Ga naar inhoud

MEI 2010, wie starten er in mei 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

NEEEEE Vonnie, wat een enorme teleurstelling zeg. Ik kan me voorstellen dat het een enorme grote domper is. Ik heb er geen woorden voor. Ik hoop echt dat de artsen hier meer over te weten gaan komen. Ik wens jou en je man heeeel veel strekte, en begrijpelijk voellen jullie je alleen, maar ik en de rest ook denk ik voelen enorm met jullie mee.

Kus Guusje

• Reacties 558
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vonnie6, wat ongelooflijk klote voor je meis! Hoe is het mogelijk dat ze de eitjes niet kunnen vinden... dat moet idd een hele harde klap zijn geweest voor jullie beiden. Ik hoop dat jullie snel helderheid gaan krijgen over de reden en hoe het voor jullie nu verder zal gaan.

Guusje heeft helemaal gelijk hoor, ik voel en leef enorm met jullie mee!

Dikke knuffel van mij.

Geplaatst

Rain, gelukkig is de punctie goed gegaan!! Dat geeft de burger (en mij) moed, aangezien ik over een poosje ook moet. 13 keien van eitjes hoop ik!

Hier gaat trouwens alles nog steeds goed, ik verbaas me er wel een beetje over. Maar ja, alle goeie dagen zijn meegenomen, denk ik maar. Ik mag de hele week nog door met spuiten van de Lucrin en ik hoop dat het zo blijft gaan. Vanavond nog weer wezen hardlopen, het gaat nog steeds goed, joepie! Ik vermoed wel dat het met de Gonal F wat minder rooskleurig zal zijn.

Ik heb op het werk bij mijn leidinggevende vandaag ook aangegeven dat ik in het IVF traject zit, en gelukkig was er volop begrip voor. Ze wist ook wel dat wel al IUI hadden gedaan, en na uitblijven van het gewenst resultaat wist ze ook wel dat dit er aan zat te komen. Ze reageerde in ieder geval heel fijn en geeft me ook de ruimte om af en toe eens te schuiven met mijn uren, als ik daar behoefte aan heb. Scheelt een boel kopzorgen, hoor.

Andere meiden ook sterkte weer met: of spuiten, of wachten, en nog eens wachten...

Geplaatst

@Rain. Door de schrik van Vonnie zou ik jou Rain bijna vergeten. Sorry hoor. Maar super opbrengst toch? Ik ben erg benieuwd hoeveel er morgen bevrucht zijn. Laat het ons weten he?

@object, fijn dat er goed nieuws is. Op naar een goede punctie en TP.

Geplaatst

Ik heb vandaag de eerste FM gehad. vorige keer waren het er 9 de eerste x, en nu had ik er 13!!!!! Ik ben zo blij!!! Ik denk maar zo, hoe meer folikels, hoe meer kans op veel eitjes, hoe meer kans op bevruchting...

@ Naomi, laat je nog ff weten hoeveel er bevrucht zijn? Heb je dan vrijdag de terugplaatsing?

@ Meisje 81, zo slecht is dat toch niet? En je weet het, er hoeft er maar 1 goede bij te zitten!

@ Nan1980, ja gek is dat he? Eerst wil je niet ongesteld worden en nu wacht je er op...

@ Object, oh gelukkig! Als je geeneens een TP hebt dan is het zo voor niks geweest. Nu heb je echt nog wel kans toch?

@ Rain28, mooie score toch? Zitten vast een paar mooie emmy's tussen..

@ Vonnie, he wat is dit nou weer... ze weten dus wel dat de eitjes er zijn? Wie weet kunnen de zaadjes er wel doorheen zwemmen? (ik probeer ook maar wat?). Nou duimen, je weet het nooit. Maar kan me voorstellen dat je er ff vanaf bent. Sterkte meid!

@ CenA, goed gevoel als je werk je steunt en begrip heeft voor de situatie.

Liefs Tess

Geplaatst

Oh Vonnie de tranen springen me spontaan in de ogen na het lezen van jouw berichtje.....vind het zoooo erg voor je meis!!!! Laat je ons nog weten of er vandaag nog ontwikkelingen zijn?? Ik denk aan je......

Geplaatst

@vonnie wat ontzettend klote is dit kan er niks anders van makem. Hoop dat jullie toch nog goed nieuws krijgen. En dat er een kans in Zit dat er toch nog een terugplaatsing kan plaatsvinden. Ik duim heel hard voor jullie. Ik heb vandaag een terugplaatsing gehad van twee mooie embryos nu

2 weken afwachten.

Geplaatst

Meisje81, lieve Es! Succes deze ronde, op naar een prachtig resultaat!

Tjee Vonnie, wat een schok voor jullie. Wat een bizarre constatering! Ik hoop dat de medewerkers lab en de fertiliteitsarts druk om zich heen gebeld hebben om jullie meer duidelijkheid te kunnen verschaffen, want dit is vreselijk.

Liefs Pien

Geplaatst

@pieneke dankje wel voor je lieve reactie ik hoop dat er bij ons ook twee blijven zitten . Hoe gaat het met jou? Voel jij je goed? Liefs es

Gast Nan1980
Geplaatst

@Vonnie: Ik kan niet anders zeggen dan heel heel erg veel sterkte en ik duim, bid alles voor je voor toch nog iets positiefs. Ik ben er gewoon stil van. Heel veel sterkte en kracht samen!

@CenA: fijn dat ze zo positief reageren op je werk, toch wel belangrijk! bij mij doen ze dat ook en dat is wel heel fijn.

@Tess: WOW dat klinkt goed!!!

@Meisje: spannend!

Hier alles goed. Vandaag menstruatie begonnen en dat betekend morgenochtend bellen naar het ziekenhuis voor maken van afspraken voor het vervolg... Nu vooral heel erg steken links in mn buik. Pizza besteld omdat dat er een beetje bij hoort hier en op naar de volgende stappen..

Geplaatst

Ha meiden,

Vandaag heb ik een hele zware dag gehad op het werk en ik zit er echt ff doorheen. En normaal gesproken zou ik dit helemaal niet als een zware dag ervaren! Maar de hormoontjes beginnen effect te hebben op mijn lijf, volgens mij.

Ik heb vanmiddag eventjes tussen de bedrijven door een 'bakkie' gedaan met een collegaatje, maar ik voelde de emoties naar boven komen...bleh! Ik kon het allemaal nog wel binnenhouden, ik moest tenslotte nog aan de bak (lesgeven), dus de traantjes konden nog echt niet komen, maar pffff... wat voel ik me nu rot en leeg. Ik ben wel heel blij dat ik nu thuis ben en een beetje kan bijkomen. Nog 1 zo'n zelfde week, en daarna kan ik wat rustiger ademhalen. Maar het begint me zwaar te vallen :icon_pale:. Alleen morgen nog, en dan zit deze week erop. Wat verlang ik naar het weekend, meiden!

Nan, gaan de echo's voor jou dan snel volgen? Ik neem aan dat je zo met stimulatie gaat beginnen? Ga je Gonal F spuiten, of wordt het iets anders?

Guusje, hoe voel jij je vandaag? Ik hoop dat je goed misselijk bent, en je boobs nog steeds lekker strak in hun velletje zitten...

Geplaatst

Hoihoi!

@Vonnie zijn er nog ontwikkelingen? heb veel aan je moeten denken vandaag....

@Cena hopelijk gaat het snel weer beter met je!! Is heel normaal hoor zo'n dipdag...had ik vorige week ook! Ineens was ik het spuiten en het hele gedoe ZO zat! En als je dan voor de klas moet staan en je beste gezicht op moet zetten...pfff dat zal heel moeilijk zijn!! Vanavond lekker een potje janken en je lekkerlaten troosten en hopelijk morgen met frisse moed verder! Sterkte!

@Nan fijn dat je nu verder kunt met de volgende stappen!

@meisje81 succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@Tess wat fijn dat er nu al 13 follikels te zien zijn!! Gaat het spuiten goed, geen bijwerkingen?

Nou....ik heb vanmiddag gebeld naar het lab en van de 13 follikels zijn er 7 bevrucht. had stiekem op een iets hogere score gehoopt maar ik denk dat we hier heel blij mee mogen zijn. Van die 7 zijn er vandaag 5 de vriezer ingegaan (in Duitsland vriezen ze sneller in als in NL blijkbaar?) en de overige 2 worden morgen teruggeplaatst! Dus ik hoop dat ze zich mooi door blijven delen! Vind het ook wel fijn dat wij er 2 terug mogen laten plaatsen, Duitsland is daar toch wat soepeler in als Nederland geloof ik....hoewel ik ook ergens las dat het geen hogere slagingskansen geeft....

In elk geval op naar de transfer!

Geplaatst

@ meisje81: ik las dat je vandaag de tp hebt gehad van 2 goede embryo's. Super!!

succes met het wachten!! heb je nog steeds een beurs gevoel in je buik?

bij mij is het vandaag zo goed als weg. Wij krijgen morgen de terugplaatsing!

Hebben ze nog embryo's kunnen invriezen?

@ meisje81/Object/Tess (en natuurlijk alle andere meiden!)

Woensdag kreeg ik de uitslag dat vd 10 eitjes er maar liefst 9 bevrucht waren!!

Ze hadden zich tot zover allemaal even ver gedeeld. Morgen hebben we de

terugplaatsing van 1 embryo en horen we of er nog embryo's kunnen worden

ingevroren!

groetjes Naomi

Geplaatst

Hoi Vonnie,

Hoe gaat het nu met je? Heb je inmiddels al meer nieuws van het lab?

Ik wens je in elk geval heel veel sterkte!

groetjes Naomi

Geplaatst

Lieve allemaal,

Afgelopen woensdag hebben wij de 3e poging van ons IVF avontuur moeten afsluiten....

3 keer zo enorm veel hormonen in mn lijf, 3 keer op een hoge stress factor leven samen, enorm veel spanning..., ruim 3 jaar een intense wens om samen een kindje te krijgen....

Gisteren werd definitief voor ons de droom een hele nare nachtmerrie en sindsdien leven we in intens verdriet.

Na de punctie blijkt er in het lab geen eitje te vinden...

Zonder eitje geen bevruchting....

Het ziekenhuis en laboratorium staan voor een raadsel, dit beeld wat ze zien hebben ze nog nooit gezien en ze noemen het zeldzaam!

Ik reageer goed op de hormonen, ofwel de stimulatie gaat goed, er groeien folikels , mn baarmoederslijmvlies groeit tijdens de hormonen, alles wijst op dat het goed lijkt te gaan, en dan na de punctie staan ze voor hele grote vraagtekens en wij dus ook???????

Wat is er gebeurt de afgelopen 7 jaar???!!!!!!

Wat gaat er mis?!!?

Het hoofd van het lab werkt 22 jaar met ivf en heeft dit nog nooit mee gemaakt!

Het doek lijkt gevallen....

Het enige wat ze nog gaan doen is research...

Overleggen met een ziekenhuis in Belgie, om te vragen of die er ervaring mee hebben.

Die zijn mogelijk iets verder.

Maar nog blijft feit een bevruchting lukt niet zonder eitje!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het enige wat ons nu duidelijk is, is dat we begrijpen dat het de afgelopen 3 jaar niet gelukt is...

We zijn intens verdrietig en voelen ons verslagen...

dit beschrijft onze gevoelens/ ons verhaal;

http://www.tearsandhope.com/emptyarms_video.html

Ons rest ons de volgende menstruatie af te wachten en dan te bellen met het ziekenhuis om een gesprek te plannen in de hoop dat ze dan meer weten....

Alleen alle hoop is dus zo goed als vervlogen....

Zoals jullie zullen begrijpen gaan wij een hele zware tijd hebben om dit een plekje te geven...

Liefs, Vonnie6

Gast Nan1980
Geplaatst

@Vonnie, meid ik ben er echt helemaal stil van, wat een verdriet! Ik zal een kaarsje voor jullie branden, heel veel sterkte samen!

Ik mag 27 mei beginnen met Puregon en 4 mei heb ik mijn eerste FM. Voor iemand die het kan, wil je voor mij het overzicht aanvullen? Bij mij ging het niet helemaal goed de laatste keer. Ik ben helaas ook verkouden aan het worden en daar waren ze niet heel blij mee in het ziekenhuis. Straks even de huisarts bellen. Iemand ervaring wat je dan het beste kan doen? Succes allemaal en een zonnige dag!

Geplaatst

Vonnie en man,

Hier veel tranen, tranen, tranen, wat leef ik met jullie mee. Ik heb er geen woorden voor.

Ik hoop dat jullie rust en veel liefde kunnen vinden bij elkaar.

Heel veel lief Guusje

X

Geplaatst

@ Vonnie, meisje wat een verdriet...het is zo oneerlijk.

Maar wil je voor de zekerheid nog 's nagaan of de derde poging dan echt verloren is gegaan? Bij mij werd nl. in april gezegd, zodra er een eitje gevonden wordt, dan is de behandeling een feit! Vandaar dat wij met te weinig follikels en de kans op misschien maar een eitje voortijdig zijn gestopt met de behandeling. Dit wilden we niet riskeren.

Als dat nl. zo is, dan heb je nog gewoon 1x te goed!!!

Mocht dit niet zo zijn, dan wil ik je heel erg veel sterkte wensen en hopelijk krijg je meer duidelijkheid tijdens je gesprek.

X, Martha.

Geplaatst

Zojuist weer terug uit t ziekenhuis... vd 9 bevruchtingen was er maar 1 van redelijke kwaliteit. (maar zeker niet goed... 12 tot 16-cellig?) De rest kon dus niet worden ingevroren... De vorige keer (2007) hadden we maar liefst 6 cryo's!! Waaruit uit de eerste cryo onze prachtige zoon toen is ontstaan!! Nu maar proberen positief te blijven...

liefs Naomi

Geplaatst

Naomi, Wat enorm balen dat er van de 9 maar 1 goed is bevrucht, maar wie weet ... en 12 tot 16 cellig is toch heel goed, of...!

Geplaatst

@Martha

volgens de embryoloog was ie redelijk te noemen, maar niet goed... ik denk dat de embryo al 16-cellig had moeten zijn. ivm elke dag verdubbelen van de cellen. maar dat is mijn theorie hoor! ha ha. Positiviteit is volgens mij erg belangrijk nu!

voor jou begint t ook al aardig op te schieten voor de volgende poging.

heb je de andere pogingen en de mk een plekje kunnen geven?

liefs naomi

Geplaatst

@Cena, ze zitten nog lekker strak in 't vel !!! BH's passen niet echt meer! Morgen maar een paar nieuwe kopen, zo vervelend ;-)

Verder voel ik me prima, niet misselijk, wel een paar pukkels. Maar ach. De gyn gaf wel aan dat mijn lichaam "denkt" zwanger te zijn door de progestoron (bolletjes) die ik gebruik. Dit geeft een zwangerschapsgevoel, wat verwarrend kan zijn.

Af en toe heb ik wel een steek midden in mijn onderbuik, geen idee wat dat is.

Door alle verdrietige verhalen hier en op de mei bank, durf ik bijna niet meer positief te zijn. Ik ben het wel, maar erg terughoudend. Soort zelfbescherming denk ik. Vandaag zit ik op wachtdag 7, en begin toch er aan te denken om begin volgende week een keer te testen. Kweet t nog niet!!!

Hoe is het met jou? Balen dat het zwaar voor je is. Laat maar gewoon gaan (als het kan) je kan het toch niet tegen houden. En probeer je te ontspannen waar mogelijk.

@Naomi, wat een tegenvaller voor jullie zeg! Was vandaag de TP?

@ en hoe is het met de rest?

Misschien moeten we het lijstje weer even naar voor halen en aanpassen???

Geplaatst

Voortraject:

Sabine: start Lucrin 16 april

Isa: start decapeptyl 17 april,start puregon 29 april

Miepie80: start decapeptyl 21 april, start Puregon 12 mei?.

Francis: start lucrin 3 mei Gonal f 11 mei

Tess: 1 mei decapeptyl, 12 mei Puregon

Joske: ca. 5 mei Deca, 13 mei Gonal F

MommySoonIHope: 5 mei decapeptyl, 19 mei puregon

Vonnie: 5 mei start Decapeptyl, 8 mei Menopur

Rain28: 8 mei start Gonal F, vanaf 14 mei Orgalutran erbij

Nan1980: 10 mei start decapeptyl

Tadine: 13 mei Synarel 14 mei Gonal F

Zomer: 13 mei Decapeptyl, 27 mei Gonal F

CenA: 14 mei start Lucrin, vanaf 24 mei Gonal F

Kaartje: start decapeptyl eind mei?

Echo:

Isa: 29 april

Object: 12 mei

Tess: 12 mei

Miepie80: 12 mei (poging 2...)

Sabine: 14 mei

MSIH: 17 mei

Kimmie: 21 mei

Zomer: 26 mei

Pieternel: 17 mei en weer op 25 mei

FM (Follikelmeting):

Object: 12 mei (maar 3 en dan nog kleine)

Rain28: 12 mei 1e fm, 15 mei 2e fm, 17 mei 3e fm

Vonnie: 12 mei eerste, 15 mei 2e FM, 17 mei 3e FM

Miepie80: 18 mei 1e FM, 21 mei 2e FM, 23 mei 3e FM

Francis: 19 mei

Tess: 19 mei

MSIH: 25 mei

Zomer: 2 juni

CenA: 3 juni 1e fm

Tadine: 21 Mei 1e Fm

Punctie:

Meisje81: 17 mei

Vonnie6: 19 of 20 mei

Object: 21 mei

Terugplaatsing:

Witje: 2 mei, 1 cryo tp, 10 cellig

Cin: 4 mei

meisje81: 20 mei

object: 24 mei

Testen:

Witje: bloedtest 14 mei

Guusje: TP 15 mei -bloedtest 27 mei

Geplaatst

Vonnie6, de rillingen lopen me over m'n hele lijf bij het lezen van jouw verhaal. Ik kan niets toevoegen aan wat de meiden al gezegd hebben, behalve toch nog te zeggen dat ik jullie heel, echt heel veel sterkte wil wensen. Het is toch rouwen wat je doet. Een knuffel van mij meis, al weet ik dat alles nu tekort schiet...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden