik herken het wel. Ben ook snel buiten adem en ik kan echt niet meer zoveel als ik zou willen. De harde buiken 's nachts zijn ook erg vervelend.

Volgende afspraak is 17 nov. Zou iemand die in het lijstje willen zetten?

Dank je wel!

Fijne avond

Moontje

Geplaatst

hier gaat het eindelijk een beetje beter

voel me fitter, heb nog wel last van mijn rug maar is draagzaam

rij zelf weer auto, wat ik heerlijk vind vrijheid

moet daarom mijn oom en tante straks naar het vliegveld in eelde brengen

heb het idee dat de kleine zich minder beweegt de laatste dagen

ook heb ik net als patricia s'nachts last van mijn buik als ik geplast heb

heb niet het idee dat het harde buiken zijn maar meer van die lichte verkrampingen in de onderbuik en lies

vergelijkbaar met lichte menstruatieklachten

is ook zo weer over

morgen ff weer spieken naar de beeb bij de groeiecho

verder niks te melden hier

Geplaatst

Fijn dat je je weer wat fitter voelt Sandra.

Ik heb dat ook s nachts en soms ook overdag dat ik zo'n pijn heb in mijn onderbuik. echt menstruatiegevoel. Ik heb daarom gisteren mijn urine laten controleren, maar dat was helemaal goed. Verder gaat het hier allemaal wel goed, nog 1 week en dan start mijn verlof!!!!!!

liefs Chantal

Geplaatst

hier ligt de kleine nog altijd in stuit:( Tijdens de CTG gister bleek er al heel veel weeen actiefteit en mijn baarmoedermond was al verstreken.... ons meiske deed het verder keurig met een hartslag van 150 tot 190..Na 1 uur zou de draaipoging plaatsvinden..Maar doordat de weeen best heftig en mijn hartslag steeds naar de 130 ging moest ik bijna 2 uur aan de CTG..Ik moest rustig worden..alsof dat uberhaubt wil lukken als ze straks met geweld in je buik gaan duwen!!nha 2 uur was het dan zover

Ons meiske lag volledig ingedaald en er zat behoorlijk wat druk op de baarmoeder en dat was natuurlijk ongustig vanwege de vorige keizersnede.. De gyneacoloog durfde de draaipoging niet aan.. Hij was te bang dat de baarmoeder open zou scheuren van binnen en dat de vliezen zouden breken omdat er dus al wat gaande is. Hij heeft wel geprobeerd of hij haar uberhaubt omhoog kon wikken maar ze zat volledig vast en het was dus erg lastig..normaal geeft hij een poging 50% maar bij mij nog geen 25 en dan met wel een heel vergrote kans dat het fout zou gaan..Nu word het dus een geplande keizersnede woensdag krijg ik te horen waneer..maar ze verwachten week 38 dat is dus niet volgende week maar de week daarna.Ik heb het wel hellemaal gehad nu..Ik heb echt het gevoel dat er niets meer bij kan maar vreemd genoeg word er toch elke keer weer een schepje bij gedaan..En zo wederom mijn geduld en emoties op de proef gesteld.. En nu ben ik er dan ook hellemaal klaar mee!!!!!!

Gister was het een flinke domper en had ik er best veel verdriet van.. Ik wilde de draaipoging niet en heb uiteindelijk toch besloten het te doen voor de risico's..Nu achteraf is het goed.. Ons meisje zal geen stres ervaren door het draaien en dat doet me goed..Verder heb ik nu onwijs pijn.. Het wikken van het kindje gister was niet pijnlijk maar ik denk dat mijn spieren en bekken hier anders over denken

esther

Geplaatst

Uitgerekend:

verrassing

verrassing

verrassing

verrassing

Eerstvolgende afspraak:

17-11: Moontje afspraakVK

17-11: Eslief groeiecho 9:00

17-11: Eslief Gyn datum geplaande keizersnede bespreken 10:00

@S&S hoe was je controle en de kijkmiddag in het ziekenhuis??

@Sannie hoe is het jouw vergaan is de kleine uit zichzelf gedraaid of ben je toch doorgestuurd?

@Sandra hoe was je groeiecho?

@moontje je afspraak staat erbij;)

Geplaatst

Eslief wat een domper zeg. Ik snap dat je helemaal van slag bent. Je wilt het zo graag anders zien. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat de geplande keizersnede goed gaat.

Nog heel even volhouden.

Gister bij de gyn geweest en helaas konden ze nog geen uitsluitsel geven over de ruggeprik of algehele narcose. Was een beetje teleurgesteld omdat als de kleilne zich nu zou aandienen

ik dus een volledige narcose krijg omdat dat veiliger is. Ik hoop dat ze morgen wat meer laten weten. Verder was mijn bloeddruk nog steeds iets te hoog. Moet maandag weer terug voor controle. Ben er ook helemaal klaar mee, ik snap je gevoel wel es, iedere keer komt er weer wat nieuws bij. Het is genoeg geweest.

Straks gaan we naar het ziekenhuis voor een borstvoedings infoavond, ben benieuwd.

Geplaatst

esther wat moet een mens allemaal verdragen he, heb je al genoeg ellende gehad komt dit er ook nog weer bij

veel sterkte hiermee hoop dat je toch nog ff 2 weken kunt genieten en daarna natuurlijk intens gelukkig zijn

hoop ook dat je pijnlijke spieren en bekken zo overgaan

s&s veel plezier vanavond bij de cursus/voorlichting

hier was de groeiecho goed

wij krijgen zoals het er nu uitziet een lange dunne meid

beentjes en buikje waren wat groter maar hoofdje was normaal

de beeb werd nu op 2690 gram geschat, en zal bij de bevalling een normaal gewicht hebben van ongeveer 6 pond

hartje klopte ook krachtig 146 slagen p/m

dit was ook heel duidelijk zichtbaar

hebben nog een nieuwe foto mee gekregen maar geen 3d hier werken ze met standaard 2d echo helaas

verdere controles waren ook goed, heb dr weer 1 kilo bij dus nu in totaal 5 kilo en bloeddruk was weer normaal 104/62

nog precies 1 maand te gaan volgens schema, maar denk nog steeds dat onze beeb eerder komt

meisje is nog niet volledig ingedaald en er is nog voldoende vruchtwater

Geplaatst

Hoi meiden,

Fotos lukken niet helaas...

Eslief wat vervelend zeg dat het niet gewoon even mee kan zitten een keer wordt je toch moedeloos van. Nog 2 weekjes en hopelijk ben je dan al deze ellende weer vergeten door je wondertje.

Sandra een mooie slanke meid en alles gaat goed krijgt iedereen standaard een groeiecho want ik ben ook erg benieuwd hoe groot ons meiske is.

Sannie ben benieuwd hoe het met je gaat.

Nou heb vannacht weer een gruwel nacht gehad werd om 2:15 wakker met verschrikkelijke maagzuur maar echt niet te harden na een halve liter melk werd het niet minder toen ben ik maar een boterham gaan pakken om een bodempje te kweken, je gaat van alles proberen toen ben ik er maar om 5 uur uitgegaan kussen mee en beneden op de bank, me man moest om half 7 weg dus die heb ik gedag gezegd. En om 9 uur moest ik klaar zitten voor intake met kraamzorg pffff nou na zo'n nacht heb je daar geen zin in. Moet er even bij vermelden dat ik de dag ervoor al 4 keer de vk aan de lijn heb gehad ivm heftige benauwdheid en hartkloppingen. Ik heb zelf een bloeddruk meter thuis en ik had vannochtend nadat ik terug naar bed ben gegaan toen intake voorbij was na 2 uur rusten een hartslag van 130 dus weer de vk gebeld en ik moest even aan ctg in het ziekenhuis na 2 uur en wat bloed en urinetesten verder was alles goed ze konden niets vinden me bloeddruk schommelde wel als ik op me rug ging liggen zakte me bloeddruk naar 77/43 en werd daar ook naar van. Nou uiteindelijk blijkt dat ik een maagontsteking heb en daar komt me verhoogde hartslag vandaan dat heb ik altijd ik krijg nooit geen koorts of iets maar wel een te hoge hartslag bah ga nu echt rustiger aan doen aangezien ik nog geen dag heb stilgezeten sinds me verlof ingegaan is!

Sorry voor me lange zeikverhaal maar moest het even kwijt.

Heb ook nog leuk nieuws mijn zwager en vrouwtje zijn in verwachting van hun eerste kindje en onze meid krijgt er volgend jaar dus een neefje of nichtje bij helemaal geweldig.

Nou ik ga maar weer proberen te slapen want kom wat uurtjes slaap tekort.

Oh ja intake was leuk krijg 49 uur en al me wensen (had niet veel wensen) zijn doorgelopen

Groetjes patries

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik ben al heel lang niet online geweest. Het is eigenlijk heel erg, maar merk dat de zwangerschap m'n tijd goed opslokt.

Moest toch ook aan jullie denken, hoe gaat het allemaal, zijn er al baby's??

Hier gaat alles goed, kindje groeit goed, beweegt lekker. Moeders is moe, maar ja dat hebben we ervoor over he...alle kwalen.

Ik ga even een beetje bij lezen.

Daag liefs Lon

Geplaatst

sannie van harte gefeliciteerd met de geboorte van je mooie dochter caitlyn

patricia hier is het niet standaard een groeiecho heb er flink tegen moeten lullen, heb net gedaan alsof ik me zorgen maakte over de groei

Geplaatst

Sannie van harte gefeliciteerd. Wat een mooi meisje zeg. Ik ben blij dat je weer thuis bent, jammer dat je meisje nog daar is maar goed dat zal hopelijk niet lang duren en dan mag ze lekker met jullie mee naar huis. Heb een heel leuk vriendje voor haar, hij zit nog wel in de verpakking maar goed dat zal niet lang meer duren hahaha.

Geplaatst

Nou meiden, dat was me het ´weekje´ wel ja... ben ik dus gewoon de 1e vd meiden hier die is bevallen.. nou ja.. via keizersnede dan..

Anyway.. kan niet wachten tot ze ook naar huis mag; voel me erg incompleet en huilerig. Vandaag om 12:00 weer naar haar toe, want in het zh gaf ik haar bijna elke 3 uur voeding overdags en nu moeten we plannen.. en zeker nu die borsten zo lekker op spanning staan.. gisteravond wist ik echt niet waar ik het zoeken moest; het kolven was echt minimaal! Dus maar met de hand.. ging ook niet.. hoop dat ik straks spontaan ga 'lekken' als ik ons meisje zie/hoor.. gebeurde gisteren ook...

Heb het lijstje aangepast en ben zeeeeer benieuwd wie de volgende is!

Uitgerekend:

03-12-2010: Moontje verrassing

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

12-12-2010: Lisette verrassing

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Geboren:

10-11-2010: C.aitlyn S.aray Y.vonne (Sannie)

Eerstvolgende afspraak:

14-11: Sannie, bezoek thuis door vk ivm. hielprik, consultatiebureau e.d.

16-11: Patricia, bijeenkomst zh bevalling (SFG)

17-11: Moontje, afspraak VK

17-11: Eslief, groeiecho 9:00

17-11: Eslief, Gyn datum geplaande keizersnede bespreken 10:00

14-12: Sannie, controle zh (bevalling keizersnede)

Geplaatst

Hoi San,

Wat bijzonder is het toch dat jij al mama bent... Ik heb je gisteren trouwens een sms gestuurd maar ik weet niet of je nog hetzelfde nummer hebt?

Ik kreeg als tip voor het kolven om naar een foto van de baby te kijken als ze er niet bij was en dat hielp best wel. (Ging erg moeizaam bij mij toen hoor, dat kolven, blijft toch een raar iets, maar mooi dat het kan! Zeker in zo'n situatie als die van jullie). Misschien heb je het al geprobeerd en anders de moeite waard om te doen.

Succes met alles!

Caroline

Geplaatst

Hoi San, blijft bijzonder dat jij nu al mama bent! Ik heb je gister trouwens een sms gestuurd, weet niet of je nog hetzelfde nummer hebt?

Ik kreeg als tip voor het kolven als de baby er niet bij was om naar een foto te kijken van haar. Dat hielp wel een beetje, al ging het bij mij ook moeizaam. Het blijft toch een raar iets, maar mooi dat het kan, zeker in zo'n situatie als die van jullie!

Veel succes!!

Caroline

Geplaatst

Lieve San,

Ook hier nogmaals proficiat met jullie wondertje! Lijkt mij ook heel erg om je meisje achter te moeten laten terwijl jezelf naar huis mag....

Bij mij gaat het kolven ook niet van harte, maar net wat Caroline zegt: naar een foto kijken helpt wel. En ik heb op het begin gelijk een filmpje gemaakt met de telefoon. Deze pak ik er makkelijk bij dan de videocamera en helpt ook enorm.

dikke knuf

Geplaatst

Sannie,

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter.

Wat een mooi meisje.

Nou hopen dat ze snel met jullie mee naar huis mag.

Gneit er maar lekker van

Liefs Simone

Geplaatst

Hee Sannie,

Van harte gefeliciteerd met jullie prinsesje. Wat een heerlijk poppetje, nou maar hopen dat ze snel naar huis mee mag en met zijn allen kunnen genieten.

Trouwens mooie namen.

Geplaatst

Ze is thuis!!!

Gisterenochtend het verlossende telefoontje gekregen van het zh en ´s middags om ca 13.45 uur waren we thuis..

Na het verlate arriveren van de kraamhulp (wat wel een heerlijke meid is met veel geduld) en een erg onrustige nacht (of ze kwam omdat ze honger had of ze huilde door de krampjes) ben ik nu enigzins 'stuk'. Gisteren overdag ook niet (kunnen) slapen en de linkerborst wil niet lukken met aanleggen/kolven door ws. de borstoperatie van 9 jaar geleden (ik vermoed verstopte of niet-doorgankelijke melkkanalen)..dus heb nu constant een koud yoghurt compres om die borst. Rechts gaat steeds beter (spontaan lekken als ons kind huilt) en ik kan haar goed aanleggen met een tepelhoedje...

Vandaag m'n kind voor het eerst in een badje doen (met hulp natuurlijk vd kraamhulp) en vanmiddag echt m'n middagslaapje, want anders krijg ik straks nog een enorme terugslag!!!

Later meer...

Knuffels voor iedereen en dank voor de felicitaties...

-X X X-

Geplaatst

icon1.gif

Uitgerekend:

verrassing

verrassing

verrassing

verrassing

Eerstvolgende afspraak:

17-11: Eslief groei/liggingsecho

17-11: Eslief gesprek Gyn overleggen wat te doen keizersnede/inleiding

Heb even het lijstje er weer bijgehaald.

Simone, chantal en patries veel plezier bij de VK vandaag.

Sannie wat fijn dat je meisje lekker thuis is, nu kan je echt gaan genieten. Hoop ook dat de borstvoeding gaat lukken en dat ze je in het ziekenhuis verder kunnen helpen.

Hoe is het met jou eslief? Al even niks van je gehoord???????? Hoop dat alles goed is.

Geplaatst

oh Sannie wat fijn dat ze al thuis is en ook wat snel.

Zorg goed voor jezelf en je kleine meid.

Hier nog vandaag en morgen werken en dan start mijn verlof.

We gaan eerst 3 dagen naar de efteling met mijn schoonfamilie. Ik moet zeggen dat ik er erg tegenop zie.

Ik kan namelijk niet meer zo hard en veel lopen en als ik dat wel doe dan irriteer ik mijn banden en buik. Ik heb vrijdag namelijk te hard en te snel gelopen en daar heb ik 2 dagen pijn in de buik van gehad. Ik ben dus wel blij dat ik straks naar de VK mag, nog voordat we weggaan.

Ik hoe jullie op de hoogte, want de laptop gaat mee.

Liefs Chantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden