Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Vanessa

ik denk dat er snel velen zullen volgen!!!

hoe gaat het met je, helpt de Lucrin?

groeten

Babeth

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De pijn is weg!

Ik ben wel ongesteld geworden vrijdag op zaterdag. Waarschijnlijk de overgang van medicijnen? Ik vloei behoorlijk maar niet buiten proportie. Kijk wel even wanneer het stopt. En ik hoop dat ik dan voor een paar weken verlost ben van alle afscheidings/vloeiings perikelen.

Ga jij het Flare-up programma volgen?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hallo dames

Houden jullie ook een plaatsje voor mij vrij haha.

Ik ben er deze maand ook weer bij op naar poging nummer 2.

iedreen heel veel geluk,liefde en gezondheid gewenst.

veel liefs jessica

Geplaatst

Alice,

Welkom hier!

Heel veel succes.

En ik denk dat de wachtdagen vrijwel op elkaar zullen lijken hoor.

2 weken wachten of dat je zwanger zult zijn of niet is in mijn ogen hetzelfde.....

Ik vind het hoe dan ook ontzettend zenuwslopend!

Vanessa,

Wat fijn dat je geen pijn meer hebt! Fijn voor je!

Hoop dat je echt voor de alleraller laatste keer dit jaar ongesteld zult zijn.

Jessica,

Jij ook welkom!

Lees dat er bij jullie geen bevruchting heeft opgetreden wat ontzettend vervelend!

Weet je hier de rede van?

Heel veel succes!

Ik ben op m'n menstruatie aan het wachten.

Vandaag zit ik op dag 30 pffffff............

Geplaatst

Hey wish

Ja dat weet ik de eicel was niet bevrucht.

wat rot dat je zit te wachten op je menstruatie heel veel succes en sterkte toegewenst

veel liefs jessica

Geplaatst

Je antwoord begrijp ik niet helemaal, sorry.

Ik bedoel of dat je de oorzaak weet dat de eicel niet bevrucht is.

Bijv. ivf geen juiste optie, dat het icsi moet worden?

Geplaatst

Ja ze zeiden tegen mij dat ik IVf en icsi in 1 krijg ofzo ze vertelde dat heel raar maar ik krijg helemaal geen hormonen voor meer eitjes dus bel morgen even naar ziekenhuis ik snap er nu ook niks meer van en er is al 1 ronde naar de kl**ten dus ik baal al

Geplaatst

Wat kl*te dat het niet duidelijk voor je is.

Zo belangrijk dat je weet wat ze gaan doen, het is jouw lichaam en jullie wens om een kindje te mogen krijgen.

Vind het wel raar dat je geen hormonen krijgt om de follikels te laten groeien of hormonen om een eisprong tegen te gaan ofzo.

Hoeveel eitjes had je na de punctie?

Heb je ook geen recept voor Utrogestanbolletjes?

Geplaatst

Ik heb eigen cyclus behandeling en wel hormonen om een ei sprong tegen te gaan volgens mij is dat cetrotide en daarna moet ik pregnyl spuiten en ik hoef ook geen bolletjes te slikken.

echt raar allemaal.

Ik ben namelijk heel vruchtbaar mischien dat het daar mee te maken heefd ofzo

mijn man zijn zaad ik echt zo slecht en dan gaan ze zo met je aan de haal ik ben echt blij met de forum ik ga morgen ook direcht bellen ik wil weten waar ik aan toe ben er was net nog iemand die wat vroeg en die zei het zelfde als jij ik word er bang van

veel liefs jessica

Geplaatst

Beste Jessica,

Hoe jij het nu omschrijft lijkt het op IUI.

Misschien een hele rare vraag nu van mij, heb je een punctie gehad?

Omdat je 1 follikel had, dan doen ze volgens mij geen punctie.

Geplaatst

ja ik heb ook een punctie gehad dat hebben ze weg geprikt ik heb namelijk ook iui gehad in een ander ziekenhuis.

echt vaag allemaal maar ik ga morgen ziekenhuis bellen.

Dat ik gewoon ook homonen wil voor meer eitjes dat had ik toen ook bij iui

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik hoop mij vanaf vrijdag bij het wachtbankje van juni aan te kunnen sluiten..

Ik heb gister (17 mei) de punctie gehad. met als resultaat 10 eitjes en 9 milj zaad.

Woensdag krijg ik een telefoontje of er bevruchting heeft plaats gevonden. (spannend!) zo ja, dan zal er vrijdag tp plaats vinden!

ik wens een ieder heel veel sterkte met wachten!

Geplaatst
De pijn is weg!

Ik ben wel ongesteld geworden vrijdag op zaterdag. Waarschijnlijk de overgang van medicijnen? Ik vloei behoorlijk maar niet buiten proportie. Kijk wel even wanneer het stopt. En ik hoop dat ik dan voor een paar weken verlost ben van alle afscheidings/vloeiings perikelen.

Ga jij het Flare-up programma volgen?

Liefs,

Vanessa

Hai Vanessa

goed om te horen dat de pijn weg is! zo te horen is je menstruatie onverwachts...kan het kwaad of kan het niets in de war sturen?

Zou mooi zij n als je inderdaad dan voorlopig van die vervelende bijkomstigheden af bent!

ehhh Flare-up programma? zegt me niets, in Brussel noemen ze alleen het lange en het korte protocol, die ga ik weer doen.

Vorige keer werd ik daar ook zwanger mee dus de arts had zoiets van "never change a winning team" ook weer de tp op dag 3 en als er de kans op overstimulatie maar klein is dan ook weer een shotje pregnyl (5.000) direct na de tp.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Naomi,

Hopelijk is de punctie wat meegevallen. (in hoeverre dit kan)

Mooi resultaat!

Enne, 9 miljoen zaadjes dat is super zeg!

Succes morgen, ik duim voor je dat je goed bericht gaat krijgen.

Geplaatst

Hai Naomi

klinkt erg goed zeg, een jeetje wat een hoop zaadjes!!!

morgen wordt even een spannende dag maar komt vast wel goed, succes en op naar het wachtbankje

groetjes

Babeth

Geplaatst

Jessica,

Heb je al gebeld?

Misschien kun je al je vragen van te voren op papier zetten zodat je houvast hebt aan wat je wil vragen.

Ik heb zelf gemerkt dat als ik dit niet doe, dat ik naderhand weer wat vergeten ben om na te vragen.

Geplaatst

Hoi meiden (Babeth en wish)

Bedankt voor jullie lieve positieve berichtjes!

Ik begin bijna te twijfelen of het wel 9 miljoen zaagdjes waren...

@ wish: de punctie deed wel pijn, maar was eigenlijk ook weer zo voorbij!

nu wel een beurs gevoel in m'n buik. Succes met jullie tp in juni!

@ Babeth: wat heb ik een respect voor jou en je man! Wat verdrietig om 2 o

zo gewenste mooie mannetjes te moeten missen... sterkte!

ik meen dat ik ergens anders heb gelezen, dat jullie deze/volgende mnd

weer gaan starten?

Groetjes Naomi

Geplaatst

Hey Wish,

Ja ik heb gebelt,dit is normaal zo omdat ik nog jong ben en het umcg is het enige ziekenhuis die behandeling in eigen cyclus doet omdat het zo beter is en ik wel vruchtbaar ben meer kans heb om zwanger te worden,

ik krijg 6 x vergoed en dan nog 2 x met stymulatie.

veel liefs jessica

Geplaatst

Hallo Naomi

erg goed bericht hoor zoveel zaadcellen!!! (laatste keer waren het er bij mijn man ongeveer 1 mln)

Bedankt voor je lieve woorden, we gaan inderdaad over een week of 2 weer starten.

de wens is juist door de zwangerschap en komst van onze kanjers nog groter geworden dan dat ie al was (wist niet eens dat dat mogelijk was)

groetjes

Babeth

Geplaatst

ik heb vandaag echo gehad, nog geen reactie te zien. ik moet zaterdag terug. zijn er nog vrouwen die hun eitje later gekomen is

Ik begrijp er niets meer van, normaal reageer ik altijd goed op clomid

hoop dat ik toch zal kunnen wachten met jullie voor de maand juni

Geplaatst

Hoi Babeth,

Wij hebben een zoontje van bijna 2 (ook door ivf) en hebben door zijn komst juist ook nog meer het verlangen een broertje of zusje te mogen krijgen.. hoewel we uiteraardt heeeel dankbaar zijn voor hetgeen (lees:onze zoon)ons al gegeven is!

Ik voel me er af en toeook wel een beetje schuldig over...

Over ca. 2 weken kunnen jullie ook weer beginnen. Hopelijk zal het allemaal voorspoedig verlopen.

Ik zal aan jullie denken!

groetjes Naomi

Geplaatst

Hai Naomie

je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen hoor, ik kan wel begrijpen dat de wens alleen maar groter geworden is.

Niemand hoeft zich hier schuldig te voelen, ik denk dat we elkaar hier juist wel geod begrijpen

groetjes

Babeth

Geplaatst

Naomi,

Ik sluit me aan bij de laatste zin van Babeth!!

Jessica,

Fijn dat je nu duidelijkheid hebt!

Maar omdat er geen bevruchting heeft opgetreden, zal het dan icsi gaan worden of toch weer ivf. Of bij voldoende eitjes, helft ivf, helft icsi?

Jessi,

Balen zeg dat er nog niks zat.

Ik hoop voor je dat dit zaterdag wel het geval is.

Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden