Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Sky, wat vervelend dat je misselijk bent of juist goed !!! Ik heb veel last van mijn rug. Hebben jullie dat ook?

Gr Es

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi sky, oei misselijk, dat zou een goed teken kunnen zijn!!!

Meisje, ik heb nog maar gisteren TP gehad, maar ik heb ook lage rugpijn en steekjes in mijn lies, zowel Re als Li. Die steekjes in mijn lies en onderbuik gaan gepaard met een soort jeuk maar dan in mijn buik. Raar gevoel.

Normaal heb ik nooit last van ongi-pijn, dus vind ik dit best wel raar.

36 jr, 1° ICSI

PU 21/05, 3 eitjes, en alle 3 bevrucht

TP van 9-cellig embryotje, geen cryo's

testen 04/06 of 11/06

Geplaatst

ik hoop ook dat het een goed teken is! ik had net opeens hele erge pijn in me boven rug auw! nu weer weggetrokken. en vanmiddag de stad in en toe iets gaan eten bij de bakker. een broodje kaas en komkommer. en toen werd ik daarna weer misselijk:blink: nou ben er klaar mee! ik hoop dat me lichaam me niet voor gek houd!

maar zenuwen die heb ik gelukkig niet! ben heel rustig tot nu toe!

xx sky

Geplaatst

Punctie gehad!

En het viel heel erg mee gelukkig.

Prettig is het niet, maar wel te doen.

12 eitjes!!!!!

Donderdag worden we gebeld of er een terugplaatsing zal zijn.

Tess

Geplaatst

Sky, Het kan een goed teken zijn, maar hou je ook een evt. overstimulatie in de gaten? Lees Ciska haar verhaal. Zij was ook vrij vroeg na de tp misselijk!

Geplaatst

Oké, dat valt dus mee. Maar hou het goed in de gaten hoor!

Geplaatst

Vanochtend eindelijk eens zonder pijn wakkergeworden \o/

Was wel een beetje misselijk (was van korte duur), dus ook maar eens getemperatuurd, was 38,0. Volgens de gyn was tot 38,5 normaal, omdat de temperatuur ook door de progesteron hoger kon worden. Maar vind het toch maar een beetje vreemd, zeker vanwege dat hele nare verhaal van Ciska over infectie. Dus mijn vraag; hebben jullie ook verhoging?

edit: dat verhaal over infectie na punctie is trouwens niet het verhaal van ciska, maar een oudere post die ik tijdens snuffelen hier tegenkwam

groetjes,

Dil

Geplaatst

Mart,

Waar kan ik dat verhaal van Ciska en de overstimulatie terugvinden?

Ik wist niet dat overstimulatie nog voorkwam na TP?

Dus veel blijven drinken is de boodschap, thanks

Dil,

Geen idee van mijn temperatuur, maar ik ga die toch ook eens in de gaten houden. Verzorg je maar!

groetjes

object

Geplaatst

Dag dames, ik kom me hier heeeel voorzichtjes alvast vooraanmelden voor en plekje op de wachtbank. Ik ben in afwachting van een cryo-tp en wordt donderdag a.s. gebeld of mijn beide cryootjes goed ontdooid zijn. Als dat zo is volgt vrijdag de tp en mag ik officieel aanschuiven!

Vorige keer ging ontdooien niet goed en sneuvelden 5 van de 6 dus ik hou mijn hart vast...

Aafke

Geplaatst
Dag dames, ik kom me hier heeeel voorzichtjes alvast vooraanmelden voor en plekje op de wachtbank. Ik ben in afwachting van een cryo-tp en wordt donderdag a.s. gebeld of mijn beide cryootjes goed ontdooid zijn. Als dat zo is volgt vrijdag de tp en mag ik officieel aanschuiven!

Vorige keer ging ontdooien niet goed en sneuvelden 5 van de 6 dus ik hou mijn hart vast...

Aafke

Donderdag is voor jou dus ook een spannende dag. Ik hoor dan ook of er bevruchting heeft plaatsgevonden. Ik heb alleen dan dezelfde dag de TP.

Succes!

Geplaatst

Hoi...Mag ik mij ook aansluiten?

Ik heb vandaag de terugplaatsing gehad en nu dus maar afwachten.

Hebben jullie nog speciale dingen die jullie wel of juist niet doen/eten?

Groetjes

Geplaatst

Wachtbankoverzicht Juni 2010:whistling_girl:

Lindada: TP 17-5-2010, 2 emmies, testen 01-06-2010

Liesbethb: TP 18-5-2010, 1 emmy, testen 02-06-2010

Norwegian-Sky: TP 20-5-2010, 1 emmy, 8 cellig, testen: 02-06-2010??

Meisje81: TP 20-5-2010, 2 emmies, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Naomi28: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Dilithium: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Rain28: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Michele77: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Edenal: ovulatie 21-5-2010, testen: 04-06-2010

Mirjan: TP 21-5-2010, 2 emmy, testen: 04-06-2010

Object: TP 24/05, 1 emmy, testen 04-06-2010

Moos: TP 25/05, 1 emmy, testen 08-06-2010

Ik heb mezelf er ook maar even bijgeplaatst

Geplaatst

Object en Dilithium,

Ja, die bedoelde ik. Zelf heb ik de eerste keer ook overstimulatie gehad na de tp. Ben toen ook in het ziekenhuis beland, maar gelukkig niet zo erg als bij Ciska. Wel een paar dagen aan het infuus gelegen.

Dat komt door de combinatie van pregnyl en zelf hcg aanmaken.

Dan is de kans aanwezig op overstimulatie.

Je moet inderdaad ook na de punctie veel water blijven drinken!

Object, hier is de link van Ciska en de overstimulatie:

http://www.ivfmoeders.nl/blog.php?b=132

althans ik vermoed dat dit bedoeld wordt.....

Geplaatst

Hallo ladies,

ik heb de laatste dagen niet echt gereageerd, maar wel mee gelezen op mijn blackberry...vind het alleen niet handig om via dat ding te reageren...maar ik leef wel met jullie mee!

Hier gaat het wat minder. Gisteravond had ik wat donkerbruine afscheiding. Met afvegen een drupje bloed. Zo begon het de vorige keer ook, dus ik ben bang dat ik ongesteld word.

De vorige keer bleek ik toch zwanger, maar eerlijk gezegd zie ik er nu erg tegenop. Het is immers toen niet goed afgelopen. Het lijkt wel of alle emoties van toen nu weer ineens terug komen...bah!

Ik blijf hopen, maar ben wel een stuk minder positief...

Jullie veel succes, ik lee(f)(s) mee hoor!

Geplaatst

Hi Mirjan,

Ik zou toch nog niet panikeren meid! Nu al bruine afscheiding, zou dat niet eerder innestelingsboed zijn? Je ben toch nog maar aan dag 5, is dat niet wat vroeg om ongi te worden!

Ik voel enorm met je mee Mirja, die onderzekerheid das zo hard om dragen; ik blijf voor je duimen hoor!

1° ICSI, 36 jr

TP 1 emmie 24/05

testen 04/06

Geplaatst
Hallo ladies,

ik heb de laatste dagen niet echt gereageerd, maar wel mee gelezen op mijn blackberry...vind het alleen niet handig om via dat ding te reageren...maar ik leef wel met jullie mee!

Hier gaat het wat minder. Gisteravond had ik wat donkerbruine afscheiding. Met afvegen een drupje bloed. Zo begon het de vorige keer ook, dus ik ben bang dat ik ongesteld word.

De vorige keer bleek ik toch zwanger, maar eerlijk gezegd zie ik er nu erg tegenop. Het is immers toen niet goed afgelopen. Het lijkt wel of alle emoties van toen nu weer ineens terug komen...bah!

Ik blijf hopen, maar ben wel een stuk minder positief...

Jullie veel succes, ik lee(f)(s) mee hoor!

Hallo Mirjan

bah wat ellendig als het vorige keer zo begon, was dat toen ook zo vroeg???

Wel hoop blijven houden hoor!!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Het is inderdaad heel vroeg...ik heb het AMC even gebeld, maar daar konden ze er verder ook niets van zeggen...kan alle kanten op, zeg maar.

Ik heb het even nagekeken, maar de vorige keer was inderdaad later...op wachtdag 10 (dag tp niet meegerekend).

Pfff...wat is het toch slopend...en dat te bedenken dat het tot nu toe zo goed ging, gister voelde ik me echt prima, op de buikpijn na dan.

Hoe gaat het met jullie??

Geplaatst

Hey Mirjan,

Heel veel sterkte ik zal voor je duimen alles gaat vast heel goed

veel liefs jessica

Geplaatst

Heej Mirjan, hou vol he! Ik weet dat het moeilijk is om niet helemaal je gedachten een rampscenario te laten bedenken. Gebruik jij ook die bolletjes? Ik werd juist ongesteld nadat ik gestopt was met die bolletjes, dus na een negatieve test. Toen ik zwanger was van onze dochter, had ik op wd9 wat bruinafscheiding. Dat bleek achteraf innestelingsbloed te zijn.

Met mij gaat het niet zo, het wachten gaat me niet goed af. Met de tp kregen we precies hetzelfde te horen als 3 jaar geleden: 15 eitjes bevrucht, 12 embryo's. Ook de tp ging net als de vorige keer moeizaam, met een tang erbij enzo. Dus ja, dan moet de uitkomst ook hetzelfde zijn toch? Toeval bestaat niet!

Maar ik voel me supernormaal en ook weer niet. Voel ik me nou moeier, of verbeeld ik het me maar... Zijn mijn borsten gevoeliger, of lijkt dat alleen maar zo... Heb ik krampjes, of had ik dat altijd al... De moed zakt me een beetje in de schoenen en we zitten nog maar op wd5...

Meiden heel veel succes allemaal met wachten, het is niet makkelijk!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden