Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

owwwwwwwwwwwh Sannie ik lees het nu pas!!

Wat geweldigf en ze is lekker thuis!!

Geniet maar heerlijk van jullie kleine meid:)

Hier alles goed!! Woensdag krijgen we te horen waneer de beeb eruit mag..

wat mij betrefd dezelfde dag al:P

esther

Geplaatst

Sannie, wat mooi dat jullie thuis zijn! Geweldig, wennen en genieten tegelijk :-)

(Ik keek vanmiddag onze IM wisseling nog terug van enige tijd geleden, toen ding het nog over vlokkentests en vruchtwaterpuncties, en zie nu eens...gaaf he?)

@ Chantal (surinails); drie dagen Efteling, wauw, dat lijkt me inderdaad een hele opgave. ik heb dat ook, de hele dag slenteren lukt niet meer (laat staan 3 dagen)

Doe rustig aan zou ik zeggen (klinkt truttig, ik weet het), geen dingen doen die niet meer goed voelen.

Groetjes iedereen!

Lisette

Geplaatst

@surinails wouwww nou dat zou mij echt niet meer lukken hoor! ik zou me als ik jouw was mooi in de rolstoel laten zetten!

heb ik ook gedaan anders trok ik het echt niet!! je kan er zo 1 reserveren

Geplaatst

Idd Lisette.. lijkt alsof dat gisteren was en nu is ze er dus al gewoon :-p...

Gaat spannender worden voor iedereen en met name voor Es en S&S.. ben ook zooo benieuwd naar jullie kindekes..

Kan het niet laten.. hier even een fotootje van ons kind vanmiddag voor het eerst thuis in bad...

[ATTACH=CONFIG]247[/ATTACH] ze was ff rustig voor de foto, maar daarna 'drama queen' hoor!

Geplaatst

Een rolstoel????? mijn man vindt het een heel erg goed idee, ik vind het wat minder. Maar ik hou het in mijn achterhoofd. Sannie wat een mooi plaatje, en wat fijn dat het zo goed gaat met een vroege bevalling.

Vandaag bij de VK geweest over de bevalling enzo. Was een heel fijn gesprek en ik zie vol goede moed de bevalling tegemoet. De verwachting is dat mijn bevalling korter zal duren als de tien en een half van de vorige keer en dat het persen weer super snel zal gaan.

Wel nog een heel gesprek gehad over dat ik de rust in mijn hoofd moet vinden om dingen te laten gaan en niet zoveel zelf te doen omdat ik daar gewoon last van krijg in mijn buik. De baby doet het fantastisch, de buikcentimeters waren 33, bloeddruk 100/55, en ze ligt al gedeeltelijk ingedaald.

Ze acht de kans dat ik overtijd ga, wel waarschijnlijk omdat ik d at bij Fabienne ook 6 dagen ben gegaan. Dus 22 december uitgerekend plus een paar dagen extra, ik acht de kans op een kerstwondertje wel waarschijnlijk.

Liefs CHantal

Geplaatst

Sannie, wat geweldig zeg, toppie !! Lekker thuis met zijn allen. En wat een heerlijk prinsesje is het. Heerlijk in bad.

Ik kom net terug uit het ziekenhuis !! En baal best wel, want onze boy groeit nog wel maar in mindere maten. Buik omtrek wijkt nog steeds iets af, verder is alles goed. Vruchtwater is krap- normaal. Terwijl het 2weken geleden normaal was, is dus iets minder al geworden.

Maak me toch wel zorgen hierom. En ook om het feit dat het in volkomen stuitligging ligt, dus even kijken hoe of wat. Kijk er nu al tegen op om het te draaien of een keizersnede !!!! OOhh word gek van het gedenk en om het af te wachten maar goed het is niet anders he !!!! Denk dat ik niet verder kom dan de 38 weken, we zullen zien.

Verder gelukkig geen ernstige dingen te lezen hier !! Jah we moeten het nu toch rustiger aan doen he, je merkt het wel hoor met zon toeter, hahahahaha !!!

Spannend nu we met zijn allen naar het eind toe gaan, kijken wie de volgende is !!!

Straks even langs de VK, alles bespreken hoe of wat. Straks meer hier over.

@patricia : hoe was de bijeenkomst zh bevalling ??

Geplaatst

he getsie ook al stuitligging!! we hebben het wel te pakken he in dit topic!!

Ik hoop dat je kleine boy nog gaat draaien de komende 2 weken! ik snap heel goed dat je op ziet tegen het evetueele draaien...

ook ik heb maar heel weinig vruchtwater... Voor het draaien maakt dat weinig uit.. Door het vruchtwater is de kans kleiner dat de baby terug draaid.

Ik vond dat heel moeilijk maar heb er rust in gevonden en wilde het doen..

Beetje pech dat ze het toch niet wilde doen...

Morgen mag ik naar de gyn..Spannend

@S&S spannend volgens mij mag je bijna... zowww spannned

Geplaatst

Nou hier maandag naar de vk geweest.

Alles was goed alleen had afscheiding in mijn urine verders was alles goed.

Onze dame ligt ook nog in een stuit.

Nu gaan we vrijdag weer voor een echo om te kijken of ze gedraaid is zo niet moet ik begin volgende week naar de gyn om ze proberen te draaien.

En hebben het ook over mijn vele klachten gehad.

Ze zitten eraan te denken om mij rond de 37ste week in te leiden.

Dus word een spannende tijd de komende tijd.

Maar ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Simone

Geplaatst

Meiden!

Gisteravond een sms'je gekregen van S&S dat ze bevallen is van een gezonde zoon: Gijs.

Hij is om 14:50 uur ter wereld gekomen met een lengte van 52 cm en hij is 3800 gram.

Mama en Gijs maken het goed...

Geplaatst

wat leuk nieuws!!! wat fijn!!!! gefeliciteerd lieve S&S!!!

Nou meiden hier weer terug van de gyn...

Toch wel een beetje in shock hoor..

Ze hebben besloten dat het in mijn geval beter is de boel na de keizersnede te gaan nieten..

Dit vooral omdat bij een ontsteking ze 1 of 2 nietjes kunnen verwijderen en de ontsteking eruit kan..

Dus ik krijg nietjes in mijn buik.. stiekum vind ik het een beetje eng..

De keizersnede is voor dinsdag gepland en ik word maandag al opgenomen op de afdeling...

Dat vind ik een beetje minder leuk dat ik een dag eerder word opgenomen..

Dit is omdat ze mijn suiker gaan controleren zodat ze weten wat er te verwachten is met de baby etc.

Dus als alles loopt als verwacht zijn we dinsdagochtend ouders van een geweldig meiske!!

esther

Geplaatst

s&s van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje gijs dus toch geen koos haha

geniet ervan

esther spannend hoor dinsdag dus al veel succes

Geplaatst

S&S

Gefeliciteerd met jullie kanjer! Wat een leuke naam, vonden wij ook heel leuk voor ene jongen maar mijn neefje heet zo al........ Nu lekker genieten!

Eslief: spannend, volgende week is jullie kleine dame er. Dat is wel een raar idee of niet? Heel veel succes.

Moontje

Geplaatst

Hoi meiden

@ S&S meid van harte gefeliciteerd met je kleine mooie wondertje Gijs ook voor partner uiteraard.

@ Sannie hoe gaat het meid? met je mooie meisje thuis? vermoeid natuurlijk maar wel een enorme voldoening lijkt me..... ik reageer meer op hyves dan hier sorry maar ik vergeet niemand en denk aan iedereen :)

@ Eslief voor jullie een hele spannende aankomende week...... toch wel heel bijzonder om te weten dat je dinsdag je meisje in je armen hebt. heel veel succes ik ga voor je duimen dat alles goed gaat.

nou het druppelt zo langzaamaan wat kleine wondertjes binnen op dit topic DECEMBER nou kan ik helemaal niet meer wachten....

gister in SFG geweest voor bevallingsinfo avond het was wel leuk om te horen hoe ze omgaan met bepaalde bevallingen en leuk om te zien hoe de kraamsuites eruit zien.

maar om nou te zeggen ik ben heel veel wijzer geworden niet echt. Maar goed het blijft spannend en ik hoop dat ze plek hebben als ik begin met bevallen.

nou meiden ik ben eindelijk klaar met werkelijk alles in me huishouden elk hoekje en gaat je hebben we (mijn schoonmoeder en ik) gehad aankomend weekend alleen nog de hondjes in bad dan ruiken die ook weer lekker en wat mij betreft mag ze komen.

morgen nog even wat voorraad drinken in huis halen en postzegels voor op de enveloppen van de geboortekaartjes.

en ga dan echt proberen paar dagen helemaal niets te doen en lekker op de bank hangen maar ben bang dat ik daar geen geduld voor heb ben veel te onrustig, kan geen 5 minuten stil zitten of ik bedenk weer wat ik nog kan doen in huis hahahaha.

Nou Eslief is als het goed is de volgende die aan de beurt is maar mocht het zo zijn dat iemand anders nog voor is dan veel succes.

groetjes

Patricia

Geplaatst

Hee Eslief,

Beetje dubbel voor jou lijkt me. Aan de ene kant gaaf dat je weet dat je dinsdag je kind in je handen hebt, aan de andere kant moet daar wel iets voor gebeuren wat je graag anders had gezien. En dat is misschien toch een beetje een domper. Ik hoop dat alles goed verloopt dinsdag. ik zal voor je duimen en ik steek een kaarsje op.

Heel veel succes!

Groet

Lisette

Geplaatst

S&s, Gefeliciteerd met jullie zoontje Gijs. Wat een mooi gewicht al!

Spannend hoor eslief dat je volgende week al je kindje in de armen zult kunnen houden.

Ik wens je al heel veel sterkte toe.

Eerste dag efteling zit erop, ging nog best goed. Ik liep wel mega langzaam, maar het lukte.

Nu mis ik wel even mijn momentje voor mezelf. Fabienne slaapt lekker op onze kamer. Mijn neefje vertikt het nog om te slapen en we zitten dus met zijn zeven in de woonkamer, voetbal te kijken.

Ik denk dat ik er zo maar vast inkruip, want ik ben erg moe en wil even op mezelf zijn.

Liefs Chantal

Geplaatst

Gisteren weer naar de VK geweest. Alles was goed met de kleine. Verder hebben ze inwendig onderzoek gedaan en ik heb nu 1 a 1,5 cm ontsluiting. De baarmoedermond is week en voor 3/4 toegankelijk. Dus dat is goed nieuws. Verder het gehad over de algehele malaise. Ik slaap nog steeds slecht, ben sinds deze week weer aan het overgeven, heel veel maagzuur, last van mijn ribben bij het slapen, dikke voeten (dus met steunkousen). Heb afgesproken met de VK dat ik vandaag even bel met een van de andere VK's in de praktijk die ook homeopaat is en even met haar overleg over de pillen die ik al had. Nou die moet ik vandaag weer slikken en dan morgen even met haar bellen. Als dit allemaal niet het gewenste effect heeft gaan ze me volgende week insturen bij het ziekenhuis om alvast eventueel inleiden in de week te leggen. Andere optie is een nachtje in het ziekenhuis slapen met een slaapmiddel zodat ik niet bekaf ben tijdens de bevalling.

Was wel blij dat de VK er zo goed op reageerde en zelf zag dat dit niet echt een fijn einde van de zwangerschap is en veel energie kost.

Wil iemand mijn volgende afspraak bij de VK er weer bij zetten: 24 nov

Groetjes Moontje

Geplaatst

controles waren gisteren weer redelijk goed

meisje ligt goed is nog niet ingedaald

bloeddruk 94/66

hb laag vergeten te vragen hoe laag

moet woensdag 24 weer komen

wou het lijstje bijwerken maar doe waarschijnlijk iets fout want lukt niet

Geplaatst

Hallo meiden

Ff

snel een berichtje van ons. Het gaat hier heel erg goed. Moet wel heel erg wennen en het is best druk hahhaa. Ben dinsdag met de KS bevallen en gelukkig mocht ik een ruggeprik. Helaas moesten ze 4 x prikken. Toen ging het heel erg snel. Binnen 10 minuten was Gijs er. Alleen het dichtnaaien duurde wat langer. Het bleek dat mijn placenta

was ingegroeit en heel moeilijk was te verwijderen. Achteraf zij de Gyn dat het maar goed was dat ik een KS had want anders zou het een spoedoperatie zijn geworden.

Moet wel extra onder controle even blijven maar het gaat heel erg goed. Zo goed dus dat ik donderdagmiddag al naar huis mocht. Heb dus maar 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Moet wel eerlijk bekennen dat ik vannacht heel veel pijn had en dat ik al iets te veel had gedaan. Dus nu toch maar even rustig aan doen.

Helaas lukt de BV nog niet en moeten we Gijs bijvoeden met cup. Maar sinds vanmiddag heb ik al een paar druppels dus ik heb er vertrouwen in. Gijs is zo lief hij huilt niet en wil alleen maar kroelen. Echt ik ben mega verliefd op ons mannetje. Ik zal snel een foto plaatsen maar het is nu zooooooooooo druk hahahahaha.

Meiden heel veel succes nog even de laatste loodjes

En Eslief heeeeeeeeeel veel succes dinsdag ik ga aan je denken dat alles ook voorspoedig zal gaan.

Tot snel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden